Suvestinė redakcija nuo 2020-12-24 iki 2021-04-26
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-11-22, i. k. 2018-18816
Nauja redakcija nuo 2019-07-05:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. lapkričio 22 d. Nr. V-925
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi ir 26 straipsnio 2 dalies 9 punktu:
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. profesinio mokymo programos, įregistruotos Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre iki 2018 m. kovo 15 d., pagal kurias vykdomas pirminis ir tęstinis profesinis mokymas, išskyrus tęstinio profesinio mokymo programas, įregistruotas Transporto paslaugų švietimo posrityje pagal Lietuvos švietimo klasifikatorių, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ISAK-520 „Dėl LŠK – Lietuvos švietimo klasifikatoriaus patvirtinimo“, pagal kurias vykdomas motorinių transporto priemonių keleiviams ir kroviniams vežti vairuotojų pradinis ir periodinis profesinis mokymas, ir tęstinio profesinio mokymo programas, kurios susijusios su potencialiai pavojingais įrenginiais, gali būti vykdomos, iki jas baigs iki 2019 m. rugpjūčio 31 d. priimti mokytis mokiniai;
2.2. Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre Transporto paslaugų švietimo posrityje pagal Lietuvos švietimo klasifikatorių iki 2018 m. kovo 15 d. įregistruotos tęstinio profesinio mokymo programos, pagal kurias vykdomas motorinių transporto priemonių keleiviams ir kroviniams vežti vairuotojų pradinis ir periodinis profesinis mokymas, gali būti vykdomos, iki jas baigs iki 2021 m. gruodžio 31 d. priimti mokytis mokiniai;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-770, 2020-05-22, paskelbta TAR 2020-05-22, i. k. 2020-10973
Nr. V-1259, 2020-08-21, paskelbta TAR 2020-08-21, i. k. 2020-17669
2.3. „Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre iki 2018 m. kovo 15 d. įregistruotos šios tęstinio profesinio mokymo programos, kurios susijusios su potencialiai pavojingais įrenginiais, gali būti vykdomos, iki jas baigs iki 2021 m. spalio 1 d. priimti mokytis mokiniai:
2.3.1. 14 kW ir didesnės galios kompresorių mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 262071603);
2.3.2. Asmens, atsakingo už katilinės, veikiančios be nuolatinio aptarnaujančio personalo, priežiūrą, mokymo programa (valstybinis kodas 260071306);
2.3.3. Asmens, atsakingo už pramonės objektų šilumos ūkį, mokymo programa (valstybinis kodas 560071303);
2.3.4. Asmens, atsakingo už šilumos ir karšto vandentiekio tinklų šilumos ūkį, mokymo programa (valstybinis kodas 560071304);
2.3.6. Automatizuotų katilų, kūrenamų dujomis ir skystu kuru, operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071304);
2.3.7. Chemijos ir naftos chemijos pramonės sprogių, degių gamybų operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071109);
2.3.8. Chemijos ir naftos chemijos pramonės sprogių, degių gamybų vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071109);
2.3.9. Cheminių medžiagų vamzdynų ir talpyklų šaltkalvio remontininko programa (valstybinis kodas 260071110);
2.3.11. Darbininko, dirbančio su asbestu arba jo gaminiais, mokymo programa (valstybinis kodas 260073203);
2.3.12. Darbininko, dirbančio šuliniuose ir kituose požeminiuose statiniuose, uždarose talpyklose, mokymo programa (valstybinis kodas 260102203);
2.3.13. Darbininko, vykdančio grunto kasimo, tvirtinimo ir kitus darbus iškasose ir pylimuose, mokymo programa (valstybinis kodas 260102205);
2.3.15. Darbų laboratorijoje su pavojingomis cheminėmis medžiagomis vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071110);
2.3.16. Darbų vadovų, atsakingų už OAM ir F-dujų turinčios šaldymo, oro kondicionavimo įrangos ir šiluminių siurblių tvarkymą, mokymo programa (valstybinis kodas 560071104);
2.3.17. Darbuotojo, dirbančio su cheminėmis nuodingomis medžiagomis, mokymo programa (valstybinis kodas 260071113);
2.3.18. Darbuotojų, dirbančių su OAM ir F-dujų turinčia šaldymo, oro kondicionavimo įranga, šiluminiais siurbliais, mokymo programa (valstybinis kodas 260071107);
2.3.19. Darbuotojų, surenkančių F-dujas iš tam tikrų motorinių transporto priemonių oro kondicionavimo sistemų, mokymo programa (valstybinis kodas 260071115);
2.3.20. Darbuotojų, vykdančių su stacionariomis priešgaisrinėmis sistemomis ir gesintuvais, kuriuose yra fluorintų šiltnamio efektą sukeliančių dujų ar ozono sluoksnį ardančių medžiagų, susijusią veiklą, mokymo programa (valstybinis kodas 260071105);
2.3.21. Degiųjų dujų bei deguonies naudojimo ūkinėms reikmėms operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260102201);
2.3.22. Degiųjų dujų bei deguonies naudojimo ūkinėms reikmėms vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560102201);
2.3.24. Didelio našumo garo ir vandens šildymo katilų mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 262071308);
2.3.25. Dujotiekių elektrocheminės saugos nuo korozijos įrenginių įrengimo ir eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071318);
2.3.26. Dujų sistemų (iki 1,6 MPa) ir magistralinių dujotiekių montuotojo mokymo programa (valstybinis kodas 260071322);
2.3.27. Dujų sistemų (iki 1,6 MPa) ir magistralinių dujotiekių projektuotojo mokymo programa (valstybibis kodas 560071320);
2.3.28. Dujų sistemų (iki 1,6 MPa) ir magistralinių dujotiekių statybos priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071319);
2.3.29. Dujų sistemų kontrolės, matavimo prietaisų ir automatikos eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071313);
2.3.33. Freoninių šaldymo įrengimų mašinisto-remontininko mokymo programa (valstybinis kodas 262071311);
2.3.35. Garo (iki 0,05 MPa) ir vandens šildymo (iki 110 C) katilų priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071306);
2.3.36. Garo (iki 0,05 MPa) ir vandens šildymo (iki 110 C) katilų, kūrenamų kietuoju ir skystuoju kuru, kūriko mokymo programa (valstybinis kodas 261071301);
2.3.37. Garo ir karšto vandens vamzdynų priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071307);
2.3.38. Grunto kasimo, tvirtinimo ir kitų darbų, vykdomų iškasose ir pylimuose, vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560072402);
2.3.40. Katilinės vandens cheminio valymo aparatininko mokymo programa (valstybinis kodas 361071104);
2.3.51. Magistralinių dujotiekių dujų kompresorių mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 360071301);
2.3.52. Magistralinių dujotiekių eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071321);
2.3.53. Magistralinių dujotiekių kontrolės, matavimo prietaisų ir automatikos (KMP ir A) eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071322);
2.3.54. Mažesnės kaip 14 kW galios kompresorių mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 261071602);
2.3.56. Naftos ir jos produktų įrenginių eksploatavimo sprogioje aplinkoje darbo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071105);
2.3.57. Naftos perdirbimo technologinių bei garo ir karšto vandens vamzdynų operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071108);
2.3.58. Neregistruojamų kėlimo įrenginių priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071603);
2.3.61. Pavojingų krovinių ir cheminių medžiagų vežimo ir sandėliavimo darbų vadovų mokymo programa (valstybinis kodas 560071111);
2.3.62. Pavojingų medžiagų talpyklų priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071106);
2.3.63. Pavojingų medžiagų vamzdynų priežiūros meistro mokymo programa (valstybinis kodas 560071102);
2.3.64. Pavojingų technologinių dujų vamzdynų operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071104);
2.3.68. Slėginių garotiekių ir karšto vandens vamzdynų operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071305);
2.3.74. Suskystintų dujų kuro sistemų automobiliuose įrengimo ir eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071317);
2.3.76. Suskystintų dujų pilstymo stoties siurblių-kompresorių mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 260071315);
2.3.77. Suskystintų naftos dujų degalinės aptarnavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071316);
2.3.80. Šuliniuose ir kituose požeminiuose statiniuose, uždarose talpyklose vykdomų darbų vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560102206);
2.3.81. Technologinių dujas deginančių įrenginių operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 260071307);
2.3.82. Vartotojų dujų sistemų su dujas deginančiais įrenginiais iki 120 kW galios eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071314);
2.3.83. Vartotojų dujų sistemų su įrenginiais iki ir daugiau kaip 120 kW galios eksploatavimo vadovo mokymo programa (valstybinis kodas 560071315);
2.3.84. Vidutinio našumo garo ir vandens šildymo katilų mašinisto mokymo programa (valstybinis kodas 262071309);
2.3.85. Vidutinio slėgio garo katilų-utilizatorių operatoriaus mokymo programa (valstybinis kodas 261071302);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-1993, 2020-12-23, paskelbta TAR 2020-12-23, i. k. 2020-28271
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2018 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. V-925
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR REGISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma formaliojo ir neformaliojo profesinio mokymo programos apimtis, sandara ir struktūra, profesinio mokymo programos ar jos modulių rengimo, atnaujinimo, vertinimo ir registravimo tvarka.
2. Aprašo nustatyta tvarka parengta ir Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruota formaliojo profesinio mokymo programa yra skirta pirminiam ir tęstiniam profesiniam mokymui vykdyti, o ją pabaigus suteikiama kvalifikacija ar jos dalis. Neformaliojo profesinio mokymo programa, parengta Aprašo nustatyta tvarka ir įregistruota Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre, yra skirta neformaliajam profesiniam mokymui vykdyti, o ją pabaigus įgyjama (-os) kompetencija (-os), kuri (-os) teisės aktų nustatyta tvarka gali būti pripažįstamos kaip įgyta kvalifikacija ar jos dalis.
II SKYRIUS
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ APIMTYS
4. Profesinio mokymo programos apimtis nustatoma mokymosi kreditais – mokymosi apimties vienetais, kuriais matuojami mokymosi rezultatai ir besimokančiojo darbo laikas. Mokymosi kreditai skiriami vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2009 m. birželio 18 d. rekomendacija dėl Europos profesinio mokymo kreditų sistemos (ECVET) sukūrimo (2009/C 155/02) (toliau – ECVET rekomendacija). Vienas mokymosi kreditas prilyginamas 27 akademinėms valandoms. Įgyvendinant formaliojo profesinio mokymo programą pirminiame profesiniame mokyme, 1 mokymosi kredito 22 akademinės valandos skiriamos kontaktiniam darbui, konsultacijoms ir mokinio mokymosi pasiekimams vertinti, o 5 akademinės valandos – mokinio savarankiškam mokymuisi, kuriam nevadovauja mokytojas. Įgyvendinant formaliojo profesinio mokymo programą pirminiame profesiniame mokyme, kai joje mokosi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys asmenys, kurie yra mokęsi pagal specialiojo ugdymo programas, 1 mokymosi kredito 27 akademinės valandos skiriamos kontaktiniam darbui, konsultacijoms ir mokinio mokymosi pasiekimams vertinti. Įgyvendinant formaliojo profesinio mokymo programą tęstiniame profesiniame mokyme ir neformaliojo profesinio mokymo programą, 1 mokymosi kredito 18 akademinių valandų skiriama kontaktiniam darbui, konsultacijoms ir mokinio mokymosi pasiekimams vertinti, o 9 akademinės valandos – mokinio savarankiškam mokymuisi, kuriam nevadovauja mokytojas.
5. Vienerių metų formaliojo profesinio mokymo programos įprastinė apimtis yra 60 mokymosi kreditų. Formaliojo profesinio mokymo programos apimtis negali būti mažesnė kaip 30 mokymosi kreditų ir didesnė kaip 110 mokymosi kreditų (rekomenduojamos formaliojo profesinio mokymo programų apimtys: 30 mokymosi kreditų, 45 mokymosi kreditai, 60 mokymosi kreditų, 90 mokymosi kreditų, 110 mokymosi kreditų). Neformaliojo profesinio mokymo programos apimtį pasirenka profesinio mokymo teikėjas. Rekomenduojama neformaliojo profesinio mokymo programos apimtis – ne daugiau kaip 30 mokymosi kreditų.
6. Profesinio mokymo programa apima teorinį ir praktinį mokymą. Praktiniam mokymui skiriama 70 procentų programos apimties, išskyrus atvejus, kai kiti teisės aktai reglamentuoja kitaip. Profesinio mokymo programa privalo atitikti profesiniame standarte nustatytas atitinkamos I–V lygio pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, priedą „Lietuvos kvalifikacijų lygiai“, kvalifikacijos kompetencijas ar dalį I–V lygio kvalifikacijos kompetencijų.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
III SKYRIUS
FORMALIOJO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS SANDARA IR STRUKTŪRA
7. Formaliojo profesinio mokymo programą sudaro privalomieji ir pasirenkamieji moduliai. Modulio apimtis nustatoma mokymosi kreditais vadovaujantis ECVET rekomendacija.
8. Pirminiame profesiniame mokyme privalomieji moduliai yra: įvadinis modulis, bendrieji moduliai, kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirti moduliai ir baigiamasis modulis.
9. Tęstiniame profesiniame mokyme privalomieji moduliai yra: kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirti moduliai ir baigiamasis modulis, o bendrieji moduliai, skirti saugaus elgesio ekstremaliose situacijose ir darbuotojų saugos ir sveikatos kompetencijoms ugdyti, integruojami į kompetencijoms įgyti skirtų modulių turinį.
10. Įvadinis modulis yra skirtas susipažinti su profesine veikla ūkio sektoriuje ir profesinio mokymosi specifika, taip pat apimant diagnostinį turimų kompetencijų vertinimą. Rekomenduojama įvadinio modulio apimtis formaliojo profesinio mokymo programose, kurių apimtis yra 30, 45 arba 60 mokymosi kreditų – 1 mokymosi kreditas, formaliojo profesinio mokymo programose, kurių apimtis 90 arba 110 mokymosi kreditų – 2 mokymosi kreditai.
11. Kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirtuose moduliuose suteikiamos kompetencijos pagal profesinį standartą. Rekomenduojama vieno kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirto modulio apimtis – 5, 10, 15 arba 20 mokymosi kreditų, išskyrus atvejus, kai kvalifikacijos ar ją sudarančių kompetencijų mokymosi apimtį nustato tarptautiniai, Europos Sąjungos ar nacionaliniai teisės aktai. Jei numatyta profesiniame standarte, formaliojo profesinio mokymo programoje gali būti pasiūlyti su specializacija susijusioms kompetencijoms įgyti skirti moduliai, iš kurių besimokantysis gali pasirinkti vieną ar kelis modulius.
12. Bendrieji moduliai yra skirti saugaus elgesio ekstremaliose situacijose, fizinio aktyvumo reguliavimo bei darbuotojų saugos ir sveikatos kompetencijoms ugdyti. Bendrojo modulio, skirto saugaus elgesio ekstremaliose situacijose kompetencijai ugdyti, apimtis – 1 mokymosi kreditas. Bendrojo modulio, skirto fizinio aktyvumo reguliavimo kompetencijai ugdyti, apimtis formaliojo profesinio mokymo programose, kurių apimtis – 30, 45 arba 60 mokymosi kreditų, – 1 mokymosi kreditas, 90 arba 110 mokymosi kreditų, – 5 mokymosi kreditai. Bendrojo modulio, skirto darbuotojų saugos ir sveikatos kompetencijoms ugdyti, apimtis – 2 mokymosi kreditai.
13. Pasirenkamieji moduliai skirti formaliojo profesinio mokymo programos turinį papildyti papildomomis kompetencijomis, kurios atlieptų asmens ir (ar) regiono darbdavių poreikius ir padėtų kvalifikaciją įgijusiam asmeniui integruotis į darbo rinką. Rekomenduojama pasirenkamųjų modulių bendra apimtis formaliojo profesinio mokymo programose, kurių apimtis yra 30, 45 arba 60 mokymosi kreditų, – 5 mokymosi kreditai, 90 arba 110 kreditų, – 10 mokymosi kreditų.
14. Formaliojo profesinio mokymo programoje bendrieji ir pasirenkamieji moduliai gali būti nenumatyti, jeigu kvalifikacijas reglamentuoja Vidaus tarnybos statutas. Tokiu atveju didinama kvalifikaciją sudarančioms kompetencijoms įgyti skirtų modulių bendra apimtis kreditais.
15. Baigiamasis modulis skirtas įtvirtinti praktinius gebėjimus ir pasirengti kompetencijoms vertinti. Rekomenduojama baigiamojo modulio apimtis formaliojo profesinio mokymo programose, kurių apimtis – 30, 45 arba 60 mokymosi kreditų, – 5 mokymosi kreditai, 90 arba 110 mokymosi kreditų, – 10 mokymosi kreditų.
16. Formaliojo profesinio mokymo programą sudaro:
16.1. formaliojo profesinio mokymo programos apibūdinimas, kuriame nurodoma: formaliojo profesinio mokymo programos pavadinimas, valstybinis kodas (suteikiamas įregistravus formaliojo profesinio mokymo programą Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre), kvalifikacijos pavadinimas, kvalifikacijos kodas (suteikiamas įregistravus kvalifikaciją Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre), kvalifikacijos lygis, formaliojo profesinio mokymo programos apimtis mokymosi kreditais, minimalus reikalaujamas išsilavinimas kvalifikacijai įgyti, reikalavimai stojančiajam (jei taikomi), būsimo darbo specifika, kita programai įgyvendinti ar stojančiajam svarbi informacija;
16.2. formaliojo profesinio mokymo programos parametrai nurodant kiekvieno modulio valstybinį kodą (suteikiamas įregistravus formaliojo profesinio mokymo programą Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre), modulio pavadinimą, modulio lygį, apimtį mokymosi kreditais, formaliojo profesinio mokymo programoje suteikiamas kompetencijas, kompetencijų pasiekimą nurodančius mokymosi rezultatus;
16.3. rekomenduojama modulių seka įvardijant asmens pasirengimo mokytis modulyje reikalavimus (jei taikoma);
16.4. rekomendacijos dėl profesinei veiklai reikalingų bendrųjų kompetencijų, apibrėžtų 2018 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija dėl bendrųjų mokymosi visą gyvenimą gebėjimų (OL 2018 C 189, p. 13), ugdymo;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
16.5. privalomųjų ir pasirenkamųjų modulių sąrašas;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
16.6. modulių aprašai, kuriuose nurodomas: modulio pavadinimas, modulio valstybinis kodas (suteikiamas įregistravus formaliojo profesinio mokymo programą Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre), kvalifikacijos lygis, kurį atitinka modulyje įgyjamos kompetencijos, modulio apimtis mokymosi kreditais, kompetencijos ir jų pasiekimą nurodantys mokymosi rezultatai, rekomenduojamas turinys mokymosi rezultatams pasiekti, mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijai, reikalavimai mokymui skirtiems metodiniams ir materialiesiems ištekliams, reikalavimai teorinio ir praktinio mokymo vietai, kvalifikaciniai ir kompetencijų reikalavimai profesijos mokytojams.
17. Jei į formaliojo profesinio mokymo programą įtrauktas kitos Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruotos formaliojo profesinio mokymo programos modulis, tai vietoje jo aprašo pateikiama nuoroda į formaliojo profesinio mokymo programą ir jos modulį (modulio pavadinimas ir jo valstybinis kodas, formaliojo profesinio mokymo programos pavadinimas ir jos valstybinis kodas).
IV SKYRIUS
NEFORMALIOJO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS SANDARA IR STRUKTŪRA
18. Neformaliojo profesinio mokymo programą sudaro modulis (-iai), suteikiantis (-ys) atitinkamame profesiniame standarte nustatytą (-as) atitinkamos kvalifikacijos kompetenciją (-as). Esant poreikiui, darbuotojų saugos ir sveikatos kompetencijos ugdymas integruojamas į neformaliojo profesinio mokymo programos turinį. Į neformaliojo profesinio mokymo programą gali būti įtraukiami ir atskiri formaliojo profesinio mokymo programos privalomieji ar pasirenkamieji moduliai. Modulio apimtis nustatoma mokymosi kreditais vadovaujantis ECVET rekomendacija.
19. Neformaliojo profesinio mokymo programą sudaro:
19.1. neformaliojo profesinio mokymo programos apibūdinimas, kuriame nurodoma: neformaliojo profesinio mokymo programos pavadinimas, valstybinis kodas, neformaliojo profesinio mokymo programoje įgyjama (-os) ar tobulinama (-os) kompetencija (kompetencijos) ir jos (jų) atitiktis konkrečios kvalifikacijos daliai, kvalifikacijos lygis, neformaliojo profesinio mokymo programos apimtis mokymosi kreditais, teorinio ir praktinio mokymo apimtis valandomis;
19.3. neformaliojo profesinio mokymo programos turinys: modulio (-ių) pavadinimas (-ai), įgyjama (-os) ar tobulinama (-os) kompetencija (-jos), kompetencijos (-jų) pasiekimą nurodantys mokymosi rezultatai, turinys reikalingas mokymosi rezultatams pasiekti;
V skyrius
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS Ar JOS modulio RENGIMAS
21. Profesinio mokymo programos ar jos modulio rengimą turi teisę inicijuoti ir (arba) rengti profesinio mokymo teikėjas, Lietuvos Respublikos ar kitos valstybės narės pilietis, kitas fizinis asmuo, kuris naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jam suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, Lietuvos Respublikos ar kitos valstybės narės juridinis asmuo arba kita juridinio asmens statuso neturinti organizacija bei jų padaliniai (toliau – Rengėjas).
22. Rengiant naują pasirenkamąjį modulį, kai darbo rinkoje atsiranda naujų technologijų poreikis, vadovaujamasi Aprašo 16.6 papunkčiu. Pasirenkamojo modulio apraše nurodomos sąsajos su atitinkama kvalifikacija.
23. Formaliojo ir neformaliojo profesinio mokymo programa rengiama remiantis kompetencijomis, vadovaujantis atitinkamo sektoriaus profesiniu standartu ir keičiama jam pasikeitus.
24. Rengėjas, inicijuodamas formaliojo profesinio mokymo programos ar jos modulio rengimą, kreipiasi į Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centrą (toliau – Centras), pateikdamas jo nustatytos formos paraišką. Rekomenduojama, kad Rengėjas formaliojo profesinio mokymo programai ar jos moduliui rengti sudarytų ne mažiau kaip trijų atitinkamos srities specialistų, atstovaujančių skirtingiems profesinio mokymo teikėjams ir (ar) darbdaviams, grupę. Metodinę pagalbą Rengėjui teikia Centras.
25. Rengėjas, inicijuodamas neformaliojo profesinio mokymo programos rengimą, kreipiasi į Centrą pateikdamas užpildytą Centro nustatytos formos neformaliojo profesinio mokymo programos paraišką, kuri gali būti papildyta pagal neformaliojo profesinio mokymo programą užsakančios ar jį finansuojančios institucijos reikalavimus.
VI skyrius
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS Ar JOS modulio ATNAUJINIMAS
26. Profesinio mokymo programos ar jos modulio atnaujinimą turi teisę inicijuoti ir (arba) vykdyti Rengėjas, pateikdamas raštu savo siūlymus Centrui. Profesinio mokymo programos ar jos modulio atnaujinimą koordinuoja ir (arba) vykdo Centras, remdamasis profesinio mokymo programų įgyvendinimo stebėsenos, profesinio mokymo įstaigų išorinio vertinimo ir profesinio mokymo programų išorinio vertinimo duomenimis, gavęs profesinio mokymo teikėjų, Rengėjų, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija), sektorinių profesinių komitetų (toliau – SPK) ar kitų institucijų siūlymus arba siekdamas suderinti Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre įregistruotas formaliojo profesinio mokymo programų atitiktį su patvirtintais arba atnaujintais profesiniais standartais.
27. Kai atnaujinama formaliojo profesinio mokymo programa papildoma nauju moduliu, jo aprašui taikomi aprašo 16.6 papunkčio reikalavimai.
28. Apie pradedamą profesinio mokymo programos ar jos modulio atnaujinimą Centras skelbia savo interneto svetainėje. Centras profesinio mokymo programai ar jos moduliui atnaujinti gali pasitelkti atitinkamos srities ekspertus.
VII SKYRIUS
PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS AR JOS MODULIO VERTINIMAS IR REGISTRAVIMAS
30. Parengtą profesinio mokymo programą ar jos modulį (modulius) kartu su prašymu įvertinti Rengėjas teikia Centrui. Parengtos profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimą organizuoja Centras. Parengtai profesinio mokymo programai ar jos moduliui (moduliams), išskyrus neformaliojo profesinio mokymo programai, sudarytai iš formaliojo profesinio mokymo programos modulių, vertinti Centras pasitelkia ne mažiau kaip 2 atitinkamo sektorinio profesinio komiteto narius arba atitinkamos srities specialistus, o reglamentuojamų profesijų atveju – atitinkamą sritį reguliuojančių kompetentingų institucijų specialistus.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
31. Parengta formaliojo profesinio mokymo programa vertinama pagal šiuos vertinimo kriterijus:
31.1. formaliojo profesinio mokymo programos atitiktis aprašo III skyriuje nustatytiems formaliojo profesinio mokymo programos sandaros ir struktūros reikalavimams;
31.2. formaliojo profesinio mokymo programos apimties tinkamumas joje numatytoms kompetencijoms įgyti;
31.3. formaliojo profesinio mokymo programos modulių apimties tinkamumas juose numatytoms kompetencijoms įgyti;
31.4. rekomenduojamo mokymosi turinio ir mokymosi rezultatų tinkamumas formaliojo profesinio mokymo programos moduliuose numatytoms kompetencijoms įgyti;
31.5. formaliojo profesinio mokymo programos moduliuose suformuluotų mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų tinkamumas pasiektiems mokymosi rezultatams įvertinti;
32. Parengtam formaliojo profesinio mokymo programos moduliui vertinti taikomi Aprašo 31.3–31.6 papunkčiuose nustatyti kriterijai.
33. Parengta neformaliojo profesinio mokymo programa vertinama pagal šiuos vertinimo kriterijus:
33.1. neformaliojo profesinio mokymo programos atitiktis Aprašo IV skyriuje nustatytiems neformaliojo profesinio mokymo programos sandaros ir struktūros reikalavimams;
33.2. mokymosi rezultatų ir turinio tinkamumas neformaliojo profesinio mokymo programoje numatytai kompetencijai (kompetencijoms) įgyti ar tobulinti;
33.3. neformaliojo profesinio mokymo programoje suformuluotų mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų, mokymui skirtų metodinių ir materialiųjų išteklių, reikalavimų teorinio ir praktinio mokymo vietai, mokytojų (dėstytojų) kvalifikacinių ir kompetencijų reikalavimų tinkamumas numatytiems mokymosi rezultatams pasiekti.
34. Parengtos profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo parengtos profesinio mokymo programos ar jos modulio pateikimo Centrui vertinti dienos. Šis terminas dėl objektyvių priežasčių gali būti pratęstas, bet ne ilgesniam kaip 10 darbo dienų terminui.
35. Atliekant parengtos profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimą yra pildoma Centro nustatyta profesinio mokymo programos vertinimo forma. Užpildytą profesinio mokymo programos vertinimo formą pasirašo vertinimą organizavęs Centro darbuotojas ir Centro direktorius. Prie profesinio mokymo programos vertinimo formos pridedamos programą vertinusių Sektorinio profesinio komiteto narių ir kitų specialistų, jei jie pasitelkiami, vertinimo išvados. Profesinio mokymo programos vertinimo formoje nurodoma profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimo išvada:
35.1. patvirtinti ir teikti registruoti arba grąžinti Rengėjui registruoti – kai profesinio mokymo programa ar jos modulis buvo įvertinta teigiamai;
35.2. grąžinti tobulinti Rengėjui – kai profesinio mokymo programoje ar jos modulyje yra nustatyti techninio pobūdžio neatitikimai Aprašo šiame skyriuje nustatytiems profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimo kriterijams;
36. Centras informuoja Rengėją apie profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimo rezultatus kartu su profesinio mokymo programa ar jos moduliu Centrui pateiktame prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu.
37. Grąžintą tobulinti profesinio mokymo programą ar jos modulį Rengėjas turi pateikti pakartotinai vertinti Centrui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvados gavimo dienos. Pakartotinis profesinio mokymo programos vertinimas atliekamas per 10 darbo dienų nuo profesinio mokymo programos ar jos modulio pakartotinio pateikimo Centrui vertinti dienos. Vertinimo metu tikrinama, ar profesinio mokymo programa ar jos modulis yra pakoreguota (pakoreguotas) atsižvelgiant į vertinimo metu nustatytus techninio pobūdžio neatitikimus.
39. Atliekant atnaujintos profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimą yra pildoma Centro nustatyta profesinio mokymo programos vertinimo forma. Užpildytą profesinio mokymo programos vertinimo formą pasirašo vertinimą organizavęs Centro darbuotojas ir Centro direktorius. Prie profesinio mokymo programos vertinimo formos pridedamos Sektorinio profesinio komiteto narių ir kitų specialistų, jei jie pasitelkiami, vertinimo išvados. Profesinio mokymo programos vertinimo formoje nurodoma profesinio mokymo programos vertinimo išvada:
39.1. patvirtinti ir teikti registruoti – kai atnaujinta profesinio mokymo programa ar jos modulis buvo įvertinta teigiamai;
39.2. grąžinti tobulinti Centrui – kai profesinio mokymo programoje ar jos modulyje yra nustatyti techninio pobūdžio neatitikimai Aprašo šiame skyriuje nustatytiems profesinio mokymo programos ar jos modulio vertinimo kriterijams;
40. Centro direktorius arba Rengėjas parengtą arba atnaujintą formaliojo profesinio mokymo programą, vadovaudamasis Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 26 d. nutarimu Nr. 895 „Dėl Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro reorganizavimo ir Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro nuostatų patvirtinimo“, ir Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro objektų registravimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-1335 „Dėl Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro objektų registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, teikia Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro tvarkytojui, t. y. Švietimo informacinių technologijų centrui (toliau – ITC) įregistruoti. Neformaliojo profesinio mokymo programos ir jų moduliai Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre registruojami vadovaujantis Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro nuostatais ir Centro nustatytais bei su Sektoriniais profesiniais komitetais suderintais reikalavimais. Apie parengtą arba atnaujintą profesinio mokymo programą ar jos modulį Centras skelbia savo interneto svetainėje.
41. Profesinio mokymo programa įsigalioja jos įregistravimo Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre dieną. Atnaujinta profesinio mokymo programa galioja po jos įregistravimo Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registre naujai priimtiems mokytis mokiniams.
42. Centras Profesinio mokymo programą teikia Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro tvarkytojui išregistruoti Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registro objektų registravimo tvarkos apraše nustatytais atvejais ir tvarka.
43. Profesinio mokymo programų elektronines versijas Centras skelbia viešai savo interneto svetainėje. Informaciją apie profesinio mokymo programas viešai skelbia ITC AIKOS interneto svetainėje.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1003, 2018-12-06, paskelbta TAR 2018-12-06, i. k. 2018-19929
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-779, 2019-07-04, paskelbta TAR 2019-07-04, i. k. 2019-11037
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-770, 2020-05-22, paskelbta TAR 2020-05-22, i. k. 2020-10973
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-1259, 2020-08-21, paskelbta TAR 2020-08-21, i. k. 2020-17669
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-1993, 2020-12-23, paskelbta TAR 2020-12-23, i. k. 2020-28271
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymo Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo