Suvestinė redakcija nuo 2018-01-26 iki 2019-05-21

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-07-24, i. k. 2017-12564

 

 

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo

 

2017 m. liepos 24 d. Nr. V-358

Vilnius

 

 

1.   T v i r t i n u pridedamus:

1.1.   Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programą;

1.2.   Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių planą.

2.  L a i k a u  netekusiu galios Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2009 m. gegužės 4 d. įsakymą Nr. V-211 Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų korupcijos ir kitos nesąžiningos veiklos prevencijos metodikos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3.   Į p a r e i g o j u:

3.1.   Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

3.2.   Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos vyriausiajai patarėjai, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.

 

 

 

Direktorius                                                                                                Mindaugas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir

darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. liepos 24 d.

įsakymu Nr. V-358 

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ 2017-2019 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos (toliau - Programa) paskirtis – nustatyti korupcijos prevencijos valdymo ir jos kontrolės sistemą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau - Fondo valdyba), Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniuose skyriuose ir kitose įstaigose, susijusiose su Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimu (toliau – Fondo administravimo įstaigos).

2.    Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015-2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos patvirtinimo“, Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, Padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 607 „Dėl padalinių ir asmenų, valstybės ar savivaldybių įstaigose vykdančių korupcijos prevenciją ir kontrolę, veiklos ir bendradarbiavimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcine programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. A1-302 „Dėl Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcinės programos ir jos priemonių įgyvendinimo“, Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Dėl valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau - Rekomendacijos).

3.   Programoje vartojamos sąvokos:

3.1. Įgalioti subjektai – Fondo administravimo įstaigų vadovai, struktūriniai padaliniai, darbo grupės arba asmenys, įstaigos vadovo įgalioti vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę.

3.2. Kitos Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KORUPCIJOS PREVENCIJOS SISTEMA

 

4.   Fondo administravimo įstaigų korupcijos prevencijos sistemą sudaro:

4.1.      korupcijos prevencijos programa;

4.2.      korupcijos prevencijos priemonės;

4.3.      personalo valdymo priemonės ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo (mokymo) sistema;

4.4.      informacijos apie korupciją gavimo priemonės;

4.5.      Fondo administravimo įstaigų išorinės ir vidinės komunikacijos priemonės;

4.6.      organizacinės priemonės, užtikrinančios gautos informacijos apie korupciją Fondo administravimo įstaigose objektyvų tyrimą.

 

III SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

5.   Korupcijos prielaidos:

5.1 galima išskirti šias bendrąsias korupcijos prielaidas:

5.1.1.   teisines prielaidas, kurios apima teisės aktų netobulumą, dažną jų keitimą ir kolizijas, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių, darbuotojų skyrimo ir atleidimo bei nušalinimo procedūrų netobulumą, atsakomybės už padarytus pažeidimus trūkumą ir kt.;

5.1.2.   institucines prielaidas, kurios apima motyvacinės karjeros sistemos nebuvimą, neišplėtotas vidaus ir išorės audito sistemas, neskaidrius sprendimų priėmimo procesus, nepakankamą viešumą;

5.1.3.   visuomenės pilietiškumo stokos prielaidas, kurios apima visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumą ir prieštaringumą, nesipriešinimą korumpuotiems darbuotojams bei piliečių pasyvumą antikorupcinėje veikloje.

5.2.      specifines korupcijos prielaidos pagal Fondo administravimo įstaigoms priskirtas funkcijas:

5.2.1.   priskaičiuotų socialinio draudimo įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolė ir laiku nesumokėtų socialinio draudimo įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų priverstinio išieškojimo vykdymas;

5.2.2.   pensijų, pašalpų ar kitų išmokų skyrimas ir mokėjimas;

5.2.3.   apdraustųjų asmenų duomenų tvarkymas ir duomenų keitimo pagrįstumo kontrolė;

5.2.4.   delspinigių ir palūkanų apskaičiavimas;

5.2.5.   permokėtų pensijų, pašalpų ir kitų išmokų sumų išieškojimas;

5.2.6.   nedarbingumo pažymėjimų, profesinės reabilitacijos pažymėjimų bei nėštumo ir gimdymo atostogų pažymėjimų išdavimo ir tęsimo teisėtumo bei pagrįstumo (laikinojo nedarbingumo nustatymo teisėtumą ir pagrįstumą) kontrolė;

5.2.7.   darbingumo lygio (darbingumo netekimo), jo priežasties, atsiradimo laiko ir termino nustatymo pagrįstumo ir teisingumo tikrinimas bei Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka ginčijimas;

5.2.8.   socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo, viršijančio 30 tūkst. eurų, mokėjimo iki vienų metų, priskaičiuotų nuo pavėluotai pervestų socialinio draudimo įmokų delspinigių, viršijančių 30 tūkst. eurų, išieškojimo laiko iki vienų metų, paskirtų baudų, viršijančių 30 tūkst. eurų, išieškojimo iki vienų metų atidėjimas, atleidimas nuo delspinigių ir baudų, viršijančių 30 tūkst. eurų, mokėjimo;

5.2.9.   socialinio draudimo įmokų, delspinigių, baudų ir palūkanų skolų beviltiškomis pripažinimas, jeigu jų neįmanoma išieškoti dėl objektyvių priežasčių arba jas priverstinai išieškoti netikslinga socialiniu ir (ar) ekonominiu požiūriu, kai: nerasta socialinio draudimo įmokų mokėtojo turto arba rastas turtas yra nelikvidus (mažai likvidus); priverstinio išieškojimo išlaidos didesnės už socialinio draudimo įmokų, delspinigių, baudų ir palūkanų skolą; netikslinga priverstinai išieškoti nepriemoką, kadangi fizinio asmens ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki: fiziniam asmeniui reikia valstybės paramos (asmuo yra pensinio amžiaus, neįgalusis (iki 2005 m. liepos 1 d. – invalidas), asmeniui reikalingas gydymas, medicininė profilaktika ir (ar) reabilitacija, asmuo yra bedarbis, gauna socialinę pašalpą) arba tokia parama jam jau teikiama;

5.2.10. baudų (išskyrus baudas, skiriamas vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodeksu), neviršijančių 30 tūkst. Eur, išieškojimo atidėjimas iki vienų metų, socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo, neviršijančio 30 tūkst. Eur, mokėjimą iki vienų metų ir priskaičiuotų nuo pavėluotai pervestų socialinio draudimo įmokų delspinigių, neviršijančių 30 tūkst. Eur, išieškojimo laiką iki vienų metų, atleidimas nuo delspinigių ir baudų, neviršijančių 30 tūkst. Eur, mokėjimo;

5.2.11. įslaptintos informacijos administravimas;

5.2.12. į Valstybinio socialinio draudimo fondo apskaitą įtraukto turto valdymas ir disponavimas juo.

6.   Korupcijos lygis ir paplitimas:

6.1.      2016 m. rugsėjo-spalio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2016“, kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – STT), duomenimis, 56 proc. gyventojų, 32 proc. valstybės tarnautojų ir 35 proc. verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema.

6.2.      Pagal tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Transparency International“ paskelbtus korupcijos suvokimo indekso 2016 m. tyrimo rezultatus Lietuvai skirtas 59 balas iš 100 galimų ir 16 vieta 168 šalių sąraše (2014 m. Lietuva gavo 58 balus ir užėmė 39 vietą 174 šalių sąraše, 2013 m. – 57 balus ir užėmė 43 vietą iš 177 valstybių, 2012 m. – 54 balus ir užėmė 48 vietą iš 176 šalių sąrašo (100 balų – labai skaidri, 0 – labai korumpuota valstybė)), t. y., vertinant korupcijos suvokimo indeksą, Lietuva pagerino savo vietą.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS UŽDAVINIAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS

 

7.   Pagrindiniai Fondo administravimo įstaigų uždaviniai, vykdant korupcijos prevenciją:

7.1.      užtikrinti aiškų korupcijos prevencijos reglamentavimą;

7.2.      sukurti tinkamą ir veiksmingą korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo, priežiūros ir kontrolės mechanizmą;

7.3.      atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti;

7.4.      atgrasinti asmenis nuo korupcijos;

7.5.      įtraukti į korupcijos prevenciją gyventojus, visuomenines organizacijas;

7.6.      skatinti skaidrų ir atvirą Fondo administravimo įstaigų paslaugų teikimą.

8.   Korupcijos prevencijos uždaviniai sprendžiami taikant korupcijos prevencijos priemones.

9.   Fondo administravimo įstaigose taikomos šios korupcijos prevencijos priemonės:

9.1.      korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas;

9.2.      korupcijos keliamos rizikos valdymas;

9.3.      teisės aktų projektais numatomo reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (toliau – teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas);

9.4.      informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas Fondo administravimo įstaigoje, gavimas;

9.5.      informacijos pateikimas Valstybės tarnautojų registrui;

9.6.      visuomenės švietimas ir informavimas apie Fondo administravimo įstaigų vykdomas korupcijos prevencijos priemones;

9.7.      informacijos apie nustatytus korupcijos atvejus (teisės aktų pažeidimus) paviešinimas teisės aktų nustatytais būdais ir tvarka;

9.8.      valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymas korupcijos prevencijos klausimais.

10. Siekiant laiku nustatyti Fondo administravimo įstaigų veiklą veikiančius išorinius ir/ar vidinius, ir/ar individualius rizikos veiksnius, sudarančius prielaidas korupcijai Fondo administravimo įstaigose, ir tinkamai valdyti riziką, yra atliekami korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo bei korupcijos keliamos rizikos valdymo procesai. Vykdant šiuos procesus yra vadovaujamasi Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo, kitų socialinio draudimo vykdymą ir socialinio draudimo sistemos veikimą reglamentuojančių įstatymų bei įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatomis, kurios apibrėžia Fondo valdybos, Fondo administravimo įstaigų funkcijas. Korupcijos pasireiškimo tikimybę Fondo administravimo įstaigose nustato Fondo administravimo įstaigos. Apibendrintą veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, aprobavimą atlieka - Rizikos valdymo komitetas. Informaciją, reikalingą veiklos sričių, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, įvertinimui renka ir apibendrina Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius (toliau - VPPV skyrius). Nustatant korupcijos pasireiškimo tikimybę būtina įvertinti, ar per ataskaitinį laikotarpį įvyko esminiai teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, pasikeitimai, ar Fondo administravimo įstaigoms teisės aktais pavestos vykdyti naujos veiklos sritys. Nustačius ir įvertinus Fondo administravimo įstaigų veiklos sritis, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, identifikuojami veiklos rizikos veiksniai.

11. Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliekamas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais. Fondo valdybos direktoriaus ar Fondo administravimo įstaigos direktoriaus pavedimu gali būti atliekamas ir kitų teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.

Fondo valdybos norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projekto vertinimą vykdo Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyriaus darbuotojas, kuriam yra pavesta vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Fondo administravimo įstaigos norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projekto vertinimą atlieka Fondo administravimo įstaigos darbuotojas, kuriam įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens yra pavesta vykdyti teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Teisės akto projekto vertintojui negali būti pavedama atlikti jo rengto teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo.

Tais atvejais, kai parengiamas teisės akto, kuriuo atliekami tik redakcinio pobūdžio teisės akto pakeitimai ir/ar ištaisomos korektūros klaidos jame, projektas, jo antikorupcinis vertinimas neatliekamas.

Teisės akto projekto vertintojas, gavęs norminio teisės akto, kito daugkartinio taikymo teisės normas nustatančio teisės akto projektą, per 3 darbo dienas išanalizuoja jo turinį ir įvertina jį pagal teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo pažymoje, kurios forma pateikta Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243, priede, nurodytus antikorupcinio vertinimo kriterijus, prognozuoja, kaip teisės akto projekto nuostatos gali sudaryti sąlygas atsirasti ar plisti korupcijai.

12. Prieš priimant į pareigas Fondo administravimo įstaigų vadovus ir jų pavaduotojus, įstaigų padalinių vadovus ir jų pavaduotojus (taikoma administraciniam padaliniui, nesančiam kitame administraciniame padalinyje) į pareigas skiriantis subjektas ar jo įgaliotas asmuo privalo Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nustatyta tvarka STT pateikti rašytinį prašymą informacijai apie asmenį, siekiantį eiti minėtas pareigas, gauti. Informacija apie asmenį gaunama ir vertinama neatsižvelgiant į tai, ar jis atitinka įstatymuose numatytus specialius nepriekaištingos reputacijos reikalavimus, ar ne. Į pareigas skiriančio subjekto sprendimu rašytiniu prašymu į STT gali būti kreipiamasi dėl informacijos pateikimo apie asmenį, siekiantį eiti ir į šiame punkte neišvardintas pareigas.

Siekiant įvertinti asmens patikimumą einamoms pareigoms ir mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę į pareigas paskyręs asmuo teisės aktų nustatyta tvarka rašytiniu prašymu gali kreiptis į STT, kad būtų pateikta informacija apie asmenį, einantį pareigas Fondo administravimo įstaigoje.

Įslaptintą informaciją dėl asmens, skiriamo ar paskirto eiti pareigas Fondo administravimo įstaigoje, rengiamos, daromos ar padarytos nusikalstamos veikos jį į pareigas skiriantis ar paskyręs subjektas gali gauti iš STT, kriminalinės žvalgybos subjektų ar kriminalinės žvalgybos pagrindinių institucijų, žvalgybos institucijų ir šių institucijų iniciatyva.

STT pateikiamas rašytinis prašymas dėl informacijos apie pareigas Fondo administravimo įstaigoje einantį asmenį turi būti motyvuotas ir paremtas duomenimis, keliančiais pagrįstų abejonių dėl asmens, apie kurį prašoma pateikti informaciją, tinkamumo einamoms pareigoms.

Į pareigas priimantis subjektas, įvertinęs gautą informaciją apie asmenį, siekiantį eiti pareigas Fondo administravimo įstaigose, ir priėmęs sprendimą neskirti asmens į pareigas, privalo per 3 darbo dienas asmenį su ja supažindinti pasirašytinai, išskyrus tą jos dalį, kurioje yra įslaptinta informacija.

Fondo administravimo įstaigos vadovas gautą informaciją, numatytą šiame Programos punkte, gali naudoti tik priimdamas sprendimą dėl asmens, siekiančio eiti arba einančio pareigas Fondo administravimo įstaigoje, tinkamumo siekiamoms pareigoms ar tarnybinės (drausminės) nuobaudos skyrimo ir negali jos perduoti tretiesiems asmenims, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

13. Valstybės tarnautojų registrui informaciją apie valstybės tarnautojus, kurie yra patraukti tarnybinėn (drausminėn) atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimais, padarytais siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ir kitiems asmenims, pateikia Fondo administravimo įstaigų administraciniai padaliniai/valstybės tarnautojai, atsakingi už personalo valdymą.

Programos 13 punkte nurodyta informacija pateikiama per 14 dienų nuo atitinkamo sprendimo įsigaliojimo.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE KORUPCIJĄ GAVIMO PRIEMONĖS

 

14. Informacijos apie korupciją gavimo priemonės:

14.1. specialus Fondo valdybos elektroninio pašto adresas (antikorupcija@sodra.lt);

14.2. speciali pranešimų pateikimo sritis Fondo valdybos interneto svetainėje;

14.3. anoniminis pasitikėjimo telefonas;

14.4.    anoniminių pranešimų pašto dėžutės visų Fondo administravimo įstaigų priimamuosiuose;

14.5. kitos priemonės.

15. Už specialaus Fondo valdybos elektroninio pašto adreso ir anoniminio pasitikėjimo telefono linijos sukūrimą ir veikimo priežiūrą atsakingas Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrius.

16. Už specialios pranešimų pateikimo srities Fondo valdybos interneto svetainėje sukūrimą ir veikimo priežiūrą bei informacijos gavimo priemonių viešinimą pagal VPPV skyriaus pateiktą informaciją atsakingas Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius.

17. VPPV skyrius užtikrina pranešimų, gautų specialiu Fondo valdybos elektroninio pašto adresu ar specialioje pranešimų pateikimo srityje Fondo valdybos interneto svetainėje, peržiūrą ir pateikimą registravimui, anoniminiu pasitikėjimo telefonu gautos informacijos fiksavimą sukuriant dokumentą ir pateikimą registravimui.

18. Fondo administravimo įstaigų vadovai užtikrina:

18.1.    šios Programos 14.4 punkte numatytų anoniminių pranešimų pašto dėžučių įrengimą, gautų pranešimų apie galimą korupciją registravimą ir jų nagrinėjimą, vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigose taisyklėmis kitais asmenų aptarnavimą viešojo administravimo įstaigose bei galimų valstybės tarnautojų ar darbuotojų nusižengimų tyrimą reglamentuojančiais teisės aktais;

18.2.    VPPV skyriaus informavimą raštu per 1 darbo dieną apie pasitvirtinusią informaciją dėl galimos korupcijos Fondo administravimo įstaigoje;

18.3.    kad nedelsiant teisės aktų nustatyta tvarka turima informacija būtų perduota teisėsaugos institucijoms, jeigu kyla įtarimas, kad Fondo administravimo įstaigos valstybės tarnautojas ar darbuotojas padarė tarnybinį (darbo drausmės) nusižengimą (pažeidimą), turintį korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių;

18.4.    asmens, pateikusio pranešimą (jeigu jis ne anoniminis) informavimą apie tyrimo rezultatus teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

19. Programą įgyvendina Fondo administravimo įstaigos.

20. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja VPPV skyrius.

21. Už konkrečių Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano (toliau – Planas) priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako Plane nurodyti atsakingi vykdytojai.

22. Fondo administravimo įstaigų įgalioti subjektai VPPV skyriui kasmet iki rugsėjo 1 d. pateikia informaciją apie korupcijos pasireiškimo tikimybę.

23. Fondo valdybos direktorius kasmet iki rugsėjo 15 d. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos antikorupcinės programos ir jos priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijai (toliau - komisija) teikia informaciją apie korupcijos tikimybės nustatymą.

24. Fondo administravimo įstaigų vadovai, atsakingi už jiems priskirtų Plano priemonių vykdymą, iki kiekvienų metų gruodžio 1 d. VPPV skyriui teikia ataskaitą apie priemonių vykdymo eigą ir pasiektus rezultatus.

25. VPPV skyrius kasmet iki gruodžio 15 d. Fondo valdybos direktoriui teikia metinę ataskaitą apie korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo priemonių vykdymą.

26. Fondo valdybos direktorius kasmet iki sausio 5 d. komisijai teikia metinę ataskaitą apie korupcijos prevencijos programų ir jų įgyvendinimo priemonių vykdymą.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Fondo administravimo įstaigų vadovai, Fondo valdybos skyrių vedėjai kasmet, ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. VPPV skyriui pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl Programos ir Plano keitimo, papildymo ar atnaujinimo.

28. Už Programos ir / ar Plano keitimą, papildymą ar atnaujinimą atsakingas VPPV skyrius.

29. Programa bei Planas gali būti keičiami / papildomi / atnaujinami, atsižvelgiant į visuomenės, Fondo administravimo įstaigų, Fondo valdybos skyrių, STT ar kitų institucijų pasiūlymus, pastabas, neatsižvelgiant į Programoje numatytus Programos ir Plano sudarymo terminus.

30. Programa, Planas, Plano priemonių įgyvendinimo ataskaitos skelbiami Fondo valdybos interneto svetainėje (http://sodra.lt/lt/situacijos/korupcijos-prevencija/teises-aktai-).

 

_____________________


 

 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. V- 358

(Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2018 m. sausio 25 d. įsakymo Nr. V-35 redakcija)

 

VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO ADMINISTRAVIMO ĮSTAIGŲ 2017–2019 M. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Priemonė

Atsakingas vykdytojas/papildomi vykdytojai

Įvykdymo laikotarpis

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1 uždavinys. Užtikrinti aiškų korupcijos prevencijos reglamentavimą

1.

Nustačius teisės aktų nuostatų prieštaravimus teikti pastabas ir pasiūlymus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

Fondo valdybos skyriai

Fondo administravimo įstaigos

2017-2019 m.

Pašalinti teisės aktų nuostatų prieštaravimai, sudarantys sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

Pateiktos pastabos ir pasiūlymai Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai dėl teisės aktų nuostatų prieštaravimų

2.

Išanalizuoti Fondo administravimo įstaigose gautus asmenų skundus, susijusius su korupcija

Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius,

Fondo administravimo įstaigos

2017 m. IV ketv.

2018 m. IV ketv.

Išanalizavus gautus skundus, esant poreikiui bus suformuluoti pasiūlymai dėl Fondo administravimo įstaigų veiklos tobulinimo korupcijos prevencijos srityje, kad būtų užtikrinta sąžininga, skaidri, teisinga, objektyvi veikla

Numatytos korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių valdymo priemonės, skirtos teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti

3.

Išsamiai reglamentuoti kaip turi būti formuojama/sudaroma ataskaitinio ketvirčio draudėjo finansinė ataskaita (forma F4), kai vykdoma draudėjo reorganizacija (prijungimo ar sujungimo būdu); kai vykdoma reorganizacija draudėjų, kurių apskaita vykdoma skirtinguose teritoriniuose skyriuose:

1. Registro tvarkymo darbo procedūrų apraše išsamiai reglamentuoti kaip turi būti formuojama/sudaroma ataskaitinio ketvirčio draudėjo finansinė ataskaita (forma F4), kai vykdoma draudėjo reorganizacija (prijungimo ar sujungimo būdu); kai vykdoma reorganizacija draudėjų, kurių apskaita vykdoma skirtinguose teritoriniuose skyriuose.

2. Pateikti IS keitimo užsakymą atsižvelgiant į nustatytą reglamentavimą.

Fondo valdybos Fondo finansų ir apskaitos skyrius,

Fondo valdybos Registrų tvarkymo skyrius

 

 

 

 

 

 

 

2019 m. II ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 m. III ketv.

Teisingai, formuojama/sudaroma ataskaitinio ketvirčio draudėjo finansinė ataskaita (forma F4), kai vykdoma draudėjo reorganizacija (prijungimo ar sujungimo būdu); kai vykdoma reorganizacija draudėjų, kurių apskaita vykdoma skirtinguose teritoriniuose skyriuose

1. Reglamentuota kaip turi būti formuojama/sudaroma ataskaitinio ketvirčio draudėjo finansinė ataskaita (forma F4), kai vykdoma draudėjo reorganizacija (prijungimo ar sujungimo būdu); kai vykdoma reorganizacija draudėjų, kurių apskaita vykdoma skirtinguose teritoriniuose skyriuose.

 

 

2. Pateiktas IS keitimo užsakymas atsižvelgiant į nustatytą reglamentavimą.

4.

Parengti ir pateikti tvirtinti Fondo valdybos direktoriaus 2009 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. V-32 pakeitimo projektą, reglamentuojantį  priverstinės hipotekos ar įkeitimo bei turto arešto įregistravimą draudėjo skolininkui

Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrius

2018 m. I ketv.

 

Sąžiningai, skaidriai, teisingai, objektyviai vykdomas priverstinės hipotekos ar įkeitimo įregistravimas, turto areštas draudėjo skolininkui

Papildytas ir Fondo valdybos direktoriaus įsakymu patvirtintas tvarkos aprašo pakeitimas nuostatomis dėl priverstinės hipotekos ar įkeitimo, turto arešto įregistravimo draudėjo skolininkui, vykdymo

5.

Parengti ir pateikti tvirtinti darbo procedūras, reglamentuojančias dokumentų Fondo valdybai teikimą dėl draudėjo skolos Fondams nurašymo mirus įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų skolingų Fondams turinčiam fiziniam asmeniui

Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrius

2018 m. I ketv.

 

Fondo valdybai informacija dėl draudėjo skolos Fondams nurašymo mirus įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų skolingų Fondams turinčiam fiziniam asmeniui teikiama sąžiningai, skaidriai, teisingai, objektyviai

Reglamentuotas dokumentų Fondo valdybai teikimas dėl draudėjo skolos Fondams nurašymo mirus įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų skolingų Fondams turinčiam fiziniam asmeniui

6.

1. Parengti ir pateikti tvirtinti Fondo valdybos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. V-494 (su vėlesniais papildymais/pakeitimais) pakeitimo projektą, reglamentuojantį klientų aptarnavimo specialistų veiksmus, jei antstoliui perduota tik dalis įsiskolinimo (ar galimas sprendimo priėmimas likusiai skolos daliai, kuri neperduota antstoliui).

2. Pateikti IS keitimo užsakymą atsižvelgiant į nustatytą reglamentavimą.

Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius

2018 m. III ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 m. IV ketv.

 

Sąžiningai, skaidriai, teisingai, objektyviai vykdomas įmokų išieškojimas

1. Reglamentuota, kokie turėtų būti klientų aptarnavimo specialistų veiksmai, jei antstoliui perduota tik dalis įsiskolinimo.

 

 

 

2. Pateiktas IS keitimo užsakymas atsižvelgiant į nustatytą reglamentavimą.

2 uždavinys. Sukurti tinkamą ir veiksmingą korupcijos prevencijos organizavimo, įgyvendinimo, priežiūros ir kontrolės mechanizmą

7.

1.Parengti Fondo administravimo įstaigų vidaus kontrolės rekomendacijas.

 

 

2. Vykdyti vidaus kontrolės stebėseną Fondo administravimo įstaigose.

 

Fondo valdybos Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyrius

 

2017 m. IV ketv.

 

 

2017 – 2019 m.

Parengtos vidaus kontrolės rekomendacijos, kurios nustato, kaip vykdyti vidaus kontrolės procedūras, terminus bei apimtį. Bus užtikrinta administracinių ir viešųjų paslaugų teikimo kokybė, padidintas sprendimų priėmimo ir procedūrų skaidrumas, teisingumas, objektyvumas, sąžiningumas

1. Parengtos Fondo administravimo įstaigų vidaus kontrolės rekomendacijos.

2. Stebėsena vykdoma ne mažiau kaip 4 Fondo administravimo įstaigose ir nemažiau kaip 2 veiklos srityse.

 

8.

1. Pateikti informacinės sistemos keitimo užsakymą dėl mokėjimo nurodymų į piniginių lėšų apribojimų informacinę sistemą (toliau - PLAIS) teikimo sąrašiniu būdu

 

Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrius

 

 

2017 m. III ketv.

 

 

 

Panaikinta klaidų, šališkumo, susitarimų galimybė vykdant  priskaičiuotų įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolę bei priverstinį išieškojimą

Vykdant priskaičiuotų įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolę bei priverstinį išieškojimą į PLAIS sąrašiniu būdu, nustatytais terminais ir atvejais, pateikti visi mokėjimo nurodymai

9.

Automatizuoti duomenų perkėlimą į finansines ataskaitas:

1. Išanalizuoti IS keitimo galimybes dėl duomenų perkėlimo į finansines ataskaitas.

2. Pateikti IS keitimo užsakymus dėl duomenų perkėlimo į finansines ataskaitas.

Fondo valdybos Fondo finansų ir apskaitos skyrius

 

 

2018 m. II ketv.

 

2018 m. III ketv.

Į savarankiškai dirbančių asmenų finansines ataskaitas duomenys perkeliami teisingi ir laiku

Automatiškai visi duomenys perkeliami į finansines ataskaitas

10.

Automatizuoti duomenų apie skolingus draudėjus formavimą:

1. Išanalizuoti IS keitimo galimybes dėl duomenų apie skolingus draudėjus formavimo.

2. Pateikti IS keitimo užsakymus dėl duomenų apie skolingus draudėjus formavimo.

 

Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrius

 

 

 

2018 m. I ketv.

 

 

2018 m. II ketv.

Į IS suformuotą ataskaitą “Neskolingų draudėjų, kuriems yra pritaikytos ir neatšauktos PPP“ nebus įtraukiami tie draudėjai, kuriems nurašyta tik dalis skolos, todėl specialistas negalės atšaukti mokėjimo nurodymo skolingam draudėjui.

Panaikinta klaidų, šališkumo, susitarimų galimybė vykdant  priskaičiuotų įmokų, delspinigių, palūkanų ir baudų sumokėjimo kontrolę bei priverstinį išieškojimą

Neatšaukti mokėjimo nurodymai skolingam draudėjui, kuriam nurašyta tik dalis skolos

11.

Pateikti IS keitimo užsakymą, skirtą draudėjų vadovų įgaliojimų atstovauti draudėją Fondo administravimo įstaigose suteikimo ir nutraukimo bei įgaliotinių atsisakymo įgaliojimo apskaitai vykdyti

Fondo valdybos Registrų tvarkymo skyrius

2018 m. I ketv.

 

Apdraustųjų asmenų įskaitos tvarkymo ir duomenų keitimo apdraustųjų asmenų įskaitoje pagrįstumo kontrolė skaidri, nešališka, objektyvi, teisinga

Pateiktas IS keitimo užsakymas, skirtas draudėjų vadovų įgaliojimų atstovauti draudėją Fondo administravimo įstaigose suteikimo ir nutraukimo bei įgaliotinių atsisakymo įgaliojimo apskaitai vykdyti

12.

 

 

Užtikrinti informacinės sistemos naudotojų administravimo taisyklių laikymąsi:

1. Įvertinti ar Naudotojo prieigos apraše nurodyti vaidmenys atitinka su FIM`e pažymėtais (suteiktais) vaidmenimis.

2. Nustačius neatitikimus per 5 darbo dienas Paslaugų tarnybos reglamente nustatyta tvarka teikia užklausą IS paslaugų valdymo sistemos priemonėmis.

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius

2018 m. I ketv.

2019 m. I ketv.

 

 

Užtikrintas asmens duomenų tvarkymo pagrįstumas

Atrankos būdu patikrinta ne mažiau kaip 10 procentų Naudotojo prieigos aprašų, kurių Naudotojo prieigos apraše nurodyti vaidmenys atitinka su FIM`e pažymėtais (suteiktais) vaidmenimis

13.

Atliekant viešuosius pirkimus informacinių technologijų ar kitose srityse, kai reikalingos specialios žinios ir renkant ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą vadovaujamasi kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu, pasiūlymams vertinti pasitelkti išorinius ekspertus

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

 

2017-2019 m.

Kompetentingai ir nešališkai įvertinti tiekėjų pateikti pasiūlymai

 

Išrinktas ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas

14.

1. Parengti metodinę medžiagą kaip aprašyti kvalifikacinius reikalavimus tiekėjui.

 

 

 

2. Organizuoti mokymus darbuotojams, atsakingiems už viešųjų pirkimų organizavimą.

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

Fondo valdybos

 

Personalo valdymo skyrius

2017 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

2018 m. II ketv.

2019 m. II ketv.

Teisingai, nešališkai, skaidriai, objektyviai vykdomi viešieji pirkimai 

1. Parengta metodinė medžiagą kaip aprašyti kvalifikacinius reikalavimus tiekėjui.

 

2. Apmokyti visi darbuotojai, atsakingi už viešųjų pirkimų organizavimą.

15.

Prieš priimant į pareigas Fondo administravimo įstaigų vadovus ir jų pavaduotojus, įstaigų padalinių vadovus ir jų pavaduotojus (taikoma administraciniam padaliniui, nesančiam kitame administraciniame padalinyje) į pareigas skiriantis subjektas ar jo įgaliotas asmuo Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikia rašytinį prašymą informacijai apie asmenį, siekiantį eiti minėtas pareigas, gauti

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius,

Fondo administravimo įstaigos

2017–2019 m.

Į Fondo administravimo įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų, įstaigų padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas priimami nepriekaištingos reputacijos asmenys

 

Į pareigas skiriantis subjektas ar jo įgaliotas asmuo Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikia rašytinius prašymus informacijai gauti dėl visų asmenų, siekiančių eiti minėtas pareigas

3 uždavinys. Atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas ir jas šalinti

16.

Atlikti korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą Duomenų apie iki 1994 m. įgytą asmenų valstybinio socialinio pensijų draudimo stažą ir draudžiamosioms pajamoms prilyginamas pajamas tvarkymo bei pensijų, kompensacijų ir kitų išmokų mokėjimo srityse

Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius,

Fondo administravimo įstaigos

2018 m. III ketv.

 

Nustatyti korupcijos pasireiškimo rizikos veiksniai, sudarantys sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

Numatytos korupcijos pasireiškimo rizikos veiksnių valdymo priemonės, skirtos teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti

17.

Sukurti ir įdiegti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų išmokų rizikos valdymo modulį

 

Fondo valdybos Veiklos stebėsenos ir kontrolės skyrius,

Papildomi vykdytojai:

Fondo valdybos Informacinės sistemos plėtros skyrius,

Fondo valdybos Pensijų skyrius,

Fondo valdybos Pašalpų ir nedarbingumo kontrolės skyrius

2017 - 2019 m.

Užtikrinta nešališka, teisinga, skaidri, objektyvi vieninga, pagal nustatytas taisykles, tikrintinų rizikingų atvejų atranka

Patikrinta 100 proc. nagrinėjamais pažymėti visi aukšto rizikingumo rizikingi atvejai

18.

Vyriausieji specialistai (kontrolei) kiekvieną mėnesį atrankos būdu patikrina ne mažiau kaip 40 pensijų ar kompensacijų skyrimo  atvejų

 

Fondo administravimo įstaigos

2017-2019 m.

Nustatyti esamo teisinio reguliavimo trūkumai, nepakankamas procesų automatizavimas ir kitos priežastys, sudarančios sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

Pateiktas ne mažiau kaip 1 pagrįstas pasiūlymas dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurios skirtos esamo teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti

19.

Vyriausieji specialistai (kontrolei) kiekvieną darbo dieną atrankos būdu (iki išmokų duomenų generavimo dienos) patikrina ne mažiau kaip 20 procentų vyriausiųjų specialistų (tikrinimui) per praėjusią darbo dieną visų priimtų sprendimų

Fondo administravimo įstaigos

2017-2019 m.

Nustatyti esamo teisinio reguliavimo trūkumai, nepakankamas procesų automatizavimas ir kitos priežastys, sudarančios sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

Pateiktas ne mažiau kaip 1 pagrįstas pasiūlymas dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurios skirtos teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti

20.

Analizuoti priimtų sprendimų dėl įsiskolinimo (įmokų, baudų ir delspinigių) iki 1500 Eur sumokėjimo atidėjimo savarankiškai dirbantiems asmenims ir dėl privalomojo sveikatos draudimo įmokų skolos atidėjimo savarankiškai privalantiems mokėti sveikatos draudimo įmokas teisingumą

Fondo administravimo įstaigos

2018-2019 m.

Nustatyti esamo teisinio reguliavimo trūkumai, nepakankamas procesų automatizavimas ir kitos priežastys, sudarančios sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

Pateiktas ne mažiau kaip 1 pagrįstas pasiūlymas dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurios skirtos teisinio reguliavimo ir administravimo procedūrų skaidrumui užtikrinti

21.

Vertinti antikorupciniu požiūriu rengiamų teisės aktų projektus LR Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais

Fondo valdybos Veiklos planavimo ir pokyčių valdymo skyrius,

Fondo valdybos skyriai,

Fondo administravimo įstaigos

2017-2019 m.

Nustatyti esamo ar numatomo teisinio reguliavimo trūkumai, galintys sudaryti sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai

LR Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais antikorupciniu požiūriu įvertinti visi teisės aktų projektai

22.

1. Išanalizuoti išmokų iš Garantinio fondo lėšų skyrimo klaidas, galimų neatitikimų priežastis.

2. Nustatyti išmokų iš Garantinio fondo lėšų skyrimo tikrinimo kriterijus, apimtis ir būdus.

Fondo valdybos Pašalpų ir nedarbingumo kontrolės skyrius

2018 m. III ketv.

 

 

2018 m. IV ketv.

 

Nustatyti išmokų iš Garantinio fondo lėšų skyrimo tikrinimo kriterijai, apimtis ir būdai

Papildytas išmokų iš Garantinio fondo lėšų skyrimo tvarkos aprašas nuostatomis, kurios užtikrina sąžiningą, teisingą, skaidrų, objektyvų išmokų skyrimą

4 uždavinys. Atgrasinti asmenis nuo korupcijos

23.

Valstybės tarnautojų registrui teikti informaciją apie valstybės tarnautojus, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, taip pat patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius,

Fondo administravimo įstaigos

2017–2019 m.

Užtikrinamas valstybės tarnybos skaidrumas

 

Valstybės tarnautojų registrui pateikta informacija apie visus valstybės tarnautojus, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, taip pat patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims

5 uždavinys. Įtraukti į korupcijos prevenciją gyventojus, visuomenines organizacijas

24.

Sudaryti galimybę Fondo valdybos interneto svetainėje susipažinti su informacija apie sudarytas viešųjų pirkimų sutartis (sutarties objektu, šalimis, kaina)

Fondo valdybos Viešųjų pirkimų skyrius

 

2017-2019 m.

Užtikrintas viešųjų pirkimų skaidrumas

 

Nuorodos į Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą paskelbimas Fondo valdybos interneto svetainėje

25.

1. Sukurti informacinį pranešimą (plakatą), kuriame būtų pateikta informacija apie tai, kur ir kokiais būdais gali kreiptis asmuo, susidūręs su korupcijos apraiškomis Fondo administravimo įstaigose.

2. Pagaminti informacinį pranešimą (plakatą), kuriame būtų pateikta informacija apie tai, kur ir kokiais būdais gali kreiptis asmuo, susidūręs su korupcijos apraiškomis Fondo administravimo įstaigose.

3. Informacinius pranešimus (plakatus) paskelbti Fondo valdybos interneto ir intraneto svetainėse ir iškabinti Fondo administravimo įstaigų Klientų aptarnavimo skyriuose.

Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrius

 

2018 m. II ketv.

 

 

 

 

2018 m. III ketv.

 

 

 

 

2018 m. spalio 15 d.

Gaunami pranešimai / informacija, dėl Fondo administravimo įstaigose nesąžiningai, neskaidriai, neteisingai, neobjektyviai vykdomos veiklos

Paskelbta informacija kur ir kokiais būdais gali kreiptis asmuo, susidūręs su korupcijos apraiškomis

6 uždavinys. Skatinti skaidrų ir atvirą Fondo administravimo įstaigų paslaugų teikimą

26.

Antikorupciniai mokymai Fondo administravimo įstaigų darbuotojams. Nagrinėtini klausimai:

1. Darbuotojo etika ir korupcija.

2. Kada kyšys, kada dovana?

3. Interesų konfliktai ir jų prevencija.

 

Fondo valdybos Personalo valdymo skyrius

2018 m. II ketv.

2019 m. II ketv.

Darbuotojai supras elgesio, darbo kultūros įtaką korupciniam įstaigos įvaizdžiui.

Atskirs dovaną nuo kyšio, rekomendaciją nuo protegavimo ir pan.

Mokės tinkamai elgtis esant interesų konfliktui, gebės jų išvengti.

Kiekvienais metais įvykdyta po 2 mokymų programas, kiekvienų mokymų trukmė 8 akad. val., dalyvių skaičius kiekvienais metais po 40 darbuotojų

 

___________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. V-35, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01136

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Įsakymas

Nr. V-35, 2018-01-25, paskelbta TAR 2018-01-25, i. k. 2018-01136

Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. V-358 „Dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų 2017-2019 m. korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“ pakeitimo