Suvestinė redakcija nuo 2017-05-09 iki 2019-12-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-09-30, i. k. 2014-13244

 

 

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS PASKIRtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. rugsėjo 25 d. Nr. 1-TS-279

Anykščiai

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos  Respublikos  civilinio kodekso 4.83 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 dalimi bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. D1-612 „Dėl  butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos  paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“ 2 punktą, Anykščių  rajono   savivaldybės    taryba 

n u s p r e n d ž i a patvirtinti Anykščių rajono butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles.

 

 

 

Meras                                                                                                  Sigutis Obelevičius

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 25 d.

sprendimu Nr. 1-TS-279

 

 

Anykščių rajono Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės

T A I S Y K L Ė S

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Anykščių rajono savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – valdytojai),  veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme ( toliau Bendrijų įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ( toliau – Statybos įstatymas).

 

II. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS

IR VYKDYMAS

 

3. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamas Savivaldybės padalinys ar padalinio darbuotojas (darbuotojai) (atsižvelgiama į Savivaldybėje veikiančių valdytojų ir jų valdomų daugiabučių namų skaičių) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.

5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas organizuoja ir vykdo valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:

5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir planuojamų tikrinti valdytojų sąrašą (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytus tikrinamų valdytojų sąrašo sudarymo kriterijus, patikrinimų tvarką ir trukmę);

5.2. neplanuotas valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

6. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama:

6.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

6.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytus reikalavimus;

6.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų  reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;    

6.4. daugiabučio namo  (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami  patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;

6.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

6.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta ( jei gauta nurodomas skaičius)  skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;

6.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;

6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų  dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;

6.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešam registrui – ar administravimo, ar jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre; ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami kiti nustatyti duomenys apie valdytoją.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

7. Atlikus taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus patikrinimus, vadovaujantis  taisyklių priede pateikta Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto pavyzdine forma, surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau – aktas). Jei reikia, jame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, akto kopija pateikiama pareiškėjui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

8. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių nusižengimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka pradėti administracinio nusižengimo teiseną.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

9. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą, kurį (pvz. valdytojo veiksmai netiksliai užpildant jo veiklos dokumentus) įmanoma ištaisyti nedelsiant priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje, priežiūros ir kontrolės vykdytojas duoda jam žodinę pastabą ištaisyti nustatytus trūkumus. Jeigu nustatyto pažeidimo (pareigų vykdymas su trūkumais, kurie sukėlė/sukels butų ir kitų patalpų savininkams žalą, kuri ypač maža ir nematerialinio pobūdžio) pašalinti priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje nedelsiant neįmanoma, priežiūros ir kontrolės vykdytojas nurodo terminą, ne trumpesnį, nei 5 darbo dienos nustatytiems pažeidimams pašalinti (su galimybe valdytojo motyvuotu prašymu šį terminą kartą pratęsti). Visais atvejais šio pažeidimo faktas ir duota žodinė pastaba ar rašytinis nurodymas pažymimi akte. Jei valdytojas per nurodytą terminą neištaiso padaryto mažareikšmio pažeidimo, priežiūros ir kontrolės vykdytojas atlieka veiksmus, nurodytus pavyzdinių taisyklių 8 punkte.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

III. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

10. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimais apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.

11. Už Taisyklių 5 ir 7 punktų priežiūrą ir kontrolę atsakingas Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjas.

12. Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.

12. Savivaldybės administracijai pasibaigus kalendoriniams metams per 3 (tris) mėnesius teikti Aplinkos ministerijai informaciją apie valdytojų veiklos pažeidimus ir problemas, kylančias įgyvendinant valdytojų veiklą, priežiūrą ir kontrolę reglamentuojančius teisės aktus.

Papildyta punktu:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

___________________________________


 

Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų

valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių priedas

 

Anykščių rajono savivaldybės administracija

(viešojo administravimo subjekto pavadinimas)

 

 

 

Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo

 

A K T A S   Nr._________

20__m. ____________________d.

Anykščiai

 

 

Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas_____________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

 

patikrinau______________________________________________________________________

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)

 

dalyvaujant____________________________________________________________________

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p. adresas)

 

______________________________________________________________________________

veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu ir  n u s t a č i a u:

 

1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, atsakingas už ________________________ _____________________________________________________________________________________

(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta, bendras namo( - ų ) plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)

____________________________________________________________________________________

administravimą

 

2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:

(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)

 

2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas) ______________________________________________________________________________

2.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą (-us)______________________

2.3.bendrojo naudojimo objektų aprašą (us)_____________________________________

2.4. metinį namo (-ų) priežiūros ūkinį-finansinį planą (planus)______________________

2.5. ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo planą (-us)___________________________________

2.6. kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos (-ų) sutartį (-is)_____________________

2.7.informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais ______________________________________________________________________________

2.8. paslaugų ir rangos darbų pirkimo dokumentus _____________________________

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

 

2.9.informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus____________

2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones __________________________________

2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo________________________________________________________________________

2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis______________________________________________________________________

2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu _______________________________________________

2.14 ir kitus(nurodyti kokius)________________________________________________

3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Reikalavimai pašalinti trūkumus (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________

(parašas, data)

 

 

Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________

(parašas, data)

 

_______________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Anykščių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-TS-139, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-08, i. k. 2017-07759

Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 25 d. sprendimo Nr. 1-TS-279 „Dėl Anykščių rajono butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo