Įsakymas netenka galios 2016-03-11:

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-327, 2016-03-04, paskelbta TAR 2016-03-10, i. k. 2016-04519

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. V-75 „Dėl Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 14 d. įsakymo Nr. V-614 „Dėl Nacionalinių referencijos centrų paskyrimo“ ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 28 d. įsakymo Nr. V-1080 „Dėl Nacionalinių referencijos centrų paskyrimo“ pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2015-12-21 iki 2016-03-10

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-02-02, i. k. 2015-01486

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NACIONALINIŲ REFERENCIJOS CENTRŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. V-75

Vilnius

 

 

Siekdama užtikrinti tinkamą nacionalinių referencijos centrų atrankos procedūrą ir atsižvelgdama į Europos Komisijos 2014 m. kovo 10 d. deleguoto sprendimo 2014/286/ES, kuriuo nustatomi kriterijai ir sąlygos, kuriuos Europos referencijos centrų tinklai ir sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai turi atitikti, kad galėtų prisijungti prie Europos referencijos centrų tinklo (OL 2014 L147, p. 71), nuostatas:

1. T  v  i  r  t  i  n  u  Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

TAR pastaba. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. V-75 „Dėl nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktas ir juo patvirtintas Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašas (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. V-385 redakcija) prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2015-12-21 Nr. AB-24840-3-66-3-00044-2014-3, 2015-12-21, paskelbta TAR 2016-01-06, i. k. 2016-00242

 

2. P  a  s  i  l  i  e  k  u  įsakymo vykdymo kontrolę.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministrė                                                                               Rimantė Šalaševičiūtė

 

 

 


 

TAR pastaba. Pripažinti, kad Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. V-75 „Dėl nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktas ir juo patvirtintas Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašas (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. kovo 23 d. įsakymo Nr. V-385 redakcija) prieštarauja konstituciniam teisinės valstybės principui.

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-75

 

NACIONALINIŲ REFERENCIJOS CENTRŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus, kuriuos turi atitikti Lietuvos Respublikoje veikiantys kompetencijos centrai, siekiantys tapti nacionaliniais referencijos centrais (toliau – pretendentai) bei nacionalinių referencijos centrų atrankos (toliau – atranka) tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Asocijuota sveikatos priežiūros įstaiga – asmens sveikatos priežiūros įstaiga su kompetencijos centru sudariusi sutartį dėl  atitinkamų specializuotų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kompetencijos centro pacientams.

2.2. Kompetencijos centras – organizacinis universiteto ligoninės vienetas, užtikrinantis specializuotas, daugiaprofilines sveikatos priežiūros paslaugas pacientams, kuriems diagnozuotos sudėtingos ligos, ligų grupės ar būklės ir (arba) retos ligos (toliau – pacientai), bei vykdantis diagnostinę, gydomąją, mokslo tiriamąją ir mokymo veiklą atitinkamoje srityje.

2.3. Nacionalinis referencijos centras – šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka atrinktas ir paskirtas kompetencijos centras.

2.4. Reta liga – liga, kuria serga ne daugiau kaip 5 iš 10 000 žmonių.

2.5. Sudėtinga liga ar būklė – liga ar sveikatos sutrikimas, kuriems būdingi įvairūs simptomai arba požymiai, dėl kurių būtina laikytis tarpdalykinio požiūrio ir užtikrinti ilgalaikį sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientui, kuriam taip pat yra pasireiškusios viena ar kelios iš šių aplinkybių: konkrečiu atveju yra daug galimų diagnostikos ir gydymo būdų ir sergama gretutinėmis ligomis; sunku paaiškinti klinikinių ir diagnostinių tyrimų duomenis; yra didelė komplikacijų, ligos paūmėjimo ar mirties rizika, susijusi su konkrečiu sveikatos sutrikimu ar liga, diagnostine procedūra ar gydymu.

2.6. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugpjūčio 12 d. įsakyme Nr. V-786 „Dėl Aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąnaudų, apmokamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, priskyrimo sąnaudų grupėms pagal giminingų diagnozių grupių metodą tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gegužės 6 d. įsakyme Nr. V-401 „Dėl privalomų registruoti nepageidaujamų įvykių sąrašo ir jų registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.

Papildyta punktu:

Nr. V-385, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-27, i. k. 2015-04346

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PRETENDENTAMS

 

3. Pretendentai turi atitikti šiuos reikalavimus:

3.1. turėti pakankamai žinių, patirties ir teikti diagnostikos ir (arba) gydymo paslaugas pacientams;

3.2. aptarnauti nuolatinį pacientų srautą;

3.3. turėti patvirtintus vidaus tvarkos aprašus, reglamentuojančius sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, pacientų teisių apsaugą ir pacientų teisių įgyvendinimą;

3.4. vidaus tvarkos aprašuose numatyti priemones pacientų nuomonės apie sveikatos priežiūros įstaigoje suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas grįžtamajam ryšiui užtikrinti;

3.5. užtikrinti, jog asmens duomenų apsaugos reikalavimai, taikomi sveikatos priežiūros įstaigoje, atitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose numatytus reikalavimus;

3.6. užtikrinti, kad paciento arba jo teisėto atstovo informuoto asmens sutikimo teikimo ir gavimo sąlygos bei tvarka būtų tinkamai reglamentuoti, t. y. numatyta, jog informuoto asmens sutikimas turi būti duodamas laisvai, savanoriškai, nedviprasmiškai ir aiškiai po to, kai pacientas ar jo teisėtas atstovas buvo išsamiai informuotas apie asmens duomenų ir duomenų, susijusių su fizinio asmens sveikata, naudojimo tikslą, pobūdį ir svarbą;

3.7. teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti informacijos prieinamumą pacientams, įskaitant, bet neapsiribojant, informacijos apie klinikinius rezultatus, gydymo alternatyvas ir taikomus paslaugų kokybės ir saugos standartus teikimą;

3.8. turėti patvirtintus tvarkos aprašus dėl tarpvalstybinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo iš kitų ES šalių atvykusiems pacientams;

3.9. pagal poreikį užtikrinti:

3.9.1. būtinosios medicinos pagalbos teikimą;

3.9.2. personalo kompetencijos ir kvalifikacijos tobulinimo, nuolatinio technologijų atnaujinimo planų parengimą ir jų vykdymą;

3.9.3. bendradarbiavimą su kitais sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais, užtikrinant galimybes pasinaudoti alternatyviais sveikatos priežiūros paslaugų teikimui reikalingais ištekliais;

3.10. užtikrinti asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kuriai priklauso kompetencijos centras, bendrų padalinių (operacinių, reanimacijos ir intensyviosios terapijos skyrių, stebėjimo palatų, laboratorijos), efektyvų panaudojimą kompetencijos centro veikloje;

3.11. užtikrinti keitimąsi informacija su atitinkamomis institucijomis ir įstaigomis apie paciento sveikatos būklę ir gydymą po paciento išrašymo teisės aktų nustatyta tvarka;

3.12. atsižvelgiant į mokslinių tyrimų ir mokymo gebėjimų vystymo ir sklaidos poreikį, kompetencijos centrai, siekiantys tapti nacionaliniais referencijos centrais atitinkamoje srityje, turi turėti pakankamų žmogiškųjų, techninių ir organizacinių išteklių ir:

3.12.1. būti sutelkę pakankamas kompetencijas organizuoti akademinio, universitetinio ar specializuoto lygmens mokymą;

3.12.2. turėti mokslinių tyrimų gebėjimų ir objektyviais įrodymais pagrįstos patirties bei įdirbio nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu atitinkamoje srityje;

3.12.3. vykdyti mokymo ir švietimo veiklą, susijusią su kompetencijos sritimi įstaigoje, kuriai priklauso kompetencijos centras ir už jos ribų;

3.13. keičiantis informacija ir duomenimis pasitelkti informacines ir ryšio technologijas:

3.13.1. turėti išplėtotas organizacines ir technines priemones, sudarančias galimybes keistis patirtimi su kitais sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais;

3.13.2. turėti nustatytas ir patvirtintas duomenų saugos procedūras, kuriomis užtikrinamas medicinos duomenų valdymas, apsauga ir keitimasis jais su sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais prisijungus prie atitinkamos srities referencijų centrų tinklo;

3.13.3. turėti įdiegtus ir sėkmingai naudojamus, sąveikius telemedicinos sprendimus, plėtoti elektroninės sveikatos sprendimus asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kuriai priklauso kompetencijos centras;

3.13.4. naudoti standartizuotą medicininės informacijos kodavimo sistemą, atitinkančią nacionaliniu arba tarptautiniu mastu pripažintas sistemas;

3.14. užtikrinti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas:

3.14.1. turėti funkcionuojančią kokybės valdymo sistemą;

3.14.2. turėti parengtus kokybės valdymo planus, kuriuose būtų numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės rodiklių vertinimas ir korekcinių priemonių taikymas;

3.14.3. turėti parengtą ir patvirtintą nepageidaujamų įvykių registracijos tvarką;

3.14.4. naudoti mokslo bei praktikos įrodymais pagrįstas sveikatos technologijas ir gydymo būdus;

3.14.5. vadovautis nustatyta tvarka parengtais ir Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašais ir (ar) universitetų, mokslo tiriamųjų įstaigų, gydytojų profesinių draugijų parengtomis diagnostikos ir gydymo metodikomis. Nesant šalies mastu parengtų ir patvirtintų atitinkamos srities diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašų ar parengtų diagnostikos ir gydymo metodikų, asmens sveikatos priežiūros įstaigose turi būti parengti, patvirtinti ir taikomi rizikingiausių pacientų saugai tose įstaigose atliekamų tyrimų, taikomų diagnostikos ir gydymo metodų protokolai.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

4. Pretendentai Sveikatos apsaugos ministerijai privalo pateikti:

4.1. dokumentus, patvirtinančius kompetenciją, patirtį ir veiklos apimtis (veiklos licenciją; veiklos apimčių dinamikos aprašymą nuo atitinkamo padalinio įsteigimo);

4.2. dokumentus, pagrindžiančius kompetencijos centre taikomą gerą klinikinę praktiką ir taikomų diagnostikos ir gydymo metodų pripažinimą tarptautiniu mastu (nuorodas į diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašus, diagnostikos ir gydymo metodikas bei diagnostikos ir gydymo metodų protokolus);

4.3.dokumentus, kuriuose būtų nurodyta žmogiškųjų išteklių struktūra: specialistų skaičius, kvalifikacija (veiklos licenciją, tarptautinius sertifikatus ir pažymėjimus, išduotus viena iš oficialių Europos Sąjungos kalbų);

4.4. veiklos aprašymus bei dokumentus, kuriuose būtų nurodyta konkrečios daugiaprofilinės sveikatos priežiūros specialistų grupės kvalifikacija, aprašytas darbo organizavimas ir funkcijų pasiskirstymas;

4.5. veiklos aprašymus, kuriuose būtų aprašyta kompetencijos centro turima infrastruktūra ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kuriai priklauso kompetencijos centras, infrastruktūra, kuria būtų galima pasinaudoti esant poreikiui;

4.6. veiklos aprašymus ir dokumentus, pagrindžiančius kompetencijos centro specialistų gebėjimus, ir technines galimybes prireikus apdoroti, tvarkyti elektroninę informaciją ir medicininius vaizdus ir jais teisės aktų nustatyta tvarka keistis su kitais sveikatos priežiūros paslaugų teikėjais.

 

IV SKYRIUS

ATRANKA

 

5. Atranką atlieka sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaryta Nacionalinių referencijos centrų koordinavimo taryba (toliau – Taryba), veikdama darbo reglamente, kurį pirmame posėdyje patvirtina Taryba, nustatyta tvarka.

6. Taryba sudaroma iš: dviejų Sveikatos apsaugos ministerijos atstovų, ir po vieną atstovą iš Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto VšĮ Kauno Klinikų, Vilniaus universiteto, VšĮ Vilniaus universiteto ligoninės Santariškių klinikų. Į Tarybos
posėdžius be balsavimo teisės kviečiami Sveikatos apsaugos ministerijos deleguoti Europos referencijos centrų tinklų tarybos nariai.

7. Tarybos darbą techniškai aptarnauja Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos paslaugų prieinamumo ir priimtinumo stebėsenos skyrius.

8. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose veikia kompetencijos centrai, ne vėliau nei prieš 1 mėnesį informuojamos apie numatomą Tarybos posėdį, kuriame vyks atranka. Tarybos narių vienbalsiu motyvuotu sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas, tačiau bendras terminas iki Tarybos posėdžio, kuriame vyks atranka, negali būti ilgesnis nei du mėnesiai.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-385, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-27, i. k. 2015-04346

 

9. Pretendentai ne vėliau nei likus 14 dienų iki Tarybos posėdžio teikia paraiškas dėl dalyvavimo atrankoje Sveikatos apsaugos ministerijai kartu su atitiktį Tvarkos apraše numatytus reikalavimams pagrindžiančiais dokumentais. Tarybos narių vienbalsiu motyvuotu sprendimu paraiškų pateikimo terminas gali būti pratęsiamas, tačiau bendras paraiškų pateikimo terminas negali būti ilgesnis nei vienas mėnuo.

Punkto pakeitimai:

Nr. V-385, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-27, i. k. 2015-04346

 

10. Gautos paraiškos per tris darbo dienas pateikiamos Tarybos nariams susipažinti.

11. Tais atvejais, jeigu atitinkamoje srityje paraišką pateikia tik vienas pretendentas, Taryboje svarstoma jo atitiktis Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams. Nustačius, jog pateikti dokumentai pagrindžia atitiktį Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams, kompetencijos centras sveikatos apsaugos ministro įsakymu skiriamas nacionaliniu referencijos centru.

12. Jeigu paraiškas pateikia keli pretendentai, kurie sutaria dėl vieno iš jų skyrimo nacionaliniu referencijos centru, Taryboje svarstoma šio pretendento atitiktis Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams. Nustačius, jog pateikti dokumentai pagrindžia jo atitiktį Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams, pretendentas skiriamas nacionaliniu referencijos centru. Nacionalinis referencijos centras partnerystės pagrindais gali bendradarbiauti su kitais veikiančiais atitinkamos srities kompetencijos centrais.

13. Tais atvejais, jeigu paraiškas pateikia keli pretendentai, kurie nesutaria dėl vieno iš jų skyrimo nacionaliniu referencijos centru, Taryboje vertinama kiekvieno pretendento atskirai atitiktis Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams. Nustačius, jog pretendentai atitinka Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus, atliekamas jų palyginimas pagal šiuos kriterijus, atsižvelgiant į sritį, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru:

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Atitikimo kriterijui vertinimas

1.

Kompetencijos centre dirbančių specialistų tiesioginis dalyvavimas tarptautiniuose ES šalių mokslo projektuose per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (projektų skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

2.

Kompetencijos centre dirbančių specialistų tiesioginis dalyvavimas tarptautiniuose ne ES šalių mokslo projektuose per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (projektų skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

3.

Kompetencijos centre dirbančių specialistų darytų pranešimų skaičius tarptautinėse mokslinėse konferencijose per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (pranešimų skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

4.

Kompetencijos centre dirbančių specialistų publikacijų skaičius periodiniuose referuojamuose tarptautiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (angl. Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje (įskaitant redakcinės kolegijos aprobuotas) per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (publikacijų skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą..

.

5.

Kompetencijos centre dirbančių specialistų, įgijusių mokslinį laipsnį skaičius (vertinamas specialistų skaičius paraiškos teikimo dienai)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

6.

Kompetencijos centro per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo organizuoti formalaus ir neformalaus mokymo nacionalinio lygmens renginiai (renginių skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

7.

Kompetencijos centro per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo organizuoti formalaus ir neformalaus mokymo tarptautinio lygmens renginiai (renginių skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

8.

Kompetencijos centre aptarnautų ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas gavusių pacientų skaičius per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (pagal asmens kodą skaičiuojami pacientai (tą patį asmenį įtraukiant vieną kartą), kuriems suteikta konkreti asmens sveikatos priežiūros paslauga (pagal ligų ir sveikatos sutikimų kodus, nurodytus Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtajame pataisytame ir papildytame leidime „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM))

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

9.

Kompetencijos centre aptarnautų stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas gavusių pacientų skaičius per paskutinius penkerius metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru (vertinamas stacionarinių gydymo epizodų skaičius tą patį asmenį (pagal asmens kodą) įtraukiant vieną kartą)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

10.

Gydymo trukmės visuose į kompetencijos centro sudėtį įeinančiuose stacionariniuose padaliniuose vidurkis (dienų skaičius) pagal Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos SVEIDRA (toliau – SVEIDRA) duomenis.

 

 

Mažesnis vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė– 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės– po 1 balą.

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė – 0 balų.

 

11.

Į kompetencijos centro sudėtį įeinančiuose chirurgijos skyriuose  operuotų pacientų skaičiaus santykis su gydytų chirurgijos skyriuje pacientų skaičiumi (procentais) pagal SVEIDRA duomenis.

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

Mažesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė – 0 balų.

12.

Į kompetencijos centro sudėtį įeinančiuose stacionariniuose padaliniuose nuo tam tikros ligos mirusių pacientų skaičiaus ir visų nuo šios ligos gydytų pacientų skaičiaus santykis (procentais) pagal SVEIDRA duomenis.

Mažesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė – po 0 balų.

13.

Kompetencijos centre aptarnautų pacientų, sergančių retomis ligomis ilgalaikė stebėsenos sistema (vertinama, ar tokia sistema yra organizacinėmis ir (ar) technologinėmis priemonėmis įdiegta pagal asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo įsakymu patvirtintą dokumentaciją)

Yra įdiegta – 1 balas

Nėra įdiegta – 0 balų

14.

Į kompetencijos centro sudėtį įeinančiuose chirurgijos skyriuose     atliktų chirurginių operacijų skaičius per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo toje srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru pagal SVEIDRA duomenis.*(sumuojamas atliktų chirurginių operacijų skaičius)

Didesnė vieno kompetencijos centro vertinamojo kriterijaus reikšmė nei kito kompetencijos centro – 1 balas.

Lygios abiejų kompetencijos centrų vertinamojo kriterijaus reikšmės – po 1 balą.

 

 

* kriterijus taikomas tik tais atvejais, kai srityje, kurioje siekiama tapti nacionaliniu referencijos centru, taikomas operacinis gydymas

Punkto pakeitimai:

Nr. V-385, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-27, i. k. 2015-04346

 

14. Tais atvejais, jeigu nustatoma, kad pretendentas nepagrindžia savo atitikimo Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams, per Tarybos nustatytą 5 darbo dienų terminą pretendentai privalo pateikti Tarybai patikslintą informaciją ir:

14.1. nustačius, jog pretendentas atitinka Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus ir jis yra vienintelis paraišką pateikęs pretendentas arba yra keli paraiškas pateikę pretendentai, kurie sutaria dėl vieno iš jų skyrimo nacionaliniu referencijos centru, pretendentas skiriamas nacionaliniu referencijos centru.

14.2. nustačius, jog pretendentas atitinka Tvarkos apraše nustatytus reikalavimus ir yra keli paraiškas pateikę pretendentai, kurie nesutaria dėl vieno iš jų skyrimo nacionaliniu referencijos centru, atliekami 13 punkte nustatyti veiksmai;

14.3. nustačius, jog pretendentas nepagrindžia atitikimo Tvarkos apraše nustatytiems reikalavimams, jo paraiška motyvuotu Tarybos posėdžio nutarimu atmetama.

15. Pretendentas, įvertintas Tvarkos apraše nustatyta tvarka ir surinkęs didesnę balų sumą, skiriamas nacionaliniu referencijos centru, su kuriuo partnerystės pagrindais gali bendradarbiauti kiti kompetencijos centrai.

16. Nacionalinis referencijos centras skiriamas sveikatos apsaugos ministro įsakymu penkeriems metams nuo paskyrimo dienos.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Ginčai dėl nacionalinių referencijos centrų atrankos sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_____________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-385, 2015-03-23, paskelbta TAR 2015-03-27, i. k. 2015-04346

Dėl Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Nacionalinių referencijos centrų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, Sprendimas

Nr. 2015-12-21 Nr. AB-24840-3-66-3-00044-2014-3, 2015-12-21, paskelbta TAR 2016-01-06, i. k. 2016-00242

Nuasmenintas sprendimas 2015-12-21 Nr. AB-24840-3-66-3-00044-2014-3