Suvestinė redakcija nuo 2018-10-27 iki 2019-12-20
Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-01-26, i. k. 2018-01162
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. 1-12
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,
1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. 1-32 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Širvintų rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. 1-12
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Širvintų rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Širvintų rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
II. NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. NVŠ lėšų poreikis apskaičiuojamas pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių ir NVŠ programos trukmę.
5. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas Savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.
6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
III. NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
8. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
10. Atsižvelgiant į norinčių dalyvauti NVŠ programose mokinių skaičių, gali būti nustatytas kitas lėšų dydis, tačiau jis negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų.
11. Jei NVŠ lėšų yra mažiau, nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, nustatomi šie programų pirmumo kriterijai:
12. NVŠ lėšų negalima naudoti:
13. Konkretų lėšų dydį nustato ir lėšas programoms per 3 darbo dienas paskirsto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. Komisijos paskirstytas lėšas tvirtina Administracijos direktorius įsakymu.
14. Lėšas švietimo teikėjams paskirsto Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyris.
15. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei Savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
17.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720.pdf);
17.6. turi asmenų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčių dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogų, asmenų, įgijusių aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusių pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenų, baigusių profesinio mokymo programą, įgijusių vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčių 3 metų darbo stažą ir Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusių pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“ nuostatas.
20. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruota atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
22. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei (Vilniaus g. 61, Širvintos, 318, 320 kabinetai) teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildydamas vieną paraiškos formą. Paraiškos formos skelbiamos KTPRR.
23. NVŠ programa Savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri per 5 darbo dienas nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
24. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į vertinimo komisijos siūlymą, per 3 darbo dienas priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.
25. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams registruotis į NVŠ programą.
26. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį (3 priedas). Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
27. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių numatydama švietimo teikėjo įsipareigojimus, kitas sąlygas ir atsakomybę už netinkamą lėšų naudojimą ir ugdymo proceso organizavimą.
28. Savivaldybė naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną, užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
29. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2 – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. IK-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
30. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
33. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
34. Savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo formas, teikia kią informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
35. NVŠ kokybei užtikrinti gali būti skiriamas 1 procentas Savivaldybei skiriamos NVŠ tikslinės valstybės dotacijos.
36. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.
Priedų pakeitimai:
Tvarkos aprašo priedai (papildyta 3 priedu)
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
Pakeitimai:
1.
Širvintų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-230, 2018-10-25, paskelbta TAR 2018-10-26, i. k. 2018-16679
Dėl Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimo Nr. 1-12 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo “ pakeitimo ir papildymo