Suvestinė redakcija nuo 2020-04-08 iki 2023-11-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-09-26, i. k. 2018-15098

 

Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2018 m. rugsėjo 26 d. Nr. T1-198

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 dalimi, Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. spalio 24 d. sprendimą Nr. T1-220 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Sprendimo 1 punktu patvirtintas Tvarkos aprašas (išskyrus 6 punktą) ir sprendimo 2 punktas įsigalioja nuo 2018 m. spalio 1 d.

4. Sprendimo 1 punktu patvirtinto Tvarkos aprašo 6 punktas įsigalioja nuo 2019 m. rugsėjo 1 d.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T1-198

 

Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Pasvalio rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Apraše ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR PANAUDOJIMAS

 

3. Mokymo lėšos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio Mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai skaičiuojamos vadovaujantis Aprašu.

4. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos perskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

4.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

4.2. švietimo pagalbai mokyklose ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms;

4.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas);

4.5. ugdymo finansavimo skirtumams tarp mokyklų sumažinti. Šios lėšos sudaro 2,4 procentus nuo lėšų sumos, apskaičiuotos ugdymo planui įgyvendinti ir Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti skiriamos:

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T1-75, 2020-04-06, paskelbta TAR 2020-04-07, i. k. 2020-07242

4.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, mokytojams taikant vidutinį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą (įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo);

4.5.2. ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo prieinamumui užtikrinti (tarp jų ir mokyti namuose);

4.5.3. ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei diegti;

4.5.4. finansuoti užsienio kalbų mokymąsi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose;

4.5.5. finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

5. Tvarkos aprašo 4.2 ir 4.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti paskirstoma ne mažiau kaip 100 procentų lėšų, apskaičiuotų pagal Aprašo 1 priede nurodytus atitinkamų ugdymo reikmių koeficientus ir faktinį mokinių skaičių. Tvarkos aprašo 4.1 ir 4.3 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti lėšos, apskaičiuotos neviršijant Aprašo 1 priede nurodytų koeficientų,  skiriamos pagal poreikį.

6. Ugdymo procesui organizuoti ir valdyti pareigybių skaičius nustatomas atsižvelgiant į Savivaldybės gaunamas lėšas, skirtas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti  pagal kiekvieną įstaigą atskirai, kai pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas mokosi:

6.1. iki 120 mokinių – 1 pareigybė;

6.2. 121–200 mokinių – iki 2 pareigybių;

6.3. 201–600 mokinių – iki 3 pareigybių;

6.4. 601 ir daugiau – iki 4 pareigybių.

7. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti  gali būti naudojamos:

7.1. mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo darbo užmokesčiui (įskaitant pareiginės algos kintamąją dalį);

7.2. neformaliojo vaikų švietimo organizatoriaus darbo užmokesčiui;

7.3. priemokoms, kai nustatytos apimties ugdymo proceso organizavimo ir valdymo funkcijas vykdo kiti darbuotojai;

7.4. dalies ugdymo proceso organizavimo ir valdymo darbų atlikimo paslaugoms pirkti.

8. Švietimo pagalbai mokyklose (jeigu mokykla neturi atitinkamos švietimo pagalbos specialisto, švietimo pagalbos lėšos ar jų dalis gali būti skiriamos Švietimo pagalbos tarnybai, kurios specialistai teikia švietimo pagalbą tos mokyklos bendruomenei) ir pedagoginę psichologinę pagalbą teikiančioms įstaigoms lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis  Aprašo 1 priede nurodytais koeficientais ir gali būti naudojamos:

8.1. socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, mokytojų padėjėjų, gestų kalbos vertėjų pareigybių, įsteigtų mokyklose, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

8.2. švietimo pagalbos paslaugoms pirkti;

8.3. Švietimo pagalbos tarnybai mokinių specialiesiems ugdymosi poreikiams įvertinti, pedagoginės psichologinės pagalbos teikimo mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai funkcijoms finansuoti;

8.4. mokyklos bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti.

9. Mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti lėšos apskaičiuotos neviršijant Aprašo 1 priede nurodytų koeficientų paskirstomos pagal poreikį, kurį pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

10. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus. Lėšos paskirstomos atsižvelgiant į mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre.

11. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

11.1. ugdymo planui įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių mokinių sraute, vadovaujantis Aprašo 2–5 priedais. Naudojamos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų), gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ir kita);

11.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti ir nuomoti (įskaitant ir skaitmenines versijas) lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;

11.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;

11.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus;

11.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT) lėšos apskaičiuojamos pagal Aprašo 1 priede nurodytus koeficientus.

12. Tvarkos aprašo 11.2–11.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o Tvarkos aprašo 11.5 papunktyje nurodytoms ugdymo reikmėms – ne mažiau kaip 40 procentų lėšų. Lėšos, nepanaudotos Tvarkos aprašo 11.2–11.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms, pagal poreikį gali būti perskirstomos kitoms įstaigos išlaidoms ugdymo plano įgyvendinimui.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Švietimo ir mokslo ministerijos perskirstyta (atsižvelgiant į pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.) speciali tikslinė dotacija, skirta ugdymo reikmėms tenkinti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme), einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstoma Savivaldybės ugdymo įstaigoms pagal šiuos kriterijus:

13.1. pasikeitusį mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

13.2. pasikeitusį klasių komplektų skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d.;

13.3. faktiškai užimtus etatus einamųjų metų rugsėjo 1 d.

14. Nepanaudotas per einamuosius metus mokymo lėšas ugdymo įstaigos grąžina į Savivaldybės iždo sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d., Savivaldybės administracijos Finansų skyrius – į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą nustatyta tvarka ir terminais.

15. Už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingi asignavimų valdytojai.

 

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T1-75, 2020-04-06, paskelbta TAR 2020-04-07, i. k. 2020-07242

Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugsėjo 26 d. sprendimo Nr. T1-198 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos parašo patvirtinimo“ pakeitimo