Suvestinė redakcija nuo 2021-02-16 iki 2022-06-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-06-30, i. k. 2020-14406

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS  ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. K-98   

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies  6 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi  Alytaus rajono savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti  Alytaus  rajono  savivaldybės  antikorupcijos  komisijos  nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti  netekusiu galios  Alytaus  rajono savivaldybės  tarybos  2015 m. gegužės 28  d.  sprendimą  Nr.  K-135 „Dėl  Alytaus  rajono savivaldybės antikorupcijos  komisijos  nuostatų patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad  šis sprendimas  įsigalioja  nuo 2020 m.  liepos  1 dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Algirdas Vrubliauskas

 


 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono  savivaldybės             

tarybos 2020 m. birželio 23 d.              

sprendimu Nr. K-98

 

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Antikorupcijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Alytaus rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos (toliau – Komisija) tikslus, uždavinius, narių teises ir pareigas, sprendimų priėmimą ir jų įforminimą, atsakomybę ir kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Alytaus rajono savivaldybės tarybos reglamentu (toliau – Reglamentas), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Alytaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

3.  Komisijos tikslas – nagrinėti korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei kitus atvejus, priimti sprendimus nagrinėjamais klausimais ir kontroliuoti jų vykdymą.

4.  Komisijos uždaviniai:

4.1.    siekti, kad Savivaldybės administracijos struktūriniuose padaliniuose, savivaldybės įmonėse, biudžetinėse įstaigose, kurių steigėja yra Savivaldybė būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

4.2.    analizuoti korupcijos lygį Alytaus rajone, siekti efektyvaus Korupcijos prevencijos programos priemonių įgyvendinimo;

4.3.    skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms, įgyvendinant šį tikslą glaudžiai bendradarbiauti su bendruomene ir žiniasklaidos atstovais;

4.4.    prižiūrėti, kad savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės vykdytų korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

5.  Komisija vykdo šias funkcijas:

5.1. Reglamento nustatyta tvarka Savivaldybės tarybos ar mero iniciatyva dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

5.2. dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia išvadas Savivaldybės tarybai dėl šių programų ir jų įgyvendinimo;

5.3. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

5.4. rengia šviečiamuosius seminarus korupcijos prevencijos ir antikorupcinių teisės aktų taikymo klausimais savivaldybės tarybos nariams, kitų savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

5.5. analizuoja savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių korupcinio pobūdžio darbuotojų ir valstybės tarnautojų veikas (jeigu tokių veikų buvo nustatyta), nagrinėja korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priima sprendimus nagrinėjamais klausimais, kontroliuoja, kaip savivaldybės institucijos, įstaigos, įmonės juos vykdo;

5.6. analizuoja savivaldybės institucijų, įstaigų ir įmonių sprendimus, sudarančius sąlygas korupcijai ar kitiems teisės pažeidimams, ir teisės aktų nustatyta tvarka siekia panaikinti tokius sprendimus;

5.7. pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus ir rekomendacijas savivaldybės Tarybai bei kitoms institucijoms dėl teisės aktų priėmimo ir tobulinimo;

5.8. bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis, vykdančiomis korupcijos prevenciją ir kontrolę;

5.9. savo iniciatyva arba Savivaldybės tarybos pavedimu kartu su kitomis institucijomis įgyvendina korupcijos prevencijos priemones;

5.10.  Specialiųjų tyrimų tarnybai atlikus savivaldybės veiklos analizę antikorupcijos požiūriu ir pateikus motyvuotą išvadą, teikia Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl būdų ir konkrečių priemonių korupcijos prevencijai užtikrinti;

5.11informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

5.12. Korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;

Papildyta papunkčiu:

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

 

5.13.  atlieka kitas kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su savivaldybėje įgyvendinama valstybės politika korupcijos prevencijos srityje.

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6.  Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos kadencijos įgaliojimų laikui.

7. Komisija sudaroma iš devynių narių: 6 savivaldybės tarybos narių ir 3 gyvenamų vietovių bendruomenių atstovų (seniūnaičių). Sudarant komisiją, laikomasi proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai (seniūnaičiai) į Komisiją deleguojami taip: 1 atstovą deleguoja Daugų, Alovės ir Pivašiūnų seniūnaičių sueigos, 1 atstovą deleguoja Punios, Butrimonių, Nemunaičio ir Raitininkų seniūnaičių sueigos, 1 atstovą deleguoja Alytaus, Krokialaukio, Simno ir Miroslavo seniūnaičių sueigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

 

8.  Komisijos pirmininką iš šios komisijos narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja  savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš šios komisijų narių – Tarybos narių – skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja komisijos pirmininko arba deleguoja Tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatyme nustatytų  Tarybos nario nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, komisijos pirmininką Taryba mero siūlymu skiria iš šios komisijų narių – Tarybos narių.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

 

9. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

 

10.      Komisijos darbas organizuojamas pagal sudarytą Komisijos posėdžio darbotvarkę, kuri tvirtinama posėdžio pradžioje.

11.  Komisijos darbą organizuoja ir posėdžiams vadovauja Komisijos pirmininkas (jam neesant Komisijos pirmininko pavaduotojas).

12.  Komisijos pirmininkas:

12.1.  organizuoja Komisijos darbą;

12.2.  rengia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja;

12.3.  pasirašo Komisijos sprendimus, protokolus ar kitus dokumentus;

12.4.  atstovauja Komisijai.

13.   Posėdis yra pagrindinė Komisijos darbo forma. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami.

14.   Komisijos pirmininkas apie posėdžio datą, vietą ir darbotvarkę Komisijos nariams praneša ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio.

15.   Komisijos posėdžiai yra vieši. Komisijos sprendimu gali būti rengiami uždari posėdžiai, kuriuose dalyvauja tik Komisijos kviesti asmenys. Uždari Komisijos posėdžiai rengiami, kai nagrinėjami klausimai susiję su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi, kai siekiama užkirsti kelią paskelbti žinias apie privatų asmens gyvenimą bei kitą informaciją, kurios naudojimą bei platinimą riboja įstatymai.

16.   Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 jos narių.

17.   Komisijos narys turi nusišalinti, jeigu jis tiesiogiai ar per šeimos arba giminystės (svainystės) ryšius susijęs su klausimu, svarstomu posėdyje ar svarstant sprendimą siekia tiesioginės naudos sau ar artimiems asmenims ir kitais atvejais, jei tai sukelia intetresų konfliktą. Apie tai Komisijos narys privalo informuoti Komisiją.

18.   Komisijos sprendimai priimami balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas, jam nesant – kito posėdžiui pirmininkaujančio asmens. Balsavimo rezultatai įrašomi į protokolą.

19.   Komisija gali priimti šiuos rekomendacinio pobūdžio sprendimus:

19.1.   siūlyti skirti tarnybines (drausmines) nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, savivaldybės įstaigų bei įmonių darbuotojams;

19.2.   atkreipti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, savivaldybės įstaigų bei įmonių darbuotojų dėmesį į teisės aktų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;

19.3.   perduoti medžiagą tirti atitinkamoms institucijoms pagal jų kompetenciją;

19.4.   atsisakyti nagrinėti skundą ar klausimą arba nutraukti jo nagrinėjimą.

20.   Komisija priima ir kitus rekomendacinio pobūdžio sprendimus, reikalingus Komisijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti.

21.   Informaciją apie Komisijos sprendimus žiniasklaidai teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

22. Komisija turi teisę:

22.1.  gauti reikalingą informaciją iš savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių – seniūnijų, į struktūrinius padalinius neįeinančių darbuotojų, savivaldybės įstaigų bei įmonių;

22.2.  kviesti į Komisijos posėdžius savivaldybės Tarybos narius, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, savivaldybės įmonių ir įstaigų vadovus ir darbuotojus;

22.3.  esant reikalui, suderinus su savivaldybės  administracijos direktoriumi, pasitelkti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus atlikti tyrimus ir gauti konsultacijas;

22.4.  pagal savo kompetenciją bendradarbiauti su valstybės institucijomis ir įstaigomis, tiriančiomis nusikalstamo pobūdžio korupcinę veiklą, rengiančiomis ir įgyvendinančiomis korupcijos prevencijos priemones.

23.  Iki priimant Komisijos rekomendacinio pobūdžio sprendimą nagrinėjamu klausimu, Komisijos nariai neturi teisės skelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pakenkti tyrimui ar pažeisti asmens teises.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

24.   Komisijos narys turi teisę:

24.1.  siūlyti sušaukti Komisijos posėdį;

24.2.  siūlyti Komisijos posėdyje svarstyti papildomus klausimus.

25.  Komisijos nario pareigos:

25.1.  neskelbti informacijos, saugomos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, taip pat sudarančios valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

25.2.  dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.  Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, svarstomi, sprendimai priimami remiantis Lietuvos Respublikos norminių aktų nuostatomis bei Alytaus rajono savivaldybės tarybos priimtais sprendimais.

27.  Jei šių Nuostatų atskiri punktai tampa prieštaraujančiais Lietuvos Respublikos norminiams aktams, tai nedaro negaliojančiais kitų nuostatų punktų, o prieštaraujančiuose punktuose įtvirtinti klausimai sprendžiami pagal Lietuvos Respublikos norminių aktų reikalavimus.

28.   Komisija yra atsakinga ir atskaitinga tik savivaldybės Tarybai. Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys pateikia savivaldybės Tarybai ataskaitą kartą per metus iki gegužės 1 dienos.

 

_____________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Alytaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. K-19, 2021-02-11, paskelbta TAR 2021-02-15, i. k. 2021-02859

Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2020 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. K-98 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_740ce20fadbb4648998268dcd06b0010_end