Sprendimas netenka galios 2018-10-04:

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-VIII-1053, 2018-09-25, paskelbta TAR 2018-10-03, i. k. 2018-15673

Dėl Varėnos rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-02-06 iki 2018-10-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-02-15, i. k. 2016-02872

 

VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 26 d. Nr. T-VIII-235

Varėna

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Varėnos rajono savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui skiriamą lėšų sumą – 10 eurų per mėnesį.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-VIII-296, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-20, i. k. 2016-10117

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administtracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                            Algis Kašėta


 

PATVIRTINTA

Varėnos rajono savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T-VIII-235

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia valstybės lėšų ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skirtų savivaldybei mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

 

II. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

2. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą), kurie:

2.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

2.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf).

2.3. turi NVŠ programai (-oms)  įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

2.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

2.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

3. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 2.5. punkte arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

3.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

3.2. Turi registruotis ŠMIR, ir, vadovaudamiesi 2.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

4. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų tvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

III. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

5. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito Neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ nuostatas.

6. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

7. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį.

 

IV. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IŠ NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

8. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 2 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybės administracijai teikia užpildytą Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR. Švietimo teikėjas paraiškos formą užregistruoja Savivaldybės administracijos Bendrajame skyriuje.

9. NVŠ programas vertina Varėnos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšoms. NVŠ programos vertinamos 2 kartus per kalendorinius metus. Esant poreikiui – ir dažniau. NVŠ programas vertinimui pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistas.

10. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Jeigu visi neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams kriterijaus rodikliai įvertinami teigiamai („Taip“ arba „Yra“), Komisija siūlo tvirtinti programos atitiktį reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama 3 metams.

11. Varėnos rajono savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.

12. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistas per tris darbo dienas pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

13. Paskelbus Savivaldybės interneto svetainėje kvietimą registruotis į NVŠ programą, NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis (4 priedas) su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

14. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną, vykdomų programų kokybę užtikrina ir jų priežiūrą vykdo Švietimo skyrius, vadovaudamasis savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

V. NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

15. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.

16. NVŠ lėšų dydis gali būti didinamas ar mažinamas, pagrindžiant ir užtikrinant, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui  neturi būti 1/3 didesnė ar mažesnė nei 15 eurų.

17. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą arba/ ir didinamas programoje dalyvaujančių vaikų skaičius.

18. NVŠ lėšų dydis gali būti didinamas ar mažinamas, pagrindžiant ir užtikrinant, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui neturi būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

 

19. NVŠ lėšos švietimo teikėjams skiriamos du kartus per metus: I pusmečiui ir II pusmečiui.

20. NVŠ teikėjas, norintis gauti lėšų, pateikia Savivaldybės administracijai atskirus prašymus dėl lėšų skyrimo I ir II pusmečiams. Prie prašymų prideda vardinį vaikų, su kurių tėvais (globėjais, rūpintojais) sudarytos dalyvavimo NVŠ programoje sutartys, sąrašą (5 priedas). 

21. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

 

22. Per 10 dienų nuo sprendimo priėmimo Savivaldybės administracijos direktorius su NVŠ teikėju pasirašo NVŠ lėšų naudojimo sutartį ir Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius per 5 darbo dienas perveda lėšas NVŠ teikėjui į sutartyje nurodytą sąskaitą.

23. NVŠ teikėjai lėšas gali naudoti:

23.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

23.2. ugdymo priemonėms ir kitoms išlaidoms, tiesiogiai susijusioms su NVŠ programų vykdymu.

24. Lėšų negalima naudoti:

24.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

24.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrojo ugdymo mokyklų, finansuoti:

24.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

24.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

24.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

VI. ATSISKAITYMAI UŽ NVŠ LĖŠAS

25. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita;

26. Neteko galios nuo 2018-02-06

Punkto naikinimas:

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

 

27. Savivaldybės administracija per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia  – formą Nr. 2 – metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20____m.___ d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

28. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr.LT307300010002457205.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

29. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. NVŠ programos įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.

31. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

32. Savivaldybei skirtos NVŠ tikslinės dotacijos 1 proc. lėšų numatyti NVŠ kokybės užtikrinimui.

33. Panaudojus visas Savivaldybei skirtas NVŠ lėšas bus siekiama, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, bus užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.

 

___________________


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

El. paštas

Rekomenduoja/

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

 

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

 

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

 

 

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

__________________


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO  FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1. 

1.  1.1.

1. 

1. 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3.  NVŠ programos  apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6.  Kokybė ir  atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

Teikėjas  deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

6.2. mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai  ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

 

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

 

(parašas)

 

 

 

________________

3 priedas. Neteko galios nuo 2018-02-06

Priedo naikinimas:

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

MOKINIŲ PRIĖMIMO Į NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMĄ

SUTARTIS

 

20___ m. _____________ ___ d. Nr. _____

 

________________________________________________________________________________

( neformalųjį vaikų švietimą teikiančios įstaigos pavadinimas ir kodas/laisvojo mokytojo vardas, pavardė )

________________________________________________________________________________

( adresas )

(toliau – Švietimo teikėjas), atstovaujamas  _____________________________________________

( vardas, pavardė, pareigos )

________________________________________________________________________________

 

ir prašymą pateikęs asmuo,

________________________________________________________________________________

( vardas, pavardė )

________________________________________________________________________________

( adresas )

atstovaujantis  ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

( mokinio vardas, pavardė, asmens kodas,  bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimas )

interesus ( toliau – Klientas ), sudarėme šią sutartį:

 

 

I. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Švietimo teikėjas įsipareigoja:

1.1. Teikti mokiniui neformaliojo vaikų švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programą ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

( NVŠ programos pavadinimas, kodas KTPRR )

1.2. Sudaryti mokiniui saugias ir sveikas ugdymosi sąlygas, prisiimti atsakomybę už Mokinio saugumą užsiėmimų metu.

1.3. Teikti mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie jo veiklos programoje rezultatus.

1.4. Kiti įsipareigojimai ____________________________________________________________

( įrašyti )

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

2.Klientas įsipareigoja:

2.1.Leisti mokiniui dalyvauti neformaliojo vaikų švietimo programoje

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

( NVŠ programos pavadinimas, kodas KTPRR )

 

 

2.2. Užtikrinti, kad mokinys:

 

2.2.1. laikytųsi švietimo įstaigos tvarkos taisyklių ir kitų dokumentų, reglamentuojančių įstaigos bendruomenės narių veiklą;

 

2.2.2. punktualiai ir reguliariai lankytų užsiėmimus.

 

2.3. Atlyginti švietimo įstaigai dėl mokinio kaltės padarytą žalą (pagal Civilinio kodekso 6.275 straipsnį).

2.4. Nedelsiant informuoti Švietimo teikėją apie mokinio sveikatos sutrikimus, į kuriuos turėtų atsižvelgti Švietimo teikėjo darbuotojai.

2.5. Kiti įsipareigojimai ___________________________________________________________

( įrašyti )

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

 

II. BAIGIAMOSIOSIOS NUOSTATOS

 

 

 

3. Sutartis įsigalioja nuo _____________________________________

 

( įrašyti datą )

 

 

 

4. Sutartis galioja iki _____________________________________

 

( įrašyti datą )

 

 

 

5. Sutartis pratęsiama nuo __________________ iki _____________________________

 

( įrašyti datą )                          ( įrašyti datą )

 

 

 

5. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią ( po vieną kiekvienai šaliai ).

 

Sutarties šalių parašai:

 

Švietimo teikėjas

 

___________________                      ____________________        __________________________

 

(pareigos)                                                                                (parašas)                                                  (vardas, pavardė)

 

 

 

Klientas

 

____________________        __________________________

 

(parašas)                                                  (vardas, pavardė)

 

 

 

________________

 

 

 

 

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo  tvarkos aprašo

5 priedas

 

VAIKŲ, DALYVAUJANČIŲ NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOJE, __________________________________________________________________________

(programos pavadiniams)

 

SĄRAŠAS

 

Mokinio vardas, pavardė

Bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimas

Bendrojo ugdymo klasė

Sutarties

Nr. ir data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Švietimo teikėjas/laisvasis mokytojas             _______________      _______________

(vardas, pavardė)               (parašas)

 

 

________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-VIII-296, 2016-03-30, paskelbta TAR 2016-04-20, i. k. 2016-10117

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 26 d. sprendimo Nr. T-VIII-235 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-VIII-873, 2018-01-30, paskelbta TAR 2018-02-05, i. k. 2018-01758

Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 26 d. sprendimo Nr. T-VIII-235 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo