Suvestinė redakcija nuo 2018-01-17 iki 2020-02-05

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-02-09, i. k. 2016-02551

 

 

MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ VERTINIMO MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2016 m. vasario 9 d. Nr. 2V-35

 

 

Vadovaudamasi Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 709, 13.5 ir 13.7 papunkčiais,

tvirtinu Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

L. e. p. direktorė                                                                                              Birutė Bukauskaitė


 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus

2016 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 2V-35

 

IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DOKUMENTŲ VERTINIMO MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašas (toliau – šis Aprašas) nustato prašymų teikimo, siekiant pradėti vykdyti ikiprekybinį pirkimą, šių prašymų vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.

2. Šis Aprašas skirtas įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. liepos 1 d. nutarimą Nr. 709 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ikiprekybinių pirkimų vykdymo aprašas).

3. Apraše vartojamos sąvokos

3.1. Prašymas – dokumentai, kuriais prašoma įvertinti planuojamą vykdyti ikiprekybinį pirkimą.

3.2. Technologinės plėtros komitetas – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 „Dėl Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ekspertinio vertinimo aprašas).

3.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Ikiprekybinių pirkimų vykdymo apraše, kituose teisės aktuose ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos parengtoje standartinėje praktikoje, kuri siūloma MTEP statistiniams tyrimams leidinyje „Frascati vadovas“, (toliau – Frascati vadovas) vartojamas sąvokas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

 

II skyrius

IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ dokumentų VERTINIMui TEIKIMAS

 

4. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Ikiprekybinių pirkimų vykdymo aprašo 15-17 punktais, Agentūrai vertinimui pateikia prašymą, kurį sudaro:

4.1. institucijos lydraštis;

4.2. ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymas (pagal pavyzdinę Aprašo 1 priede pateikiamą formą);

4.3. ikiprekybinio pirkimo techninė specifikacija, skirta detaliam problemos paaiškinimui (pagal pavyzdinę Aprašo 2 priede pateikiamą formą);

4.4. kiti dokumentai (jei teikiama).

5. Šio Aprašo 4 punkte nurodyti dokumentai pateikiami Agentūrai elektroniniu paštu ikiprekybiniai@mita.lt (pdf ir doc, docx formatais). Dokumentai Agentūroje priimami kiekvieno mėnesio 5 darbo dieną, išskyrus atvejus, kai Agentūros direktorius įsakymu nustato kitaip. Einamųjų metų dokumentų priėmimo dienos skelbiamos Agentūros interneto svetainėje adresu http://www.mita.lt/lt/inovacijos/ikiprekybiniai-pirkimai/vertinimas/.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

 

III skyrius

IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ dokumentų VERTINIMAS

 

6. Gavusi Aprašo 4 punkte nurodytus dokumentus, Agentūra atlieka administracinį vertinimą, kurio metu įvertinama, ar dokumentai yra tinkamai pateikti. Tuo atveju, jei pateikta netiksli arba nepakankama informacija, Agentūra turi teisę prašyti patikslinti informaciją, nustatydama ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą. Jei po Agentūros prašymo patikslinti informaciją, perkančioji organizacija jos nepateikė arba pateikta informacija yra nepakankama vertinimui, Agentūra gali priimti sprendimą nevertinti dokumentų, nurodydama priežastis ir apie tai informuodama perkančiąją organizaciją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Administracinio vertinimo metu nustačius, kad dokumentai yra tinkamai pateikti, jie teikiami ekspertiniam vertinimui.

7. Ekspertiniam vertinimui atlikti sudaroma Ikiprekybinių pirkimų ekspertų grupė (toliau – Ekspertų grupė). 

8. Ekspertų grupę sudaro ne mažiau kaip 5 ekspertai: vienas Lietuvos mokslo tarybos atstovas, Agentūros atstovas ir ne mažiau kaip trys Agentūros mokslo, technologijų ir verslo ekspertai, dirbantys ikiprekybinių pirkimų objektą atitinkančiose mokslo ir technologijų srityse bei verslo sektoriuje. Agentūros mokslo, technologijų ir verslo ekspertus į Ekspertų grupę deleguoja Agentūros ekspertų taryba vadovaudamasi Ekspertinio vertinimo aprašu. Ekspertų grupei pirmininkauja Agentūros atstovas.

9. Ekspertų grupės sudėtis ir jos pirmininkas tvirtinami Agentūros direktoriaus įsakymu.

10. Ekspertų grupė, vertindama ikiprekybinio pirkimo dokumentų atitikimą Ikiprekybinių pirkimų vykdymo aprašo 4, 5 ir 16 punktuose nustatytiems reikalavimams, vadovaujasi skaidrumo, objektyvumo, nediskriminavimo, nešališkumo, interesų konflikto vengimo ir konfidencialumo principais, Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu 2012 m. birželio 6 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“, Frascati vadovu, kita vertinimui reikalinga medžiaga. Ekspertinio vertinimo metu pritrūkus informacijos ar duomenų, Agentūra turi teisę prašyti perkančiosios organizacijos pateikti papildomą informaciją ar duomenis, nustatydama ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą.

11. Mokslo ir technologijų sričių bei verslo sektoriaus ekspertai vertina ikiprekybinių pirkimų dokumentus individualiai pateikdami individualią išvadą (pagal Aprašo 3 priede pateikiamą formą) dėl ikiprekybinio pirkimo objekto atitikties Ikiprekybinių pirkimų vykdymo aprašo 4, 5 ir 16 punktuose nustatytiems reikalavimams.

12. Individualios ekspertų išvados aptariamos Ekspertų grupės posėdyje, kurio metu suformuluojama apibendrinta galutinė išvada dėl vertinimui pateikto pirkimo objekto atitikimo (neatitikimo) ikiprekybinio pirkimo reikalavimams (toliau – galutinė išvada). Ekspertų grupės galutinė išvada yra teisėta, jeigu jos posėdžiuose dalyvauja ne mažiau kaip pusė narių. Vienas Ekspertų grupės narys turi vieną balsą. Ekspertų grupė priima galutinę išvadą paprasta balsų dauguma, o jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis yra pirmininko balsas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

 

13. Agentūra ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinių dokumentų ir (ar) informacijos gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos pateikia perkančiajai organizacijai pateikia motyvuotą išvadą dėl ikiprekybinio pirkimo objekto, aprašyto perkančiosios organizacijos pateiktuose dokumentuose, atitikimo (neatitikimo) Ikiprekybinių pirkimų vykdymo aprašo 4, 5 ir 16 punktų reikalavimams.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

 

IV SKYRIUS

APELIACIJOS

 

14. Apeliacijos dėl Agentūros galutinės išvados gali būti teikiamos Agentūros Technologinės plėtros komitetui per 14 dienų nuo tos dienos, kurią perkančioji organizacija sužinojo ar turėjo sužinoti apie šį sprendimą.

15. Agentūros sprendimai ar veiksmai (neveikimas) gali būti skundžiami Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

V skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Už informacijos ir vertinimui pateiktų duomenų teisingumą ir tikslumą atsako perkančioji organizacija Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

17. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

______________


 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pavyzdinė ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymo forma)

 

IKIPREKYBINIO PIRKIMO OBJEKTO APRAŠYMAS

 

Perkančiosios organizacijos pavadinimas

 

Perkančiosios organizacijos kontaktinio asmens pareigos, vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas

 

 

1.

Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas

 

 

2.

Ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktis Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[1]

Energetika ir tvari aplinka

Sveikatos technologijos ir biotechnologijos

Agroinovacijos ir maisto technologijos

Nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos

Transportas, logistika ir informacinių ryšių technologijos

Įtrauki ir kūrybinga visuomenė

Netaikoma

 

Nurodyti prioritetą ir prioriteto teminį specifiškumą (jei taikoma):

 

 

3.

Ikiprekybinio pirkimo metu ketinamas sukurti inovatyvusis produktas

 

 

 

4.

Nurodyti ir išsamiai pagrįsti konkrečią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės), kurią perkančioji organizacija išspręs įvykdžiusi ikiprekybinį pirkimą

 

 

5.

Išsamiai pagrįsti ikiprekybinio pirkimo metu sukurto inovatyviojo objekto potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.)

 

 

6.

Norimos įsigyti mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (MTEP) paslaugos trumpas aprašymas (nurodyti ikiprekybinio pirkimo etapus, kuriuos ketinama vykdyti bei kokius rezultatus dalyviai turėtų pasiekti kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape)

 

 

7.

Pagrįsti kodėl MTEP yra būtini siekiant  sukurti inovatyvųjį produktą

 

 

8.

Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai

 

 

 

9.

Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė

 

 

 

10.

Minimalus dalyvių skaičius kiekviename etape

 

 

 

11.

Ikiprekybinio pirkimo biudžetas, nurodant kiekvieno ikiprekybinio pirkimo etapo veiklai finansuoti (mokėti dalyviams) numatomas skirti lėšas

 

 

 

12.

Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape

 

 

 

13.

Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai ir ikiprekybinio pirkimo biudžeto dalis, kurią sudaro kiekvienas šaltinis, atskirais ikiprekybinio pirkimo etapais

 

 

 

 

Pridedami dokumentai: Rinkos analizė, kurioje, be kita ko, turi būti pateikta rinkos apžvalga ir pagrindimas, kodėl Lietuvos ir užsienio rinkoje esantys produktai netenkina perkančiosios organizacijos ir (arba) visuomenės poreikių, kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo esančių rinkoje ir kaip prisidės prie 4 punkte nurodytos problemos sprendimo.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

Nr. 2V-4, 2018-01-16, paskelbta TAR 2018-01-16, i. k. 2018-00656

 


 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Pavyzdinė ikiprekybinio pirkimo techninės specifikacijos forma)

 

Institucijos pavadinimas

 

IKIPREKYBINIO PIRKIMO (PAVADINIMAS) TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

I. IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ TIKSLAS

 

Trumpas problemos, kurią šiuo ikiprekybiniu pirkimu siekiama išspręsti, aprašymas. Nurodomas perkančiosios organizacijos siekiamas Mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (MTEP) paslaugų tikslas (laukiamas rezultatas).

 

 

II. FUNKCINIAI REIKALAVIMAI IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ METU SIEKIAMAM SUKURTI INOVATYVIAJAM PRODUKTUI

 

Nurodomi norimo sukurti inovatyviojo produkto funkciniai reikalavimai, taip pat kiti inovatyviajam produktui keliami reikalavimai (pavyzdžiui, kokybės, techninių pranašumų, estetinių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo reikalavimai, kurie geriausiai tinka norint išspręsti perkančiosios organizacijos problemą, reikšmingą efektyvaus jos viešuosius interesus tenkinančių funkcijų vykdymo požiūriu, siekiant pasiekti šios organizacijos strateginius tikslus).

Nurodomas planuojamas MTEP paslaugų rezultatų panaudojimas.

 

III. REIKALAVIMAI MTEP PASLAUGAI

 

Nurodomi reikalavimai MTEP paslaugai pagal ikiprekybinio pirkimo etapus, specifiniai reikalavimai kiekvienam MTEP etapui (jei taikoma) bei rezultatai, kuriuos dalyviai turėtų pasiekti kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape.

I etapas – inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas, gali apimti 2-3 MTEP etapus pagal Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapai).

I etape, vykdant taikomuosius mokslinius tyrimus, turi būti suformuluota naujo produkto sukūrimo idėja arba atliktas technologinio sprendimo detalizavimas jo įgyvendinamumo požiūriu, o vykdant eksperimentinės plėtros veiklą, produkto sukūrimo idėjos įgyvendinamumas detaliai išanalizuojamas ir patikrinamas eksperimentiškai. Laboratorinėmis sąlygomis pradedamas atskirų produkto elementų maketų laboratorinis patikrinamas.

II etapas – inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas, gali apimti 4-7 MTEP etapus. Šio etapo metu laboratorinėmis sąlygomis sukuriamas ir patikrinamas produkto maketas. Po to maketas tikrinamas sąlygomis, artimomis realioms ir sukuriamas produkto prototipas, kurio funkcionavimas patikrinamas sąlygomis, artimomis realioms.

III etapas – inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas, gali apimti 8-9 MTEP etapus. Šio etapo metu produkto prototipas galutinai parengiamas rinkai – prototipas patikrinamas realiomis sąlygomis, vykdoma produkto įvertinimo rinkoje veikla, esant poreikiui, gaminama bandomoji nekomercinės apimties naujo produkto partija.

 

IV. KITA INFORMACIJA

 

Gali būti pateikiama informacija, nuorodos į dokumentus, standartus, kuriuos turės atitikti sukurtas inovatyvusis produktas, taip pat kita dalyviui svarbi informacija ar dokumentai.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

Nr. 2V-4, 2018-01-16, paskelbta TAR 2018-01-16, i. k. 2018-00656

 


 

Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje

tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Ekspertinės išvados forma)

 

EKSPERTINĖ IŠVADA DĖL IKIPREKYBINIO PIRKIMO

 

Ikiprekybinio pirkimo pavadinimas

 

Perkančiosios organizacijos pavadinimas

 

 

Nr.

Kriterijus

Atitinka

Neatitinka

Pastabos

 

1.

 

Ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka nurodytai Sumanios specializacijos prioritetinei krypčiai[2], prioritetui ir prioriteto teminiam specifiškumui (jei taikoma)

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

Rinkos analizė yra atlikta

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kodėl Lietuvos ir užsienio rinkoje esantys produktai netenkina perkančiosios organizacijos ir (arba) visuomenės poreikių

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kuo ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis produktas skirsis nuo esančių rinkoje

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

Rinkos analizėje yra pagrįsta, kaip ikiprekybinis pirkimas prisidės prie pirkimo objekto aprašymo 4 punkte nurodytos problemos sprendimo

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

Ikiprekybiniu pirkimu perkančioji organizacija spręs konkrečią, egzistuojančią problemą (žmogaus, kultūros ar visuomenės)

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Ikiprekybinio pirkimo metu sukurtas inovatyvusis objektas turės potencialią pridėtinę vertę Lietuvos ir Europos Sąjungos mastu (ekonominę, socialinę, kultūrinę ar kt.)

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

Norimos įsigyti mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (MTEP) paslaugos trumpas aprašymas yra pagrįstas

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

MTEP yra būtini siekiant  sukurti inovatyvųjį produktą

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

Ikiprekybinio pirkimo rezultato numatomi naudos gavėjai yra identifikuoti

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

Numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė yra pagrįsta

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

Minimalus dalyvių skaičius kiekviename etape yra pakankamas

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

Ikiprekybinio pirkimo biudžetas yra pagrįstas

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

Maksimali kaina vienam dalyviui kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape yra pagrįsta

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

Numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai ir ikiprekybinio pirkimo biudžeto dalis, kurią sudaro kiekvienas šaltinis, atskirais ikiprekybinio pirkimo etapais yra pagrįsti

 

 

 

 

 

 

 

IŠVADA:

Planuojamas pirkimas atitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimus

 

Planuojamas pirkimas neatitinka ikiprekybinio pirkimo reikalavimų

(nurodyti priežastis)

 

Rekomendacijos perkančiajai organizacijai dėl reikalavimų inovatyviajam produktui ir MTEP veiklų vykdytojų kompetencijos formulavimo

 

 

Ekspertas

 

......................................                                                         ..................................................

                   (data, parašas)                                                                            (vardas, pavardė

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

Nr. 2V-4, 2018-01-16, paskelbta TAR 2018-01-16, i. k. 2018-00656

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-216, 2016-11-02, paskelbta TAR 2016-11-03, i. k. 2016-26191

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 2V-35 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-4, 2018-01-16, paskelbta TAR 2018-01-16, i. k. 2018-00656

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2016 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 2V-35 „Dėl Ikiprekybinių pirkimų dokumentų vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.

[2] Pagal Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 30 d. nutarimu Nr. 411 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių ir jų prioritetų įgyvendinimo programos patvirtinimo“.