Suvestinė redakcija nuo 2024-02-27
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-10-07, i. k. 2020-20900
Zarasų rajono savivaldybės ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO IR ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 7 d. Nr. I(6.6 E)-624
Zarasai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės (strateginiais) švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. V-620 „Dėl Valstybės (strateginių) švietimo ir mokslo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“, ir Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 20 ir 28 punktais:
1. Tvirtinu:
2. Pripažįstu netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. I-925 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 7 d. įsakymu
Nr. I(6.6 E)-624
Zarasų RAJONO SAVIVALDYBĖS Švietimo stebėsenos tvarkos aprašas
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsena (toliau – Švietimo stebėsena) yra Zarasų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vykdoma nuolatinė Savivaldybės švietimo būklės bei kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas, taip pat tam reikalingų duomenų rinkimas. Švietimo stebėsena apima duomenų rinkimą apie ikimokyklinį, priešmokyklinį, bendrąjį ugdymą, neformalųjį vaikų švietimą Savivaldybėje.
2. Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Švietimo stebėsenos paskirtį, uždavinius, objektą ir subjektą, principus, švietimo organizavimą ir vykdymą, rodiklius, jų atrankos kriterijus ir tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.
3. Švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, taip pat informuoti visuomenę apie švietimo būklę Savivaldybėje.
4. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:
4.3. analizuoti ir vertinti švietimo būklę bei kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus ir uždavinius;
6. Švietimas stebimas šiais pagrindiniais aspektais:
6.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai, poveikis ir pasekmės);
6.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);
7. Švietimo stebėsenos subjektai – institucijos, vykdančios švietimo stebėseną Savivaldybėje:
8. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.
9. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Švietimo įstatyme bei Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.
10. Švietimo stebėsenos principai:
10.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti Savivaldybėje bei jų valdymo subjektų sprendimams priimti;
10.3. nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;
10.4. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;
10.5. konfidencialumas − skelbiama tik tokia informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus;
Ii SKYRIUS
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
12. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
14. Savivaldybės lygmens švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo rajono Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyrius. Švietimo stebėsenos organizavimas ir vykdymas švietimo įstaigos lygmeniu nustatomas švietimo įstaigos dokumentuose.
III SKYRIUS
švietimo Stebėsenos rodikliAI, JŲ ATRANKOS KRITERIJAI IR TVIRTINIMAS
16. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir kaitą Savivaldybės mastu. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
17. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.
18. Švietimo stebėsenos rodikliai turi atitikti šiuos kriterijus:
18.2. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
19. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąraše nurodoma:
19.3. rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys (duomens pavadinimas, duomens šaltinis arba už duomens pateikimą atsakingas Savivaldybės padalinys, švietimo ar kita įstaiga);
IV SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
21. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais pagal Savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimi tarp Savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
22. Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais pagal švietimo įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitų lygmenų švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimi tarp švietimo įstaigos ir duomenų gavėjo.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
24. Švietimo stebėsenai galima naudoti prieinamus ŠVIS esančius duomenis, taip pat kitų institucijų viešai skelbiamus duomenis.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. I(6.6 E)-624
(2024 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. I-63
redakcija)
ZARASŲ rajono SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodiklIAI
1. Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, apibūdinantys švietimo būklę ir iliustruojantys kaitą savivaldybės mastu. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurią švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, indėlį į švietimą, švietimo procesus ar švietimo rezultatus.
2. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):
2.1. Švietimo aplinka:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|||
2.1.1. |
Gyventojų skaičiaus pokytis |
Savivaldybės gyventojų skaičius ir pokytis |
Bendras savivaldybės gyventojų skaičius atitinkamumų metų sausio 1 d. |
Valstybės duomenų agentūros interneto svetainė (toliau – VDA) |
2.1.2. |
Gimstamumas |
Per praėjusius metus nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. rajone gimusių vaikų skaičius ir jo pokytis. |
Gimusių vaikų skaičius atitinkamumų metų sausio 1 d. |
VDA |
2.1.3. |
Gyventojų sudėtis pagal amžiaus grupes |
Savivaldybės gyventojų skaičius ir dalis (%) metų pradžioje pagal amžiaus grupes. |
Bendras savivaldybės gyventojų skaičius ir dalis (%) sausio 1 d. Iš jų: |
VDA |
0–5 m. gyventojų skaičius, (%) |
||||
6–16 m. gyventojų skaičius, (%) |
||||
17–19 m. gyventojų skaičius, (%) |
||||
20–34 m. gyventojų skaičius, (%) |
||||
35–64 m. gyventojų skaičius, (%) |
||||
65 m. ir vyresnių gyventojų skaičius, (%) |
3. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir/arba išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):
3.1. Besimokančiųjų charakteristikos:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
||
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|
|||
3.1.1. |
Švietimo įstaigų tinklas |
Švietimo (formalaus ir neformalaus) įstaigų rajone pasiskirstymas pagal tipus, jų kaita, ugdytinių skaičius ir klasių/grupių komplektų skaičius įstaigose. |
Švietimo įstaigos/padalinio pavadinimas ir jos/jo tipas |
Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS) (1-mokykla ir 4-mokykla), Mokinių registras (toliau – MR) |
|
Bendras ugdytinių skaičius mokslo metų pradžiai, iš jų mokinių, priešmokyklinio ir ikimokyklinio grupėse ugdomų vaikų, specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių skaičiai |
|
||||
Klasių/grupių komplektų skaičius švietimo įstaigoje mokslo metų pradžiai |
|
||||
3.1.2. |
Besimokančiųjų skaičiaus ir pasiskirstymas pagal lytį |
Rajono švietimo įstaigose besimokančiųjų skaičius ir jų pasiskirstymas pagal lytį, lyginat su praėjusiais mokslo metais. |
Bendras besimokančiųjų skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai |
ŠVIS (1-mokykla), MR |
|
Iš jų priešmokyklinio ugdymo ir 1–12 klasių mokinių skaičius |
|
||||
Iš jų mergaičių ir berniukų skaičius |
|
||||
3.1.3. |
Besimokančiųjų pasiskirstymas pagal mokyklose vykdomas ugdymo programas |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose besimokančiųjų skaičius pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo, pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotas bei socialinių įgūdžių ugdymo programas mokslo metų pradžiai. |
Bendras mokinių skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai. Iš jų besimokančiųjų skaičius pagal: |
ŠVIS (1-mokykla)
|
|
Priešmokyklinio ugdymo programą |
|
||||
Pradinio ugdymo programą |
|
||||
Pradinio ugdymo individualizuotą programą |
|
||||
Pagrindinio ugdymo programą |
|
||||
Pagrindinio ugdymo individualizuotą programą |
|
||||
Vidurinio ugdymo programą |
|
||||
Socialinių įgūdžių ugdymo programą |
|
||||
3.1.4. |
Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis |
Neformaliojo vaikų švietimo veiklose, organizuojamose mokyklos ir kitų švietimo teikėjų, dalyvaujančių mokinių dalis. |
Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (1–12 klasių), spalio 1 d. dalyvavusių neformaliojo vaikų švietimo veiklose mokykloje, neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir kitose neformaliojo vaikų švietimo veiklose už mokyklos ribų, skaičius. Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą. |
ŠVIS
|
|
Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (1–12 klasių), skaičius mokslo metų pradžiai. |
|
||||
3.1.5. |
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių dalis |
Specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių dalis (%), lyginat su bendru mokinių skaičiumi mokyklose.
|
Bendras besimokančiųjų skaičius bendrojo ugdymo mokyklose mokslo metų pradžiai (priešmokyklinė grupė, 1–12 klasės, specialiųjų poreikių ir lavinamosios klasės). Iš jų: |
ŠVIS (1-mokykla)
|
|
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse skaičius |
|
||||
Specialiosiose, lavinamosiose klasėse ugdomų vaikų ir asmenų, ugdomų pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą, skaičius |
|
||||
3.1.6. |
Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis |
Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (%), lyginat su visų mokinių, kuriems nustatytas švietimo pagalbos poreikis, skaičiumi. |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių (1–12 klasių), kuriems suteikta švietimo pagalba, skaičius mokslo metų pradžiai. |
ŠVIS |
|
Savivaldybės mokyklų mokinių (1–12 klasės), kuriems tokios pagalbos poreikis nustatytas, skaičius moklo metų pradžiai. |
|
||||
3.1.7. |
Pavežamų mokinių dalis |
Iš namų į mokyklą geltonaisiais autobusiukais, maršrutiniu ir kitu transportu pavežamų mokinių skaičius ir dalis (%). |
Bendras besimokančiųjų skaičius bendrojo ugdymo mokyklose mokslo metų pradžiai |
ŠVIS (1-mokykla) |
|
Iš jų pavežamų iš namų į mokyklą mokinių skaičius |
|
||||
3.1.8. |
Nemokamai maitinamų mokinių skaičius ir dalis |
Nemokamai maitinamų priešmokyklinio ugdymo ir 1–12 klasių mokinių skaičius ir dalis (%). |
Bendras besimokančiųjų skaičius bendrojo ugdymo mokyklose mokslo metų pradžiai |
ŠVIS, Zarasų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) |
|
Iš jų nemokamai maitinamų mokinių skaičius atitinkamumų metų spalio 1 d. |
|
||||
3.1.9. |
Pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių vaikų skaičius |
6–16 metų vaikų, registruotų pagal gyvenamąją vietą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje, nesimokančių (neregistruotų MR) pagal privalomojo ugdymo programas (priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas) skaičius. |
6–16 metų vaikų, nesimokančių pagal privalomojo ugdymo programas (priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas), skaičius |
NEMIS, ŠVIS |
|
3.1.10. |
Atvejų, kai Vaiko gerovės komisijos siūlymu vaikams buvo suteiktos koordinuotai teikiamos švietimo, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos, dalis |
Atvejų, kai Vaiko gerovės komisijos siūlymu vaikams buvo suteiktos koordinuotai teikiamos švietimo, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos, dalis (%) lyginant su visų svarstytų atvejų skaičiumi. |
Atvejų, kai Vaiko gerovės komisijos siūlymu buvo suteiktos koordinuotai teikiamos švietimo, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos vaikui ir/ar jo šeimai, skaičius |
Savivaldybės Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus ataskaitos |
|
Vaiko gerovės komisijos posėdžiuose visų svarstytų atvejų skaičius |
|
3.2. Pedagoginio personalo charakteristikos:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|||
3.2.1. |
Pedagoginio personalo pasiskirstymas
|
Bendrojo ugdymo mokyklų pedagoginio personalo skaičius (duomenys apie pedagoginius darbuotojus, dirbančius pagrindinėje darbovietėje atitinkamų metų spalio 1 d.). Čia ir kituose rodikliuose į pedagogų skaičių įeina darbuotojai, nurodyti Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK‑1407. |
Bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų (išskyrus mokyklų vadovus), dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius, iš jų: priešmokyklinio ugdymo pedagogų, 1–4 klasių mokytojų, 5–12 (I–IV) klasių mokytojų |
ŠVIS (3-mokykla), Pedagogų registras (toliau – PR) |
Mokyklos vadovų |
||||
Mokyklos vadovo pavaduotojų ugdymo reikalams |
||||
Bendras pedagoginių darbuotojų (mokytojų, vadovų, pavaduotojų specialiųjų pedagogų, pagalbos mokiniui specialistų ir pan.), dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius. |
||||
Iš jų: logopedų, specialiųjų pedagogų, psichologų, socialinių pedagogų ir pan. |
||||
3.2.2. |
Mokytojų pasiskirstymas pagal amžių, kvalifikacijas ir pedagoginio darbo stažą |
Bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų pasiskirstymas (skaičius, %) pagal amžių, kvalifikacinę kategoriją ir pedagoginio darbo stažą (skaičius). Duomenys apie mokytojus, dirbančius pagrindinėje darbovietėje atitinkamų metų spalio 1 d. |
Bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų skaičius |
ŠVIS (3-mokykla), PR |
Iš jų pasiskirstymas pagal amžių (%, skaičius): |
||||
Iki 29 m. |
||||
30–39 m. |
||||
40–49 m. |
||||
50–59 m. |
||||
60 m ir vyresni |
||||
Jaunesnių nei 50 metų bei 50 ir vyresnių mokytojų skaičiaus santykis. |
||||
Iš jų pasiskirstymas pagal kvalifikacinę kategoriją (%, skaičius): |
||||
Neatestuotų mokytojų |
||||
Mokytojų |
||||
Vyresn. mokytojų |
||||
Metodininkų |
||||
Ekspertų |
||||
Iš jų pasiskirstymas pagal pedagoginio darbo stažą (%, skaičius): |
||||
Iki 4 metų |
||||
4–9 metai |
||||
10–14 metų |
||||
15 ir daugiau metų |
||||
3.2.3. |
Švietimo pagalbos specialistų tenkantis 100-ui mokinių |
Švietimo pagalbos specialistų, teikiančių specialiąją pedagoginę ir specialiąją, psichologinę ar socialinę pedagoginę pagalbą mokiniams, skaičius tenkantis 100-ui mokinių. |
Švietimo pagalbos specialistų etatų skaičius spalio 1d. |
ŠVIS |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių skaičius mokslo metų pradžiai. |
3.3. Materialieji ir finansiniai ištekliai:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|||
3.3.1. |
Savivaldybės biudžeto asignavimai švietimui |
Savivaldybės biudžeto asignavimų, skirtų švietimui, dydis ir dalis (%) nuo visų asignavimų, skirtų savivaldybės programoms įgyvendinti, lyginat su praėjusiais metais |
Savivaldybės biudžeto asignavimai (tūkst. Eur). Iš jų: |
Finansų skyrius, Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimas (toliau ZRSTS) |
Skirti švietimo programai (tūkst. Eur) |
||||
3.3.2. |
Vidutinės vienam besimokančiam asmeniui tekusios lėšos |
Vidutinė mokymo lėšų (toliau – ML) ir steigėjo (savivaldybės) mokyklos aplinkai (toliau – MA) skirta lėšų suma per metus, tenkanti vienam bendrojo ugdymo mokyklų mokiniui (vaikui), kuris mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. |
Savivaldybei skirta bendra mokymo lėšų suma (tūkst. Eur) |
Finansų skyrius, ZRSTS, ŠVIS (1-mokykla) |
Mokyklų aplinkai steigėjo (savivaldybės) skirta lėšų suma (tūkst. Eur) |
||||
Mokinių skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai. |
||||
3.3.3. |
Mokymo lėšų suma, tenkanti vienam mokiniui |
Vidutinė tikslinės dotacijos mokymo lėšų (ML) suma per metus skiriama vienam mokiniui (vaikui), kuris mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. |
Savivaldybei skirta mokymo lėšų suma (tūkst. Eur) |
Finansų skyrius, ZRSTS, ŠVIS (1-mokykla) |
Mokinių skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai. |
||||
3.3.4. |
Steigėjo skirtų lėšų suma, tenkanti vienam mokiniui |
Vidutinė mokyklos aplinkai (MA) steigėjo (savivaldybės) skirtų lėšų suma per metus, tenkanti vienam mokiniui (vaikui), kuris mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. |
Mokyklų aplinkai steigėjo (savivaldybės) skirta lėšų suma (tūkst. Eur) |
Finansų skyrius, ZRSTS, ŠVIS (1-mokykla) |
Mokinių skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai. |
||||
3.3.5. |
Vidutinė lėšų suma, tenkanti vienam mokiniui, ugdomam pagal neformaliojo vaikų švietimo programas |
Vidutinė ML ir MA lėšų suma, tenkanti vienam asmeniui, ugdomam pagal formalųjį švietimą papildančias neformaliojo vaikų švietimo programas. Mokinių, lankančiųjų neformaliojo vaikų švietimo įstaigų vykdomas programas, skaičius |
ML lėšos, skirtos steigėjo neformalaus vaikų švietimo įstaigoms (tūkst. Eur) |
Finansų skyrius, ZRSTS, ŠVIS (4-mokykla) |
MA lėšos, skirtos steigėjo neformalaus vaikų švietimo įstaigoms (tūkst. Eur) |
||||
Mokinių, ugdomų pagal formalųjį švietimą papildančias neformaliojo vaikų švietimo programas, skaičius spalio 1 d. |
4. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):
4.1. Mokymas ir mokymasis:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
||
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|
|||
4.1.1. |
Besimokančiųjų dalis amžiaus grupėje |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose besimokančiųjų skaičius pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo bei socialinių įgūdžių ugdymo programas mokslo metų pradžiai |
Bendras mokinių skaičius atitinkamų mokslo metų pradžiai. Iš jų besimokančiųjų skaičius: |
ŠVIS (1-mokykla) |
|
Pagal priešmokyklinio ugdymo programą |
|
||||
1–4 klasėse |
|
||||
5–10 klasėse |
|
||||
11–12 klasėse |
|
||||
Pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą |
|
||||
4.1.2. |
Vaikų (1–6 metų), dalyvaujančių ikimokykliniame ugdome dalis |
Švietimo įstaigose ugdomų 1–6 metų vaikų skaičius lyginant su bendru rajono atitinkamo amžiaus vaikų skaičiumi. |
Bendras 1–6 amžiaus vaikų skaičius savivaldybėje |
ŠVIS, VDA |
|
Savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 1-6 metų vaikų skaičius |
|
||||
4.1.3. |
Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujantys 3–5 metų vaikų dalis |
Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, dalis. |
3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, mokslo metų pradžiai ugdomų švietimo įstaigose, skaičius. |
ŠVIS, VDA |
|
Visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, skaičius. |
|
||||
4.1.4. |
Savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis |
Savivaldybės priklausomybės švietimo įstaigose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis lyginant su bendru savivaldybės švietimo įstaigose ugdomų 3–5 metų vaikų skaičiumi |
Švietimo įstaigose ugdomų 3-5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota yra kitoje savivaldybėje, skaičius mokslo metų pradžiai. |
ŠVIS |
|
Savivaldybės švietimo įstaigose visų ugdomų 3–5 metų vaikų skaičius mokslo metų pradžiai. |
|
||||
4.1.5. |
Besimokančiųjų Savivaldybės švietimo įstaigose kitų šalių piliečių skaičius |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose besimokančiųjų kitų šalių piliečių skaičius pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas mokslo metų pradžiai |
Bendras ugdytinių skaičius mokslo metų pradžiai. Iš jų besimokančių: |
ŠVIS (1-mokykla) |
|
Pagal priešmokyklinio ugdymo programą |
|
||||
1–4 klasėse |
|
||||
5–10 klasėse |
|
||||
11–12 klasėse |
|
4.2. Ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
duomens pavadinimas |
duomens (-ų) šaltinis |
|||
4.2.1. |
Pedagogų kontaktinių darbo valandų dalis lyginant su visu pedagogų darbo laiku |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių pedagogų kontaktinių darbo valandų dalis (%) lyginant su visu pedagogų darbo laiku. |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių pedagogų visas metinis valandų skaičius. Iš jų: |
Bendrojo ugdymo mokyklų tarifikacijos atitinkamų mokslo metų pradžiai |
Metininis kontaktinių darbo valandų skaičius |
||||
4.2.2. |
Pedagogų, dirbančių visu krūviu, dalis |
Rajono bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių pedagogų, dirbančių visu krūviu, dalis (%) lyginant su visais pedagogais, dirbančiais pagrindiniame darbe. |
Bendrojo ugdymo mokyklų pedagogų, dirbančių visu krūviu, skaičius |
ŠVIS (3-mokykla), PR |
Bendrojo ugdymo mokyklų pedagogų, dirbančių pagrindiniame darbe, skaičius |
||||
4.2.3. |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
Mokinių, ugdomų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse, skaičius, tenkantis vienai sąlyginei mokytojo pareigybei. |
Sąlyginis mokytojų pareigybių skaičius |
ŠVIS |
Bendras 1–12 klasių mokinių skaičius mokslo metų pradžiai |
||||
4.2.4. |
Vidutinis mokinių skaičius klasės komplekte |
Mokinių, ugdomų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse, skaičiaus vidurkis klasės komplekte. |
Bendras 1–12 klasių mokinių skaičius mokslo metų pradžiai |
ZRSTS dėl klasių/grupių komplektų skaičiaus, ŠVIS (1-mokykla) |
Klasių komplektų skaičius |
||||
4.2.5. |
Klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai dalis |
Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (%) lyginant su bendru klasių komplektų skaičiumi mokyklose. |
1–12 klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, skaičius |
ZRSTS dėl klasių/grupių komplektų skaičiaus, ŠVIS (1-mokykla) |
Bendras 1–12 klasių komplektų skaičius |
||||
4.2.6. |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (%) lyginant su bendru 1–8 klasių komplektų skaičiumi mokyklose. |
1 – klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, skaičius |
ZRSTS dėl klasių/grupių komplektų skaičiaus, ŠVIS (1-mokykla) |
Bendras 1–8 klasių komplektų skaičius |
||||
4.2.7. |
Komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis |
Komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (%) lyginant su bendru sukomplektuotų 1 klasių komplektų skaičiumi. |
Sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, skaičius |
ZRSTS dėl klasių/grupių komplektų skaičiaus, ŠVIS (1-mokykla) |
Bendras sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 1 klasių komplektų skaičius |
||||
4.2.8. |
Komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 5, 9 (I gimnazijos), III gimnazijos klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 30 mokinių, dalis |
Komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 5, 9 (I gimnazijos) ir III gimnazijos klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 30 mokinių, dalis (%) lyginant su bendru sukomplektuotų 5, 9 (I gimnazijos) ir III gimnazijos klasių komplektų skaičiumi |
Sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 5 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 30 mokinių, skaičius |
ZRSTS dėl klasių/grupių komplektų skaičiaus, ŠVIS (1-mokykla) |
Bendras sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 5 klasių komplektų skaičius |
||||
Sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 9 (I gimnazijos) klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 30 mokinių, skaičius |
||||
Bendras sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų 9 (I gimnazijos) klasių komplektų skaičius |
||||
Sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų III gimnazijos klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 30 mokinių, skaičius |
||||
Bendras sukomplektuotų bendrojo ugdymo mokyklų III gimnazijos klasių komplektų skaičius |
||||
4.2.9. |
Švietimo įstaigų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kuriose per paskutinius ketverius metus vykdytas veiklos kokybės išorinis verinimas, dalis |
Švietimo įstaigų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kuriose per paskutinius ketverius metus vykdytas veiklos kokybės išorinis verinimas, dalis dalis (%) lyginant su bendru švietimo įstaigų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, skaičiumi |
Švietimo įstaigų, vykdančių bendrojo ugdymo programą, kuriose per paskutinius ketverius metus vykdytas veiklos kokybės išorinis verinimas, skaičius |
Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainė (toliau – NŠA) |
Švietimo įstaigų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, skaičius |
5. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):
5.1. Švietimo rezultatas:
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis |
|||
5.1.1. |
Gavusių pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus dalis |
Pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip bendro dešimtos klasės kursą išklausiusių mokinių skaičiaus dalis (%) |
10 klasių ir II gimnazinių klasių mokinių, gavusių išsilavinimo pažymėjimus atitinkamais mokslo metais, skaičius |
ŠVIS (1-mokykla) |
10 klasėse ir II gimnazijos klasėse mokinių, atitinkamais mokslo metais turėjusių gauti pažymėjimus, skaičius |
||||
5.1.2. |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, išreikštas kaip bendro PUPP dalyvavusių mokinių skaičiaus dalis (%) |
Lietuvių kalbos PUPP metu pasiekusių bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį mokinių skaičiaus |
NŠA |
Matematikos PUPP metu pasiekusių bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį mokinių skaičiaus |
||||
Bendras PUPP dalyvavusių mokinių skaičius |
||||
5.1.3. |
Gavusių brandos atestatą dalis |
Brandos atestatą įgijusių mokinių skaičius, išreikštas kaip bendro IV gimnazijos klasės kursą išklausiusių mokinių skaičiaus dalis (%) |
IV gimnazinių klasių mokinių, gavusių brandos atestatus, skaičius |
ŠVIS (1-mokykla) |
IV gimnazijos klasėse mokinių, atitinkamais mokslo metais turėjusių gauti pažymėjimus, skaičius |
||||
5.1.4. |
Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis |
Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų skaičius, išreikštas kaip bendro abiturientų skaičiaus dalis (%) |
Abiturientų, išlaikiusių tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų, skaičius |
NŠA |
Bendras abiturientų skaičius |
||||
5.1.5. |
Gabių mokinių dalis |
Įvairių olimpiadų, konkursų, varžybų 1–3 vietų laimėtojų dalis (%) lyginant su bendru bendrojo ugdymo mokinių skaičiumi bei 100 balų valstybiniuose brandos egzaminuose gavusių abiturientų dalis lygunant su bendru abiturientų skaičiumi |
Rajono, regiono, šalies, tarptautinių įvairių olimpiadų, konkursų, varžybų 1–3 vietų laimėtojų skaičius. Skaičiuojamas tik vieną kartą konkretus mokinys, neatsižvelgiant keliose konkursuose ar varžybose užėmė prizines vietas. |
Gabių mokinių skatinimo komisija, švietimo įstaigų informacija |
Bendras 1–12 klasių mokinių skaičius |
||||
100 balų valstybiniuose brandos egzaminuose gavusių abiturientų skaičius. Skaičiuojamas tik vieną kartą konkretus abiturientas. |
||||
Bendras abiturientų skaičius |
6. „Tūkstantmečio mokyklų“ programos rodikliai (rodiklio reikšmė skaičiuojama nuo 2023-06-30 kasmet iki mokslo metų pabaigos, bet ne ilgiau nei iki 2026 m. birželio 30 d.):
Eil. Nr. |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio aprašymas |
Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys |
|
Duomens pavadinimas |
Duomens (-ų) šaltinis |
|||
6.1. |
Aktyviai įsitraukusių į svarbių mokykai pokyčių įgyvendinimą mokytojų skaičius |
Aktyviai įsitraukęs mokytojas – tai mini komandoje dirbantis mokytojas, kuris mokslo metų eigoje, organizavo bent 3 veiklas su partneriais, įgyvendino bent vieną ilgalaikę iniciatyvą, rengė ir/ar dalyvavo įgyvendinime (buvo darbo, organizacinės grupės narys) aktualų mokyklai/savivaldybei švietimo projektą, vykdė kitas panašias iniciatyvas. Svarbus mokyklai pokytis, tai pagerėję mokinių rezultatai, pagerėjęs mikroklimatas mokykloje, išspręsta įsisenėjusi problema, pagerėjęs mokyklos įvaizdis ar/ir vertinimas, glaudesnis ir efektyvumą ugdymui nešantis bendradarbiavimas su partneriais. |
Aktyviai įsitraukusių į svarbių mokyklai pokyčių įgyvendinimą mokytojų skaičius mokslo metų pabaigai. |
Švietimo įstaigos |
6.2.
|
Vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP), įsitraukiančių į bendrojo ugdymo neformalaus ugdymo veiklas, dalis |
Rodikliu vertinama savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų SUP mokinių, ugdomų pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, dalyvavimo neformaliojo švietimo veikloje aprėptis. |
Bendras mokinių (ugdomų pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas), turinčių SUP skaičius mokslo metų pabaigai. |
Švietimo įstaigos, ŠVIS |
Mokinių (ugdomų pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas), turinčių SUP (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių), dalyvavusių neformaliojo vaikų švietimo veiklose mokykloje, skaičius mokslo metų pabaigai. Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą. |
||||
6.3. |
Mokinių, įsitraukiančių į ilgalaikes kultūrinio ugdymo veiklas, kurios atsispindi ugdymo planuose, dalis |
TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų mokslo metais vykdytose ilgalaikėse kultūrinėse – edukacinėse veiklose dalyvavusių mokinių dalis. |
TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų mokinių skaičius mokslo metų pradžiai. |
Švietimo įstaigos, ŠVIS |
Mokslo metais vykdytose ilgalaikėse kultūrinėse – edukacinėse veiklose dalyvavusių TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų mokinių skaičius. Jeigu mokinys dalyvauja keliose kultūrinėse – edukacinėse veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą. |
||||
6.4. |
Mokytojų vedamų STEAM integruotų veiklų skaičius formaliame ugdyme |
Mokyklose suformuojamos formaliojo ugdymo integruotos (tarpdalykinės) STEAM veiklos. |
Mokslo metų pabaigai įvykdytų STEAM integruotų veiklų skaičius. |
Švietimo įstaigos |
7. Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus.
Pakeitimai:
1.
Zarasų rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. I(6.6 E)-116, 2022-02-24, paskelbta TAR 2022-02-24, i. k. 2022-03570
Dėl Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 7 d. įsakymo Nr. I(6.6 E)-624 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Zarasų rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. I-63, 2024-02-26, paskelbta TAR 2024-02-26, i. k. 2024-03491
Dėl Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 7 d. įsakymo Nr. I(6.6 E)-624 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“ pakeitimo