Suvestinė redakcija nuo 2023-01-02
Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-03-22, i. k. 2017-04719
Nauja redakcija nuo 2023-01-02:
Nr. 1-232, 2022-12-16, paskelbta TAR 2022-12-19, i. k. 2022-25827
VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS VYKDOMŲ STEBĖSENŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 22 d. Nr. 1-57
Vilnius
2. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2011 m. lapkričio 28 d. įsakymą Nr. 1-614 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomos stebėsenos (monitoringo) taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
Direktoriaus pavaduotojas,
pavaduojantis Valstybinės vartotojų
teisių apsaugos tarnybos direktorių Taurintas Rudys
PATVIRTINTA
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos
direktoriaus 2017 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 1-57
(Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos
direktoriaus 2022 m. gruodžio 16 d. įsakymo
Nr. 1-232 redakcija)
VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS VYKDOMŲ STEBĖSENŲ TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomų stebėsenų taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) kompetencijai priskirtose vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų, reklamos, nesąžiningos komercinės veiklos ir nuotolinės prekybos srityse vykdomų stebėsenų (toliau – stebėsenos) tikslą, principus, stebėsenų organizavimo ir vykdymo tvarką.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme, Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme.
II SKYRIUS
STEBĖSENŲ TIKSLAS IR JŲ VYKDYMO PRINCIPAI
3. Tarnybos vykdomų stebėsenų tikslas – siekiant užkirsti kelią galimiems vartotojų teisių ir teisėtų interesų pažeidimams bei tokiu būdu užtikrinti efektyvią vartotojų teisių apsaugą, įvertinti atitinkamose vartojimo srityse veikiančių ūkio subjektų parengtų standartinių vartojimo sutarčių sąlygų, skleidžiamos reklamos, vykdomos komercinės veiklos bei interneto svetainėse skelbiamos informacijos atitiktį teisės aktų reikalavimams, ir suteikti metodinę pagalbą ūkio subjektams.
4. Metodinė pagalba ūkio subjektams teikiama bendradarbiaujant ir konsultuojant Tarnybos kompetencijos klausimais, taip pat įgyvendinant kitas prevencinio pobūdžio priemones, padedančias ūkio subjektams laikytis teisės aktų reikalavimų.
III SKYRIUS
STEBĖSENŲ ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKA
6. Kiekvienais metais Tarnyba atlieka vartojimo sričių stebėsenas vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų, reklamos, nesąžiningos komercinės veiklos ir nuotolinės prekybos srityse.
7. Stebėsenos atliekamos atsižvelgiant į atitinkamais metais nustatytas rizikingiausias vartojimo sritis. Vartojimo sričių rizikingumo vertinimo tvarkos aprašą tvirtina Tarnybos direktorius.
8. Remdamasi vartojimo sričių rizikingumo vertinimo rezultatais, Tarnybos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos nustato didžiausio rizikingumo vartojimo sritį (-is) ir šioje srityje (-se) veikiančius ūkio subjektus. Rizikingumo vertinimas atliekamas vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų, reklamos, nesąžiningos komercinės veiklos ir nuotolinės prekybos srityse. Komisijos (pagal kompetenciją) nustatytos atitinkamų metų vartojimo sritis (-ys) ir ūkio subjektų sąrašas (-ai) tvirtinami Tarnybos direktoriaus įsakymu. Šis Tarnybos direktoriaus įsakymas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo skelbiamas Tarnybos interneto svetainės www.vvtat.lt skiltyje „Ūkio subjektų priežiūra/Stebėsenos“.
IV SKYRIUS
STEBĖSENŲ VYKDYMO EIGA
PIRMASIS SKIRSNIS
sTEBĖSENOS VARTOJIMO SUTARČIŲ (Jų PROJEKTŲ)
NESĄŽININGŲ SĄLYGŲ SRITYJE
9. Stebėsenas vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų srityje organizuoja ir vykdo Tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kontrolės funkcijos įgyvendinimą.
10. Tarnybos direktoriui patvirtinus atitinkamų metų vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų stebėsenos sritį (-is) ir šioje (-se) srityje (-se) veikiančių ūkio subjektų sąrašus, Tarnyba kreipiasi į ūkio subjektus, nurodytus Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintame sąraše
(-uose), prašydama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti standartinės vartojimo sutarties kopiją. Tarnyba į ūkio subjektą kreipiasi jo interneto svetainėje, jei ūkio subjektas tokią turi, viešai paskelbtu elektroninio pašto arba kitu adresu, o jei ūkio subjektas interneto svetainės neturi – VĮ Registrų centras nurodytu registruotos buveinės adresu arba / ir kitu viešai prieinamu elektroninio pašto adresu.
11. Gavusi ūkio subjekto atsakymą, jog jis neturi parengtos standartinės vartojimo sutarties, Tarnyba, pasiūlo ūkio subjektui pasirengti standartinės vartojimo sutarties projektą bei pateikti jį Tarnybai įvertinti nesąžiningų sąlygų požiūriu. Tarnyba turi teisę atlikti išankstinį standartinės vartojimo sutarties (jos projekto) sąlygų vertinimą nesąžiningų sąlygų požiūriu ūkio subjekto, veikiančio atitinkamais metais nustatytoje rizikingiausioje vartojimo srityje ir neįtraukto į tikrinamų ūkio subjektų sąrašą, prašymu. Tarnyba, įvertinusi standartinės vartojimo sutarties (jos projekto) nuostatų atitiktį Civilinio kodekso 6.2284 straipsnyje įtvirtintiems vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kriterijams ir nustačiusi jose nesąžiningų sąlygų pateikia ūkio subjektui pastabas ir pasiūlymus dėl jų, taip pat nurodo aktualią informaciją apie atitinkamos vartojimo srities teisinį reglamentavimą. Šiuo atveju Tarnybos sprendimas dėl vartojimo sutarties (jos projekto) stebėsenos užbaigimo nėra priimamas.
12. Tarnyba, įvertinusi standartinės vartojimo sutarties nuostatų atitikimą sąžiningumo kriterijams ir nustačiusi pažeidimų, ūkio subjektui pateikia aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos vartojimo sutarčių stebėsenos srities reglamentavimą bei nustato ne trumpesnį kaip 20 darbo dienų terminą pakoreguoti nesąžiningas vartojimo sutarties sąlygas. Ūkio subjektas per nustatytą terminą pakoregavęs nesąžiningas vartojimo sutarties sąlygas, dėl kurių Tarnyba yra pateikusi pastabas ir pasiūlymus, užpildo Vartojimo sutarties derinimo pažymą (priedas) ir pateikia ją Tarnybai.
13. Jei ūkio subjektas iki nurodyto termino neatsižvelgia į Tarnybos pasiūlymą pakoreguoti tas vartojimo sutarčių sąlygas, kurios neatitiko teisės aktų reikalavimų, netinkamai jas pakoreguoja ar nepateikia motyvuotų paaiškinimų, ūkio subjektui pateikiamos papildomos pastabos ir pasiūlymai, numatant ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą pakoreguoti tas vartojimo sutarties sąlygas, kurios neatitiko teisės aktų reikalavimų. Kartu ūkio subjektas įspėjamas, jog per nurodytą terminą neatsižvelgus į Tarnybos pasiūlymą, bus pradėta ūkio subjekto pateiktos vartojimo sutarties nagrinėjimo dėl nesąžiningų sąlygų nustatymo procedūra pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 351 straipsnį.
14. Jei dėl objektyvių priežasčių ūkio subjektas neturi galimybės pakoreguoti nesąžiningų vartojimo sutarties sąlygų per Tarnybos nustatytą terminą, jis apie tai informuoja Tarnybą ir pateikia motyvuotą prašymą pratęsti atsakymo pateikimo terminą. Tarnyba turi teisę pratęsti atsakymo pateikimo terminą, bet ne ilgiau kaip vieną kalendorinį mėnesį.
15. Tarnyba, gavusi užpildytą Vartojimo sutarties derinimo pažymą (priedas), įvertina ūkio subjekto atliktus vartojimo sutarties sąlygų taisymus.
16. Ūkio subjekto parengtos vartojimo sutarties stebėsena užbaigiama:
16.1. Kai Tarnyba, įvertinusi vartojimo sutarties nuostatų atitiktį Civilinio kodekso 6.2284 straipsnyje įtvirtintiems vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kriterijams, nenustato nesąžiningų sąlygų.
16.2. Kai atlikus ūkio subjekto pateiktų pakoreguotų vartojimo sutarties sąlygų įvertinimą nustatoma, kad į Tarnybos pastabas buvo atsižvelgta ir vartojimo sutarties sąlygos neatitinka Civilinio kodekso 6.2284 straipsnyje įtvirtintų vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kriterijų.
16.3. Kai ūkio subjektas pateikia motyvuotus ir pagrįstus paaiškinimus, kuriais remiantis galima daryti išvadą, jog vartojimo sutarties sąlygos nėra taikomos vartotojams nesąžiningu būdu ar yra kitų objektyvių priežasčių, leidžiančių daryti išvadą, kad vartotojų teisės ir teisėti interesai nėra iš esmės pažeidžiami.
16.4. Kai įvertinus ūkio subjekto pateiktoje Vartojimo sutarties derinimo pažymoje (priedas) atliktus vartojimo sutarties sąlygų taisymus nustatoma, kad į Tarnybos pastabas ir pasiūlymus didžiąja dalimi yra atsižvelgta, o vartojimo sutarties sąlygose likę techninio pobūdžio klaidos ir kiti sąlygų formuluočių neatitikimai nėra esminiai, todėl nėra pagrindo konstatuoti, jog jie iš esmės pažeidžia sutarties šalių teisių ir pareigų pusiausvyrą vartotojo nenaudai bei vartotojo teises ir interesus, ūkio subjektui pateikiamos papildomos pastabos ir pasiūlymai. Tokiu atveju papildomos pastabos ir pasiūlymai ūkio subjektui gali būti teikiami telefonu, elektroniniu paštu (nepasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu) ir užregistruojami Tarnybos dokumentų valdymo sistemoje.
16.5. Jeigu ūkio subjektas iki nurodyto termino neatsižvelgia į Tarnybos pasiūlymą ir nepateikia Vartojimo sutarties derinimo pažymos (priedas), kurioje būtų pagal Tarnybos pastabas pakoreguotos vartojimo sutarties sąlygos, vartojimo sutarties sąlygą (-as) pakoreguoja netinkamai ir/ar nepateikia motyvuotų paaiškinimų dėl Tarnybos pasiūlymo nevykdymo, Tarnyba šių Taisyklių nustatyta tvarka užbaigia ūkio subjekto vartojimo sutarties stebėsenos procedūrą ir sprendžia dėl ūkio subjekto vartojimo sutarties nagrinėjimo dėl nesąžiningų sąlygų nustatymo procedūros inicijavimo pagal Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 351 straipsnį.
17. Sprendimą užbaigti vartojimo sutarties stebėseną Tarnyba priima per 10 darbo dienų nuo dienos, kai atsiranda vienas iš Taisyklių 16 punkte nurodytų stebėsenos užbaigimo pagrindų.
18. Vartojimo sutarčių stebėsena užbaigiama, komisijai pasirašius nutarimą dėl konkretaus ūkio subjekto parengtos vartojimo sutarties stebėsenos užbaigimo.
ANTRASIS SKIRSNIS
STEBĖSENA REKLAMOS SRITYJE
20. Stebėsenas reklamos srityje organizuoja ir vykdo Tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už Reklamos įstatymo nuostatų laikymosi priežiūrą.
21. Tarnybos direktoriui patvirtinus atitinkamų metų reklamos stebėsenos sritį (-is) ir šioje (-se) srityje (-se) veikiančių ūkio subjektų sąrašą (-us), Tarnyba įvertina ūkio subjektų skleidžiamą reklamą ir, prireikus, kreipiasi į ūkio subjektus, nurodydama prašomą pateikti informaciją ir informacijos pateikimo terminą. Tarnyba į ūkio subjektą kreipiasi jo interneto svetainėje, jei ūkio subjektas tokią turi, viešai paskelbtu elektroninio pašto arba kitu adresu, o jei ūkio subjektas interneto svetainės neturi – VĮ Registrų centras nurodytu registruotos buveinės adresu arba / ir kitu viešai prieinamu elektroninio pašto adresu.
22. Įvertinusi ūkio subjekto skleidžiamos reklamos atitikimą Reklamos įstatyme įtvirtintiems reikalavimams bei kitą surinktą informaciją ir nenustačiusi Reklamos įstatymo pažeidimų, tačiau siekdama jų išvengti ateityje, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos reklamos stebėsenos srities reglamentavimą.
23. Įvertinusi surinktą informaciją dėl ūkio subjekto skleidžiamos reklamos atitikties Reklamos įstatyme įtvirtintiems reikalavimams ir nustačiusi galimą Reklamos įstatymo pažeidimą, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos reklamos stebėsenos srities reglamentavimą bei nustato ne trumpesnį kaip 14 darbo dienų terminą pataisyti skleidžiamą reklamą ar nutraukti Reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų neatitinkančios reklamos naudojimą bei apie atliktus pakeitimus informuoti Tarnybą.
24. Jeigu ūkio subjektas iki nurodyto termino neįvykdo Tarnybos pasiūlymo ar nepateikia motyvuotų paaiškinimų dėl skleidžiamos reklamos, Tarnyba gali pradėti Reklamos įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą Reklamos įstatymo nustatyta tvarka.
TREČIASIS SKIRSNIS
STEBĖSENA NESĄŽININGOS KOMERCINĖS VEIKLOS SRITYJE
26. Stebėsenas nesąžiningos komercinės veiklos srityje organizuoja ir vykdo Tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų laikymosi priežiūrą.
27. Tarnybos direktoriui patvirtinus atitinkamų metų reklamos stebėsenos sritį (-is) ir šioje (-se) srityje (-se) veikiančių ūkio subjektų sąrašą (-us), Tarnyba įvertina ūkio subjekto vykdomą komercinę veiklą ir, prireikus, kreipiasi į ūkio subjektą, nurodydama prašomą pateikti informaciją ir informacijos pateikimo terminą. Tarnyba į ūkio subjektą kreipiasi jo interneto svetainėje, jei ūkio subjektas tokią turi, viešai paskelbtu elektroninio pašto arba kitu adresu, o jei ūkio subjektas interneto svetainės neturi – VĮ Registrų centras nurodytu registruotos buveinės adresu arba / ir kitu viešai prieinamu elektroninio pašto adresu.
28. Įvertinusi ūkio subjekto pateiktą bei kitą surinktą informaciją ir nenustačiusi galimų Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimų, siekdama jų išvengti ateityje, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos komercinės veiklos stebėsenos srities reglamentavimą.
29. Įvertinusi ūkio subjekto pateiktą informaciją bei kitą surinktą informaciją ir nustačiusi galimą Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimą, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos komercinės veiklos stebėsenos srities reglamentavimą bei nustato ne trumpesnį kaip 14 darbo dienų terminą pašalinti tuos komercinės veiklos požymius, kurie neatitiko Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtintų reikalavimų bei apie atliktus pakeitimus informuoti Tarnybą.
30. Jeigu ūkio subjektas iki nurodyto termino neįvykdo Tarnybos pasiūlymo ar nepateikia motyvuotų paaiškinimų dėl vykdomos komercinės veiklos, Tarnyba gali pradėti Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nustatyta tvarka.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
STEBĖSENA NUOTOLINĖS PREKYBOS SRITYJE
32. Stebėsenas nuotolinės prekybos srityje organizuoja ir vykdo Tarnybos struktūrinis padalinys, atsakingas už ūkio subjektų interneto svetainėse vartotojams skelbiamos informacijos atitikties teisiniam reglamentavimui priežiūrą bei prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią pažeidimams elektroninėje erdvėje vartotojų teisių apsaugos srityje, įgyvendinimą.
33. Vykdydama stebėsenas nuotolinės prekybos srityje, Tarnyba vertina, ar ūkio subjekto vartotojams pateikiama informacija atitinka Civilinio kodekso, Vartotojų teisių apsaugos įstatymo, 2013 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 524/2013 dėl elektroninio vartotojų ginčų sprendimo, kuriuo iš dalies keičiami Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 ir Direktyva 2009/22/EB bei 2018 m. vasario 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2018/302 dėl nepagrįsto geografinio blokavimo ir kitų formų diskriminavimo dėl klientų pilietybės, gyvenamosios vietos arba įsisteigimo vietos vidaus rinkoje problemos sprendimo, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 2006/2004 ir (ES) 2017/2394 ir Direktyva 2009/22/EB (toliau – Reglamentai) reikalavimus.
34. Tarnyba, įvertinusi ūkio subjekto vartotojams pateikiamos informacijos atitiktį Civiliniame kodekse, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme ir Reglamentuose nustatytiems reikalavimams, turi teisę kreiptis į ūkio subjektą dėl informacijos ir paaiškinimų, reikalingų stebėsenai atlikti, pateikimo. Kreipdamasi į ūkio subjektą, Tarnyba nurodo prašomą pateikti informaciją ir nustato informacijos pateikimo terminą.
35. Įvertinusi ūkio subjekto vartotojams pateikiamos informacijos atitiktį Civiliniame kodekse, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme bei Reglamentuose įtvirtintiems reikalavimams ir nenustačiusi pažeidimų, siekdama jų išvengti ateityje, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos ūkio subjekto valdomos interneto svetainėje vartotojams pateikiamos informacijos stebėsenos srities reglamentavimą.
36. Įvertinusi ūkio subjekto vartotojams pateikiamos informacijos atitiktį Civiliniame kodekse, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme bei Reglamentuose įtvirtintiems reikalavimams ir nustačiusi galimą (-us) pažeidimą (-us), Tarnyba informuoja apie tai ūkio subjektą, nurodo nustatytus pažeidimus bei aktualų teisinį reglamentavimą, taip pat prašomą pateikti papildomą informaciją ir šios informacijos pateikimo terminą.
37. Įvertinusi surinktą informaciją, Tarnyba pateikia ūkio subjektui aktualią informaciją apie Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintos nuotolinės prekybos (interneto svetainėse skelbiamos informacijos) stebėsenos srities reglamentavimą bei nustato ne trumpesnį kaip 14 darbo dienų terminą pašalinti tuos veiksmus ir/ar vartotojams skelbiamą informaciją, kurie neatitiko Civiliniame kodekse, Vartotojų teisių apsaugos įstatyme ir Reglamentuose nustatytų reikalavimų.
38. Jei ūkio subjektas iki nurodyto termino neįvykdo Tarnybos pasiūlymo ar nepateikia motyvuotų paaiškinimų dėl vykdomos veiklos ir/ar vartotojams pateikiamos informacijos, Tarnyba gali pradėti vartotojų teisių pažeidimo nagrinėjimo procedūrą Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Esant poreikiui, Tarnybos komisija gali nuspręsti atlikti kitų Tarnybos kompetencijai priskirtų sričių stebėseną (-as).
42. Poveikio priemonės ūkio subjektams taikomos tik tada, jeigu stebėsenų tikslų neįmanoma pasiekti kitu būdu (ultima ratio), kai ūkio subjektas neteikia informacijos ar kitaip trukdo Tarnybai atlikti stebėseną, taip pat kai siekiama užkirsti kelią žalos vartotojams, visuomenei, kitų asmenų interesams atsiradimui.
43. Jeigu stebėsenos vykdymo metu paaiškėja informacija, kad ūkio subjektų veikla gali pažeisti Tarnybos kompetencijai nepriskirtų prižiūrėti teisės aktų nuostatas, Tarnyba perduoda šią informaciją viešojo administravimo subjektui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša ūkio subjektui.
Papildyta priedu:
Nr. 1-232, 2022-12-16, paskelbta TAR 2022-12-19, i. k. 2022-25827
Priedų pakeitimai:
Priedas
Pakeitimai:
1.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Įsakymas
Nr. 1-65, 2020-02-27, paskelbta TAR 2020-02-27, i. k. 2020-04260
Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2017 m. kovo 22 d. įsakymo Nr. 1-57 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomos stebėsenos (monitoringo) taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Įsakymas
Nr. 1-118, 2020-05-29, paskelbta TAR 2020-05-29, i. k. 2020-11666
Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2017 m. kovo 22 d. įsakymo Nr. 1-57 "Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomos stebėsenos (monitoringo) taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, Įsakymas
Nr. 1-232, 2022-12-16, paskelbta TAR 2022-12-19, i. k. 2022-25827
Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2017 m. kovo 22 d. įsakymo Nr. 1-57 „Dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vykdomos stebėsenos (monitoringo) taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo