Suvestinė redakcija nuo 2021-05-28 iki 2023-06-09
Nutarimas paskelbtas: TAR 2020-02-21, i. k. 2020-03822
Nauja redakcija nuo 2020-08-20:
Nr. 888, 2020-08-12, paskelbta TAR 2020-08-19, i. k. 2020-17534
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PLĖTROS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO
2020 m. vasario 19 d. Nr. 141
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 5 straipsnio 2 dalimi, 7 straipsnio 3 dalimi, 8 ir 9 straipsniais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 376, 2021-05-26, paskelbta TAR 2021-05-27, i. k. 2021-11780
1. Įgalioti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministeriją patvirtinti:
1.1. Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašą;
3. Trejiems metams patvirtinti šią institucinę Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos sudėtį:
4. Nustatyti, kad 2021 metų Nevyriausybinių organizacijų fondui sudaryti numatoma 20 procentų nuo 2019 metais gyventojų ne pelno subjektams paskirtos gyventojų pajamų mokesčio dalies.
5. Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų tarybos nuostatus (pridedama).
Papildyta punktu:
Nr. 376, 2021-05-26, paskelbta TAR 2021-05-27, i. k. 2021-11780
6. Patvirtinti šią Nevyriausybinių organizacijų tarybos sudėtį:
10 (dešimt) nevyriausybinių organizacijų deleguotų atstovų;
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos deleguotas atstovas;
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos deleguotas atstovas;
Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguotas atstovas.
Papildyta punktu:
Nr. 376, 2021-05-26, paskelbta TAR 2021-05-27, i. k. 2021-11780
Ministrą Pirmininką pavaduojantis
energetikos ministras, laikinai einantis
ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas Žygimantas Vaičiūnas
Finansų ministras, pavaduojantis
socialinės apsaugos ir darbo ministrą Vilius Šapoka
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 888
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FONDO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų fondo nuostatai nustato Nevyriausybinių organizacijų fondo (toliau – Fondas) paskirtį, Fondo tarybos sudarymo tvarką ir vykdomas funkcijas, Fondo lėšų valdymo ir naudojimo, Fondo veiklos organizavimo tvarką.
2. Fondas nėra juridinis asmuo. Fondą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija).
II SKYRIUS
FONDO LĖŠŲ VALDYMAS IR NAUDOJIMAS
6. Fondo lėšos skirstomos vadovaujantis Įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje numatytomis Fondo veiklos kryptimis ir socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašu.
7. Fondo lėšomis finansuojamos nevyriausybinių organizacijų, įskaitant bendruomenines organizacijas, veiklos, kuriomis kuriama palanki aplinka pilietinei iniciatyvai plėtoti, žmogaus teisėms užtikrinti, prisidedama prie poveikio klimatui mažinimo.
8. Fondo lėšos nevyriausybinių organizacijų plėtros valstybės politikai formuoti ir įgyvendinti skiriamos Fondui valdyti ir administruoti, Fondo tarybos narių, kurie nėra valstybės institucijų ir įstaigų atstovai, darbui apmokėti, taip pat ekspertų paslaugoms apmokėti bei mokslinių tyrimų ar kitų Fondo veiklai reikalingų paslaugų užsakymo kaštams padengti, neviršijant Įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodyto Fondo lėšų dydžio.
III SKYRIUS
FONDO TARYBOS SUDARYMAS IR JOS FUNKCIJOS
9. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras ne vėliau nei likus 3 mėnesiams iki Fondo tarybos kadencijos pabaigos pradeda konsultuotis su Nevyriausybinių organizacijų taryba dėl institucinės Fondo tarybos sudėties.
10. Nevyriausybinių organizacijų taryba ne vėliau nei likus 2 mėnesiams iki Fondo tarybos kadencijos pabaigos socialinės apsaugos ir darbo ministrui teikia siūlymus dėl institucinės Fondo tarybos sudėties.
11. Socialinės apsaugos ir darbo ministras, įvertinęs Nevyriausybinių organizacijų tarybos siūlymus, per 14 darbo dienų nuo Nevyriausybinių organizacijų tarybos siūlymų pateikimo dienos teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti institucinę Fondo tarybos sudėtį.
12. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus institucinę Fondo tarybos sudėtį, socialinės apsaugos ir darbo ministras kreipiasi į valstybės institucijas ir (ar) įstaigas, kad jos per 10 darbo dienų pateiktų kandidatūras į Fondo tarybą.
13. Nevyriausybinių organizacijų taryba savo nustatyta atrankos tvarka teikia šias kandidatūras į Fondo tarybą: 3 nevyriausybinių organizacijų atstovus ir 1 nevyriausybinių organizacijų srities mokslininką.
14. Įvertinęs pateiktas kandidatūras, socialinės apsaugos ir darbo ministras per 14 darbo dienų nuo paskutinės kandidatūros pateikimo tvirtina personalinę Fondo tarybos sudėtį.
15. Asmuo, skiriamas į Fondo tarybą, turi:
15.1. atitikti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus;
15.2. turėti ne mažesnę nei 3 metų veiklos nevyriausybinių organizacijų srityje patirtį arba ne mažesnę nei 3 metų bendradarbiavimo su nevyriausybinėmis organizacijomis patirtį (taikoma valstybės institucijų atstovams), arba ne mažesnę nei 3 metų mokslinės veiklos, susijusios su nevyriausybinėmis organizacijomis, patirtį (taikoma nevyriausybinių organizacijų srities mokslininkams).
16. Fondo tarybos funkcijos:
16.1. tvirtina strategines nevyriausybinių organizacijų finansavimo kryptis, Fondo lėšomis finansuojamų projektų vertinimo kriterijus ir prioritetus, suplanuoja šioms kryptims skiriamas lėšas, nustato siektinus Fondo įgyvendinamų priemonių rodiklius ir inicijuoja projektų atrankos konkursų skelbimą;
16.2. periodiškai analizuoja nevyriausybinių organizacijų sektoriaus padėtį, užsako mokslinius tyrimus, reikalingus siekiant sėkmingai formuoti ir įgyvendinti nevyriausybinių organizacijų plėtros politiką;
16.3. bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, valstybės ir savivaldybių institucijomis bei partneriais, kurių veikla padeda stiprinti pilietinę visuomenę;
16.4. vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais finansavimo nevyriausybinėms organizacijoms teikimą konkurso būdu, priima sprendimus dėl Fondo lėšų atrinktiems projektams skyrimo;
16.5. atlieka Fondo finansavimo krypčių ir Fondo įgyvendinamomis priemonėmis kuriamo poveikio bei faktiškai pasiektų rodiklių vertinimą;
17. Tas pats asmuo Fondo tarybos nario pareigas gali eiti ne daugiau kaip dvi Fondo tarybos kadencijas iš eilės. Fondo tarybos narių, kurie nėra valstybės institucijų ir įstaigų atstovai, darbas apmokamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo nustatyta tvarka.
18. Fondo taryba pareigas vykdo iki tos dienos, kurią patvirtinama nauja personalinė Fondo tarybos sudėtis.
19. Jeigu Fondo tarybos narys atsistatydina, atšaukiamas ar dėl kitų priežasčių nebegali eiti nario pareigų anksčiau, nei baigiasi Fondo tarybos kadencija, socialinės apsaugos ir darbo ministras kreipiasi į organizaciją, valstybės instituciją ar įstaigą, kuriai Fondo taryboje atstovauja šis narys, ir prašo pateikti naują kandidatūrą. Jeigu Fondo tarybos pirmininkas ar Fondo tarybos pirmininko pavaduotojas atsistatydina, atšaukiamas ar dėl kitų priežasčių nebegali eiti pareigų anksčiau, nei baigiasi Fondo tarybos kadencija, Fondo tarybos nariai išrenka naują Fondo tarybos pirmininką ar Fondo tarybos pirmininko pavaduotoją.
20. Fondo tarybos nario pareigos:
20.1. gerbti žmogaus teises ir laisves, Lietuvos Respublikos įstatymus ir tarptautinius įsipareigojimus, laikytis etikos principų;
20.2. vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto, Fondo tarybos veikloje vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu ir deklaruoti privačius interesus;
20.3. kilus interesų konfliktui ar esant situacijai, kai interesų konfliktas gali kilti, Fondo tarybos narys privalo apie tai informuoti Fondo tarybos pirmininką. Fondo tarybos pirmininko teikimu Fondo taryba sprendžia dėl Fondo tarybos nario nušalinimo nuo klausimo, susijusio su esama situacija, svarstymo ir galimybės dalyvauti Fondo tarybos posėdžiuose, svarstant kitus su esama situacija susijusius klausimus;
20.4. dalyvauti Fondo tarybos posėdžiuose ir teikti siūlymus Fondo taryboje svarstomais klausimais. Jei jis negali dalyvauti Fondo tarybos posėdyje, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną iki Fondo tarybos posėdžio privalo apie tai pranešti Fondo tarybos sekretoriui (toliau – sekretorius) ir Fondo tarybos pirmininkui (arba jo pavaduotojui, jeigu Fondo tarybos pirmininkas negali eiti pareigų).
21. Fondo tarybos narys turi teisę susipažinti su visa informacija, reikalinga sprendimams dėl Fondo tarybos veiklos priimti.
22. Fondo tarybos pirmininkas:
22.1. organizuoja Fondo tarybos darbą ir atsako už jos veiklą, tvirtina posėdžių darbotvarkes ir juose pirmininkauja;
22.3. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, priima sprendimus dėl Fondo tarybos nario nušalinimo nuo klausimo, susijusio su kilusiu ar galinčiu kilti interesų konfliktu, svarstymo ir galimybės dalyvauti Fondo tarybos posėdžiuose svarstant klausimus, susijusius su esama situacija;
IV SKYRIUS
FONDO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
23. Fondo veikla organizuojama vadovaujantis Fondo tarybos priimtais sprendimais dėl Fondo strateginių programų krypčių ir Fondo veiklos krypčių.
24. Pirmojo posėdžio metu balsų dauguma Fondo tarybos nariai Fondo tarybos kadencijai išrenka Fondo tarybos pirmininką, kuris vadovauja Fondo tarybos veiklai, ir Fondo tarybos pirmininko pavaduotoją.
25. Fondo tarybos nariai, sekretorius (pirmojo posėdžio metu), ekspertai ir kiti projektų administravimo funkcijas vykdantys asmenys pasirašo nešališkumo deklaraciją, kurioje pasižada objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamiesi lygiateisiškumo principu, eiti savo pareigas, vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto ir, esant interesų konflikto grėsmei, nedelsdami informuoti Fondo tarybos pirmininką, taip pat konfidencialumo pasižadėjimą, kuriame pasižada gautą konfidencialią informaciją naudoti tik siekdami tinkamai atlikti pareigas Fondo veikloje ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus. Nešališkumo deklaracijos ir konfidencialumo pasižadėjimo formas tvirtina Fondo tarybos pirmininkas.
26. Fondo tarybos posėdžiuose Fondo tarybos kvietimu gali dalyvauti ir kiti asmenys. Šie asmenys pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą, kuriame pasižada gautą konfidencialią informaciją naudoti tik siekdami tinkamai atlikti pareigas Fondo veikloje ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.
27. Fondo tarybos nariams apie eilinį posėdį elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša sekretorius. Kartu su pranešimu Fondo tarybos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir su svarstysimais klausimais susijusią informaciją.
28. Sprendimas laikomas priimtu, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė visų Fondo tarybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Fondo tarybos pirmininko (jam nedalyvaujant – Fondo tarybos pirmininko pavaduotojo) balsas.
29. Fondui pateiktų projektų paraiškų atranka vykdoma vadovaujantis socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašu.
30. Fondo tarybos posėdžių sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo sekretorius ir Fondo tarybos pirmininkas, o jeigu pastarasis nedalyvauja posėdyje, – Fondo tarybos pirmininko pavaduotojas. Jeigu Fondo tarybos narys nesutinka su Fondo tarybos sprendimu, jis turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę. Tai, kad pareikšta atskiroji nuomonė, pažymima posėdžio protokole. Fondo tarybos narys atskirąją nuomonę gali išdėstyti raštu ir pateikti per vieną dieną po posėdžio. Raštu išdėstyta atskiroji nuomonė pridedama prie posėdžio protokolo.
31. Neeilinis Fondo tarybos posėdis gali būti sušauktas Fondo tarybos pirmininko iniciatyva arba jeigu to prašo bent 3 Fondo tarybos nariai.
32. Jei Fondo tarybos narys negali atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš vieną dieną iki Fondo tarybos posėdžio jis turi pranešti Fondo tarybos pirmininkui ir sekretoriui (arba Fondo tarybos pirmininko pavaduotojui, jeigu Fondo tarybos pirmininkas negali eiti pareigų). Posėdyje dalyvauti negalintis Fondo tarybos narys, susipažinęs su pateikta posėdžio medžiaga, turi teisę iš anksto balsuoti dėl kiekvieno posėdžio darbotvarkės klausimo, savo nuomonę pateikdamas Fondo tarybos pirmininkui ir sekretoriui elektroniniu paštu. Fondo tarybos nario balsas iš anksto raštu įskaitomas į posėdžio kvorumą ir balsavimo rezultatus.
33. Fondo tarybos posėdžiuose balsuojama tik dėl tų klausimų, kurie iš anksto buvo pateikti Fondo tarybos nariams posėdžio darbotvarkėje, išskyrus atvejus, kai tam, kad į darbotvarkę būtų įtraukti nauji klausimai, pritaria visi posėdyje dalyvaujantys Fondo tarybos nariai.
34. Fondo tarybos sprendimai, posėdžių protokolai ir kita svarbi informacija, susijusi su Fondo veikla, skelbiami Ministerijos interneto tinklalapyje.
35. Ministerija, administruodama Fondą, atlieka šias funkcijas:
35.1. disponuoja Fondo lėšomis, jas tvarko pagal Fondo tarybos priimtus sprendimus ir socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintą Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašą;
35.2. skelbia projektų atrankas, Fondo tarybai priėmus sprendimą skiti lėšų projektams įgyvendinti, sudaro sutartis su projektų vydytojais, kontroliuoja projektų įgyvendinimą Nuostatų 6 punkte nustatyta tvarka;
35.4. teikia siūlymus Fondo tarybai dėl nevyriausybinių organizacijų finansavimo projektų vertinimo kriterijų ir prioritetų, atsižvelgdama į nevyriausybinių organizacijų plėtros valstybės politiką;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Fondo veikloje asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Papildyta priedu:
Nr. 888, 2020-08-12, paskelbta TAR 2020-08-19, i. k. 2020-17534
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. 376
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ TARYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų tarybos (toliau – Taryba) funkcijas, teises, atstovų delegavimo į Tarybą ir darbo organizavimo tvarką.
2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymu (toliau – įstatymas), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais, susijusiais su Tarybos veikla, ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
TARYBOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
4. Taryba, be įstatyme nustatytų funkcijų, atlieka šias funkcijas:
4.1. vertina nevyriausybinių organizacijų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, jų projektus ir teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pastabas ir pasiūlymus dėl jų tobulinimo;
4.2. teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimo;
4.3. teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl vykdomų nacionalinių, Europos Sąjungos, kitų valstybių finansinės paramos programų ir projektų, susijusių su nevyriausybinėmis organizacijomis ar jų veikla;
4.4. konsultuoja valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas dėl rengiamų teisės aktų, susijusių su nevyriausybinėmis organizacijomis, projektų, taip pat planuojamų šių organizacijų projektų finansavimo programų;
III SKYRIUS
ATSTOVŲ DELEGAVIMAS Į TARYBĄ
6. Valstybės institucijos ir įstaigos, taip pat Lietuvos savivaldybių asociacija Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) teikia atstovų į Tarybą kandidatūras. Kiekviena deleguojanti institucija deleguoja ir pakaitinį atstovą, kuris Tarybos posėdžiuose dalyvauja nesant pagrindinio deleguoto atstovo. Pakaitiniam atstovui suteikiamos tos pačios teisės, išskyrus teisę būti renkamam Tarybos pirmininku ir pavaduotoju bei teisę balsuoti apklausos būdu, ir pareigos kaip ir deleguotiems Tarybos nariams.
7. Apie nevyriausybinių organizacijų atstovų delegavimą į Tarybą Ministerija skelbia
viešai Ministerijos interneto svetainėje, nurodydama konkrečius kandidatūrų pateikimo terminus. Nevyriausybinių organizacijų atstovus ir jų pakaitinius atstovus deleguoja skėtinės nacionalinės nevyriausybinės organizacijos (toliau – skėtinės organizacijos), pateikdamos nevyriausybinių organizacijų atstovų sąrašą. Pirmenybė teikiama tam nevyriausybinių organizacijų atstovų sąrašui, kurį pateikė skėtines nacionalines nevyriausybines organizacijas vienijanti asociacija. Jei Ministerijai pateikiami keli nevyriausybines organizacijas vienijančių asociacijų atstovų sąrašai, deleguotais laikomi atstovai, kurių kandidatūras pateikė skėtines nacionalines nevyriausybines organizacijas vienijanti asociacija, tiesiogiai ar per savo narius atstovaujanti (-ios) didžiausiam nevyriausybinių organizacijų, fizinių asmenų narių skaičiui ir savo veikla apimanti (-ios) daugiausia skirtingų viešosios politikos sričių. Ministerija turi teisę pareikalauti nevyriausybinių organizacijų atstovų sąrašus pateikusios skėtinės organizacijos pateikti papildomus duomenis apie jų atstovaujamus narius ir veiklą viešosios politikos srityje (-se), taip pat priimti galutinį sprendimą dėl skėtinių organizacijų deleguotų atstovų sąrašo sudarymo.
IV SKYRIUS
TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
8. Valstybės institucijos ir įstaigos bei nevyriausybinės organizacijos, neturinčios deleguoto atstovo Taryboje, gali dalyvauti Tarybos veikloje stebėtojo teisėmis. Valstybės institucijos ar įstaigos, ar nevyriausybinės organizacijos atstovas, siekiantis dalyvauti Tarybos posėdžiuose stebėtojo teisėmis, kreipiasi į Tarybos sekretorių Ministerijos interneto svetainėje nurodytu elektroniniu paštu (toliau – el. paštas) ir išreiškia pageidavimą setebėtojo teisėmis dalyvauti Tarybos posėdžiuose. Tarybos sekretorius apie tai informuoja Tarybos pirmininką. Tarybos pirmininkas artimiausiame Tarybos posėdyje teikia Tarybai svarstyti stebėtojo teisėmis siekiančio dalyvauti institucijos ar įstaigos atstovo prašymą. Taryba patvirtina stebėtojų sąrašą. Stebėtojai neturi balsavimo teisės.
9. Pirmąjį Tarybos posėdį sušaukia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras ne vėliau nei per 14 kalendorinių dienų nuo Tarybos personalinės sudėties patvirtinimo.
10. Tarybos narys, pradėjęs eiti Tarybos nario pareigas, pasirašo nešališkumo deklaraciją pagal Tarybos parengtą ir patvirtintą formą. Jeigu Taryboje svarstomas klausimas susijęs su privačiais Tarybos nario interesais, Tarybos narys informuoja apie tai Tarybą ir nusišalina priimant sprendimą. Tarybai gavus pagrįstos informacijos apie tai, kad Tarybos narys gali būti patekęs į interesų konflikto situaciją ir nenusišalino nuo sprendimo priėmimo, jo balsas neskaičiuojamas, ir, siekiant išvengti galimo interesų konflikto, jis turi būti nušalinamas nuo susijusių sprendimų priėmimo.
11. Tarybai vadovauja Tarybos pirmininkas (toliau – pirmininkas), jo nesant – Tarybos pirmininko pavaduotojas (toliau – pavaduotojas).
12. Pirmininkas ir pavaduotojas išrenkami per pirmąjį Tarybos posėdį, kurį sušaukia Ministerija, vadovaudamasi įstatymo 5 straipsnio 4 dalimi. Pirmininku ir pavaduotoju išrenkami daugiausia visų Tarybos narių balsų surinkę Tarybos nariai. Balsams pasiskirsčius po lygiai, organizuojamas kitas balsavimo etapas dėl kandidatų, surinkusių vienodą balsų skaičių.
Ne vėliau kaip likus mėnesiui iki pirmininko ir pavaduotojo kadencijos pabaigos, organizuojami nauji pirmininko ir pavaduotojo rinkimai.
13. Pirmininko ir (ar) pavaduotojo įgaliojimai baigiasi pasibaigus jo (jų) kadencijai, jam (jiems) pasitraukus iš einamų pirmininko ar pavaduotojo pareigų, delegavusiam subjektui jį (juos) atšaukus iš Tarybos, kai posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai balsų dauguma priima sprendimą dėl jo (jų) nušalinimo, ar jam (jiems) mirus. Šiame punkte numatytais atvejais naujas pirmininkas ir (ar) pavaduotojas turi būti išrinktas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pirmininko ir (ar) pavaduotojo įgaliojimų pasibaigimo dienos.
14. Jeigu Tarybos narys iš Tarybos atšaukiamas jį delegavusio subjekto, šį Tarybos narį delegavusi valstybės institucija ar įstaiga, Lietuvos savivaldybių asociacija arba skėtinės organizacijos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo šios informacijos pateikimo Ministerijai dienos pateikia naujo atstovo kandidatūrą.
15. Valstybės institucija ar įstaiga, Lietuvos savivaldybių asociacija arba skėtinės organizacijos, delegavusios Tarybos narį, likus ne mažiau kaip mėnesiui iki Tarybos nario kadencijos pabaigos, Ministerijai pateikia atstovo kandidatūrą naujai kadencijai.
16. Tarybos narys gali būti šalinamas iš Tarybos, jei jis, nepranešęs Tarybos sekretoriui, jog nedalyvaus posėdyje, ir nenurodęs nedalyvavimo priežasties, nedalyvavo trijuose Tarybos posėdžiuose iš eilės. Kiekvienas Tarybos narys gali reikalauti įtraukti į darbotvarkę klausimą dėl Tarybos nario šalinimo. Įvykus Tarybos balsavimui ir nušalinus Tarybos narį, Tarybos pirmininkas apie tai informuoja jį delegavusią valstybės instituciją ar įstaigą arba nevyriausybinę organizaciją ir prašo paskirti naują narį.
17. Pirmininkas:
17.4. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų, Vyriausybės įstaigų posėdžiuose ir pasitarimuose, kuriuose svarstomi su Tarybos kompetencija susiję klausimai;
18. Tarybai atstovauja pirmininkas arba, jo nesant, pavaduotojas. Pirmininkas gali įgalioti kitą Tarybos narį atstovauti Tarybai.
19. Tarybos sekretoriaus funkcijas atlieka Ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, kuris nėra Tarybos narys.
20. Tarybos sekretorius:
20.1. praneša Tarybos nariams ir kitiems į posėdį kviečiamiems asmenims apie Tarybos posėdžio laiką, datą ir vietą, pateikia jiems parengtą, su pirmininku suderintą posėdžio medžiagą ir darbotvarkę;
22. Informacija apie Tarybos posėdį, jo darbotvarkė ir posėdžio medžiaga Tarybos
nariams pateikiama el. paštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki posėdžio. Pirmininko pritarimu darbotvarkė gali būti pildoma naujais Tarybos narių siūlomais klausimais ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki posėdžio. Prireikus į darbotvarkę įtraukti papildomų klausimų, Tarybos nariai posėdžio metu balsuoja dėl jų įtraukimo į darbotvarkę.
24. Eiliniai Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kas 3 mėnesius. Neeiliniai Tarybos posėdžiai šaukiami pirmininko arba 1/3 Tarybos narių iniciatyva.
26. Taryba priima sprendimus posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra pirmininko balsas. Tarybos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri užfiksuojama posėdžio protokole.
27. Tarybos posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, pasitelkiant informacines ir ryšių technologijas ir užtikrinant asmenų, dalyvaujančių posėdyje, tapatybės nustatymą, ar apklausos būdu – visiems Tarybos nariams el. paštu ar kitu būdu pateikiamas klausimas (-ai) ir nustatomas terminas jam (jiems) atsakyti. Apklausos būdu sprendimai priimami visų Tarybos narių balsų dauguma. Apklausos būdu negali būti sprendžiami klausimai dėl Tarybos nario pašalinimo.
28. Tarybos sekretorius užtikrina, kad el. paštu būtų identifikuotas kiekvienas Tarybos narys, dalyvaujantis posėdyje apklausos būdu. Nustačius, kad apklausoje dalyvavo ne Tarybos narys, jo balsas neįskaitomas. Siekiant identifikuoti Tarybos narius, dalyvaujančius posėdyje apklausos būdu, Tarybos narys, pradėjęs eiti Tarybos nario pareigas, pateikia savo el. pašto adresą, kurį, dalyvaudamas posėdyje apklausos būdu, įsipareigoja naudoti balsuodamas.
29. Tarybos sprendimai įforminami Tarybos posėdžio protokolais, kuriuos pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Tarybos sprendimai yra rekomenduojamieji.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Taryba apie savo sudarymą, veiklą, atstovo (-ų) į Tarybą delegavimą ar atšaukimą,
taip pat apie priimtus protokolinius sprendimus visuomenę informuoja Ministerijos interneto svetainėje. Informacija apie organizuojamus Tarybos posėdžius, jų laiką, datą ir vietą, taip pat posėdžių darbotvarkės Ministerijos interneto svetainėje skelbiamos ne vėliau kaip likus trims darbo dienoms iki posėdžių.
Papildyta priedu:
Nr. 376, 2021-05-26, paskelbta TAR 2021-05-27, i. k. 2021-11780
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 888, 2020-08-12, paskelbta TAR 2020-08-19, i. k. 2020-17534
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 141 „Dėl Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 376, 2021-05-26, paskelbta TAR 2021-05-27, i. k. 2021-11780
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 19 d. nutarimo Nr. 141 „Dėl Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo