Suvestinė redakcija nuo 2016-10-15

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-04-07, i. k. 2015-05325

 

 

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 27 d. Nr. T-47(E)

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsniu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“,  6.1 papunkčiu, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugsėjo 13 d.

sprendimą Nr.137 „Dėl priešmokyklinio ugdymo organizavimo Akmenės rajono savivaldybės ugdymo įstaigose tvarkos patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Vitalijus Mitrofanovas

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės

tarybos 2015 m. kovo 27 d.

sprendimu Nr. T-47(E)

 

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

 

 

1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinio ugdymo grupė. Priešmokyklinio ugdymo grupės veiklos ypatumų visuma - ugdomoji vieta, trukmė, teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo)  ir kitų specialistų, dirbančių priešmokyklinio ugdymo grupėje, skaičius – yra vadinama   priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau modelis). Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomi 5 modeliai.

2. I  modelis – priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios maksimali veiklos trukmė 10.30 val. per dieną:

2.1. Grupės formavimo vieta - ikimokyklinio  ugdymo įstaiga, mokykla-darželis,

2.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai,

2.3. grupėje sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui,

2.4. grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, dirbančių pedagogų etatų skaičius priklauso nuo grupės veiklos trukmės,

2.5. pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas,

2.6. ugdomoji kalba – lietuvių kalba,

2.7. pagal poreikį vaikams teikiama logopedo,  ir kitų įstaigoje dirbančių specialistų pagalba,

2.8.  minimalus vaikų skaičius – 10,

2.9. maksimalus vaikų skaičius – 20.

3. II modelis – jungtinė grupė, kurios maksimali veiklos trukmė 10.30 val. per dieną:

3.1. Grupės formavimo vieta – ikimokyklinio ugdymo įstaiga, mokykla-darželis,

3.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau priešmokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Gali būti jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe,

3.3. jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, dirbančių pedagogų  etatų skaičius priklauso nuo grupės veiklos trukmės,

3.4. pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas,

3.5. pagal poreikį vaikams teikiama logopedo ir kitų įstaigose dirbančių specialistų pagalba,

3.6. ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams,

3.7. sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui,

3.8. ugdomoji kalba – lietuvių kalba,

3.9. minimalus vaikų skaičius – 10,

3.10. maksimalus vaikų skaičius – 20.

4.  III modelis – jungtinė grupė, kurios maksimali veiklos trukmė 10.30 val. per dieną:

4.1. Grupės formavimo vieta – ikimokyklinio ugdymo įstaiga, mokykla- darželis,

4.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje yra daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Gali būti jungiama su priešmokyklinio ugdymo grupe,

4.3. jungtinėje grupėje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, dirbančių  pedagogų etatų skaičius priklauso nuo grupės veiklos trukmės,

4.4. pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas,

4.5. ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams,

4.6. sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui,

4.7. ugdomoji kalba – lietuvių kalba,

4.8. pagal poreikį vaikams teikiama logopedo ir kitų įstaigoje dirbančių specialistų pagalba,

4.9. minimalus vaikų skaičius – 10,

4.10. maksimalus vaikų skaičius – 20.

5. IV modelis - priešmokyklinė ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną:

5.1. Grupės formavimo vieta - ikimokyklinio ugdymo įstaiga, bendrojo lavinimo mokykla, daugiafunkcis centras,

5.2. ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta  integruotai,

5.3. sudaromos sąlygos vaikų maitinimui,

5.4. grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas,

5.5  ugdomoji kalba- lietuvių kalba,

5.6. minimalus vaikų skaičius – 5,

5.7. maksimalus vaikų skaičius – 20.

6. V modelis – jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė 4 val. per dieną.

6.1. Grupės formavimo vieta - ikimokyklinio ugdymo įstaiga, bendrojo lavinimo mokykla, daugiafunkcis centras,

6.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai grupėje ugdomi vaikai pagal ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas,

6.3. ugdymas vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai,

6.4 sudaromos sąlygos vaikų maitinimui,

6.5. dirba vienas priešmokyklinio/ ikimokyklinio ugdymo pedagogas,

6.6 ugdomoji kalba- lietuvių kalba,

6.7. minimalus vaikų skaičius – 5,

6.8. maksimalus vaikų skaičius – 20.

7. VI modelis – lokalus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo modelis:

7.1. Grupės formavimo vieta – Akmenės rajono Dabikinės specialioji mokykla,

7.2. šis ugdymo organizavimo modelis taikomas vaikams, turintiems didelių ir labai didelių ugdymosi sunkumų dėl sutrikusio intelekto, judesio ir padėties, kompleksinių sutrikimų, žymių kalbos ir kitų komunikacinių sutrikimų,

7.3. atsižvelgiant į kiekvieno vaiko amžių, patirtį, galias, ugdymosi poreikius, ugdymas organizuojamas pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas, taikant individualizuotą ugdymą(si),

7.4. grupėje dirba ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis specialiojo pedagogo kvalifikaciją, dirbančių pedagogų etatų skaičius priklauso nuo grupės veiklos trukmės,

7.5. pedagogui talkina auklėtojos padėjėjas,

7.6 pagal poreikį vaikams teikiama logopedo ir kitų įstaigoje  dirbančių specialistų pagalba,

7.7. sudaromos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui,

7.8. ugdomoji kalba – lietuvių kalba,

7.9. minimalus vaikų skaičius – 3,

7.10. maksimalus vaikų skaičius – 6.

Papildyta punktu:

Nr. T-191(E), 2016-10-13, paskelbta TAR 2016-10-14, i. k. 2016-25164

 

______________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Akmenės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-191(E), 2016-10-13, paskelbta TAR 2016-10-14, i. k. 2016-25164

Dėl Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T-47(E) „Dėl Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“ pakeitimo