Suvestinė redakcija nuo 2023-11-01

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2022-10-28, i. k. 2022-21891

 

 

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 27 d. Nr. T1-240

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, įgyvendindama Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos  aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 3 d. sprendimą Nr. T1-154 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio veiklos planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2016 m. rugsėjo 29 d. sprendimą Nr. T1-233 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. liepos 3 d. sprendimo Nr. T1-154 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio veiklos planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) arba Lietuvos administracinės ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Algirdas Meiženis

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2022 m. spalio 27 d. sprendimu

Nr. T1-240

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Šilalės rajono savivaldybės (toliau − Savivaldybės) strateginio planavimo ir valdymo procesus – dokumentų rengimą, svarstymą, tvirtinimą, įgyvendinimo organizavimą, stebėseną ir koregavimą bei atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos – vienos ar kelių veiklos sričių programos, rengiamos, kai šios veiklos sritys nenumatytos Savivaldybės strateginiame plėtros plane arba šių programų rengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose;

2.2. Maksimalių asignavimų programoms prognozė – Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyriaus parengti maksimalūs planuojami asignavimai programoms atitinkamais metais vykdyti;

2.3. Metinis veiklos planas (toliau – MVP) – tam tikrų vienų biudžetinių metų SVP programų ar jų dalių įgyvendinimą detalizuojantis planavimo dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į patvirtintus Savivaldybės biudžeto asignavimus;

2.4. Pažangos priemonė – strateginio valdymo sistemos dalyvių kryptingų veiksmų, kuriais nustatomas tam tikro pažangos uždavinio įgyvendinimo būdas, rinkinys;

2.5. Pažangos uždavinys – strateginio lygmens planavimo dokumentuose įtvirtintas tam tikros valstybės veiklos srities pokytis, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą;

2.6. Pažangos veikla – įgyvendinant pažangos uždavinius, strateginio valdymo sistemos dalyvių vykdoma veikla naujam produktui sukurti ar geresnėms tęstinės veiklos vykdymo sąlygoms sudaryti;

2.7. Planavimo dokumentas – strateginio valdymo sistemos elementas, skirtas ilgalaikei ir darniai valstybės pažangai ir jos įgyvendinimui suplanuoti;

2.8. Poveikio rodiklis – kiekybiškai ir (arba) kokybiškai išreiškiamas dydis matuoti esamos būklės pokyčiui, kurio siekiama įgyvendinant valstybės vystymosi kryptį, strateginį ir (arba) veiklos tikslą ir pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždavinį;

2.9. Produkto rodiklis – kiekybiškai išreiškiamas dydis, kuriuo matuojami vykdant projektą ir (arba) tęstinės veiklos priemonę sukurti produktai (jų kiekis, mastas ir pan.);

2.10. Programinis valdymas – strateginio valdymo sistemos dalyvių veiklos organizavimo forma, kai jų pažangos veikla planuojama ir įgyvendinama vykdant nacionalinių plėtros programų portfelį sudarančias nacionalines plėtros programas;

2.11. Programos vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai – skyriai, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybė, atsakingos už tam tikros SVP programos konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą. Programų vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese pagal kompetenciją teikdami informaciją programų koordinatoriui  Biudžeto ir finansų skyriui, atsakingam už strateginį planavimą;

2.12. Projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę. Projektai apima investicines veiklas, teisinio reguliavimo iniciatyvas, struktūrinių reformų ir viešojo sektoriaus pertvarkų iniciatyvas, taip pat kitą pažangos veiklą, kurią vykdant įgyvendinami pažangos uždaviniai;

2.13. Projektinis valdymas – strateginio valdymo sistemos dalyvių pažangos veiklos organizavimo forma, taikoma vykdant projektus, kuriais įgyvendinami Vyriausybės veiklos prioritetai, numatyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane ir įtraukti į strateginį projektų portfelį, o strateginio valdymo sistemos dalyviams prireikus – ir vykdant kitus projektus;

2.14. Rezultato rodiklis – kiekybiškai ir (arba) kokybiškai išreiškiamas dydis, kuriuo matuojama įgyvendinant pažangos ar tęstinės veiklos priemones ar projektus sukurtų produktų nauda tikslinei grupei, institucijai, sektoriaus ar teritorijos plėtrai ir pan., panaudojimo mastas ir (arba) kokybės pagerėjimas;

2.15. Strateginės plėtros taryba (toliau – SPT)Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta taryba iš Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės socialinių-ekonominių partnerių ir Savivaldybės administracijos atstovų;

2.16. Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta grupė, kuriai vadovauja Savivaldybės meras ir kurią sudaro Savivaldybės vicemerai, Savivaldybės administracijos direktorius bei jo deleguoti Savivaldybės struktūrinių padalinių atstovai ar vyriausieji specialistai. Į Strateginio planavimo grupės posėdžius gali būti kviečiami, atsižvelgiant į svarstomų klausimų problematiką, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, Savivaldybei pavaldžių įstaigų ar įmonių atstovai. Strateginio planavimo grupė koordinuoja SVP rengimą, teikia siūlymus dėl SVP keitimo, nustato projektų įgyvendinimo prioritetus, koordinuoja SVP įgyvendinimo stebėsenos procesą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

2.17. Strateginio valdymo sistema – visuma planavimo dokumentų, strateginio valdymo sistemos dalyvių ir strateginio valdymo procesų, skirtų ilgalaikei ir darniai valstybės pažangai užtikrinti;

2.18. Strateginio valdymo sistemos dalyvis – subjektas, dalyvaujantis strateginio valdymo procesuose;

2.19. Strateginis planavimas Savivaldybėje visuma procesų, skirtų ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti, apimančių aplinkos analizę, sprendimų dėl planavimo dokumentų rengimo priėmimą, planavimo dokumentų rengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus;

2.20. Strateginis tikslas – ilgos, vidutinės ar trumpos trukmės planavimo dokumente nurodyta siekiamybė, rodanti planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį;

2.21. Šilalės rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – Savivaldybės veiklos trumpos trukmės (iki 3 metų) planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į SPP, kitus planavimo dokumentus, patvirtintus Savivaldybės tarybos, ir aplinkos analizę, suformuluota Savivaldybės misija, strateginiai tikslai, aprašomos Savivaldybės vykdomos programos, siekiami rezultatai ir nurodomos lėšos bei finansavimo šaltiniai joms įgyvendinti, atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius;

2.22. Šilalės rajono savivaldybės veiklos prioritetai – Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas dokumentas, kuriame išdėstyti Savivaldybės veiklos prioritetai, veiklos kryptys ir siekiami rezultatai Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui;

2.23. Šilalės rajono savivaldybės viešųjų įstaigų, Savivaldybės kontroliuojamų uždarųjų akcinių bendrovių ir Savivaldybės įmonių  veiklos planai (toliau – ĮVP) – dokumentai, kuriuose pateikiama misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai;

2.24. Šilalės rajono strateginis plėtros planas (toliau – SPP) ilgalaikis (4–10 ir daugiau metų) strateginio planavimo dokumentas, kuriame išdėstyta Šilalės rajono vizija, ilgalaikiai prioritetai, strateginiai tikslai, uždaviniai ir veiksmai strategijai įgyvendinti. Šis planas taip pat turi derėti su Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentais ir RPP;

2.25. Šilalės rajono savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai (toliau – VP) – dokumentai, kuriuose, atsižvelgiant į SPP, Savivaldybės veiklos prioritetus ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, suformuluotos struktūrinių padalinių – skyrių, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų, atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius,  misijos, strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, priemonės ir nurodomos lėšos joms įgyvendinti;

2.26. Tauragės regiono plėtros planas (toliau – RPP) – 10 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus – detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono Savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo; nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojami regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai;

2.27. Tęstinė veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo;

2.28. Tęstinės veiklos lėšos – finansiniai ištekliai, skirti strateginio valdymo sistemos dalyvio tęstinei veiklai;

2.29. Tęstinės veiklos priemonės – veiksmai, skirti strateginio valdymo sistemos dalyvio tęstinei veiklai vykdyti.

2.30. Tęstinės veiklos uždavinys – rezultatas, kurio siekia strateginio valdymo sistemos dalyvis, vykdydamas tęstinę veiklą;

2.31. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą:

2.31.1. produkto kriterijus – tai priemonės įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurie atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ar sukurtų produktų kiekį);

2.31.2. rezultato kriterijus – tai programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus – nauda, kurią, siekdami programos tikslo, patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai (parodo programos tikslo vykdytojų veiklos rezultato kokybę);

2.31.3. efekto kriterijus – tai programos strateginio tikslo vertinimo kriterijus – nauda, kurią, įgyvendindami atitinkamą programą, patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Savivaldybės Strateginio valdymo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir jų viešinimą.

4. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ilgos trukmės strateginio planavimo dokumentus, Tauragės regiono strateginio planavimo dokumentus, Savivaldybės teritorijų planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentai įgyvendinami per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

5. Strateginio planavimo dokumentų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės meras. 

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

6. Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertus Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo darbams atlikti. Išorės ekspertai gali būti pasitelkti surinkti ar analizuoti duomenims, kurių reikia aplinkos analizei atlikti ar tikslų, uždavinių alternatyvoms numatyti.

7. Strateginio valdymo sistemos principai:

7.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą Savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą.

7.2. veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams bei pažangos uždaviniams ir tęstinės veiklos uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;

7.3. įrodymais grįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu;

7.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir strateginio planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti ir išlaikyti pasiektus rezultatus;

7.5. bendradarbiavimo – strateginio planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio planavimo sistemos dalyviams, Savivaldybės viešosioms įstaigoms ir Savivaldybės valdomoms įmonėms, racionaliai naudojant jų žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;

7.6. atvirumo ir įtraukimo – strateginio planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimo priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;

7.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

7.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

8. Savivaldybės strateginio valdymo sistemos dalyviai yra:

8.1. Savivaldybės taryba;

8.11. Savivaldybės meras;

Papildyta papunkčiu:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

8.2. Savivaldybės administracija;

8.3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos;

8.4. Savivaldybės valdomos įmonės.

9. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentai:

9.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas, tvirtinamas Savivaldybės tarybos;

9.2. Savivaldybės strateginis veiklos planas, tvirtinamas Savivaldybės tarybos;

9.3. finansų planavimo dokumentai – Savivaldybės biudžetas ir kiti dokumentai, kuriuos

tvirtina Savivaldybės taryba;

9.4. Savivaldybės administracijos, seniūnijų metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

9.5. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka rengia, derina ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai;

9.6. kiti strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojantys dokumentai (veiksmų ir priemonių planai ir pan.), kuriuos tvirtina Savivaldybės meras ar Savivaldybės administracija.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

9.7. Viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių veiklos planai, kuriuos tvirtina organizacijos vadovas.

Papildyta papunkčiu:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

10. Savivaldybės Strateginis plėtros planas – Savivaldybės piliečių, bendruomenės, savivaldos institucijų, socialinių ekonominių partnerių, politinių partijų ir kitų suinteresuotų grupių atstovų susitarimas dėl Savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. Savivaldybių strateginių plėtros planų įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybių merai.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

11. SPP struktūra:

11.1. bendroji informacija – nurodomas SPP planavimo laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;

11.2. savivaldybės esamos situacijos analizė:

11.2.1. pateikiama savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;

11.2.2. nurodomos savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;

11.2.3. aprašoma ir pagrindžiama savivaldybės nustatyta (-os) pagrindinė (-s) problema (-os), kurią (-ias) tikslinga spręsti bendrais savivaldybių veiksmais;

11.3. savivaldybės plėtros vizija – nurodomas savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą;

11.4. savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;

11.5. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;

11.6. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;

11.7. svarbiausi savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su KRPPl pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;

11.8. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

12. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

12.1. aplinkos analizės ir pirminių pasiūlymų dėl Savivaldybės Strateginio plėtros plano tikslų, remiantis aplinkos analizės išvadomis, rengimas;

12.2. SPP projekto rengimas – Savivaldybės SPP parengti Savivaldybės mero potvarkiu paskirtos darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės vicemerai, Savivaldybės administracijos vadovai ir specialistai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, įmonių ir organizacijų atstovai, įvairių interesų grupių atstovai. SPP darbo grupės apimtų verslo ir ekonomikos plėtros, žemės ūkio ir kaimo reikalų, laisvalaikio ir turizmo, socialinę, sveikatos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, bendruomenių ir nevyriausybinio sektoriaus reikalų, infrastruktūros, aplinkos apsaugos plėtros bei kitas pagal poreikį sritis. Formuluojama  Savivaldybės plėtros vizija ir strateginiai tikslai (prioritetai), tikslai, uždaviniai bei priemonės, nustatomi jų įgyvendinimo vertinimo rodikliai bei reikšmės;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

12.3. SPP projekto viešinimas – parengtas Savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje viešosioms konsultacijoms, sudarant galimybes Savivaldybės bendruomenei susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus;

12.4. SPP svarstymas ir tvirtinimas – pasibaigus viešam Savivaldybės Strateginio plėtros plano svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetams bei tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SSPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

13. SPP uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. SPP pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

14. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo priežiūros metodikoje numatyta tvarka Savivaldybės tarybai kasmet rengiama ir teikiama išklausyti bei patvirtinti SPP priemonių įgyvendinimo metinė ataskaita.

15. Savivaldybės strateginį plėtros planą rengia Savivaldybės administracija.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

16. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, kai tokių programų rengimas numatytas įstatyme, pateikiamos išorės ir vidaus aplinkos analizės išvados, suformuluojami tikslai, uždaviniai ir priemonės, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės, numatomi atsakingi vykdytojai, preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai, suformuojama priežiūros sistema. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma SPP plano struktūra.

17. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimas inicijuojamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

18. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas rengia Savivaldybės administracijos atsakingi asmenys (padaliniai) ir (arba) pasitelkiamas išorinis konsultacinių paslaugų teikėjas.

19. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos struktūros dalis.

 

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ

RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

20. SVP rengiamas kasmet kovo–lapkričio mėnesiais, numatant rajono Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuotai ir veiksmingai įgyvendinti SPP ir kitų planavimo dokumentų nuostatas. SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra.

21. Savivaldybės taryba kadencijos laikotarpiui tvirtina Savivaldybės veiklos prioritetus, kurie yra rengiami vadovaujantis SPP, kitais Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais ir Savivaldybės tarybos veiklos programa. Savivaldybės veiklos prioritetų projektą rengia Savivaldybės administracijos Biudžeto ir finansų skyrius (toliau – Biudžeto ir finansų skyrius). Savivaldybės veiklos prioritetai iš esmės peržiūrimi ir keičiami pasikeitus Savivaldybės tarybai.

22. Išrinkta Savivaldybės taryba kadencijos laikotarpiui tvirtina Savivaldybės veiklos prioritetus, kurių projektas yra rengiamas remiantis SPP, kitais Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais ir Savivaldybės tarybos veiklos programa.

23. SVP rengiamas atsižvelgiant į SPP, Savivaldybės veiklos prioritetus, aplinkos analizę, kitus planavimo dokumentus bei asignavimų valdytojų, biudžetinių įstaigų VP ir ĮVP, Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų finansavimo šaltinių prognozę, kurią parengia Biudžeto ir finansų skyrius.

24. SVP programa apima pažangos ir tęstinę veiklą.

25. Savivaldybė į SVP perkelia SPP nustatytas pažangos ir tęstinės veiklos priemones, RPP suplanuotus įgyvendinti projektus. Jei Savivaldybė nedalyvauja įgyvendinant RPP pažangos priemones ir (arba) projektus, ji SVP nustato tęstinės veiklos uždavinius ir savo Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamus projektus.

26. Savivaldybė SVP suformuluoja nuolatinių funkcijų ir teikiamų paslaugų tęstinės veiklos uždavinius ir veiklos efektyvumo rodiklius.

27. SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai turi atitikti SVP programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

28. SVP pateikiama ši informacija:

28.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

28.2. SPP nurodyti Savivaldybės plėtros tikslai,  uždaviniai ir jų stebėsenos rodikliai;

28.3. planuojami 3 metų asignavimai, skirti savivaldybės plėtros tikslų ir uždavinių įgyvendinimo priemonėms ir (ar) projektams įgyvendinti;

28.4. planuojami pasiekti rezultatai;

28.5. SVP programos;

28.6. savivaldybės valdomų įmonių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime) planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;

28.7. kita svarbi susijusi informacija.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

29. Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai – skyriai, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių vienas iš steigėjų yra Savivaldybė – asignavimų valdytojai rengdami veiklos planus turi naudoti Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintas rekomendacijas ir formas.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

30. Už SVP rengimą, svarstymą Savivaldybės taryboje, viešinimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės meras.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

31. Šilalės rajono SVP rengimą organizuoja ir projektą rengia Biudžeto ir finansų skyrius.

32. Struktūrinių padalinių – skyrių vedėjai, seniūnijų seniūnai ir įstaigų vadovai skiria specialistus, atsakingus už SVP rengimą bei ataskaitų apie veiklos planų įvykdymą rengimą ir pateikimą Biudžeto ir finansų skyriui bendriesiems dokumentams rengti.

33. Biudžeto ir finansų skyrius, įvertindamas ateinančių trejų metų Savivaldybės biudžeto galimybes, rengia ir teikia struktūrinių padalinių – skyrių, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų maksimalių biudžeto asignavimų prognozę jų programoms vykdyti.

34. Struktūriniai padaliniai – skyriai, seniūnijos ir biudžetinės įstaigos rengdami SVP programas, turi:

34.1. naudoti Biudžeto ir finansų skyriaus parengtas ir Savivaldybės mero patvirtintas formas (SVP formas, investicijų projektų aprašymo formas ir kt.);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

34.2. rengti investicijų projektus ir derinti juos su Savivaldybės administracijos Investicijų ir statybos skyriumi.

35. Į programų projektus integruojami kuruojamų biudžetinių įstaigų VP projektai, taip pat Savivaldybės kontroliuojamų viešųjų įstaigų, įmonių, akcinių, uždarųjų akcinių bendrovių ĮVP dalys, kurioms įgyvendinti reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų nuo Savivaldybės priklausančių finansavimo šaltinių.

36. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt. Pastabų bei pasiūlymų pateikimui nustatomas konkretus terminas. Pasiūlymus gali teikti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys. Gauti pasiūlymai yra išnagrinėjami ir prireikus SVP projektas patikslinamas. Gali būti organizuojamas viešas SVP projekto aptarimas.

37. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai SVP programoms įgyvendinti turi atitikti asignavimus, numatytus Savivaldybės strateginiame veiklos plane.

38. SVP ir Savivaldybės biudžetas svarstomi ir tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.

39. Parengtas SVP projektas teikiamas Savivaldybės tarybai svarstyti komitetuose. Atsižvelgiant į gautas pastabas ar pasiūlymus SVP yra tikslinamas ir teikiamas Savivaldybės tarybai tvirtinti.

40. SVP tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

41. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą, pradedamas SVP įgyvendinimas. Už SVP įgyvendinimo stebėseną ir informacijos pateikimą atsakingi SVP nurodyti programų koordinatoriai ir priemonių vykdytojai.

42. SVP keičiamas prireikus.

43. Jei dėl lėšų paskirstymo atsiranda būtinybė keisti esmines SVP nuostatas (keičiant programų pavadinimus, tikslus, uždavinius, išbraukiant, koreguojant arba įrašant naujas priemones, keičiant asignavimų valdytojus ir programos finansavimo apimtis), tai daroma Savivaldybės tarybos sprendimu.

44. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

45. Pasiūlymai dėl SVP keitimo teikiami elektroniniu būdu Savivaldybės merui.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

46. SVP keitimą organizuoja Biudžeto ir finansų skyrius, atsakingas už strateginį planavimą. SVP keitimo procesas vyksta tokia tvarka:

46.1. Savivaldybės merui pateikiami raštiški pasiūlymai dėl SVP programų, tikslų, uždavinių, priemonių keitimo, finansavimo šaltinių;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

46.2. pritarus Savivaldybės merui, rengiamas Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

46.3. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetui, kuruojančiam tą Savivaldybės veiklos sritį, su kuria yra susijęs siūlomas keitimas, bei komitetui, atsakingam už strateginį planavimą, ir teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

47. SVP nuostatų pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

48. Biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į stebėsenos duomenis, atsiskaito už metinius veiklos rezultatus, vykdant pažangos ir tęstinę veiklą, parengdami metinę veiklos  ataskaitą Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

49. Pasibaigus biudžetiniams metams, iki kiekvienų metų balandžio 15 d. programų koordinatoriai, vadovaudamiesi pasiektais veiklos rezultatais, parengia ir pateikia Biudžeto ir finansų skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, SVP programų įgyvendinimo ataskaitas.

50. Programų įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

51. SVP programų įgyvendinimo ataskaitose pateikiama informacija apie tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą, iškylančias problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti tikslai ar uždaviniai, asignavimų panaudojimą programos tikslams įgyvendinti.

52. Biudžeto ir finansų skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs programų koordinatorių pateiktas programų įgyvendinimo ataskaitas, jas apibendrina ir iki kiekvienų metų gegužės 31 d. parengia SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą.

53. Parengęs ataskaitą, Biudžeto ir finansų skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, teikia Savivaldybės merui, kuris organizuoja jos svarstymą visuose komitetuose ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų birželio 30 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

54. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP įgyvendinimo metinę ataskaitą, Biudžeto ir finansų skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jos paskelbimą teisės aktų numatyta tvarka ir Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VII SKYRIUS

METINIS VEIKLOS PLANO (MVP) RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

55. Vadovaujantis patvirtintu SVP, rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP.

56. MVP detalizuojami SVP planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai ir priemonės.

57. MVP nustatomais rodikliais turi būti siekiama SVP nustatytų veiklos tikslų ir pažangos ir tęstinės veiklos uždavinių įgyvendinimo. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

58. MVP forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos Savivaldybės mero potvarkiu.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

59. Rengiant Savivaldybės administracijos MVP, padaliniai suderina ir pateikia informaciją apie SVP priemonėms įgyvendinti vykdomus veiksmus, jų įvykdymo terminus, atsakingus vykdytojus, proceso ir (ar) indėlio vertinimo kriterijus, planuojamus skirti asignavimus, Savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą iki kiekvienų metų sausio 20 d.

60. Biudžeto ir finansų skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia Savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

61. Seniūnai rengia seniūnijų MVP projektus įtraukdami gyvenamųjų vietovių bendruomenes, seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus, gyventojus. Parengti seniūnijų MVP projektai teikiami svarstyti seniūnaičių sueigose.

62. Seniūnijų MVP tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.

63. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais Savivaldybės administracijos skyriais.

64. MVP tvirtinami iki kiekvienų metų kovo 15 d.

65. Patvirtinti MVP, skelbiami įstaigų interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP ir seniūnijų MVP skelbimą, Savivaldybės interneto svetainėje organizuoja, skyrius atsakingas už strateginį planavimą, Savivaldybės  biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

66. Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų MVP susitikimų metu.

67. Informacija apie MVP įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, Savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.

68. Seniūnai savo metines veiklos ataskaitas teikia svarstyti seniūnaičių sueigose, seniūnijų MVP įgyvendinimo rezultatus aptaria su vietos gyventojais susitikimų metu.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Papildomi tvarkos aprašai, nuostatai, reglamentai ir (ar) kiti teisės aktai, reikalingi šio Aprašo nuostatoms bei strateginio planavimo dokumentams įgyvendinti, tvirtinami Savivaldybės mero potvarkiais.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

 

70. Aprašą keičia ir (ar) papildo Savivaldybės taryba.

71. Šis Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, taip pat ataskaitos dėl šių dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

72. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šilalės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-259, 2023-10-26, paskelbta TAR 2023-10-31, i. k. 2023-21258

Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2022 m. spalio 27 d. sprendimo Nr. T1-240 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo