Suvestinė redakcija nuo 2017-12-23 iki 2018-03-28
Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-06-29, i. k. 2017-10920
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo
2017 m. birželio 28 d. Nr. V-536
Vilnius
Įgyvendindama Valstybinės švietimo 2013–2022 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. XII-745 „Dėl Valstybinės švietimo 2013–2022 metų strategijos patvirtinimo“, pirmąjį ir ketvirtąjį tikslus, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 1 dalį, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 6 d. nutarimu Nr. 347 „Dėl Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016–2023 metų programos patvirtinimo“, 14 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 2.1.3, 2.2.2, 2.2.4, 2.2.5, 2.3.1, 2.3.3 ir 2.3.5 papunkčius:
2. Į p a r e i g o j u Švietimo ir mokslo ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamentą (direktorius – Saulius Zybartas) koordinuoti Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano įgyvendinimą ir stebėseną.
3. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms ir kitoms Švietimo ir mokslo ministerijai nepavaldžioms institucijoms, nurodytoms Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plane, prisidėti prie šio plano įgyvendinimo.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-536
MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ plėtros 2017–2020 metų Veiksmų planas
I SKYRIUS
MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ plėtros 2017–2020 metų Veiksmų plano tikslai, uždaviniai, priemonės ir veiksmai
Tikslas, uždaviniai, priemonės ir veiksmai |
Atsakinga institucija, galimi ES struktūrinių fondų ir bendro finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdytojai |
VB (tūkst. eurų) |
VB (tūkst. eurų) |
VB (tūkst. eurų) |
VB (tūkst. eurų) |
ES (tūkst. eurų) |
ES (tūkst. eurų) |
ES (tūkst. eurų) |
|
2017 metai (patvirtintas planas) |
2018 metai (preliminarios lėšos) |
2019 metai (preliminarios lėšos) |
2020 metai (preliminarios lėšos) |
2017 metai (preliminarios lėšos) |
2018–2020 metai (preliminarios lėšos) |
2021–2022 metai (preliminarios lėšos) |
|||
1. Tikslas: Pasiekti tokį pedagoginių bendruomenių lygį, kai jų daugumą sudaro apmąstantys, nuolat tobulėjantys ir rezultatyviai dirbantys profesionalūs mokytojai, dėstytojai |
|||||||||
Rodikliai: 30–49 metų mokytojų dalis, proc. 2016 m. – 45,6, 2020 m. – 60. Geriausiai baigusiųjų vidurinio ugdymo programas ir įstojusiųjų į pedagogų rengimo programas dalis iš visų įstojusiųjų į pedagogų rengimo programas, proc. 2016 m. – 12; 2020 m. – 15. |
|||||||||
1.1. Uždavinys: Mokytojų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo ir karjeros sistemos sukūrimas |
|||||||||
1.1.1. Priemonė: Pedagogų rengimo sistemos, kurioje numatyta, kad už pedagogų rengimą būtų atsakingos stipriausios mokslinį bei profesinį potencialą turinčios aukštosios mokyklos, sukūrimas ir įdiegimas |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
448 |
1 567 |
0 |
|
1.1.1.1. Veiksmas: Konsoliduoti ir atnaujinti pedagogų rengimo programas, numatant alternatyvius mokytojų rengimo būdus, tobulinant dėstytojų kvalifikaciją |
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ŠMM), Lietuvos aukštosios mokyklos (toliau – AM) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
567
|
0 |
|
1.1.1.2. Veiksmas: Mokytojų, siekiančių įgyti aukštojo mokslo kvalifikaciją arba jos dalį, įtraukimas į mokymo programas |
ŠMM, AM |
0 |
0 |
0 |
0 |
448 |
1 000 |
0 |
|
1.1.2. Priemonė: Pritraukti jaunimą mokytojo karjerai ir skatinti alternatyvų tobulėjimą |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
300 |
5492 |
0 |
|
1.1.2.1. Veiksmas: Vykdyti ugdymo turinio kaitos ir pedagoginių darbuotojų kompetencijų tyrimus. |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
380 |
0 |
|
1.1.2.2. Veiksmas: Parengti ir įdiegti pedagogų poreikio prognozavimo instrumentus |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
0 |
0 |
|
1.1.2.3. Veiksmas: Įvesti bandomąją pedagoginę stažuotę kaip būtiną sąlygą savarankiškam mokytojo darbui. |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
27 |
2 000 |
0 |
|
1.1.2.4. Veiksmas: Sukurti pedagogų kompetencijų vertinimo, jų pripažinimo ir taikymo profesinėje veikloje instrumentus |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
43 |
130 |
0 |
|
1.1.2.5. Veiksmas: Parengti ir vykdyti pedagogų tęstines kvalifikacijos tobulinimo programas, numatančias papildomos kvalifikacijos suteikimą |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
200 |
2 982 |
0 |
|
1.1.3. Priemonė: Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir karjeros modelio sukūrimas ir įdiegimas |
|
0 |
40* |
40* |
40* |
0 |
21 405 |
0 |
|
1.1.3.1. Veiksmas: Parengti ir vykdyti pedagogų kompetencijų tobulinimo programas, orientuotas į aukštesnio kompetencijų lygmens įgijimą |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 000 |
0 |
|
1.1.3.2. Veiksmas: Dalyvavimas EBPO tarptautinio mokymo ir mokymosi tyrime ir tyrimo rekomendacijų dėl mokytojo darbo veiksmingumo įgyvendinimas (TALIS) |
ŠMM, Nacionalinis egzaminų centras. |
0 |
40* |
40* |
40* |
0 |
0 |
0 |
|
1.1.3.3. Veiksmas: Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas |
Ugdymo plėtotės centras (toliau – UPC) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 924 |
0 |
|
1.1.3.4. Veiksmas: Profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo įstaigų mokytojų bendrųjų, profesinių ir specialiųjų kompetencijų tobulinimo sistemos kūrimas |
Kvalifikacijų ir profesinio mokymo centras (toliau – KPMPC). |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 317
|
0 |
|
1.1.3.5. Veiksmas: Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas |
ŠMM, profesinio mokymo įstaigos (toliau – PMĮ), PMĮ asociacijos, darbdavių asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 530
|
0 |
|
1.1.3.6. Veiksmas: Profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo sistemos tarptautiškumo plėtra |
KPMPC |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 738
|
0 |
|
1.1.3.7. Veiksmas: mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, savivaldybių švietimo pagalbos specialistų kvalifikacijos dirbti su įvairiomis specialiųjų ugdymo poreikių turinčių mokinių grupėmis tobulinimas |
Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras (toliau – SPPC). |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 896
|
00 |
|
1.1.4. Priemonė: Skatinti mokytojų ir švietimo skyrių specialistų tobulėjimą |
|
29 |
1 990*
|
2 260*
|
3 128*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.1.4.1. Veiksmas: Pagalbos sistemos jauniesiems mokytojams sukūrimas ir įgyvendinimas |
ŠMM, UPC |
14 |
16* |
280 |
1 148 |
0 |
0 |
0 |
|
1.1.4.2. Veiksmas: Mokytojų poreikio ir mokytojo profilio tyrimas |
ŠMM |
0 |
14* |
20 |
20 |
0 |
0 |
|
|
1.1.4.3. Veiksmas: Naujos pedagogų kompetencijų ir vertinimo sistemos diegimas |
ŠMM, Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (toliau – NMVA). |
0 |
1 000*
|
1 000*
|
1 000*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.1.4.4. Veiksmas: Prioritetinių pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų sukūrimas, įgyvendinimas ir įgyvendinimo stebėsena |
ŠMM |
15
|
960*
|
960*
|
960*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2. Uždavinys: Vadybos sprendimų įdiegimas į švietimo įstaigų valdymą ir administravimą |
|||||||||
1.2.1. Priemonė: Švietimo įstaigų vadovų profesinės karjeros modelio, susiejančio rengimą, pirmųjų 2 metų pagalbos sistemą, kvalifikacijos tobulinimo priemones ir institucijos veiklos rezultatų vertinimą, sukūrimas ir įdiegimas |
|
0 |
109*
|
55*
|
55*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2.1.1. Veiksmas: Parengti švietimo įstaigų vadovų profesinės karjeros modelį, jį išbandyti ir pradėti diegti |
ŠMM, NMVA. |
0 |
50*
|
30*
|
30*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2.1.2. Veiksmas: Parengti vadovų-mentorių kompetencijų tobulinimo programą ir ją diegti |
ŠMM, NMVA. |
0 |
59*
|
25*
|
25*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2.2. Priemonė: Švietimo įstaigų vadovų kadencijų nustatymas, siekiant gerinti švietimo įstaigų veiklos kokybę ir efektyvumą |
|
87
|
204*
|
204*
|
204*
|
0 |
5 503
|
0 |
|
1.2.2.1. Veiksmas: Švietimo vadovų ir švietimo bendruomenės lyderių gebėjimų vykdyti kokybinius pokyčius švietimo įstaigų veikloje didinimas ir kokybės užtikrinimo procesų stiprinimas |
Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras (toliau – ŠAC). |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 503
|
0 |
|
1.2.2.2. Veiksmas: Parengti vadovų veiklos vertinimo tvarkos projektą ir pradėti jį diegti |
ŠMM, NMVA.
|
87
|
184*
|
184*
|
184*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2.2.3. Veiksmas: Parengti švietimo įstaigų vadovų tarnybinių patikrinimų atlikimo tvarką ir parengti vertintojus |
ŠMM, NMVA.
|
0 |
20*
|
20*
|
20*
|
0 |
0 |
0 |
|
1.2.3. Priemonė: Pedagogų kvalifikacijos tobulinimą vykdančių institucijų vertinimo sistemos sukūrimas pagal Geros mokyklos koncepcijos nuostatas |
ŠMM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. Tikslas: Garantuojant švietimo sistemos veiksmingumą, sukurti paskatų ir vienodų sąlygų mokytis visą gyvenimą sistemą, grįstą veiksminga pagalba atpažįstant save ir renkantis kelią veiklos pasaulyje |
|||||||||
Rodikliai: Profesinėse mokyklose pameistrystės būdu vykdomų mokymų programų, dalis, proc. 2016 m. – 3, 2020 m. – 15. Mokinių, kurie mokėsi pagal parengtas arba atnaujintas modulines profesinio mokymo programas, dalis, proc. 2016 m. – 10, 2020 m. – 45. Mokinių, mokomų pameistrystės forma, dalis, proc. 2016 m. – 2,3, 2020 m. – 20. Profesinio mokymo mokinių, kurie mokosi ERPF lėšomis atnaujintose įstaigose, dalis, proc. 2016 m. – 29, 2020 m. – 75. Pagal specialybę dirbančių profesinio mokymo abiturientų, dalis, proc. 2016 m. – 64, 2020 m. – 80. 25–64 metų gyventojų, per 4 paskutines savaites dalyvavusių švietimo ir profesinio mokymo veikloje, dalis (mokymosi visą gyvenimą lygis), proc. 2016 m. – 5,8, 2020 m. – 9. 25-34 metų asmenų, kurie mokosi pagal formaliojo švietimo programas, dalis, proc. 2016 m. – 10,2 (2015 m.), 2020 m. – 14. Pripažintų kvalifikacijų skaičius per metus 10 tūkst. gyventojų 2016 m. – 3, 2020 m. – 14. |
|||||||||
2.1. Uždavinys: Profesinio mokymo turinio ir metodų atnaujinimas, orientuojantis į konkurencingų XXI a. kompetencijų suteikimą |
|||||||||
2.1.1. Priemonė: Priemonių, skirtų pameistrystės plėtrai, sukūrimas ir įdiegimas |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11 123 |
0 |
|
2.1.1.1. Veiksmas: Asmenų, besimokančių formaliojo švietimo programose, praktinis mokymas sektoriniame praktinio mokymo centre |
ŠMM, PMĮ
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 340 |
0 |
|
2.1.1.2. Veiksmas: Profesinio mokymo įstaigų mokinių praktinis mokymas darbo vietoje |
ŠMM, PMĮ.
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 783 |
0 |
|
2.1.2. Priemonė: Profesinių standartų ir modulinių profesinio mokymo programų parengimas ir įgyvendinimas |
|
130 |
130 |
130 |
130 |
2297 |
7 753 |
956 |
|
2.1.2.1. Veiksmas: Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir šiuolaikiško švietimo turinio formavimas |
KPMPC
|
0 |
0 |
0 |
0 |
1 500 |
5 364 |
956 |
|
2.1.2.2. Veiksmas: Pirminio profesinio mokymo įstaigų mokinių kompetencijų vertinimo akredituotose institucijose organizavimas |
ŠMM, KPMPC. |
130 |
130 |
130 |
130 |
0 |
0 |
0 |
|
2.1.2.3. Veiksmas: Profesinio mokymo programų įgyvendinimo kokybės ir institucijų išorinis vertinimas |
ŠMM įgaliota institucija |
0 |
0 |
0 |
0 |
797 |
2 389 |
0 |
|
2.1.3. Priemonė: Į mokymosi visą gyvenimą skatinimą orientuotų veiklų plėtra ir profesinės karjeros planavimo paslaugų teikimo mechanizmo sukūrimas ir įdiegimas |
|
40 |
40 |
40 |
40 |
837 |
10 139 |
0 |
|
2.1.3.1. Veiksmas: Kokybiškų karjeros paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje |
ŠMM įgaliota institucija, viešieji juridiniai asmenys veikiantys švietimo srityje |
0 |
0 |
0 |
0 |
37 |
3 475 |
0 |
|
2.1.3.2. Veiksmas: Iniciatyvų didinti profesinio mokymo patrauklumą rėmimas (su profesinio meistriškumo konkursais) |
ŠMM, darbdavių asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai |
40 |
40 |
40 |
40 |
0 |
1 000 |
0 |
|
2.1.3.3. Veiksmas: Vykdyti suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą motyvacijos ir profesinio mokymo patrauklumo didinimo populiarinimo kampanijas žiniasklaidos ir kitose priemonėse |
KPMPC |
0 |
0 |
0 |
0 |
600 |
3 389 |
0 |
|
2.1.3.4. Veiksmas: Palankių mokymo sąlygų sukūrimas mokiniams iš socialiai jautrių grupių siekti kvalifikacijos |
ŠMM įgaliota institucija
|
0 |
0 |
0 |
0 |
200 |
2 275 |
0 |
|
2.2. Uždavinys: Darnaus profesinio mokymo įstaigų tinklo sukūrimas ir socialinės įtraukties didinimas |
|||||||||
2.2.1. Priemonė: Profesinių mokymo įstaigų tinklo pertvarka ir modernizavimas, kad būtų tenkinami darbo rinkos poreikiai ir užtikrintos mokymosi visa gyvenimą galimybės |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
1564 |
54389,505 |
1034 |
|
2.2.1.1. Veiksmas: Profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos plano parengimas ir įgyvendinimas |
ŠMM, PMĮ, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija (toliau – ŪM), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2.2.1.2.Veiksmas: Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros plėtra |
PMĮ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
29052,742 |
0 |
|
2.2.1.3.Veiksmas: Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, plėtra |
ŠMM, PMĮ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
21687,763 |
1034
|
|
2.2.1.4. Veiksmas: Atskirų ūkio šakų tinklinio veikimo modelio (kompetencijų centrų) sukūrimas ir įveiklinimas |
ŠMM, ŪM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2.2.1.5. Veiksmas: Profesinių mokyklų valdymo modelio modernizavimas ir įveiklinimo užtikrinimas |
ŠMM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2.2.1.6. Veiksmas: Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra |
Švietimo informacinių technologijų centras (toliau – ŠITC) |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 564 |
3 649 |
0 |
|
2.2.1.7. Veiksmas: Profesinio mokymo finansavimo metodikos, užtikrinant mokymo kokybę ir atliepiant darbo rinkos poreikius, sukūrimas |
ŠMM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2.3. Uždavinys: Veiksmingų sąlygų ir paskatų mokytis visą gyvenimą sukūrimas |
|||||||||
2.3.1. Priemonė: Formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų įvairioms besimokančiųjų grupėms teikimo užtikrinimas, įtraukiant nevyriausybines organizacijas |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
472 |
15 419 |
0 |
|
2.3.1.1. Veiksmas: Įgyvendinti bendrųjų kompetencijų ugdymo programas suaugusiesiems savivaldybėse |
KPMPC |
0 |
0 |
0 |
0 |
160 |
878 |
0 |
|
2.3.1.2. Veiksmas: Įtraukti suaugusiuosius, nebaigusius bendrojo ugdymo programos ir norinčius ją baigti (atskirai arba kartu su profesine kvalifikacija), į mokymo programas |
ŠMM, suaugusiųjų švietimo centrai (toliau – SŠC), PMĮ |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 172 |
0 |
|
2.3.1.3. Veiksmas: Plėtoti senjorų mokymosi galimybes |
ŠMM, AM, PMĮ, Trečiojo amžiaus universitetai (toliau – TAU)
|
0 |
0 |
0 |
0 |
300 |
714 |
0 |
|
2.3.1.4. Veiksmas: Vykdyti gydytojų kvalifikacijos tobulinimą |
Vilniaus universitetas (toliau – VU), Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (toliau – LSMU) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 688 |
0 |
|
2.3.1.5. Veiksmas: Vykdyti viešųjų paslaugų darbuotojų (išskyrus švietimo, mokslo, socialinės, darbo rinkos ir sveikatos paslaugas) kompetencijos ir kvalifikacijos tobulinimą |
PMĮ, AM, viešųjų paslaugų (išskyrus švietimo, mokslo, socialines, darbo rinkos ir sveikatos paslaugas) teikėjai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 896 |
0 |
|
2.3.1.6. Veiksmas: Plėtoti skaitmeninio turinio suaugusiųjų savarankiškam mokymuisi bazę (SMIS) ir prieinamumą |
KPMPC
|
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
71 |
0 |
|
2.3.2. Priemonė: Savivaldybių ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo paslaugų teikėjų indėlio į neformaliojo suaugusiųjų švietimo sistemos plėtrą sustiprinimas |
|
310 |
670* |
670* |
670* |
111 |
425 |
0 |
|
2.3.2.1. Veiksmas: Organizuoti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų rengimo ir įgyvendinimo konkursą |
ŠMM, KPMPC |
290 |
660* |
660* |
660* |
0
|
0 |
0 |
|
2.3.2.2. Veiksmas: Teikti metodinę pagalbą savivaldybėms, siekiant užtikrinti gerųjų patirčių tarp savivaldybių sklaidą ir suaugusiųjų švietimo tinkle veikiančių įstaigų sinergiją |
ŠMM |
20 |
10* |
10* |
10* |
0 |
0 |
0 |
|
2.3.2.3. Veiksmas: Vykdyti mokymosi visą gyvenimą organizatorių bendrųjų kompetencijų mokymus, skirtus suaugusiųjų neformaliojo švietimo planavimui savivaldybėse gerinti |
KPMPC |
0 |
0 |
0 |
0 |
111 |
425 |
0 |
|
2.3.3. Priemonė: Dalyvauti įgyvendinant tarptautinį PIAAC tyrimą ir remiantis rezultatais formuoti suaugusiųjų švietimo politiką |
ŠMM, ŠITC, KPMPC |
0 |
0 |
0 |
0 |
25 |
412 |
17 |
|
2.3.4. Priemonė: Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjų veiklos kokybės vertinimo modelio parengimas ir išbandymas bent 5 savivaldybėse |
ŠMM |
10 |
20* |
20* |
20* |
0 |
0 |
0 |
|
2.3.5. Priemonė: Regioninių suaugusiųjų švietimo koordinatorių kvalifikacijos tobulinimas ir veikimo užtikrinimas |
|
16 |
16* |
16* |
16* |
0 |
0 |
0 |
|
2.3.5.1. Veiksmas: Įtraukti savivaldybes į PIAAC tyrimo duomenų naudojimą |
ŠMM, KPMPC |
16 |
16* |
16* |
16* |
0 |
0 |
0 |
|
2.3.6. Priemonė: Valstybinės neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo tvarkos parengimas ir įgyvendinimas |
ŠMM įgaliota institucija
|
0 |
0 |
0 |
0 |
410 |
3 500 |
1 303 |
|
I skyriaus pastabos:
* – nurodytos lėšos tikslinamos pagal atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus
VB – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos
ES – Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšos
Skyriaus pakeitimai:
Nr. V-1051, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20679
II SKYRIUS
MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ PLĖTROS 2017−2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO PRIEMONES ĮGYVENDINANČIŲ IR 2014−2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Preliminarus projekto / veiklos pavadinimas |
Galimas pareiškėjas ir (arba) partneriai |
Projekto vykdomos veiksmų plano veiklos |
Preliminarios projekto arba veiklos lėšos iš viso (tūkst. eurų) |
1. Tikslas. Pasiekti tokį pedagoginių bendruomenių lygį, kai jų daugumą sudaro apmąstantys, nuolat tobulėjantys ir rezultatyviai dirbantys profesionalūs mokytojai, dėstytojai |
||||
1. |
Dėstytojų kvalifikacijos tobulinimas ir profesinė tinklaveika |
AM
|
1.1.1.1.*
|
567 |
2. |
Mokytojų, siekiančių įgyti aukštojo mokslo kvalifikaciją arba jos dalį, įtraukimas į mokymo programas |
AM |
1.1.1.2. |
1448 |
3. |
Mokytojų ir kitų švietimo sistemos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas |
ŠMM įgaliota institucija |
1.1.2.1, 1.1.2.2, 1.1.2.3, 1.1.2.4, 1.1.2.5. |
5792 |
4. |
Ugdymo turinio tobulinimas ir naujų mokymo organizavimo formų kūrimas ir diegimas |
UPC |
1.1.3.1. |
2000 |
5. |
Formaliojo ir neformaliojo mokymo paslaugų įvairioms besimokančioms grupėms teikimas |
UPC |
1.1.3.3. |
4 924 |
6. |
Profesijos ir suaugusiųjų mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistemos plėtra |
KPMPC
|
1.1.3.4. |
2 317 |
7. |
Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimas
|
PMĮ, PMĮ asociacijos, darbdavių asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai |
1.1.3.5. |
7 530 |
8. |
Profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo sistemos tarptautiškumo plėtra |
KMPMC
|
1.1.3.6. |
1 738 |
9. |
Pedagogų ir švietimo pagalbos specialistų kvalifikacijos tobulinimas |
SPPC |
1.1.3.7. |
2 896
|
10. |
Lyderių laikas 3 (LL3) |
ŠAC |
1.2.2.1. |
5 503 |
2. Tikslas. Garantuojant švietimo sistemos veiksmingumą, sukurti paskatų ir vienodų sąlygų mokytis visą gyvenimą sistemą, grįstą veiksminga pagalba atpažįstant save ir renkantis kelią veiklos pasaulyje |
||||
11. |
Asmenų, besimokančių formaliojo švietimo programose, praktinis mokymas sektoriniame praktinio mokymo centre |
PMĮ |
2.1.1.1. |
4 344 |
12. |
Profesinio mokymo įstaigų mokinių praktinis mokymas darbo vietoje |
PMĮ |
2.1.1.2. |
7 783 |
13. |
Lietuvos kvalifikacijų sandaros ir šiuolaikiško švietimo turinio formavimas |
KPMPC
|
2.1.2.1. |
7 820 |
14. |
Išorinis profesinio mokymo įstaigų ir programų vertinimas ir vertinimo rezultatų sklaida |
ŠMM įgaliota institucija
|
2.1.2.3. |
3 186 |
15. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų plėtra |
PMĮ |
2.2.1.2. |
29052,742 |
16. |
Infrastruktūros, reikalingos kokybiškai įgyvendinti bazinius profesinio mokymo modulius profesinio mokymo įstaigose, plėtra |
PMĮ |
2.2.1.3. |
22721,763 |
17. |
Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą informacinių sistemų ir registrų plėtra |
ŠITC |
2.2.1.6, 2.3.3. |
5 213 |
18. |
Mokinių iš socialiai jautrių grupių rėmimas profesiniame mokyme |
ŠMM įgaliota institucija |
2.1.3.4. |
2 475 |
19. |
Suaugusiųjų švietimo sistemos plėtra suteikiant besimokantiems asmenims bendrąsias ir pagrindines kompetencijas |
KPMPC
|
2.3.1.1, 2.3.1.6, 2.3.2.3. |
1738 |
20. |
Suaugusiųjų, nebaigusių bendrojo ugdymo programos ir norinčių ją baigti (atskirai arba kartu su profesine kvalifikacija), įtraukimas į mokymo programas |
SŠC, PMĮ
|
2.3.1.2. |
2 172 |
21. |
Senjorų mokymosi galimybių plėtra |
AM, PMĮ, TAU |
2.3.1.3. |
1 014 |
22. |
Gydytojų kompetencijų ir kvalifikacijos tobulinimas |
VU, LSMU |
2.3.1.4. |
8 688 |
23. |
Viešųjų paslaugų darbuotojų (išskyrus švietimo, mokslo, socialines, darbo rinkos ir sveikatos paslaugas) kompetencijos ir kvalifikacijos tobulinimas
|
PMĮ, AM, viešųjų paslaugų (išskyrus švietimo, mokslo, socialines, darbo rinkos ir sveikatos paslaugas) teikėjai |
2.3.1.5. |
2 896 |
24. |
Įvairiais būdais įgytų kompetencijų ir kvalifikacijų vertinimo ir pripažinimo sistemos tobulinimas |
ŠMM įgaliota institucija
|
2.3.6. |
5 213 |
25. |
Kokybiškų karjeros paslaugų teikimas realioje ir virtualioje aplinkoje
|
ŠMM įgaliota institucija, viešieji juridiniai asmenys veikiantys švietimo srityje |
2.1.3.1. |
3 475 |
26. |
Iniciatyvų didinti profesinio mokymo patrauklumą rėmimas
|
Darbdavių asociacijos, prekybos, pramonės ir amatų rūmai |
2.1.3.2. |
1 000 |
27. |
Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą populiarinimas Lietuvoje |
KPMPC
|
2.1.3.3. |
3 989 |
* – veiksmas siejasi su Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V-204 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.2.3.1 papunktyje nurodytu veiksmu.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. V-1051, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20679
III SKYRIUS
MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ PLĖTROS 2017–2020 METŲ VEIKSMŲ PLANO 2.2.1 PRIEMONĖS „PROFESINIŲ MOKYMO ĮSTAIGŲ TINKLO PERTVARKA IR MODERNIZAVIMAS, KAD BŪTŲ TENKINAMI DARBO RINKOS POREIKIAI IR UŽTIKRINTOS MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ GALIMYBĖS“ 2.2.1.2 VEIKLOS „SEKTORINIŲ PRAKTINIO MOKYMO CENTRŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“, PROJEKTŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Preliminarus projekto pavadinimas |
Galimas projekto vykdytojas |
Projekto aprašymas (pagrindinis tikslas ir projekto veiklos) |
Preliminari projekto vertė (tūkst. eurų) |
1. |
Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Vilniaus technologijų ir verslo profesinio mokymo centras |
Projekto tikslas – išplėtoti sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą. Projekto veiklos: - energetikos sektorinio praktinio mokymo dirbtuvių aprūpinimas modernia mokomąja įranga; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija. |
432 |
2. |
Geležinkelio transporto specialistų rengimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla |
Projekto tikslas – pagerinti Geležinkelio transporto specialistų rengimo sektorinio praktinio mokymo centro praktinio mokymo paslaugų kokybę. Projekto veiklos: - papildomos įrangos įsigijimas; - mokymo patalpų remontas. |
970 |
3. |
Aptarnavimo paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Vilniaus paslaugų verslo darbuotojų profesinio rengimo centras |
Projekto tikslas – plėtoti aptarnavimo paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, atitinkančią besimokančiųjų asmenų ir paslaugų sektoriaus poreikius, užtikrinančią kokybišką mokymo procesą. Projekto veiklos: - sektorinio praktinio mokymo centro mokymosi erdvių remontas; - sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas trūkstama įranga. |
130 |
4. |
Suvirinimo sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras |
Projekto tikslas – vystyti suvirinimo sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tinkančią ruošti aukščiausios kvalifikacijos visapusiškus suvirinimo specialistus, reikalingus inžinierinei pramonei, statybai, energetikai ir kitoms Lietuvos ūkio šakoms. Projekto veiklos: - papildomos įrangos įsigijimas mokymui bei mokymo proceso aptarnavimui; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija. |
1000 |
5. |
Vilniaus statybos sektoriaus sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Viešoji įstaiga Vilniaus statybininkų rengimo centras |
Projekto tikslas – sukurti tinkamas ir patogias mokinių mokymuisi sąlygas, pagerinti mokymosi aplinką. Projekto veiklos: - bendrabučio vidaus patalpų renovacija, inžinierinės įrangos atnaujinimas; - sektorinio praktinio mokymo centro mokymosi erdvių renovacija; - sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas trūkstama įranga. |
800 |
6. |
Modernaus variklinių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto mokymo centro kūrimas |
Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla |
Projekto tikslas – plėtoti transporto sektorinio praktinio mokymo centro veiklą, didinant mokymo paslaugų prieinamumą ir sukuriant kompetencijų centrą. Projekto veiklos: - garažo paskirties pastatų rekonstrukcijos darbai; - sektorinio praktinio mokymo dirbtuvių aprūpinimas modernia mokomąja įranga; - bendrabučio patalpų įrengimas. |
5870 |
7. |
Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų praktinio mokymo centro plėtra |
Kauno technikos profesinio mokymo centras |
Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų pasirengimą praktinei veiklai per medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtrą. Projekto veiklos: - naujos įrangos rąstams pjauti įsigijimas; - rąstų pjovimo (gaterinės) pastato patalpų remontas. |
1984,742 |
Variklinių transporto priemonių remonto praktinio mokymo centro plėtra |
Projekto tikslas – padidinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams per variklinių transporto priemonių remonto sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtrą. Projekto veiklos: - įrangos modernizavimas sektoriniame praktinio mokymo centre; - praktinio mokymo dirbtuvių orlaivių remontininkams rengti įrengimas. |
|||
8. |
Kirpimo, grožio ir susijusių paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras |
Projekto tikslas – plėtoti grožio paslaugų sektorinio praktinio mokymo centro Kaune infrastruktūrą, atitinkančią besimokančiųjų asmenų poreikius, užtikrinančią kokybišką mokymo procesą. Projekto veiklos: - sektorinio praktinio mokymo centro mokymosi erdvių renovacija; - sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas trūkstama įranga; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija. |
1600 |
9. |
Viešbučių ir restoranų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras |
Projekto tikslas – Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centre įkurto viešbučių ir restoranų sektorinio praktinio mokymo centro, kuriame sudarytos sąlygos rengti aukštos kvalifikacijos specialistus, suteikiant visas būtinas kompetencijas, reikiamas siekiant sėkmingai integruotis į darbo rinką bei sudaromos galimybės rengti darbo rinkos poreikius atitinkančias mokymo programas, plėtra. Projekto veiklos: - trūkstamos įrangos įsigijimas mokomojoje restorano virtuvėje ir maisto ruošimo laboratorijoje; - patalpų remontas. |
482 |
Maisto pramonės (mėsos ir duonos-konditerijos) sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Projekto tikslas – maisto pramonės sektorinio praktinio mokymo centro, sudarančio tinkamas sąlygas gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai bei nuolat tobulinti kvalifikaciją, plėtra. Projekto veiklos: - papildomos įrangos įsigijimas; - patalpų remontas. |
|||
10. |
Statybos sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtra |
Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras |
Projekto tikslas – užtikrinti 2007–2013 m. programinio laikotarpio lėšomis įkurto sektorinio praktinio mokymo centro vizualinį ir technologinį patrauklumą bei jame teikiamų, šiuolaikinius darbo rinkos reikalavimus ir klientų lūkesčius atitinkančią profesinio mokymo paslaugų kokybę. Projekto veiklos: - likusių nerenovuotų sektorinio praktinio mokymo centro praktinio, teorinio ir bendrojo naudojimo patalpų renovacija; - trūkstamos profesinio praktinio ir technologinio ugdymo įrangos įsigijimas. |
1100 |
11. |
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro statybos sektoriaus infrastruktūros plėtra |
Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centras |
Projekto tikslas – užtikrinti prieinamas aukštos kokybės profesinio mokymo paslaugas pagal vykdomas statybinio profilio mokymo programas. Projekto veiklos: - mokomojo pastato renovacija; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija; - profesiniam mokymui vykdyti pagal statybinio profilio mokymo programas reikiamos įrangos įsigijimas. |
3700 |
12. |
Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos variklinių transporto priemonių sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros plėtra |
Klaipėdos paslaugų ir verslo mokykla |
Projekto tikslas – Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos variklinių transporto priemonių sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros prieinamumo didinimas gerinant centro paslaugų gavėjų mokymosi ir gyvenimo sąlygas. Projekto veiklos: - bendrabučio vidaus patalpų remontas; - reikalingos mokymo įrangos įsigijimas. |
600 |
13. |
Žuvininkystės sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Šilutės žemės ūkio mokykla |
Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai. Projekto veiklos: - mokomojo žuvų perdirbimo cecho plėtra; - mokomosios žuvų auginimo fermos plėtra; - žuvininkystės techninio aptarnavimo centro plėtra; - bendrabučio vidaus patalpų remontas. |
600 |
14. |
Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektorinio praktinio mokymo centro Šiaulių profesinio rengimo centre plėtra |
Šiaulių profesinio rengimo centras |
Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai. Projekto veiklos: - bendrabučio vidaus patalpų renovacija; - papildomos prekybos įrangos įsigijimas. |
1765 |
Statybos sektorinio praktinio mokymo centro Šiaulių profesinio rengimo centre plėtra |
Projekto tikslas – gerinti besimokančiųjų asmenų profesinį pasirengimą praktinei veiklai. Projekto veiklos: - bendrabučio vidaus patalpų renovacija; - statybos darbų įrangos įsigijimas. |
|||
15. |
Transporto sektoriaus darbuotojų sektorinio praktinio mokymo centro modernizavimas ir plėtra |
Viešoji įstaiga Šiaulių darbo rinkos mokymo centras
|
Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai, plėsti teikiamų paslaugų spektrą. Projekto veiklos: - transporto priemonių įsigijimas; - papildomos įrangos, reikalingos sektoriniam praktinio mokymo centrui, įsigijimas. |
560 |
16. |
Statybos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra Viešojoje įstaigoje Panevėžio profesinio rengimo centre |
Viešoji įstaiga Panevėžio profesinio rengimo centras |
Projekto tikslas – statybos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra ir besimokančių asmenų gyvenimo sąlygų gerinimas. Projekto veiklos: - statybos sektorinio praktinio mokymo centro dirbtuvių ir technologijų kabineto remontas; - statybos sektorinio praktinio mokymo centro aprūpinimas reikalinga įranga; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija. |
970 |
17. |
Panevėžio DRMC transporto sektoriaus praktinio mokymo centro plėtra |
Viešoji įstaiga Panevėžio darbo rinkos mokymo centras |
Projekto tikslas – plėtoti modernią profesinio mokymo sistemą, atitinkančią besimokančio asmens, visuomenės, valstybės poreikius ir užtikrinančią aukščiausius reikalavimus atitinkančią mokymo paslaugų kokybę. Projekto veiklos: - autodromo modernizavimas; - mokomųjų transporto priemonių įsigijimas; - mokomosios įrangos įsigijimas. |
630 |
Panevėžio DRMC viešbučių, restoranų ir viešojo maitinimo sektoriaus praktinio mokymo centro plėtra |
Projekto tikslas – plėtoti modernų profesinį mokymą, užtikrinantį absolventų įsidarbinimo galimybes apgyvendinimo ir maitinimo sektoriuje. Projekto veiklos: - vidaus patalpų modernizavimas; - technologinės įrangos įsigijimas. |
|||
18. |
Žemės ūkio sektorinio praktinio mokymo centro kūrimo tąsa Alantos technologijos ir verslo mokykloje |
Viešoji įstaiga Alantos technologijos ir verslo mokykla |
Projekto tikslas – tobulinti žemdirbiškų profesijų praktinį mokymą sektoriniame praktinio mokymo centre, didinti sektorinio praktinio mokymo centro panaudojimą išplečiant prieinamumą suinteresuotoms grupėms. Projekto veiklos: - bendrabučio patalpų rekonstrukcija; - traktorių vairavimo praktinio mokymo aikštelės rekonstrukcija; - modernios žemės ūkio technikos įsigijimas. |
1050 |
19. |
Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras |
Projekto tikslas – energetikos sektorinio praktinio mokymo centro plėtra, siekiant padidinti profesinio praktinio mokymo paslaugų prieinamumą jaunimui ir suaugusiems. Projekto veiklos: - energetikos sektorinio praktinio mokymo centro dirbtuvių aprūpinimas papildoma įranga; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija; - mokyklos patalpų, susietų su SPMC veikla, einamojo remonto darbai. |
835 |
20. |
Inžinierinės pramonės sektorinio praktinio mokymo centro teikiamų paslaugų vystymas |
Alytaus profesinio rengimo centras |
Projekto tikslas – gerinti besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai bei plėtoti SPMC infrastruktūrą. Projekto veiklos: - sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūros modernizavimas; - bendrabučio vidaus patalpų renovacija. |
2014 |
Modernios darbų saugos ir statybos praktinio mokymo plėtra |
Projekto tikslas – didinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams, gerinant besimokančių asmenų pasirengimą praktinei veiklai. Projekto veiklos: - darbų saugos praktinio mokymo bazei trūkstamos įrangos ir įrengimų įsigijimas. |
|||
21. |
Marijampolės profesinio rengimo centro Žemės ūkio technologijų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Marijampolės profesinio rengimo centras |
Projekto tikslas – plėsti Marijampolės profesinio rengimo centro Žemės ūkio technologijų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tokiu būdu keliant profesinio mokymo kokybę ir patrauklumą. Projekto veiklos: - trūkstamos įrangos įsigijimas. |
1960 |
Marijampolės profesinio rengimo centro Melioracijos (kelių statybos / remonto) transporto darbuotojų sektorinio praktinio mokymo centro plėtra |
Projekto tikslas – plėsti Marijampolės profesinio rengimo centro Melioracijos (kelių statybos / remonto) transporto darbuotojų sektorinio praktinio mokymo centro infrastruktūrą, tokiu būdu keliant profesinio mokymo kokybę ir patrauklumą. Projekto veiklos: - trūkstamos įrangos įsigijimas; - kapitalinis bendrabučio vidaus patalpų remontas. |
___________________
Skyriaus pakeitimai:
Nr. V-1051, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20679
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1051, 2017-12-21, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20679
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-536 „Dėl Mokymosi visą gyvenimą plėtros 2017–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo