Suvestinė redakcija nuo 2024-11-30
Potvarkis paskelbtas: TAR 2024-10-23, i. k. 2024-18332
KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. rugpjūčio 21 d. Nr. MP-999
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Kauno rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės mero 2023 m. liepos 5 d. potvarkį Nr. MP-405 „Dėl Kauno rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės mero
2024 m. rugpjūčio 21 d. potvarkiu Nr. MP-999
KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ
PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, kreipimosi dėl socialinių paslaugų nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo, informacijos teikimo ir saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką.
2. Šis Aprašas taikomas organizuojant socialines paslaugas asmeniui (šeimai), deklaravusiam (deklaravusiai) gyvenamąją vietą Kauno rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė), kai asmuo (šeima) kreipiasi dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos (sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo, – dėl socialinių paslaugų asmenims, kurie jau gauna ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, skyrimo, priėmė Savivaldybės administracija, arba Savivaldybė buvo paskutinė asmens deklaruota gyvenamoji vieta iki jo apsigyvenimo socialinės globos įstaigoje, – dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo). Šis Aprašas taip pat taikomas organizuojant socialines paslaugas asmeniui (šeimai), kurie faktiškai gyvena Savivaldybėje ir kurie kreipiasi dėl bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu. Kai asmuo yra deklaravęs gyvenamą vietą Savivaldybėje, tačiau faktiškai gyvena kitoje savivaldybėje, dėl socialinių paslaugų poreikio vertinimo kreipiasi į faktinės gyvenamosios vietos savivaldybę.
Punkto pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
3. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis yra nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu (toliau – Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašas) ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika (toliau – Socialinės globos poreikio nustatymo metodika), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų poreikio nustatymą bei skyrimą. Socialinės globos poreikis vaikui su negalia vertinamas vadovaujantis Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika).
5. Konkrečios socialinės paslaugos teikimo tvarką nustato socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, vadovaudamasis teisės aktais, nurodytais Aprašo 3 punkte bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įstaigos veiklą.
6. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir kituose susijusiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PRAŠYMUS PRIIMANTYS IR POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI
7. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, prašymus priima ir socialinių paslaugų poreikį nustato šių įstaigų socialiniai darbuotojai, kuriems pavesta ši funkcija (toliau – socialiniai darbuotojai):
7.1. dėl bendrųjų socialinių paslaugų, išskyrus maitinimo organizavimo paslaugą kreipiasi į SBĮ Kauno rajono socialinių paslaugų centrą (toliau – Socialinių paslaugų centras). Dėl maitinimo paslaugos asmuo (šeima) kreipiasi į Čekiškės socialinių paslaugų namus;
7.2. dėl socialinės priežiūros paslaugų, dienos socialinės globos (institucijoje ar asmens namuose) ir laikino atokvėpio paslaugos – į Socialinių paslaugų centrą, išskyrus:
7.2.2. dėl intensyvios krizių įveikimo pagalbos – Socialinių paslaugų centrą, Vaiko gerovės centrą „Gynia“. Prašymo pildyti nereikia, kai į įstaigą atvyksta vaikai su laikinosios priežiūros aktu, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kiti tos šeimos vaikai kartu su jų atstovais (atstovu) pagal įstatymą;
7.2.4. dėl ilgalaikės ar trumpalaikės socialinės globos, – į Socialinių paslaugų centrą, išskyrus atvejus, kai asmuo yra gydomas arba gauna paslaugas kitoje įstaigoje. Šiuo atveju asmuo kreipiasi į šios įstaigos darbuotoją, atsakingą už prašymų gauti atitinkamą socialinę paslaugą priėmimą ir (ar) socialinių paslaugų organizavimą.
8. Asmuo, kurį rengiamasi paleisti iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietos ar kuris rengiasi išvykti iš psichologinės ir socialinės reabilitacijos įstaigos ar kito tipo sveikatos priežiūros įstaigos (toliau kartu – kitos įstaigos), norėdamas gauti socialines paslaugas, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus.
9. Socialiniai darbuotojai, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatyme išsilavinimui keliamus reikalavimus, nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, skiriami socialines paslaugas teikiančių įstaigų nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO
11. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, arba veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo
interesais – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, gali kreiptis į Aprašo 6 punkte nurodytas įstaigas.
12. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kreipdamasis į prašymus priimantį socialinį darbuotoją dėl socialinių paslaugų, teikia užpildytą Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas).
13. Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti socialinės globos ar socialinės priežiūros paslaugą (apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimas apsaugotame būste) be kitų privalomų dokumentų, pateikia Medicinos dokumentų išrašą / siuntimą (F027/a), kuriame turi būti nurodyta informacija apie asmeniui paskirtus medikamentus ir jų vartojimą bei patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ligomis ir kad jam nediagnozuota ūmi psichozė. Išrašas turi būti išduotas ne anksčiau kaip likus 3 mėnesiam iki paslaugų teikimo pradžios.
14. Bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, pateikia laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka.
15. Prašymo užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją konsultuoja prašymus priimantis socialinis darbuotojas.
16. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima), patiriantis (patirianti) smurtą arba jam (jai) kyla grėsmė jo (jos) fiziniam, psichiniam ar emociniam saugumui, tačiau neatitinkantis (neatitinkanti) Aprašo 2 punkte nurodytų gyvenamosios vietos sąlygų, kreipiasi į Aprašo 7 punkte nurodytą socialinių paslaugų įstaigą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kartu su Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytais dokumentais, pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją. Prašymą ir Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus priėmę socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi į socialinių paslaugų įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai, o jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos, – Socialinės paramos skyriui (toliau – Skyriui).
17. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, pagal Socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 4 dalį apie tai nedelsdami informuoja Skyrių pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens Prašymo.
18. Asmens Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų, išskyrus transporto organizavimo paslaugą, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimą, maitinimo organizavimą, teikimas nebūtinas.
19. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą. Kreipiantis dėl kiekvieno kito karto, kai teisės aktų nustatyta tvarka jau priimtas Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo, kuriame nurodyta paslaugą teikianti įstaiga, sprendimo galiojimo metu, asmuo tiesiogiai kreipiasi į paslaugą teikiančią įstaigą ir pateikia jai laisvos formos prašymą, likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki paslaugos teikimo pradžios. Prašyme nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, paslaugos teikimo trukmė, paslaugos teikimo pradžia ir pabaiga, priežastys, sąlygojusios paslaugų poreikį. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė per metus negali būti ilgesnė, nei nustatyta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų kataloge.
IV SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
20. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.
21. Socialiniai darbuotojai, gavę asmens (šeimos) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymą, socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – Klausimyną), kuri įvertinamas asmens (šeimos) socialinis savarankiškumas ir nurodomos rekomenduojamos socialinės paslaugos Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais. Šis terminas gali būti pratęsiamas Skyriaus vedėjo sutikimu iki 15 darbo dienų, poreikį nustatančiam socialiniam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu).
22. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas Skyriaus vedėjo sutikimu iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, poreikį nustatančiam socialiniam darbuotojui raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti.
23. Jei vertinant asmens socialinių paslaugų poreikį paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas asmens socialinės globos poreikis užpildant specialią Klausimyno dalį. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis, senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.
24. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, socialinis darbuotojas kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti arba į Skyrių dėl specialistų komisijos posėdžio inicijavimo.
25. Kai asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, išskyrus transporto organizavimo paslaugą, laikino apnakvindinimo paslaugą, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina.
26. Nustatant asmens, kuris gyvena kartu su šeima (globėjais, rūpintojais, aprūpintojais), socialinių paslaugų poreikį, poreikį nustatančio socialinio darbuotojo sprendimu, gavus iš šeimos nario (-ių) (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) sutikimą, gali būti nustatomas ir asmens šeimos (globėjų, rūpintojų, aprūpintojų) socialinių paslaugų poreikis.
27. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti nustatytas kelių rūšių ir (ar) kelių netapataus pobūdžio socialinių paslaugų poreikis, kai socialinės paslaugos yra skirtingos pagal savo turinį, kuris apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, tvirtinamame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Kelių socialinių paslaugų poreikis gali būti nustatomas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytais atvejais.
28. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose alternatyvioms paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinės priežiūros paslaugoms asmens namuose arba socialinių paslaugų įstaigose (dienos centruose, socialinėse dirbtuvėse, socialinės priežiūros centruose, savarankiško gyvenimo namuose ar kt.), dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), trumpalaikei, ilgalaikei socialinei globai institucijoje (šeiminiuose namuose, dienos socialinės globos centruose, grupinio gyvenimo namuose ar kt.).
29. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į tai, ar asmuo (šeima) prižiūri asmenį su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar priežiūros (pagalbos) poreikis) ir ar pageidauja laikinai pailsėti nuo šio prižiūrimo asmens slaugos, priežiūros savo poilsio metu. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį. Laikino atokvėpio paslauga negali būti suteikiama, jei prižiūrimas asmuo su negalia gauna trumpalaikę globą arba slaugą stacionarioje ilgalaikės priežiūros įstaigoje arba jei po šių paslaugų gavimo nepraėjo bent 20 darbo dienų. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo laikas negali sutapti su kitų prižiūrimam asmeniui teikiamų socialinių paslaugų teikimo laiku, jei jis jas gauna.
30. Socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, asmens (šeimos) Prašymą, Klausimyną ir kitus dokumentus, reikalingus socialinei paslaugai organizuoti, pateikia Skyriui per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytą terminą.
31. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną įvertina asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, bendradarbiaudami su Skyriumi.
32. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus dienos socialinę globą, teikiamą asmens namuose, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pakartotinį vertinimą atlieka socialines paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai, užpildydami Klausimyną per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatytą terminą. Dienos socialinės globos, kai paslauga teikiama asmens namuose, asmens (šeimos) poreikio pakartotinį vertinimą atlieka Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai. Užpildytas Klausimynas pateikiamas Skyriui Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytais terminais. Pakartotinis vertinamas neatliekamas Aprašo 91.1, 91.2 ir 91.10 papunkčiuose nurodytais atvejais.
Punkto pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
33. Asmens, rengiamo ar besirengiančio išvykti iš kitų įstaigų, ar asmens, apsigyvenusio globos įstaigoje savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar valstybės biudžeto lėšų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatytą terminą įvertina ir dokumentų kopijas Skyriui pateikia Globos namų socialiniai darbuotojai.
34. Jei Savivaldybėje nėra galimybės asmeniui suteikti įvertintų ar asmens pageidaujamų socialinių paslaugų arba siūloma socialinė paslauga, kuriai gauti sudaryta eilė, socialinis darbuotojas asmeniui siūlo alternatyvią socialinę paslaugą, kuri geriausiai atitinka nustatytą Asmens socialinių paslaugų poreikį labiausiai atitinkančias asmens poreikius arba siūlo pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją, arba įtraukia į eilę paslaugai gauti.
V SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS
35. Skyrius, gavęs iš socialinio darbuotojo visus asmens dokumentus, parengia Sprendimo projektą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, neskyrimo, teikimo sustabdymo, nutraukimo (SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) (toliau – Sprendimas), kurį teikia Skyriaus vedėjui arba teikia dokumentus svarstyti Savivaldybės socialinių paslaugų skyrimo komisijai (toliau – Komisija). Su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, pervertinimu ir skyrimu, nutraukimu ar sustabdymu pradėtos procedūros baigiamos pagal iki šio potvarkio įsigaliojimo dienos galiojusį teisinį reguliavimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
36. Skyriaus vedėjas priima Sprendimą socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu, kuriame nurodomos siūlomos asmeniui socialinės paslaugos, motyvuotos išvados dėl šių paslaugų būtinumo, asmeniui tinkančios alternatyvios socialinės paslaugos ar kitos priemonės. Sprendimas priimamas vadovaujantis Aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nuostatomis ir Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytas terminais.
37. Skyriaus vedėjui nesutikus su socialinio darbuotojo Klausimyne pateikta išvada ir/ ar rekomendacijomis, socialinio darbuotojo prašoma per 5 darbo dienas patikslinti informaciją arba pateikti papildomus dokumentus, pagrindžiančius Klausimyne pateiktą išvadą. Asmens (šeimos) dokumentai, esant poreikiui, gali būti perduodami svarstyti Komisijai ir Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, neskyrimo, sustabdymo ar nutraukimo priimamas atsižvelgiant į Komisijos priimtą nutarimą.
38. Komisijos nuostatus ir jos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 5 narių. Savo veikloje Komisija nagrinėja klausimus, susijusius su socialinių paslaugų organizavimu, priima nutarimus ir teikia rekomendacijas dėl ilgalaikės socialinės globos paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo, mokėjimo už socialines paslaugas sumažinimo, asmens atleidimo (dalinio atleidimo) nuo mokėjimo už socialines paslaugas, mokesčio atidėjimo ar kitais socialinių paslaugų organizavimo klausimais, dėl kurių kreipiasi asmenys, Skyrius, įstaigų, teikiančių socialines paslaugas vadovai ar kiti suinteresuoti asmenys ar institucijos.
39. Skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Komisijos priimtus nutarimus ir rekomendacijas, priima sprendimus dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ar sustabdymo, išskyrus atvejus, kai kreipiamasi dėl mokėjimo už socialines paslaugas sumažinimo, asmens atleidimo (dalinio atleidimo), nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokesčio atidėjimo. Šiuo atveju, Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos priimtus nutarimus ir rekomendacijas, priima sprendimus dėl mokėjimo už socialines paslaugas sumažinimo, asmens atleidimo (dalinio atleidimo) nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokesčio atidėjimo.
40. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų (išskyrus konsultavimą, tarpininkavimą ir atstovavimą), socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugas, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės ar dienos socialinės globos priimamas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytas terminais.
41. Asmens pasirinktoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje nesant vietų, asmuo įrašomas į laukiančių asmenų eilę paslaugai gauti ir jam pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, labiausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendimo formoje nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data, jeigu ją įmanoma nustatyti.
42. Sprendimo kopija, nuorašas ar išrašas pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos. Jeigu priimtas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
43. Sprendimo kopiją dėl trumpalaikės arba ilgalaikės socialinės globos asmeniui skyrimo, arba ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, nuorašą ar išrašą ir dokumentus, išvardintus Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše, pateikiami paslaugos teikėjui Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais.
44. Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo išdavimo sąlygos:
44.1. Sprendimas skirti socialinę globą Globos namuose, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurios veiklos licencijos galiojimas sustabdytas, negali būti priimamas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas;
44.2. Sprendimas skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose priimamas tik tais atvejais, kai, nustačius ilgalaikės socialinės globos poreikį, poreikį nustatančio socialinio darbuotojo pateiktose išvadose nurodytos ir ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje alternatyvios paslaugos, įvardytos priežastys, dėl kurių šių alternatyvių paslaugų nesiūloma teikti.
45. Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priima Skyriaus vedėjas vieną kartą per 24 mėnesius, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugą.
46. Jei vaikas su negalia, kuriam nustatyti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio ar ketvirto lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis) dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga gali tenkinti jo poreikius, jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka, jeigu yra kreiptasi dėl neveiksnumo nustatymo ir globėjo paskyrimo, ir socialines paslaugas teikiančiai įstaigai yra pateikiami tai patvirtinantys dokumentai (pavyzdžiui, kreipimosi kopija). Paslaugų teikimas pratęsiamas laikotarpiui iki neveiksnumo nustatymo ir globėjo asmeniui paskyrimo dienos. Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš 20 darbo dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko tėvus arba rūpintoją ir Skyrių.
47. Socialinių paslaugų įstaiga, raštu informuodama vaiko tėvus arba rūpintoją ir Skyrių, nurodo vaiko, kuriam gali pratęsti socialinių paslaugų teikimą, vardą, pavardę, informaciją, patvirtinančią, kad yra kreiptasi dėl neveiksnumo vaikui nustatymo ir globėjo paskyrimo ir datą, iki kada siūloma pratęsti socialinių paslaugų teikimą.
48. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra), o dėl vaiko – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba jos įgaliotam teritoriniam skyriui (toliau – Tarnyba) siuntimu Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka.
49. Socialinių paslaugų teikėjai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti atitinkamas socialines paslaugas, asmeniui (šeimai) skiriami atsižvelgiant į asmens pageidavimą, negalios pobūdį, individualiosios pagalbos poreikį, socialinių paslaugų teikėjų galimybes suteikti reikiamas paslaugas, teikiamos paslaugos kainą, asmens suaugusių vaikų ir/ ar kitų suinteresuotų asmenų prisidėjimą prie asmens mokėjimo dydžio teikiamoms socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti, racionaliai naudojant Savivaldybės ir valstybės lėšas.
50. Dėl socialinės globos institucijoje gavimo gali kreiptis asmenys, ilgiau kaip 6 mėnesius deklaravę savo gyvenamąją vietą arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Savivaldybėje. Jei asmuo Savivaldybėje gyvena trumpiau kaip 6 mėnesius, jam skiriamos alternatyvios paslaugos asmens namuose ir tik išimtiniais atvejais, kai asmuo neturi artimųjų, gavus papildomus dokumentus, gali būti skiriamos socialinės globos paslaugos institucijoje.
51. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija nebus patikslinta per 5 darbo dienas nuo fakto paaiškėjimo dienos ir kol asmens socialinių paslaugų poreikis nebus nustatytas iš naujo Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Skyriuje diena. Jeigu asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) informacijos nepatikslina per Apraše nustatytą terminą, Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo nepriimamas, o Prašymas yra atmetamas.
VI SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
52. Asmuo siunčiamas į Globos namus socialinei globai gauti vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo nuostatomis ir Apraše nurodyta tvarka priimtu Sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo.
53. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti asmeniui reikiamas socialines paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie Globos namai yra skirti, asmenims.
54. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas). Kai priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, Skyrius siuntimą išrašo per 3 darbo dienas. Jeigu Sprendimas priimtas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimas išrašomas vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodyta tvarka. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas. Siuntimas į Globos namus, kuriems įspėjimo terminas nustatytiems pažeidimams pašalinti yra pratęstas ar dėl kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas ar priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą, negali būti išrašomas tol, kol nebus panaikinti nustatyti pažeidimai, licencijos galiojimo sustabdymas nebus panaikintas ar įstaiga negaus licencijos socialinei globai teikti.
55. Skyrius, esant Globos namuose laisvai vietai, siuntimą ne valstybės pavaldumo Globos namams, per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiamas (išsiunčiamas) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas. Tarnyba arba Agentūra siuntimo kopiją ar nuorašą, išrašą turi pateikti (išsiųsti) Skyriui per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytą terminą.
56. Išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęstas, jeigu asmuo (jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu išdėsto objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.
57. Skyrius surenka socialinei globai teikti skirtus asmens bylos dokumentus, nurodytus Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 2 priede, ir parengia asmens bylą, kuri pateikiama Globos namams per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytą terminą ir sąlygas.
58. Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos, o jei siuntimą išrašo Tarnyba, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Sprendimo dėl socialinės globos skyrimo ir visų Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 2 priede nurodytų tinkamai parengtų asmens bylos dokumentų gavimo dienos.
59. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybių biudžeto lėšų socialinėms globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų:
59.2. jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės Globos namuose, asmuo įrašomas į sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka;
60. Savivaldybė gali apgyvendinti asmenį Globos namuose be eilės – skubos tvarka, kai kyla pavojus asmens sveikatai ar gyvybei dėl staigaus sveikatos pablogėjimo ar netekus artimųjų, kurie rūpinosi asmeniu, ir kai asmeniui būtina nuolatinė specialistų priežiūra. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti.
61. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiųjų paslaugų, eilėje.
62. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, kuris yra įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatytą laiką nebus apgyvendinamas siuntime nurodytuose Globos namuose, Skyrius per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Agentūrą arba Tarnybą, nurodydamas asmens vardą, pavardę, gimimo datą, aplinkybes, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką.
63. Tarnyba arba Agentūra turi teisę neįrašyti asmens į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti ir neišrašyti siuntimo į valstybės Globos namus, jei Savivaldybės mero tvarka ar Skyriaus vedėjo priimtas Sprendimas dėl socialinės globos skyrimo valstybės Globos namuose neatitinka socialinių paslaugų skyrimą ir teikimą reglamentuojančių teisės aktų, netinkamai užpildyti, Sprendimas priimtas dėl asmens, nepriklausiančio valstybės Globos namų nuostatuose apibrėžtai socialinės globos gavėjų grupei. Tarnyba arba Agentūra apie tai raštu informuoja Sprendimą pateikusį Skyrių, pateikdama motyvuotą paaiškinimą.
VII SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
64. Asmens Prašyme gali būti nurodytas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas. Jei Prašyme pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas nenurodomas, socialinis darbuotojas, pildydamas Klausimyną, gali rekomenduoti socialinių paslaugų įstaigą arba socialines paslaugas teikiantį fizinį asmenį (kai kreipiamasi dėl Socialinių paslaugų įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nurodytų socialinių paslaugų).
65. Asmuo (šeima), gaunanti socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, jeigu yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją, pateikiant Skyriui laisvos formos rašytinį prašymą. Asmuo (šeima) gali inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, kai socialinių paslaugų teikėjo teikiama socialinė paslauga neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio. Inicijavus asmeniui (šeimai) paslaugos teikėjo pakeitimą pakartotinai per 18 mėn., nuo paskutinio prašymo pateikimo dienos dėl paslaugų teikėjo pakeitimo metų, asmens (šeimos) prašymas svarstomas Komisijoje.
66. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatytais terminais:
66.1. Skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymą, Klausimyną, Sprendimą ir kt. dokumentus (pvz. atstovavimo pagrindą (įgaliojimą, teismo nutartį ar pan.). Medicinos dokumentų išrašas/siuntimas (F027/a) pridedamas Aprašo 11 punkte numatytais atvejais. Ši nuostata netaikoma Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais.
66.2. Savivaldybės administracija, socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį, parengtą vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo rekomendacijomis. Sutartis su paslaugų gavėju nesudaroma, kai paslauga asmeniui yra teikiama nemokamai vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymo 37 ir 38 straipsnio nuostatomis. Šiuo atveju sudaroma dvišalė Paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis tarp Savivaldybės ir paslaugos teikėjo, jeigu ji nėra Savivaldybės biudžetinė įstaiga.
Socialinių paslaugų įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar socialinės globos įstaigos dalininkė (savininkė) yra savivaldybė, teikiamos socialinės paslaugos finansuojamos tiesiogiai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka pagal biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas. Tokiu atveju sutartį pasirašo paslaugos teikėjas ir paslaugos gavėjas.
66.3. Išimtinais atvejais, esant objektyvioms aplinkybėms (pavyzdžiui, dėl paslaugos gavėjo ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo ir pan.), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše numatytą terminą. Tokiu atveju Prašymas, Klausimynas, Sprendimas ir kt. dokumentai socialines paslaugas teiksiančiai įstaigai išsiunčiamas likus ne trumpesniam nei 5 darbo dienų terminui iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo dienos.
67. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatytais terminais:
67.2. Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teikiantis fizinis asmuo, paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) ir esant poreikiui socialinių paslaugų įstaiga, kurios socialinis darbuotojas organizuotų ir koordinuotų socialinės paslaugos teikimą, sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį, parengtą vadovaujantis Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo rekomendacijomis;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
67.3. išimtinais atvejais, esant objektyvioms aplinkybėms (pavyzdžiui, dėl paslaugos gavėjo arba socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo ir pan.), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše numatytą terminą;
67.4. iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo, Skyriui per 3 darbo dienas nuo priimto Sprendimo teikti paslaugą, privalo pateikti Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytus dokumentus, kurie privalo galioti visą Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties vykdymo laikotarpį. Dokumentų pateikimo ir atnaujinimo tvarka turi atitikti Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo keliamas nuostatas.
68. Jeigu socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymui numatyto termino nepateikia Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nurodytų dokumentų, Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis nesudaroma, o paslaugos gavėjui siūloma pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.
69. Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti keičiama bendru jos šalių rašytiniu susitarimu.
70. Socialinių paslaugų teikėjai negali atsisakyti teikti socialines paslaugas asmeniui (šeimai), jeigu asmeniui (šeimai) nustatytas socialinių paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų poreikis, išskyrus tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas teikia socialines paslaugas galimam maksimaliam socialinių paslaugų gavėjų skaičiui arba fiksuoti sutarčių sąlygų pažeidimai.
71. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, asmuo (šeima) įrašomas į Skyriaus sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę.
72. Kiekvienai socialinei paslaugai sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės pagal Sprendimo priėmimo datą. Eilės gali būti sudaromos ir pagal konkretų socialinės paslaugos teikėją. Kai socialinių paslaugų teikėjas, socialinių paslaugų teikimą organizuoja atsižvelgiant į Savivaldybės teritorinį specifiškumą, eilės gali būti sudaromos ir pagal socialinių paslaugų teikėjo aptarnaujamas seniūnijas. Jei Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo ir visų dokumentų gavimo datą.
Punkto pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
73. Skyrius organizuoja socialines paslaugas asmeniui (šeimai), įrašytam į socialinių paslaugų laukiančių asmenų (šeimų) eilę, per ne ilgesnį nei 12 mėnesių terminą nuo Sprendimo priėmimo dienos. Šio punkto nuostatos netaikomos tais atvejais, kai asmuo (šeima), socialinės paslaugos eilėje laukia pas konkretų socialinių paslaugų teikėją ir nesutinka pasirinkti kito socialinių paslaugų teikėjo.
74. Eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai) Skyrius turi siūlyti ir, esant asmens (šeimos) sutikimui, teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens (šeimos) poreikius.
75. Atsiradus galimybei teikti socialines paslaugas eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai), Skyrius apie šią galimybę informuoja pirmąjį eilėje laukiantį asmenį (šeimą) ir organizuoja socialinių paslaugų teikimą Apraše numatyta tvarka. Dėl objektyvių priežasčių, asmuo (šeima) negalinti priimti paslaugos, gali pateikti laisvos formos rašytinį prašymą dėl eilės praleidimo ar perkėlimo į eilės galą ne daugiau kaip vieną kartą. Asmeniui (šeimai) sulaukus paslaugos teikimo eilės ir norint pakartotinai atidėti socialinių paslaugų teikimą, asmens (šeimos) prašymas nebus tenkinamas ir asmuo (šeima) bus braukiamas iš laukiančiųjų socialinių paslaugų eilės.
76. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo (šeima) gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai užpildydami Klausimyną Socialinių paslaugų poreikio nustatymo apraše nustatyta tvarka. Pagal užpildytą Klausimyną nustačius, kad:
76.1. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Skyrių ir pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pridėdamas užpildytą Klausimyną (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą;
76.2. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, tačiau socialinių paslaugų įstaiga taip pat teikia kitas, asmens (šeimos) poreikius labiau atitinkančias socialines paslaugas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Skyrių ir pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pridėdamas užpildytą Klausimyną, Prašymą ir informaciją apie turimas galimybes teikti labiau asmens (šeimos) poreikius atitinkančias socialines paslaugas.
77. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas raštu informuoja Skyrių apie galimybes pasikeitusį asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį tenkinti teikiant tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ją gali teikti tas pats socialinių paslaugų teikėjas, likus ne mažiau kaip 1 mėnesiui, iki bus pradėta teikti tos pačios rūšies tokia pati socialinė paslauga kito tipo įstaigoje, kurią teiks tas pats teikėjas (kartu pateikiama Klausimyno kopija) Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka. Šiame punkte nurodytu atveju naujas Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas (nerengiamas);
78. Skyrius, gavęs informaciją iš socialinių paslaugų įstaigos ar, Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 40 punkte numatytu atveju, iš poreikį vertinančio socialinio darbuotojo, kad asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos (arba teikiamų socialinių paslaugų trukmė, dažnumas ar pan.) neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, priima Sprendimą dėl kitų, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį labiau atitinkančių socialinių paslaugų, skyrimo.
79. Organizuojant Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo 75 – 77 punktuose numatytus veiksmus, asmeniui (šeimai) turi būti užtikrinamas nepertraukiamas paskirtų socialinių paslaugų teikimas.
80. Dienos socialinės globos teikimas asmeniui, kuriam neįgalumo ar dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) buvo nustatytas terminuotai, suėjus terminui, jeigu yra kreiptasi į Agentūrą dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo ir šį asmens kreipimąsi Agentūra patvirtina, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas laikotarpiui iki Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka bus priimtas naujas sprendimas dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo.
81. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) priima Skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos ar socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Sprendime nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo laikotarpis, apie priimtą Sprendimą raštu informuojama socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ir asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas (pateikiama Sprendimo kopija ar nuorašas, išrašas).
82. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdomas šiais atvejais:
82.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą;
82.2. įtarus, kad socialines paslaugas (bendrąsias, socialinės priežiūros, išskyrus su apgyvendinimu susijusias paslaugas ir socialinės globos paslaugas) gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiamąja liga ir tai galimai kelia pavojų socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens sveikatai. Socialinių paslaugų teikimas nestabdomas teikiant socialinės priežiūros paslaugas, susijusias su apgyvendinimu, socialinės globos paslaugas (šiuo atveju įstaigos vadovaujasi Lietuvos Respublikos Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymu, Socialinės globos normų aprašo nuostatomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu);
82.3. gavus informaciją, kad asmuo išvyko gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimu asmeniui skirtas priverstinis gydymas;
82.4. gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;
82.5. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) nesilaiko Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties sąlygų ir (ar) daugiau kaip 2 mėnesius nesumoka už suteiktas socialines paslaugas;
82.6. gavus informaciją, kad socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais, nesudaro saugių sąlygų teikti paslaugą ir tokiais savo veiksmais sukelia grėsmę socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens gyvybei, sveikatai, saugumui, garbei ir orumui (garbės ir orumo pažeminimas, reiškiamas raštu, žodžiu, gestais, įžeidžiančiu, įžūliu, provokuojančiu ar kitokiu elgesiu) ir dėl tokio elgesio socialinių paslaugų gavėjo atžvilgiu buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena ar ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą ar Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą, arba yra bent 3 socialinių paslaugų teikėjo (darbuotojų) tarnybiniai pranešimai (aktai), fiksuojantys tokio elgesio apraiškas. Šis papunktis netaikomas teikiant socialines paslaugas vaikams ir tais atvejais, kai nebendradarbiavimas yra išprovokuotas paslaugų gavėjo ligos (diagnozės), kai tokia ligos (diagnozės) pasekmė užfiksuota asmens medicininiuose dokumentuose;
83. Priėmus sprendimą dėl socialinių pasaugų teikimo sustabdymo, užpildoma Aprašo 33 punkte nurodyta Sprendimo forma. Apie priimtą Sprendimą raštu/ el. paštu informuojama socialines paslaugas teikianti įstaiga ir asmuo (šeima), pateikiant jiems Sprendimo kopiją.
84. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir gaunamas asmens (šeimos) Prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos informacija dėl pasikeitusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
85. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka gali būti sustabdomas iki 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą. Pasibaigus Sprendime dėl paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam laikotarpiui socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos, ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro Sprendimo priėmimo.
86. Socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus Sprendime dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui, gali būti atnaujinamas socialinių paslaugų teikėjui informavus Skyrių paštu/ el. paštu per 3 darbo dienas apie atnaujintą paslaugų teikimą asmeniui, ir teikiama tomis pačiomis sąlygomis be atskiro Sprendimo priėmimo.
87. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Skyriaus vedėjas priima Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo nutraukimo Socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir terminais. Šis Sprendimas priimamas vadovaujantis poreikio nustatančio socialinio darbuotojo išvada, patvirtinančia, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.
88. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, užpildoma Aprašo 33 punkte nurodyta Sprendimo forma. Jeigu poreikį vertinančio subjekto išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus Sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas Sprendimas skirti kitas socialines paslaugas pagal asmeniui (šeimai) nustatytą socialinių paslaugų poreikį.
89. Jeigu gaunama socialinių paslaugų teikėjo informacija ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinis prašymas dėl vaikų dienos socialinės priežiūros nutraukimo, sprendimas dėl šios paslaugos nutraukimo priimamas neteikiant poreikį vertinančio socialinio darbuotojo išvados.
90. Socialinių paslaugų teikėjai negali inicijuoti socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo ar nutraukimo, jeigu socialinių paslaugų poreikis asmeniui (šeimai) nepasikeitė, išskyrus šio Aprašo 82 ir 91 punktuose numatytus atvejus.
91. Socialinių paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas šiais atvejais:
91.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo rašytinį prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma nutraukti socialinių paslaugų teikimą;
91.3. asmeniui (šeimai) pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį pradėjus teikti kitas socialines paslaugas;
91.5. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojo, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);
91.6. asmeniui, gaunančiam socialines globos ar socialinės priežiūros paslaugas, susijusias su apgyvendinimu, pažeidus paslaugos teikimo ir finansavimo sutarties sąlygas;
91.7. atlikus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikiamai socialinei paslaugai;
91.8. gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;
91.9. pasibaigus socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui (120 kalendorinių dienų) ir neišnykus sustabdymo priežastims;
92. Skyrius vertina savivaldybės teritorijoje teikiamų prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybę, prižiūri, kaip laikomasi akredituojamų socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos) organizavimo ir teikimo sąlygų.
VIII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
93. Informacija apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslauga teikiančius fizinius asmenis bei teikiamas socialines paslaugas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
94. Duomenis apie gyventojams skirtas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) suveda Skyrius ir socialines paslaugas teikiančios savivaldybės biudžetinės įstaigos. Savivaldybės biudžetinės įstaigos į SPIS suveda tik socialinių paslaugų teikimą, sustabdymą ir neteikimą, o Skyrius – socialinių paslaugų skyrimą, nutraukimą bei socialinių paslaugų teikimą, sustabdymą ir neteikimą, kai socialines paslaugas teikia nevyriausybinės organizacijos, fiziniai asmenys. SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.
Punkto pakeitimai:
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
95. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, socialinių paslaugų poreikių pokyčius, sudaromus pagalbos planus ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje.
96. Dokumentai ir duomenys saugomi:
97. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
98. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo ir sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo/neskyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui. Tokiais atvejais Savivaldybės mero sprendimu per 20 darbo dienų sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ar išnagrinėja priimtus sprendimus.
99. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
100. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
101. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Apraše išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
Pakeitimai:
1.
Kauno rajono savivaldybės administracija, Potvarkis
Nr. MP-1245, 2024-10-31, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21017
Dėl Kauno rajono savivaldybės mero 2024 m. rugpjūčio 21 d. potvarkio Nr. MP-999 „Dėl Kauno rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo