Suvestinė redakcija nuo 2024-07-13

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-11-18, i. k. 2019-18432

 

Nauja redakcija nuo 2024-07-13:

Nr. D1-238, 2024-07-12, paskelbta TAR 2024-07-12, i. k. 2024-13003

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „DAUGIABUČIŲ NAMŲ VIDAUS ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS („MAŽOJI RENOVACIJA“)“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. lapkričio 18 d. Nr. D1-680

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu, įgyvendindamas 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 886 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimo Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“ pakeitimo“, 6.1 papunktį ir įgyvendindamas 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 1.3 papunktį:

T v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                      Kęstutis Mažeika

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2019 m. lapkričio 18 d. įsakymu

Nr. D1-680

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2024 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. D1-238

redakcija)

 

 

KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „DAUGIABUČIŲ NAMŲ VIDAUS ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMAS („MAŽOJI RENOVACIJA“)“ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Klimato kaitos programos priemonės Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („mažoji renovacija“) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato paraiškų teikimo, vertinimo, subsidijų skyrimo ir daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektų (toliau – projektas) priežiūros tvarką ir sąlygas.

2.       Subsidijos teikiamos pagal Klimato kaitos programos (toliau – Programa) ir 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas), III skyriaus 1.3 papunktį, kuriame numatyta skirti lėšas daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui (toliau – priemonė), siekiant sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį namų ūkio sektoriuje ir padidinti energinį efektyvumą.

3.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) nustato finansavimo sąlygas ir skiria lėšas subsidijoms.

4.       Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti paraiškas, vykdo projektų atranką, vertinimą, subsidijų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir Pažangos priemonės aprašu.

5.       Agentūra, vykdydama paraiškų vertinimą, subsidijų skyrimą ir paramos gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko šių funkcijų vykdymui būtinus asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi 10 metų pasibaigus projektui, vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinamomis dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą, sunaikinami.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

6.       Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

6.1.    Paramos gavėjasdaugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkas arba šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, gaunantys paramą daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemoms modernizuoti.

6.2.    Daugiabučio namo vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimasbendrosios nuosavybės teise arba nuosavybės teise valdomo elevatorinio šilumos punkto keitimas į naują automatizuotą šilumos punktą ar seno susidėvėjusio automatizuoto šilumos punkto, negalinčio reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimas arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimas, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, ir (arba) kitoks pastato šildymo ir karšto vandens sistemų pertvarkymas siekiant užtikrinti jų atitiktį Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomiesiems reikalavimams, patvirtintiems Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1-348 „Dėl Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomųjų reikalavimų patvirtinimo“.

7. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas), Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo Nr. VIII-935 pakeitimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakyme Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.

 

III SKYRIUS

SĄLYGOS GAUTI SUBSIDIJĄ

 

8.       Įgyvendinus projektą, paramos gavėjams teikiama Tvarkos apraše nustatyto dydžio subsidija.

9. Subsidijos dydis:

9.1. Jei paramos gavėjai yra butų ir kitų patalpų savininkai:

9.1.1. subsidijos dydis yra ne daugiau kaip 60 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

9.1.2. subsidija padidinama 10 procentinių punktų, jei projektu planuojama elevatorinį šilumos punktą keisti į naują automatizuotą;

9.1.3. 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų už buto ir kitų patalpų savininkus, kurie yra nepasiturintys gyventojai, neviršijant Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nustatytos didžiausios galimos subsidijos, jei su paraiška pateikiami dokumentai, įrodantys, kad daugiabučio namo buto ir kitos patalpos savininkas yra nepasiturintis gyventojas. Buto ir kitos patalpos savininko, kuris yra nepasiturintis gyventojas, teisė į 100 procentų subsidiją nustatoma vadovaujantis savivaldybės administracijos paskutinio šildymo sezono metu išduotomis pažymomis, patvirtinančiomis, kad daugiabučio namo buto ir (ar) kitos patalpos savininkas turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą. Jeigu, Agentūrai priėmus sprendimą pritarti pateiktai paraiškai, daugiabučiame name pasikeičia butų ir kitų patalpų savininkų, kurie yra nepasiturintys gyventojai, skaičius, paraiška netikslinama ir laikoma, kad daugiabučiame name yra tiek nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų, kiek jų nurodyta teikiant paraišką Agentūrai, iki bus įgyvendintas projektas ir suteikta subsidija.

9.2.    Jeigu paramos gavėjas yra šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius:  

9.2.1. subsidijos dydis yra iki 30 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra didelė įmonė;

9.2.2. subsidijos dydis yra iki 40 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra vidutinė įmonė;

9.2.3. subsidijos dydis yra iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai pareiškėjas yra maža arba labai maža įmonė;

9.2.4. subsidija padidinama 15 procentinių punktų, kai investicijos vykdomos Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas; subsidija padidinama 5 procentiniais punktais, kai investicijos vykdomos Sostinės regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies c punkto sąlygas.

10.     Tinkamos finansuoti projekto išlaidos skaičiuojamos vadovaujantis Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt) paskelbtais įkainiais arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina.

11.     Bendra priemonei skirta lėšų suma nurodyta Pažangos priemonės apraše.

12.     Galimi pareiškėjai:

12.1.  daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas;

12.2.  savivaldybės paskirtas savivaldybės energinio efektyvumo didinimo programos įgyvendinimo administratorius;

12.3.  šilumos tiekėjas;

12.4.  kitas asmuo, įgaliotas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų.

13.     Sąlygos gauti subsidiją:

13.1.  Paramos gavėjai turi būti daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkai arba šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, kuriam netaikomi Tvarkos aprašo 13.3 ir 13.4 papunkčiuose nustatyti reikalavimai, išskyrus atvejus, nurodytus Tvarkos aprašo 37.9 papunktyje.

13.2Projektas įgyvendinamas daugiabučiame name, pastatytame pagal iki 1993 metų galiojusius statybos techninius normatyvus ir atitinkančiame bent vieną iš nurodytų sąlygų:

13.2.1. iki paraiškos pateikimo Agentūrai buvo atnaujintas (modernizuotas) pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programą ir jame nebuvo atliktas vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas;

13.2.2. bendrasis plotas ne didesnis kaip 1000 kv. m;

13.2.3. įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą ar yra kultūros paveldo objekto teritorijoje, jo apsaugos zonoje, kultūros paveldo vietovėje;

13.2.4. yra medinių konstrukcijų;

13.2.5. šilumos punktas yra elevatorinis arba senas susidėvėjęs automatinis šilumos punktas, negalintis reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio.

13.3.  Parama teikiama paramos gavėjams, kurie balsų dauguma Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka yra pritarę projekto įgyvendinimui. Sprendime turi būti nurodytas pareiškėjas, projektu įgyvendinamos priemonės, suma investicijų projektui įgyvendinti, paramos gavėjų įsipareigojimas dėl projekto finansavimo užtikrinimo.

13.4.  Paramos gavėjai įgalioja pareiškėją įgyvendinti projektą pavedimo sutartimi, o jeigu projekto pareiškėjas yra daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas – protokoliniu sprendimu.

14.     Paramos gavėjams pagal priemonę subsidija teikiama vieną kartą to paties daugiabučio namo patirtoms išlaidoms apmokėti ar kompensuoti Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

15.     Jei atnaujinamas daugiabučio namo šilumos punktas naudojamas šilumai tiekti daugiau negu vienam daugiabučiam namui ir yra šilumos tiekėjų išduotos techninės (projektavimo) sąlygos, paraiškoje reikia nurodyti įrengti atskirus šilumos punktus visiems namams. Tokiais atvejais sprendimą dėl projekto (-ų) įgyvendinimo kiekvienas daugiabutis namas priima atskirai, jeigu daugiabučio (-ų) namo (-ų) šilumos punktas nuosavybės teise priklauso daugiabučio butų ir kitų patalpų savininkams. Reikalavimas dėl sprendimo priėmimo netaikomas, jeigu daugiabučio (-ų) namo (-ų) šilumos punktas nuosavybės teise priklauso šilumos tiekėjui ir (ar) atnaujinamas pagal Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomuosius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2018 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1-348 „Dėl Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomųjų reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – privalomieji reikalavimai).

16.     Reikalavimai, kuriuos turi atitikti pareiškėjai, nurodyti Tvarkos aprašo 13 punkte. Atitiktį šiems reikalavimams Agentūra gali patikrinti naudodamasi duomenų bazėmis ir registrais. Agentūra skelbdama kvietimą pateikia duomenų subjektams skirtą informacinį pranešimą, kuriame nurodyta Reglamento (ES) 2016/679 13 ir 14 straipsniuose 1–3 dalyse nustatyta informacija apie asmens duomenų tvarkymą ar nuoroda į šį informacinį pranešimą. Jei dėl objektyvių priežasčių dokumentai yra neprieinami, norėdama įvertinti pareiškėjo atitiktį reikalavimams, Agentūra turi nurodyti pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus.

17.     Projekto įgyvendinimo (pirkimo–pardavimo sutarčių pasirašymas, prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrangos montavimas, derinimas, paleidimas) laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių nuo Agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo dienos. Šis laikotarpis Agentūros sprendimu gali būti pratęsiamas ne daugiau kaip 6 mėnesiams, jeigu pareiškėjas negalėjo įgyvendinti projekto dėl nuo jo nepriklausančių priežasčių ir (ar) aplinkybių. Priėmusi sprendimą dėl projekto įgyvendinimo laikotarpio pratęsimo, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS).

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR TINKAMŲ PROJEKTO IŠLAIDŲ KATEGORIJOS

 

18.     Projekto išlaidos daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemoms modernizuoti laikomos tinkamomis finansuoti, kai yra patirtos nuo 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, įsigaliojimo dienos.

19.     Kai paramos gavėjai yra daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkai, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

19.1.  bendrosios nuosavybės teise valdomų elevatorinių šilumos punktų keitimo į naują automatizuotą šilumos punktą ar senų susidėvėjusių automatinių šilumos punktų, negalinčių reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimo arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimo, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, išlaidos – privaloma projekto metu įgyvendinti veikla. Jei daugiabučiame name yra nepriklausoma šilumos tiekimo sistema ir šilumos punktas automatiškai palaiko nustatytą karšto vandens temperatūrą pastato vidaus karšto vandens tiekimo sistemoje, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos priemonės, nurodytos Tvarkos aprašo 19.2–19.4 papunkčiuose;

19.2.  šildymo sistemos pertvarkymo ar keitimo (įskaitant radiatorių keitimą, termostatinių ventilių įrengimą, vamzdynų keitimą ir (ar) izoliavimą, balansinių ventilių ar kitos balansavimo įrangos įrengimą) išlaidos;

19.3.  individualių (neatsiskaitomųjų) šilumos apskaitos prietaisų ar šilumos daliklių sistemos įrengimo ir (ar) išmaniosios apskaitos, leidžiančios nuskaityti rodmenis iš daliklių, šilumos ir karšto vandens skaitiklių butuose diegimo išlaidos;

19.4.  karšto vandens sistemos pertvarkymo, susijusių elementų keitimo (pvz., rankšluosčių džiovintuvų, vamzdynų keitimo ir (ar) izoliavimo) išlaidos.

20.     Kai paramos gavėjas yra šilumos tiekėjas, nuosavybės teise valdantis šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

20.1.  nuosavybės teise valdomo elevatorinio šilumos punkto keitimo į naują automatizuotą šilumos punktą ar seno susidėvėjusio automatinio šilumos punkto, negalinčio reguliuoti šilumos suvartojimo pastate priklausomai nuo lauko oro ir pastato šildomų patalpų temperatūrų pokyčio, atnaujinimo arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimo, įskaitant balansinių ventilių ant šildymo ir karšto vandens stovų įrengimą, išlaidos – privaloma projekto metu įgyvendinti veikla;

20.2.  šildymo sistemos pertvarkymo ar keitimo (įskaitant radiatorių keitimą, termostatinių ventilių įrengimą, vamzdynų keitimą ir (ar) izoliavimą, balansinių ventilių ar kitos balansavimo įrangos įrengimą) išlaidos;

20.3.  individualių (neatsiskaitomųjų) šilumos apskaitos prietaisų ar šilumos daliklių sistemos įrengimo ir (ar) išmaniosios apskaitos, leidžiančios nuskaityti rodmenis iš daliklių, šilumos ir karšto vandens skaitiklių butuose, diegimo išlaidos;

20.4.  karšto vandens sistemos pertvarkymo, susijusių elementų keitimo (rankšluosčių džiovintuvų, vamzdynų keitimo ir (ar) izoliavimo) išlaidos.

21.     Įgyvendinus daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektą, turi būti pasiektas ne mažesnis kaip 2 proc. energinio efektyvumo sutaupymas pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytus energinio efektyvumo rodiklius.

22.     Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

22.1.  pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti), išlaidos.

22.2.  žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

22.3.  nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba finansinės nuomos ir eksploatavimo išlaidos;

22.4.  transporto priemonių finansinės nuomos, eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;

22.5.  paskolos suteikimo ar grąžinimo, palūkanų už gautą paskolą išlaidos;

22.6.  naudoto turto įsigijimo išlaidos;

22.7.  išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu;

22.8.  išlaidos, kurios anksčiau finansuotos (apmokėtos) ar kurias finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų priimtas sprendimas;

22.9.  sutarčių administravimo mokesčių išlaidos;

22.10. sąskaitos už patirtas išlaidas, išrašytos ne paramos gavėjų vardu;

22.11. fizinių asmenų, nevykdančių savarankiškos prekių, paslaugų ar darbų pardavimo veiklos pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, prekių, paslaugų ar darbų pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn išlaidos;

22.12. projektavimo ir dokumentų parengimo išlaidos.

23.     Projekto subsidijos dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą, būtinumą įgyvendinti ir tinkamoms finansuoti išlaidoms keliamus reikalavimus.

 

V SKYRIUS

NEREIKŠMINGA (DE MINIMIS) PAGALBA

 

24.     Subsidijos paramos gavėjams teikiama kaip nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba) vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis.

25. De minimis pagalba gali būti teikiama paramos gavėjams visuose sektoriuose, išskyrus:

25.1. pagalbą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

25.2. pagalbą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

25.3. pagalbą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

25.4. pagalbą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį arba kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;

25.5. pagalbą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;

25.6. pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus prekių arba paslaugų nei importuotų.

26. Jeigu įmonė vykdo veiklą, nurodytą Tvarkos aprašo 25.1–25.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose ir dar viename ar keliuose kituose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas De minimis reglamentas, de minimis pagalba gali būti suteikta, jei paramos gavėjas tinkamomis priemonėmis, pvz., atskirdamas veiklos sritis ar apskaitą, užtikrina, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama pagal Tvarkos aprašą suteikta de minimis pagalba.

27.     Bendra vienai įmonei Lietuvoje suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį; visi skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jeigu subsidija išmokama dalimis, pagalbos vertė diskontuojama suteikimo metu; palūkanų norma, taikoma diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma.

28. Jei suteikus naują de minimis pagalbą viršijama nustatyta viršutinė riba, nauja pagalba pagal De minimis reglamentą neteikiama.

29. Viena įmone laikomos įmonės, įskaitant ūkinę veiklą vykdančius fizinius asmenis, kurių tarpusavio santykiai yra nors vienos iš šių rūšių:

29.1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

29.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

29.3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostatomis;

29.4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;

29.5. įmonės, kurios Tvarkos aprašo 29.1–29.4 papunkčiuose nurodytais santykiais susijusios per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.

30. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datos.

31. Jeigu įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą; de minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta.

32. Jeigu viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.

33. De minimis pagalba gali būti sumuojama su kita de minimis pagalba, suteikta pagal De minimis reglamentą, taip pat su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje ir (arba) 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijant Tvarkos aprašo 27 punkte nustatytos ribos.

34. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 arba Europos Komisijos priimtą sprendimą.

35. Įmonėms, kurioms išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba neteikiama, iki bus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka.

36. Agentūra tikrina paramos gavėjo ir projekto atitiktį De minimis reglamento nuostatoms pagal Atitikties nereikšmingos (de minimis) pagalbos taisyklėms patikros lapą (Tvarkos aprašo 2 priedas).

37.     Priėmusi sprendimą skirti subsidiją, Agentūra duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. 

38. Paaiškėjus, kad pagal Tvarkos aprašą suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO

 

39.     Ministerijai patvirtinus Pažangos priemonės aprašą, Agentūra suderina su Ministerija kvietimo datą ir savo interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt) paskelbia kvietimą (toliau – kvietimas) teikti paraiškas ir kitą reikalingą informaciją.

40.     Paraiškos ir pridedami elektroniniai dokumentai teikiami per APVIS.

41.     Pareiškėjai APVIS paraiškos formoje turi užpildyti visą prašomą informaciją ir pridėti Tvarkos aprašo 42 ir 43 punktuose nurodytus su paraiška privalomus pateikti dokumentus.

42.     Kai paramos gavėjai yra daugiabučio namo butų ar kitų patalpų savininkai, pareiškėjas su paraiška privalo pateikti:

42.1.  daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą (susirinkimo protokolą), atitinkantį Aprašo 13.3 papunkčio reikalavimus;

42.2.  pavedimo sutartį (jeigu butų ir kitų patalpų savininkų protokoliniu sprendimu projektą įgyvendinti pavedama ne daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui);

42.3.  investicijų projektui įgyvendinti pagrindimą pagal įkainius, skelbiamus Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt), arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina;

42.4.  informaciją apie metinį pastato energijos suvartojimą pastatui šildyti ir karštam vandeniui ruošti per paskutinius prieš pateikiant paraišką kalendorinius metus;

42.5pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo (eksploatuotojo) ar pastato administratoriaus išduotą pažymą, kurioje nurodoma, kurių privalomųjų reikalavimų neatitinka daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistema bei patvirtinimą, kad ši informacija vadovaujantis Šilumos ūkio įstatymo 23 straipsnio 2 dalies nuostatomis pateikta Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai;

42.6.  pareiškėjo deklaraciją, nurodytą Agentūros kvietime;

42.7 dokumentą, įrodantį, kad paramos gavėjas nuosavybės teise valdo šilumos punkto įrenginius (šilumos tiekėjo pažyma, kurioje nurodoma, kad šilumos punktas nuosavybės teise nepriklauso šilumos tiekėjui);

42.8. pažymą apie daugiabučiame name esančius nepasiturinčius butų ir kitų patalpų savininkus ir preliminarią informaciją apie investicijų paskirstymą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams (dokumentai teikiami, jeigu daugiabučiame name yra nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų).

43.     Kai paramos gavėjai yra šilumos tiekėjai, nuosavybės teise valdantys šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, pareiškėjas su paraiška turi pateikti:

43.1.  dokumentą, įrodantį, kad paramos gavėjas nuosavybės teise valdo šilumos punkto įrenginius;

43.2.  investicijų projektui įgyvendinti pagrindimą pagal įkainius, paskelbtus Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt), arba VšĮ Statybos sektoriaus vystymo agentūros tinklalapyje paskelbta statinių statybos skaičiuojamąja kaina;

43.3.  informaciją apie metinį pastato energijos suvartojimą pastatui šildyti ir karštam vandeniui ruošti;

43.4pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojo (eksploatuotojo) ar pastato administratoriaus išduotą pažymą, kurioje nurodoma, kurių privalomųjų reikalavimų neatitinka daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistema bei patvirtinimą, kad ši informacija vadovaujantis Šilumos ūkio įstatymo 23 straipsnio 2 dalies nuostatomis pateikta Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai;

43.5.  pareiškėjo deklaraciją, nurodytą Agentūros kvietime;

43.6.  informaciją apie gautą valstybės pagalbą ir kitus finansavimo šaltinius (Tvarkos aprašo 3 priedas);  

43.8.  pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintą finansinių ataskaitų rinkinį ir įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jei jį pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymo nuostatas (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui); 

43.9.  daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą (susirinkimo protokolą), atitinkantį Aprašo 13.3 papunkčio reikalavimus.

44.     Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų bei gauti visus reikiamus dokumentus (leidimus ir kt.). Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir reikiamų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.

45. Įgyvendinant daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimo projektus, projektinė dokumentacija (paprastojo remonto aprašas) turi atitikti Šilumos gamybos statinių ir šilumos perdavimo tinklų, statinių (šildymo ir karšto vandens sistemų) statybos rūšių ir šilumos gamybos ir šilumos perdavimo įrenginių įrengimo darbų rūšių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2009 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1-172 „Dėl Šilumos gamybos statinių ir šilumos perdavimo tinklų, statinių (šildymo ir karšto vandens sistemų) statybos rūšių ir šilumos gamybos ir šilumos perdavimo įrenginių įrengimo darbų rūšių aprašo patvirtinimo“, 18–21 punktų ir statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, 35 punkto reikalavimus.

46. Agentūrai pateikiami dokumentai projektų įgyvendinimui, kurie planuojami pradėti iki 2024 m. lapkričio 1 d., pagal Statybos įstatymo 27 straipsnio 1 dalį. Projektų įgyvendinimui, kurie planuojami pradėti po 2024 m. lapkričio 1 d., Agentūrai pateikiami dokumentai pagal Statybos įstatymo 27 straipsnio 1¹ dalies 2 punktą.

47.     Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškas Agentūra priima nuo kvietime nurodytos datos, kol pakanka lėšų pagal priemonę, bet ne ilgiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiškos, gautos pasibaigus paraiškų priėmimo laikui, nevertinamos.

48.     Paraiškas Agentūra vertina eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 45 darbo dienas nuo jų užregistravimo APVIS. Vertinant paraišką, nustatoma, ar ji tinkamai užpildyta, ar paramos gavėjas gali gauti subsidiją. Paraiškos, neatitinkančios Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, įskaitant nustatytus Tvarkos aprašo 42 ir 43 punktuose, atmetamos. Agentūra pareiškėjui per APVIS nurodo paraiškos atmetimo priežastis.

49.     Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad ji užpildyta netinkamai, nepateikti arba netinkamai užpildyti visi su paraiška privalomi pateikti dokumentai, nurodyti Tvarkos apraše, prašomos lėšos nepagrįstos ir neatitinka įkainių, paskelbtų Agentūros interneto svetainėje (www.modernizuok.apva.lt), pareiškėjui per APVIS siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją.

50.     Jei per APVIS siunčiamame pranešime nurodytą paraiškos patikslinimo terminą paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai ir priežastys, kodėl  per nurodytą terminą paraiška nepatikslinta, nepripažįstamos svarbiomis (pavyzdžiui, ligos atvejis), paraiška atmetama. Paraiškos atmetimo priežastys nurodomos APVIS.

51.     Pateikus paraišką, joje nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo nekoreguojami ir netikslinami.

52.     Agentūra ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos vertinimo pabaigos priima sprendimą dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo ir sudaro finansuojamų projektų sąrašą, kuriame nurodoma maksimali projektui skirta subsidija. Agentūros priimti sprendimai įforminami Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka. Sprendimas skirti finansavimą 60 dienų skelbiamas Agentūros interneto svetainėje (https://apva.lrv.lt/lt/). Skelbiamoje informacijoje turi būti nurodyti: projekto numeris, paramos gavėjo tipas (t. y. nurodoma, ar paramos gavėjas yra daugiabučio namo buto ar kitų patalpų savininkas (nenurodant asmens duomenų ar šilumos tiekėjas; tuo atveju, jei paramos gavėju yra šilumos tiekėjas, nurodomas šio juridinio asmens pavadinimas), adresas, subsidijos dydis. Agentūra per APVIS informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo.

53.     Skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie tai pareiškėjas informuoja Agentūrą pateikdamas prašymą per APVIS ir nurodydamas atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti teikiant ir vertinant paraišką. 

54.     Pareiškėjas privalo laikytis įsipareigojimų, nurodytų pateiktoje paraiškoje, pareiškėjo deklaracijoje ir Tvarkos apraše. Pareiškėjui nevykdant šių reikalavimų, Agentūra turi teisę priimti sprendimą sustabdyti kompensacinės išmokos teikimą, sumažinti išmokamą kompensacinę išmoką, susigrąžinti išmokėtą kompensacinę išmoką arba taikyti finansines korekcijas.

55.     Kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, jis turi atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija – Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir nėra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

56.     Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS

 

57.     Subsidija teikiama šiais būdais:

57.1.  kompensuojant, kai pareiškėjas deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas;

57.2.  apmokant sąskaitas, kai pareiškėjas deklaruoja patirtas, bet dar neapmokėtas išlaidas;

58.     Įgyvendinęs projektą arba jo dalį (kai atlikti visi darbai pagal 19 punkte numatytas išlaidų grupes) iki jo įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, pareiškėjas per APVIS Agentūrai teikia mokėjimo prašymą su Tvarkos aprašo 60 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais.

59.     Tinkamos išlaidos, jas patvirtinantys dokumentai pateikiami ir įforminami pagal Tvarkos aprašo IV skyriaus nuostatas.

60.     Pareiškėjas su mokėjimo prašymu Agentūrai privalo pateikti, jeigu nebuvo pateikta:

60.1. statybos rangos sutartį;

60.2. atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktų  kopijas bei kitus dokumentus, kuriuose detaliai nurodytos išlaidos (pvz., įkainotą veiklos grafiką, lokalinių sąmatų kopijas ar kt.);

60.3. sąskaitas ir jų apmokėjimą (jeigu prašoma patirtas išlaidas kompensuoti) pagrindžiančius dokumentus. Kai patalpų savininkas yra PVM mokėtojas ir jis turi prievolę išskaidyti ir sumokėti PVM, jam išrašoma atskira PVM sąskaita faktūra;

60.4. informaciją apie investicijų paskirstymą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams (dokumentai teikiami, jeigu daugiabučiame name yra nepasiturinčių butų ir kitų patalpų savininkų);

60.5. kitus Agentūros prašomus pateikti dokumentus, jų nuorašus (kopijas) arba informaciją, reikalingą išlaidų tinkamumui ir projekto įgyvendinimo užbaigimui įvertinti.

61.     Agentūra patikrina mokėjimo prašymą vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą, darbų atlikimą ir patirtas išlaidas įrodančiais dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje sąrašą, patikrina ar projektas įgyvendintas tinkamai vietoje vadovaudamasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

62.     Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, bet ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (ar) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai, mokėjimo prašymas atmetamas.

63.     Subsidiją, kuri negali viršyti direktoriaus įsakyme nustatytos maksimalios sumos, Agentūra sumoka ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo tinkamai įforminto mokėjimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos, taip pat – jei Agentūra, atlikusi patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, neranda trūkumų.

64.     Agentūra subsidijos sumą perveda į pareiškėjo mokėjimo prašyme nurodytą paramos gavėjų kaupiamųjų lėšų sąskaitą ir (arba) į šilumos tiekėjo, nuosavybės teise valdančio šilumos punkto įrenginius daugiabučiame name, atsiskaitomąją sąskaitą arba į pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą, jeigu jis subsidiją pagal pavedimo sutartyje nurodytas sąlygas išmoka paramos gavėjams arba už paramos gavėjus yra padengiami kreditiniai ir (ar) finansiniai įsipareigojimai, ta suma, kuri priklauso kiekvienam paramos gavėjui, jeigu projektui įgyvendinti buvo gautas kreditas arba prisiimti kitokie finansiniai įsipareigojimai.

65.     Neteisingai apskaičiuotą ir paramos gavėjui ir (ar) pareiškėjui pervestą subsidiją pareiškėjas įsipareigoja grąžinti per 10 darbo dienų nuo Agentūros pareikalavimo dienos.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66.     Agentūra apskaičiuoja kiekvieno projekto sutaupytos energijos ir ŠESD kiekį. Sutaupytos energijos kiekis apskaičiuojamas pagal faktines šilumos sąnaudas – perskaičiuojant jas norminio šildymo sezono (jo trukmė ir išorės oro vidutinė temperatūra yra lygi trisdešimties šildymo sezono metų ir išorės oro temperatūros vidurkiui, išmatuotam meteorologijos stotyje, esančioje arčiausiai tikrinamo objekto) metams vadovaujantis energinio efektyvumo rodikliais, įgyvendinus projektus (Tvarkos aprašo 1 priedas). Sutaupytos energijos kiekis paverčiamas į ŠESD. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio 20 dienos Agentūra pateikia Ministerijai apibendrintą informaciją apie Programos lėšomis finansuotus projektus, sutaupytą ŠESD kiekį. Agentūra informaciją apie projektų įgyvendinimo rezultatus (sutaupytą energijos ir ŠESD kiekį) gali teikti su projekto įgyvendinimu susijusioms institucijoms.

67.     Paaiškėjus, kad pareiškėjas teisei į subsidiją ir (ar) jos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis arba yra kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė subsidija, arba subsidija negalėjo būti suteikta, arba projektas neįgyvendintas per nustatytą laikotarpį jam įgyvendinti, Agentūra priima sprendimą dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo ir apie jį raštu praneša finansuotojui, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas, ir pareiškėjui. Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjai privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pervesti Agentūros sprendime dėl išmokėtų ir (ar) permokėtų lėšų sugrąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą.

68. Fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys tvarkomi šiame Tvarkos apraše nustatytais tikslais ir tvarka, turi Reglamente (ES) 2016/679 įtvirtintas duomenų subjektų teises, kurios įgyvendinamos Agentūros nustatyta tvarka.

69.     Pareiškėjas ir (ar) paramos gavėjas turi teisę apskųsti Agentūros veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl kompensacinės išmokos mokėjimo ar neišmokėjimo priėmimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

_____________________

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

1 priedas

 

ENERGINIO EFEKTYVUMO RODIKLIAI ĮGYVENDINUS DAUGIABUČIO NAMO ŠILDYMO IR KARŠTO VANDENS SISTEMŲ MODERNIZAVIMO PROJEKTĄ

 

 

Eil. Nr.

Modernizavimo priemonė

Energinis efektyvumas, procentais

1.

Elevatorinių šilumos punktų keitimas į naują automatizuotą šilumos punktą ar senų susidėvėjusių automatinių šilumos punktų atnaujinimas arba atskiro šilumos punkto daugiabučiame name įrengimas

8

2.

Termostatinių ventilių, daliklių ar individualių apskaitos prietaisų įrengimas

10

3.

Šildymo sistemų balansavimas

5

4.

Karšto vandens sistemų balansavimas

5

5.

Vamzdynų šiltinimas (izoliavimas)

2

6.

Šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimas

0

 

________________

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

2 priedas

 

ATITIKTIES NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS

 

I. Priemonės teisinis pagrindas

2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas)

I. Duomenys apie paraišką / projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Projekto pavadinimas

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas, kodas

Pagalbos gavėjo (ūkio subjekto) pavadinimas, kodas

 

Projekto įgyvendinimo vieta

 

 

 

III. Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

Klausimai

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Ar pagalbos gavėjas nevykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklos?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

2.

Jei pagalbos gavėjas vykdo žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, ar pagalbos dydis nėra nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

3.

Ar pagalbos gavėjas nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklos?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

4.

Jei pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, ar pagalbos suma nėra nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį?

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

5.

Jei pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, ar pagalba nepriklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

6.

Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

7.

Ar pagalbos gavėjui teikiama pagalba nepriklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus prekių arba paslaugų nei importuotų?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

8.

Jei pagalbos gavėjas vykdo veiklą 1–5 punktuose nurodytuose sektoriuose ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikiama pagal De minimis reglamentą?

 

9.

Ar bendra vienai įmonei (kaip ji apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje neviršija (ar neviršys suteikus naują de minimis pagalbą) 300 000 EUR  per bet kurį trejų metų laikotarpį?

 

Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“

10.

Jeigu pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė diskontuota iki vertės pagalbos suteikimo momento, taikant pagalbos suteikimo metu galiojančią diskonto normą?

 

11.

Ar, susijungimo ar įsigijimo atveju, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą susijungiančioms įmonėms?

 

12.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, t. y. įmonei, perimančiai veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną?

 

13.

Ar teikiama de minimis pagalba yra skaidri, teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai (kaip nustatyta De minimis reglamento 4 straipsnyje)?

 

 

14.

Ar de minimis pagalba tinkamai sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus (kaip nustatyta De minimis reglamento 5 straipsnyje)?

 

15.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į De minimis reglamento galiojimo laikotarpį?

 

 

Jei į bent vieną klausimą atsakoma „Ne“, pagalba pagal De minimis reglamentą neteikiama

 

 

IV.  Išvada dėl atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms

 

Klausimas

Rezultatas

Pasirinkimo pagrindimas / nustatytos rizikos

Taip

Ne

16.

 

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamento reikalavimus?

 

 

______________________________________

(vertintojo pareigos, vardas, pavardė)

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(tikrintojo pareigos, vardas, pavardė)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

 

 

Klimato kaitos programos priemonės

„Daugiabučių namų vidaus šildymo ir

karšto vandens sistemų modernizavimas

(„mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo

3 priedas

 

INFORMACIJA APIE GAUTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ IR KITUS FINANSAVIMO

ŠALTINIUS

 

1.  Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba.

 

Planuojama gauti valstybės

Pagalbos 

suma

(ne iš Aplinkos projektų valdymo agentūros)

Gautos

valstybės pagalbos

suma

 

Valstybės pagalbos

teikėjas

(institucija)

Informacija apie valstybės pagalbos suteikimą,

teikimo pagrindą

Valstybės pagalbos

suteikimo data

 

1.1. Materialiosios

investicijos

 

 

 

 

 

1.2.Nematerialiosios

investicijos

 

 

 

 

 

1.3. De minimis pagalba

 

 

 

 

 

1.4.  Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams

asmenims

 

 

 

 

 

 

2.  Kiti Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kiti finansavimo šaltiniai.

2.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui arba jo daliai iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai)?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų

numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

2.2. Ar šis projektas ar jo dalis papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius,

datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita)

Ne

2.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kurio kito Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos ar kitų finansavimo šaltinių (ERPF, Sanglaudos fondo, kito Europos Sąjungos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar panašiai) ankstesniam šio projekto ar jo dalies etapui (įskaitant galimybių studijos parengiamuosius etapus)?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų

numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

___________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-740, 2019-12-11, paskelbta TAR 2019-12-11, i. k. 2019-19953

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-454, 2020-07-27, paskelbta TAR 2020-07-27, i. k. 2020-16474

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-564, 2021-10-05, paskelbta TAR 2021-10-07, i. k. 2021-21001

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-240, 2022-07-26, paskelbta TAR 2022-07-26, i. k. 2022-16173

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimui tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-238, 2024-07-12, paskelbta TAR 2024-07-12, i. k. 2024-13003

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. D1-680 „Dėl Klimato kaitos programos priemonės „Daugiabučių namų vidaus šildymo ir karšto vandens sistemų modernizavimas („Mažoji renovacija“)“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo