Suvestinė redakcija nuo 2024-09-12

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05770

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS  MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 28 d. Nr. T-65

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Šiaulių  rajono  savivaldybės  taryba   n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarką (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. T-5 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja, kai naujai išrinkta savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-65

(Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugsėjo 10 d. sprendimo Nr. T-292

redakcija)

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo, lėšų skirstymo ir naudojimo tvarką, lėšų apskaitą ir kontrolę Šiaulių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervas (toliau – Rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3. Rezervas turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) Savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

4. Konkretų Rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama tam tikrų metų Savivaldybės biudžetą. Rezervo lėšas skirsto Savivaldybės meras.

 

II SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ TIKSLAI

 

5. Rezervo lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka:

5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies kompensuoti;

5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies kompensuoti;

5.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS IR NAUDOJIMAS

 

6. Lėšos skiriamos fiziniams asmenims (toliau – asmenys).

7. Asmenims lėšos skiriamos:

7.1. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams nekilnojamajam turtui iš dalies apmokėti nukentėjus nuosavybės teise priklausantiems Nekilnojamojo turto registro pažymoje įtrauktiems objektams: gyvenamajam būstui (butui, namui ir pan.) ar ūkiniams pastatams (tvartui, daržinei ar kitam ūkiniam pastatui);

7.2. jeigu gyvenamajame būste deklaruota nuostolius patyrusių  asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenamoji vieta ir jie turi ne daugiau kaip dar vieną jiems nuosavybės teise priklausantį gyvenamąjį būstą;

7.3. jeigu nebuvo gautos išmokos iš Savivaldybės biudžeto patirtiems nuostoliams kompensuoti.

8. Jei yra keli turto savininkai, lėšos skiriamos proporcingai turimo turto daliai, kiekvienas iš savininkų turėtų kreiptis asmeniškai.

9. Asmenys, norintys gauti lėšų iš Rezervo, Savivaldybės merui ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų nuo įvykio (ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio, gaisro, stichinės nelaimės, kt.) teikia motyvuotą prašymą (priedas).

10. Prašyme nurodoma:

10.1. prašymą pateikusio gyventojo vardas, pavardė, asmens kodas;

10.2. žalos atsiradimo data, žalos dydis, pobūdis ir aplinkybės;

10.3. priežastys, dėl kurių turtas, už kurį prašoma suteikti Savivaldybės paramą, žalos atsiradimo metu nebuvo apdraustas, o jei buvo apdraustas – informaciją apie draudimo išmoką;

10.4. nurodoma banko sąskaita, į kurią bus pervedamos lėšos.

11. Kartu su prašymu pateikiami:

11.1. nuosavybės teisę į turtą, kurio netenka ar kuris sugadintas, patvirtinantys dokumentai (Nekilnojamojo turto registro pažyma);

11.2. taip pat žalos dydį (nepriklausomų turto vertintojų išvada arba žalų ekspertų išvada) ir (arba) turėtas išlaidas (tiesioginius nuostolius) pagrindžiantys dokumentai;

11.3. tarnybų pažymos (gaisro ir (ar) stichinės nelaimės atveju);

11.4. deklaruotos gyvenamosios vietos pažyma;

11.5. „Sodros“  duomenų bazės išrašas (teikiama informacija apie pajamas už kalendorinius pusę metų);

11.6. Gyventojų registro duomenų bazės išrašas;

11.7. tos teritorijos seniūno buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas;

11.8. įvykio vietos nuotraukos;

11.9. ir kita informacija, reikalinga prašymui nagrinėti.

12. Prašymą ir pagrindžiančių dokumentų kopijos teikiamos raštu  į tai teritorijai priklausančią seniūniją.

13. Už teisingos informacijos pateikimą atsako prašymą pateikę asmenys.

14. Už visos reikalingos informacijos surinkimą ir pateikimą Savivaldybės merui atsako prašymus priimantis tos teritorijos seniūnas.

15. Praradus gyvenamąjį būstą nepataisomai / neatstatomai iš dalies kompensuojama kito būsto įsigijimo išlaidos.

16. Savivaldybės paramos suma negali būti didesnė nei skirtumas tarp žalos dydžio ir draudimo išmokos, jei prašoma suteikti Savivaldybės paramą už turtą, kuris žalos atsiradimo metu buvo apdraustas ir už kurį gauta draudimo išmoka.

17. Savivaldybei paskelbus dėl ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio, stichinės nelaimės žalos ekspertų paslaugos pirkimą organizuoja Savivaldybės administracija ir išlaidos gali būti dengiamos iš Rezervo lėšų. Žalos ekspertų paslaugos atliekamos gavus asmens sutikimą dėl jo asmens duomenų patikrinimo valstybiniuose registruose.

18. Gaisro atveju žalos ekspertų paslaugos pirkimą organizuoja žalą patyręs asmuo o išlaidos iš dalies dengiamos iš Rezervo lėšų.

19. Ūkio subjektų, su kuriais sudarytos materialinių išteklių teikimo sutartys, patirtos išlaidos likviduojant ekstremaliųjų situacijų ir (arba) ekstremaliųjų įvykių padarinius, dėl nepaprastosios padėties atsiradusios išlaidos iš dalies apmokamos iš Rezervo lėšų.

Šiuo atveju ūkio subjektai pateikia sąskaitas  faktūras Savivaldybės merui, o Apskaitos skyrius jas apmoka esant Savivaldybės mero rezoliucijai.

20. Prašymus nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija), išskyrus atvejus, kai Komisijos sukviesti neįmanoma dėl objektyvių priežasčių. Tokiu atveju sprendimą priima Savivaldybės meras.

21. Komisijos sudėtį, darbo organizavimo tvarką, teises ir pareigas ir kt. reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, patvirtintas Savivaldybės mero potvarkiu.

22. Komisija:

22.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Tvarkos II skyriuje nurodytus tikslus;

22.2. siekdama nustatyti Tvarkos III skyriuje nurodytas aplinkybes, prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas, įstaigas, Savivaldybės administracijos skyrius, seniūnijų seniūnus dėl informacijos, būtinos nagrinėjant prašymą, gavimo;

22.3. atsižvelgia į Asmenų (šeimos) materialinę bei socialinę padėtį (sunki materialinė padėtis, daugiavaikė šeima ir pan.).

22.4. turi teisę pareikalauti iš subjekto, kurio prašymas vertinamas, papildomos informacijos, susijusios su prašymo svarstymu;

22.5. per 20 darbo dienų išnagrinėja pateiktą prašymą bei gautus dokumentus, parengia ir teikia Savivaldybės merui Komisijos parengtą motyvuotą siūlymą dėl lėšų skyrimo / neskyrimo iš Rezervo.

23. Atsižvelgdamas į Komisijos parengtą motyvuotą siūlymą, skiriamų lėšų sumą nustato Savivaldybės meras. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl lėšų skyrimo iš Rezervo rengia Savivaldybės administracijos Finansų skyrius. Potvarkio projektas rengiamas vadovaujantis  Savivaldybės mero rezoliucija.

24. Rezervo lėšos skiriamos Savivaldybės mero potvarkiu.

25. Komisijos sekretorius informuoja prašymą pateikusį asmenį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytais terminais apie pateikto prašymo tenkinimą arba netenkinimą. Jei prašymas netenkinamas, nurodo netenkinimo priežastis.

 

IV SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

26. Rezervo lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius).

27. Rezervo lėšos naudojamos pagal atskirą asignavimų valdytojo patvirtintą išlaidų sąmatą.

28. Apskaitos skyrius, gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo iš Rezervo, perveda skirtas lėšas į lėšų gavėjo sąskaitą.

29. Apskaitos skyrius parengia Rezervo lėšų Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2) Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir pateikia Finansų skyriui.

30. Rezervo lėšų panaudojimo išankstinę ir einamąją finansų kontrolę vykdo, apskaitą tvarko Apskaitos skyrius.

31. Nepanaudotos Rezervo lėšos gali būti perskirstomos kitoms Savivaldybės funkcijoms atlikti.

32. Jeigu nustatoma, kad asmenys, kuriems buvo skirtos lėšos iš Rezervo, pateikė neteisingą informaciją ir (arba) dokumentus, privalo grąžinti jiems skirtas lėšas. Asmenims nesutikus grąžinti lėšų, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33. Rezervo lėšų naudojimo tvarkos pakeitimus, papildymus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

34. Tvarkant fizinių bei juridinių asmenų asmens duomenis yra vadovaujamasi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos, tvarkant asmens duomenis, ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.

35. Dokumentai, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“.

36. Tvarka skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

_________________________________

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. T-292, 2024-09-10, paskelbta TAR 2024-09-11, i. k. 2024-16002

 

 

Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų

naudojimo tvarkos aprašo

priedas

 

(Prašymo forma)

 

 

Fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas

 

Adresas

 

Deklaruota gyvenamoji vieta

 

Telefonas, el. paštas

 

 

Šiaulių rajono savivaldybės merui

 

 

PRAŠYMAS

DĖL LĖŠŲ SKYRIMO IŠ ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO

 

 

 

 

data

Šiauliai

 

 

Prašau skirti lėšas iš Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo dėl (nurodyti priežastis ir pan.)

 

 

 

Lėšas pervesti į sąskaitą LT                                                .

 

Patvirtinu, kad šiame prašyme pateikta informacija yra teisinga ir sutinku, kad mano pateikti duomenys būtų naudojami vertinant situacijos pagrįstumą.

PRIDEDAMA (pažymėkite pridedamą dokumentą):

£ Išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos (tiesioginius nuostolius pagrindžiantys dokumentai) ir (arba) Nepriklausomų turto vertintojų išvada arba žalų ekspertų išvada;

£ Nuosavybės teisę pagrindžiantys dokumentai (Nekilnojamojo turto registro išrašus);

£ Informaciją apie draudimo išmoką;

£ „Sodros“ duomenų bazės išrašas (teikiama informacija apie pajamas už kalendorinius pusę metų);

£ Gyventojų registro duomenų bazės išrašas;

£ Tos teritorijos seniūno buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas;

£ Įvykio vietos nuotraukos;

£ Pažyma iš atitinkamos tarnybos (pvz.: Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma);

£ Kita (įrašyti).....................................................................................................................

 

Informuojame, kad:

1. Šiaulių rajono savivaldybė, buveinės adresas: Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai, el. pašto adresas prim@siauliuraj.lt., Jūsų asmens duomenis tvarkys dėl lėšų skyrimo iš Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo.

2. Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) 6 straipsnio 1 dalies c ir e punktai.

3. Jūsų asmens duomenys gali būti perduoti:

3.1. teismui, teisėsaugos įstaigoms ar valstybės institucijoms tiek, kiek tokį teikimą nustato teisės aktų reikalavimai (pvz.: antstoliams, teismams ir kt.);

3.2. kitiems fiziniams / juridiniams asmenims jūsų sutikimu, jei toks sutikimas gaunamas dėl konkretaus atvejo.

4.  Jūsų asmens duomenys bus saugomi 3 metų laikotarpį. Šis terminas gali būti pratęstas, jei asmens duomenys yra naudojami arba gali būti naudojami kaip įrodymai ar informacijos šaltinis ikiteisminiame ar kitokiame tyrime, įskaitant ir Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vykdomame tyrime, civilinėje, administracinėje ar baudžiamojoje byloje ar kitais įstatymų nustatytais atvejais. Tokiu atveju asmens duomenys gali būti saugomi tiek, kiek reikalinga šiems duomenų tvarkymo tikslams, ir sunaikinami nedelsiant, kai tampa nebereikalingi.

5. Jūs turite teisę susipažinti su Savivaldybėje tvarkomais savo asmens duomenimis. Daugiau informacijos apie Jūsų teises galite rasti www.siauliuraj.lt pasirinkdami asmens duomenų apsaugos skiltį.

6. Visais klausimais, susijusiais su asmens duomenų tvarkymu, asmens duomenų apsaugos užtikrinimu ar asmens duomenų saugumo pažeidimais galite kreiptis į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Teisės ir personalo skyriaus vyriausiąjį specialistą (duomenų apsaugai) šiais kontaktais: tel. +370 612 93 407, el. pašto adresu dap@siauliuraj.lt, adresu – Vilniaus g. 263, 76337 Šiauliai.

7. Jūs turite teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, 10312 Vilnius, tel. (8 5) 271 2804, 279 1445, el. p. ada@ada.lt), jeigu manote, kad Šiaulių rajono savivaldybė neteisėtai tvarko Jūsų asmens duomenis arba neįgyvendina Jūsų teisių.

 

 

 

 

 

 

Parašas

 

Vardas, pavardė

 

____________________________

Papildyta priedu:

Nr. T-292, 2024-09-10, paskelbta TAR 2024-09-11, i. k. 2024-16002

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-292, 2024-09-10, paskelbta TAR 2024-09-11, i. k. 2024-16002

Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 28 d. sprendimo Nr.T-65 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo