Suvestinė redakcija nuo 2022-10-05
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-01-25, i. k. 2021-01291
BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS AdministraCIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Birštono SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS AKREDITAVIMO IR KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 20 d. Nr. AV-373
Birštonas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, pavirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaiko dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Į g a l i o j u Birštono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių organizuoti Birštono savivaldybės teritorijoje socialinę priežiūrą vykdančių įstaigų akreditavimą.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
birštono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2020 m. spalio 20 d.
įsakymu nr. AV-373 (Birštono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. spalio 4 d. įsakymo
Nr. (6.4.E.)-AVE-00278 redakcija)
birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės KONTROLĖS tvarkos aprašas
I SKYRIUS
bENDROSIOS NUOSTATOS
1. Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 10 dalyje nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – įstaiga), pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą Birštono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje, atitikties nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams vertinimo ir sprendimų priėmimo procedūras, akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“ (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai.
3. Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų akreditavimo tikslas – įvertinti socialines paslaugas teikiančios įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – įstaiga), pasirengimą teikti šias paslaugas ir užtikrinti Savivaldybėje teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme ir Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMAS, JŲ VERTINIMAS
5. Įstaiga, pageidaujanti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir vykdyti veiklą Savivaldybės teritorijoje, pateikia Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Skyrius) Akreditavimo tvarkos aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (toliau – Prašymas). Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.
6. Kartu su Prašymu įstaiga pateikia šiuos lietuvių kalba surašytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) ar jų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas:
6.1. įstaigos steigimo dokumentus (pvz.: įstatus, nuostatus, steigimo sutartį ar kitus steigimo dokumentus);
6.2. jei įstaigai atstovauja ne jos vadovas – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
6.3. asmens, turinčio teisę veikti įstaigos vardu, pasirašytą deklaraciją (Akreditavimo tvarkos aprašo 2 priedas);
6.4. jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Katalogas), būtinos patalpos:
6.4.1. dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis patalpomis (pvz., valstybės įmonės Registrų centro išrašą (nuorašą) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis);
6.4.2. dokumentus, patvirtinančius patalpų, kuriose bus teikiama (teikiama) akredituota socialinė priežiūra, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams (pvz.: patalpų planus; jei pageidaujama teikti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje (ji teikiama), gali būti pateikiamos nuotraukos, įrodančios, kad patekimas į įstaigos patalpas prieinamas pagal negalios pobūdį, ar tai patvirtinantis įstaigos vadovo raštas).
6.5. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: diplomus, kvalifikacinius ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimus).
6.6. įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, darbuotojų patirtį, nurodytą Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: darbdavio patvirtintą darbo sutarties kopiją, pareigybės aprašymo kopiją, darbdavio išduotą pažymą).
7. Įstaigos, kurių steigėja yra Savivaldybė, Aprašo 6.1, 6.4–6.6 papunkčiuose nurodytų dokumentų neteikia, jei Skyrius šią informaciją turi ar gali gauti pats.
8. Aprašo 5 ir 6 punktuose nurodyti dokumentai gali būti pateikiami vienu elektroniniu laišku Skyriui elektroniniu paštu parama@birstonas.lt. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami, naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete.
9. Skyriaus specialistas, atsakingas už socialinių paslaugų savivaldybėje organizavimą (toliau – Skyriaus specialistas), gautą Prašymą užregistruoja, vertina pateiktus dokumentus, užpildydamas Atitikimo nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams formą (1 priedas) ją pasirašo bei suderina su Skyriaus vedėju.
10. Skyriaus specialistas, nustatęs, kad įstaiga Prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 5 (penkias) darbo dienas nuo jų gavimo dienos raštu informuoja juos pateikusią įstaigą, prašydamas pateikti (patikslinti) atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją, ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti (patikslinti). Jei per nustatytą terminą įstaiga trūkstamų dokumentų nepateikia (nepatikslina), Skyriaus specialisto siūlymu Skyriaus vedėjo įsakymu priimamas sprendimas pateikto Prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai įstaiga per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu, nurodant minėtos procedūros nutraukimo priežastį.
III SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS
12. Nustačius, kad įstaiga Prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus ir tinkamai įformintus dokumentus, Skyriaus siūlymu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo. Apie priimtą sprendimą per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos įstaiga informuojama raštu, pateikiant sprendimo kopiją.
13. Skyriaus specialistas įveda informaciją apie įstaigą, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą (prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra, pavadinimą, įstaigos, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kodą, pavadinimą, kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi gavėjus, kuriems prašoma leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nurodo socialinės priežiūros teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiama akredituota socialinė priežiūra (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Katalogu, būtinos patalpos), etatų akredituotai socialinei priežiūrai teikti skaičių ir darbuotojų, teikiančių šią paslaugą, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas neįgaliesiems, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį) įstaiga gali priimti) į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
14. Įstaigos, teikiančios akredituotą socialinę priežiūrą, finansuojamos Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
15. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama 3 (trims) metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Pasibaigus šiam terminui, įstaigos iš naujo kreipiasi į Skyrių Apraše nustatyta tvarka dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo. Jei įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą buvo laikinai sustabdyta, 3 (trijų) metų laikotarpis skaičiuojamas susumavus akredituotos socialinės priežiūros teikimo laikotarpius.
16. Pasikeitus Prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, įstaiga nedelsdama, bet ne vėliau nei per 5 (penkias) darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Skyrių, nurodydama, kuriuos duomenis prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdama iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Per 3 (tris) darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos Skyriaus specialistas patikslina šiuos duomenis SPIS.
IV SKYRIUS
TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUSTABDYMAS AR PANAIKINIMAS
17. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti sustabdoma ne ilgiau kaip 6 (šešiems) mėnesiams šiais atvejais:
18. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinama šiais atvejais:
19. Sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pratęsimo, sustabdymo ar panaikinimo priimamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Įsakymo projektą rengia bei įstaigą apie priimtą sprendimą raštu per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant šio sprendimo kopiją, informuoja Skyriaus specialistas. Skyriaus specialistas įveda sprendimo sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datą ir į SPIS per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.
V SKYRIUS
AKREDITUOTOS VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
20. Akredituota vaikų dienos socialinės priežiūra įstaigose organizuojama vadovaujantis VDC reikalavimais ir rekomendacijomis.
21. Dėl akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo, vaiko atstovai pagal įstatymą arba socialinis darbuotojas, teikiantis socialinę priežiūrą šeimoms arba nepilnametis, teismo pripažintas veiksniu (emancipuotu), kreipiasi į įstaigą, teikiančią akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą, raštišku prašymu, užpildydami Prašymo gauti vaikų dienos socialinės priežiūrą formą (toliau – Prašymas) (2 priedas).“
22. Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikį įstaigoje užpildant Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimo formą (3 priedas) vertina:
22.1. vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų – socialinis darbuotojas, teikiantis socialinę priežiūrą šeimoms;
22.2. šeimų, kurioms pradėto taikyti atvejo vadybos proceso metu, vaikams rekomenduota vaikų dienos socialinės priežiūra – atvejo vadybininkas;
23. Prašymą ir Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimą įstaiga per 3 (tris) darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos išsiunčia elektroniniu paštu Skyriui sprendimo priėmimui.
24. Skyriuje gavus Prašymą ir Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimą:
24.1. per 3 (tris) darbo dienas Skyriaus vedėjas priima Sprendimą dėl vaikų dienos socialinės priežiūros skyrimo, užpildydamas Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 formą (toliau – Sprendimas), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo;
25. Įstaiga, gavusi Sprendimą, per 5 (penkias) darbo dienas su vaiko atstovais pagal įstatymą pasirašo sutartį dėl vaikų dienos socialinės priežiūros paslaugų teikimo.
251. Jeigu įstaigoje nėra laisvų vietų vaikų dienos socialinei priežiūrai, vaikas įrašomas į laukiančiųjų eilę pagal Prašymo pateikimo datą. Eilę sudaro įstaiga.
252. Apie vaiko įrašymą į laukiančiųjų dienos socialinės priežiūros eilę, įstaiga informuoja vaiko atstovus pagal įstatymą.
VI SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS REABILITACIJOS NEĮGALIESIEMS BENDRUOMENĖJE ORGANIZAVIMAS
26. Akredituota socialinės reabilitacija neįgaliesiems bendruomenėje įstaigose organizuojama vadovaujantis Socialinės priežiūros reikalavimais.
27. Dėl akredituotos socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje skyrimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į įstaigą, teikiančią akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje arba Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS), užpildydami Prašymo paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas) ir pateikia šiuos dokumentus:
27.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į įstaigą, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą SPIS sistemoje, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;
27.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą, arba, jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Birštono savivaldybėje, tačiau faktiškai joje gyvena, pateikia dokumentų, įrodančių jo gyvenamąją vietą (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį) kopijas (išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų gauna pagal duomenų teikimo sutartis).
28. Įstaiga, teikianti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje gautą Prašymą per 3 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos išsiunčia elektroniniu paštu Skyriui socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugų poreikio vertinimui ir sprendimo priėmimui.
29. Socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje poreikį per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos vertina Skyriaus socialinio darbo specialistas užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą.
30. Skyriaus vedėjas priima Sprendimą dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje skyrimo, užpildydamas Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 formą (toliau – Sprendimas), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo;
31. Sprendimas el. paštu išsiunčiamas įstaigai. Informacija apie asmenį, kuriam bus teikiamos socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugos įrašoma į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).
32. Įstaiga, gavusi Sprendimą, su per 5 (penkias) darbo dienas su asmeniu pasirašo sutartį dėl socialinės reabilitacijos neįgaliesiems bendruomenėje paslaugos teikimo.
VII SKYRIUS
AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖ
34. Akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo uždavinys – išsiaiškinti paslaugų gavėjų poreikių patenkinimą, nuomonę apie teikiamų socialinės priežiūros paslaugų kokybę iš kliento bei darbuotojo pusės bei identifikuoti kylančias su paslaugų teikimu susijusias problemas.
35. Vertinimas atliekamas stebėjimo, anketinės apklausos ir atitikties norminiams reikalavimams vertinimo metodais.
36. Skyrius ne rečiau kaip kartą per metus :
36.1. apsilanko įstaigoje, susipažįsta su įstaigos dokumentais, organizuojamomis veiklomis, užpildo apsilankymo aktą;
36.2. atlieka anketinę apklausą ar apklausia paslaugų gavėjus telefonu ar betarpiškai bendraujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) ar kitais suinteresuotais asmenimis;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Šis Aprašas keičiamas, pildomas ir naikinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
39. Ginčai dėl įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymo ar panaikinimo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
40. Skyrius skelbia Aprašą ir informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotas socialinės priežiūros paslaugas (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia savivaldybės tinklapyje www.birstonas.lt.
41. Įstaiga pateikusi informaciją ir dokumentus, reikalingus akredituotai socialinei priežiūrai teikti, atsako už pateiktos informacijos teisingumą.
42. Visi, su akredituotos priežiūros paslaugos teikimu, susiję dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
Birštono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
ATITIKIMO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
____________________________________________________________________
(įstaigos, pateikusios prašymą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pavadinimas)
________________ Nr. _______
(registracijos data ir numeris)
___________________
(sudarymo vieta)
Vertinimo pradžia: _____________________
(data)
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Kriterijaus įvertinimas (pažymėti x) |
Apibūdinimas (pildoma, jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies; išvardyti trūkumus) |
Terminas trūkumams pašalinti (pildoma, jeigu nustatyti) |
Trūkumas pašalintas/ nepašalintas (pildoma, jeigu buvo nustatytas) (pažymėti x) |
1. |
Prašymas užpildytas Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta reikalinga informacija |
□ pateiktas nustatytos formos |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ užpildytas lietuvių kalba |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
□ pateikta visa reikalinga informacija |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas |
||
□ pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens kvalifikuotu elektroniniu parašu |
□ atitinka □ neatitinka |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
2. |
Pateikti visi Aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai |
□ įstaigos steigimo dokumentas
|
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (savivaldybė dokumentą turi) |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
□ dokumentas, patvirtinantis asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikomas |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ deklaracija, pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu |
□ pateikta □ nepateikta
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis patalpomis (pvz., VĮ Registrų centro išrašas (nuorašas) ir (ar) patalpų nuomos ir (ar) panaudos sutartis |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi) |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ dokumentai, patvirtinantys patalpų, atitiktį VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimuose patalpoms nustatytiems reikalavimams* (pvz.: patalpų planai; jei pageidaujama teikti akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje – pvz. nuotraukos, įrodančios, kad patekimas į įstaigos patalpas prieinamas pagal negalios pobūdį, ar tai patvirtinantis įstaigos vadovo raštas); |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)
|
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
□ darbuotojų išsilavinimą, nurodytą VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimuose, pagrindžiantys dokumentai (pvz.: diplomai, kvalifikaciniai ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimai); |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi) |
|
|
□ pašalintas □ nepašalintas
|
||
|
|
□ įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę reabilitaciją neįgaliesiems bendruomenėje, darbuotojų patirtį, nurodytą Socialinės priežiūros reikalavimuose, pagrindžiančius dokumentus (pvz.: darbdavio patvirtintą darbo sutarties kopiją, pareigybės aprašymo kopiją, darbdavio išduotą pažymą). |
□ pateiktas □ nepateiktas □ netaikoma |
|
|
|
*Kriterijus vertinamas pagal pateiktus įstaigos dokumentus. Trūkstant informacijos dėl patalpų atitikimo akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), darbuotojas gali apžiūrėti patalpas socialinės priežiūros paslaugų teikimo vietoje
Darbuotojo išvada įvertinus įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, atitiktį nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams:
□ įstaiga atitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus.
□ įstaiga neatitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų.
Darbuotojo siūlymas savivaldybės administracijos direktoriui:
□ priimti sprendimą dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo.
□ priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo.
Vertinimo pabaiga: _____________________
(data)
______________________ ________________ _______________________
(pareigos) (parašas) (vertinimą atlikusio darbuotojo
vardas, pavardė)
Birštono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo
2 priedas
(Prašymo gauti vaikų dienos socialinę priežiūrą forma)
Vaikas, kuriam reikia vaikų dienos socialinės priežiūros
Vardas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gimimo data |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vaiko gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr., el. paštas |
|
Ugdymo įstaigos, kurią lanko vaikas, pavadinimas |
|
Prašymą pateikiantis asmuo:
______________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jei prašymą teikia socialinis darbuotojas, teikiantis socialinę priežiūrą šeimoms, – darbovietės pavadinimas), telefono ryšio nr., el. paštas)
_________________________________________
(savivaldybės (seniūnijos,) į kurią kreipiamasi, pavadinimas)
PRAŠYMAS GAUTI VAIKŲ DIENOS SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ
20____ m. ________________ d.
Prašau ___________________________________ skirti vaikų dienos socialinę priežiūrą
(vaiko vardas ir pavardė)
________________________________________________________________________________
(nurodyti pageidaujamos akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą teikiančios įstaigos pavadinimą, adresą, jei žinoma)
Prašymą pateikė __________________ _______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Sudarant sutartį vaikui atstovaus:
______________________________________________________________________________
(vaiko atstovo pagal įstatymą (nurodyti ryšį su vaiku, pvz., motina) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono Nr., el. paštas)
Birštono savivaldybės socialinės priežiūros
akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
(Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimo forma)
__________________________________________________________________
(įstaigos, kurios socialinis darbuotojas nustato socialinių paslaugų poreikį, pavadinimas)
VAIKŲ DIENOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS POREIKIO VERTINIMAS
_____________ Nr. _______
(data)
1. Bendrieji duomenys apie vaiką, kuriam reikia vaikų dienos socialinės priežiūros
Vardas |
|
Pavardė |
|
Gimimo data |
|
Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas |
|
Faktinės gyvenamosios vietos adresas |
|
Telefono Nr., el. paštas |
|
Ugdymo įstaigos, kurią lanko vaikas, pavadinimas |
|
2. Vaiko socialinis savarankiškumas (pažymėti nustatytą problemą x)
|
Vaiko savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčios problemos (priežastys) (pabraukti skliausteliuose įvardytas problemas arba nurodyti papildomai) |
Nustatyta problema |
1. |
nelanko ugdymo įstaigos (pagal vaiko amžių: mokyklos, ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupės) |
|
2. |
nedalyvauja neformaliojo ugdymo veikloje |
|
3. |
turi su ugdymo procesu susijusių problemų (neturi motyvacijos, reikia pagalbos ruošiant namų darbus, bet nėra kam padėti ar pan.) |
|
4. |
turi bendravimo su bendraamžiais problemų (patiria patyčias, nesutaria, pats smurtauja, neturi draugų ar pan.) |
|
5. |
netinkamai pagal amžių leidžia laisvalaikį (turi žalingų įpročių, vėlai grįžta namo, per daug laiko praleidžia prie TV ar kompiuterio ar pan.) |
|
6. |
trūksta asmens higienos ir savitvarkos įgūdžių (pagal amžių) |
|
7. |
trūksta savarankiško gyvenimo įgūdžių (pagal amžių) |
|
8. |
kitos priežastys (įrašyti): |
|
3. Išvados apie vaiko problemas (priežastis, dėl kurių prašoma vaikų dienos socialinės priežiūros):
_______________________________________________________________________________
4. Rekomenduojama:
⬜ 4.1. Teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą (nurodyti paslaugų teikėją):
________________________________________________________________________________
⬜ 4.2. Neteikti vaikų dienos socialinės priežiūros (nurodyti priežastis):
________________________________________________________________________________
5. Kita informacija (informacija iš kitų įstaigų, organizacijų, asmenų ar tėvų, pastabos, pasiūlymai):
________________________________________________________________________________
6. Vaikui atstovauja:
______________________________________________________________________________
(vaiko atstovo pagal įstatymą (nurodyti ryšį su vaiku, pvz., motina) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio Nr., el. paštas)
7. Socialinis darbuotojas __________________ _______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pakeitimai:
1.
Birštono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. (6.4.E.)-AVE-00023, 2021-01-20, paskelbta TAR 2021-01-25, i. k. 2021-01204
Dėl Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. AV-373 „Dėl Birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Birštono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. (6.4.E.)-AVE-00346, 2021-11-26, paskelbta TAR 2021-11-26, i. k. 2021-24450
Dėl Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. AV-373 „Dėl Birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Birštono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. (6.4.E.)-AVE-00266, 2022-09-29, paskelbta TAR 2022-09-29, i. k. 2022-19777
Dėl Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. AV-373 „Dėl Birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Birštono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. (6.4.E.)-AVE-00278, 2022-10-04, paskelbta TAR 2022-10-04, i. k. 2022-20175
Dėl Birštono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 20 d. įsakymo Nr. AV-373 „Dėl Birštono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo