Suvestinė redakcija nuo 2016-12-01 iki 2017-09-05

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-02-04, i. k. 2015-01710

 

baltos zuvys

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

 

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. T-17

 

Švenčionys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsniu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą nauja redakcija (pridedama).

2. Patvirtinti kieto kuro (malkų) vidutinę vieno kubinio metro kainą (įskaitant PVM) – 29,10 Eur.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-236, 2016-11-24, paskelbta TAR 2016-12-01, i. k. 2016-27951

 

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-204 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

3.2. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. spalio 23 d. sprendimą Nr. T-146 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimo Nr. T-204 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

4. Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

SAVIVALDYBĖS MERAS                                                                           VYTAUTAS VIGELIS

 

 


 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės tarybos

2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. T-17

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kuriems esant socialinė parama skiriama kitais Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nenumatytais atvejais ir bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, religinių bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, seniūnaičių, kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.

2. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas), Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais teisės aktais, susijusiais su piniginės socialinės paramos teikimu nepasiturintiems gyventojams, Valstybės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nutarimu patvirtinta Atskirų energijos ir kuro rūšių sąnaudų normatyvų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti nustatymo ir taikymo metodika ir šiuo aprašu.

3. Aprašas taikomas nepasiturintiems gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą bei nuomojantiems būstą Švenčionių rajono savivaldybės teritorijoje.

4. Piniginę socialinę paramą Švenčionių rajono savivaldybė teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybės funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

5. Piniginę socialinę paramą administruoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau Socialinės paramos skyrius), sprendimus priima savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau Administracijos direktorius) įgaliotas asmuo.

 

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA

 

6. Švenčionių rajono savivaldybės nepasiturintys gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Socialinės paramos skyriaus socialinių išmokų specialistus, ar į specialistus seniūnijoje pagal gyvenamąją vietą. Dokumentai piniginei socialinei paramai gauti priimami kiekvieną mėnesį iki 25 d., vėliau (po 25 d.) pateikti dokumentai peržiūrimi kitą mėnesį.

7. Seniūnijos specialistai priimtus prašymus ir reikiamus dokumentus piniginei socialinei paramai gauti pateikia Socialinės paramos skyriui per 5 darbo dienas.

8. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo piniginės socialinės paramos skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

8.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

8.2. veiklos pobūdį;

8.3. turimą turtą;

8.4. gaunamas pajamas;

8.5. kitą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją.

9. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, arba, jei pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama piniginė socialinė parama, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio prašoma skirti piniginę socialinę paramą, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje ir jos prieduose pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

10. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, nesant pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

11. Įsiskolinusieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, išlaidų už karštą vandenį ir (ar) geriamąjį vandenį kompensacijų, turi pateikti sutartį dėl dalies skolos dengimo, kas mėnesį grąžinant ne daugiau kaip 20 procentų bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų, arba apmokant teismo priteistą skolą.

12. Turto vertę nustato Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

13. Socialinės paramos skyrius, seniūnija prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie trūkstamus dokumentus informuojamas iš karto. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos, kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos kaip nurodoma Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Asmeniui nustatytu laiku nepateikus trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti piniginės socialinės paramos, kartu asmeniui grąžinant jo pateiktus dokumentus, o byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

14. Prašymas – paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, arba per atstovą.

15. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas – paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme – paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtinta savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

16. Socialinės paramos skyriaus socialinių išmokų specialistai pagal pateiktus dokumentus įvertina nepasiturinčių gyventojų socialinę padėtį ir pajamas, testuoja turtą ir, kilus įtarimų, perduoda informaciją seniūnijos specialistams, patikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, gavus patikrinimo medžiagą priima sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo, parengia pažymas apie gyventojų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti.

17. Socialinės pašalpos dydis Socialinės paramos skyriaus socialinių išmokų specialistų apskaičiuojamas vadovaujantis Įstatymu ir šiuo Aprašu, naudojant kompiuterinę programą „Parama“.

18. Vadovaudamasis Įstatymu ir šiuo Aprašu, Socialinės paramos skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“, parengia sąrašus ir pažymas apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti ir perduoda įmonėms ir įstaigai pirmą mėnesio darbo dieną.

19. Šilumą, karštą bei geriamą vandenį teikiančios įmonės ir įstaiga kompensacijas apskaičiuoja naudodamosi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintomis būsto šildymo išlaidų, išlaidų geriamam vandeniui bei nuotekoms ir išlaidų karštam vandeniui kompensacijų skaičiavimo formomis.

20. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1-3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems energetines ir komunalines paslaugas centralizuotai teikia įmonės, skaičiuoja UAB „Fortum Švenčionių energija“, UAB „Pabradės komunalinis ūkis“, UAB „Švenčionių švara“, UAB „Vilniaus vandenys“, UAB „Megalink“ ir Strūnos socialinės globos namai pagal Socialinės paramos skyriaus pateiktus sąrašus ir pažymas apie gyventojų vidutines mėnesio pajamas.

21. Kompensacijas kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas naudojant gamtines dujas ir elektros energiją skaičiuoja Socialinės paramos skyrius, naudodamasis kompiuterine programa „Parama“.

22. Apskaičiuojant būsto šildymo išlaidas ir karšto vandens išlaidas, centralizuotai tiekiamos šilumos, karšto vandens, kitų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamų energijos ir kuro rūšių, kurių kainos reguliuojamos, taip pat geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti sąnaudos įvertinamos pagal įstatymų nustatyta tvarka patvirtintas kainas, taikant vienanares centralizuotai tiekiamos šilumos kainas, o kuro, kurio kainos nereguliuojamos ir už kurį atsiskaitoma kas mėnesį pagal apskaitos prietaisų rodmenis, - pagal nustatytas tiekėjų kainas; kietojo ar kitokio kuro, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, - pagal Švenčionių rajono savivaldybės tarybos patvirtintas vidutines kainas.

23. Apskaičiuojant geriamojo vandens išlaidas, geriamojo vandens sąnaudos įvertinamos pagal nustatytas tiekėjų kainas.

24. Sukakusiems senatvės pensijos amžių ir neįgaliems asmenims, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis nuo 60 iki 100 proc., piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamų šaltinis ir turtas.

25. Kompensacijas pagal Įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktus bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys, naudodami kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, apskaičiuoja ir skiria naudodamasis kompiuterine programa „Parama“ Socialinės paramos skyrius:

25.1. pagal Švenčionių rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas vidutines kainas;

25.2. už praėjusį mėnesį šio Aprašo 24 punkte nurodytiems asmenims, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamų šaltinis.

26. Kompensacijas skaičiuojančios įmonės Buhalterinės apskaitos skyriui iki kiekvieno mėnesio 15 dienos pateikia paraiškas-apskaičiavimus ar sąskaitas faktūras dėl lėšų kompensavimo už suteiktas paslaugas, o Socialinės paramos ir Mokesčių ir turto valdymo skyriams persiunčia vardinius sąrašus apie priskaičiuotas kompensacijas nepasiturintiems gyventojams į informacinę sistemą „Parama“.

27. Kai būstas šildomas kieto ar kitomis kuro rūšimis, šildymo sezonas skaičiuojamas nuo einamųjų metų spalio 1 d. iki kitų metų balandžio 1 d.

28. Atsiradus ar išaiškėjus priežastims, dėl kurių kompensacija nepriklauso, Socialinės paramos skyrius nutraukia jos teikimą anksčiau laiko ir apie tai tuoj pat informuoja energetines ir komunalines paslaugas teikiančias įmones, bei pareiškėją.

29. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1,2 ir 8 punktus skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu, atsižvelgiant į Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, socialinių darbuotojų, pedagogų, seniūnų, seniūnijų specialistų, seniūnaičių, bendruomeninių organizacijų ar (ir) religinių bendruomenių ir (ar) bendrijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietos bendruomenės narių ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymus ir rekomendacijas.

30. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 2,3,4,5,7,8,9,10 punktus neskiriama ar skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal Piniginės socialinės paramos komisijos ar seniūnijose veikiančių Socialinės paramos teikimo komisijų rekomendacijas skiriama Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu.

31. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

32. Siuntimas atlikti visuomenei naudingą veiklą išduodamas Komisijai priėmus sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo.

33. Piniginė socialinė parama gali būti teikiama:

33.1. pinigais išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį per bankus, paštus pagal Skyriaus sudarytus ir pateiktus žiniaraščius kiekvieno mėnesio 20-30 dienomis;

33.2. nepinigine forma ir pinigais socialinės rizikos bendrai gyvenantiems asmenims ir vieniems gyvenantiems asmenims vadovaujantis Administracijos direktoriaus patvirtinta Išmokų teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

34. Paskirta piniginė socialinė parama išmokama:

34.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą, rajono savivaldybėje piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas, išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta.

34.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl piniginės socialinės paramos nustatyta tvarka kreipiasi į rajono savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą arba nuomojasi būstą Švenčionių rajono savivaldybėje, piniginė socialinė parama teikiama nuo kito mėnesio po gyvenamosios vietos deklaravimo.

35. Šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančioms įmonėms už šildymą ir vandenį lėšos pervedamos į įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose už kiekvieną praėjusį mėnesį.

36. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį piniginė socialinė parama buvo paskirta.

37. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jei tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

38. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti. Piniginės socialinės pašalpos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygos tikrinamos pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per metus.

39. Siekiant įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo tikslingumą ir (ar) veiksmingumą, šio Aprašo IV skyriuje nurodytos Socialinės paramos teikimo komisijos privalo tikrinti bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, užimtumą ir turimą turtą pagal poreikį ir dažniau kaip vieną kartą per metus, kai:

39.1. vienas gyvenantis asmuo arba bendrai gyvenantys asmenys ne mažiau kaip 6 mėnesius gauna piniginę socialinę paramą, nenurodo jokio kito pajamų gavimo šaltinio arba piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpiu bent kartą atsisakė siūlomo darbo arba pakeitė bedarbio statusą Darbo biržoje;

39.2. vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine gyvenamąją vieta;

39.3. kai vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų patiriamos išlaidos (automobilio įsigijimas ir išlaikymas, būsto nuoma, mokestis už studijas ir pan.) viršija pajamas arba yra neadekvačios gaunamoms pajamoms;

39.4. kitais atvejais, kilus įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumo apie bendrai gyvenančius asmenis, turtą, pajamas ir užimtumą.

40. Pažymą kreipiantis dėl būsto šildymo, karšto ir (ar) geriamojo vandens kompensacijos ir kieto ar kito kuro, apie bute ar name gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis, gyvenamųjų patalpų savininkui (bendraturčiams) kurioje nurodytas adresas, išduoda seniūnijos.

41. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 euro, o būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 euro, socialinė pašalpa ir kompensacijos neišmokamos.

 

 

 

III. savivaldybės administracijos teisės teikiant piniginę

socialinę paramą

 

 

42. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą bei atsižvelgus į seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijos rekomendacijas:

42.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka šio įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

42.2. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų ( kai nuosavybės teise turimo turto vertė iki 10 proc. viršija nustatytą turto vertės normatyvą);

42.3. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 dalies reikalavimų tuo atveju, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto vertė iki 10 proc. viršija nustatytą turto vertės normatyvą;

42.4. skirti socialinę pašalpą ir kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas, arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

42.5. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

42.6. neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

42.7. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

42.8. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka šio įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

42.9. skirti piniginę socialinę paramą bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

42.10. skirti piniginę socialinę paramą kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių);

42.11. skirti socialinę pašalpą tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams) nepinigine forma, jeigu iš atsakingų institucijų (Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto skyriaus, Vaiko teisių apsaugos skyriaus ir kt.) yra gauta informacija, kad bendrai gyvenantys asmenys neužtikrina auginamo vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) privalomo ir valstybės garantuojamo ugdymo iki 16 metų pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas;

42.12. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriems paskirta socialinė pašalpa, tačiau dėl vaikų nepriežiūros jų vaikai (vaikas) apgyvendinti kūdikių namuose, vaikų globos namuose, pas globėją ir kt., socialinė pašalpa tėvų atžvilgiu mokama 50 procentų dydžio pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas);

42.13. nutraukti piniginės socialinės paramos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui nuo kito mėnesio ir 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, o bendrai gyvenantiems asmenims – nuo kito mėnesio perskaičiuoti piniginę socialinę paramą ir 3 mėnesius paramos neskirti pažeidimą padariusiam asmeniui, gavus informaciją iš policijos komisariato, kad piniginės socialinės paramos gavėjas arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu buvo baustas administracine tvarka.

43. Neatvykus į Socialinės paramos teikimo komisijos posėdį be pateisinančios priežasties (iš anksto nepranešus komisijos pirmininkui) piniginė socialinė parama neskiriama arba skiriama tik vaikui (vaikams).

44. Nuolat gaunant piniginę socialinę paramą bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, pakartotinai svarstant Socialinės paramos teikimo komisijoje ir sąmoningai nevykdant anksčiau komisijoje sutartų sąlygų ar veiksmų, ir nesiimant reikiamų priemonių, kad pagerėtų materialinė padėtis ( atsisakius siūlomo darbo arba nesistengiant įsidarbinti, nesikreipiant į NDNT komisiją dėl netekto darbingumo lygio nustatymo, naudojant paramą ne pagal paskirtį ir kt.) piniginę socialinę paramą skirti ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims (Komisijos sprendimu).

45. Pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijoje svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo. Seniūno teikimu Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį tvirtina Administracijos direktorius.

46. Rekomendacinį sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 42 punkte numatytais atvejais, esant ginčytinai situacijai – socialinės pašalpos dydžio pinigais ir nepinigine forma nustatymo, socialinės paramos teikimo būdų asmenims, patyrusiems socialinę riziką, ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais, priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Švenčionių rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijos rekomendaciją ( surašytą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą).

47. Sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) Aprašo 42,43,44 ir 45 punktuose nustatytais atvejais priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Piniginės socialinės paramos teikimo komisijos rekomendacijas.

 

 

IV. BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

48. Savivaldybės Administracijos direktorius sudaro seniūnijų teritoriniu principu veikiančius kolegialius visuomeninius organus – Socialinės paramos teikimo komisijas ir tvirtina jų nuostatus, į komisijų sudėtį gali įeiti seniūnai, socialiniai darbuotojai, mokyklų socialiniai pedagogai, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys.

49. Bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ar religinės bendrijos ir nevyriausybinės organizacijos, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę teikti Socialinės paramos skyriui ir seniūnijoms informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėjus, siūlyti socialinės paramos teikimo būdus.

50. Seniūnijų komisijos vadovaujasi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktais bei kita turima informacija, svarsto klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ir sustabdymo.

51. Piniginės socialinės paramos gavėjai, išskyrus senatvės pensijos gavėjus, neįgalius asmenis kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis nuo 60 iki 100 proc. kviečiami į Komisijos posėdį, jeigu jų šeimoje nėra darbingų asmenų arba jeigu buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte yra išvada, rekomenduojanti kviesti paramos gavėją į Komisijos posėdį.

52. Seniūnijų komisijos veikia visuomeniniais pagrindais.

53. Socialinės paramos teikimo komisijos funkcijos:

53.1. analizuoti probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, neteisingo duomenų pateikimo, paramos teikimo socialinės rizikos asmenims, piniginės socialinės paramos formą (pinigais, nepinigine forma), paramos skyrimo (neskyrimo) kitais atvejais klausimus;

53.2. kviestis piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbiui;

53.3. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą (surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą);

53.4. teikti rekomendacijas Piniginės socialinės paramos komisijai dėl piniginės socialinės paramos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui;

54. Seniūnijų komisijų rekomendacijų galia – patariamojo pobūdžio.

55. Seniūnijų komisijos vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais piniginės socialinės paramos teikimo principus ir nuostatas.

56. Socialinės paramos teikimo komisijos nariai užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą pasirašytinai.

 

 

V. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

57. Dėl piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų kaltės neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

57.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis;

57.2. negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Socialinės paramos skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

57.3. jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

58. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

VI. PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS IR TEISĖS

 

59. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys asmenys privalo vykdyti Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas pareigas.

60. Asmenys, pateikę prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti arba ją gaunantys, taip pat privalo:

60.1. sudaryti Savivaldybės administracijos atsakingiems specialistams, Socialinės paramos teikimo komisijų nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

60.2. pasirašyti Buities tyrimo ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (nesutikus su Buities tyrimo ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateikta informacija, pasirašyti nurodant nesutikimo priežastis);

60.3. dalyvauti Socialinės paramos teikimo komisijos organizuojamame posėdyje, komisijai pakvietus.

61. Asmenims, nevykdantiems Įstatymo 25 straipsnyje ir šiame apraše nustatytų pareigų, piniginė socialinė parama neskiriama arba jos mokėjimas nutraukiamas nuo pareigų nevykdymo mėnesio pirmos dienos.

62. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai turi teisę iš Socialinės paramos skyriaus gauti informaciją ir paaiškinimus apie socialinės paramos teikimo, neteikimo pagrįstumą.

63. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims ir vienam gyvenančiam asmeniui skirti piniginę socialinę paramą atsisakoma, ji (jis) nesutinka su paskirtos piniginės socialinės paramos dydžiu arba jai (jam) paskirta piniginė socialinė pašalpa neišmokama, ji (jis) gali raštu kreiptis į Socialinės paramos skyriaus vedėją. Socialinės paramos skyriaus atsakymas gali būti skundžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

VII. Atsakomybė administruojant piniginę

socialinę paramą

 

64. Socialinės paramos skyriaus ir seniūnijų specialistai atsako už tinkamą dokumentų piniginei socialinei paramai gauti priėmimą, teisingą socialinių pašalpų apskaičiavimą ir dokumentų parengimą jų išmokėjimui, pažymų apie nepasiturinčių gyventojų pajamas kompensacijoms skaičiuoti perdavimą laiku kompensacijas skaičiuojančioms įmonėms, teisingą kompensacijų skaičiavimą, kai būstas šildomas ir karštas vanduo ruošiamas, naudojant gamtines dujas, elektros energiją ar kietą ar kitokios rūšies kurą.

65. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už piniginės socialinės paramos išmokėjimą nepasiturintiems gyventojams ir atsiskaitymą su kompensacijas skaičiuojančiomis įmonėmis.

66. Seniūnijų specialistai atsako už teisingą prašymų užpildymą, dokumentų surinkimą, teisingą buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akto surašymą ir duomenų pateikimą nustatytu laiku Socialinės paramos skyriui.

67. UAB „Fortum Švenčionių energija“, UAB „Pabradės komunalinis ūkis“, UAB „Švenčionių švara“, UAB „Vilniaus vandenys“, UAB „Megalink“ bei Strūnos socialinės globos namai atsako už teisingą kompensacijų skaičiavimą ir savalaikį atsiskaitymą su klientais ir Socialinės paramos skyriumi.

68. Buhalterinės apskaitos skyrius atsako už savalaikį atsiskaitymą su šilumą ir vandenį tiekiančiomis įmonėmis, įsiskolinimų šioms įmonėms padengimą.

 

 

VIII. NEPANAUDOTŲ LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NAUDOJIMAS

 

69. Nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti, atsižvelgiant į poreikį, pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai arba socialinėms paslaugoms finansuoti pagal kiekvienais metais iškilusį poreikį arba savivaldybės biudžetinių įstaigų kreditiniams įsiskolinimams dengti.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Jeigu socialinė pašalpa ar kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

71. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_________________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Švenčionių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-236, 2016-11-24, paskelbta TAR 2016-12-01, i. k. 2016-27951

Dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimo Nr. T-17 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo