Suvestinė redakcija nuo 2025-02-26
Įsakymas paskelbtas: TAR 2024-02-29, i. k. 2024-03782
JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS DARBO REGLAMENTO
PATVIRTINIMO
2024 m. vasario 29 d. Nr. 2V-56(1.4 E)
Vilnius
Vadovaudamasis Jaunimo reikalų agentūros nuostatų, patvirtintų Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. A1-87 „Dėl Jaunimo reikalų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 13 punktu:
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. 2V-129 (1.4.) „Dėl Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. vasario 29 d. įsakymu
Nr. 2V-56(1.4 E)
JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Agentūros darbo tvarką.
2. Agentūra – biudžetinė įstaiga prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
3. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, taip pat Jaunimo reikalų agentūros nuostatais (toliau – Nuostatai) ir kitais teisės aktais.
4. Agentūra yra iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų valstybės fondų finansuojama biudžetinė įstaiga, kuriai lėšos skiriamos ir administruojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka. Agentūrai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
5. Agentūra yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei pavadinimu. Agentūros buveinės adresas: Vytenio g. 6, LT-03113 Vilnius.
6. Agentūros antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami ir naikinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
II. AGENTŪROS SKYRIŲ NUOSTATŲ IR PAREIGYBIŲ APRAŠYMO RENGIMO TVARKA
8. Agentūros skyrių nuostatai yra keičiami ar tikslinami pasikeitus Agentūros struktūrai ir (ar) funkcijoms, kitais būtinais atvejais.
9. Agentūros skyrių nuostatų projektus rengia Agentūros skyrių vedėjai ir derina juos su Agentūros direktoriumi.
11. Rengiant Agentūros darbuotojų pareigybių aprašymus, vadovaujamasi Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“ ir Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-177 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodikos patvirtinimo“.
12. Už valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių Agentūroje, (toliau – darbuotojai) pareigybių aprašymų projektų parengimą atsako tiesioginiai darbuotojų vadovai pagal kompetenciją: skyriaus darbuotojų – skyriaus vedėjai; Agentūros darbuotojų, kurie tiesiogiai pavaldūs direktoriaus pavaduotojui, – direktoriaus pavaduotojas; darbuotojų, kurie tiesiogiai pavaldūs Agentūros direktoriui, vidaus auditoriaus, skyrių vedėjų bei direktoriaus pavaduotojo – direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
13. Parengti darbuotojų pareigybių aprašymų projektai pateikiami personalo specialistui. Personalo specialistas įvertina, ar pareigybei priskirtos funkcijos atitinka pareigybės paskirtį, bendrąsias ir (ar) specialiąsias veiklos sritis, ar tinkamai nustatytas pareigybės pavaldumas, ar specialūs reikalavimai, keliami šias pareigas einančiam darbuotojui, atitinka pareigybei priskirtas funkcijas, ar tinkamai nustatytas darbuotojo pareigybės pavadinimas, taip pat, ar pareigybių aprašymai parengti vadovaujantis Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. A1-177 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų, išskyrus mokytojus, pareigybių aprašymo metodikos patvirtinimo“.
14. Personalo specialistas, atlikęs darbuotojų pareigybių aprašymų projektų vertinimą, esant būtinybei, su pastabomis grąžina juos rengėjui.
III. AGENTŪROS DIREKTORIUS
16. Agentūrai vadovauja direktorius, kuris organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Agentūros veiklą per direktoriaus pavaduotoją, skyrių vedėjus, taip pat per atskirus darbuotojus, kurių tiesioginis pavaldumas direktoriui nurodytas jų pareigybės aprašymuose.
18. Direktoriui laikinai nesant (ligos, atostogų, komandiruotės ir kitais atvejais), jo funkcijas atlieka Direktoriaus pavaduotojas ar kitas direktoriaus įsakymu įgaliotas darbuotojas, kuris pavadavimo metu turi teisę pasirašyti įsakymus, raštus, lydraščius – teikimus, sutartis, mokėjimo pavedimus, mokėjimo per Valstybės iždą paraiškas, Agentūros vidaus administravimo ir kitus teisės aktus bei vykdyti kitas Agentūros direktoriaus funkcijas. Agentūros direktorius savo įsakymu gali nustatyti Direktoriaus pavaduotojo ar kito direktoriaus įsakymu įgalioto darbuotojo kompetencijos ribojimus jo pavadavimo metu.
19. Direktorius leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Agentūros direktoriaus nusišalinimo atveju, įsakymus leidžia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme nurodytas darbuotojas.
21. Direktorius leidžia įsakymus dėl:
21.3. Agentūros darbuotojų priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, nuobaudų skyrimo, jų skatinimo, atostogų suteikimo;
22. Direktorius atsako už tinkamą įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų norminių teisės aktų vykdymo organizavimą.
24. Direktoriaus norminiai įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo ir Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
25. Direktoriaus pavaduotojas, skyrių vedėjai, kiti darbuotojai, jei tai yra numatyta jų pareigybės aprašymuose, tiesiogiai atsiskaito direktoriui.
IV. PAVADAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS
27. Atostogų ir komandiruočių prašymuose nurodomi pavaduojantys asmenys (jei yra reikalinga nustatyti pavadavimą). Agentūros darbuotojo atostogų prašyme nurodytą pavaduojantįjį asmenį ir pavadavimo laikotarpį derina pavaduojantysis asmuo, personalo specialistas ir darbuotojo tiesioginis vadovas elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje. Agentūros darbuotojo komandiruotės prašyme nurodytą pavaduojantįjį asmenį ir pavadavimo laikotarpį elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje derina pavaduojantysis asmuo, darbuotojo tiesioginis vadovas, personalo specialistas, finansininko funkcijas vykdantis darbuotojas (Europos Sąjungos lėšų finansavimo klausimais derina Agentūros vyriausiasis finansininkas, valstybės biudžeto klausimais derina Agentūros patarėjas, atsakingas už finansus) ir tvirtina Agentūros direktorius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
V. AGENTŪROS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR PLANAVIMAS
30. Agentūros veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Agentūros metiniu veiklos planu, kuris rengiamas pagal Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, ir skelbiamas Agentūros interneto svetainėje. Kaip vykdomas metinis veiklos planas, vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.
31. Agentūros skyrių veikla reglamentuojama Agentūros direktoriaus tvirtinamais Agentūros darbo reglamentu, Agentūros vidaus tvarkos taisyklėmis, Agentūros padalinių nuostatais, darbuotojų pareigybių aprašymais.
32. Einamieji Agentūros veiklos klausimai aptariami Agentūros direktoriaus ir (ar) direktoriaus pavaduotojo, ir (ar) skyrių bei skyrių vedėjų, ir (ar) projektų bei programų vadovų organizuojamuose pasitarimuose.
VI. AGENTŪROS DOKUMENTŲ VALDYMAS, TVARKYMAS IR APSKAITA
35. Agentūroje gauti registruotini dokumentai registruojami elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje. Registruojant dokumentus nurodoma jo data, numeris, siuntėjas, pavadinimas, dokumento registracijos data, registracijos numeris ir kita informacija. Agentūroje gavus automatiškai sugeneruotą pranešimą apie pateiktus dokumentus per informacines sistemas, elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje registruojamas šis pranešimas.
36. Agentūrai adresuotus dokumentus priima, analizuoja ir elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje registruoja už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas.
37. Agentūroje neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, darbuotojams tiesiogiai elektroniniu paštu atsiųsta bei Agentūros elektroniniu paštu gauta informacija ir dokumentai iš darbo komitetų, darbo grupių, kur jie atstovauja Agentūrą, ir nereikalaujantys atsakymų ar nuomonės pareiškimo, taip pat darbuotojų tiesiogiai į savo elektroninio pašto dėžutes gauti elektroniniai laiškai su paklausimais, kuriuose tik prašoma pateikti informaciją pagal savo kompetenciją, bei analogiška Agentūros elektroniniu paštu gauta informacija ir kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitos sistemą.
38. Skyrių vedėjai turi teisę nuspręsti neregistruoti jų skyriams adresuotų tam tikros periodiškai elektorinėmis priemonėmis jiems adresuotų dokumentų.
39. Agentūrai adresuoti dokumentai užregistruojami ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų gavimo dienos.
40. Darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų elektroninio ryšio priemonėmis gavę dokumentus, adresuotus Agentūrai, privalo nedelsdami juos perduoti už dokumentų registravimą atsakingam Agentūros darbuotojui registravimui.
41. Dokumentai, gauti elektroninio ryšio priemonėmis įkeliami į elektroninę dokumentų valdymo sistemą, užregistruojami ir nukreipiami vykdytojams ir toliau tvarkomi elektroninės dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.
42. Agentūroje gautus popierinius dokumentus (gaunamus paštu ar pristatomus į Agentūrą), priima, peržiūri ir registruoja už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas. Atplėšiami visi gauti vokai, išskyrus su žyma „asmeniškai“ ir adresuotus konkursams (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu dokumentą, gautą voke su žyma „asmeniškai“, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina už dokumentų registravimą atsakingam Agentūros darbuotojui. Už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas taip pat patikrina, ar gauta korespondencija atsiųsta nurodytu adresu, ar vokuose yra visi atsiųstuose dokumentuose nurodyti jų priedai. Jei voke trūksta lydraštyje nurodytų dokumentų arba jų priedų, už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas per 3 darbo dienas išsiunčia informaciją siuntėjui. Kai Agentūros adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne Agentūrai, už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas per 3 darbo dienas laišką išsiunčia reikiamu adresu ir apie tai informuoja laiško siuntėją.
43. Agentūroje gauti registruotini popieriniai dokumentai skenuojami, registruojami ir toliau tvarkomi elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje.
44. Agentūros darbuotojai, nurodyti Agentūros dokumentacijos plane, yra atsakingi už konkrečių bylų sudarymą. Pasikeitus dokumentacijos plane nurodytam darbuotojui, jo tvarkomos bylos pavedamos tvarkyti kitam darbuotojui.
45. Agentūros darbuotojai, turintys prisijungimus prie elektroninės dokumentų valdymo sistemos, privalo kiekvieną darbo dieną nuolat tikrinti savo naudotojo paskyrą ir elektroninio pašto dėžutę. Elektroninės dokumentų valdymo sistemos ir elektroninio pašto dėžutės neperžiūrėjimas neatleidžia nuo atsakomybės laiku įvykdyti užduotis ir pavedimus. Užduoties ar pavedimo išsiuntimas vykdytojui per elektroninę dokumentų valdymo sistemą ar elektroniniu paštu laikomas tinkamu supažindinimu su užduotimis.
46. Teismų šaukimus, pranešimus, nuosprendžius, sprendimus, nutartis, nutarimus ir kitus teisminius iki ikiteisminių institucijų dokumentus jų gavimo dieną elektroninės dokumentų valdymo sistemos priemonėmis už dokumentų registravimą atsakingas Agentūros darbuotojas perduoda Agentūros direktoriui. Agentūros direktorius taip pat operatyviai supažindinamas su dokumentais, gautais iš Lietuvos Respublikos Prezidentūros, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų, Seimo kontrolierių įstaigos, Valstybės kontrolės, taip pat dokumentais su žyma „Skubu“.
47. Agentūros darbuotojai, atsakingi už bendradarbiavimą su Nacionaliniu bendrųjų funcijų centru (toliau – NBFC), elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje užregistruotus personalo, atostogų, komandiruočių ir turto valdymo įsakymus ar prašymus perduoda NBFC.
VII. ARCHYVO TVARKYMAS
49. Agentūros archyvą tvarko, tinkamą priežiūrą, teisingą laikymą ir naudojimą, jų apskaitą, nuolatinio saugojimo dokumentų parengimą valstybiniam saugojimui organizuoja ir už šių funkcijų vykdymą atsako Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, kuris privalo vadovautis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ patvirtintomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis ir kitais teisės aktais.
50. Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą, privalo:
50.1. kontroliuoti dokumentų saugojimą, teikti darbuotojams metodinę pagalbą įforminant nuolatinio, ilgo ir laikino saugojimo bylas, priimti nuolatinio ir ilgo saugojimo bylas į archyvą.
VIII. AGENTŪROS DOKUMENTŲ RENGIMO, VIZAVIMO IR PASIRAŠYMO TVARKA
52. Agentūra, įgyvendindama jaunimo politiką Lietuvoje ir vykdydama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro pavedimus, įgyvendindama Agentūros metinius planus, savo iniciatyva pagal kompetenciją rengia ir teikia teisės aktų projektus, išvadas dėl teisės aktų projektų, Agentūros direktoriaus įsakymus veiklai užtikrinti, raštus, sudaro sutartis (toliau – dokumentai).
53. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės, paskiriamas projekto vadovas ir jame dalyvaujantys darbuotojai (suderinus su jų tiesioginiais vadovais).
54. Agentūros rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymą, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ ir kitus teisės aktus.
55. Dokumentus Agentūroje rengia Agentūros darbuotojai pagal nustatytą kompetenciją ir veiklos sritis.
57. Dokumento rengėjo ir dokumentą vizuojančių asmenų kompetencija:
57.1. Dokumento rengėjas atsako už dokumente pateikiamų duomenų tikrumą ir turinio teisėtumą, užtikrina, kad dokumentas parengtas ir pateiktas vizuoti teisės aktų nustatyta tvarka, atitinka lietuvių bendrinės kalbos reikalavimus, jame nėra gramatinių, loginių, formos ar kito pobūdžio klaidų, dokumento turinys atitinka Agentūros administruojamų projektų tikslus ir paskirtį, rengėjui nustatytą pavedimą;
57.2. Dokumento rengėjo tiesioginis vadovas vizuodamas pritaria dokumento turiniui, patvirtina, kad dokumento turinys atitinka Agentūros veiklos tikslus ir prioritetus, suformuluotus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Agentūros veiklą reglamentuojančiuose ir planavimo dokumentuose, Agentūros administruojamų programų ar projektų tikslus ir paskirtį, patvirtina dokumento turinio atitiktį pavedimui;
57.3. Direktoriaus pavaduotojas arba jo įgaliotas asmuo vizuodamas patvirtina, kad dokumento turinys atitinka teisės terminijos ir teisės technikos reikalavimus, kad dokumento turinys atitinka bendruosius teisės aktų reikalavimus, jame nėra teisės aktų reikalavimams prieštaraujančių nuostatų;
57.4. Finansininkų funkcijas vykdantys darbuotojai, vizuodami patvirtina, kad dokumento turinys atitinka Agentūros interesus finansų ir buhalterinės apskaitos srityje, dokumentu Agentūros prisiimami finansiniai įsipareigojimai, dokumente pateikti skaičiavimai ir finansiniai rodikliai yra pagrįsti ir tikslūs;
58. Įsakymai, susiję su finansais, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
58.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
58.3. Įsakymo projektą vizuoja finansininko funkcijas vykdantis darbuotojas (Europos Sąjungos lėšų finansavimo klausimais vizuoja Agentūros vyriausiasis finansininkas, valstybės biudžeto klausimais vizuoja Agentūros patarėjas, atsakingas už finansus);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
59. Įsakymai, susiję su Agentūros vidinių tvarkų tvirtinimu, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
59.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
60. Įsakymai, susiję su organizacijų akreditacijos tvirtinimu ir kokybės ženklo suteikimu, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
60.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
61. Sprendimai dėl organizacijų akreditacijos tvirtinimo, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
61.1. Sprendimo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
62. Įsakymai, susiję su Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus konkursų rezultatų tvirtinimu, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
62.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
63. Įsakymai, susiję su Tarptautinės jaunimo politikos skyriaus konkursų rezultatų tvirtinimu, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
63.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
64. Įsakymai, susiję su patikromis, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
64.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
65. Įsakymai, susiję su personalo administravimo ir kvalifikacijos kėlimo klausimais, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
65.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
65.2. Įsakymo projektą vizuoja skyriaus, kuriame dirba rengėjas, vedėjas arba darbuotojo, dėl kurio priimamas įsakymas, tiesioginis vadovas;
65.4. Įsakymo projektą vizuoja finansininko funkcijas vykdantis darbuotojas (Europos Sąjungos lėšų finansavimo klausimais vizuoja Agentūros vyriausiasis finansininkas, valstybės biudžeto klausimais vizuoja Agentūros patarėjas, atsakingas už finansus);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
66. Įsakymai, susiję su turto valdymo klausimais, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
66.1. Įsakymo projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą įsakymą įkelia kitas darbuotojas;
66.3. Įsakymo projektą vizuoja Agentūros direktoriaus paskirtas darbuotojas, atsakingas už turto valdymą;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
67. Sutartys, susijusios su paslaugų arba darbų atlikimu, vizuojamos ir pasirašomos tokia tvarka:
67.1. Sutarties projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą sutartį įkelia kitas darbuotojas;
67.3. Sutarties projektą vizuoja direktoriaus pavaduotojas arba jo įgaliotas asmuo, išskyrus sutartis, kurios rengiamos pagal teisės aktais patvirtintas formas (šių sutarčių atitiktį nustatytiems reikalavimams patvirtina rengėjas, viešųjų pirkimų sutarčių atveju, atitiktį nustatytiems reikalavimams vizuodamas patvirtina už viešuosius pirkimus atsakingas specialistas);
67.4. Kai sutartis yra viešųjų pirkimų sutartis, sutarties projektą vizuoja už viešuosius pirkimus atsakingas specialistas;
68. Sutartys, susijusios su dotacijų skyrimu, vizuojamos ir pasirašomos tokia tvarka:
68.1. Sutarties projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą sutartį įkelia kitas darbuotojas;
68.4. Sutarties projektą vizuoja direktoriaus pavaduotojas arba jo įgaliotas asmuo, išskyrus sutartis, kurios rengiamos pagal Europos Komisijos patvirtintas formas (šių sutarčių atitiktį nustatytiems tipiniams reikalavimams patvirtina rengėjas);
69. Sutartys, susijusios su dalyvių išlaidų kompensavimu, vizuojamos ir pasirašomos tokia tvarka:
69.1. Sutarties projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą sutartį įkelia kitas darbuotojas;
70. Sutartys pagal stipendijų skyrimo nuostatuose patvirtintą formą vizuojamos ir pasirašomos tokia tvarka:
70.1. Sutarties projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą sutartį įkelia kitas darbuotojas;
71. Darbo sutartys vizuojamos ir pasirašomos tokia tvarka:
71.1. Sutarties projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą sutartį įkelia kitas darbuotojas;
72. Informacinio pobūdžio raštus, skirtus Europos Sąjungos programos „Eramus+“ ir „Europos Solidarumo korpusas“ projektų dotacijų gavėjams ir kitiems projektų dalyviams, pretendentams ir pan., kuriais nepriimami administraciniai sprendimai ir kurie jų gavėjams ir kitiems tretiesiems asmenims nesukelia teisinių pasekmių, turi teisę pasirašyti Tarptautinės jaunimo politikos skyriaus darbuotojas, atsakingas už konkrečią programos veiklą. Šiame punkte įvardytais atvejais raštą pasirašantis darbuotojas atsako už rašto turinio atitiktį Reglamento 57 punkte nustatytiems reikalavimams. Jei informacinio pobūdžio raštai susiję su asmens duomenų tvarkymu, rengėjas prieš teikdamas gavėjams informacinio pobūdžio raštą, konsultuojasi su duomenų apsaugos pareigūnu.
73. Informacinio pobūdžio raštus, skirtus Europos Sąjungos programos „Erasmus+“ ir „Europos Solidarumo korpusas“ projektų pareiškėjams, informuojant apie akreditacijos arba lėšų skyrimą ar neskyrimą, pasirašo Tarptautinės jaunimo politikos skyriaus vedėjas. Tokiu atveju raštą rengia Tarptautinės jaunimo politikos skyriaus darbuotojas, atsakingas už konkrečią programos veiklą, kuris atsako už rašto turinio atitiktį Reglamento 57 punkte nustatytiems reikalavimams. Jei informacinio pobūdžio raštai susiję su asmens duomenų tvarkymu, rengėjas prieš teikdamas gavėjams informacinio pobūdžio raštą, konsultuojasi su duomenų apsaugos pareigūnu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
74. Kiti raštai vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
74.1. Rašto projektą vizuoja rengėjas, tuo atveju, jeigu į elektroninę dokumentų valdymo sistemą raštą įkelia kitas darbuotojas;
74.3. Rašto projektą vizuoja direktoriaus pavaduotojas arba jo įgaliotas asmuo, jei raštas susijęs su teisėkūros, viešųjų pirkimų klausimais, garantinio mokėjimo užtikrinimu, Jaunimo savanoriškos tarnybos programos įgyvendinimą nustatančių teisės aktų nuostatų laikymusi, taip pat jei raštas skirtas Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai, Lietuvos Respublikos Seimo nariui; Lietuvos Respublikos ministrui pirmininkui, ministrui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijai, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigai, teisėsaugos institucijai, teismui, prokuratūrai, antstoliui;
74.4. Rašto projektą vizuoja finansininko funkcijas vykdantis darbuotojas, jei raštu Agentūra prisiima finansinius įsipareigojimus ar jų atsisako, teikiama informacija, nuomonė, priimami administraciniai ar kitokie sprendimai, susiję su Agentūros ar Agentūros administruojamų projektų ar programų finansų ir buhalterinės apskaitos klausimais;
74.5. Rašto projektą vizuoja už viešuosius pirkimus atsakingas specialistas, jei raštas susijęs su viešųjų pirkimų klausimais;
74.6. Esant poreikiui, rašto projektas gali būti teikiamas vizuoti bet kuriam Agentūros valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, pagal jam priskirtą kompetenciją;
74.7. Rašto projektą, susijusį su asmens duomenų apsauga, papildomai vizuoja duomenų apsaugos pareigūnas;
75. Prašymai personalo, komandiruočių, kitais klausimais, vizuojami ir pasirašomi tokia tvarka:
76. Prašymai dėl atostogų vizuojami ir pasirašomi Reglamento 27 punkte ir Agentūros vidaus darbo tvarkos taisyklėse nustatyta tvarka.
77. Dokumentų rengimo, vizavimo ir pasirašymo tvarką Agentūroje nustato Reglamentas, kiti Agentūros direktoriaus įsakymai. Prireikus Agentūros direktorius gali nustatyti kitokią dokumentų rengimo, vizavimo ir pasirašymo tvarką, nei numatyta Reglamente. Agentūroje dokumentai pasirašomi elektroninėmis priemonėmis arba juos išspausdinus.
IX. AGENTŪROS VIDAUS PAVEDIMAI
78. Tiesiogiai visiems Agentūros darbuotojams pavedimus turi teisę duoti Agentūros direktorius. Agentūros direktoriaus pavedimai gali būti įforminami įsakymais, rezoliucijomis, žodine arba rašytine forma.
79. Pavedimus duoti taip pat turi teisę:
80. Pavedimas, jeigu jį duodant nenurodytas konkretus laikas, turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo gavimo dienos (pavedimo peradresavimas šio termino nepratęsia). Pavedimas parengti atitinkamo teisės akto projektą, jeigu duodant pavedimą nenurodytas konkretus laikas, turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo jo gavimo dienos.
X. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
82. Asmenų teisė gauti informaciją iš Agentūros užtikrinama Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, šio Reglamento nustatyta tvarka.
83. Atsakingas darbuotojas už viešųjų ryšių organizavimą koordinuoja veiklas, susijusias su visuomenės informavimu ir viešosios nuomonės formavimu apie Agentūros veiklą.
84. Pranešimai ir kita informacija, teikiama visuomenei ir žiniasklaidai, turi būti tiksli, teisinga, atitikti oficialią Agentūros poziciją.
85. Agentūros pranešimai žiniasklaidai esminiais klausimais, susijusiais su jaunimo politikos formavimu ir įgyvendinimu, Agentūros veikla, Agentūros biudžeto lėšų panaudojimu ir kitais aktualiausiais klausimais, suderinami su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
XI. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
87. Agentūros darbuotojai į tarnybines komandiruotes užsienio valstybėse ir Lietuvoje vyksta vadovaujantis Komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose ir regionų plėtros tarybose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ ir kitų norminių teisės aktų nustatyta tvarka.
88. Agentūros gaunami oficialūs institucijų kvietimai į užsienyje ir Lietuvoje organizuojamus renginius registruojami elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje ir perduodami Agentūros direktoriui. Agentūros direktorius, įvertinęs renginio tematiką, kvietimą su siūlymu dalyvauti, nedalyvauti arba pateikti papildomos informacijos Agentūros atstovui renginyje perduoda Agentūros darbuotojams pagal kompetenciją. Kiti Agentūros gaunami kvietimai į užsienyje ir Lietuvoje organizuojamus renginius elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje nėra registruojami. Skyriaus vedėjai priima sprendimą dėl dalyvavimo ir perduoda darbuotojui pagal kompetenciją registruotis.
89. Agentūros gaunami kvietimai į užsienyje ar Lietuvoje organizuojamus renginius, kuriuose kviečiamas dalyvauti Agentūros direktorius, registruojami bendrąja tvarka, o prašymas dėl leidimo dalyvauti renginyje teikiamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
90. Agentūros darbuotojų išvykimo į komandiruotę klausimą sprendžia Agentūros direktorius pasirašydamas nustatytos formos prašymą leisti vykti į komandiruotę ir apmokėti komandiruotės išlaidas.
91. Agentūros direktoriaus išvykimo į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse klausimus sprendžia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras arba jo įgaliotas valstybės tarnautojas.
92. Prašyme leisti vykti į komandiruotę ir apmokėti komandiruotės išlaidas turi būti nurodyta: siunčiamojo į komandiruotę vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas ir trukmė, vietovė, kur vykstama, komandiruotės išlaidų apmokėjimo sąlygos, transporto priemonės markė ir modelis. Prireikus prašyme nurodomas išvykstantįjį į komandiruotę pavaduojantis asmuo.
93. Prašymas leisti vykti į komandiruotę ir apmokėti komandiruotės išlaidas dėl Agentūros darbuotojo, išskyrus Agentūros direktorių, turi būti pasirašomas komandiruojamo darbuotojo, vizuojamas jo tiesioginio vadovo, pavaduojančio asmens, finansininko funkcijas vykdančio darbuotojo, už personalą atsakingo asmens ir tvirtinamas Agentūros direktoriaus parašu. Dėl komandiruočių įsakymai nėra rengiami.
94. Komandiruotės metu darbuotojas, kuris naudojasi tarnybiniu automobiliu, atsako už automobilio švarą ir saugą eksploatavimo metu.
95. Jeigu komandiruotės išlaidas numatoma apmokėti avansu, apie tai NBFC turi būti informuotas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki išvykimo į komandiruotę.
96. Grįžęs iš komandiruotės darbuotojas privalo per 3 darbo dienas pateikti finansininko funkcijas vykdančiam darbuotojui, atsakingam už bendradarbiavimą su NBFC, ataskaitą ir atitinkamus dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas. Jeigu buvo išmokėtas avansas, – grąžinti nepanaudotą avanso likutį.
97. Darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas taip pat privalo pateikti tarnybinės komandiruotės į užsienį ataskaitą elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje, suderintą su skyriaus vedėju, Agentūros direktoriui. Tarnybinės komandiruotės į užsienį ataskaitoje turi būti nurodytas komandiruotės laikas, jos iniciatorius, komandiruotėje buvusių darbuotojų vardai, pavardės, pareigos, kur ir su kuo vyko susitikimai, kokie klausimai svarstyti, komandiruotės rezultatai, išvados ir pasiūlymai.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
99. Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas Reglamentas yra skelbiamas Agentūros interneto svetainėje.
Pakeitimai:
1.
Jaunimo reikalų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-48(1.4 E), 2025-02-25, paskelbta TAR 2025-02-25, i. k. 2025-03029
Dėl Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus 2024 m. vasario 29 d. įsakymo Nr. 2v-56 (1.4 E) „Dėl Jaunimo reikalų agentūros darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo