Suvestinė redakcija nuo 2022-04-12 iki 2022-04-29

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-10-25, i. k. 2019-16981

 

 

 

NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAVEDIMO ATLIKTI PATIKRINIMĄ FORMOS, PATIKRINIMO AKTO FORMOS IR PERIODINĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS SAUGOS KONTROLĖS KLAUSIMYNŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 22 d. VKE-443

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. V-1109 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 28 d. įsakymo Nr. V-946 „Dėl Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“ 1.1, 1.2 ir 1.3 papunkčiais, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1058 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16.3 papunkčiu:

1. T v i r t i n u  pridedamus:

1.1. Pavedimo atlikti patikrinimą formą.

1.2. Patikrinimo akto formą.

1.3. Nagų priežiūros paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.4. Plaukų priežiūros paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.5. Veido ir kūno priežiūros paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.6. Tatuiravimo, ilgalaikio (permanentinio) makiažo, papuošalų vėrimo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.7. Sporto klubo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.8. Vandens apykaitos sistemą turinčio baseino paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.9. Vandens apykaitos sistemos neturinčio baseino paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.10. Soliariumo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.11. Žmogaus palaikų laikymo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.12. Žmogaus palaikų paruošimo šarvoti paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.13. Žmogaus palaikų šarvojimo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.14. Balzamavimo veiklos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.15. Kremavimo veiklos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.16. Sveikatos priežiūros įstaigų skalbinius skalbiančios skalbyklos paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.17. Skalbyklos, kurioje neskalbiami sveikatos priežiūros įstaigų skalbiniai, paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.18. Savitarnos skalbyklos paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.19. Neteko galios nuo 2020-11-12

Papunkčio naikinimas:

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

 

1.20. Pirties paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.21. Laisvės atėmimo vietos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.22. Teritorinės policijos įstaigos areštinės periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.23. Apgyvendinimo paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.24. Švietimo teikėjo, vykdančio ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.25. Mokyklos, vykdančios bendrojo ugdymo programas periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.26. Įstaigos, vykdančios formaliojo profesinio mokymo programą periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.27. Aukštosios mokyklos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.28. Vaikų socialinės globos įstaigos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.29. Vaikų neformaliojo švietimo mokyklos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.30. Ambulatorines ir / ar stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.31. Ambulatorines odontologinės priežiūros (pagalbos) ir / ar burnos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.32. Dantų technikos laboratorijos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.33. Viešojo naudojimo kompiuterinių tinklų prieigos paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

1.34. Suaugusių asmenų socialinės globos įstaigos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

Papildyta papunkčiu:

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

 

1.35. Asmeninių apsaugos priemonių, medicinos priemonių (prietaisų) ir biocidų normatyvų ambulatorines ir / ar stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiose įstaigose periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

Papildyta papunkčiu:

Nr. VKE-157, 2021-03-01, paskelbta TAR 2021-03-01, i. k. 2021-04099

 

1.36. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimyną.

Papildyta papunkčiu:

Nr. VKE-627, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-28, i. k. 2021-27352

 

2. N u s t a t a u,  kad:

2.1. Periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų (toliau – klausimynai) peržiūra organizuojama pagal:

2.1.1. naujai priimtus teisės aktus ir galiojančių teisės aktų pakeitimus;

2.1.2. ūkio subjektų pasiūlymus, pastebėjimus dėl klausimynų;

2.1.3. kontrolę vykdančių pareigūnų pasiūlymus, pastebėjimus dėl klausimynų.

2.2. Priėmus naujus / pasikeitus galiojantiems teisės aktams, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) departamentų Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyrių vedėjai per 5 darbo dienas po šių teisės aktų paskelbimo įvertina, ar dėl pasikeitusio reglamentavimo būtina keisti klausimynus. Apie šio įvertinimo rezultatus jie praneša NVSC Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėjui.

2.3. Priėmus naujus / pasikeitus galiojantiems teisės aktams, kurių įsigaliojimas numatytas nuo gegužės 1 d., atitinkami klausimynai turi būti peržiūrimi, keičiami nuo kovo 1 d. iki balandžio 30 d., jei teisės aktų įsigaliojimas numatytas nuo lapkričio 1 d., atitinkami klausimynai turi būti peržiūrimi, keičiami nuo rugsėjo 1 d. iki spalio 31 d. Priėmus naujus / pasikeitus galiojantiems teisės aktams, kurių įsigaliojimas numatytas nuo kitų datų, klausimynai turi būti peržiūrimi, keičiami iki teisės akto įsigaliojimo.

2.4. Ūkio subjektai savo pasiūlymus, pastebėjimus dėl klausimynų gali teikti NVSC interneto svetainės skyriaus „Administracinė informacija“ srities „Ūkio subjektų priežiūra“ dalyje Periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynai bei el. paštu kontrole@nvsc.lt.

2.5. Kontrolę vykdantys pareigūnai, pastebėję (nustatę), kad į klausimynus nėra įtraukti atitikties reikalavimams, kurių pažeidimai gali padaryti reikšmingos žalos ar sukelti realų pavojų vartotojų sveikatai, visuomenei, kitų asmenų interesams, vertinimai, ar pastebėję, kad klausimynuose yra klausimų, kurių tikrinimas atskleidžia mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, teikia atitinkamo NVSC departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėjui pasiūlymus dėl klausimynų keitimo. NVSC departamentų Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyrių vedėjai apibendrintus kontrolę vykdančių pareigūnų pasiūlymus dėl klausimynų keitimo teikia NVSC Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriui kiekvienų kalendorinių metų vasario ir rugpjūčio mėnesiais.

2.6. Pagal ūkio subjektų bei kontrolę vykdančių pareigūnų pasiūlymus, pastebėjimus klausimynai peržiūrimi, keičiami nuo kovo 1 d. iki balandžio 30 d. ir nuo rugsėjo 1 d. iki spalio 31 d. Klausimynuose nustačius žymius neatitikimus galiojantiems teisės aktams, klausimynai keičiami nedelsiant.

2.7. Klausimynų peržiūrą, keitimą ir jų paskelbimą NVSC interneto svetainės (https://nsvc.lrv.lt) skyriaus „Administracinė informacija“ srities „Ūkio subjektų priežiūra“ dalyje „Periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynai“ bei VšĮ „Versli Lietuva“ interneto svetainėje (https://verslilietuva.lt) organizuoja NVSC Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyrius.

3. P a v e d u  įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui pagal administravimo sritį.

4. N u s t a t a u,  kad šis įsakymas įsigalioja 2019 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Robertas Petraitis

 

 

PATVIRTINTA

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie

Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2021 m.  kovo 1 d. įsakymu Nr. VKE-157

 

 

 

ASMENINIŲ APSAUGOS PRIEMONIŲ, MEDICINOS PRIEMONIŲ (PRIETAISŲ) IR BIOCIDŲ NORMATYVŲ

AMBULATORINES IR / AR STACIONARINES ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANČIOSE ĮSTAIGOSE PERIODINĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS SAUGOS KONTROLĖS KLAUSIMYNAS

 

20__ m. ____________ __ d. pavedimas atlikti patikrinimą Nr. ________________.

 

20__ m. ____________ __ d. patikrinimo akto Nr. ________________ priedas.

 

Juridinio asmens / filialo pavadinimas ir kodas: _________________________________.

Veiklos vykdymo adresas: _________________________________________________.

 

*Leidimo-higienos paso Nr. ________________, išdavimo data ________________.

*(užpildoma prieš atliekant ūkio subjekto patikrinimą)

 

Įvertinta ambulatorines ir / ar stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos veiklos atitiktis Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-160 „Dėl Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau lentelėje – Tvarkos aprašas) reikalavimams.

 

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) veiklos pobūdis ir taikomas koeficientas pagal įstaigos veiklos pobūdį:

pagrindinė, organizuojanti ASPĮ, nurodyta Sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 „Dėl Sveikatos priežiūros paslaugų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo (toliau – Aprašas), koeficientas – 1

asmens sveikatos priežiūros paslaugas dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) teikianti ASPĮ, nurodyta Apraše, išskyrus pagrindines ir organizuojančias ASPĮ, koeficientas – 0,8

stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kuri nėra įtraukta į Aprašą, koeficientas – 0,6

 

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ patvirtintas stacionaro lovų skaičius (įrašyti): ________________

 

Ambulatorines ir kitas, išskyrus stacionarines, asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ patvirtintas darbuotojų, teikiančių odontologines paslaugas, pareigybių skaičius (įrašyti): ________________

 

Ambulatorines ir kitas, išskyrus stacionarines, asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ patvirtintas kitų, išskyrus odontologines ir greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikiančių, darbuotojų pareigybių skaičius (įrašyti): ________________

 

Ambulatorines ir kitas, išskyrus stacionarines, asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ patvirtintas kitų, išskyrus odontologines ir greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikiančius darbuotojus, ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių ASPĮ darbuotojų pareigybių skaičius (įrašyti): ________________

 

 

Nustatyta:

Eil.Nr.

Reikalavimas

Taip

Ne

Neaktualu / Nevertinta**

Pastabos***

1.

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ kaupiamos (-i)

1.1. šios asmeninės apsaugos priemonės (Tvarkos aprašo 3.1 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 1.1.1 papunktis):

1.1.1. kvėpavimo takų apsaugos priemonės, apsaugančios nuo dalelių (respiratoriai, veido puskaukės) (toliau – respiratoriai)

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.1 papunktis)

 

1.1.2. apsauginiai akiniai, apsauginiai veido skydeliai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.2 papunktis)

 

1.1.3. apsauginiai kombinezonai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.3 papunktis)

 

1.1.4. apsauginiai chalatai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.4 papunktis)

 

1.1.5. apsauginės kepuraitės

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.5 papunktis)

 

1.1.6. apsauginiai antbačiai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.6 papunktis)

 

1.1.7. apsauginės prijuostės

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.1.7 papunktis)

 

1.2. šios medicinos priemonės (prietaisai) (Tvarkos aprašo 3.2 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 1.1.2 papunktis):

1.2.1. vienkartinės medicininės kaukės (toliau – medicininės kaukės)

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.2.1 papunktis)

 

1.2.2. vienkartinės apžiūrų, chirurginės pirštinės (toliau – medicininės pirštinės) arba apsauginės pirštinės

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.2.2 papunktis)

Pagal Tvarkos aprašo priedo 1.1.2.2 papunktį įstaiga dalį kaupiamo medicininių pirštinių kiekio gali keisti apsauginėmis pirštinėmis, jei bendras sukauptas pirštinių kiekis atitinka nustatytą normatyvą

1.3. šie biocidai (Tvarkos aprašo 3.3 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 1.1.3 papunktis):

 

1.3.1. rankų antiseptikai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.3.1 papunktis)

 

 

1.3.2. paviršių dezinfekantai

(Tvarkos aprašo priedo 1.1.3.2 papunktis)

 

2.

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui asmeninių apsaugos priemonių kiekis; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą stacionaro lovų skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.1 papunktis):

2.1. respiratorių – 6,75 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

Nurodomi sukauptų respiratorių tipai

2.2. apsauginių akinių, apsauginių veido skydelių – 0,3 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

2.3. apsauginių kombinezonų – 1,32 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

2.4. apsauginių chalatų – 5,27 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

2.5. apsauginių kepuraičių – 16,45 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

2.6. apsauginių antbačių – 19,5 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

2.7. apsauginių prijuosčių – 5,27 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

3.

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui medicinos priemonių (prietaisų) kiekis; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą stacionaro lovų skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.1 papunktis):

3.1. medicininių kaukių – 53,95 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

 

3.2. medicininių ar apsauginių pirštinių – 464,7 vnt. normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

4.

Stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui biocidų kiekis; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą stacionaro lovų skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.1 papunktis):

 

4.1. rankų antiseptiko – 1,2 l normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

(!)

4.2. paviršių dezinfekanto – 0,9 l normatyvo vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį

Jei įsigyjamas kietos formos paviršių dezinfekantas arba įsigyjamas paviršių dezinfekanto koncentratas, skaičiuojama, kiek būtų galima paruošti naudojimui tinkamo tirpalo.

(!)

Nurodomi sukauptų biocidų pavadinimai, autorizacijos liudijimų Nr.

 

5.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ darbuotojams kaupiamos (-i):

5.1. šios asmeninės apsaugos priemonės (Tvarkos aprašo 3.1 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 2.1.1, 2.2.1, 2.3.1 papunkčiai):

5.1.1. respiratoriai

 

5.1.2. apsauginiai akiniai, apsauginiai veido skydeliai

 

5.1.3. apsauginiai kombinezonai

 

5.1.4. apsauginiai chalatai

 

5.1.5. apsauginės kepuraitės

 

5.1.6. apsauginiai antbačiai

 

5.1.7. apsauginės prijuostės

 

5.2. šios medicinos priemonės (prietaisai) (Tvarkos aprašo 3.2 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 2.1.2, 2.2.2, 2.3.2 papunkčiai):

5.2.1. medicininės kaukės

 

5.2.2. medicininės pirštinės arba apsauginės pirštinės

Pagal Tvarkos aprašo priedo 2.1.2.2, 2.2.2.2, 2.3.2.2 papunkčius įstaiga dalį kaupiamo medicininių pirštinių kiekio gali keisti apsauginėmis pirštinėmis, jei bendras sukauptas pirštinių kiekis atitinka nustatytą normatyvą.

5.3. šie biocidai (Tvarkos aprašo 3.3 papunktis, Tvarkos aprašo priedo 2.1.3, 2.2.3, 2.3.3 papunkčiai):

5.3.1. rankų antiseptikai

 

5.3.2. paviršių dezinfekantai

 

6.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui asmeninių apsaugos priemonių kiekis darbuotojams, teikiantiems odontologines paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

6.1. respiratorių – 12,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

Nurodomi sukauptų respiratorių tipai

6.2. apsauginių akinių, apsauginių veido skydelių – 1,8 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

6.3. apsauginių kombinezonų – 0,8 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

6.4. apsauginių chalatų – 19,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

6.5. apsauginių kepuraičių – 17,1 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

6.6. apsauginių antbačių – 15,9 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

6.7. apsauginių prijuosčių – 19,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

7.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui medicinos priemonių (prietaisų) kiekis darbuotojams, teikiantiems odontologines paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

 

7.1. medicininių kaukių – 35,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

7.2. medicininių ar apsauginių pirštinių pirštinių – 224,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

8.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui biocidų kiekis darbuotojams, teikiantiems odontologines paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

8.1. rankų antiseptiko – 0,5 l normatyvo vienam darbuotojui

(!)

8.2. paviršių dezinfekanto – 1,5 l normatyvo vienam darbuotojui

Jei įsigyjamas kietos formos paviršių dezinfekantas arba įsigyjamas paviršių dezinfekanto koncentratas, skaičiuojama, kiek būtų galima paruošti naudojimui tinkamo tirpalo.

(!)

Nurodomi sukauptų biocidų pavadinimai, autorizacijos liudijimų Nr.

9.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui asmeninių apsaugos priemonių kiekis darbuotojams, teikiantiems greitosios medicinos pagalbos paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

9.1. respiratorių – 7,3 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

Nurodomi sukauptų respiratorių tipai

 

9.2. apsauginių akinių, apsauginių veido skydelių – 1,7 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

9.3. apsauginių kombinezonų – 1,1 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

9.4. apsauginių chalatų – 2,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

9.5. apsauginių kepuraičių – 2,8 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

9.6. apsauginių antbačių – 1,0 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

9.7. apsauginių prijuosčių – 2,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

10.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui medicinos priemonių (prietaisų) kiekis darbuotojams, teikiantiems greitosios medicinos pagalbos paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

 

10.1. medicininių kaukių – 61,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

10.2. medicininių ar apsauginių pirštinių – 100,8 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

11.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui biocidų kiekis darbuotojams, teikiantiems greitosios medicinos pagalbos paslaugas; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

11.1. rankų antiseptiko – 0,4 l normatyvo vienam darbuotojui

(!)

11.2. paviršių dezinfekanto – 0,8 l normatyvo vienam darbuotojui

Jei įsigyjamas kietos formos paviršių dezinfekantas arba įsigyjamas paviršių dezinfekanto koncentratas, skaičiuojama, kiek būtų galima paruošti naudojimui tinkamo tirpalo.

(!)

Nurodomi sukauptų biocidų pavadinimai, autorizacijos liudijimų Nr.

12.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui asmeninių apsaugos priemonių kiekis kitiems ASPĮ darbuotojams; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

 

12.1. respiratorių – 1,7 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

Nurodomi sukauptų respiratorių tipai

 

12.2. apsauginių akinių, apsauginių veido skydelių – 0,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

12.3. apsauginių kombinezonų – 0,5 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

12.4. apsauginių chalatų – 4,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

12.5. apsauginių kepuraičių – 1,5 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

12.6. apsauginių antbačių – 5,9 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

12.7. apsauginių prijuosčių – 4,2 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

13.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui medicinos priemonių (prietaisų) kiekis kitiems ASPĮ darbuotojams; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

 

13.1. medicininių kaukių – 21,4 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

 

13.2. medicininių ar apsauginių pirštinių – 59,7 vnt. normatyvo vienam darbuotojui

(!)

14.

Ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje ASPĮ yra sukauptas ne mažesnis nei minimalus numatytam 30 kalendorinių dienų laikotarpiui biocidų kiekis kitiems ASPĮ darbuotojams; skaičiuojant: ASPĮ patvirtintą pareigybių skaičių padauginant iš:

(Tvarkos aprašo 5.2 papunktis):

14.1. rankų antiseptiko – 0,2 l normatyvo vienam darbuotojui

(!)

14.2. paviršių dezinfekanto – 0,6 l normatyvo vienam darbuotojui

Jei įsigyjamas kietos formos paviršių dezinfekantas arba įsigyjamas paviršių dezinfekanto koncentratas, skaičiuojama, kiek būtų galima paruošti naudojimui tinkamo tirpalo.

(!)

Nurodomi sukauptų biocidų pavadinimai, autorizacijos liudijimų Nr.

 

**Pasirinkus atsakymo variantą „Neaktualu“ arba „Nevertinta“, skiltyje „Pastabos“ turi būti pateikti pasirinkimo paaiškinimai

***Pastabose nurodytas ženklas „(!)“ žymi ties kuriuo reikalavimu privalo būti įvardinti konkretūs sukauptų atsargų skaičiai ir paskaičiavimai:

·    stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ patvirtintą stacionaro lovų skaičių padauginant iš nurodytų asmeninių apsaugos priemonių, medicinos priemonių (prietaisų) ir biocidų normatyvų vienai stacionaro lovai ir koeficiento pagal įstaigos veiklos pobūdį;

·    ambulatorines ir kitas, išskyrus stacionarines, asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos patvirtintą pareigybių skaičių įstaigoje padauginant iš nurodytų asmeninių apsaugos priemonių, medicinos priemonių (prietaisų) ir biocidų normatyvų vienam darbuotojui pagal įstaigos teikiamų paslaugų pobūdį.

 

 

Nustatyta:

ASPĮ apsirūpinimas asmeninių apsaugos priemonių, medicinos priemonių (prietaisų) ir biocidų atsargomis vykdomas nepažeidžiant Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-160 „Dėl Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ reikalavimų.

 

ASPĮ apsirūpinimas asmeninių apsaugos priemonių, medicinos priemonių (prietaisų) ir biocidų atsargomis vykdomas pažeidžiant Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-160 „Dėl Valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų, savivaldybių administracijų kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų apsisaugoti nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), atsargų sąrašo bei šių priemonių kiekio apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (....................................................................................................................)

reikalavimus.

 

 

Jeigu periodinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę pareigūnas atliko nesivadovaudamas klausimynu ar norima pasikonsultuoti dėl į klausimyną įtrauktų reikalavimų, ūkio subjektą prašome kreiptis į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (el. paštu kontrole@nvsc.lt).

Pasiūlymus, pastebėjimus dėl klausimynų ūkio subjektas gali teikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainės skyriaus „Administracinė informacija“ srities „Ūkio subjektų priežiūra“ dalyje „Periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynai“ bei el. paštu kontrole@nvsc.lt.

______________

 

Papildyta priedu:

Nr. VKE-157, 2021-03-01, paskelbta TAR 2021-03-01, i. k. 2021-04099

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-165, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-11, i. k. 2022-07471

 

 

PATVIRTINTA

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2021 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. VKE-627

 

 

 

PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANČIOS ĮSTAIGOS PERIODINĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS SAUGOS KONTROLĖS KLAUSIMYNAS

 

20__ m. ____________ __ d. pavedimas atlikti patikrinimą Nr. ________________.

 

20__ m. ____________ __ d. patikrinimo akto Nr. ________________ priedas.

 

Juridinio asmens / filialo pavadinimas ir kodas: _________________________________.

Veiklos vykdymo adresas: _________________________________________________.

 

*Leidimo-higienos paso Nr. ________________, išdavimo data ________________.

*(užpildoma prieš atliekant ūkio subjekto patikrinimą)

 

Įvertinta papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos veiklos atitiktis Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-3042 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau – HN 135:2020),            Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau lentelėje – HN 47-1:2020) ir  Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau lentelėje – HN 66:2013) reikalavimams.

Jeigu papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo vietoje įrengtas baseinas, jo įrengimas ir priežiūra turi atitikti Lietuvos higienos normos HN 109:2016 „Baseinų visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-572 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 109:2016 „Baseinų visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ reikalavimus (HN 135:2020 46 punktas), o papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos veiklos patikrinimo metu yra pildomas Vandens apykaitos sistemą turinčio baseino paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės ir (ar) Vandens apykaitos sistemos neturinčio baseino paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynas.

Jeigu papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo vietoje įrengta pirtis, jos įrengimas ir priežiūra turi atitikti Lietuvos higienos normos HN 39:2016 „Pirčių visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. V-595 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 39:2016 „Pirčių visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ reikalavimus (HN 135:2020 47 punktas), o papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos veiklos patikrinimo metu yra pildomas Pirties paslaugų periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynas.

 

Nustatyta:

 

Eil.Nr.

Reikalavimas

Taip

Ne

Neaktualu / Nevertinta**

Pastabos***

1.

Vidaus tvarkos taisyklės pateiktos gerai matomoje paslaugų teikimo vietoje

(HN 135:2020 7 punktas)

(!)

2.

Yra pirmosios pagalbos rinkinys, atitinkantis  teisės akto [1] reikalavimus

(HN 135:2020 11 punktas)

 

3.

Paslaugų teikimo patalpos, teritorija, jose esantys įrenginiai:

3.1. saugūs, techniškai tvarkingi, įrengti ir prižiūrimi taip, kad juos naudojant būtų išvengta nelaimingų atsitikimų (paslydimo, kritimo, susidūrimo, nudegimo, nutrenkimo, sužalojimo elektros srove, gyvūnų sužalojimo, paskendimo, sprogimo ir pan.)

(HN 135:2020 9 punktas)

 

3.2. potencialiai pavojingose vietose yra apsauginiai įtaisai, įspėjamieji ženklai ar kitokios (pavyzdžiui, garso, šviesos) priemonės, ribojančios ar neleidžiančios prieiti prie pavojingų vietų ar įrenginių

(HN 135:2020 9 punktas)

 

4.

Asmenys, teikiantys paslaugas, dirba pasitikrinę sveikatą dėl užkrečiamųjų ligų (tuberkuliozės) ir turi tai patvirtinančią Asmens medicininę knygelę (sveikatos pasas, forma Nr. F048/a)

(HN 135:2020 50 punktas)

(!)

5.

Asmenys, teikiantys paslaugas, avi darbo avalynę

(HN 135:2020 51 punktas) 

Nevertinama, kai pagal teikiamų paslaugų pobūdį avalynė nedėvima

6.

Asmenų, teikiančių paslaugas, darbo drabužiai yra vizualiai švarūs (nėra akivaizdžiai matomų nešvarumų)

(HN 135:2020 51 punktas)

 

7.

Patalpos yra vizualiai švarios (nėra akivaizdžiai matomų nešvarumų) 

(HN 135:2020 34 punktas)

 

8.

Įrenginiai, įranga, inventorius yra vizualiai švarūs (nėra akivaizdžiai matomų nešvarumų)

(HN 135:2020 34 punktas)

 

9.

Įrengtos atskiros spintos arba spintos su pertvaromis asmenų, teikiančių paslaugas, darbo ir asmeniniams drabužiams laikyti

(HN 135:2020 20 punktas)

 

10.

Įrengtos atskiros:

10.1. spintelės (lentynos) paslaugai teikti naudojamiems gaminiams (priemonėms), inventoriui laikyti

(HN 135:2020 21 punktas)

 

10.2. spintelės (talpyklos) valikliams, dezinfekcijos priemonėms ir valymo inventoriui laikyti

(HN 135:2020 21 punktas)

 

10.3. spintelės (talpyklos) švariems ir nešvariems skalbiniams laikyti

(HN 135:2020 21 punktas)

 

11.

Panaudoti aštrūs vienkartiniai instrumentai ir kiti suteršti krauju ar kitais kūno skysčiais daiktai (vienkartinės pirštinės, vatos, marlės gabalėliai ir kt.) tvarkomi HN 66:2013 nustatyta tvarka (HN 135:2020 41 punktas):

11.1. parengta ir patvirtinta medicininių atliekų tvarkymo procedūra

(HN 66:2013 6 punktas)

(!)

11.2. darbuotojai, tvarkantys medicinines atliekas, išklausę higienos įgūdžių mokymo programą

(HN 66:2013 9 punktas)

(!)

11.3. medicininės atliekos jų susidarymo vietose renkamos (rūšiuojamos) pagal medicininių atliekų grupes

(HN 66:2013 10 punktas, priedas)

 

11.4. medicininės atliekos surenkamos į kitos spalvos pakuotes nei kitos susidariusios atliekos

(HN 66:2013 15 punktas)

 

11.5. aštrūs daiktai, nepriklausomai nuo to, kokiai medicininių atliekų grupei priskiriami (kodas 18 01 01 (neinfekuoti aštrūs daiktai) ar 18 01 03⃰  (infekuoti aštrūs daiktai)), pakuojami į sandarius ir atsparius dūriams nestiklinius vienkartinius konteinerius

(HN 66:2013 16 punktas)

 

11.6. aštrūs daiktai susidarymo vietoje laikomi tol, kol pakuotė pripildoma ne daugiau kaip 3/4 tūrio

(HN 66:2013 21 punktas)

 

11.7. medicininių atliekų saugyklose esančios supakuotos medicininės atliekos, pasibaigus jų laikino laikymo terminui, perduodamos atliekų tvarkymo įmonei, turinčiai teisę tvarkyti medicinines atliekas (pagal sutartis dėl šių atliekų naudojimo ir (ar) šalinimo)

(HN 66:2013 22 punktas)

(!)

12.

Teikiant invazines (intervencines) paslaugas medicinos priemonės naudojamos ir prižiūrimos (valomos, dezinfekuojamos, sterilizuojamos) HN 47-1:2020 nustatyta tvarka (HN 135:2020 38 punktas):

12.1. infekcijų kontrolės procedūrų vadove yra pateikta (aprašyta) medicinos priemonių paruošimo pakartotinio naudojimo tvarka

(HN 47-1:2020 13 punktas)

(!) Vertinama kai naudojamos daugkartinio naudojimo medicinos priemonės

12.2. medicinos priemonės valomos, dezinfekuojamos ir sterilizuojamos vadovaujantis gamintojų naudojimo instrukcijomis (rekomendacijomis), o jų nesant – HN 47-1:2020 reikalavimais (IX- XVII skyriai)

(HN 47-1:2020 58 punktas)

(!) Vertinama kai naudojamos daugkartinio naudojimo medicinos priemonės

 

13.

Laikomasi draudimo pakartotinai naudoti vienkartinius instrumentus, nedezinfekuotus ir (arba) nesterilius naudotus daugkartinius instrumentus, invazinėms (intervencinėms) procedūroms panaudotus gyvūnus

(HN 135:2020 37 punktas)

 

14.

Paruošti naudoti instrumentai (išskyrus instrumentų, kurie buvo sterilizuojami įpakuoti, pakuotes) laikomi tam skirtoje švarioje, dezinfekuotoje, uždengtoje talpykloje

(HN 135:2020 30 punktas)

 

15.

Teikiant invazines (intervencines) paslaugas aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršiai valomi ir dezinfekuojami HN 47-1:2020 nustatyta tvarka (HN 135:2020 38 punktas):

15.1 infekcijų kontrolės procedūrų vadove yra pateikta (aprašyta) aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių valymo, dezinfekcijos procedūra

(HN 47-1:2020 13 punktas)

(!)

15.2. aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršiai yra:

15.2.1. švarūs (be akivaizdžiai matomų užteršimų: dulkių, valymo, dezinfekcinių medžiagų likučių, kraujo ir kūno skysčių, ekskretų žymių ir pan.)

(HN 47-1:2020 124 punktas)

 

15.2.2. lengvai valomi / dezinfekuojami

(HN 47-1:2020 124 punktas)

 

15.2.3. atsparūs valymo ir dezinfekcijos priemonėms

(HN 47-1:2020 124 punktas)

 

16.

Teikiant invazines (intervencines) paslaugas rankų higienos procedūros vykdomos HN 47-1:2020 nustatyta tvarka (HN 135:2020 38 punktas):

16.1. infekcijų kontrolės procedūrų vadove yra:

16.1.1. pateikta (aprašyta) rankų higienos procedūra

(HN 47-1:2020 13 punktas)

(!)

16.1.2. pateiktas darbuotojo ekspozicijos krauju ir kūno skysčiais profilaktikos aprašymas

(HN 47-1:2020 13 punktas)

(!)

16.2. darbo metu asmenų, teikiančių invazines (intervencines) paslaugas rankų oda sveika, nagai sveiki ir tik natūralūs, trumpai ir apvaliai nukirpti, nelakuoti, rankų papuošalai bei laikrodžiai nuimti. Nedidelės rankų žaizdelės užklijuotos pleistru ir dirbama tik su medicininėmis pirštinėmis

(HN 47-1:2020 50 punktas)

 

17.

Infekcijų kontrolės procedūrų tvarkos aprašų / tvarkų vadovas parengtas, tikslinamas, papildomas, atsižvelgiant į teikiamas papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas, atliekamas procedūras, turimas (naudojamas) medicinos priemones bei valymo, dezinfekcijos, sterilizacijos priemones ir įrangą

(HN 47-1:2020 14 punktas)

(!)

18.

Santechniniai įrenginiai (praustuvės, vonios, unitazai ir kt.) yra techniškai tvarkingi, švarūs, be matomų defektų (įtrūkimų, skilimų)

(HN 135:2020 40 punktas)

 

19.

Sienos, prie kurių pritvirtinti santechniniai įrenginiai, yra padengtos drėgmei atspariomis medžiagomis

(HN 135:2020 40 punktas)

 

20.

Sienos ir grindys instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpoje (zonoje) yra padengtos lygia, atsparia drėgmei danga

(HN 135:2020 26 punktas)

 

21.

Paviršiai, ant kurių dedami instrumentai ir kitos darbo priemonės yra lygūs, padengti drėgmei, valikliams ir dezinfekcijos priemonėms atsparia medžiaga

(HN 135:2020 25 punktas)

 

22.

Paviršiai, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi paslaugų vartotojas (paslaugų vartotojams skirtos kušetės, kėdės, atramos galvai ir kt.), dengiami vienkartiniu užtiesalu arba valomi ir dezinfekuojami po kiekvieno paslaugų vartotojo

(HN 135:2020 27 punktas)

 

23.

Paviršiai, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi paslaugų vartotojas (paslaugų vartotojams skirtos kušetės, kėdės, atramos galvai ir kt.), nelaidūs drėgmei, atsparūs valikliams ir dezinfekcijos priemonėms

(HN 135:2020 18 punktas)

 

24.

Patalpose, kuriose vyksta pasirengimas procedūroms ir atliekamos invazinės ir (ar) intervencinės, diagnostikos ir kitos procedūros, kurių metu paslaugų teikėjai rankomis liečia asmenį (pacientą), dirba su krauju ar kita potencialiai infekuota biologine medžiaga, tvarkomi skalbiniai, atliekama dezinfekcija ir sterilizacija yra:

24.1. užtikrinamas nuolatinis karšto ir šalto vandens tiekimas

(HN 135:2020 19 punktas)

 

 

24.2. skysto muilo dozatoriai su skystu muilu

(HN 135:2020 19 punktas)

 

 

24.3. dezinfekcijos priemonės dozatoriai su dezinfekcijos priemonėmis

(HN 135:2020 19 punktas)

 

 

24.4. vienkartiniai rankšluosčiai

(HN 135:2020 19 punktas)

 

 

24.5. atliekų surinkimo talpykla su vienkartiniu plastikiniu įklotu

(HN 135:2020 19 punktas)

 

25.

Tualete ar šalia tualeto patalpos yra:

25.1. praustuvė

(HN 135:2020 23 punktas)

 

25.2. skysto muilo dozatoriai su skystu muilu

(HN 135:2020 23 punktas)

 

25.3. dezinfekcijos priemonės dozatoriai su dezinfekcijos priemonėmis

(HN 135:2020 23 punktas)

 

25.4. vienkartiniai rankšluosčiai

(HN 135:2020 23 punktas)

 

25.5. uždaroma, pedalinė atliekų surinkimo talpykla su vienkartiniu plastikiniu įklotu

(HN 135:2020 23 punktas)

 

26.

Kiekvienam vartotojui tiekiami tik išskalbti, išlyginti ir po to kitų paslaugų vartotojų nenaudoti skalbiniai (patalynė, rankšluosčiai), chalatai ir vienkartinės šlepetės (jeigu vartotojai jomis aprūpinami)

(HN 135:2020 35 punktas)

 

27.

Kiekvienam vartotojui naudojami švarūs, kitiems vartotojams nenaudoti ar vienkartiniai užtiesalai, apdangalai arba popierinės juostelės bei servetėlės

(HN 135:2020 35 punktas)

 

28.

Aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių dezinfekcijai naudojami Biocidinių produktų autorizacijos taisyklių nustatyta tvarka autorizuoti ir registruoti biocidai

(HN 135:2020 33 punktas)

(!)

29.

Aplinkos (patalpų, daiktų, įrenginių) paviršių dezinfekcijos priemonės naudojamos:

29.1. pagal paskirtį

(vertinama pagal gamintojo instrukcijoje pateiktą informaciją)

(HN 135:2020 33 punktas)

(!)

29.2. laikantis tinkamumo naudoti terminų

(HN 135:2020 33 punktas)

(!)

29.3. laikantis naudojimo instrukcijų, kurios laikomos paslaugų teikimo vietoje

(vertinama pagal gamintojo instrukcijoje pateiktą informaciją)

(HN 135:2020 33 punktas)

(!)

30.

Teikiant delfinų terapijos paslaugas taikomi teisės akto [2] reikalavimai (HN 135:2020 45 punktas):

30.1. delfinariumuose teikiamoms delfinų terapijos paslaugoms naudojamo vandens pH vertė reguliuojama, vanduo koaguliuojamas, filtruojamas, dezinfekuojamas

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 7 punktas)

(!)

30.2. vykdomi delfinariumo vandens kokybės (pH vertės, laisvojo chloro (jei naudojamas), koliforminių bakterijų, žarninių lazdelių (Escherichia coli), žaliamėlių pseudomonų (Pseudomonas aeruginosa), liamblijų cistų (Giardia intestinalis), helmintų kiaušinėlių laboratoriniai tyrimai ir registruojami laboratorinių tyrimų registravimo žurnale

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 10 punktas)

(!)

30.3. visi patalpų, įrenginių, įrangos priežiūros, profilaktinių patikrinimų, valymo darbai registruojami atitinkamame žurnale

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 15 punktas)

(!)

30.4. visa įranga prižiūrima ir profilaktiškai tikrinama (vertinama pagal priežiūros, profilaktinių patikrinimų registracijos žurnalo duomenis)

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 15 punktas)

(!)

30.5. dušinių grindų danga neslidi

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 20 punktas)

 

30.6 grindų danga persirengimo patalpose, dušinėse ir inventoriaus paviršiai atsparūs cheminių reagentų poveikiui, lengvai valomi ir dezinfekuojami

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 21 punktas)

 

30.7 delfinariumo vandenyje teikiant delfinų terapijos paslaugas naudojami hidrokostiumai, hidrobatai, hidropirštinės

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 23 punktas)

 

30.8. kitam asmeniui pakartotinai naudojant hidrokostiumus, hidrobatus, hidropirštines, jie valomi bei dezinfekuojami pagal gamintojo instrukcijas

(HN 135:2020 45 punktas, [2] 21 punktas)

 

 

 

**Pasirinkus atsakymo variantą „Neaktualu“ arba „Nevertinta“, skiltyje „Pastabos“ turi būti pateikti pasirinkimo paaiškinimai

***Pastabose nurodytas ženklas „(!)“ žymi ties kuriuo reikalavimu turi būti atsižvelgta į įstaigoje saugojamus, rengiamus dokumentus

 

Teisės aktai, į kuriuos lentelėje pateiktos nuorodos:

1. Pirmosios pagalbos rinkinio aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. V-450 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigos pirmosios medicinos pagalbos rinkinio aprašo, Pirmosios pagalbos rinkinio aprašo ir Asmens sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą aprašo patvirtinimo“.

2. Lietuvos higienos norma HN 133:2013 „Delfinariumuose teikiamos psichoemocinio ir fizinio lavinimo paslaugos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-374 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 133:2013 „Delfinariumuose teikiamos psichoemocinio ir fizinio lavinimo paslaugos. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“.

 

Nustatyta:

Paslaugos teikiamos nepažeidžiant Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-3042 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“.

 

Paslaugos teikiamos pažeidžiant Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-3042 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 135:2020 „Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugų teikimo visuomenės saugos reikalavimai“ patvirtinimo“,

......... punkto (.....................................................................................................................................),

......... punkto (.....................................................................................................................................),

......... punkto (.....................................................................................................................................)

reikalavimus.

 

Paslaugos teikiamos pažeidžiant Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2020 „Asmens sveikatos priežiūros įstaigos: infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“,

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (....................................................................................................................)

reikalavimus.

 

Paslaugos teikiamos pažeidžiant Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“,

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (...................................................................................................................),

......... punkto / papunkčio (....................................................................................................................)

reikalavimus.

 

Jeigu periodinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę pareigūnas atliko nesivadovaudamas klausimynu ar norima pasikonsultuoti dėl į klausimyną įtrauktų reikalavimų, ūkio subjektą prašome kreiptis į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (el. paštu kontrole@nvsc.lt).

Pasiūlymus, pastebėjimus dėl klausimynų ūkio subjektas gali teikti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainės skyriaus „Administracinė informacija“ srities „Ūkio subjektų priežiūra“ dalyje „Periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynai“ bei el. paštu kontrole@nvsc.lt.

______________

 

Papildyta priedu:

Nr. VKE-627, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-28, i. k. 2021-27352

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas. Nagų priežiūros (pagal VKE-390)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-390, 2020-09-01, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18842

 

2 priedas. Plaukų priežiūros (pagal VKE-390)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-390, 2020-09-01, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18842

 

3 priedas. Veido ir kūno (pagal VKE-390)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-390, 2020-09-01, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18842

 

17 Medicininių atliekų

Neteko galios nuo: 2020-11-12

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

 

22 švietimo teikėjo, ikimokykl. priešmokykl. ugdymo kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

23 Mokyklos, bendrojo lav progr. kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

24 Formal. profes. mokymo kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

25 Aukštos mokykl. kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

26 Vaikų soc. globos kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

27 Vaikų neformaliojo švietimo mokyklos kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

28 ASPI pagal VKE-316

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

29 Odontologinių paslaugų pagal VKE-316

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

30 Dantų technikų kl. (pagal VKE-316)

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

Suaugusių asmenų soc. globos klausimynas (pagal VKE-316)

Papildyta priedu:

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

Priedo pakeitimai:

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-390, 2020-09-01, paskelbta TAR 2020-09-07, i. k. 2020-18842

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-506, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-11, i. k. 2020-23675

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-157, 2021-03-01, paskelbta TAR 2021-03-01, i. k. 2021-04099

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-316, 2021-06-08, paskelbta TAR 2021-06-09, i. k. 2021-13139

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-627, 2021-12-28, paskelbta TAR 2021-12-28, i. k. 2021-27352

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. VKE-165, 2022-04-08, paskelbta TAR 2022-04-11, i. k. 2022-07471

Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. VKE-443 „Dėl pavedimo atlikti patikrinimą formos, patikrinimo akto formos ir periodinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės klausimynų patvirtinimo“ pakeitimo