Suvestinė redakcija nuo 2020-10-01

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-06-22, i. k. 2017-10406

 

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO PETRO VILEIŠIO GIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 20 d. Nr. T1-141

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi bei 4 dalimi, 5 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T1-210 „Dėl Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais bei atsižvelgdama į Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos tarybos 2017 m. birželio 6 d. nutarimą Nr. 3, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2014 m. lapkričio 27 d. sprendimą Nr. T1-210 „Dėl Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“.

3. Įpareigoti Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos direktorių Viktorą Rimšą patvirtintus Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Sprendimas įsigalioja nuo 2017 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-141

 

PASVALIO PETRO VILEIŠIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatai (toliau –  Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Gimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Pasvalio Petro Vileišio gimnazija, trumpasis pavadinimas – Petro Vileišio gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190615147.

3. Gimnazija įsteigta 1922 m. gegužės 31 d. (1988 m. Pasvalio vidurinei mokyklai sugrąžintas Petro Vileišio vardas. Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijos 2000 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 4 suteiktas gimnazijos statusas.).

4. Gimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Gimnazijos priklausomybė – Pasvalio rajono savivaldybės mokykla.

6. Gimnazijos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 11101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT- 39143, Pasvalys.

7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją  nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių  įstaigų  įstatymas.

8. Gimnazijos buveinė – P. Vileišio g. 7, LT-39144 Pasvalys.

9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Tipas – gimnazija.

11. Pagrindinė paskirtis – ugdymas.

12. Gimnazija vykdo pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo, suaugusiųjų vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo programas. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

12.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

12.2 pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

12.3. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

12.4. vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

12.5. brandos atestatas ir jo priedas.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymosi formos – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi. Grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu, nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais. Pavienio mokymosi forma įgyvendinama  savarankišku, nuotoliniu, ugdymosi šeimoje mokymosi būdais.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-182, 2020-09-30, paskelbta TAR 2020-09-30, i. k. 2020-20434

 

15. Neteko galios nuo 2019-09-01

Punkto naikinimas:

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

 

16. Gimnazija yra Valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikavimo komisijos bazinė mokykla.

17. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Gimnazijos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, simboliką.

18. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas.

20. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:

20.1. pagrindinė veiklos rūšis – vidurinis ugdymas, kodas 85.31.20;

20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

20.2.1. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

20.2.2. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

21.1. nuosavo arba nuomojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

21.2. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

21.3. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

21.4. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

21.5. kompiuterių nuoma, kodas 77.33.10;

21.6. spausdinimas ir su spausdinimu susijusios paslaugos, kodas 18.1;

21.7. muziejų veikla, kodas 91.02.

22. Gimnazijos tikslas – plėtoti dvasines, intelektualines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Ugdyti harmoningą ir savarankišką, laisvą ir atsakingą, kūrybingą ir bendražmogiškomis vertybėmis besivadovaujančią asmenybę, siekiančią visą gyvenimą mokytis, tobulinti savo gebėjimus, padėti įgyti asmeninę, pilietinę ir sociokultūrinę kompetenciją, būtiną sėkmingam tolesniam mokymuisi, įsitvirtinimui profesinės veiklos pasaulyje, kūrybingam dalyvavimui pilietiniame, kultūriniame ir socialiniame gyvenime.

23. Gimnazijos uždaviniai:

23.1. teikti mokiniams kokybišką pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;

23.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

23.3. teikti mokiniams reikiamą socialinę, pedagoginę psichologinę ir specialiąją pedagoginę pagalbą. Asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiam, taip pat smurtaujančiam ar smurtą patyrusiam mokiniui psichologinė pagalba visuotinai teikiama pagalbos teikėjams bendradarbiaujant su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais, juos konsultuojant;

23.4. užtikrinti sveiką ir saugią, mokymo(si) aplinką. užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo, švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

24. Vykdydama jai pavestus uždavinius, Gimnazija atlieka šias funkcijas:

24.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

24.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančias bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo švietimo programas;

24.3. įgyvendina pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo, suaugusiųjų pagrindinio ugdymo, suaugusiųjų vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo programas, mokymosi sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

24.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

24.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, ugdo karjeros planavimo kompetencijas, vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones;

24.7. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti, ne rečiau kaip kartą per ketverius metus Gimnazijos pedagoginiai darbuotojai privalo tobulinti kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje;

24.8. užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

24.9. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;

24.10. organizuoja Gimnazijos mokinių maitinimą;

24.11. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą;

24.12. draudžia bet kokią smurto formą nukreiptą tarp bendruomenės narių;

24.13. bet kuris Gimnazijos bendruomenės narys apie pastebėtą smurto atvejį privalo pranešti Gimnazijos direktoriui;

24.14. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

25. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas:

26.1. turi teisę:

26.1.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.1.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

26.1.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.1.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

26.1.5. teisės aktų nustatyta  tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.1.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo  nustatyta tvarka;

26.1.7. netinkamai besielgiantiems mokiniams taikyti poveikio priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

26.1.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

26.2. turi pareigą:

26.2.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

26.2.2. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir prisiimtų įsipareigojimų vykdymą;

26.2.3. užtikrinti kokybišką ugdymo programų vykdymą;

26.2.4. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

26.2.5. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

26.2.6. viešai skelbti informaciją apie Gimnazijos veiklą;

26.2.7. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

26.2.8. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

27. Mokytojų, mokinių, tėvų (rūpintojų) teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas.

 

IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

28. Gimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

28.1. direktoriaus patvirtintas Gimnazijos strateginis planas, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

28.2. direktoriaus patvirtintas metinis Gimnazijos veiklos planas, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;

28.3. direktoriaus patvirtintas Gimnazijos ugdymo planas, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

29. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu penkeriems metams ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui. Didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

 

30. Direktorius:

30.1. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijantį Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;

30.2. nustato Gimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, Gimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

30.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

30.4. vadovauja Gimnazijos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje priemonių įgyvendinimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

30.5. priima mokinius teisės aktų nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka ir kontroliuoja jų vykdymą, kitoms pusėms nevykdant minėtų sutarčių sprendžia jų vienašališko nutraukimo (mokinių šalinimo iš Gimnazijos) klausimą;

30.6. vadovauja Mokytojų tarybai;

30.7. atsako, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai  ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

30.8. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatytą tvarką;

30.9. už mokymosi sutarties pažeidimus turi skirti drausmines auklėjimo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

30.10. kiekvienais metais teikia švietimo įstaigos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytus reikalavimus;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

 

30.11. atstovauja Gimnazijai kitose institucijose;

30.12. užtikrina veiksmingą Gimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, funkcionavimą ir tobulinimą;

30.13. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu; teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;

30.14. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai Savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;

30.15. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Gimnazijos darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, Savivaldybės švietimo pagalbos tarnybai dėl psichologinės pagalbos teikimo, ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;

30.16. imasi priemonių, kad smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į švietimo ir mokslo ministro nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;

30.17. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai ir demokratiškai priima sprendimus;

30.18. kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką;

30.19. apie pastebėtą smurtą nustatyta tvarka informuoja asmenis ir institucijas;

30.20. rūpinasi, kad mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams)/mokytojams, Gimnazijos darbuotojams esant smurto atvejams būtų suteikta psichologinė pagalba;

30.21. atlieka kitas teisės aktuose ir Gimnazijos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas;

30.22. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui, skyrių vedėjams.

31. Gimnazijos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, nesant jo – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.

32. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Gimnazijoje, už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros įgyvendinimą.

33. Gimnazijoje sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui. Metodinių grupių mokytojai kartu su pagalbos specialistais ir direktoriaus pavaduotojais ugdymui planuoja ugdymo turinį: aptaria programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, vadovėlius ir kitas mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą, susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms mokinių reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekia mokinių ir Gimnazijos pažangos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

 

34. Gimnazijos metodinė taryba veikia pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintus Metodinės tarybos nuostatus. Gimnazijos metodinės tarybos nariai yra direktoriaus pavaduotojai ugdymui ir metodinių grupių narių išsirinkti atstovai. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui. Metodinės tarybos posėdžiai šaukiami pagal poreikį. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių naujovių diegimą Gimnazijoje. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

Punkto pakeitimai:

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

 

35. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

36. Gimnazijoje saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu rūpinasi Vaiko gerovės komisija. Ji organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, atsižvelgdama į Gimnazijos poreikius, teikia direktoriui siūlymus dėl švietimo ir mokslo patvirtintų rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Gimnazijoje ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas. Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarką nustato švietimo ir mokslo ministras.

 

 

 

V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

37. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija. Taryba telkia Gimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę demokratiniam Gimnazijos valdymui, padeda spręsti Gimnazijai aktualius klausimus, direktoriui – atstovauti teisėtiems Gimnazijos interesams.

38. Taryba sudaroma iš Gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių atstovų. Gimnazijos taryboje mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams atstovaujama lygiomis dalimis – po penkis atstovus. Tarybos veiklos kadencija – 2 metai.

39. Į Tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) renka klasių tėvų atstovų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių atstovybė.

40. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

41. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje.

42. Taryba:

42.1. teikia siūlymus dėl Gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

42.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, Gimnazijos metinį veiklos planą, Gimnazijos darbo tvarkos taisykles, kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Gimnazijos direktoriaus;

42.3. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ir papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

42.4. svarsto Gimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

42.5. išklauso metines Gimnazijos veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;

42.6. teikia siūlymus dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

42.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;

42.8. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

42.9. susipažįsta su Gimnazijos veiklos įsivertinimo ataskaita analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis;

42.10. vykstant konkursui į Gimnazijos vadovo pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;

42.11. svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus.

43. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei neprieštarauja teisės aktams.

44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

45. Mokytojų tarybai vadovauja Gimnazijos direktorius.

46. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Gimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

47. Mokytojų tarybos funkcijos:

47.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;

47.2. aptaria Ugdymo plano įgyvendinimo klausimus;

47.3. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, pedagoginės veiklos klausimus;

47.4. svarsto ugdymo(si), nepamokinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

47.5. derina ugdymo turinį ir metodus su Gimnazijos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;

47.6. renka atstovus į Gimnazijos tarybą.

48. Gimnazijoje nuolat veikia Gimnazijos mokinių savivaldos institucija – Mokinių atstovybė. Ją sudaro 30 mokinių, renkama 1 metams. Mokinių atstovybės nariai yra klasių susirinkimuose išrinkti atstovai. Vadovauja mokinių atstovybės narių išrinktas vadovas. Mokinių atstovybė inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, vykdyti prevencijos programas, teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl mokinių atstovybės veiklos organizavimo, renka narius į Gimnazijos tarybą.

49. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui atstovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria su klasės vadovu mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Gimnazijos tarybai ir direktoriui.

50. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų pasitarimus.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

51. Darbuotojus į darbą Gimnazijoje priima ir atleidžia iš jo Gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Darbo apmokėjimo tvarką Gimnazijos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.

53. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, skyrių vedėjai ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

54. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

55. Gimnazijos lėšos:

55.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

55.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

55.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

55.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

56. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Gimnazija gali būti paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.

58. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Gimnazijos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Gimnazijos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis ir kitais teisės aktais.

59. Finansinės veiklos kontrolė atliekama vadovaujantis Finansų kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Gimnazijos direktoriaus įsakymu, Minimaliais finansų kontrolės reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu.

60. Gimnazijos finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

61. Gimnazijos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija.

62. Gimnazijos veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.

63. Gimnazijos veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės taryba ir Savivaldybės administracija.

64. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Informacija apie Gimnazijos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Gimnazijos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Gimnazija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinto Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo aktualia redakcija.

66. Gimnazijos Nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Gimnazijos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.

67. Gimnazijos Nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Gimnazijos direktoriaus ir Gimnazijos tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių. Nuostatų pakeitimams ir papildymams pritaria Gimnazijos taryba.

68. Gimnazija registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Gimnazijos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Gimnazijos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Gimnazijos interneto svetainėse.

70. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

71. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar, jei Nuostatų 67 punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie Nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

 

_________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-104, 2019-05-30, paskelbta TAR 2019-06-03, i. k. 2019-08800

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimo Nr. T1-141 „Dėl Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-182, 2020-09-30, paskelbta TAR 2020-09-30, i. k. 2020-20434

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimo Nr. T1-141 „Dėl Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo