Suvestinė redakcija nuo 2018-04-19

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-05-10, i. k. 2017-07921

 

baltos zuvys

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės UGDYMO ĮSTAIGŲ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes IR priešmokyklinio ugdymo ORGANIZAVIMO tvarkOS APRAŠO Patvirtinimo

 

2017 m. balandžio 28 d. Nr. T-82

Švenčionys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 7 punktu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 9 d. sprendimą Nr. T-82 „Dėl vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos patvirtinimo“;

2.2. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2004 m. liepos 1 d. sprendimą Nr. T-94 „Dėl Švenčionių rajono savivaldybės priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2017 m. gegužės 1 d.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

SAVIVALDYBĖS MERAS                                                                         RIMANTAS KLIPČIUS

 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės tarybos

2017 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. T-82

 

VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS UGDYMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS.

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų priėmimo į Savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, tėvų (globėjų) prašymų pateikimo, grupių komplektavimo ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarką. Šis Aprašas taikomas visoms Savivaldybės ugdymo įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

2. Vaikai į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos higienos norma „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais.

 

II SKYRIUS.

VAIKŲ PRIĖMIMAS

 

3. Į ikimokyklinio ugdymo grupę priimamas vaikas nuo 1 iki 5 metų amžiaus.

4. Į priešmokyklinio ugdymo grupę priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Į priešmokyklinio ugdymo grupę anksčiau gali būti priimamas vaikas tėvų (globėjų) sprendimu, kuriam yra suėję 5 metai. Tėvai (globėjai) turi teisę kreiptis į Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnybą (toliau Tarnyba) dėl 5 metų vaiko brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes). Tarnyba ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kreipimosi dienos pateikia rekomendacijas tėvams (globėjams) dėl vaiko pasirengimo mokytis”.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

 

5. Specialiųjų poreikių turintys vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais visiškos integracijos forma priimami į arčiausiai jų gyvenamosios vietos esančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes.

6. Į Savivaldybės ugdymo įstaigas, vykdančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas (toliau – Įstaigas), pateikus pirmumą įrodančius dokumentus, pirmumo teise priimami vaikai:

6.1. gyvenantys Švenčionių rajono savivaldybės teritorijoje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą;

6.1¹. kuriems tais kalendoriniais metais sueina 6 metai į priešmokyklinio ugdymo grupes;

Papildyta papunkčiu:

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

 

6.2. kuriems Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas ar paskirta laikinoji globa;

6.3. kuriems nustatytas neįgalumas ar ugdymosi poreikių lygis;

6.4. kuriuos augina vienas iš tėvų (jeigu vienas iš tėvų – miręs, nenurodytas vaiko gimimo liudijime, teismo pripažintas dingusiu be žinios, teismo pripažintu neveiksniu arba atlieka laisvės atėmimo bausmę pataisos įstaigoje, vienam iš tėvų neterminuotai apribota valdžia);

6.5. kurių šeimose, auginami trys ir daugiau vaikų iki 18 metų, taip pat vyresnių, jeigu jie mokosi dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose;

6.6. kurių vienas iš tėvų (globėjų) yra 45 proc. ar daugiau darbingumo netekęs asmuo;

6.7. kurių brolis ar sesuo lanko tą pačią Įstaigą;

6.8. kurių vienas iš tėvų (globėjų) yra mokinys ar studentas ir mokosi mokymo įstaigos dieniniame skyriuje;

6.9. kurių tėvai (globėjai), ar vienas iš jų atlieka nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą.

7. Vaikai į Įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes priimami tėvams (globėjams) pateikus Įstaigos vadovui prašymą, kuriame nurodoma:

7.1. vaiko vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamoji vieta;

7.2. pageidaujamas vaiko ugdymo laikas, kitos paslaugos;

7.3. kontaktai palaikyti ryšius su tėvais (globėjais).

8. Prie prašymo pridedama:

8.1. nustatytos formos vaiko sveikatos pažymėjimas;

8.2. vaiko gimimo liudijimo kopija ar kitas dokumentas, patvirtinantis vaiko tapatybę;

8.3. dokumentai (kopijos), kuriais vadovaujantis teikiamas prioritetas, priimant vaiką į Įstaigą.

9. Tėvų prašymai, nurodant prašymų pateikimo datą, registruojami tėvų prašymų dėl vaikų priėmimo į ikimokyklines ir priešmokyklines grupes Įstaigos registracijos žurnale. Registracijos žurnale privalo būti nurodoma:

9.1. eilės numeris;

9.2. vaiko vardas, pavardė;

9.3. vaiko gimimo data;

9.4. gyvenamosios vietos adresas;

9.5. telefono numeris (namų, tėvų darbo);

9.6. nuo kada pageidauja lankyti grupę;

9.7. kokią grupę pageidauja lankyti;

9.8. prašymo pateikimo data;

9.9. tėvų (globėjų) parašas;

9.10. kada ir į kokią grupę vaikas priimtas;

9.11. kada vaikas išbrauktas iš sąrašų.

10. Vaikas į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupę priimamas sudarant dvišalę (tarp vieno iš tėvų (globėjų) ir Įstaigos vadovo pasirašytinai) ugdymo sutartį konkrečios ugdymo programos laikotarpiui, kuri registruojama Ugdymo sutarčių registracijos knygoje.

11. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip pirmąją dieną, kai vaikas ateina į Įstaigą ir įtraukiamas į  Mokinių registrą.

12. Vaikui išvykus iš Įstaigos, jo asmens byla lieka  Įstaigoje. Gavus ugdymo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymą, prašymą, įstaigai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos.

13. Jei vaikas du mėnesius nelanko Įstaigos, jis yra išbraukiamas iš sąrašų, išskyrus atvejus, kai Įstaigos nelanko dėl vaiko, tėvų (globėjų) ligos ar reabilitacijos;

14. Vaikų priėmimas, išbraukimas iš sąrašų (Mokinių registro) ir paskirstymas į ikimokyklines ir priešmokyklines grupes įforminamas Įstaigos vadovo įsakymu.

 

III SKYRIUS.

GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS

 

15. Grupės komplektuojamos pagal vaikų amžių ir poreikius bei teisės aktuose nustatytus reikalavimus kasmet iki rugsėjo 1 d. ir, esant laisvoms vietoms, papildomos per mokslo metus:

15.1. nuo 1 iki 2 metų – ne daugiau kaip 10 vaikų;

15.2. nuo 2 iki 3 metų – ne daugiau kaip 15 vaikų;

15.3. nuo 3 metų iki pradinio ugdymo pradžios – ne daugiau kaip 20 vaikų;

15.4. nuo 1 metų iki pradinio ugdymo pradžios – ne daugiau kaip 12 vaikų;

15.5. nuo 2 metų iki pradinio ugdymo pradžios – ne daugiau kaip 16 vaikų;

16. Komplektuojant ikimokyklinio ugdymo grupes siekiama, kad grupių sąrašuose būtų tais pačiais kalendoriniais metais gimę vaikai. Esant laisvoms vietoms ir poreikiui, gali būti priimti metais jaunesni/vyresni vaikai. Taip pat tėvams (globėjams) pageidaujant jaunesni broliai ar seserys gali būti ugdomi toje pačioje grupėje, išskyrus priešmokyklinio ugdymo grupes.

17. Nesukomplektavus grupės iš tais pačiais kalendoriniais metais gimusių ar metais jaunesnių/vyresnių vaikų, sudaromos mišraus amžiaus vaikų grupės.

18. Išlaikant higienos normas atitinkantį vaikų skaičių grupėse, vaikai gali būti perkelti iš vienos grupės į kitą.

 

IV SKYRIUS.

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMAS

 

19. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma yra priešmokyklinė grupė (toliau – Grupė). Jos veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, teikiamos paslaugos vaikui, ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo, meninio ugdymo mokytojo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ar užsienio kalbos mokytojo), mokytojo padėjėjo ir kitų dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis). Priešmokyklinis ugdymas  organizuojamas mokyklose ir ikimokyklinėse įstaigose.

20. Priešmokyklinis ugdymas rajono Įstaigose organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teises aktais, reglamentuojančiais priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą.   

21. Grupės veiklos organizavimą reglamentuoja Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendroji programa, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašas ir konkrečios grupės ugdymo(-si) tikslai, atsižvelgiant į individualius vaikų poreikius. Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai visą Modelyje nustatytą laiką, vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką ir tėvų (globėjų) poreikius.

22. Priešmokyklinio ugdymo organizavimui Įstaigose gali būti įgyvendinami šie  Modeliai:

22.1. I modelis:

22.1.1. Grupės veiklos trukmė per dieną – 4 val.;

22.1.2. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;

22.1.3. kaimo vietovėse gyvenantys vaikai pavežami iki ugdymo įstaigos ir atgal;

22.1.4. vaikams lankantiems grupę bendrojo ugdymo mokyklose gali būti teikiamos pailgintos dienos (popamokinės veiklos) grupės paslaugos;

22.1.5. Grupėje ugdymas gali būti vykdomas tautinių mažumų kalba: tuomet dirba pedagogas, gebantis bendrauti lietuvių ir vaikų gimtąja kalba, ugdymas vyksta gimtąją vaiko kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba.

22.2. II modelis.

22.2.1. Grupė, sujungta su ikimokyklinio ugdymo grupe;

22.2.2. Grupės veiklos trukmė per dieną – 4 val.;

22.2.3. Grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:

22.2.3.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;

22.2.3.2. ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;  

22.2.4. Grupėje ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

22.2.5. vaikams lankantiems grupę bendrojo ugdymo mokyklose gali būti teikiamos pailgintos dienos (popamokinės veiklos) grupės paslaugos;

22.2.6. Grupėje ugdymas gali būti vykdomas tautinių mažumų kalba: tuomet dirba pedagogas, gebantis bendrauti lietuvių ir vaikų gimtąja kalba ir ugdymas vyksta gimtąją vaiko kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba;

22.2.7. kaimo vietovėse gyvenantys vaikai pavežami iki ugdymo įstaigos ir atgal.

22.3. III modelis.

22.3.1Grupės veiklos trukmė per dieną – 10,5 val.;

22.3.2. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir auklėtojo padėjėjas, talkina  meninio ugdymo, neformaliojo švietimo mokytojas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo pagalba;

22.3.3. Įstaigos numato vaikams tinkamą grupės dienos ritmą, sudaro tinkamas sąlygas vaikų poilsiui ir maitinimui;

22.3.4. Grupėje ugdymas gali būti vykdomas tautinių mažumų kalba: tuomet dirba pedagogas, gebantis bendrauti lietuvių ir vaikų gimtąja kalba, o ugdymas vyksta gimtąją vaiko kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba.

22.4. IV modelis.

22.4.1. Grupė, sujungta su ikimokyklinio ugdymo grupe;

22.4.2. Grupės veiklos trukmė per dieną – 10,5 val.;

22.4.3. Grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal:

22.4.3.1. priešmokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;

22.4.3.2. ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas, prireikus teikiama specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo pagalba;  

22.4.4. Įstaigos numato vaikams tinkamą grupės dienos ritmą, sudaro tinkamas sąlygas vaikų poilsiui ir maitinimui;

22.4.5. Grupėje ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams;

22.4.6. Grupėje ugdymas gali būti vykdomas tautinių mažumų kalba: tuomet dirba pedagogas, gebantis bendrauti lietuvių ir vaikų gimtąja kalba, o ugdymas vyksta gimtąją vaiko kalba, programoje ne mažiau kaip 4 valandos per savaitę skiriamos ugdymui lietuvių kalba.

23. Grupėse, kuriose, pritaikius Programą, ugdomi ir vaikai, turintys vidutinių, didelių ir (ar) labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, privalo dirbti priešmokyklinio ugdymo pedagogas ir mokytojo padėjėjas, teikiantis specialiąją pagalbą. Vaikui, kuriam nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, Programą pritaiko Grupėje dirbantis priešmokyklinio ugdymo pedagogas (-ai) kartu su Įstaigos vaiko gerovės komisija.

Punkto pakeitimai:

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

 

23¹. vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pasiekimus vertina kartu su Įstaigos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą įstaigai, vykdančiai pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys pradinio ugdymo programą, ir Įstaigos vaiko gerovės komisijai.

Papildyta punktu:

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

 

23². Dėl vaiko mokymo namie vienas iš tėvų (globėjų) prašymą teikia Įstaigos vadovui. Prie prašymo pridedama gydytojų konsultacinės komisijos (toliau – GKK) pažyma. Mokinio ugdymas namie per tris darbo dienas įforminamas Įstaigos vadovo įsakymu. Ugdymas namie organizuojamas laikantis ugdymo proceso organizavimo higienos reikalavimų, atsižvelgiant į vaiko sveikatos būklę ir organizmo funkcines galimybes, Įstaigos vadovo patvirtintą ir su vienu iš vaiko tėvų (globėjų) suderintą individualų ugdymo tvarkaraštį, bet ne mažiau kaip 2 kartus per savaitę. Namie ugdomų vaikų, tėvų (globėjų) pageidavimu ir GKK leidus, sudaro galimybę dalyvauti Įstaigos veiklose ar renginiuose.

Papildyta punktu:

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

 

24. Priešmokyklinių ugdymo grupių skaičių Įstaigoje nustato Savivaldybės taryba.

25. Rajono savivaldybės administracijos direktorius tvirtina Įstaigų pasirinktą Modelį(-ius) ir ugdymo kalbą Grupėse.

 

V SKYRIUS.

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Įstaigos vadovas tvirtina vaikų priėmimo į Įstaigą tvarką ir atsako už jos įgyvendinimą.

27. Aprašo vykdymo priežiūrą atlieka Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto skyrius.

_________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Švenčionių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T-41, 2018-04-12, paskelbta TAR 2018-04-18, i. k. 2018-06196

Dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. balandžio 28 d. sprendimo Nr. T-82 „Dėl Vaikų priėmimo į Švenčionių rajono savivaldybės ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo