Suvestinė redakcija nuo 2021-09-30 iki 2023-07-14
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 135-6906; TAR 2013-12-31, i. k. 2013-00176
Nauja redakcija nuo 2021-09-30:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių IR SAVIVALDYBIŲ valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų PATVIRTINIMO
2013 m. gruodžio 20 d. Nr. 4-1100
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimo Nr. 1052 „Dėl Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ 2.3 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3.2 papunkčiu,
tvirtinu Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijas (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2013 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 4-1100
VALSTYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ, JŲ DUKTERINIŲ BENDROVIŲ IR SAVIVALDYBIŲ VALDOMŲ ĮMONIŲ SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO IR INFORMACIJOS PATEIKIMO REKOMENDACIJOS
Pakeistas priedo pavadinimas:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
1. Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) skirtos padėti ūkinę komercinę veiklą vykdančioms valstybės valdomoms įmonėms, jų dukterinėms bendrovėms (toliau kartu – VVĮ, valstybės valdomos įmonės) ir savivaldybių valdomoms įmonėms (toliau – SVĮ) (toliau kartu – įmonė), taip pat Vyriausybės įgaliotoms institucijoms ir savivaldybių administracijos direktoriams, įgyvendinantiems valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens dalyvio, turtines ir neturtines teises ir pareigas valstybės įmonėse, savivaldybės įmonėse, akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse (toliau – valstybei arba savivaldybei atstovaujanti institucija), identifikuoti įmonės vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus (pelną ar nuostolius), gautus įmonei atliekant jai įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais arba savivaldybės tarybos sprendimais pavestas funkcijas (specialiuosius įpareigojimus ir valstybės arba savivaldybės pavestą komercinę funkciją).
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
2. Komercinės veiklos ir specialiųjų įpareigojimų atskyrimas atliekant finansinės informacijos analizę pagal įmonės funkcijas suteikia galimybę įmonės valdymo organams, akcininkams ir kitiems finansinės informacijos naudotojams suprasti įmonės atliekamų įvairių funkcijų tipų įtaką įmonės finansiniams rodikliams (pelningumui, efektyvumui ir kt.) ir šios informacijos pagrindu priimti valdymo sprendimus, skirtus veiklos skaidrumui ir efektyvumui didinti. Todėl įmonėms rekomenduojama įtraukti į apskaitą specialiųjų įpareigojimų finansinius rezultatus ir atskleisti specialiųjų įpareigojimų, valstybės arba savivaldybės pavestų komercinių funkcijų ir komercinės veiklos finansinę informaciją vadovaujantis atitinkamai Rekomendacijomis ir Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052 „Dėl Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“, taip pat tobulinti savo finansinės informacijos paskirstymo pagal atliekamas funkcijas ir specialiųjų įpareigojimų finansinės informacijos atskleidimą įtvirtinančią apskaitos politiką, atsižvelgiant į poreikį įvertinti atskirų įmonės atliekamų funkcijų finansinius rezultatus, ir, esant galimybei, plėtoti informacijos, reikalingos įmonės atliekamoms funkcijoms, rinkimo, sisteminimo, valdymo, įvertinimo ir pateikimo (toliau – valdymo apskaita) sistemą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
3. Rekomendacijos parengtos atsižvelgiant į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) parengtas gaires ir rekomendacijas, skirtas VVĮ valdymui gerinti, valdymo apskaitos organizavimo gerąją praktiką bei Tarptautinės apskaitos standartų valdybos leidžiamus Tarptautinės finansinės atskaitomybės standartus (toliau – TFAS).
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
4. Rekomendacijos nėra Lietuvoje galiojančių ir taikomų apskaitos ir finansinių ataskaitų rengimo standartų aiškinimas ar papildymas ir nereguliuoja atitinkamais standartais ir teisės aktais nustatytų apskaitos ir finansinių ataskaitų rengimo ir pateikimo principų. Rekomendacijos taikomos užtikrinant atitinkamą įmonės veiklos sritį reguliuojančių teisės aktų nuostatų laikymąsi, įmonės veiklą kontroliuojančių ir prižiūrinčių institucijų reikalavimų įgyvendinimą ir įmonės valdymo organų priimtų sprendimų vykdymą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
5. Rekomendacijos taikytinos tik toms įmonės atliekamoms funkcijoms, kurios laikytinos reikšmingomis. Atliekama funkcija laikoma reikšminga, jeigu tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:
5.1. jos mastas ir įtaka įmonės veiklos rezultatams pakankami, kad galėtų būti įvertinami planuojant įmonės veiklą ir priimant valdymo sprendimus;
5.2. su funkcijos atlikimu susijusių pajamų ir sąnaudų dalį lyginant su bendromis įmonės pajamomis ar sąnaudomis, funkcijos atlikimo rezultatą lyginant su bendru įmonės veiklos rezultatu, funkcijai atlikti skiriamą įmonės turto dalį, funkcijas atliekant dalyvaujančių darbuotojų skaičių ir kitus konkrečią funkciją apibūdinančius rodiklius įmonės valdymo organai pripažįsta reikšmingais;
5.3. tenkinami 8-ajame TFAS „Veiklos segmentai“ arba 34-ajame Verslo apskaitos standarte (toliau – VAS) „Segmentų atskleidimas finansinėse ataskaitose“ nurodyti informacijos apie verslo segmentus pateikimo kriterijai, verslo segmentu laikant išskirtą funkciją.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
6. Informacija apie dvi ar daugiau funkcijų, kurios atskirai nėra laikytinos reikšmingomis vadovaujantis Rekomendacijų 5 punktu, gali būti sujungiama tol, kol atitiks bent vieną iš trijų kriterijų, nurodytų Rekomendacijų 5 punkte.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
7. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:
7.1. Alternatyvieji kaštai – grąža, kurią įmonė galėtų uždirbti, jei investuotų funkcijai atlikti skirtas lėšas į kitą panašaus rizikos profilio veiklą.
7.2. Funkcija – įmonės vykdoma veikla, kuriai valstybei arba savivaldybei atstovaujanti institucija nustato atskirus vykdymo reikalavimus, o jos finansiniai rezultatai įvertinami atskirais rodikliais, kuriai vykdyti skiriami reikšmingi įmonės materialiniai, finansiniai ir (arba) žmogiškieji ištekliai ir kurios vykdymas turi esminę įtaką įmonės veiklos rezultatams ir kurios kainodara iš esmės skiriasi nuo kitos įmonės vykdomos veiklos kainodaros.
7.3. Nepriklausoma reguliuojančioji institucija – valstybės institucija, kuri neįgyvendina valstybės valdomų įmonių savininko teisių ir kuriai teisės aktais yra pavesta reguliuoti tam tikrų veiklų kainas bei vykdymo sąlygas.
7.4. Sąnaudų apskaitos sistema – valdymo apskaitos sistemos dalis, apimanti įmonės sąnaudų apskaitą ir paskirstymą, taip pat sąnaudų apskaitos ir paskirstymo principus, metodus ir taisykles, skirtas įmonės sąnaudų apskaitai ir paskirstymui tarp įvairių įmonės atliekamų funkcijų tvarkyti ir finansinėms ataskaitoms sudaryti ir pateikti.
7.5. Valstybės arba savivaldybės pavesta komercinė funkcija – funkcija, kurią atlikti įmonė, vadovaudamasi įstatymais, Vyriausybės nutarimais arba savivaldybės tarybos sprendimais, turi išskirtines teises ir už kurios atlikimą pajamos yra gaunamos tiesiogiai iš paslaugos vartotojų, o paslaugos įkainius nustato nepriklausoma reguliuojančioji institucija, įtraukdama pelno maržą, kuri padengtų įmonės alternatyviuosius kaštus.
7.6. Kitos Rekomendacijose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
II SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO KRITERIJAI
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
8. VVĮ atliekama funkcija priskirtina specialiesiems įpareigojimams, jeigu ji atitinka Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 15 punkte įtvirtintą specialiojo įpareigojimo sampratą ir atliekant šią funkciją yra tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
8.4. su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, o į nustatomą prekės ar paslaugos kainą pelno marža neįskaičiuojama arba ribojama taip, kad neleidžia padengti alternatyviųjų kaštų;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
81. SVĮ atliekama funkcija priskirtina specialiesiems įpareigojimams, jeigu pareiga SVĮ atlikti šią funkciją yra nustatyta įstatymuose arba savivaldybės tarybos sprendimuose ir atliekant šią funkciją yra tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:
81.4. su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė, jos įgaliota institucija arba savivaldybės taryba, o į nustatomą prekės ar paslaugos kainą pelno marža neįskaičiuojama arba ribojama taip, kad neleidžia padengti alternatyviųjų kaštų;
Papildyta punktu:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
82. Valstybės arba savivaldybės pavesta komercinė funkcija nelaikoma specialiuoju įpareigojimu.
Papildyta punktu:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
III SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ POŽYMIAI
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
9. Nustatant vykdomus specialiuosius įpareigojimus yra svarbūs šie požymiai:
9.1. teisės aktai nustato įmonės vykdomų specialiųjų įpareigojimų kainodarą – paslaugų teikimo kainą ir (arba) reguliuoja kainų ribas;
9.2. teisės aktai nustato įmonei vykdant specialiuosius įpareigojimus patiriamų nuostolių kompensavimą – kompensacijos dydžio apskaičiavimo ir skyrimo metodiką.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
10. Įmonei vykdant specialiuosius įpareigojimus patiriami nuostoliai gali būti visiškai ar iš dalies kompensuojami šiais būdais:
10.1. teisės aktų nustatyta tvarka skiriant Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybės biudžeto lėšas;
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
IV SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO TVARKA
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
11. VVĮ, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis suderinusi su valstybei atstovaujančia institucija, naudodamasi Atliekamų funkcijų aprašymo pagal kriterijus ir požymius forma (Rekomendacijų 1 priedas), raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikia viešajai įstaigai Valdymo koordinavimo centrui (toliau – Valdymo koordinavimo centras) informaciją apie VVĮ atliekamas funkcijas, priskirtinas specialiesiems įpareigojimams. Valdymo koordinavimo centras pagal Rekomendacijų 8, 9 ir 10 punkto nuostatas per 10 darbo dienų įvertina gautą informaciją ir raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja VVĮ ir valstybei atstovaujančią instituciją, ar pritaria, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu. Valdymo koordinavimo centras, pritaręs, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu, per 5 darbo dienas raštu informuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją, kuri, atsižvelgdama į Valdymo koordinavimo centro pateiktą informaciją, parengia ekonomikos ir inovacijų ministro tvirtinamo specialiųjų įpareigojimų sąrašo (toliau – Sąrašas) pakeitimo projektą. Nuo įtraukimo į Sąrašą VVĮ atliekama funkcija laikoma specialiuoju įpareigojimu. Šio punkto nuostatos taikomos ir tais atvejais, kai siekiama pakeisti ar pašalinti specialųjį įpareigojimą iš Sąrašo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
12. Rekomenduojama SVĮ ir savivaldybių administracijų direktoriams, siekiant identifikuoti SVĮ vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus, mutatis mutandis vadovautis Rekomendacijų V, VI, VII ir VIII skyrių nuostatomis, naudotis Rekomendacijų prieduose esančiomis formomis ir konsultuotis su Valdymo koordinavimo centru. Savivaldybių administracijų direktoriams rekomenduojama sudaryti ir savivaldybės interneto svetainėje skelbti SVĮ vykdomų specialiųjų įpareigojimų sąrašą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
13. Neteko galios 2018-05-09.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
V SKYRIUS
FINANSINĖS INFORMACIJOS PASKIRSTYMAS PAGAL VVĮ ATLIEKAMAS FUNKCIJAS IR ŠIOS INFORMACIJOS PATEIKIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
14. Finansinės informacijos paskirstymas pagal VVĮ atliekamas funkcijas ir tokia finansinė informacija atskleidžiama laikantis Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme įtvirtintų bendrųjų apskaitos principų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
15. Vadovaujantis Rekomendacijų nuostatomis, skirstoma VVĮ balanse ir pelno (nuostolių) ataskaitoje pateikta informacija, pagal poreikį įtraukiant (arba panaikinant) duomenis, darančius įtaką VVĮ pajamoms, sąnaudoms, turtui ir įsipareigojimams.
16. Rekomenduojama, atsižvelgiant į VVĮ dydį, veiklos kompleksiškumą ir valdymo apskaitos galimybes, finansinę informaciją, nurodytą Rekomendacijų 15 punkte, paskirstyti pagal VVĮ atliekamas funkcijas, kurias VVĮ, vadovaudamasi Rekomendacijų 5 punktu, pripažįsta reikšmingomis.
17. VVĮ balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitos straipsnių paskirstymo pagal funkcijas principai:
17.1. Pajamų priskyrimas. Kiekvienam funkcijų tipui priskiriamos tiesiogiai su jų atlikimu susijusios pajamos (pvz., atliekant komercines funkcijas, valstybės pavestas komercines funkcijas ar specialiuosius įpareigojimus gautos pajamos už suteiktas paslaugas ar parduotą produkciją). Jeigu VVĮ:
17.1.1. vykdydama specialųjį įpareigojimą teikia tam tikras paslaugas be užmokesčio ir negauna jokios kompensacijos, tokiai funkcijai pajamos nėra priskiriamos;
17.1.2. vykdo specialųjį įpareigojimą ir šią funkciją atliekant jos patiriami nuostoliai yra kompensuojami, kompensacijos įtraukimas į finansinės informacijos paskirstymą pagal atliekamas funkcijas turėtų atitikti VVĮ finansinėse ataskaitose taikomus tokios kompensacijos įtraukimo į apskaitą principus;
17.1.3. teikia kompleksines paslaugas, kurios pagal savo pobūdį priskirtinos skirtingų tipų funkcijoms, ir už tokias paslaugas nustatomas vienas kompleksinis įkainis, VVĮ pajamos turėtų būti paskirstomos pagal skirtingų tipų funkcijas, atsižvelgiant į įkainio struktūrą (t. y. išskaidžius kompleksinės paslaugos įkainio dalis į dedamąsias pagal skirtingus funkcijų tipus);
17.1.4. konsoliduoja dukterinių įmonių finansinę informaciją, ši finansinė informacija taip pat skirstoma pagal funkcijų tipus, t. y. konsolidavimo metu neeliminuotos dukterinių VVĮ pajamos, įtrauktos į konsoliduotąją finansinę ataskaitą, priskiriamos atitinkamam (konsoliduotos grupės) verslo segmentui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
17.2. Sąnaudų priskyrimas. Kiekvienam funkcijų tipui priskiriamos:
17.2.1. tiesioginės sąnaudos, kurias galima tiesiogiai ir vienareikšmiškai priskirti konkrečiai funkcijai (ją atliekant teikiamoms paslaugoms) (pvz., prekių ir paslaugų savikaina, darbuotojų, visą savo darbo laiką skiriančių konkrečiai funkcijai atlikti, darbo užmokestis, tiesiogiai konkrečiai funkcijai atlikti naudojamos nematerialiojo turto ir palaikymo sąnaudos ir pan.);
17.2.2. netiesioginės sąnaudos, kurios su konkrečia funkcija (ją atliekant teikiamomis paslaugomis) siejamos netiesiogiai (pvz., darbuotojų, dalyvaujančių atliekant kelias funkcijas, darbo užmokesčio ir susijusios sąnaudos, kurios turėtų būti paskirstomos pagal funkcijas, atsižvelgiant į kiekvienai funkcijai atlikti skiriamą darbo laiko dalį ar kitą, patiriamas sąnaudas didinantį, veiksnį (pvz., jeigu atlygio sistema priklauso nuo atliekamų operacijų skaičiaus ar kito kriterijaus). Netiesioginės sąnaudos paskirstomos vadovaujantis VVĮ apskaitos politikoje pasirinktais netiesioginių sąnaudų paskirstymo principais ir rodikliais;
17.2.3. bendrosios sąnaudos, kurias paskirstant nėra galimybių laikytis priežastingumo principo, tačiau kurių atsiradimas (susiformavimas) yra būtinas nuolatinei VVĮ veiklai užtikrinti ir visoms funkcijoms atlikti (pvz., bendrosios VVĮ veiklos planavimo, organizavimo ir valdymo sąnaudos, susijusios su bendromis administracinėmis ir nepagrindinėmis VVĮ funkcijomis ar procesais (buhalterinė apskaita, žmogiškųjų išteklių valdymas ir kt.). Bendrosios sąnaudos paskirstomos vadovaujantis VVĮ apskaitos politikoje pasirinktais bendrųjų sąnaudų priskyrimo principais ir rodikliais. Bendrosios sąnaudos turėtų sudaryti mažiausią įmanomą visų per ataskaitinį laikotarpį VVĮ patirtų sąnaudų dalį, t. y. kuo didesnė sąnaudų dalis turėtų būti priskiriama tiesioginėms ir netiesioginėms atitinkamų funkcijų sąnaudoms.
17.3. Turto priskyrimas. Kiekvienam VVĮ atliekamų funkcijų tipui priskiriamas turtas (pvz., naudojami įrengimai, pastatai, atsargos ir pan.), kuris tiesiogiai panaudojamas atliekant konkrečią funkciją. Turtas atitinkamam funkcijų tipui priskiriamas apskaitos standartų nustatyta tvarka sumažinus jo vertę (pvz., dėl abejotinų skolų). Jeigu:
17.3.1. atitinkamam funkcijų tipui buvo priskirtos tam tikros pajamos, joms uždirbti panaudotas turtas priskiriamas tam pačiam funkcijų tipui (pvz., sumos, gautos už suteiktas komercines paslaugas, priskiriamos komercinei funkcijai);
17.3.2. atitinkamam funkcijų tipui atlikti buvo priskirtos tam tikros sąnaudos (pvz., ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos), su jomis susijęs turtas turi būti priskiriamas tam pačiam funkcijų tipui;
17.3.3. turtas negali būti tiesiogiai priskirtas atitinkamam funkcijų tipui visa apimtimi, nes yra naudojamas kelioms skirtingoms funkcijoms atlikti, jis priskiriamas naudojant pasirinktus priskyrimo kriterijus (pvz., pagal patalpų plotą, naudojamą skirtingoms funkcijoms atlikti, įrengimų darbo laiką ar kitą panaudojimo intensyvumą apibūdinantį rodiklį).
17.4. Įsipareigojimų priskyrimas. Įsipareigojimai paskirstomi pagal funkcijas, atsižvelgiant į įsipareigojimų tiesiogines sąsajas su atitinkamų funkcijų vykdymu. Jeigu:
17.4.1. atitinkamam funkcijų tipui buvo priskirtos tam tikros sąnaudos, su šiomis sąnaudomis susiję įsipareigojimai priskiriami tam pačiam funkcijų tipui (pvz., mokėtinos sumos, vykdant finansinius įsipareigojimus atsiradusios palūkanų sąnaudos);
18. Apskaičiuojant kiekvienos VVĮ atliekamos funkcijos finansinius rezultatus (pelną ir nuostolius), turi būti įvertinami ir vidiniai pervedimai. Vidinis pervedimas – tai vieno VVĮ struktūrinio padalinio kitam VVĮ padaliniui teikiamos paslaugos pajamų arba sąnaudų perkėlimas (pervedimas) iš gaunančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitos į teikiančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitas ir iš teikiančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitos į gaunančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitas. Kiekvienas vidinis pervedimas turi būti aiškiai ekonomiškai pagrįstas, logiškai pateisinamas ir nustatytas nediskriminaciniais pagrindais.
19. Atsižvelgiant į VVĮ veiklos pobūdį, sudėtingumą ir valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos galimybes, netiesioginės ir bendrosios sąnaudos gali būti priskiriamos vienu ar keliais etapais, skirtingai detalizuojant. Rekomenduojama valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos sudėtingumą pasirinkti įvertinant netiesioginių ir bendrųjų sąnaudų paskirstymo kaštus, kurie neturėtų viršyti gaunamos tikslesnės informacijos teikiamos ekonominės naudos.
20. Pagal atskiras VVĮ atliekamas funkcijas nėra skirstoma:
20.1. kitos pajamos (sąnaudos), kurios nėra tiesiogiai susijusios su VVĮ atliekamomis pagrindinėmis funkcijomis ir todėl pagrįstai negali būti prie jų priskirtos (pvz., labdara ir parama, netesybos (bauda, delspinigiai) ir kitos sankcijos už teisės aktų pažeidimus ar dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo ar netinkamo vykdymo) ir pan.);
20.2. finansinės ir investicinės veiklos pajamos (sąnaudos), išskyrus atvejus, kai finansinė ir (arba) investicinė veikla yra atskira VVĮ atliekama funkcija ir (ar) kai šias pajamas (sąnaudas) VVĮ turi galimybę arba pagal kitus teisės aktus privalo paskirstyti;
20.3. grynieji pinigai ir jų ekvivalentai, finansinis ir investicinis turtas, išskyrus atvejus, kai finansinė ir investicinė veikla yra atskira VVĮ atliekama funkcija, ir kitas turtas, kuris pagal savo pobūdį negali būti logiškai ir pagrįstai priskirtas kuriai nors konkrečiai VVĮ atliekamai funkcijai;
20.4. pelno mokestis, išskyrus atvejus, kai jį VVĮ turi galimybę arba pagal kitus teisės aktus privalo paskirstyti;
20.5. įsipareigojimai sumokėti atidėtąjį pelno mokestį ir kiti įsipareigojimai, kurie pagal savo pobūdį negali būti logiškai ir pagrįstai priskirti kuriai nors konkrečiai VVĮ atliekamai funkcijai;
21. VVĮ balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitoje pateiktos finansinės informacijos paskirstymo pagal VVĮ atliekamas funkcijas rezultatai pateikiami užpildant Finansinės informacijos (iš balanso) pagal atliekamas funkcijas pateikimo ir Pelno (nuostolių) ataskaitos finansinės informacijos pagal atliekamas funkcijas pateikimo formas (Rekomendacijų 2 ir 3 priedai). Šiose formose nurodant į VVĮ finansines ataskaitas neįskaičiuojamus funkcijų rodiklius, nurodomos sąnaudos arba pajamos, kurios neįtraukiamos į galutinę audituojamą pelno (nuostolių) ataskaitą (pvz., sąnaudos kompensuojamos iš biudžeto), ar turtas, kuris dalyvauja vykdant specialųjį įpareigojimą, bet nėra įtrauktas į galutinį audituojamą balansą (t. y. užbalansinis), ar kitos į galutines finansines ataskaitas neįtraukiamos eilutės.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
22. Rekomendacijų 21 punkte nurodytose formose pateikiamų visų VVĮ specialiųjų įpareigojimų, valstybės pavestų komercinių funkcijų, komercinių funkcijų ir nepaskirstytos dalies finansinių rodiklių suma turi būti lygi VVĮ finansinių ataskaitų atitinkamuose straipsniuose pateiktų finansinių rodiklių sumai, t. y. visų specialiųjų įpareigojimų, valstybės pavestų komercinių funkcijų, komercinių funkcijų ir nepaskirstytos dalies pajamos, sąnaudos ir pelnas (nuostoliai) turi būti lygūs atitinkamų pelno (nuostolių) ataskaitos straipsnių, turtas ir įsipareigojimai – atitinkamų balanso straipsnių sumoms.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
23. Neteko galios nuo 2018-05-09.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
VI SKYRIUS
VVĮ, RENGIANČIŲ ĮMONIŲ GRUPĖS KONSOLIDUOTĄSIAS FINANSINES ATASKAITAS, ATLIEKAMŲ FUNKCIJŲ IŠSKYRIMAS, PASKIRSTYMAS IR FINANSINĖS INFORMACIJOS PATEIKIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
24. Visos VVĮ dukterinių įmonių atliekamos funkcijos analizuojamos įmonių grupės mastu, vadovaujantis įmonių grupės konsoliduotosiomis finansinėmis ataskaitomis, neatsižvelgiant į tai, kuris ūkio subjektas, sudarantis įmonių grupę, atlieka konkrečią funkciją ar jos dalį.
25. Rekomenduojama išskirti tik tas funkcijas, kurios yra reikšmingos įmonių grupės atžvilgiu. Funkcijos pripažįstamos reikšmingomis vadovaujantis įmonių grupės konsoliduotoje finansinėje ataskaitoje pateikta informacija ir atsižvelgiant į Rekomendacijų 5 punktą.
26. Funkcijos, kurias atlikdamos dukterinės įmonės teikia paslaugas išimtinai kitoms tos pačios įmonių grupės įmonėms ir kurių finansinis rezultatas yra eliminuojamas konsolidavimo metu, nėra atskirai analizuojamos, neatsižvelgiant į tokių funkcijų reikšmingumą.
VII SKYRIUS
VALDYMO IR SĄNAUDŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
28. VVĮ valdymo ir sąnaudų apskaitos sistema turėtų būti kuriama ir tobulinama atsižvelgiant į VVĮ finansinės informacijos naudotojų (VVĮ valdymo organų, priežiūros funkcijas atliekančių institucijų ir pan.) keliamus reikalavimus ir įvertinant VVĮ valdymo sprendimams priimti reikalingos informacijos poreikius, kurių svarbiausias – galimybė tiksliai paskirstyti ir analizuoti VVĮ finansinę informaciją pagal atliekamų funkcijų tipus. Aiški ir racionali VVĮ valdymo ir sąnaudų apskaitos politika yra esminė prielaida siekiant, kad skirtingoms VVĮ atliekamoms funkcijoms būtų patikimai priskirti finansiniai rezultatai.
29. Kiekvienos VVĮ konkrečiu atveju praktiniai sprendimai (pvz., sprendimai dėl valdymo ir sąnaudų apskaitos) pasirenkami atsižvelgiant į VVĮ veiklos sudėtingumą ir galimus sprendimų kaštus, lyginant su tikėtina nauda iš tikslesnės informacijos. Valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos tobulinimo sąnaudos neturėtų viršyti naudos, gaunamos iš detalesnės ar tikslesnės informacijos.
30. Rekomenduojama valdymo ir sąnaudų apskaitą organizuoti pelno (kaštų) centrų pagrindu, kai VVĮ veiklos rezultatai (pelnas ar nuostoliai) apskaitomi atskirai kiekvienam VVĮ struktūriniam padaliniui, atliekančiam nustatytą funkciją. Pelno (kaštų) centrai turėtų būti siejami su pagrindinėmis VVĮ atliekamomis funkcijomis ir sudaryti galimybę analizuoti finansinę informaciją reikiamais pjūviais, siekiant nustatyti kiekvienos pagrindinės funkcijos finansinį rezultatą. Administravimo funkcijas atliekančių padalinių (pvz., personalo valdymo, apskaitos, informacinių technologijų ir pan.) veiklos sąnaudos, kurios negali būti tiesiogiai priskirtos pagrindinėms funkcijoms atlikti, turėtų būti apskaitomos atskirame kaštų centre ir vėliau paskirstomos pagrindinių funkcijų pelno (kaštų) centrams.
VIII SKYRIUS
SĄNAUDŲ PRISKYRIMO METODAI
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
31. EBPO rekomendacijose pateikiami šie ūkio subjektų atskiroms atliekamoms funkcijoms priskirtų sąnaudų įvertinimo metodai, kurie gali būti taikomi tiek siekiant nustatyti specialiųjų įpareigojimų vykdymo sąnaudas, tiek ir įkainį už jų vykdymą, jeigu VVĮ renka įmokas už specialiųjų įpareigojimų vykdymą:
31.1. Visiškai paskirstytųjų sąnaudų metodas (angl. Fully distributed costs). Pagal šį metodą, visos VVĮ patiriamos sąnaudos paskirstomos teikiamoms paslaugoms, tokiu būdu nustatant kiekvienos paslaugos savikainą. Sąnaudų paskirstymas turi būti atliekamas vadovaujantis priežastingumo kriterijumi – t. y. paslaugai turi būti priskirtos tos sąnaudos ar jų dalis, kurias lėmė konkrečios paslaugos suteikimas. Paslaugai priskiriamos tiesiogiai su ja susijusios sąnaudos ir netiesiogiai susijusių sąnaudų dalis ir bendrųjų sąnaudų dalis.
31.2. Ribinių sąnaudų metodas (angl. Marginal costs). Pagal šį metodą, teikiamoms (įskaitant nekomercinio pobūdžio) paslaugoms nustatomas ir priskiriamas toks sąnaudų dydis, kuriuo padidėja bendros VVĮ sąnaudos pradėjus teikti šias paslaugas. Siūloma vertinti trumpojo laikotarpio ribines sąnaudas, kadangi jos geriausiai atspindi teikiamų paslaugų įtaką sąnaudų dydžiui;
31.3. Išvengiamųjų sąnaudų metodas (angl. Avoidable costs). Išvengiamosios sąnaudos yra VVĮ ilgojo laikotarpio bendrųjų sąnaudų, patirtų teikiant visas paslaugas, ir VVĮ ilgojo laikotarpio bendrųjų sąnaudų, patirtų teikiant visas paslaugas, išskyrus analizuojamą teikiamų paslaugų grupę, skirtumas. Šis metodas taikomas atskirais atvejais, jeigu prireikia įvertinti sąnaudas, patirtas teikiant tam tikras paslaugas (pvz., reguliuojamos kainodaros nustatymo tikslais);
31.4. Konkrečiųjų sąnaudų metodas (angl. Stand – alone costs). Šio metodo pagalba įvertinamos sąnaudos, patiriamos suteikus vieną paslaugos mato vienetą. Toks vertinimas visiškai nepriklauso nuo masto ekonomijos ir lemia reikšmingai didesnį sąnaudų lygį lyginant su kitais sąnaudų įvertinimo metodais;
31.5. Veiklų apimtimis pagrįstas sąnaudų apskaitos metodas (angl. Activity Based Costing). Vienas plačiausiai paplitusių metodų, skirtų netiesioginių veiklos sąnaudų priskyrimui VVĮ teikiamoms paslaugoms ar jų grupėms. Veiklų apimtimis pagrįsto sąnaudų apskaitos metodo esmė ta, kad sąnaudos priskiriamos paslaugoms, atsižvelgiant į sąnaudų kilmę ir išlaidų paskirstymo bazes (angl. cost drivers), t. y. išlaidų, kurios reikalingos paslaugoms suteikti, rūšis ir išteklius, naudojamus veiklai vykdyti. Pavyzdžiui, darbuotojo, kuris dalyvauja VVĮ atliekant komercines funkcijas ir vykdant specialiuosius įpareigojimus, darbo užmokestis ir susijusios sąnaudos gali būti paskirstomos priklausomai nuo darbo laiko, skiriamo atitinkamoms veikloms vykdyti, proporcijų (išlaidų paskirstymo bazė yra darbo valandų skaičius), atliekamų operacijų, skirtų atitinkamoms funkcijoms atlikti, proporcijų (išlaidų paskirstymo bazė yra operacijų skaičius) ir pan.
Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių
bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių
specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir
informacijos pateikimo rekomendacijų
1 priedas
(Atliekamų funkcijų aprašymo pagal kriterijus ir požymius forma)
_______________________________________________
(įmonės pavadinimas)
ATLIEKAMŲ FUNKCIJŲ APRAŠYMAS PAGAL KRITERIJUS IR POŽYMIUS
20___m. ______________________ ____ d.
(data)
Nr. |
Reikšminga įmonės atliekama funkcija (toliau – funkcija) |
Funkcijos aprašymas |
Ar įmonė funkciją atlikti įpareigota Lietuvos Respublikos įstatymu, |
Įstatymas, Vyriausybės nutarimas arba savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo įmonė įpareigota atlikti funkciją |
Ar funkcijai atlikti skiriami valstybės arba savivaldybės biudžeto asignavimai? |
Ar funkcijos atlikimas finansuojamas Europos Sąjungos ir (arba) kitų fondų lėšomis? |
Fondai, kurių lėšomis yra finansuojamas funkcijos atlikimas |
Ar funkcijos atlikimo sąnaudos yra dengiamos kitų įmonės vykdomų veiklų pajamomis? |
Ar su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė arba savivaldybės taryba? |
Kainodarą reglamentuojantys teisės aktai |
Ar į reguliuojamą kainą įtraukiama pelno marža? Jeigu taip, kaip ji skaičiuojama? |
Ar į kainodarą įtraukiama pelno marža leidžia padengti alternatyviuosius kaštus? |
Ar funkcija yra laikoma viešojo administravimo funkcija? |
Komentarai |
1. |
||||||||||||||
2. |
||||||||||||||
3. |
||||||||||||||
4. |
||||||||||||||
5. |
||||||||||||||
Ar, be pirmiau minėtų funkcijų, įmonė vykdo reikšmingą komercinę veiklą? |
|
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių
bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių
specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir
informacijos pateikimo rekomendacijų
2 priedas
(Finansinės informacijos (iš balanso) pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)
_______________________________________________
(įmonės pavadinimas)
FINANSINĖ INFORMACIJA (IŠ BALANSO) PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS
20___m. ______________________ ____ d.
(data)
PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI |
|||||||
Rodiklis |
Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
||
Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
||||
Turto iš viso |
|||||||
Nuosavas kapitalas |
|||||||
Dotacijos, subsidijos |
|||||||
Įsipareigojimai |
|||||||
Iš jų – ilgalaikių ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų |
|||||||
Įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo iš viso |
FINANSINIAI METAI |
|||||||
Rodiklis |
Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
||
Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas |
||||
Turto iš viso |
|||||||
Nuosavas kapitalas |
|||||||
Dotacijos, subsidijos |
|||||||
Įsipareigojimai |
|||||||
Iš jų – ilgalaikių ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų |
|||||||
Įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo iš viso |
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių
bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių
specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir
informacijos pateikimo rekomendacijų
3 priedas
(Pelno (nuostolių) ataskaitos finansinės informacijos pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)
_______________________________________________
(įmonės pavadinimas)
PELNO (NUOSTOLIŲ) ATASKAITOS FINANSINĖ INFORMACIJA PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS
20___m. ______________________ ____ d.
(data)
PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI |
|||||||
Rodiklis |
Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
||
Specialiųjų įpareigojimų dalis |
Kompensuotos pajamos ir sąnaudos |
Specialiųjų įpareigojimų dalis |
Kompensuotos pajamos ir sąnaudos |
||||
Pardavimo pajamos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo pajamos |
|||||||
Pardavimo savikaina |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo savikaina |
|||||||
Bendrasis pelnas |
|||||||
Pardavimo sąnaudos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo sąnaudos |
|||||||
Bendrosios ir administracinės sąnaudos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos |
|||||||
Veiklos pelnas |
|||||||
Dotacijos, susijusios su pajamomis |
|||||||
Pelnas prieš apmokestinimą |
|||||||
Grynasis pelnas |
|||||||
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
|||||||
Nusidėvėjimas ir amortizacija |
FINANSINIAI METAI |
|||||||
Rodiklis |
Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas |
1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija |
||
Specialiųjų įpareigojimų dalis |
Kompensuotos pajamos ir sąnaudos |
Specialiųjų įpareigojimų dalis |
Kompensuotos pajamos ir sąnaudos |
||||
Pardavimo pajamos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo pajamos |
|||||||
Pardavimo savikaina |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo savikaina |
|||||||
Bendrasis pelnas |
|||||||
Pardavimo sąnaudos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių pardavimo sąnaudos |
|||||||
Bendrosios ir administracinės sąnaudos |
|||||||
Iš jų – vidinių sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos |
|||||||
Veiklos pelnas |
|||||||
Dotacijos, susijusios su pajamomis |
|||||||
Pelnas prieš apmokestinimą |
|||||||
Grynasis pelnas |
|||||||
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
|||||||
Nusidėvėjimas ir amortizacija |
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 4-1100 „Dėl Valstybės valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas
Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 4-1100 „Dėl Valstybės valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo