Suvestinė redakcija nuo 2017-07-04 iki 2020-02-07

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2014-12-22, i. k. 2014-20261

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 18 d. Nr. T-395

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 „Dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a patvirtinti Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).       

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Justinas Sartauskas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2016 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. T-395

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. T-266 redakcija)

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ SAVININKŲ  BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, Jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato Šiaulių miesto savivaldybės (toliau vadinama – Savivaldybė) administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau vadinama – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau vadinami – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau visi vadinami – valdytojai) veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

3. Priežiūros  ir  kontrolės  vykdytoju (arba vykdytojais) Savivaldybės  administracijos direktoriaus įsakymu paskiriamas Savivaldybės administracijos Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento Ekonomikos ir investicijų skyriaus Turto valdymo poskyrio specialistas (arba specialistai) (toliau vadinama – priežiūros ir kontrolės vykdytojas (arba vykdytojai)).

4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Valdytojų sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.

5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas organizuoja ir vykdo valdytojų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:

5.1. planinis kompleksinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir planuojamų tikrinti valdytojų sąrašą (pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytus tikrinamų valdytojų sąrašo sudarytus kriterijus, patikrinimų tvarką ir trukmę). Tikrinama einamųjų metų valdytojų veikla (išskyrus duomenis, kurie reikalingi nuo pat valdytojo paskyrimo momento, arba kurie reikalingi tinkamam patikrinimo atlikimui);

5.2. neplanuotas valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu.

6. Planinis kompleksinis patikrinimas atliekamas informuojant valdytoją registruotu laišku ir (ar) elektroniniu laišku apie konkrečią patikrinimo datą, laiką ir vietą ne mažiau kaip prieš 10 darbo dienų. Neplanuotas patikrinimas atliekamas informuojant valdytoją registruotu laišku ir (ar) elektroniniu laišku apie konkrečią patikrinimo datą, laiką ir vietą ne mažiau kaip prieš 3 darbo dienas.

Pranešime nurodomas atliekamo patikrinimo pagrindas ir tikrinamų dokumentų sąrašas, kurį valdytojai turi pateikti valdytojų priežiūros ir kontrolės vykdytojui.

7. Vykdant planinį kompleksinį patikrinimą, tikrinama:

7.1. valdytojo (išskyrus Savivaldybės paskirtų administratorių) paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams: valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, Juridinių asmenų registro, Nekilnojamojo turto registro duomenis);

7.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas: ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai, jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;

7.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams: ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;

7.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas: ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;

7.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas: ar pirkimai organizuojami ir vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka;

7.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus: ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta skundų (jei gauta, nurodomas skaičius) dėl informacijos pateikimo savininkams;

7.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams: ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;

7.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimų raštu organizavimas: ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai, ar organizuojami balsavimai raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;

7.9. dokumentų ir duomenų pateikimas viešajam registrui: ar administravimo arba jungtinės veiklos sutarties sudarymo faktas registruotas Nekilnojamojo turto registre, ar bendrijos įsteigimo faktas registruotas Juridinių asmenų registre ir Nekilnojamojo turto registre, ar įstatymų nustatytais atvejais ir terminais Juridinių asmenų registre perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai, ar pateikiami kiti nustatyti duomenys apie valdytoją;

7.10. civilinės atsakomybės draudimas: ar Savivaldybės paskirtas administratorius yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu dėl fiziniams ir juridiniams asmenims padarytos žalos vykdant savo funkcijas atlyginimo.

8. Vykdant neplanuotą valdytojų veiklos patikrinimą, tikrinama pagal Taisyklių 7.1–7.10 papunkčius, kurie susiję su patalpų savininkų skundų ar pranešimų turiniu. Jeigu patalpų savininkų skundų ar pranešimų turinio negalima patikrinti pagal Taisyklių 7.1 – 7.10 papunkčius, patalpų savininkams nurodoma institucija, galinti įvertinti jų skundų ar pranešimų turinį. Į Savivaldybės vykdomą valdytojų kontrolę neįeina finansinių dokumentų turinio ir atliekamų darbų kokybės, atliktų darbų kiekio tikrinimas.

9. Atlikus Taisyklių 5.1 ar 5.2 papunkčiuose nurodytus patikrinimus, užpildoma Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto forma (toliau – Aktas). Jei reikia, jame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas valdytojui, antrasis saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo teisės aktų nustatyta tvarka. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, Akto kopija pateikiama pareiškėjui.

10. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių nusižengimų kodekso nustatytais atvejais ir tvarka pradėti administracinio nusižengimo teiseną.

11. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (pvz., valdytojo veiksmai netiksliai užpildant jo veiklos dokumentus), kurį įmanoma ištaisyti nedelsiant priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje, priežiūros ir kontrolės vykdytojas duoda jam žodinę pastabą ištaisyti nustatytus trūkumus. Jeigu nustatyto pažeidimo (pareigų vykdymas su trūkumais, kurie sukėlė (sukels) butų ir kitų patalpų savininkams žalą, kuri ypač maža ir nematerialinio pobūdžio) pašalinti priežiūros ir kontrolės vykdytojo akivaizdoje nedelsiant neįmanoma, priežiūros ir kontrolės vykdytojas nurodo terminą, ne trumpesnį nei 5 darbo dienos, nustatytiems pažeidimams pašalinti (su galimybe valdytojo motyvuotu prašymu šį terminą kartą pratęsti). Visais atvejais šio pažeidimo faktas ir duota žodinė pastaba ar rašytinis nurodymas pažymimi Akte. Jeigu valdytojas per nurodytą terminą neištaiso padaryto mažareikšmio pažeidimo, priežiūros ir kontrolės vykdytojas atlieka veiksmus, nurodytus Taisyklių 10 punkte.

 

III SKYRIUS

PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ

 

12. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja Aktą ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.

13. Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą, o Aplinkos ministerijai, informaciją apie valdytojų veiklos pažeidimus ir problemas, kylančias įgyvendinat valdytojų veiklą, priežiūrą ir kontrolę reglamentuojančius teisės aktus.

14. Taisyklių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys.

 

IV SKYRIUS

KITOS NUOSTATOS

 

15. Tai, kas nereglamentuota Taisyklėse, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

16. Taisyklės keičiamos, naikinamos ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________________


 

Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų

butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, Jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų

asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos

paskirtų bendrojo naudojimo objektų

administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir

kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,

priežiūros ir kontrolės taisyklių

priedas

 

 

(Patikrinimo akto forma)

 

 

________________________________________________________________________________

(viešojo administravimo subjekto pavadinimas)

 

DUGIABUČIO NAMO BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ VALDYTOJO VEIKLOS

PATIKRINIMO AKTAS

 

 

 

 

20__-__-__  Nr. _______

(vieta)

 

Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės

vykdytojas_______________________________________________________________________,

(pareigos, vardas, pavardė)

 

patikrinau _______________________________________________________________________,

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)

 

dalyvaujant _____________________________________________________________________,

(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas pavardė, tel., el. p.)

 

veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir nustačiau:

 

1.   Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už ____________________________

________________________________________________________________________________

(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta, namo (-ų) plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)

___________________________________________________________________administravimą.

 

2.  Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus (nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu):

 

2.1.      valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą ______________________________;

(paskyrimo aktas, protokolas, Juridinių

asmenų registro išrašas)

 

2.2.      butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą (-us) ____________________;

 

2.3.      bendrojo naudojimo objektų aprašą (-us) __________________________________;

 

2.4.      metinį namo (-ų) priežiūros ūkinį-finansinį planą (planus) ____________________;

 

2.5.      ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo planą (-us) ________________________________;

 

2.6.      kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos (-u) sutartį (-is) ___________________;

 

2.7.      informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais ___________

_______________________________________________________________________________;

 

2.8.      paslaugų ir rangos darbų pirkimo dokumentus ______________________________;

 

2.9.      informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus __________

_______________________________________________________________________________;

 

2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones ___________________________________________;

 

2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo ___

_______________________________________________________________________________;

 

2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis __

_______________________________________________________________________________;

 

2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos

narių susirinkimus ar balsavimą raštu ________________________________________________;

 

2.14. ir kitus (nurodyti kokius) ________________________________________________.

 

3.   Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2

punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai): _______________________________________________________________.

 

4.   Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai):

_______________________________________________________________________________.

 

 

 

Priežiūros ir kontrolės vykdytojas_______________________________________________

(parašas, data)

 

Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas __________________________________

(parašas, data)

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-266, 2017-06-29, paskelbta TAR 2017-07-03, i. k. 2017-11242

Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 18 d. sprendimo Nr. T-395 „Dėl Šiaulių miesto daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijų valdymo organų, Jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos priežiūros ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo