Sprendimas netenka galios 2021-09-01:
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-105, 2021-05-03, paskelbta TAR 2021-05-21, i. k. 2021-11298
Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2014-09-01 iki 2021-08-31
Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-04-02, i. k. 2014-03952
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2014 m. kovo 28 d. Nr. T3-99
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu 7 straipsnio 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
1.1. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (1 priedas).
2. Įpareigoti švietimo įstaigų vadovus:
2.1 modeliuose įteisintą nuostatą dėl minimalaus ir maksimalaus vaikų skaičiaus grupėje pradėti taikyti formuojant priešmokyklinio ugdymo grupes 2014-2015 m. m.;
2.2 vadovautis patvirtintais ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliais savo vadovaujamoje švietimo įstaigoje ir atsižvelgiant į patvirtintus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius rengti ir tvirtinti priešmokyklinio ugdymo pedagogo (-ų) pareigybės (-ių) aprašymą (-us) bei darbo grafiką;
3. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. T3-158 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“.
4. Skelbti šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka Teisės aktų registre ir Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.
.
1 priedas prie sprendimo projekto dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo\
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. kovo 28 d.
sprendimu Nr. T3-99
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS IKIMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų (toliau – Mokykla) priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) – tai dokumentas kuriuo Mokyklos, vadovaudamosi nustatytais Apraše priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliais ir jų ypatumais, atsižvelgdamos į tėvų poreikius, savivaldybės finansines galimybes, organizuoja priešmokyklinį ugdymą.
II. BENDRIEJI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO MODELIŲ ORGANIZAVIMO REIKALAVIMAI
3. Priešmokyklinis ugdymas:
3.2. gali būti teikiamas anksčiau tėvų (globėjų) prašymu, vadovaujantis Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173, bet ne anksčiau, negu jam sueina 5 metai;
3.3. gali būti privalomas vadovaujantis Privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. V-735/A1-208, nustatyta tvarka ir atvejais;
3.4. nėra teikiamas vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, išskyrus atvejus, nustatytus Aprašo 3.6 punkte;
3.5. vykdomas pagal vienerių metų Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 1147 (toliau – Programa), kurios minimali trukmė – 640 valandų;
3.6. gali būti teikiamas ilgiau nei vienerius metus vaikui, kuriam reikia nuolatinės kvalifikuotų specialistų pagalbos bei sveikatą tausojančio dienos režimo, tėvų (globėjų) prašymu ir vadovaujantis Vaiko, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai ir kuriam reikalinga nuolatinė kvalifikuotų specialistų pagalba bei sveikatą tausojantis dienos režimas, ugdymo ikimokyklinio ugdymo įstaigoje arba namuose pagal vaiko ugdymosi poreikiams pritaikytą ugdymo programą organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. ISAK-1836.
5. Grupės veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė per savaitę, ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, ikimokyklinio ugdymo meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo ir kitų) ir kitų specialistų (logopedo, specialiojo pedagogo, kineziterapeuto / judesio korekcijos specialisto, muzikos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kitų), dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).
6. Mokykla, atsižvelgdama į tėvų (globėjų) poreikius ir galimybes, su tėvais (globėjais) aptaria ir pasirašo mokymo sutartį, kurioje nurodoma: mokymo sutarties šalys, ugdymo Programa, jos pradžios ir pabaigos laikas, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, mokymo sutarties terminas (ne ilgesnis nei vieneri metai, išskyrus atvejus, nustatytus Tvarkos aprašo 3.6 punkte), sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai.
7. Mokyklai ir tėvams (globėjams) pasirašius mokymo sutartį tėvai (globėjai) privalo užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų Mokyklos lankymą (jei vaikas negali atvykti į Mokyklą, nedelsiant turi informuoti Mokyklą).
8. Vaiko lankomumas yra žymimas grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras. Jei grupėje daugumą sudaro vaikai, ugdomi pagal ikimokyklinio ugdymo programą, tai priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujantys vaikai žymimi ikimokyklinės grupės dienyne, kurio formą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras.
10. Mokyklose, kuriose ugdymo procesas vykdomas tautinės mažumos kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba.
12. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programa yra pritaikoma vadovaujantis Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795.
13. Grupėje, kurioje pritaikius Programą ugdosi vaikai, turintys didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas.
14. Programą pritaiko ir ją įgyvendina pedagogas, kuris atitinka kvalifikacinius reikalavimus dirbti su vaikais, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčiais didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, drauge su priešmokyklinio ugdymo pedagogu arba priešmokyklinio ugdymo pedagogu, turinčiu reikiamą specialiojo pedagogo (surdopedagogo, tiflopedagogo) kvalifikaciją.
15. Grupėje vaikų skaičius neturi viršyti pagal amžiaus grupes Lietuvos higienos normoje HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313, nurodyto vaikų skaičiaus.
16. Grupė:
17. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai). Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas (-ai).
III. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS MOKYKLOJE
19. Mokykla:
19.3. po mokymo sutarties pasirašymo vaiką įregistruoja Mokinių registre nurodant pirmąją mokinio ugdymosi dieną. Iš Mokinių registre sukauptų duomenų – mokinio vardas ir pavardė; asmens kodas; atvykimo data (pirmoji mokinio ugdymosi diena); namų adresas; grupė, į kurią mokinys atvyko; grupė, kurioje mokinys ugdosi; grupė, iš kurios mokinys išvyko; įsakymo apie išvykimą data ir numeris; Mokykla, į kurią mokinys išvyko ugdytis / mokytis, – automatiniu būdu formuojamas, o pasibaigus mokslo metams išspausdinamas ir sudaromas Mokinių abėcėlinis žurnalas;
19.4. Mokinių abėcėliniame žurnale mokinių pavardes ir vardus surašo abėcėlės tvarka. Registracijos numeriai kasmet pradedami nuo 1. Informacija atnaujinama, jei pasikeičia mokinio gyvenamosios vietos adresas, vardas arba pavardė, o buvęs įrašas išsaugomas. Tuo atveju, kai nežinoma, į kokią Mokyklą mokinys yra išvykęs, gali būti įrašoma: užsienio valstybės, savivaldybės pavadinimas arba „Nežinoma“. Išvykus iš Mokyklos priešmokyklinės grupės mokiniui, baigusiam Programą, įrašoma „baigė Programą“, nebaigusiam Programos, – „nebaigė Programos“. Kitų mokslo metų Mokinių abėcėlinio žurnalo aplankas Mokinių registre formuojamas iš atitinkamais mokslo metais sukauptų mokinių duomenų, patikslinus informaciją apie mokinio grupę / klasę, kurioje jis ugdosi / mokosi, ir įrašius duomenis apie tais mokslo metais išvykusius ir atvykusius mokinius;
20. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas ar ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, dirbantis Grupėje ar Jungtinėje grupėje:
20.1. organizuoja ugdomąją veiklą pagal Programą, atsižvelgdamas į patvirtinto Modelio ypatumus, individualius vaikų poreikius. Priešmokyklinio ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką;
20.2. siekdamas dermės ir ugdymo tęstinumo tarp priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programų, yra susipažinęs su pirmos klasės ugdymo programos nuostatomis, skirtomis pirmai–antrai klasei;
20.3. vertina vaikų pažangą ir pasiekimus vadovaudamasis Priešmokyklinio ugdymo standartu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. ISAK-1015;
20.6. įgyvendinęs Programą, atlieka vaikų galutinį pasiekimų vertinimą ir parengia rekomendaciją pradinių klasių mokytojui;
20.7. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina kartu su švietimo pagalbos specialistu (-ais), dirbusiu (-iais) su vaiku;
20.8. vaikų pažangą Programos įgyvendinimo laikotarpiu vertina nuolat, pasirinkdamas vertinimo būdus ir metodus;
20.9. atlieka kitus darbus, nurodytus jo pareigybės aprašyme, kurį rekomenduojama rengti atsižvelgiant į Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581, ir į Pavyzdinį auklėtojo pareigybės aprašymą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-2249.
IV. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPIŲ MODELIAI
21. I modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną.
21.4. Vaikų skaičius grupėje:
21.7. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.
22. II modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną.
22.6. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.
22.7 Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.
23. III modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 8 val. arba 10,5 val. per dieną.
23.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai vietovėje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.
23.3. Pasirinkus mišraus amžiaus vaikų grupės modelį, ugdymo procesas diferencijuojamas ir pritaikomas skirtingo amžiaus vaikams.
23.6. Vaikų skaičius grupėje:
23.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.
23.9. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.
24. IV modelis. Jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 10,5 val. per dieną.
24.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai yra ne mažiau kaip 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe.
24.3. Pasirinkus mišraus amžiaus vaikų grupės modelį, ugdymo procesas diferencijuojamas ir pritaikomas skirtingo amžiaus vaikams.
24.6. Vaikų skaičius grupėje:
24.8. Grupės veiklai vykdyti skiriama iki 1,5 priešmokyklinio ugdymo pedagogo etato ir 1 auklėtojo padėjėjo etatas.
25. V modelis. Ugdymo (si) tautinės mažumos gimtąja kalba priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną.
25.5. Vaikų skaičius grupėje:
25.8. Bendrojo ugdymo mokyklose priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai švietimo įstaigos nelanko Bendruosiuose ugdymo planuose nustatytu atostogų metu.
26. VI Jungtinė specialioji priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 7,2 val. per dieną.
26.6. Grupėje ugdomi vaikai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir specialusis pedagogas, turintis reikiamą specialiojo pedagogo kvalifikaciją.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
2 priedas prie sprendimo projekto dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2014 m. kovo 28 d.
sprendimu Nr. T3-99
Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų 2014-2015 mokslo metų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius |
Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai |
GIMNAZIJOS: |
|||
1. |
Kalvelių „Aušros“ gimnazija |
1 |
I modelis |
2. |
Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazija |
1 |
V modelis |
3. |
Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazija |
1
1 |
I modelis
V modelis |
3.1.
|
Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos
Grigaičių pradinio ugdymo skyrius |
1 |
III modelis |
4. |
Pagirių gimnazijos Keturiasdešimt Totorių pradinio ugdymo skyrius |
2 |
III modelis |
5. |
Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija |
1
1 |
II modelis
III modelis |
6. |
Rudaminos „Ryto“ gimnazija |
2 |
II modelis |
VIDURINĖS MOKYKLOS: |
|||
7. |
Avižienių vidurinė mokykla |
1
1 |
I modelis,
V modelis |
8. |
Buivydžių vidurinė mokykla |
1 |
V modelis |
9. |
Čekoniškių vidurinė mokykla |
1 |
III modelis |
10. |
Egliškių šv. Jono Bosko vidurinė mokykla |
1 |
II modelis |
11. |
Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinė mokykla |
1 |
III modelis |
11.1.
|
Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos vidurinės mokyklos Valčiūnų pradinio ugdymo skyrius |
1
|
V modelis |
12. |
Maišiagalos kun. Juzefo Obrembskio vidurinė mokykla |
1 |
III modelis |
13. |
Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo vidurinė mokykla |
1 |
I modelis |
14. |
Paberžės šv. Stanislavo Kostkos vidurinė mokykla |
1 |
V modelis |
15. |
Paberžės „Verdenės“ vidurinė mokykla |
1 |
II modelis |
16. |
Rukainių vidurinė mokykla |
1 |
V modelis |
17. |
Valčiūnų vidurinė mokykla |
1 |
III modelis |
18. |
Zujūnų vidurinė mokykla |
1 |
III modelis |
Eil. Nr. |
Įstaigos pavadinimas |
Priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius |
Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai |
PAGRINDINĖS MOKYKLOS: |
|||
19. |
Dūkštų pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
20. |
Eitminiškių pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
21. |
Pakenės Česlovo Milošo pagrindinė mokykla |
1 |
V modelis |
22. |
Kyviškių pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
23. |
Mostiškių pagrindinė mokykla |
1 |
V modelis |
24. |
Rakonių pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
24.1. |
Riešės pagrindinės mokyklos skyrius Karvio mokykla-daugiafunkcis centras |
1 |
III modelis |
25. |
Riešės pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
26. |
Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinė mokykla |
1 |
V modelis |
26.1. |
Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pagrindinio ugdymo skyrius |
1 |
III modelis |
27. |
Šumsko pagrindinė mokykla |
1 |
V modelis |
28. |
Visalaukės pagrindinė mokykla |
1 |
III modelis |
PRADINĖS MOKYKLOS: |
|||
29. |
Buivydiškių pradinė mokykla |
1 |
I modelis |
30. |
Marijampolio pradinė mokykla |
1 |
III modelis |
31. |
Veriškių pradinė mokykla |
1 |
III modelis |
MOKYKLOS-DARŽELIAI: |
|||
32. |
Skaidiškių mokykla-darželis |
1
1 |
IV modelis
II modelis |
33. |
Vaidotų mokykla-darželis „Margaspalvis aitvarėlis“ |
1 |
IV modelis |
VAIKŲ DARŽELIAI: |
|||
34. |
Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželis |
1
2 |
II modelis
IV modelis |
LOPŠELIAI-DARŽELIAI: |
|||
35. |
Lavoriškių vaikų lopšelis-darželis |
1 |
IV modelis |
36. |
Marijampolio vaikų lopšelis-darželis |
1 |
II modelis |
37. |
Mickūnų vaikų lopšelis-darželis |
1 |
IV modelis |
38. |
Nemenčinės vaikų lopšelis-darželis |
3
2 |
II modelis
IV modelis |
39. |
Valčiūnų vaikų lopšelis-darželis |
1 |
IV modelis |
______________________________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. T3-168, 2014-05-30, paskelbta TAR 2014-06-06, i. k. 2014-07232
Pakeitimai:
1.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-168, 2014-05-30, paskelbta TAR 2014-06-06, i. k. 2014-07232
Dėl Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. T3-99 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo patvirtinimo“ 2 priedo dalinio pakeitimo