Sprendimas netenka galios 2018-10-31:

Šakių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-345, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-30, i. k. 2018-17270

Dėl Šakių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-02-28 iki 2018-10-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-02-24, i. k. 2016-03570

 

NEW-4

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2016 m. vasario 5 d. Nr. T-13

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 patvirtinto Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo 3 punktu, rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti rajono savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).   

2. Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Juozas Bertašius

 

PATVIRTINTA

Šakių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. vasario 5 d. sprendimu Nr. T-13

(2018 m. vasario 21 d. sprendimo Nr. T-61

redakcija)

 

RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šakių rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų savivaldybėms mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. NVŠ lėšos skiriamos savivaldybėms, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.

3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.

 

II. NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI

 

4. NVŠ lėšos Savivaldybei yra skiriamos pagal praėjusių metų rugsėjo 1 d. bendrajame ugdyme besimokančių vaikų skaičių, skiriant Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatytą sumą mokiniui per mėnesį.

5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę  jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa. Jei vaikas pasirinko kelias NVŠ programas, sprendimą, kuriai programai gali būti skiriamas finansavimas priima vaiko tėvai ir apie tai raštu informuoja atsakingą už NVŠ Švietimo ir sporto skyriaus specialistą.

7. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, nustatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, yra 15 Eur per mėn.

Savivaldybė gali nustatyti kitokią NVŠ lėšų sumą vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui ar skirtingus NVŠ lėšų dydžius, bet jie negali būti mažesni nei 10 eurų ir didesni nei 20 eurų

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

8. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.

9. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

9.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

9.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

10. Lėšų negalima naudoti:

10.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

10.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

10.3. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

10.4. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI 

 

11. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

11.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

11.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

11.3. turi NVŠ programos (-ų) įgyvendinimui pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

11.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

11.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

12. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 11.5. punkte arba įgiję vidurinį išsilavinimą ir einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

12.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

12.2. kreiptis į Savivaldybės ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

13. NVŠ teikėjo atitiktis vertinama, jeigu jo buveinė yra registruota Šakių rajono savivaldybės teritorijoje.

14. Savivaldybė turi teisę naudotis kitų savivaldybių atliktais atitikties vertinimais, jeigu NVŠ teikėjo atitiktis reikalavimams jau buvo patvirtinta kurioje nors savivaldybėje ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma. Savivaldybėje ji pripažįstama be papildomo vertinimo.

15. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 11 punkte numatytiems reikalavimams tikrina Švietimo ir sporto skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, naudojantis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas). Už NVŠ atsakingas specialistas savivaldybės ŠMIR tvarkytojui pateikia atitikties reikalavimams vertinimo išvadas, kurias ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pažymi registre.

16. Švietimo teikėjas, nevykdantis NVŠ veiklos, iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. 

 

V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

17. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

18. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau - KTPRR). Programas KTPRR registruoja NVŠ teikėjas.

19. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo

valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

 

VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS 

 

20. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro NVŠ programų atitikties reikalavimams vertinti Savivaldybės NVŠ programų vertinimo komisiją (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje. Švietimo skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, komisijai pristato NVŠ teikėjų, atitinkančių Aprašo 11 punkte numatytus reikalavimus, dokumentus. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Jei paraiškas pateikė NVŠ teikėjai, kurie neatitinka Aprašo 11 punkte numatytų reikalavimų, Švietimo ir sporto skyriaus specialistas, atsakingas už NVŠ, apie tai informuoja komisijos narius.  

21. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 11 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (3 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos teikiamos Švietimo ir sporto skyriui. Paraiškų pateikimo datą nustato Komisija.

22. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (4 priedas). Paraiškų vertinimo terminus nustato Komisija.

23. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams ir tai įformina savo įsakymu.

24. NVŠ teikėjai, vykdę NVŠ programas einamųjų mokslo metų rugsėjo-gruodžio mėnesiais ir pageidaujantys tęsti NVŠ veiklas bei gauti finansavimą sausio-gegužės mėn. pateikia Komisijai raštišką prašymą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams pratesimo. Komisija, įvertinusi NVŠ teikėjo veiklą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams pratęsimo iki einamųjų mokslo metų pabaigos. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams pratęsimo ir tai įformina savo įsakymu. NVŠ programų atitiktis negali būtų pratęsiama naujiems mokslo metams.

25. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje (www.sakiai.lt) kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.

26. Nustačius pažeidimus dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama

27. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), suveda į Mokinių registrą visus reikalingus duomenis, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. NVŠ teikėjas  atsakingam už NVŠ specialistui pateikia mokinių registre suformuotus ir iš mokinių registro išspausdintus NVŠ dalyvaujančių mokinių sąrašus. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.

28. Tarp NVŠ teikėjo ir savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašoma NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo sutartis.

29. Savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterijos skyrius, atsižvelgdamas į administracijos direktoriaus įsakymą dėl NVŠ programų atitikties, perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal Aprašo 7 punkto nuostatas.

30. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

31. Savivaldybė naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka, užtikrinant šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą. 

32. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII.ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

33. Finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS)  pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą;

34. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka

35. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas Savivaldybės NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 23 d.

36. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

37. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII.BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. NVŠ programos privalo būti įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Šiam tikslui galima naudoti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitas saugias bei tam pritaikytas erdves. 

39. Maksimalus vaikų skaičius NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustatomas administracijos direktoriaus įsakymu.

40. Savivaldybės NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės lėšos, nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams, ir naudojamos neformaliojo vaikų švietimo programoms įgyvendinti, vadovaujantis Tvarkos nuostatomis.

41. Ne pagal tikslinę paskirtį panaudotas NVŠ lėšas NVŠ teikėjas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

42. Savivaldybės švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.

43. 1 proc. savivaldybei skiriamos NVŠ tikslinės valstybės dotacijos gali būti skiriamas NVŠ programų administravimui.

44. Tvarkos įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius teisės aktų  nustatyta tvarka.

_____________

Priedo pakeitimai:

Nr. T-61, 2018-02-21, paskelbta TAR 2018-02-27, i. k. 2018-03074

 

 

Rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVASIS MOKYTOJAS

DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

 

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra)

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

 

____________ _____________________

(parašas) (vardas, pavardė)

 

Rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

1.

Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo)

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ laisvasis mokytojas

□ Kita

3.

Juridinio asmens kodas

 

4.

Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

6.

Adresas

 

7.

Telefono numeris

 

8.

El. pašto adresas

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

El. pašto adresas

 

3.

Telefono numeris

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............................

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

Pateikta

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais

TAIP

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

 

VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

 

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas

Taip

Ne

 

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas

Taip

Ne

 

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

V. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI,  REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R;

  B

2.

 

 

 

 

R;

B

3.

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

 

___________________________

(parašas)

 

 

Rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKOS FORMA

 

 

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

 

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ programą

I.

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

II.

Informacija apie NVŠ programos turinį

1.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

2.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

3.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

3.1.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

4.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti) ............................

5.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

6.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

 

6.1.

Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius:

·    ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

·    ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

·    ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

·    spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

·    padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

·    tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

7.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

8.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį,

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

10.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 21 metai

11.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

12.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos)

 

13.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

14.

Numatomas grupių skaičius

 

15.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

16.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

17.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikacija, kompetencijas)

 

18.

NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką saugią ugdymo(si) aplinką

TAIP

19.

NVŠ programos įgyvendinimo principai  (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

20.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

·    jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

·    jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

·    jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas, pavardė)

 

__________________

(parašas)

 

 

Rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir panaudojimo

tvarkos aprašo

4 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.2. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3.  NVŠ programos  apimtis

3.1. Intensyvumas Bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį

 

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6.  Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė

6.1. NVŠ Mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

6.2. Atsakomybė

Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą

 

6.3. Ugdymo bazė ir priemonės

Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šakių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-195, 2016-05-27, paskelbta TAR 2016-06-15, i. k. 2016-16864

Dėl rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ dalinio pakeitimo

 

2.

Šakių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-35, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-03, i. k. 2017-03574

Dėl rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ papildymo

 

3.

Šakių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-61, 2018-02-21, paskelbta TAR 2018-02-27, i. k. 2018-03074

Dėl rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. T-13 „Dėl Rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ priedo pakeitimo