Įsakymas netenka galios 2020-02-14:

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-30, 2020-02-07, paskelbta TAR 2020-02-13, i. k. 2020-03198

Dėl Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo įgyvendinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2017-09-15 iki 2020-02-13

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-07-19, i. k. 2016-20761

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL bankroto ir RESTRUKTŪRIZAVIMO administratorių elgesio kodekso PATVIRTINIMO

 

2016 m. liepos 13 d. Nr. 1K-286

Vilnius

 

 

Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 3 dalies 2 punktą bei Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą“ 2.6 papunkčiu:

1.   T v i r t i n u Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodeksą (pridedama).

2.  N u s t a t a u, kad atitiktis šiuo įsakymu tvirtinamo Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodekso 6.1 papunktyje nustatytam reikalavimui dėl bankroto ir restruktūrizavimo administratorių kvalifikacijos tobulinimo netikrinama pirmaisiais įrašymo į asmenų, teikiančių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą ir (arba) įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą kalendoriniais metais.

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                          Rasa Budbergytė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. liepos 13 d. įsakymu

Nr. 1K-286 

 

BANKROTO ir restruktūrizavimo ADMINISTRATORIŲ
Elgesio KODEKSAS

 

I skyrius

bendrosios nuostatos

 

1Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodeksas (toliau – Kodeksas) nustato etikos normas administratoriams – asmenims, turintiems teisę teikti įmonių, fizinių asmenų bankroto ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas (toliau – administratorius).

2Kodekso tikslas – nustatyti administratoriaus veiklos ir elgesio principus, kurti ir palaikyti pagarbius administratoriaus santykius su asmenimis, dalyvaujančiais įmonės, fizinio asmens bankroto ar įmonės restruktūrizavimo procese.

3.    Kodekse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatyme.

 

II skyrius

ADMINISTRATORIAUS PROFESINĖS ETIKOS PRINCIPAI

 

4 Administratorius, teikdamas įmonių, fizinių asmenų bankroto ar įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas (toliau – administravimo paslaugos), turi siekti įmonės ar fizinio asmens ir jų kreditorių interesų suderinamumo ir savo veikla padėti kreditorių susirinkimui ir teismui priimti tinkamus sprendimus nemokumo procesuose.

5.  Administratorius savo veikloje vadovaujasi šiais profesinės etikos principais:

5.1. profesinės kompetencijos;

5.2. teisingumo;

5.3. konfidencialumo;

5.4. nepriklausomumo;

5.5. bendradarbiavimo;

5.6. sąžiningumo.

 

III skyrius

ADMINISTRATORIAUS PROFESINIO ELGESIO REIKALAVIMAI

 

6 Laikydamasis profesinės kompetencijos principo administratorius turi:

6.1.    turėti pakankamai žinių ir nuolat tobulinti kvalifikaciją, gilinti profesines žinias, gerai išmanyti įstatymus ir kitus teisės aktus, kurių reikia administravimo paslaugoms teikti. Įmonių bankroto įstatyme ir Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytu nuolatiniu kvalifikacijos tobulinimu laikomas administratoriaus dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose) Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos patvirtintos administratorių atestavimo programos temomis ne mažiau kaip 24 akademines valandas per kalendorinius metus;

6.2.    atsakingai, skirdamas pakankamai dėmesio ir laiko, efektyviai naudodamas žmogiškuosius ir materialinius išteklius, atlikti savo funkcijas;

6.3.    veikti profesionaliai, konsultuoti bankroto ir restruktūrizavimo procesų dalyvius dėl proceso teisinio reguliavimo ir siekti, kad kreditorių susirinkimas priimtų teisėtus sprendimus;

6.4.    siekti, kad kreditorių reikalavimai būtų patenkinti kiek galima didesne apimtimi, o nemokumo procesai užbaigti per galimai trumpiausią laiką, nevilkinant proceso savo veiksmais ar neveikimu.

7.    Laikydamasis teisingumo principo administratorius turi:

7.1. priimti teisėtus ir pagrįstus sprendimus ir veikti atsižvelgdamas į viešąjį interesą;

7.2. vadovautis visų asmenų lygybės prieš įstatymą principu, susidūręs su skirtingais asmenų reikalavimais, nedaryti nepagrįstų išimčių;

7.3. konfliktinėse situacijose išklausyti visų šalių argumentus ir ieškoti teisėto sprendimo;

7.4. kalba, veiksmais ar siūlomais sprendimais nediskriminuoti jokio asmens ar asmenų grupės.

8.  Laikydamasis konfidencialumo principo administratorius turi:

8.1. diskretiškai elgtis su visa nemokumo proceso metu gauta informacija apie įmones, proceso dalyvius, kitus fizinius ir juridinius asmenis, jos neskelbti, neprarasti ir neperduoti asmenims, neturintiems teisės jos sužinoti, nenaudoti jos profesinėje veikloje tiek, kiek tai nėra būtina darbo funkcijoms atlikti, ir privačiame gyvenime;

8.2. užtikrinti, kad administravimo proceso metu gautos konfidencialios informacijos, kurią jis pagal savo nustatytą vidaus tvarką laiko konfidencialia, neatskleistų jo darbuotojai, kuriems ši informacija tapo žinoma darbo metu;

8.3.    pasirūpinti reikalingomis apsaugos priemonėmis nuo įsilaužimo ar kitokio neteisėto jo kompiuterinėse duomenų bazėse sukauptos informacijos perėmimo.

9.  Laikydamasis nepriklausomumo principo administratorius turi:

9.1.    būti nepriklausomas nuo įmonės, kurios bankroto, restruktūrizavimo byla yra nagrinėjama;

9.2.    nebūti paveiktas jokių esamų arba galimų interesų konfliktų, verslo santykių su kreditoriais, bet kuriais kitais fiziniais asmenimis, kurių paslaugomis gali naudotis arba kurias jis kontroliuoja;

9.3.    nemokėti ir (ar) neteikti dovanų už tai, kad jis būtų ar buvo pasiūlytas administruoti įmonės ne teismo tvarka vykdomą bankrotą, įmonės restruktūrizavimą ar fizinio asmens bankrotą ir (ar) reikalauti atlygio už tarpininkavimą administravimo paslaugoms teikti, taip pat nemokėti ir (ar) neteikti dovanų už palankių jam sutarčių sudarymą, nereikalauti atlygio ir nepriimti dovanų už nemokumo procesuose priimamus sprendimus ar įtaką sprendimų priėmimui. Dovana laikomas bet koks materialinę vertę turintis daiktas, paslauga ar kita nauda, siūloma ir (ar) suteikiama administratoriui, kai tai yra ar gali būti susiję su tiesioginiu ar netiesioginiu poveikiu jo veiksmams ar sprendimams;

9.4.    kai yra paskiriamas administruoti įmonę, kuri yra kitos jo administruojamos įmonės kreditorė ar skolininkė, apie tai informuoti abiejų įmonių kreditorius.

10.  Laikydamasis bendradarbiavimo principo administratorius turi:

10.1.  palaikyti dalykinius ryšius su kreditorių susirinkimo pirmininku, kreditoriais;

10.2.  padėti kitiems administratoriams profesinėje veikloje, jei tai neprieštarauja teisės aktų, reglamentuojančių administratorių veiklą, reikalavimams ir Kodeksui;

10.3pastebėjęs, kad kolega padarė klaidą, atkreipti į tai suklydusiojo dėmesį ir, jei reikia ir įmanoma, padėti tą klaidą teisėtomis priemonėmis ištaisyti;

10.4.  nesutarimus ar ginčus su kitais administratoriais pirmiausia stengtis išspręsti abipusiu sutarimu.

11.  Laikydamasis sąžiningumo principo administratorius turi:

11.1.  atsisakyti vykdyti neteisėtą kreditorių susirinkimo pavedimą ir apie tai pranešti teismui;

11.2.  neįsipareigoti vykdyti neteisėtų nemokumo procedūrų ar pavedimų, dėl kurių teisėtumo kyla pagrįstų įtarimų, ir imtis veiksmų dėl tokių nemokumo procedūrų ar pavedimų teisėtumo nustatymo;

11.3.  kai bankroto procesą numatoma vykdyti ne teismo tvarka, atsisakyti siūlymo teikti administravimo paslaugas, jei priėmus tokį siūlymą administratoriaus darbo krūvis (kartu atsižvelgiant į fizinių asmenų bankroto ir į įmonių restruktūrizavimo administravimą) neleistų skirti pakankamai dėmesio ir žmogiškųjų išteklių, kad būtų tinkamai teikiamos administravimo paslaugos;

11.4.  nesiimti veiksmų:

11.4.1. kurie yra teisėti ir nesusiję su bankroto procedūrų vykdymu, tačiau dėl kurių administratorius įgyja arba gali įgyti pranašumą įmonių bankroto administratorių atrankoje, kuri vykdoma naudojantis kompiuterine programa;

11.4.2. dėl kurių nebūtų paskirtas siūlomas teikti administravimo paslaugas teisės aktuose, reglamentuojančiuose bankroto procesus, nustatytus reikalavimus ir paskyrimo sąlygas atitinkantis administratorius;

11.4.3. kuriais būtų siekiama nušalinti kitą administratorių ir užimti jo vietą;

11.4.4. kuriais būtų trukdoma sklandžiai bankroto ar restruktūrizavimo procesų eigai, piktnaudžiaujama jam suteiktomis teisėmis.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-321, 2017-09-12, paskelbta TAR 2017-09-14, i. k. 2017-14637

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-321, 2017-09-12, paskelbta TAR 2017-09-14, i. k. 2017-14637

Dėl finansų ministro 2016 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. 1K-286 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodekso patvirtinimo“ pakeitimo