Suvestinė redakcija nuo 2022-05-11 iki 2022-10-06

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-06-08, i. k. 2021-13086

 

herbas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2021 m. gegužės 27 d. Nr. T-113 (1.5E)

Kalvarija

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintais Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės rizikos ir likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos nustatymo metodika, patvirtinta  Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-179 „Dėl socialinės rizikos vaiko ar likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255 „Dėl socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“, Kalvarijos savivaldybės taryba   nusprendžia:

 

1Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažinti netekusiu galios Kalvarijos savivaldybės tarybos 2010 m. rugsėjo 2 d. sprendimą Nr. T-70-6 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                                           Vincas Plikaitis


 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės tarybos

2021 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. T-113 (1.5E)

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kalvarijos savivaldybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei siuntimo į Globos namus, asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams.

3. Šis Aprašas netaikomas:

3.1. laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

3.2. nustatant vaiko globą (rūpybą) globos centre;

3.3. organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“);

3.4. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

 

5. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Kalvarijos savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, pagal deklaruotą ar faktinę gyvenamąją vietą (toliau – gyvenamoji vieta) į Kalvarijos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrių (toliau – Skyrius), atsakingą už prašymų gauti atitinkamą paslaugą priėmimą ir socialinių paslaugų organizavimą, gali kreiptis:

5.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas;

5.2. veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys.

6. Aprašo 5.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:

6.1. užpildytą Prašymo–paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į Savivaldybės administraciją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

6.3. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;

6.4. medicinos dokumentų išrašą;

6.5. duomenis apie turtą ir pajamas;

6.6. teismo nutartį dėl globos (rūpybos) nustatymo;

6.7. kitus dokumentus pagal poreikį.

7. Aprašo 5.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Prašymo priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

8. Jei asmuo (šeima) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kartu su Aprašo 6 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę. Jei kreipiamasi tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą, asmens Prašymą ir Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) šios įstaigos socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo asmens kreipimosi į įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – savivaldybei, kurios teritorijoje yra įstaiga.

9. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 4 dalį pranešdami apie socialinių paslaugų reikalingumą, asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Kalvarijos savivaldybės administracijai laisva forma pateikia asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę ir (ar) gyvenamosios vietos adresą. Tokiu atveju Skyrius inicijuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymo.

10. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinės rizikos vaikui ir jo šeimai teikimo nėra būtinas. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).

11. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų (pagal Aprašo 6.1 papunktyje nurodytą formą) pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą, o kreipimosi dėl kiekvieno kito karto forma ir terminai nustatomi Kalvarijos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

12. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Kalvarijos savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Kalvarijos savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis. Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu tai savivaldybei pateikia užpildytų formų, nurodytų Aprašo 25 punkte, kopijas.

13. Asmuo, rengiamas paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – kitos įstaigos), norėdamas gauti Kalvarijos savivaldybės administracijos finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų pateikia Kalvarijos savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į šias įstaigas, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – savivaldybei, kurios teritorijoje yra įstaiga. Socialinis darbuotojas asmens gyvenamąją vietą nustato pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis. Asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., bei pageidaujančio gauti socialines paslaugas Globos namuose, kurių savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – valstybės Globos namai), senyvo amžiaus asmens ar suaugusio asmens su negalia laisvos formos prašymas ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija pateikiami Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas), o dėl vaiko – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar jos įgaliotam teritoriniam skyriui (toliau – Tarnyba).

14. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Kalvarijos savivaldybę, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data), ir jai pateikia išvadas dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio Aprašo 25 punkte nurodytose formose (toliau – išvados) (teikiamos užpildytų socialinių paslaugų poreikio Aprašo 25 punkte nurodytų formų kopijos).

15. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

16. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos savivaldybės prašymu privalo nemokamai teikti savivaldybei dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Savivaldybės administracija, kreipdamasi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą tikslą.

17. Jei darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų (1 priedas), arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti pildant Aprašo 25 punkte nurodytas formas.  

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

18. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Kalvarijos savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato:

18.1. Skyrius atskirai nenumatytoms socialinėms paslaugoms;

18.2. socialinės priežiūros paslaugoms, šeimoms ir jose augantiems vaikams, vaikams vaikų dienos centruose įstaigų socialiniai darbuotojai;

18.3. pervertinant socialinių paslaugų poreikį, socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai;

18.4.  vertinant socialinių paslaugų poreikį, pateikiamas ir numatomų/keičiamų valandų skaičius.

19. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, kreipiamasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti.

20. Darbuotojo, nustatančio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, specializacija turi būti tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti. Darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

 

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

21. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsnio nuostatomis, laikantis Aprašo nustatytos tvarkos.

22. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra. Asmeniui (šeimai) gali būti nustatytas kelių rūšių bendrųjų socialinių ar (ir) socialinės priežiūros paslaugų poreikis.

23. Nustatant asmens, kuris gyvena kartu su šeima (globėjais, rūpintojais), socialinių paslaugų poreikį, gali būti nustatomas ir asmens šeimos (globėjų, rūpintojų) socialinių paslaugų poreikis. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, rekomenduojama bendrauti asmeniui priimtina forma (pavyzdžiui, su klausos negalią turinčiais asmenims – gestų kalba).

24. Likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikis pagal šio Aprašo nuostatas nevertinamas – socialinė globa jam inicijuojama Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (toliau – VTAPĮ) ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.

25. Darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (toliau – socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma) ir socialinės globos vertinimo formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, nurodytas Aprašo 32 punkte, ir jose pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, identifikuojama asmens poreikių rūšis bei socialinė grupė.

26. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:

26.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

26.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

27. Išskiriamos šios asmenų socialinės grupės:

27.1. likę be tėvų globos vaikai ir jų šeimos;

27.2. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

27.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

27.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

27.5. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

27.6. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

27.7. socialinę riziką patiriančios šeimos;

27.8. kiti asmenys (pvz., vaikai, turintys raidos ar emocijų sutrikimų, mažiau galimybių turintis jaunimas, sulaukę pilnametystės asmenys, kuriems buvo teikta socialinė globa, ir pan.).

28. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio pagal šio Aprašo nuostatas nustatyti nebūtina.

29. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Skyrius gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

30. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose.

31. Darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu. Terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (kai reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis.

32. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-255 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau kartu – socialinės globos poreikio vertinimo metodikos).

33. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal įvertintą asmens nesavarankiškumo lygį užpildant Aprašo 32 punkte nurodytų socialinės globos poreikio vertinimo metodikų priedų formas (toliau – socialinės globos poreikio vertinimo forma). Jei, nustačius asmens socialinės globos poreikį, paaiškėja, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nereikalinga, darbuotojai teikia išvadą socialinės globos poreikio vertinimo formoje dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui.

34. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (kai reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.

35. Darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas Skyriaus vedėjui arba Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo komisijai (toliau – Komisija), priimantiems sprendimą dėl socialinių paslaugų.

36. Socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo asmeniui laikotarpiu periodiškai peržiūri vadovaudamiesi socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka bei Socialinės globos normomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“.

37. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos – bendradarbiaudami su savivaldybės, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros arba asmuo jau gauna socialinę globą, pildoma socialinės globos poreikio vertinimo forma). Pagal užpildytą socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formą nustačius, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, teikiama išvada dėl kitų socialinių paslaugų teikimo (jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, siūlomos alternatyvios socialinės paslaugos), kuri kartu su užpildytos socialinių paslaugų vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios (šių) formos (formų) užpildymo dienos pateikiama savivaldybei, priėmusiai sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo.

38. Gavę asmens, rengiamo išvykti iš kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo gavimo dienos arba poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį – bendradarbiaudami su savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas, socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, – socialinės globos poreikio vertinimo formą) ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia išvadas ir užpildytos (-ų) šios (šių) formos (-ų) kopiją (-as) savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas. Jei vertinamas socialinių paslaugų poreikis asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos savivaldybės administracijai ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d. ir pageidauja gauti paslaugas valstybės Globos namuose, bendradarbiaujama su šių įstaigų socialiniais darbuotojais.

39. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, per 20 kalendorinių dienų nuo šio asmens Prašymo gavimo dienos socialinių paslaugų poreikį įvertina globos įstaigos socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su savivaldybės, kurioje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą bei socialinės globos poreikio vertinimo formą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia šių formų kopijas savivaldybei, kurioje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis.

40. Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašą nustatyti nereikia).

41. Nustatant vaiko socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į vaiko ugdymo ir vystymosi poreikius pagal įvairių sričių specialistų (vaiko teisių apsaugos institucijos ir jos teritorinių skyrių, švietimo įstaigų, pedagoginės psichologinės pagalbos tarnybų, sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų specialistų) išvadas ir rekomendacijas, kurios turi įtakos nustatant vaiko socialinių paslaugų poreikį (jos pridedamos prie socialinių paslaugų poreikio vertinimo formų).

42. Nustatant vaikų su negalia ir suaugusių asmenų su negalia bei senyvo amžiaus asmenų socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į asmens neįgalumo lygį, darbingumo lygį ar specialiųjų poreikių lygį, specialiuosius poreikius, nustatytus vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu.

43. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų (toliau – artimieji) galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra, galimybes kompensuoti artimųjų interesus ir poreikius atitinkančiomis prižiūrimam asmeniui teikiamomis socialinėmis paslaugomis. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kreipiantis dėl laikino atokvėpio paslaugų kitą kartą ir gavus iš asmens artimųjų informaciją, kad asmens sveikatos būklė pasikeitė, asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas iš naujo šiame Apraše nustatyta tvarka.

44. Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų socialinės globos poreikis pagal šio Aprašo nuostatas nenustatomas. Socialinės paslaugos šiems asmenims organizuojamos nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir sveikatos priežiūros įstaigos išduotą pažymą (medicinos dokumentų išrašas (F 027/a forma), kad asmeniui yra diagnozuota priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų.

 

V SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

45. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas), kurių teikimą finansuoja Kalvarijos savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, priimamas darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu Komisijoje. Išskyrus socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas vaikams, asmenims (šeimoms) ir vaikams, patiriantiems socialinę riziką, sprendimą priima Skyriaus vedėjas.

46. Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti skiriamos kelių rūšių bendrosios socialinės ar (ir) socialinės priežiūros paslaugos, jeigu nustatomas tokių paslaugų poreikis.

47. Sprendimai dėl socialinės globos skyrimo:

47.1. Sprendimas skirti socialinę globą globos įstaigoje, dėl kurios veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurios veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti priimamas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.

47.2. Sprendimas skirti ilgalaikę socialinę globą institucijoje asmeniui priimamas tik tais atvejais, kai, nustačius ilgalaikės socialinės globos institucijoje poreikį, darbuotojo pateiktose išvadose yra nurodytos ir galimos alternatyvios ilgalaikei socialinei globai institucijoje paslaugos ir įvardytos priežastys, dėl kurių nurodytų alternatyvių paslaugų nesiūloma teikti.

47.3. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos skyrimo psichologinės bei socialinės reabilitacijos įstaigoje asmeniui, priklausomam nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, priimamas pagal nustatytą socialinių paslaugų poreikį, gavus sveikatos priežiūros specialisto (įstaigos) pažymą (medicinos dokumentų išrašas (F 027/a forma), kad asmeniui yra diagnozuota priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų.

47.4. Sprendimas skirti socialinę globą likusiam be tėvų globos vaikui priimamas gavus Tarnybos informaciją, kad vaikui įstatymų nustatyta tvarka yra nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ar Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymo socialinės globos įstaigoje ar šeimynoje. Sprendimas dėl socialinę riziką patiriančio vaiko ir jo šeimos apgyvendinimo socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, pagal VTAPĮ nustačius vaiko apsaugos poreikį ir taikant vaiko laikinosios priežiūros priemonę, priimamas šios socialinių paslaugų įstaigos teikimu VTAPĮ ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas atvejo vadybininko teikimu Skyriui, vadovaujantis Atvejo vadybos tvarkos aprašo nuostatomis.

49. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas ar prieš pradėdamas gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis, Kalvarijos savivaldybės nustatyta tvarka.

50. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu, Kalvarijos savivaldybės nustatyta tvarka.

51. Socialinių paslaugų skyrimo terminai:

51.1. Bendrosios socialinės paslaugos ar socialinė priežiūra asmeniui (šeimai) bei laikino atokvėpio paslaugos turi būti skiriamos ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų Skyriui pateikimo dienos.

51.2. Ilgalaikė ar dienos socialinė globa asmeniui turi būti skiriama per 20 kalendorinių dienų nuo darbuotojo asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos.

51.3. Trumpalaikė socialinė globa asmeniui turi būti skiriama per 10 kalendorinių dienų nuo darbuotojų asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos, gavus rašytinę informaciją iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, kad įstaigoje yra vieta skiriamoms paslaugoms gauti. Negavus patvirtinimo, jog per paslaugai paskirti nustatytą laiką atsiras vieta socialinėms paslaugoms gauti, asmeniui pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, geriausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendime nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data.

51.4. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui skiriama per 5 kalendorines dienas nuo Tarnybos informacijos, kurioje nurodyta vaiko vardas, pavardė, gimimo data, globėjo (rūpintojo) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jei globėjas (rūpintojas) – juridinis asmuo, – įstaigos pavadinimas, adresas), kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ir priimto sprendimo dėl juridinio asmens paskyrimo vaiko globėju (rūpintoju) kopijos gavimo dienos, trumpalaikė globa – nuo Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kai vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirtas juridinis asmuo, kopijos gavimo dienos.

52. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:

52.1. Gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija) savivaldybė, kurios sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai). Šis sprendimas priimamas, vadovaujantis darbuotojo išvada (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ir (ar) socialinės globos vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo priima Komisija arba Skyriaus vedėjas, atsižvelgiant į tai, kas buvo priėmęs sprendimą skirti socialinės paslaugas

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-88 (1.5 E), 2022-05-09, paskelbta TAR 2022-05-10, i. k. 2022-09886

 

52.2. Socialines paslaugas teikianti įstaiga, gavusi iš asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą), įstaiga, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, savivaldybei, kurios sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, pasibaigus mėnesiui iki einamojo mėnesio 5 d. raštu pateikia informaciją apie socialinių paslaugų sustabdymą asmeniui (šeimai), nurodant priežastis, dėl kurių siūloma/prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, bei socialinių paslaugų sustabdymo laikotarpį. Socialines paslaugas teikianti įstaiga, gavusi iš asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) atnaujinimo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma atnaujinti socialinių paslaugų teikimą), savivaldybei, kurios sprendimu asmeniui buvo skirtos socialinės paslaugos, pasibaigus mėnesiui iki einamojo mėnesio 5 d. raštu pateikia informaciją apie socialinių paslaugų atnaujinimą asmeniui (šeimai), nurodant priežastis dėl kurių siūloma/prašoma atnaujinti socialinių paslaugų teikimą.

Savivaldybės administracija, gavusi asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo/atnaujinimo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma/prašoma sustabdyti/atnaujinti socialinių paslaugų teikimą), informaciją raštu pateikia socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.

Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos išvada dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas šio Aprašo nustatyta tvarka.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T-88 (1.5 E), 2022-05-09, paskelbta TAR 2022-05-10, i. k. 2022-09886

 

52.3. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

53. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Skyriuje gavimo diena.

54. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“.

55. Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo kopija per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos pateikiama (išsiunčiama) asmeniui. Asmeniui (šeimai) sutikus su sprendimu skirti jam (jai) socialines paslaugas, sprendimo kopija per 3 darbo dienas išsiunčiama socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos. Jeigu priimtas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.

56. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą valstybės Globos namuose, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, gavus asmens (globėjo, rūpintojo) sutikimą, šio sprendimo kopiją ir dokumentų, nurodytų Aprašo 1 priedo 2 ir 4 punktuose, kopijas pateikia:

56.1. dėl likusių be tėvų globos vaikų, vaikų su negalia – Tarnybai;

56.2. dėl senyvo amžiaus asmenų, suaugusių asmenų su negalia – Departamentui.

57. Savivaldybė, priėmusi sprendimą dėl trumpalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikia šio sprendimo kopiją ir dokumentų, nurodytų Aprašo 1 priedo 1–6 punktuose, kopijas Globos namams, kurie teiks asmeniui trumpalaikę socialinę globą.

 

VI SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

58. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Komisijos priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose.

59. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, yra parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti reikiamas paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie Globos namai yra skirti, asmenims.

60. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos sugrįžta iš kitų įstaigų. Šie asmenys valstybės Globos namuose apgyvendinami Tarnybos arba Departamento siuntimu. Tarnybai arba Departamentui pateikiamas asmens laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje nori apsigyventi pavadinimas, motyvas kodėl nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Aprašo 1 priedo 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.

61. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas). Jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, išrašomas Skyriaus siuntimas (2 priedas), jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Tarnyba arba Departamentas. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris arba asmens prašymas Aprašo 60 punkte nurodytu atveju), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas. Siuntimas į Globos namus, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti išrašomas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.

62. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas. Tarnybos arba Departamento siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) savivaldybei, priėmusiai sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo.

63. Išrašytas siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos. Institucija, išrašiusi siuntimą, gali galiojimo terminą pratęsti, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose.

64. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas pripažįstamas netekusiu galios.

65. Skyrius surenka asmens bylos dokumentus (Aprašo 1 priedas) ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.

66. Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos, o jei siuntimą išrašo Tarnyba – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo ir visų Aprašo 56 punkte nurodytų tinkamai parengtų asmens bylos dokumentų gavimo dienos.

67. Jei Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į Kalvarijos savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės Globos namuose – į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Departamentas (senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia eilė) arba Tarnyba (likusių be tėvų globos vaikų ir vaikų su negalia eilė). Eilėje laukiančiam asmeniui sprendimą priėmusi savivaldybė turi siūlyti teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens poreikius.

68. Kalvarijos savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu sprendimai skirti socialinę globą priimami tą pačią dieną dėl kelių asmenų, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą.

69. Globos namuose be eilės – skubos tvarka gali apsigyventi asmuo, kai jis yra vienišas, negali savimi pasirūpinti, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti.

70. Asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose sudaroma pagal savivaldybių sprendimų dėl ilgalaikės socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose ir visų Aprašo 56 punkte nurodytų tinkamai parengtų asmens bylos dokumentų gavimo Departamente arba Tarnyboje datą.

71. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę ilgalaikei socialinei globai gauti.

72. Tarnyba arba Departamentas turi teisę neįrašyti asmens į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti ir neišrašyti siuntimo į valstybės Globos namus tais atvejais, kai savivaldybės sprendimas dėl socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose neatitinka socialinių paslaugų skyrimą ir teikimą reglamentuojančių teisės aktų, pateikti ne visi Aprašo 56 punkte nurodyti dokumentai arba jie užpildyti netinkamai, sprendimas priimtas asmeniui, kuris neatitinka valstybės Globos namų nuostatuose apibrėžtos gavėjų grupės. Tarnyba arba Departamentas apie tai raštu informuoja sprendimą pateikusią savivaldybę pateikdami motyvuotą paaiškinimą.

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

73. Savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.

74. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Kalvarijos savivaldybės administracija teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatai).

75. Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose, informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Aprašo 1 priede.

76. Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos teikia informaciją apie socialinių paslaugų teikimą SPIS.

77. Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos Skyriui teikia detalią informaciją, kuri įtakoja socialinės paslaugos teikimą asmeniui (periodiškumą, valandų skaičių ir pan.).

78. Dokumentai ir duomenys saugomi:

78.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;

78.2. duomenys, kuriuos pagal Aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka ir terminais.

79. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

80. Darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

81. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

82. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos skundą išnagrinėja.

83. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į Kalvarijos savivaldybės administracijos direktorių reikalaudamas pašalinti trūkumus. Kreipimesi nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyti pažeidimai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo.

84. Gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Aprašo 83 punkte, pašalinimo, Kalvarijos savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.

85. Ginčai dėl priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________

part_f5eb97f91a0b484bac4c5d1b560f6d88_end


 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo

ir skyrimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

ASMENS BYLOS DOKUMENTAI

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Senų žmonių Globos namai

Globos namai suaugusiems asmenims su negalia

Vaikų Globos namai

Globos namai vaikams su negalia

 

1.

Duomenys apie asmens gyvenamąją vietą arba patvirtinimas, kad asmuo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą

+

+

+

+

2.

Duomenys apie asmeniui nustatytus specialiuosius poreikius, neįgalumo, darbingumo ar specialiųjų poreikių lygius bei rekomendacijas dėl pagalbos poreikio

+

(asmeniui, kuriam yra nustatytas specialiųjų poreikių lygis)

+

+

(vaikui, kuriam yra nustatytas neįgalumo lygis)

+

3.

Medicinos dokumentų išrašas (F 027/a)

+

+

+

+

4.

Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ar teismo nutarties ir kitų dokumentų, pateiktų dėl vaiko laikinosios ar nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo, dėl suaugusio asmens pripažinimo neveiksniu tam tikroje srityje ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, globėjo (rūpintojo) paskyrimo kopijos

+

(neveiksniu ar ribotai veiksniu pripažintam asmeniui)

+

(neveiksniu ar ribotai veiksniu pripažintam asmeniui)

+

(išskyrus socialinę riziką patiriančiam vaikui)

+

(vaikui, kuriam nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba)

5.

Asmens socialinės globos poreikio vertinimo forma, patvirtinta socialinės apsaugos ir darbo ministro/jos kopija (su priedais)

+

+

+

(vaikui su negalia)

+

(vaikui su negalia

6.

Savivaldybės pažyma apie asmens mokėjimo už socialinę globą dydį

+

+

-

+

7.

Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma

+

+

+

+

 

____________________________

part_28a0629eff4445988c675bf1dbdee866_end


 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo

ir skyrimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

SIUNTIMAS Į STACIONARIĄ GLOBOS ĮSTAIGĄ

 

Nr.

(data)

 

Vadovaudamasi ____________________

(data)

Kalvarijos savivaldybės administracijos

Socialinių reikalų skyriaus sprendimu Nr. ________

 

Kalvarijos savivaldybės administracija siunčia

____________________________________

(vardas, pavardė)

____________________________________

(asmens kodas)

gyvenantį (-čią) _______________________

(adresas)

į ___________________________________

(globos įstaigos pavadinimas, adresas, tel.)

 

 

Siuntimas galioja 30 dienų.

 

 

_________________         ________________

(parašas)                         (vardas, pavardė)

 

A.         V.

 

 

PRANEŠIMAS APIE PRIĖMIMĄ Į STACIONARIĄ

GLOBOS ĮSTAIGĄ

 

Nr.

(data)

 

Pranešame, kad pagal siuntimą Nr.

 

____________________________________

(vardas, pavardė)

 

____________________________________

(asmens kodas)

 

___________________________ atvyko į

(data)

 

____________________________________

(globos įstaigos pavadinimas)

 

ir buvo apgyvendintas (-a).

 

 

 

Socialinės Globos įstaigos direktorius

 

________________            ______________

(parašas)                          (vardas, pavardė)

 

A.    V.

 

 

__________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kalvarijos savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-88 (1.5 E), 2022-05-09, paskelbta TAR 2022-05-10, i. k. 2022-09886

Dėl Kalvarijos savivaldybės tarybos 2021 m. gegužės 27 d. sprendimo Nr. T-113 (1.5E) „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_7006b2f877eb41c0b3269225ef905550_end