Suvestinė redakcija nuo 2024-04-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-06-21, i. k. 2023-12304

 

 

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2010 M.  gruodžio 28 D. ĮSAKYMO NR. 1K-224 „DĖL EUROPOS SVEIKATOS DRAUDIMO KORTELĖS IŠDAVIMO, KEITIMO IR NAIKINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 21 d. Nr. 1K-159

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-224 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre.

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. šis įsakymas, išskyrus 3.2 papunktį, įsigalioja 2024 m. balandžio 1 d.;

3.2.    Europos sveikatos draudimo kortelės posistemio (toliau – posistemis) bandomosios gamybinės eksploatacijos laikotarpiu, t. y. 2024 m. kovo 1–31 d., gautiems prašymams išduoti Europos sveikatos draudimo kortelę ir išduotoms kortelėms gali būti taikomos šio įsakymo, įsigaliosiančio 2024 m. balandžio 1 d., nuostatos, jei posistemis veikia tinkamai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-215, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16852

Nr. 1K-420, 2023-12-29, paskelbta TAR 2023-12-29, i. k. 2023-25890

Nr. 1K-79, 2024-03-06, paskelbta TAR 2024-03-06, i. k. 2024-04200

 

 

 

 

Direktorius                                                                                                            Gintaras Kacevičius

 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2010 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-244

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2023 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 1K-159

redakcija)

 

 

 

EUROPOS SVEIKATOS DRAUDIMO KORTELĖS IŠDAVIMO, KEITIMO IR NAIKINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Europos sveikatos draudimo kortelės (toliau – kortelė) blankų apskaitos ir paskirstymo organizavimą, kortelių išdavimo, keitimo sąlygas bei tvarką, galiojimo nutraukimą ir panaikinimą, sertifikatų, laikinai pakeičiančių šias korteles, išdavimo procedūrą.

2. Kortelė yra dokumentas, patvirtinantis asmens teisę gauti Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamas būtinosios medicinos pagalbos paslaugas laikino buvimo Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės šalyse, Šveicarijos Konfederacijoje ir Jungtinėje Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystėje (toliau – ES šalys) metu.

3. Kortelės išduodamos, keičiamos ir naikinamos teritorinėse ligonių kasose (toliau – TLK).

4. Kortelės išduodamos ir keičiamos tik Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims (toliau – apdraustieji).

5. Kortelės išduodamos nemokamai (išskyrus Taisyklių 31 punkte numatytus atvejus).

6. Apdraustajam išduodamoje kortelėje įrašai daromi lietuvių kalba pagal Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro (toliau – Registras) duomenis.

7. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

7.1. Sertifikatas – kortelę pakeičiantis dokumentas, kurio forma patvirtinta 2010 m. birželio 12 d. Socialinės apsaugos sistemų koordinavimo administracinės komisijos sprendimu Nr. S2 dėl Europos sveikatos draudimo kortelės techninių specifikacijų (OL, 2010, C 106, p. 26; toliau – AK Sprendimas Nr. S2).

7.2. Struktūrizuoti dokumentai – 2009 m. rugsėjo 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 987/2009, nustatančio Reglamento (EB) Nr. 883/2004 dėl socialinės apsaugos sistemų koordinavimo įgyvendinimo tvarką, 1 straipsnio d punkte nurodyti struktūrizuoti elektroniniai dokumentai.

8. Tvarkant ir saugant kortelėse bei jas laikinai pakeičiančiuose Sertifikatuose įrašytus asmens ir kitus duomenis turi būti įgyvendintos duomenų saugos organizacinės, programinės, techninės ir administracinės priemonės, užtikrinančios tvarkomų duomenų konfidencialumą bei prieinamumą šių duomenų tvarkytojams, jų vientisumą ir autentiškumą bei apsaugą nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, naudojimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Kortelėje ir sertifikate įrašyti asmens ir kiti duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, toliau – BDAR) 6 straipsnio 1 dalies c punktu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų ir privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos SVEIDRA (toliau – informacinė sistema SVEIDRA) duomenų tvarkymą.

9. Korteles išduodantys TLK darbuotojai pasirašo informacinės sistemos SVEIDRA konfidencialumo pasižadėjimus.

 

II SKYRIUS

Kortelių blankų Apskaitos ir paskirstymo organizavimas

 

10. Kortelės spausdinamos TLK ant specialių blankų.

11. Kortelės blankas, kurio forma patvirtinta AK Sprendimu Nr. S2 ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) direktoriaus 2004 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 1K-144 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės formos“, yra saugiojo dokumento blankas, gamintojo numeruojamas skaitmenimis ir žymimas brūkšniniu kodu.

12. TLK direktorius įsakymu skiria asmenį (-is), atsakingą (-us) už kortelių blankų apskaitą, saugojimą ir paskirstymą darbuotojams (toliau – TLK atsakingasis asmuo). Patvirtinta įsakymo dėl TLK atsakingojo asmens (-ų) skyrimo kopija pateikiama VLK, nurodant TLK atsakingojo asmens (-ų) telefono numerį (-ius) ir elektroninio pašto adresą (-us).

13. TLK atsakingajam asmeniui laikinai išvykus ar išėjus iš darbo, jo funkcijos teisės aktų, reglamentuojančių funkcijų perdavimą, nustatyta tvarka perduodamos asmeniui, laikinai einančiam jo pareigas, arba naujai paskirtam darbuotojui.

14. Pasibaigus metų ketvirčiui, TLK atsakingasis asmuo iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 20 dienos elektroniniu paštu pateikia VLK Veiklos administravimo skyriui laisvos formos kortelių blankų paraiškas. Šiose paraiškose nurodomas toks kortelių blankų kiekis, kurio užtektų ne trumpesniam kaip trijų mėnesių laikotarpiui, skaičiuojamam nuo paraiškos pateikimo dienos. Ne vėliau kaip IV metų ketvirčio pirmojo mėnesio 20 dieną TLK atsakingasis asmuo pateikia VLK duomenis apie numatomą kitų metų kortelių blankų poreikį, įvertinęs einamaisiais metais baigiančių galioti kortelių skaičių.

15. VLK Veiklos administravimo skyrius pagal TLK atsakingojo asmens pateiktą paraišką išduoda kortelių blankus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos.

16. Kortelių blankai išduodami tik TLK atsakingiesiems arba kitiems TLK įgaliotiems asmenims.

17. Kortelių blankai TLK atsakingajam arba kitam TLK įgaliotam asmeniui išduodami VLK patalpose, Vilniuje, pasirašant laisvos formos kortelių blankų perdavimo–priėmimo aktą, rengiamą teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Gavęs kortelių blankus, TLK atsakingasis arba kitas TLK įgaliotas asmuo patikrina, ar gautų kortelių skaičius atitinka numatytą jų poreikį, taip pat jų identifikacinius numerius ir pasirašo kortelių blankų perdavimo–priėmimo aktą.

19. VLK įgalioto pasirašyti kortelių blankų perdavimo–priėmimo aktą asmens ir TLK  atsakingojo arba kito TLK įgalioto asmens pasirašytą kortelių blankų perdavimo–priėmimo aktą tvirtina VLK Veiklos administravimo skyriaus vedėjas.

20. Pasirašyti kortelių blankų perdavimo–priėmimo aktai registruojami Dokumentų valdymo informacinėje sistemoje ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nustatyta tvarka.

21. TLK atsakingojo arba kito TLK įgalioto asmens gautų kortelių blankų identifikaciniai numeriai registruojami informacinės sistemos SVEIDRA Europos sveikatos draudimo kortelių išdavimo ir apskaitos posistemyje (toliau – ESDK posistemis) ir priskiriami kortelių blankų paraišką pateikusiai TLK. ESDK posistemyje taip pat registruojami negaliojantys išdavimo metu sugadinti ar pamesti kortelių blankai.

 

III SKYRIUS

Kortelių išdavimO SĄLYGOS ir tvarka

 

22. Kortelė išduodama ir keičiama apdraustojo arba jo atstovo prašymu.

23. Apdraustasis gali turėti tik vieną galiojančią kortelę.

24. Norėdamas gauti naują ar pakeisti turimą kortelę, apdraustasis arba jo atstovas turi pateikti TLK:

24.1. užpildytą nustatytos formos prašymą išduoti kortelę (toliau – prašymas; Taisyklių 1 priedas);

24.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

24.3. apdraustojo atstovas, kreipdamasis dėl kortelės išdavimo, papildomai turi pateikti:

24.3.1. apdraustojo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją. Jei kortelė užsakoma vaikui iki 18 metų, jo atstovas įstatymo nustatyta tvarka užpildo prašymą pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis (vaiko gimimo įrašą), nurodydamas vaiko asmens kodą, vardą (-us), pavardę (-es). Jeigu prašyme pateikti vaiko asmens tapatybės duomenys netikslūs ir (ar) neišsamūs, t. y. TLK darbuotojas pagal šiuos duomenis negali identifikuoti vaiko, jis turi teisę pareikalauti, kad vaiko atstovas patikslintų prašymą arba papildomai pateiktų vaiko gimimo įrašą liudijantį išrašą, gautą iš civilinės metrikacijos įstaigos, konsulinės įstaigos ar VĮ Registrų centro;

24.3.2. vieną iš toliau išvardytų atstovavimą patvirtinančių dokumentų:

24.3.2.1. globėjas (rūpintojas) ar neįgaliojo aprūpintojas – įsiteisėjusią teismo nutartį, kuria atstovas paskirtas globėju (rūpintoju), arba Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimą dėl paskyrimo neįgaliojo aprūpintoju;

24.3.2.2. nepilnamečių asmenų, kuriems paskirta laikinoji globa (rūpyba), globėjas (rūpintojas) – savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimą, kuriuo atstovas paskirtas globėju (rūpintoju);

24.3.2.3. nepilnamečių asmenų, kuriems paskirta nuolatinė laikinoji globa (rūpyba), globėjas (rūpintojas) – įsiteisėjusią teismo nutartį, kuria atstovas paskirtas globėju (rūpintoju);

24.3.2.4. notaro patvirtintą įgaliojimą ar kitą atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Jei atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, jis turi būti patvirtintas dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille);

24.3.2.5. darbdavio oficialų raštą dėl darbuotojo, davusio sutikimą, kad jo vardu būtų kreipiamasi į TLK su prašymu išduoti ESDK, ir laisvos formos darbuotojo pasirašytą sutikimą.

25. Prašymą apdraustasis gali pateikti vienu iš šių būdų:

25.1. asmeniškai atvykęs į TLK. Šiuo atveju prašymą ESDK posistemyje užpildo TLK darbuotojas, vadovaudamasis apdraustojo asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu, ir pateikia apdraustajam pasirašyti;

25.2. elektroniniu būdu, prisijungęs prie Elektroninių valdžios vartų (www.epaslaugos.lt) ir užpildęs prašymo formą;

25.3. paštu atsiuntęs užpildytą ir pasirašytą popierinę prašymo formą, skelbiamą VLK ar TLK interneto svetainėje;

25.4. elektroniniu paštu atsiuntęs užpildytą ir pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu prašymo formą.

26. Apdraustojo atstovas prašymą gali pateikti tik atvykęs į TLK.

27. Kitus Taisyklių 24 punkte nurodytus dokumentus apdraustasis ar jo atstovas pateikia asmeniškai, atsiimdamas kortelę.

28. Kortelė keičiama, jeigu:

28.1. pasikeičia apdraustojo vardas (-ai), pavardė, asmens kodas (jeigu asmens kodo asmuo neturi, draudžiamojo identifikacinis kodas (toliau – DIK));

28.2. ji tampa netinkama naudoti;

28.3. joje yra netikslių įrašų;

28.4. pasibaigia jos galiojimo laikas;

28.5. apdraustojo pageidavimu, jei iki kortelės galiojimo pabaigos lieka ne daugiau kaip 2 mėnesiai.

29. Jeigu apdraustasis kortelę keičia dėl vardo, pavardės, asmens kodo pasikeitimo arba dėl netikslių įrašų, nauja kortelė išduodama tik po to, kai apdraustojo duomenys pakeičiami ar patikslinami Registre.

30. Jeigu apdraustasis kortelę keičia dėl to, kad ji tapo netinkama naudoti, nauja kortelė išduodama tik po to, kai apdraustasis pateikia TLK darbuotojui senąją.

31. Jei apdraustasis praranda galiojančią kortelę ir kreipiasi į TLK dėl naujos išdavimo, jis turi sumokėti 15,00 Eur į einamąją VLK sąskaitą.

32. Kortelę atspausdina ir išduoda ta TLK, kuriai pateikiamas apdraustojo prašymas.

33. Kortelė išduodama ar pakeičiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo TLK dienos.

34. Gavęs prašymą, TLK darbuotojas Registre patikrina, ar asmuo, kuriam prašoma išduoti kortelę, yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu.

35. Jei pagal Registro duomenis asmuo nėra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ar dėl kitos priežasties neturi teisės gauti kortelės, TLK darbuotojas raštu arba žodžiu (jei apdraustasis ar jo atstovas kreipiasi į TLK asmeniškai) paaiškina prašymo netenkinimo priežastis ir suteikia reikiamą informaciją apie dokumentus, kuriais asmuo gali patvirtinti savo teisę į draudimą ir teisę gauti kortelę.

36. Jei pagal Registro duomenis asmuo, kuriam prašoma išduoti kortelę, yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, jo prašymas registruojamas ESDK posistemyje.

37. Kortelė išduodama remiantis Registro duomenimis tik apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims, atsižvelgiant į įregistravimo draudžiamuoju pagrindą:

37.1. nuolat gyvenantiems Lietuvoje asmenims, perkeliamiems asmenims ir asmenims, kuriems Sveikatos draudimo įstatymas taikomas vadovaujantis Europos Sąjungos socialinės apsaugos sistemų koordinavimo reglamentais – 5 metų galiojimo laikotarpiui;

37.2. laikinai gyvenantiems Lietuvoje apdraustiesiems – iki Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išduoto bet kurios rūšies dokumento, patvirtinančio teisę gyventi Lietuvoje, galiojimo pabaigos datos, bet ne ilgiau kaip 5 metams.

38. TLK darbuotojas, išduodamas kortelę, informuoja šį dokumentą gavusį asmenį apie tai, kad kortelė galioja tik ES šalių valstybinėms sveikatos sistemoms priklausančiose gydymo įstaigose, ir pateikia kortelės naudojimo atmintinę (Aprašo 3 priedas).

39. Kortelę turi teisę atsiimti prašymą pateikęs apdraustasis, prašyme nurodytas arba kitas įgaliotasis asmuo.

40. Kortelę atsiimantis asmuo pateikia TLK:

40.1. savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

40.2. apdraustojo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ir vieną iš Taisyklių 24.4.2.124.4.2.4 papunkčiuose nurodytų dokumentų, jei kortelės atvyksta atsiimti apdraustojo prašyme nenurodytas asmuo;

40.3. banko kvitą ar kitą dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo sumokėjo 15,00 Eur už prarastos kortelės keitimą.

41. Išduotos kortelės registruojamos ESDK posistemyje.

42. Apdraustiesiems pageidaujant, jie gali gauti kortelę per pasirinktą kurjerių tarnybą ar į pasirinktą paštomatą. Apdraustasis, pageidaujantis gauti kortelę per kurjerių tarnybą arba į pasirinktą paštomatą, už siuntimo paslaugą sumoka savo lėšomis ir yra informuojamas, kad, neatsiėmęs kortelės iš paštomato per nustatytą terminą, jis privalės asmeniškai atvykti į TLK atsiimti kortelės (kortelė bus grąžinta į TLK). Tuo atveju, kai kortelė grąžinama TLK, apdraustasis apie tai informuojamas elektroniniu paštu.

43. Išduotų ir išsiųstų kortelių lydraščiai registruojami ESDK posistemyje.

 

IV skyrius

Kortelių galiojimo nutraukimas

 

44. Kortelės galiojimas ESDK posistemyje nutraukiamas automatiškai:

44.1. pasibaigus jos galiojimo laikui;

44.2. netekus draudžiamojo statuso – nuo išregistravimo iš Registro datos.

45. Kortelė anuliuojama, jeigu:

45.1. paaiškėja aplinkybės, dėl kurių kortelė negalėjo būti išduota. Šiuo atveju TLK atsakingasis asmuo raštu kreipiasi į asmenį, kuriam kortelė buvo išduota, ir paprašo ją grąžinti TLK;

45.2. ji prarandama;

45.3. paaiškėja, kad kortelė suklastota;

45.4. pasikeičia apdraustojo vardas, pavardė ar asmens kodas;

45.5. ji netinkama naudoti;

45.6. apdraustojo prašymu, jei iki kortelės galiojimo pabaigos lieka ne daugiau kaip 2 mėnesiai, o apdraustasis kreipiasi į TLK dėl naujos kortelės išdavimo;

45.7. apdraustasis kortelės neatsiima 6 mėnesius nuo jos atspausdinimo datos.

46. Kortelės anuliavimo priežastį ESDK posistemyje nurodo kortelę anuliuojanti arba pranešimą apie jos automatinį galiojimo nutraukimą gavusi TLK.

 

V skyrius

sertifikatų išdavimas

 

47. Jei apdraustasis išvyksta į kitas ES šalis neturėdamas kortelės arba negali jos pateikti gydymo įstaigai dėl objektyvių priežasčių, TLK, gavusi ES šalies buvimo vietos įstaigos išduotą struktūrizuotą elektroninį dokumentą (toliau – SED) S044, jo popierinę versiją arba E 107 formos pažymą, kurios forma patvirtinta Europos Bendrijos Darbuotojų migrantų socialinės apsaugos administracinės komisijos 1993 m. spalio 7 d. sprendimu Nr. 153 dėl pavyzdinių formų, būtinų Tarybos reglamentams (EEB) Nr. 1408/71 ir (EEB) Nr. 574/72 taikyti (OL 1994 L 244, p. 22; su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. kovo 17 d. sprendimu Nr. 202; OL 2005 L 77, p. 1), nedelsdama išduoda SED S045 arba kortelę pakeičiantį sertifikatą ir jį išsiunčia buvimo vietos įstaigai.

48. TLK, gavusi apdraustojo ar ES šalies gydymo įstaigos, teikiančios apdraustajam būtinąją medicinos pagalbą, prašymą išduoti kortelę pakeičiantį sertifikatą, nedelsdama apdraustajam arba jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiai gydymo įstaigai išsiunčia kortelę pakeičiantį sertifikatą tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, arba prašyme nuodytu būdu.

49. Vadovaujantis BDAR 6 straipsnio 1 dalies d punktu,  prašymą išduoti kortelę pakeičiantį sertifikatą TLK turi teisę pateikti apdraustojo šeimos narys, darbdavys ar kitas lydintis asmuo (toliau – lydintysis asmuo) tais atvejais, kai apdraustasis dėl objektyvių aplinkybių pats kreiptis negali. Tokiu atveju kortelę pakeičiantis sertifikatas išduodamas lydinčiajam asmeniui. Lydintysis asmuo informuojamas apie jo atsakomybę už tinkamą ir saugų kortelę pakeičiančio sertifikato perdavimą apdraustajam arba jam būtinąją medicinos pagalbą teikiančiai ES šalies gydymo įstaigai. Prašyme, pateikiamame laisva forma, turi būti nurodyti apdraustojo asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas (arba DIK) arba gimimo data), objektyvios aplinkybės (priežastis), dėl kurių apdraustasis negali kreiptis pats, bei kontaktiniai lydinčiojo asmens, kuriam saugiu būdu bus perduodamas kortelę pakeičiantis sertifikatas, duomenys.

50. Išduodamas kortelę pakeičiantį sertifikatą TLK darbuotojas Registre patikrina, ar asmuo yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu. Sertifikatas išduodamas prašyme išduoti sertifikatą ar struktūrizuotame elektroniniame dokumente nurodytam laikotarpiui. Jei, Registro duomenimis, asmens privalomasis sveikatos draudimas baigiasi anksčiau, nei nurodoma prašyme išduoti sertifikatą ar  struktūrizuotame elektroniniame dokumente, sertifikatas (arba SED S045) išduodamas iki asmens privalomojo sveikatos draudimo termino pabaigos.

51. Jei apdraustajam pateikus prašymą nėra galimybės laiku išduoti kortelę, TLK jam arba jo įgaliotam asmeniui išduoda kortelę pakeičiantį sertifikatą ir informuoja, kada asmuo gali atsiimti kortelę.

52. Apdraustojo, kuriam išduodamas kortelę pakeičiantis sertifikatas, duomenys įvedami į ESDK posistemį, įrašant asmens vardą, pavardę, asmens gimimo datą ir asmens kodą (arba DIK), taip pat sertifikato išdavimo, galiojimo pradžios ir pabaigos datas.

53. Apdraustasis gali pats elektroniniu būdu, prisijungęs per Elektroninius valdžios vartus (www.epaslaugos.lt), užpildyti nustatytos formos prašymą išduoti sertifikatą, laikinai pakeičiantį kortelę (Taisyklių 2 priedas), ir suformuoti sau ir (ar) nepilnamečiams savo šeimos nariams šį sertifikatą.

 

VI skyrius

baigiamosios nuostatos

 

54. VLK yra atsakinga už TLK aprūpinimą kortelių blankais.

55. Metinį kortelių blankų poreikį nustato VLK Veiklos administravimo skyrius, įvertinęs TLK pateiktas paraiškas ir praėjusiais ataskaitiniais laikotarpiais išduotų kortelių blankų skaičių, taikant kiekybinius laiko eilučių programavimo modelius.

56. Spausdinimo metu sugadintiems kortelių blankams ir anuliuotoms kortelėms sunaikinti TLK direktoriaus įsakymu sudaroma komisija (ne mažiau kaip iš trijų darbuotojų). Kortelės ir sugadinti jų blankai sunaikinami juos susmulkinant taip, kad nebūtų galima perskaityti juose įrašytų asmens duomenų. Kortelės naikinamos stebint komisijos nariams tam skirtoje TLK vietoje arba sutartyje su specializuota dokumentų naikinimo įmone numatytoje vietoje. Kortelių sunaikinimas įforminamas aktu, kurį pasirašo visi komisijos nariai (jei TLK nėra sudariusi sutarties su dokumentų naikinimo įmone) arba komisijos nariai ir atsakingi specializuotos dokumentų naikinimo įmonės darbuotojai. 

57. TLK yra atsakinga už kortelių ir kortelių elektroninių duomenų tinkamą ir teisėtą tvarkymą.

58. Taisyklių reikalavimų privalo laikytis visi VLK ir TLK darbuotojai, kuriems suteikiama teisė dalyvauti kortelių tvarkymo procese.

59. VLK ir TLK darbuotojai, pažeidę Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Jeigu  nustatomas asmens duomenų pažeidimas (t. y. kortelė nepristatoma, pateikiama ne tam asmeniui ar pan.), vadovaujamasi VLK ir TLK tvarkomų asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkos aprašu, patvirtintu VLK direktoriaus 2021 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 1K-94 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų tvarkomų asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

_________________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 Priedas_ Prašymo išduoti ESDK forma

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-282, 2023-11-07, paskelbta TAR 2023-11-07, i. k. 2023-21648

 

3 Priedas_ESDK naudojimo atmintinė, pagal 1K-79

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-79, 2024-03-06, paskelbta TAR 2024-03-06, i. k. 2024-04200

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-215, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-28, i. k. 2023-16852

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 1K-159 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-244 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo

 

2.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-282, 2023-11-07, paskelbta TAR 2023-11-07, i. k. 2023-21648

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 1K-159 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-244 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo

 

3.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-420, 2023-12-29, paskelbta TAR 2023-12-29, i. k. 2023-25890

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 1K-159 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-244 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo

 

4.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-79, 2024-03-06, paskelbta TAR 2024-03-06, i. k. 2024-04200

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 21 d. įsakymo Nr. 1K-159 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2010 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-244 „Dėl Europos sveikatos draudimo kortelės išdavimo, keitimo ir naikinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo