Suvestinė redakcija nuo 2023-08-07 iki 2024-06-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-02-27, i. k. 2019-03212
UTENOS APYLINKĖS TEISMO
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL UTENOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ NAUJOS REDAKCIJOS TVIRTINIMO
2019 m. vasario 26 d. Nr. V-34
Utena
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir atsižvelgdama į Utenos apylinkės teismo pirmininko 2018 m. lapkričio 23 d. įsakymą Nr. V-137 „Dėl Utenos apylinkės teismo struktūros, pareigybių sąrašo, pareigybių įsteigimo ir panaikinimo“:
1. T v i r t i n u Utenos apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai) nauja redakcija (pridedama).
2. N u r o d a u:
2.1. Utenos apylinkės teismo administracijos sekretorei Linai Kunčienei:
2.1.1. su šiuo įsakymu ir juo patvirtinta Nuostatų nauja redakcija supažindinti Utenos apylinkės teismo darbuotojus;
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Utenos apylinkės teismo pirmininko 2018 m. rugsėjo 17 d. įsakymą Nr. V-106 „Dėl Utenos apylinkės teismo nuostatų naujos redakcijos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Utenos apylinkės teismo pirmininko
2019 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-34
UTENOS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
1. Utenos apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Utenos apylinkės teismo (toliau – Teismas) organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.
2. Teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu bylose priimtais sprendimais.
3. Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu (toliau – Teismų įstatymas), Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais Nuostatais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais, neprieštaraujančiais įstatymams. Teismas, nagrinėdamas bylas, taip pat vadovaujasi oficialiai paskelbtais Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimais ir atsižvelgia į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo biuletenyje paskelbtas šio teismo nutartis.
4. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis Teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
5. Teismo pavadinimas – Utenos apylinkės teismas. Teismas registruotas Juridinių asmenų registre; juridinio asmens kodas 191449237. Teismo buveinės adresas – J. Basanavičiaus g. 65, LT-28240 Utena, Lietuvos Respublika.
6. Teismas susideda iš:
7. Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.
II SKYRIUS
TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ
9. Teismo steigėjas – Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas ir veiklos teritorija nustatyta įstatymu.
11. Teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, kuriame nagrinėjamos administracinių nusižengimų, civilinės ir baudžiamosios bylos, priskirtos įstatymu Teismo kompetencijai.
12. Teismas yra pirmoji instancija:
13. Įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, taip pat kitas Teismo kompetencijai priskirtas funkcijas.
III SKYRIUS
TEISMO TEISĖS
15. Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:
15.1 gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;
15.2. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;
15.3. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;
IV SKYRIUS
TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA
16. Teismui vadovauja Teismo pirmininkas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.
17. Teismo pirmininkas jam priskirtas Teismo valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus, Teismo pirmininkas dalį jam priskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti Teismo kancleriui, Teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams.
18. Nesant Teismo pirmininko, jo pareigas eina tokia tvarka:
18.2. kai nėra didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turinčio Teismo pirmininko pavaduotojo – kitas Teismo pirmininko pavaduotojas;
19. Teismo pirmininkas:
19.1. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
19.2. užtikrina, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;
19.4. tvirtina Teismo vidaus tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;
19.5. vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;
19.8. tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;
19.10. atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;
19.11. tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, ir atsako už programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;
19.14. teisės aktų nustatyta tvarka teikia įgaliotoms institucijoms Teismo veiklos (strateginius, trumpalaikius, ilgalaikius) planus, valstybės biudžeto asignavimų poreikio ir valstybės kapitalo investicijų projektus;
20. Teismo pirmininko pavaduotojas baudžiamosioms byloms:
20.1. vykdo baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas nagrinėjančių bei ikiteisminio tyrimo teisėjo funkcijas atliekančių teisėjų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūrą;
21. Teismo pirmininko pavaduotojas civilinėms byloms:
21.1. vykdo civilines bylas nagrinėjančių teisėjų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūrą;
21.3. atlieka Teismo pirmininko pavaduotojo baudžiamosioms byloms funkcijas, kai šio pavaduotojo nėra;
22. Teismo struktūrą sudaro šios pareigybės ir administraciniai padaliniai: Teismo pirmininkas, Teismo pirmininko pavaduotojai, teisėjai, Teismo psichologas, teisėjų padėjėjai ir teisininkai, Teismo kancleris, Teismo kanclerio tarnyba, Teismo raštinės skyrius, Archyvo skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Ūkio skyrius.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-82, 2019-07-23, paskelbta TAR 2019-07-24, i. k. 2019-12160
Nr. V-53, 2023-08-03, paskelbta TAR 2023-08-04, i. k. 2023-15823
23. Teismo administraciniams padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo administracinio padalinio vedėjas.
24. Teismo administracinių padalinių, Teismo tarnautojų ir darbuotojų veiklos funkcijas reglamentuoja atitinkamų Teismo administracinių padalinių nuostatai bei Teismo tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai.
25. Teismo kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus Teismo pirmininkui. Teismo kancleris vadovauja Teismo administracijai ir atlieka šias funkcijas:
25.1. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;
25.3. tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;
25.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo administracijos padalinių valstybės tarnautojus ir darbuotojus, taip pat juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
26. Kai Teismo kanclerio nėra, atlikti visas ar dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, Teismo pirmininkas paveda vienam iš Teismo valstybės tarnautojų
Punkto pakeitimai:
Nr. V-53, 2023-08-03, paskelbta TAR 2023-08-04, i. k. 2023-15823
27. Teismo pirmininkas kaip Teismo vadovas arba Teismo kancleris kaip Teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai, vadovaujantis šiais Nuostatais, Teismą atstovauja ir bylas Teismo vardu veda Teismo pirmininkas arba Teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismą atstovauti pagal pavedimą gali Teismo pirmininko arba Teismo kanclerio įgalioti asmenys.
28. Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais, Teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.
V SKYRIUS
TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ
30. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus gali pavesti jas atlikti Teismo kancleriui, Teismo pirmininko pavaduotojams, kitiems teisėjams.
31. Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jiems paveda Teismo pirmininkas arba nustato įstatymai ar šie Nuostatai.
32. Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais įstatymais ir teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.
VI SKYRIUS
TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS
34. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
36. Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus; pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.
37. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai (išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai). Teismo centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.
38. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.
VII SKYRIUS
TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
40. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka Teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.
41. Teismo finansinį ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.
VIII SKYRIUS
TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
44. Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.
Pakeitimai:
1.
Utenos apylinkės teismas, Įsakymas
Nr. V-82, 2019-07-23, paskelbta TAR 2019-07-24, i. k. 2019-12160
Dėl Utenos apylinkės teismo nuostatų pakeitimo
2.
Utenos apylinkės teismas, Įsakymas
Nr. V-53, 2023-08-03, paskelbta TAR 2023-08-04, i. k. 2023-15823
Dėl Utenos apylinkės teismo pirmininko 2019 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. V-34 „Dėl Utenos apylinkės teismo nuostatų naujos redakcijos tvirtinimo“ pakeitimo