Suvestinė redakcija nuo 2021-09-30 iki 2023-07-14

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 135-6906; TAR 2013-12-31, i. k. 2013-00176

 

Nauja redakcija nuo 2021-09-30:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių IR SAVIVALDYBIŲ valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 20 d. Nr. 4-1100

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimo Nr. 1052 „Dėl Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“ 2.3 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3.2 papunkčiu,

tvirtinu Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijas (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                             Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 4-1100

 

VALSTYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ, JŲ DUKTERINIŲ BENDROVIŲ IR SAVIVALDYBIŲ VALDOMŲ ĮMONIŲ SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO IR INFORMACIJOS PATEIKIMO REKOMENDACIJOS

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

1. Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) skirtos padėti ūkinę komercinę veiklą vykdančioms valstybės valdomoms įmonėms, jų dukterinėms bendrovėms (toliau kartu – VVĮ, valstybės valdomos įmonės) ir savivaldybių valdomoms įmonėms (toliau – SVĮ) (toliau kartu – įmonė), taip pat Vyriausybės įgaliotoms institucijoms ir savivaldybių administracijos direktoriams, įgyvendinantiems valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens dalyvio, turtines ir neturtines teises ir pareigas valstybės įmonėse, savivaldybės įmonėse, akcinėse bendrovėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse (toliau – valstybei arba savivaldybei atstovaujanti institucija), identifikuoti įmonės vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus (pelną ar nuostolius), gautus įmonei atliekant jai įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais arba savivaldybės tarybos sprendimais pavestas funkcijas (specialiuosius įpareigojimus ir valstybės arba savivaldybės pavestą komercinę funkciją).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

2. Komercinės veiklos ir specialiųjų įpareigojimų atskyrimas atliekant finansinės informacijos analizę pagal įmonės funkcijas suteikia galimybę įmonės valdymo organams, akcininkams ir kitiems finansinės informacijos naudotojams suprasti įmonės atliekamų įvairių funkcijų tipų įtaką įmonės finansiniams rodikliams (pelningumui, efektyvumui ir kt.) ir šios informacijos pagrindu priimti valdymo sprendimus, skirtus veiklos skaidrumui ir efektyvumui didinti. Todėl įmonėms rekomenduojama įtraukti į apskaitą specialiųjų įpareigojimų finansinius rezultatus ir atskleisti specialiųjų įpareigojimų, valstybės arba savivaldybės pavestų komercinių funkcijų ir komercinės veiklos finansinę informaciją vadovaujantis atitinkamai Rekomendacijomis ir Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 14 d. nutarimu Nr. 1052 „Dėl Valstybės valdomų įmonių veiklos skaidrumo užtikrinimo gairių aprašo patvirtinimo“, taip pat tobulinti savo finansinės informacijos paskirstymo pagal atliekamas funkcijas ir specialiųjų įpareigojimų finansinės informacijos atskleidimą įtvirtinančią apskaitos politiką, atsižvelgiant į poreikį įvertinti atskirų įmonės atliekamų funkcijų finansinius rezultatus, ir, esant galimybei, plėtoti informacijos, reikalingos įmonės atliekamoms funkcijoms, rinkimo, sisteminimo, valdymo, įvertinimo ir pateikimo (toliau – valdymo apskaita) sistemą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

3. Rekomendacijos parengtos atsižvelgiant į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) parengtas gaires ir rekomendacijas, skirtas VVĮ valdymui gerinti, valdymo apskaitos organizavimo gerąją praktiką bei Tarptautinės apskaitos standartų valdybos leidžiamus Tarptautinės finansinės atskaitomybės standartus (toliau – TFAS).

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

4. Rekomendacijos nėra Lietuvoje galiojančių ir taikomų apskaitos ir finansinių ataskaitų rengimo standartų aiškinimas ar papildymas ir nereguliuoja atitinkamais standartais ir teisės aktais nustatytų apskaitos ir finansinių ataskaitų rengimo ir pateikimo principų. Rekomendacijos taikomos užtikrinant atitinkamą įmonės veiklos sritį reguliuojančių teisės aktų nuostatų laikymąsi, įmonės veiklą kontroliuojančių ir prižiūrinčių institucijų reikalavimų įgyvendinimą ir įmonės valdymo organų priimtų sprendimų vykdymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

5. Rekomendacijos taikytinos tik toms įmonės atliekamoms funkcijoms, kurios laikytinos reikšmingomis. Atliekama funkcija laikoma reikšminga, jeigu tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:

5.1. jos mastas ir įtaka įmonės veiklos rezultatams pakankami, kad galėtų būti įvertinami planuojant įmonės veiklą ir priimant valdymo sprendimus;

5.2. su funkcijos atlikimu susijusių pajamų ir sąnaudų dalį lyginant su bendromis įmonės pajamomis ar sąnaudomis, funkcijos atlikimo rezultatą lyginant su bendru įmonės veiklos rezultatu, funkcijai atlikti skiriamą įmonės turto dalį, funkcijas atliekant dalyvaujančių darbuotojų skaičių ir kitus konkrečią funkciją apibūdinančius rodiklius įmonės valdymo organai pripažįsta reikšmingais;

5.3. tenkinami 8-ajame TFAS „Veiklos segmentai“ arba 34-ajame Verslo apskaitos standarte (toliau – VAS) „Segmentų atskleidimas finansinėse ataskaitose“ nurodyti informacijos apie verslo segmentus pateikimo kriterijai, verslo segmentu laikant išskirtą funkciją.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

6. Informacija apie dvi ar daugiau funkcijų, kurios atskirai nėra laikytinos reikšmingomis vadovaujantis Rekomendacijų 5 punktu, gali būti sujungiama tol, kol atitiks bent vieną iš trijų kriterijų, nurodytų Rekomendacijų 5 punkte.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

7. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:

7.1. Alternatyvieji kaštai grąža, kurią įmonė galėtų uždirbti, jei investuotų funkcijai atlikti skirtas lėšas į kitą panašaus rizikos profilio veiklą.

7.2. Funkcijaįmonės vykdoma veikla, kuriai valstybei arba savivaldybei atstovaujanti institucija nustato atskirus vykdymo reikalavimus, o jos finansiniai rezultatai įvertinami atskirais rodikliais, kuriai vykdyti skiriami reikšmingi įmonės materialiniai, finansiniai ir (arba) žmogiškieji ištekliai ir kurios vykdymas turi esminę įtaką įmonės veiklos rezultatams ir kurios kainodara iš esmės skiriasi nuo kitos įmonės vykdomos veiklos kainodaros.

7.3Nepriklausoma reguliuojančioji institucija – valstybės institucija, kuri neįgyvendina valstybės valdomų įmonių savininko teisių ir kuriai teisės aktais yra pavesta reguliuoti tam tikrų veiklų kainas bei vykdymo sąlygas.

7.4. Sąnaudų apskaitos sistema – valdymo apskaitos sistemos dalis, apimanti įmonės sąnaudų apskaitą ir paskirstymą, taip pat sąnaudų apskaitos ir paskirstymo principus, metodus ir taisykles, skirtas įmonės sąnaudų apskaitai ir paskirstymui tarp įvairių įmonės atliekamų funkcijų tvarkyti ir finansinėms ataskaitoms sudaryti ir pateikti.

7.5. Valstybės arba savivaldybės pavesta komercinė funkcija – funkcija, kurią atlikti įmonė, vadovaudamasi įstatymais, Vyriausybės nutarimais arba savivaldybės tarybos sprendimais, turi išskirtines teises ir už kurios atlikimą pajamos yra gaunamos tiesiogiai iš paslaugos vartotojų, o paslaugos įkainius nustato nepriklausoma reguliuojančioji institucija, įtraukdama pelno maržą, kuri padengtų įmonės alternatyviuosius kaštus.

7.6. Kitos Rekomendacijose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

II SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO KRITERIJAI

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

8. VVĮ atliekama funkcija priskirtina specialiesiems įpareigojimams, jeigu ji atitinka Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 15 punkte įtvirtintą specialiojo įpareigojimo sampratą ir atliekant šią funkciją yra tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

8.1. funkcijai atlikti yra skiriami valstybės biudžeto asignavimai;

8.2. funkcijos atlikimas finansuojamas Europos Sąjungos ir (arba) kitų fondų lėšomis.

8.3. funkcijos atlikimo sąnaudos yra dengiamos kitų VVĮ vykdomų veiklų pajamomis;

8.4. su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, o į nustatomą prekės ar paslaugos kainą pelno marža neįskaičiuojama arba ribojama taip, kad neleidžia padengti alternatyviųjų kaštų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

8.5. funkcijos atlikimas yra viešojo administravimo funkcija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

81. SVĮ atliekama funkcija priskirtina specialiesiems įpareigojimams, jeigu pareiga SVĮ atlikti šią funkciją yra nustatyta įstatymuose arba savivaldybės tarybos sprendimuose ir atliekant šią funkciją yra tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:

81.1. funkcijai atlikti yra skiriami savivaldybės biudžeto asignavimai;

81.2. funkcijos atlikimas finansuojamas Europos Sąjungos ir (arba) kitų fondų lėšomis;

81.3. funkcijos atlikimo sąnaudos yra dengiamos kitų SVĮ vykdomų veiklų pajamomis;

81.4. su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė, jos įgaliota institucija arba savivaldybės taryba, o į nustatomą prekės ar paslaugos kainą pelno marža neįskaičiuojama arba ribojama taip, kad neleidžia padengti alternatyviųjų kaštų;

81.5. funkcijos atlikimas yra viešojo administravimo funkcija.

Papildyta punktu:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

82. Valstybės arba savivaldybės pavesta komercinė funkcija nelaikoma specialiuoju įpareigojimu.

Papildyta punktu:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

III SKYRIUS

 SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ POŽYMIAI

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

9. Nustatant vykdomus specialiuosius įpareigojimus yra svarbūs šie požymiai:

9.1. teisės aktai nustato įmonės vykdomų specialiųjų įpareigojimų kainodarą – paslaugų teikimo kainą ir (arba) reguliuoja kainų ribas;

9.2. teisės aktai nustato įmonei vykdant specialiuosius įpareigojimus patiriamų nuostolių kompensavimą – kompensacijos dydžio apskaičiavimo ir skyrimo metodiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

10. Įmonei vykdant specialiuosius įpareigojimus patiriami nuostoliai gali būti visiškai ar iš dalies kompensuojami šiais būdais:

10.1. teisės aktų nustatyta tvarka skiriant Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybės biudžeto lėšas;

10.2. vykdant komercinę veiklą gautu pelnu;

10.3. kitais teisės aktuose nustatytais būdais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

IV SKYRIUS

SPECIALIŲJŲ ĮPAREIGOJIMŲ NUSTATYMO TVARKA

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

11. VVĮ, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis suderinusi su valstybei atstovaujančia institucija, naudodamasi Atliekamų funkcijų aprašymo pagal kriterijus ir požymius forma (Rekomendacijų 1 priedas), raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis pateikia viešajai įstaigai Valdymo koordinavimo centrui (toliau – Valdymo koordinavimo centras) informaciją apie VVĮ atliekamas funkcijas, priskirtinas specialiesiems įpareigojimams. Valdymo koordinavimo centras pagal Rekomendacijų 8, 9 ir 10 punkto nuostatas per 10 darbo dienų įvertina gautą informaciją ir raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis informuoja VVĮ ir valstybei atstovaujančią instituciją, ar pritaria, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu. Valdymo koordinavimo centras, pritaręs, kad VVĮ atliekama funkcija būtų laikoma specialiuoju įpareigojimu, per 5 darbo dienas raštu informuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją, kuri, atsižvelgdama į Valdymo koordinavimo centro pateiktą informaciją, parengia ekonomikos ir inovacijų ministro tvirtinamo specialiųjų įpareigojimų sąrašo (toliau – Sąrašas) pakeitimo projektą. Nuo įtraukimo į Sąrašą VVĮ atliekama funkcija laikoma specialiuoju įpareigojimu. Šio punkto nuostatos taikomos ir tais atvejais, kai siekiama pakeisti ar pašalinti specialųjį įpareigojimą iš Sąrašo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

12. Rekomenduojama SVĮ ir savivaldybių administracijų direktoriams, siekiant identifikuoti SVĮ vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirai įvertinti finansinius rezultatus, mutatis mutandis vadovautis Rekomendacijų V, VI, VII ir VIII skyrių nuostatomis, naudotis Rekomendacijų prieduose esančiomis formomis ir konsultuotis su Valdymo koordinavimo centru. Savivaldybių administracijų direktoriams rekomenduojama sudaryti ir savivaldybės interneto svetainėje skelbti SVĮ vykdomų specialiųjų įpareigojimų sąrašą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

13. Neteko galios 2018-05-09.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

V SKYRIUS

 FINANSINĖS INFORMACIJOS PASKIRSTYMAS PAGAL VVĮ ATLIEKAMAS FUNKCIJAS IR ŠIOS INFORMACIJOS PATEIKIMAS

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

14. Finansinės informacijos paskirstymas pagal VVĮ atliekamas funkcijas ir tokia finansinė informacija atskleidžiama laikantis Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme įtvirtintų bendrųjų apskaitos principų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

15. Vadovaujantis Rekomendacijų nuostatomis, skirstoma VVĮ balanse ir pelno (nuostolių) ataskaitoje pateikta informacija, pagal poreikį įtraukiant (arba panaikinant) duomenis, darančius įtaką VVĮ pajamoms, sąnaudoms, turtui ir įsipareigojimams.

16. Rekomenduojama, atsižvelgiant į VVĮ dydį, veiklos kompleksiškumą ir valdymo apskaitos galimybes, finansinę informaciją, nurodytą Rekomendacijų 15 punkte, paskirstyti pagal VVĮ atliekamas funkcijas, kurias VVĮ, vadovaudamasi Rekomendacijų 5 punktu, pripažįsta reikšmingomis.

17. VVĮ balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitos straipsnių paskirstymo pagal funkcijas principai:

17.1. Pajamų priskyrimas. Kiekvienam funkcijų tipui priskiriamos tiesiogiai su jų atlikimu susijusios pajamos (pvz., atliekant komercines funkcijas, valstybės pavestas komercines funkcijas ar specialiuosius įpareigojimus gautos pajamos už suteiktas paslaugas ar parduotą produkciją). Jeigu VVĮ:

17.1.1. vykdydama specialųjį įpareigojimą teikia tam tikras paslaugas be užmokesčio ir negauna jokios kompensacijos, tokiai funkcijai pajamos nėra priskiriamos;

17.1.2. vykdo specialųjį įpareigojimą ir šią funkciją atliekant jos patiriami nuostoliai yra kompensuojami, kompensacijos įtraukimas į finansinės informacijos paskirstymą pagal atliekamas funkcijas turėtų atitikti VVĮ finansinėse ataskaitose taikomus tokios kompensacijos įtraukimo į apskaitą principus;

17.1.3. teikia kompleksines paslaugas, kurios pagal savo pobūdį priskirtinos skirtingų tipų funkcijoms, ir už tokias paslaugas nustatomas vienas kompleksinis įkainis, VVĮ pajamos turėtų būti paskirstomos pagal skirtingų tipų funkcijas, atsižvelgiant į įkainio struktūrą (t. y. išskaidžius kompleksinės paslaugos įkainio dalis į dedamąsias pagal skirtingus funkcijų tipus);

17.1.4. konsoliduoja dukterinių įmonių finansinę informaciją, ši finansinė informacija taip pat skirstoma pagal funkcijų tipus, t. y. konsolidavimo metu neeliminuotos dukterinių VVĮ pajamos, įtrauktos į konsoliduotąją finansinę ataskaitą, priskiriamos atitinkamam (konsoliduotos grupės) verslo segmentui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

17.2. Sąnaudų priskyrimas. Kiekvienam funkcijų tipui priskiriamos:

17.2.1. tiesioginės sąnaudos, kurias galima tiesiogiai ir vienareikšmiškai priskirti konkrečiai funkcijai (ją atliekant teikiamoms paslaugoms) (pvz., prekių ir paslaugų savikaina, darbuotojų, visą savo darbo laiką skiriančių konkrečiai funkcijai atlikti, darbo užmokestis, tiesiogiai konkrečiai funkcijai atlikti naudojamos nematerialiojo turto ir palaikymo sąnaudos ir pan.);

17.2.2. netiesioginės sąnaudos, kurios su konkrečia funkcija (ją atliekant teikiamomis paslaugomis) siejamos netiesiogiai (pvz., darbuotojų, dalyvaujančių atliekant kelias funkcijas, darbo užmokesčio ir susijusios sąnaudos, kurios turėtų būti paskirstomos pagal funkcijas, atsižvelgiant į kiekvienai funkcijai atlikti skiriamą darbo laiko dalį ar kitą, patiriamas sąnaudas didinantį, veiksnį (pvz., jeigu atlygio sistema priklauso nuo atliekamų operacijų skaičiaus ar kito kriterijaus). Netiesioginės sąnaudos paskirstomos vadovaujantis VVĮ apskaitos politikoje pasirinktais netiesioginių sąnaudų paskirstymo principais ir rodikliais;

17.2.3. bendrosios sąnaudos, kurias paskirstant nėra galimybių laikytis priežastingumo principo, tačiau kurių atsiradimas (susiformavimas) yra būtinas nuolatinei VVĮ veiklai užtikrinti ir visoms funkcijoms atlikti (pvz., bendrosios VVĮ veiklos planavimo, organizavimo ir valdymo sąnaudos, susijusios su bendromis administracinėmis ir nepagrindinėmis VVĮ funkcijomis ar procesais (buhalterinė apskaita, žmogiškųjų išteklių valdymas ir kt.). Bendrosios sąnaudos paskirstomos vadovaujantis VVĮ apskaitos politikoje pasirinktais bendrųjų sąnaudų priskyrimo principais ir rodikliais. Bendrosios sąnaudos turėtų sudaryti mažiausią įmanomą visų per ataskaitinį laikotarpį VVĮ patirtų sąnaudų dalį, t. y. kuo didesnė sąnaudų dalis turėtų būti priskiriama tiesioginėms ir netiesioginėms atitinkamų funkcijų sąnaudoms.

17.3. Turto priskyrimas. Kiekvienam VVĮ atliekamų funkcijų tipui priskiriamas turtas (pvz., naudojami įrengimai, pastatai, atsargos ir pan.), kuris tiesiogiai panaudojamas atliekant konkrečią funkciją. Turtas atitinkamam funkcijų tipui priskiriamas apskaitos standartų nustatyta tvarka sumažinus jo vertę (pvz., dėl abejotinų skolų). Jeigu:

17.3.1. atitinkamam funkcijų tipui buvo priskirtos tam tikros pajamos, joms uždirbti panaudotas turtas priskiriamas tam pačiam funkcijų tipui (pvz., sumos, gautos už suteiktas komercines paslaugas, priskiriamos komercinei funkcijai);

17.3.2. atitinkamam funkcijų tipui atlikti buvo priskirtos tam tikros sąnaudos (pvz., ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos), su jomis susijęs turtas turi būti priskiriamas tam pačiam funkcijų tipui;

17.3.3. turtas negali būti tiesiogiai priskirtas atitinkamam funkcijų tipui visa apimtimi, nes yra naudojamas kelioms skirtingoms funkcijoms atlikti, jis priskiriamas naudojant pasirinktus priskyrimo kriterijus (pvz., pagal patalpų plotą, naudojamą skirtingoms funkcijoms atlikti, įrengimų darbo laiką ar kitą panaudojimo intensyvumą apibūdinantį rodiklį).

17.4. Įsipareigojimų priskyrimas. Įsipareigojimai paskirstomi pagal funkcijas, atsižvelgiant į įsipareigojimų tiesiogines sąsajas su atitinkamų funkcijų vykdymu. Jeigu:

17.4.1. atitinkamam funkcijų tipui buvo priskirtos tam tikros sąnaudos, su šiomis sąnaudomis susiję įsipareigojimai priskiriami tam pačiam funkcijų tipui (pvz., mokėtinos sumos, vykdant finansinius įsipareigojimus atsiradusios palūkanų sąnaudos);

17.4.2. atitinkamam funkcijų tipui buvo priskirtas tam tikras turtas, su juo susiję įsipareigojimai priskiriami tam pačiam funkcijų tipui (pvz., už įsigytą turtą mokėtinos sumos).

18. Apskaičiuojant kiekvienos VVĮ atliekamos funkcijos finansinius rezultatus (pelną ir nuostolius), turi būti įvertinami ir vidiniai pervedimai. Vidinis pervedimas – tai vieno VVĮ struktūrinio padalinio kitam VVĮ padaliniui teikiamos paslaugos pajamų arba sąnaudų perkėlimas (pervedimas) iš gaunančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitos į teikiančio VVĮ padalinio pajamų sąskaitas ir iš teikiančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitos į gaunančio VVĮ padalinio sąnaudų sąskaitas. Kiekvienas vidinis pervedimas turi būti aiškiai ekonomiškai pagrįstas, logiškai pateisinamas ir nustatytas nediskriminaciniais pagrindais.

19. Atsižvelgiant į VVĮ veiklos pobūdį, sudėtingumą ir valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos galimybes, netiesioginės ir bendrosios sąnaudos gali būti priskiriamos vienu ar keliais etapais, skirtingai detalizuojant. Rekomenduojama valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos sudėtingumą pasirinkti įvertinant netiesioginių ir bendrųjų sąnaudų paskirstymo kaštus, kurie neturėtų viršyti gaunamos tikslesnės informacijos teikiamos ekonominės naudos.

20. Pagal atskiras VVĮ atliekamas funkcijas nėra skirstoma:

20.1. kitos pajamos (sąnaudos), kurios nėra tiesiogiai susijusios su VVĮ atliekamomis pagrindinėmis funkcijomis ir todėl pagrįstai negali būti prie jų priskirtos (pvz., labdara ir parama, netesybos (bauda, delspinigiai) ir kitos sankcijos už teisės aktų pažeidimus ar dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo ar netinkamo vykdymo) ir pan.);

20.2. finansinės ir investicinės veiklos pajamos (sąnaudos), išskyrus atvejus, kai finansinė ir (arba) investicinė veikla yra atskira VVĮ atliekama funkcija ir (ar) kai šias pajamas (sąnaudas) VVĮ turi galimybę arba pagal kitus teisės aktus privalo paskirstyti;

20.3. grynieji pinigai ir jų ekvivalentai, finansinis ir investicinis turtas, išskyrus atvejus, kai finansinė ir investicinė veikla yra atskira VVĮ atliekama funkcija, ir kitas turtas, kuris pagal savo pobūdį negali būti logiškai ir pagrįstai priskirtas kuriai nors konkrečiai VVĮ atliekamai funkcijai;

20.4. pelno mokestis, išskyrus atvejus, kai jį VVĮ turi galimybę arba pagal kitus teisės aktus privalo paskirstyti;

20.5. įsipareigojimai sumokėti atidėtąjį pelno mokestį ir kiti įsipareigojimai, kurie pagal savo pobūdį negali būti logiškai ir pagrįstai priskirti kuriai nors konkrečiai VVĮ atliekamai funkcijai;

20.6. akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių akcininkų akcijos.

21. VVĮ balanso ir pelno (nuostolių) ataskaitoje pateiktos finansinės informacijos paskirstymo pagal VVĮ atliekamas funkcijas rezultatai pateikiami užpildant Finansinės informacijos (iš balanso) pagal atliekamas funkcijas pateikimo ir Pelno (nuostolių) ataskaitos finansinės informacijos pagal atliekamas funkcijas pateikimo formas (Rekomendacijų 2 ir 3 priedai). Šiose formose nurodant į VVĮ finansines ataskaitas neįskaičiuojamus funkcijų rodiklius, nurodomos sąnaudos arba pajamos, kurios neįtraukiamos į galutinę audituojamą pelno (nuostolių) ataskaitą (pvz., sąnaudos kompensuojamos iš biudžeto), ar turtas, kuris dalyvauja vykdant specialųjį įpareigojimą, bet nėra įtrauktas į galutinį audituojamą balansą (t. y. užbalansinis), ar kitos į galutines finansines ataskaitas neįtraukiamos eilutės.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

22. Rekomendacijų 21 punkte nurodytose formose pateikiamų visų VVĮ specialiųjų įpareigojimų, valstybės pavestų komercinių funkcijų, komercinių funkcijų ir nepaskirstytos dalies finansinių rodiklių suma turi būti lygi VVĮ finansinių ataskaitų atitinkamuose straipsniuose pateiktų finansinių rodiklių sumai, t. y. visų specialiųjų įpareigojimų, valstybės pavestų komercinių funkcijų, komercinių funkcijų ir nepaskirstytos dalies pajamos, sąnaudos ir pelnas (nuostoliai) turi būti lygūs atitinkamų pelno (nuostolių) ataskaitos straipsnių, turtas ir įsipareigojimai – atitinkamų balanso straipsnių sumoms.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

23. Neteko galios nuo 2018-05-09.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

VI SKYRIUS

 VVĮ, RENGIANČIŲ ĮMONIŲ GRUPĖS KONSOLIDUOTĄSIAS FINANSINES ATASKAITAS, ATLIEKAMŲ FUNKCIJŲ IŠSKYRIMAS, PASKIRSTYMAS IR FINANSINĖS INFORMACIJOS PATEIKIMAS

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

24. Visos VVĮ dukterinių įmonių atliekamos funkcijos analizuojamos įmonių grupės mastu, vadovaujantis įmonių grupės konsoliduotosiomis finansinėmis ataskaitomis, neatsižvelgiant į tai, kuris ūkio subjektas, sudarantis įmonių grupę, atlieka konkrečią funkciją ar jos dalį.

25. Rekomenduojama išskirti tik tas funkcijas, kurios yra reikšmingos įmonių grupės atžvilgiu. Funkcijos pripažįstamos reikšmingomis vadovaujantis įmonių grupės konsoliduotoje finansinėje ataskaitoje pateikta informacija ir atsižvelgiant į Rekomendacijų 5 punktą.

26. Funkcijos, kurias atlikdamos dukterinės įmonės teikia paslaugas išimtinai kitoms tos pačios įmonių grupės įmonėms ir kurių finansinis rezultatas yra eliminuojamas konsolidavimo metu, nėra atskirai analizuojamos, neatsižvelgiant į tokių funkcijų reikšmingumą.

27. Jeigu įmonių grupės atžvilgiu didžiąją dalį reikšmingų funkcijų atlieka ne patronuojanti VVĮ, o viena iš dukterinių įmonių, teikiant finansinę informaciją tai turėtų būti nurodoma Rekomendacijų 21 punkte pateiktose formose.

 

VII SKYRIUS

 VALDYMO IR SĄNAUDŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

28. VVĮ valdymo ir sąnaudų apskaitos sistema turėtų būti kuriama ir tobulinama atsižvelgiant į VVĮ finansinės informacijos naudotojų (VVĮ valdymo organų, priežiūros funkcijas atliekančių institucijų ir pan.) keliamus reikalavimus ir įvertinant VVĮ valdymo sprendimams priimti reikalingos informacijos poreikius, kurių svarbiausias – galimybė tiksliai paskirstyti ir analizuoti VVĮ finansinę informaciją pagal atliekamų funkcijų tipus. Aiški ir racionali VVĮ valdymo ir sąnaudų apskaitos politika yra esminė prielaida siekiant, kad skirtingoms VVĮ atliekamoms funkcijoms būtų patikimai priskirti finansiniai rezultatai.

29. Kiekvienos VVĮ konkrečiu atveju praktiniai sprendimai (pvz., sprendimai dėl valdymo ir sąnaudų apskaitos) pasirenkami atsižvelgiant į VVĮ veiklos sudėtingumą ir galimus sprendimų kaštus, lyginant su tikėtina nauda iš tikslesnės informacijos. Valdymo ir sąnaudų apskaitos sistemos tobulinimo sąnaudos neturėtų viršyti naudos, gaunamos iš detalesnės ar tikslesnės informacijos.

30. Rekomenduojama valdymo ir sąnaudų apskaitą organizuoti pelno (kaštų) centrų pagrindu, kai VVĮ veiklos rezultatai (pelnas ar nuostoliai) apskaitomi atskirai kiekvienam VVĮ struktūriniam padaliniui, atliekančiam nustatytą funkciją. Pelno (kaštų) centrai turėtų būti siejami su pagrindinėmis VVĮ atliekamomis funkcijomis ir sudaryti galimybę analizuoti finansinę informaciją reikiamais pjūviais, siekiant nustatyti kiekvienos pagrindinės funkcijos finansinį rezultatą. Administravimo funkcijas atliekančių padalinių (pvz., personalo valdymo, apskaitos, informacinių technologijų ir pan.) veiklos sąnaudos, kurios negali būti tiesiogiai priskirtos pagrindinėms funkcijoms atlikti, turėtų būti apskaitomos atskirame kaštų centre ir vėliau paskirstomos pagrindinių funkcijų pelno (kaštų) centrams.

 

VIII SKYRIUS

 SĄNAUDŲ PRISKYRIMO METODAI

Pakeistas skyriaus pavadinimas:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

 

31. EBPO rekomendacijose pateikiami šie ūkio subjektų atskiroms atliekamoms funkcijoms priskirtų sąnaudų įvertinimo metodai, kurie gali būti taikomi tiek siekiant nustatyti specialiųjų įpareigojimų vykdymo sąnaudas, tiek ir įkainį už jų vykdymą, jeigu VVĮ renka įmokas už specialiųjų įpareigojimų vykdymą:

31.1. Visiškai paskirstytųjų sąnaudų metodas (angl. Fully distributed costs). Pagal šį metodą, visos VVĮ patiriamos sąnaudos paskirstomos teikiamoms paslaugoms, tokiu būdu nustatant kiekvienos paslaugos savikainą. Sąnaudų paskirstymas turi būti atliekamas vadovaujantis priežastingumo kriterijumi – t. y. paslaugai turi būti priskirtos tos sąnaudos ar jų dalis, kurias lėmė konkrečios paslaugos suteikimas. Paslaugai priskiriamos tiesiogiai su ja susijusios sąnaudos ir netiesiogiai susijusių sąnaudų dalis ir bendrųjų sąnaudų dalis.

31.2. Ribinių sąnaudų metodas (angl. Marginal costs). Pagal šį metodą, teikiamoms (įskaitant nekomercinio pobūdžio) paslaugoms nustatomas ir priskiriamas toks sąnaudų dydis, kuriuo padidėja bendros VVĮ sąnaudos pradėjus teikti šias paslaugas. Siūloma vertinti trumpojo laikotarpio ribines sąnaudas, kadangi jos geriausiai atspindi teikiamų paslaugų įtaką sąnaudų dydžiui;

31.3. Išvengiamųjų sąnaudų metodas (angl. Avoidable costs). Išvengiamosios sąnaudos yra VVĮ ilgojo laikotarpio bendrųjų sąnaudų, patirtų teikiant visas paslaugas, ir VVĮ ilgojo laikotarpio bendrųjų sąnaudų, patirtų teikiant visas paslaugas, išskyrus analizuojamą teikiamų paslaugų grupę, skirtumas. Šis metodas taikomas atskirais atvejais, jeigu prireikia įvertinti sąnaudas, patirtas teikiant tam tikras paslaugas (pvz., reguliuojamos kainodaros nustatymo tikslais);

31.4. Konkrečiųjų sąnaudų metodas (angl. Stand – alone costs). Šio metodo pagalba įvertinamos sąnaudos, patiriamos suteikus vieną paslaugos mato vienetą. Toks vertinimas visiškai nepriklauso nuo masto ekonomijos ir lemia reikšmingai didesnį sąnaudų lygį lyginant su kitais sąnaudų įvertinimo metodais;

31.5. Veiklų apimtimis pagrįstas sąnaudų apskaitos metodas (angl. Activity Based Costing). Vienas plačiausiai paplitusių metodų, skirtų netiesioginių veiklos sąnaudų priskyrimui VVĮ teikiamoms paslaugoms ar jų grupėms. Veiklų apimtimis pagrįsto sąnaudų apskaitos metodo esmė ta, kad sąnaudos priskiriamos paslaugoms, atsižvelgiant į sąnaudų kilmę ir išlaidų paskirstymo bazes (angl. cost drivers), t. y. išlaidų, kurios reikalingos paslaugoms suteikti, rūšis ir išteklius, naudojamus veiklai vykdyti. Pavyzdžiui, darbuotojo, kuris dalyvauja VVĮ atliekant komercines funkcijas ir vykdant specialiuosius įpareigojimus, darbo užmokestis ir susijusios sąnaudos gali būti paskirstomos priklausomai nuo darbo laiko, skiriamo atitinkamoms veikloms vykdyti, proporcijų (išlaidų paskirstymo bazė yra darbo valandų skaičius), atliekamų operacijų, skirtų atitinkamoms funkcijoms atlikti, proporcijų (išlaidų paskirstymo bazė yra operacijų skaičius) ir pan.

32. Atsižvelgiant į VVĮ veiklos pobūdį, VVĮ dydį ir finansinės informacijos analizės poreikius, gali būti taikomos ir kitos sąnaudų priskyrimo metodikos.

___________

part_6486e10af90d47488bcdd653c1d79843_end


 

Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių

bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių

specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir

informacijos pateikimo rekomendacijų

1 priedas

 

(Atliekamų funkcijų aprašymo pagal kriterijus ir požymius forma)

 

 

_______________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

ATLIEKAMŲ FUNKCIJŲ APRAŠYMAS PAGAL KRITERIJUS IR POŽYMIUS

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

 

Nr.

Reikšminga įmonės  atliekama funkcija (toliau – funkcija)

Funkcijos aprašymas

Ar įmonė funkciją atlikti įpareigota Lietuvos Respublikos įstatymu,
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu ar savivaldybės tarybos sprendimu?

Įstatymas, Vyriausybės nutarimas arba savivaldybės tarybos sprendimas, kuriuo įmonė įpareigota atlikti funkciją

Ar funkcijai atlikti skiriami valstybės arba savivaldybės biudžeto asignavimai?

Ar funkcijos atlikimas finansuojamas Europos Sąjungos ir (arba) kitų fondų lėšomis?

Fondai, kurių lėšomis yra finansuojamas funkcijos atlikimas

Ar funkcijos atlikimo sąnaudos yra dengiamos kitų įmonės vykdomų veiklų pajamomis?

Ar su funkcijos atlikimu susijusią kainodarą reglamentuoja įstatymai, Vyriausybė arba savivaldybės taryba?

Kainodarą reglamentuojantys teisės aktai

Ar į reguliuojamą kainą įtraukiama pelno marža?  Jeigu taip,  kaip ji skaičiuojama?

Ar į kainodarą įtraukiama pelno marža leidžia padengti alternatyviuosius kaštus?

Ar funkcija yra laikoma viešojo administravimo funkcija?

Komentarai

1.

2.

3.

4.

5.

Ar, be pirmiau minėtų funkcijų, įmonė vykdo reikšmingą komercinę veiklą?  

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

part_b2a82cf1d6e34e63954c5e1a17fee281_end


 

Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių

bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių

specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir

informacijos pateikimo rekomendacijų

2 priedas

 

(Finansinės informacijos (iš balanso) pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)

 

 

_______________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

FINANSINĖ INFORMACIJA (IŠ BALANSO) PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Turto iš viso

Nuosavas kapitalas

Dotacijos, subsidijos

Įsipareigojimai

Iš jų – ilgalaikių ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų

Įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo iš viso

 

 

 

 

 

FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Įskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Neįskaičiuojama į įmonės finansines ataskaitas

Turto iš viso

Nuosavas kapitalas

Dotacijos, subsidijos

Įsipareigojimai

Iš jų – ilgalaikių ir trumpalaikių finansinių įsipareigojimų

Įsipareigojimų ir nuosavo kapitalo iš viso

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

part_830bbd7de8c44fbbb9cb4b7a1496c894_end


 

Valstybės valdomų įmonių, jų dukterinių

bendrovių ir savivaldybių valdomų įmonių

specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir

informacijos pateikimo rekomendacijų

3 priedas

 

(Pelno (nuostolių) ataskaitos finansinės informacijos pagal atliekamas funkcijas pateikimo forma)

 

 

_______________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

PELNO (NUOSTOLIŲ) ATASKAITOS FINANSINĖ INFORMACIJA PAGAL ATLIEKAMAS FUNKCIJAS

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

PRAĖJĘ FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Pardavimo pajamos

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo pajamos

Pardavimo savikaina

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo savikaina

Bendrasis pelnas

Pardavimo sąnaudos

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo sąnaudos

Bendrosios ir administracinės sąnaudos

Iš jų – vidinių sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos

Veiklos pelnas

Dotacijos, susijusios su pajamomis

Pelnas prieš apmokestinimą

Grynasis pelnas

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

Nusidėvėjimas ir amortizacija

 

FINANSINIAI METAI

Rodiklis

Iš viso įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Komercinė dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

Nepaskirstyta dalis, įskaičiuota į įmonės finansines ataskaitas

1-oji reikšminga įmonės atliekama funkcija

n-toji reikšminga įmonės atliekama funkcija

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Specialiųjų įpareigojimų dalis

Kompensuotos pajamos ir sąnaudos

Pardavimo pajamos

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo pajamos

Pardavimo savikaina

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo savikaina

Bendrasis pelnas

Pardavimo sąnaudos

Iš jų – vidinių sandorių pardavimo sąnaudos

Bendrosios ir administracinės sąnaudos

Iš jų – vidinių sandorių bendrosios ir administracinės sąnaudos

Veiklos pelnas

Dotacijos, susijusios su pajamomis

Pelnas prieš apmokestinimą

Grynasis pelnas

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

Nusidėvėjimas ir amortizacija

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-270, 2018-05-07, paskelbta TAR 2018-05-08, i. k. 2018-07395

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 4-1100 „Dėl Valstybės valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas

Nr. 4-1036, 2021-09-29, paskelbta TAR 2021-09-29, i. k. 2021-20310

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 4-1100 „Dėl Valstybės valdomų įmonių specialiųjų įpareigojimų nustatymo ir informacijos pateikimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_1b532b8d46184eb292d2d66f3129ec85_end