Įsakymas netenka galios 2020-02-14:
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-30, 2020-02-07, paskelbta TAR 2020-02-13, i. k. 2020-03198
Dėl Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo įgyvendinimo
Suvestinė redakcija nuo 2019-03-15 iki 2020-02-13
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-07-08, i. k. 2016-19480
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIŲ IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ
PATVIRTINIMO
2016 m. liepos 5 d. Nr. 1K-270
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 37 straipsnio 6 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą“ 2.3 ir 2.4 papunkčiais,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2016 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 1K-270
BANKROTO administratoriŲ veiklos PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Bankroto administratorių veiklos priežiūros taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja bankroto administratorių (toliau – administratoriai) veiklos priežiūros tvarką.
2. Administratorių veiklos priežiūrą atliekanti institucija – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros institucija).
3. Administratorių veiklos priežiūros tikslas – tikrinti, kaip laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių administratorių veiklą, reikalavimų ir (arba) užkirsti kelią galimiems pažeidimams atsirasti.
II SKYRIUS
ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA
PIRMASIS SKIRSNIS
ADMINISTRATORIŲ KONSULTAVIMAS IR KITŲ PREVENCINIŲ VEIKSMŲ ATLIKIMAS
5. Administratorių konsultavimo ir kitų prevencinių veiksmų atlikimo tikslas – padėti administratoriams užtikrinti tinkamą teisės aktų reikalavimų laikymąsi.
6. Administratorių konsultavimu ir kitais prevenciniais veiksmais laikoma:
6.1. informacijos dėl bankroto procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo rengimas ir skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.2. kompetentingų institucijų ir įstaigų išaiškinimų, komentarų ir teismų praktikos bankroto klausimais skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.3. Priežiūros institucijos apibendrintų atsakymų į dažniausiai užduodamus administratorių klausimus skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.4. Taisyklių 231 punkte nurodytos informacijos ir metinės administratorių veiklos priežiūros ataskaitos skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
ANTRASIS SKIRSNIS
ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMAS
7. Priežiūros institucija tikrina administratorių veiklą organizuodama:
7.1. planinius patikrinimus, kurie numatomi Priežiūros institucijos vadovo tvirtinamame atitinkamais kalendoriniais metais planuojamų patikrinti administratorių veiklos patikrinimų plane (toliau – Planinių patikrinimų planas), skelbiamame Priežiūros institucijos interneto svetainėje iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos kitiems kalendoriniams metams (Planinių patikrinimų planas Priežiūros institucijos interneto svetainėje skelbiamas iki Planinių patikrinimų plane nurodytų metų pabaigos, siekiant apie numatomus planinius patikrinimus informuoti administratorius); ir (arba)
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
8. Planiniai ir neplaniniai administratorių veiklos patikrinimai (toliau kartu – patikrinimai) atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu, Taisyklėmis ir pagal Viešojo administravimo įstatymą Priežiūros institucijos parengtomis su Lietuvos Respublikos finansų ministerija suderintomis ir Priežiūros institucijos vadovo patvirtintomis patikrinimų taisyklėmis.
9. Patikrinimus atlieka tikrintojas (-ai) – Priežiūros institucijos valstybės tarnautojas (-ai) ir (arba) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį. Jeigu patikrinimui atlikti paskiriamas daugiau negu vienas tikrintojas, vienas iš paskirtųjų turi būti nurodytas patikrinimo vadovu.
10. Paskirtas (-i) tikrintoju (-ais) asmuo (asmenys) privalo užpildyti ir pasirašyti Taisyklių priede nurodytos formos nešališkumo deklaraciją. Jeigu tikrintojas (-ai) bent į vieną nešališkumo deklaracijoje pateikiamą klausimą atsako teigiamai, jį (juos) paskyręs asmuo turi paskirti kitą (kitus) tikrintoją (-us).
11. Priežiūros institucija, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamo planinio administratoriaus veiklos patikrinimo, privalo administratorių raštu arba elektroninėmis priemonėmis informuoti apie numatomą atlikti patikrinimą.
12. Administratoriaus veikla tikrinama atliekant Taisyklių 15 punkte numatytus veiksmus, o gauta informacija ir jos pagrindimo dokumentai nagrinėjami ir vertinami Priežiūros institucijoje, tikrinamo administratoriaus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
14. Atliekant planinį administratoriaus veiklos patikrinimą tikrinama, ar administratorius:
14.2. vykdo teismo procesiniuose dokumentuose, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse, jam nustatytus įpareigojimus;
15. Atlikdamas (-i) patikrinimą, tikrintojas (-ai) turi teisę:
15.1. reikalauti iš administratoriaus per Priežiūros institucijos rašytiniame prašyme nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų, pateikti informaciją, jos pagrindimo dokumentus ir paaiškinimus dėl administratoriaus veiksmų ar neveikimo, Priežiūros institucijai pateiktų duomenų apie bankroto procedūrų eigą neatitikimų ar klaidų ir (arba) pateikti papildomą prašomą informaciją;
15.2. prašyti patikrinimui atlikti reikalingos informacijos ir dokumentų iš kitų fizinių ir juridinių asmenų ir juos gauti;
15.3. naudoti garso įrašymo priemones, apie tai informavus administratorių ir kitus asmenis, jeigu jie dalyvauja atliekant patikrinimą;
15.4. administratoriaus darbo laiku lankytis administratoriaus darbo vietoje ir (arba) administruojamoje įmonėje, peržiūrėti su patikrinimu susijusius administratoriaus ir (arba) administruojamos įmonės dokumentus, esant poreikiui daryti šių dokumentų kopijas ir (arba) gauti su patikrinimu susijusių kompiuterinių laikmenų duomenų kopijas.
16. Kai neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas atliekamas pagal prašymą, skundą ar pranešimą, administratoriaus veikla tikrinama tiek, kiek prašoma. Jeigu šio patikrinimo metu paaiškėja, kad esama kitų administratoriaus veiklos pažeidimų, tikrinama administratoriaus veikla, susijusi su paaiškėjusiais pažeidimais.
17. Neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti nutrauktas:
17.1. kai nebelieka priežasties (atsiimtas prašymas, skundas ar pranešimas), dėl kurios tikrinimas buvo pradėtas, ir pradėto tikrinimo metu nenustatyta administratoriaus veiklos pažeidimų;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
18. Informacija apie atliekamą patikrinimą su patikrinimu nesusijusiems asmenims teikiama tik tada, kai patikrinimas yra baigtas. Tikrintojas (-ai) privalo užtikrinti, kad su patikrinimu nesusijusiems asmenims nebūtų atskleista patikrinimo medžiaga, kurios paviešinimas prieštarautų visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės arba administratoriaus interesus.
19. Patikrinimo rezultatai išdėstomi išvados dėl administratoriaus veiklos tikrinimo projekte (toliau – išvados projektas).
20. Išvados projekte nurodomos faktinės aplinkybės, nustatyti veiklos pažeidimai, jų pobūdis, mastas, pasikartojimas ir (arba) siūloma nuobauda arba konstatuojama, kad veiklos pažeidimų nenustatyta, taip pat teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas išvados projektas, ir parengimo data, tikrintojo (-ų) parašas (-i). Išvados projekte taip pat gali būti pateiktos rekomendacijos administratoriui.
21. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po išvados projekto parengimo dienos jis išsiunčiamas administratoriui registruotu paštu, elektroninėmis priemonėmis ar kitu sutartu būdu.
22. Administratorius turi teisę per 3 darbo dienas nuo išvados projekto gavimo dienos Priežiūros institucijai raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikti savo nuomonę dėl išvados projekto ir (ar) papildomus paaiškinimus ir dokumentus (toliau – nuomonė).
23. Pasibaigus Taisyklių 22 punkte nurodytam terminui tikrintojas (-ai), įvertinęs (-ę) administratoriaus pateiktą nuomonę arba jei administratorius per nustatytą terminą ir nepateikia savo nuomonės, per 5 darbo dienas parengia išvadą dėl administratoriaus veiklos tikrinimo (toliau – išvada). Pasirašytą išvadą tikrintojas (-ai) pateikia Priežiūros institucijos vadovui.
231. Priežiūros institucija 2 kartus per metus savo interneto svetainėje paskelbia apibendrintą informaciją, kiek atlikta patikrinimų, kiek ir kokių administratoriaus veiklos pažeidimų nustatyta, ar už nustatytus pažeidimus siūlyta skirti nuobaudą, taip pat patikrinimų metu nustatytas faktines aplinkybes, turėjusias reikšmės tikrintojo (-ų) sprendimui siūlyti skirti nuobaudą arba nesiūlyti skirti nuobaudos, pateiktas rekomendacijas administratoriui (kai rekomendacijos teikiamos). Skelbiamoje informacijoje turi būti nuasmeninti visi duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti konkretų asmenį (vardas, pavardė, administratoriaus pažymėjimo numeris, bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės pavadinimas ir kiti duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti įmonę ar bankroto administratorių ir (ar) kitus asmenis). Apibendrinta informacija apie sausį–birželį baigtus patikrinimus paskelbiama liepos mėnesį, informacija apie liepą–gruodį baigtus patikrinimus paskelbiama kitų metų sausio mėnesį. Ši informacija skelbiama metus laiko.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
TREČIASIS SKIRSNIS
POVEIKIO PRIEMONIŲ ADMINISTRATORIAMS TAIKYMAS
24. Priežiūros institucijos vadovas, susipažinęs su išvados turiniu ir atsižvelgęs į pažeidimo pobūdį, jo mastą, žalos dydį ir pasikartojimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados gavimo dienos priima sprendimą:
25. Priežiūros institucijos vadovo sprendimas dėl veiklos patikrinimo rezultato įforminamas įsakymu.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
INFORMACIJOS APIE ADMINISTRATORIŲ VEIKLĄ VERTINIMAS
27. Priežiūros institucija teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją apie administratorių veiklą vertina atlikdama administratorių veiklos stebėseną (toliau – stebėsena), kurios metu:
27.1. nustato galimus bankroto procedūras reguliuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus, juos lemiančias (galinčias lemti) aplinkybes ir sistemina šią informaciją;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
27.2. periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 6 mėnesius, remdamasi Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenimis, patikrina, ar administratoriai atitinka Įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 3 dalies 1 punkte ir 5 dalies 1 punkte nustatytus reikalavimus;
27.3. kasmet, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 1 dienos patikrina, ar administratoriai praėjusiais kalendoriniais metais tobulino kvalifikaciją. Administratorių kvalifikacijos tobulinimo tvarką nustato Priežiūros institucija;
27.4. periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 6 mėnesius, patikrina, ar administratoriai turi profesinės civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą. Tikrinimas, ar administratoriai turi profesinės civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, atliekamas iki sausio 31 dienos (tikrinamas profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo turėjimas praeitų metų liepos–gruodžio mėnesiais) ir iki liepos 31 dienos (tikrinamas profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo turėjimas einamųjų metų sausio–birželio mėnesiais).
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
28. Stebėsenos metu, kaip numatyta Taisyklių 27.1 papunktyje, įtarus administratoriaus veikloje teisės aktų pažeidimus, nedelsiant, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pažeidimų nustatymo dienos, parengiama stebėsenos išvada, kuri pateikiama Priežiūros institucijos vadovui. Įvertinęs gautą informaciją Priežiūros institucijos vadovas gali priimti sprendimą atlikti neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą arba savo motyvuotu sprendimu pakeisti Planinių patikrinimų planą, įrašydamas į jį administratoriaus, kurio veikloje įtariami teisės aktų pažeidimai, patikrinimą, ar nustatyti ankstesnį patikrinimo laiką, jei šio administratoriaus patikrinimas buvo planuotas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
281. Stebėsenos metu, kaip numatyta Taisyklių 27.2 papunktyje, nustačius pažeidimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos parengiama stebėsenos išvada, kuri pateikiama Priežiūros institucijos vadovui. Įvertinęs gautą informaciją Priežiūros institucijos vadovas priima sprendimą Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 4 punkte ar 116 straipsnio 6 dalies 7 punkte nustatytais pagrindais.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
282. Stebėsenos metu, kaip numatyta Taisyklių 27.3 ir 27.4 papunkčiuose, nustačius pažeidimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos parengiamas stebėsenos išvados projektas, kuriame nurodomi įtariami pažeidimai. Stebėsenos išvados projekto parengimui, nagrinėjimui ir sprendimo dėl poveikio priemonės priėmimui mutatis mutandis taikomi Taisyklių 20–26 punktai.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
III SKYRIUS
Baigiamosios nuostatos
29. Priežiūros institucija kasmet iki kovo 1 dienos savo interneto svetainėje skelbia metinę administratorių veiklos priežiūros ataskaitą ir ją teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.
291. Administratorių veiklos priežiūros metu gautų asmens duomenų tvarkymo tikslas – susieti priežiūros metu nustatytus pažeidimus su juos padariusiu administratoriumi. Taisyklėse nustatyta tvarka gauti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p.1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
Bankroto administratorių
veiklos priežiūros taisyklių
priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
____________________________________
(pareigos)
____________________________________
(vardas, pavardė)
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos
prie Finansų ministerijos vadovui
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_______________________________
(data)
Vilnius
Aš, ___________________________________________________________________________________ ,
(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
prieš pradėdamas (-a) atlikti bankroto administratoriaus __________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė, kvalifikacinio pažymėjimo Nr. arba juridinio asmens pavadinimas ir eilės Nr. Įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąraše)
veiklos administruojant ____________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
(administruojamos įmonės teisinė forma ir pavadinimas, kodas arba bankrutuojančio fizinio asmens vardas pavardė, gimimo data)
tikrinimą, atsakau į šiuos klausimus:
1) Ar esate fizinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę, arba juridinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, valdymo organo narys, valdymo organo nario artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę? ________________________
2) Ar tarp Jūsų ir asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, yra pavaldumo santykiai?
_______________________________________________________________________________________
3) Ar Jūsų nešališkumu gali būti pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą? _________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________ ___________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2016 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 1K-270
RESTRUKTŪRIZAVIMO administratoriŲ veiklos PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja restruktūrizavimo administratorių (toliau – administratoriai) veiklos priežiūros tvarką.
2. Administratorių veiklos priežiūrą atliekanti institucija – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros institucija).
3. Administratorių veiklos priežiūros tikslas – tikrinti, kaip laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių administratorių veiklą, reikalavimų ir (arba) užkirsti kelią galimiems pažeidimams atsirasti.
II SKYRIUS
ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA
PIRMASIS SKIRSNIS
ADMINISTRATORIŲ KONSULTAVIMAS IR KITŲ PREVENCINIŲ VEIKSMŲ ATLIKIMAS
5. Administratorių konsultavimo ir kitų prevencinių veiksmų atlikimo tikslas – padėti administratoriams užtikrinti tinkamą teisės aktų reikalavimų laikymąsi.
6. Administratorių konsultavimu ir kitais prevenciniais veiksmais laikoma:
6.1. informacijos dėl restruktūrizavimo procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo rengimas ir skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.2. kompetentingų institucijų ir įstaigų išaiškinimų, komentarų ir teismų praktikos restruktūrizavimo klausimais skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.3. Priežiūros institucijos apibendrintų atsakymų į dažniausiai užduodamus administratorių klausimus skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje;
6.4. Taisyklių 231 punkte nurodytos informacijos ir metinės administratorių veiklos priežiūros ataskaitos skelbimas Priežiūros institucijos interneto svetainėje.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
ANTRASIS SKIRSNIS
ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMAS
7. Priežiūros institucija tikrina administratorių veiklą organizuodama:
7.1. planinius patikrinimus, kurie numatomi Priežiūros institucijos vadovo tvirtinamame atitinkamais kalendoriniais metais planuojamų patikrinti administratorių veiklos patikrinimų plane (toliau – Planinių patikrinimų planas), skelbiamame Priežiūros institucijos interneto svetainėje iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos kitiems kalendoriniams metams (Planinių patikrinimų planas Priežiūros institucijos interneto svetainėje skelbiamas iki Planinių patikrinimų plane nurodytų metų pabaigos, siekiant apie numatomus planinius patikrinimus informuoti administratorius); ir (arba)
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
8. Planiniai ir neplaniniai administratorių veiklos patikrinimai (toliau kartu – patikrinimai) atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu, Taisyklėmis ir pagal Viešojo administravimo įstatymą Priežiūros institucijos parengtomis su Lietuvos Respublikos finansų ministerija suderintomis ir Priežiūros institucijos vadovo patvirtintomis patikrinimų taisyklėmis.
9. Patikrinimus atlieka tikrintojas (-ai) – Priežiūros institucijos valstybės tarnautojas (-ai) ir (arba) darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį. Jeigu patikrinimui atlikti paskiriamas daugiau negu vienas tikrintojas, vienas iš paskirtųjų turi būti nurodytas patikrinimo vadovu.
10. Paskirtas (-i) tikrintoju (-ais) asmuo (asmenys) privalo užpildyti ir pasirašyti Taisyklių priede nurodytos formos nešališkumo deklaraciją. Jeigu tikrintojas (-ai) bent į vieną nešališkumo deklaracijoje pateikiamą klausimą atsako teigiamai, jį (juos) paskyręs asmuo turi paskirti kitą (kitus) tikrintoją (-us).
11. Priežiūros institucija, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planuojamo planinio administratoriaus veiklos patikrinimo, privalo administratorių raštu arba elektroninėmis priemonėmis informuoti apie numatomą atlikti patikrinimą.
12. Administratoriaus veikla tikrinama atliekant Taisyklių 15 punkte numatytus veiksmus, o gauta informacija ir jos pagrindimo dokumentai nagrinėjami ir vertinami Priežiūros institucijoje, tikrinamo administratoriaus administruojamoje įmonėje ir (arba) administratoriaus buveinėje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
14. Atliekant planinį administratoriaus veiklos patikrinimą tikrinama, ar administratorius:
14.2. vykdo teismo procesiniuose dokumentuose, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse, jam nustatytus įpareigojimus;
15. Atlikdamas (-i) patikrinimą, tikrintojas (-ai) turi teisę:
15.1. reikalauti iš administratoriaus per Priežiūros institucijos rašytiniame prašyme nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų, pateikti informaciją, jos pagrindimo dokumentus ir paaiškinimus dėl administratoriaus veiksmų ar neveikimo, Priežiūros institucijai pateiktų duomenų apie restruktūrizavimo procedūrų eigą neatitikimų ar klaidų ir (arba) pateikti papildomą prašomą informaciją;
15.2. prašyti patikrinimui atlikti reikalingos informacijos ir dokumentų iš kitų fizinių ir juridinių asmenų ir juos gauti;
15.3. naudoti garso įrašymo priemones, apie tai informavus administratorių ir kitus asmenis, jeigu jie dalyvauja atliekant veiklos patikrinimą;
15.4. administratoriaus darbo laiku lankytis administratoriaus darbo vietoje ir (arba) administruojamoje įmonėje, peržiūrėti su patikrinimu susijusius administratoriaus ir (arba) administruojamos įmonės dokumentus, esant poreikiui daryti šių dokumentų kopijas ir (arba) gauti su patikrinimu susijusių kompiuterinių laikmenų duomenų kopijas.
16. Kai neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas atliekamas pagal prašymą, skundą ar pranešimą, administratoriaus veikla tikrinama tiek, kiek prašoma. Jeigu šio patikrinimo metu paaiškėja, kad esama kitų administratoriaus veiklos pažeidimų, tikrinama administratoriaus veikla, susijusi su paaiškėjusiais pažeidimais.
17. Neplaninis administratoriaus veiklos patikrinimas Priežiūros institucijos vadovo sprendimu gali būti nutrauktas:
17.1. kai nebelieka priežasties (atsiimtas prašymas, skundas ar pranešimas), dėl kurios tikrinimas buvo pradėtas, ir pradėto tikrinimo metu nenustatyta administratoriaus veiklos pažeidimų;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
18. Informacija apie atliekamą patikrinimą su patikrinimu nesusijusiems asmenims teikiama tik tada, kai patikrinimas yra baigtas. Tikrintojas (-ai) privalo užtikrinti, kad su patikrinimu nesusijusiems asmenims nebūtų atskleista patikrinimo medžiaga, kurios paviešinimas prieštarautų visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus restruktūrizuojamos įmonės arba administratoriaus interesus.
19. Veiklos patikrinimo rezultatai išdėstomi išvados dėl administratoriaus veiklos tikrinimo projekte (toliau – išvados projektas).
20. Išvados projekte nurodomos faktinės aplinkybės, nustatyti veiklos pažeidimai, jų pobūdis, mastas, pasikartojimas ir (arba) siūloma nuobauda arba konstatuojama, kad veiklos pažeidimų nenustatyta, taip pat teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas išvados projektas, ir parengimo data, tikrintojo (-ų) parašas (-i). Išvados projekte taip pat gali būti pateiktos rekomendacijos administratoriui.
21. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po išvados projekto parengimo dienos jis išsiunčiamas administratoriui registruotu paštu, elektroninėmis priemonėmis ar kitu sutartu būdu.
22. Administratorius turi teisę per 3 darbo dienas nuo išvados projekto gavimo dienos Priežiūros institucijai raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikti savo nuomonę dėl išvados projekto ir (ar) papildomus paaiškinimus ir dokumentus (toliau – nuomonė).
23. Pasibaigus Taisyklių 22 punkte nurodytam terminui tikrintojas (-ai), įvertinęs (-ę) administratoriaus pateiktą nuomonę arba jei administratorius per nustatytą terminą ir nepateikia savo nuomonės, per 5 darbo dienas parengia išvadą dėl administratoriaus veiklos tikrinimo (toliau – išvada). Pasirašytą išvadą tikrintojas (-ai) pateikia Priežiūros institucijos vadovui.
231. Priežiūros institucija 2 kartus per metus savo interneto svetainėje paskelbia apibendrintą informaciją, kiek atlikta patikrinimų, kiek ir kokių administratoriaus veiklos pažeidimų nustatyta, ar už nustatytus pažeidimus siūlyta skirti nuobaudą, taip pat patikrinimų metu nustatytas faktines aplinkybes, turėjusias reikšmės tikrintojo (-ų) sprendimui siūlyti skirti nuobaudą arba nesiūlyti skirti nuobaudos, pateiktas rekomendacijas administratoriui (kai rekomendacijos teikiamos). Skelbiamoje informacijoje turi būti nuasmeninti visi duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti konkretų asmenį (vardas, pavardė, administratoriaus pažymėjimo numeris, bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės pavadinimas ir kiti duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti įmonę ar bankroto administratorių ir (ar) kitus asmenis). Apibendrinta informacija apie sausį–birželį baigtus patikrinimus paskelbiama liepos mėnesį, informacija apie liepą–gruodį baigtus patikrinimus paskelbiama kitų metų sausio mėnesį. Ši informacija skelbiama metus laiko.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
TREČIASIS SKIRSNIS
POVEIKIO PRIEMONIŲ ADMINISTRATORIAMS TAIKYMAS
24. Priežiūros institucijos vadovas, susipažinęs su išvados turiniu ir atsižvelgęs į pažeidimo pobūdį, jo mastą, žalos dydį ir pasikartojimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo išvados gavimo dienos priima sprendimą:
25. Priežiūros institucijos vadovo sprendimas dėl veiklos patikrinimo rezultato įforminamas įsakymu.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
INFORMACIJOS APIE ADMINISTRATORIŲ VEIKLĄ VERTINIMAS
27. Priežiūros institucija teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją apie administratorių veiklą vertina atlikdama administratorių veiklos stebėseną (toliau – stebėsena), kurios metu:
27.1. nustato galimus restruktūrizavimo procedūras reguliuojančių teisės aktų nuostatų pažeidimus, juos lemiančias (galinčias lemti) aplinkybes ir sistemina šią informaciją;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
27.2. periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 6 mėnesius, remdamasi Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenimis, patikrina, ar administratoriai atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punkte ir 4 dalies 1 punkte nustatytus reikalavimus;
27.3. kasmet, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų liepos 1 dienos patikrina, ar administratoriai praėjusiais kalendoriniais metais tobulino kvalifikaciją. Administratorių kvalifikacijos tobulinimo tvarką nustato Priežiūros institucija;
27.4. periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 6 mėnesius, patikrina, ar administratoriai turi profesinės civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą. Tikrinimas, ar administratoriai turi profesinės civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą, atliekamas iki sausio 31 dienos (tikrinamas profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo turėjimas praeitų metų liepos–gruodžio mėnesiais) ir iki liepos 31 dienos (tikrinamas profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo turėjimas einamųjų metų sausio–birželio mėnesiais).
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
28. Stebėsenos metu, įtarus administratoriaus veikloje teisės aktų pažeidimus, kaip nustatyta Taisyklių 27.1 papunktyje, nedelsiant, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo pažeidimų nustatymo dienos, parengiama stebėsenos išvada, kuri pateikiama Priežiūros institucijos vadovui. Įvertinęs gautą informaciją Priežiūros institucijos vadovas gali priimti sprendimą atlikti neplaninį administratoriaus veiklos patikrinimą arba savo motyvuotu sprendimu pakeisti Planinių patikrinimų planą, įrašydamas į jį administratoriaus, kurio veikloje nustatyta teisės aktų pažeidimų požymių, patikrinimą, ar nustatyti ankstesnį patikrinimo laiką, jei šio administratoriaus patikrinimas buvo planuotas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
281. Stebėsenos metu, kaip numatyta Taisyklių 27.2 papunktyje, nustačius, pažeidimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos parengiama stebėsenos išvada, kuri pateikiama Priežiūros institucijos vadovui. Įvertinęs gautą informaciją Priežiūros institucijos vadovas priima sprendimą Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 4 punkte ar 19 straipsnio 5 dalies 7 punkte nustatytais pagrindais.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
282. Stebėsenos metu, kaip numatyta Taisyklių 27.3 ir 27.4 papunkčiuose, nustačius pažeidimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos parengiamas stebėsenos išvados projektas, kuriame nurodomi įtariami pažeidimai. Stebėsenos išvados projekto parengimui, nagrinėjimui ir sprendimo dėl poveikio priemonės priėmimui mutatis mutandis taikomi Taisyklių 20–26 punktai.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
III SKYRIUS
Baigiamosios nuostatos
29. Priežiūros institucija kasmet iki kovo 1 dienos savo interneto svetainėje skelbia metinę administratorių veiklos priežiūros ataskaitą ir ją teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.
291. Administratorių veiklos priežiūros metu gautų asmens duomenų tvarkymo tikslas – susieti priežiūros metu nustatytus pažeidimus su juos padariusiu administratoriumi. Taisyklėse nustatyta tvarka gauti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p.1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Papildyta punktu:
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
Restruktūrizavimo administratorių
veiklos priežiūros taisyklių
priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
AUDITO, APSKAITOS, TURTO VERTINIMO IR NEMOKUMO VALDYMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
____________________________________
(pareigos)
____________________________________
(vardas, pavardė)
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos
prie Finansų ministerijos vadovui
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_______________________________
(data)
Vilnius
Aš, ____________________________________________________________________________,
(valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
prieš pradėdamas (-a) atlikti restruktūrizavimo administratoriaus____________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė, kvalifikacinio pažymėjimo Nr. arba juridinio asmens pavadinimas ir eilės Nr. Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąraše)
veiklos administruojant ___________________________________________________________ ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(administruojamos įmonės teisinė forma ir pavadinimas, kodas)
tikrinimą, atsakau į šiuos klausimus:
1) Ar esate fizinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę, arba juridinio asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, valdymo organo narys, valdymo organo nario artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę? ________________________
2) Ar tarp Jūsų ir asmens, dėl kurio pradedamas patikrinimas, yra pavaldumo santykiai?
___________________________________________________________________________________
3) Ar Jūsų nešališkumu gali būti pagrįstai abejojama dėl kokių nors kitų priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą?________________________________________________ _______________________________________________________________________________
_______________ ___________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-79, 2017-03-03, paskelbta TAR 2017-03-06, i. k. 2017-03678
Dėl finansų ministro 2016 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. 1K-270 „Dėl Bankroto administratorių ir Restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-77, 2019-03-06, paskelbta TAR 2019-03-14, i. k. 2019-04101
Dėl finansų ministro 2016 m. liepos 5 d. įsakymo Nr. 1K-270 „Dėl Bankroto administratorių ir restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo