Suvestinė redakcija nuo 2022-03-29
Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-10-17, i. k. 2019-16516
Pagėgių savivaldybės administracijos direktorius
įsakymas
dėl Pagėgių savivaldybės ADMINISTRACIJOS LUMPĖNŲ SENIŪNIJOS TARPINSTITUCINĖS darbo GRUPĖS SUDARYMO IR DARBO GRUPĖS NUOSTATŲ patvirtinimo
2019 m. spalio 3 d. Nr. A1- 794
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, 321 straipsnio 2 dalimi, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą tvarkos aprašu, patvirtintu Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. A1-606 „Dėl socialinio darbo su šeimomis, taikant atvejo vadybą Pagėgių savivaldybėje, tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. A1-428/V-894/V-691/1V-579 „Dėl Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų patvirtinimo“, Pagėgių savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. A1-594 „Dėl Pagėgių savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Pagėgių savivaldybės administracijos Lumpėnų seniūnijos 2019 m. rugsėjo 5 d. raštą Nr. K2-194 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo seniūnijoje“:
1. S u d a r a u Pagėgių savivaldybės administracijos Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinę darbo grupę:
1.2. Danutė Filippova, Pagėgių savivaldybės šeimos gerovės centro socialinė darbuotoja darbui su šeimomis, narė;
1.3. Gintarė Andruškė, Pagėgių savivaldybės šeimos gerovės centro socialinė darbuotoja darbui su šeimomis, narė;
1.5. Vida Valauskienėnė, Klaipėdos apygardos probacijos tarnybos skyriaus vyriausioji specialistė, narė.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-255, 2022-03-24, paskelbta TAR 2022-03-28, i. k. 2022-06054
2. T v i r t i n u Pagėgių savivaldybės administracijos Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės nuostatus (pridedama).
3. P r i p ž į s t u netekusiu galius Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. sausio 12 d. įsakymą Nr. A1-46 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos Lumpėnų seniūnijoje prevencinio darbo grupės vaiko ir (ar) asmens (ų) teisių apsaugos klausimams spręsti sudarymo ir darbo grupės nuostatų tvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.
4. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui ( H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo pasirašymo ar įteikimo suinteresuotiems asmenims dienos.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019 m. spalio 3 d. įsakymu
Nr. A1- 794
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS LUMPĖNŲ SENIŪNIJOS TARPINSTITUCINĖS DARBO GRUPĖS NUOSTATAI
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybė) Lumpėnų seniūnijos Tarpinstitucinės darbo grupės (toliau – Darbo grupė) nuostatai nustato darbo grupės uždavinius, funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo tvarką ir kitus su darbo grupės veikla susijusius klausimus.
2. Darbo grupė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos konstitucija, Jungtinių tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimais, Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
4. Darbo grupės veikla grindžiama šiais principais: gyvenamosios vietos bendruomenės įtraukimo, šeimos atsakomybės, bendradarbiavimo, kompleksiškumo, prieinamumo ir kokybės, proporcingumo, šeimos individualizavimo ir pagalbos diferencijavimo, teisėtumo, asmens teisių ir laisvių apsaugos, teisingumo, objektyvumo ir efektyvumo.
5. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nurodytas Lietuvos Respublikos civiliame kodekse, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme, kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose vaiko ir asmens teisių apsaugą.
6. Darbo grupės nariams už dirbtą laiką, jų pageidavimu yra sutrumpinama darbo diena arba suteikiama poilsio diena (dienos), kiti grupės nariai veikia visuomeniniais pagrindais.
II. DARBO GRUPĖS SUDARYMAS
8. Darbo grupė sudaroma ne mažiau kaip iš 5 narių, kuriais gali būti Pagėgių savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai ir kiti socialinių paslaugų darbuotojai; švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų ir policijos komisariato deleguoti atstovai, kiti savivaldybės teritorijoje veikiantys ar gyvenantys asmenys ir bendruomenės atstovai, kiti specialistai, teikiantys šeimoms paslaugas ir pagalbą.
III. DARBOGRUPĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. Darbo grupės uždaviniai:
9.1. analizuoti socialinę situaciją šeimose, kuriose galimai pažeidžiamos vaiko ar kitų asmenų teisės;
9.2. vykdyti prevencinius šeimų ir (ar) asmens (ų) lankymus, siekiant analizuoti socialinę situaciją šeimose ar pas asmenį (is);
10. Darbo grupė, vykdydama jai pavestus uždavinius vykdo šias funkcijas:
10.1. aptaria konkrečių šeimų situacijas, analizuoja pagalbos metodus, jų veiksmingumą, numato pagalbos priemones ir pan.;
10.2. teikia siūlymus Pagėgių savivaldybės Tarpinstitucinei grupei ar savivaldybės institucijoms dėl pagalbos šeimai organizavimo ir teikimo tobulinimo savivaldybėje;
IV.DARBO GRUPĖS TEISĖS IR PAREIGOS
11. Darbo grupės nariai turi teisę:
11.1. gauti iš mokyklų ir Pagėgių savivaldybės institucijų ar įstaigų informaciją, reikalingą darbo grupės funkcijoms vykdyti ir išvadoms priimti;
11.2. į posėdžius ar pasitarimus kviesti švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, policijos ir kitus specialistus, kitus reikiamus asmenis, susijusius su posėdžio metu svarstomais klausimais;
11.4. papildomai apklausti asmenis, kurie gali turėti informacijos apie pažeidžiamas vaiko ir kitų asmenų teises ir teisėtus interesus;
12. Darbo grupės pareigos:
12.2. Darbo grupės nariai apsilankę šeimose ir užfiksavę, kad gali būti pažeidžiamos vaiko ar kitų asmenų teisės, apie tai nedelsiant (tą pačią darbo dieną) informuoja teisėsaugos ar už vaiko teisių apsaugą atsakingas institucijas bei imasi visų priemonių, kad apsaugotų nukentėjusįjį (-iuosius) iki kompetentingos institucijos atstovo atvykimo.
V. DARBO GRUPĖS ORGANIZAVIMAS
14. Darbo grupė posėdžius šaukia, jiems pirmininkauja ir paskiria sekretorių darbo grupės pirmininkas – Seniūnas.
15. Darbo grupės pirmininkas:
16. Darbo grupės sekretorius:
17. Darbo grupės posėdžiai organizuojami ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Gavus informacijos apie galimus neatidėliotinos pagalbos šeimai reikalingumą ir kitas svarbias aplinkybes, posėdžiai organizuojami ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo informacijos gavimo.
18. Darbo grupės sprendimai yra teisėti, jeigu juos priimant posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė darbo grupės narių. Esant būtinumui į darbo grupės posėdžius kviečiami kiti su vaiku ar šeima susiję asmenys.
19. Darbo grupės posėdžio darbotvarkė dėl svarbių priežasčių gali būti keičiama darbo grupės posėdžio metu, je už tai balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių darbo grupės narių.
20. Darbo grupės sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Darbo grupės išvadas, pasiūlymus ir kitus dokumentus pasirašo posėdžio pirmininkas.
21. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių darbo grupės narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi darbo grupės pirmininkas.
22. Darbo grupės posėdžio metu sudaro grafiką vykimui į šeimas. Suderinamas darbo grupės narių darbo ir poilsio laikas, (prieš 3 darbo dienas iki vykimo į šeimas paruošiami vykstančiųjų sutikimai, rengiami administracijos direktoriaus ar įstaigos vadovo įsakymai, vykimo dieną pildomi darbo apskaitos žiniaraščiai.
23. Darbo grupės darbą organizuoja pirmininkas. Pirmininkas koordinuoja grupės narių darbą vykstant lankytis šeimose bei pas asmenis ar realizuojant gautą informaciją iš seniūnijos specialistų, bendruomenės ar kitų įstaigų, apie galimus vaiko ir (ar) asmens teisių pažeidimus. Negalint dalyvauti pirmininkui, jis turi informuoti atsakingą specialistą ne mažiau kaip prieš 1 darbo dieną, nurodydamas kitą pirmininkausiantį darbo grupės narį – seniūno pavaduotoją, socialinį darbuotoją darbui su šeimomis arba socialinio darbo organizatorių.
24. Darbo grupės darbas teisėtas, jeigu vykstant į šeimas ar pas asmenį (- is) dalyvauja ne mažiau kaip trys darbo grupės nariai. Esant būtinumui kartu su darbo grupės nariais lankymuose gali dirbti darbo grupės pirmininko kviesti asmenys, turintys žinių ar patirties, sprendžiant klausimus dėl vaiko ir (ar) asmens (-ų) teisių apsaugos.
25. Darbo grupės nariams aplankius šeimas surašomas aplankymo aktas (priedas Nr. 3). Aplankymo aktas, pasirašytas aplankyme dalyvavusių darbo grupės narių ir jų kviestų asmenų, ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikiamas atsakingam specialistui.
26. Vykimui į šeimas naudojamas seniūnijos tarnybinis automobilis ne tik darbo, bet ir po darbo valandų, nedarbo ar švenčių dienomis.
VI. DARBO GRUPĖS ATSKAITOMYBĖ IR NARIŲ ATSAKOMYBĖ
28. Darbo grupė yra atsakinga ir atskaitinga Pagėgių savivaldybės Tarpinstitucinei grupei. Darbo grupė kartą per ketvirtį (iki sekančio mėnesio 15 dienos) pateikia savo veiklos ataskaitą (priedas Nr. 1) Pagėgių savivaldybės Tarpinstitucinei grupei. Veiklos ataskaitą pasirašo darbo grupės pirmininkas.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Darbo grupės nariai pagal finansines galimybes draudžiami nelaimingų atsitikimų darbe draudimu ar gali būti jiems numatytas kitas finansavimas iš savivaldybės biudžeto lėšų.
31. Apraše neaptartos nuostatos vykdomos vadovaujantis kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų reglamentuota tvarka.
nuostatų 1 priedas
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS LUMPĖNŲ SENIŪNIJOS TARPINSTITUCINĖS DARBO GRUPĖS
(parašas) (vardas, pavardė)
Pagėgių savivaldybės administracijos
Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės
nuostatų 2 priedas
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS LUMPĖNŲ SENIŪNIJOS TARPINSTITUCINĖS DARBO GRUPĖS NARIO
KONFIDENCIALUMOP PASIŽADĖJIMAS
20 ___m. ______________ mėn. ____d.
Pagėgiai
Būdamas (-a) Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės nariu
1. Pasižadu:
1.1. Saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, dirbant darbo grupės veikloje.
1.2. Man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti.
2. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro darbo grupės veiklai pateikti duomenys: gautų prašymų turinys; šeimų ar asmenų atvejų aprašymai; priimtų sprendimų turinys; rašytinė ir žodinė informacija, susijusi su aplankytomis šeimomis ar asmenimis.
Pagėgių savivaldybės administracijos
Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės
nuostatų 3 priedas
APLANKYMO AKTAS
20.... m. ............... ....d.
Šeimos narių vardas (-ai), pavardė (-ės): ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Adresas: ________________________________________________________________________
Kontaktai:_______________________________________________________________________
Tarpinstitucinės darbo grupės apsilankymo data ir laikas:
________________________________________________________________________________
Apsilankymo priežastys: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Nustatymo aplinkybės: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Išvados ir rekomendacijos: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prevencinio darbo grupės vadovas ______________________________________
Prevencinio darbo grupės sekretorius ______________________________________
Prevencinio darbo grupės nariai ______________________________________
______________________________________
Pakeitimai:
1.
Pagėgių savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. A1-255, 2022-03-24, paskelbta TAR 2022-03-28, i. k. 2022-06054
Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. spalio 3 d. įsakymo Nr. A1-794 "Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos Lumpėnų seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo ir darbo grupės nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo