Suvestinė redakcija nuo 2014-12-05 iki 2014-12-22
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-02-25, i. k. 2014-02028
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
sprendimas
Dėl 2014 metų Tauragės rajono savivaldybės biudžeto
PAtvirtinimo
2014 m. vasario 19 d. Nr. 1-30
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2013, Nr. 76-3826) 16 straipsnio 2 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 26 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu (Žin., 2013, Nr. 140-7044), atsižvelgdama į darbo grupės, sudarytos Tauragės rajono savivaldybės mero 2013 m. gruodžio 23 d. potvarkiu Nr. 4-129 teikti siūlymus 2014 metų biudžeto projektui rengti, posėdžio 2014 m. vasario 5 d. protokolą Nr. 22-21, Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2014 m. vasario 7 d. įsakymą Nr. 5-142 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto projekto“, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti 2014 metų Tauragės rajono savivaldybės biudžeto pajamas – 99 2774 tūkst. Lt (iš viso 105 489,4 tūkst. Lt su 2013 m. nepanaudotų biudžeto lėšų likučiu bei skolintomis lėšomis) (1 priedas).
2. Patvirtinti 2014 metų Tauragės rajono savivaldybės biudžeto asignavimus pagal programas ir asignavimų valdytojus – 105 489,4 tūkst. Lt (2 priedas),
iš jų:
2.6. speciali tikslinė dotacija (ūkio išlaidoms, savivaldybės mokykloms (klasėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių) – 1 155,1 tūkst. Lt (2.6. priedas);
2.8. speciali tikslinė dotacija (Valstybės investicijų programoje numatytiems projektams finansuoti) – 1 663 tūkst. Lt (2.8 priedas);
5. Nustatyti, kad asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už vadovaujamų ir pavaldžių institucijų biudžeto išlaidų vykdymą, neviršija pagal kiekvieną programą patvirtintų asignavimų.
6. Įpareigoti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus neprisiimti įsipareigojimų ir nesudaryti sutarčių darbams atlikti, prekėms ir paslaugoms pirkti, kol nėra tam skirtų lėšų.
Paskelbti informaciją apie šį sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
Tauragės rajono savivaldybės
teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo metodikos 1 priedas
DĖL SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ BIUDŽETO, PATVIRTINTO TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. VASARIO 19 D. SPRENDIMU NR. 1-30, PATIKSLINIMO
Nr. |
Teisės akto ar jo projekto kokybės rodikliai |
Vertinimas balais |
|
P a p r a s t u m a s |
|||
1. |
Ar teisės aktas praplečia jau kitais teisės aktais Savivaldybės reglamentuotos srities apimtį? |
|
Ne (0) |
N u o s e k l u m a s |
|||
2. |
Ar šis tam tikrą sritį reglamentuojantis Savivaldybės teisės aktas prieštarauja įstatymams ar kitiems valstybiniams teisės aktams? |
|
Ne (0) |
S t r u k t ū r a |
|||
3. |
Ar teisės aktas yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ? |
Taip (0) |
|
4. |
Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus? |
Taip (0) |
|
5. |
Ar teisės akto struktūra atitinka šiai sričiai būdingų teisės aktų struktūrą? |
Taip (0) |
|
6. |
Ar teisės akto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šiai sričiai būdingų kitų teisės aktų? |
|
Ne (0) |
7. |
Ar tekste išvardyti šio teisės akto tikslai ir būdai, kaip tuos tikslus pasiekti? |
|
Ne (1) |
8. |
Ar kiekvienos teisės akto nuostatos tikslas yra aiškus? |
Taip (0) |
|
9. |
Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai? |
|
Ne (0) |
10. |
Ar teisės akte yra pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai? |
|
Ne (0) |
11. |
Ar teisės akte yra vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą? |
|
Ne (0) |
Į g y v e n d i n i m a s |
|||
12. |
Ar kiekvienas įpareigojimas yra susietas su aiškiai išreikšta sankcija? |
Taip (0) |
|
13. |
Ar teisės akte yra numatytas mechanizmas ir struktūra, reikalingi tinkamam įgyvendinimui užtikrinti? |
Taip (1) |
|
14. |
Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas? |
|
Ne (0) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 15 punktą) – 0.14
Išvada - korupcijos rizikos pasireiškimas teisės akto projekte yra labai mažas.
Išankstinį teisės akto projekto vertinimą atliko Irma Jurkšienė – Finansų skyriaus vedėja.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-115, 2014-05-28, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12547
Tauragės rajono savivaldybės
teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio
vertinimo metodikos 2 priedas
DĖL SAVIVALDYBĖS 2014 METŲ BIUDŽETO, PATVIRTINTO TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. VASARIO 19 D. SPRENDIMU NR. 1-30, PATIKSLINIMO
Nr |
Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai |
Vertinimas balais |
|
N a u d i n g u m a s |
|||
1. |
Ar teisės aktas sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti? |
|
Ne (0) |
2. |
Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)? |
|
Ne (0) |
3. |
Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams? |
|
Ne (0) |
4. |
Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimai ir perleidimai yra numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus yra numatytas teisės akte)? |
|
Ne (0) |
5. |
Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą? |
|
Ne (0) |
6. |
Ar teisės aktu yra pailginamas sandorio vykdymo terminas? |
|
Ne (0) |
7. |
Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams? |
|
Ne (0) |
8. |
Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus? |
|
Ne (0) |
9. |
Ar teisės aktu yra mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė? |
|
Ne (0) |
10. |
Ar teisės aktu yra sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės? |
|
Ne (0) |
11. |
Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minėto asmens kontrolės formas? |
Taip (0) |
|
12. |
Ar teisės aktu yra sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui? |
Taip (0) |
|
P r i e i n a m u m a s |
|||
13. |
Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (0) |
14. |
Ar teisės akte yra numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
Ne (1) |
Vidutinis balas (pagal Metodikos 15 punktą) – 0.07
Išvada - korupcijos rizikos pasireiškimas teisės akto projekte yra labai mažas.
Išankstinį teisės akto projekto vertinimą atliko Irma Jurkšienė – Finansų skyriaus vedėja
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-115, 2014-05-28, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12547
Teisės aktų projektų
antikorupcinio vertinimo taisyklių (2014-03-12 Nr. 243)
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr.1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“ patikslinimo
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: finansų skyriaus vedėja Irma Jurkšienė Teisės akto projekto vertintojas: Kestutis Vaičaitis
________________________________________________________________________________________ _____________________________________________
pareigos v. pavardė v. pavardė
_____________________________________________________ 2014-06-09
parašas data parašas data
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių) * :
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių) ** :
Nr. |
Kriterijus |
Pagrindas
(nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba rengėjo argumentai dėl neatsižvelgimo į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų dėl neatsižvelgimo į pastabą (-as) |
|
|
Stulpelį pildo teisės akto projekto vertintojas |
Stulpelį pildo teisės akto projekto rengėjas |
Stulpelį pildo teisės akto projekto vertintojas |
1. |
Teisės akto projektas nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Nesukuria išskirtinių sąlygų |
* tenkinai netenkina |
2.
|
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Nėra |
* tenkina netenkina |
* Jei tas pats kriterijus taikomas kelioms teisės akto projekto nuostatoms, reikia nurodyti ir konkrečias teisės akto projekto nuostatas, dėl kurių galima korupcijos rizika nėra eliminuota ar kuriai vykdyti nėra numatytos priemonės teisės akto projekte.
** Tas pats kaip * |
||||
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Subjektas atskirtas |
*tenkina netenkina |
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Atitinka subjekto atliekamas funkcijas |
* tenkina netenkina |
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Nenustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Nenustatytas |
* tenkina netenkina |
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Nėra taikomos išimtys |
*tenkina netenkina |
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Nustatytas sprendimų priėmimo viešinimas |
*tenkina netenkina |
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Nenustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Nenustatyta |
* tenkina netenkina |
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:
9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinanti kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;
9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;
9.3. narių skyrimo mechanizmas;
9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;
9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;
9.6. individuali narių atsakomybė |
Nenumato |
Nenumato |
*tenkina netenkina |
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Numatytos administracinės procedūros |
*tenkina netenkina |
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Nenustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Nenustatytas |
* tenkina netenkina |
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Nustatyto |
*tenkina netenkina |
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ar pratęsimo galimybes |
Nenustato motyvuotas terminų sustabdymo ar pratęsimo galimybes |
Nenustato |
*tenkina netenkina |
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Nustato |
* tenkina netenkina |
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Nenustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Nenustato |
* tenkina netenkina |
16. |
Teisė akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones *** |
Nenustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones |
Nenustatytos |
* tenkina netenkina |
*** Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančios subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.
|
||||
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Numato- LR Administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka |
Numato |
* tenkina netenkina |
18. |
Teisės akto projekte numatytas kriterijų sąrašas, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą ir nustatyta aiški jos kyrimo procedūra |
Numato- LR Administracinių bylų teisenos įstatymo numatyta tvarka |
Numato |
*tenkina
netenkina
|
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
|
|
tenkina netenkina |
Papildyta priedu:
Nr. 1-141, 2014-06-16, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12554
Priedų pakeitimai:
1-30 priedai. 2014 metų Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patikslinimas
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-115, 2014-05-28, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12547
Nr. 1-141, 2014-06-16, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12554
Nr. 1-158, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12555
Nr. 1-287, 2014-11-26, paskelbta TAR 2014-12-04, i. k. 2014-18973
Pakeitimai:
1.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-115, 2014-05-28, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12547
Dėl savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30, patikslinimo
2.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-141, 2014-06-16, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12554
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, patikslinimo
3.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-158, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12555
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, patikslinimo
4.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-168, 2014-08-27, paskelbta TAR 2014-09-19, i. k. 2014-12557
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, patikslinimo
5.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-231, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-10-02, i. k. 2014-13425
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, patikslinimo
6.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-279, 2014-10-16, paskelbta TAR 2014-10-27, i. k. 2014-14936
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, pakeitimo
7.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-287, 2014-11-26, paskelbta TAR 2014-12-04, i. k. 2014-18973
Dėl Tauragės rajono savivaldybės 2014 metų biudžeto, patvirtinto Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimu Nr. 1-30 „Dėl 2014 m. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo“, pakeitimo