Suvestinė redakcija nuo 2025-02-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-03-31, i. k. 2023-06015
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 30 d. Nr. V17E-62
Kaišiadorys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 2022 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsniu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. V17-55 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
PATVIRTINTA
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
2025 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. V17E-14
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) veiklos formas ir darbo tvarką, savivaldybės kolegijos (toliau – kolegija), Tarybos komitetų (toliau – komitetas) darbo ir posėdžių organizavimo tvarką, Tarybos komisijų (toliau – komisija) sudarymo tvarką, Kaišiadorių rajono savivaldybės mero (toliau – meras) veiklą ir jo pavadavimo procedūrą, pagrindines bendravimo su gyventojais formas ir būdus, taip pat kitus klausimus, įstatymų priskiriamus Reglamento reguliavimo sričiai.
2. Taryba susideda iš 25 įstatymų nustatyta tvarka demokratiškai išrinktų Kaišiadorių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendruomenės atstovų.
II SKYRIUS
TARYBOS NARIŲ FRAKCIJOS IR GRUPĖS
4. Tarybos nariai gali jungtis į Tarybos narių frakcijas (toliau – frakcija) ar Tarybos narių grupes (toliau – grupė). Frakciją sudaro ne mažiau kaip 2 Tarybos nariai. Grupę sudaro ne mažiau kaip 2 Tarybos nariai, nepriklausantys frakcijai. Tarybos narys gali būti tik vienos frakcijos ar grupės nariu.
5. Tarybos nariai, jungdamiesi į frakciją ar grupę, pasirašo pareiškimą, kuriame nurodoma frakcijos ar grupės pavadinimas ir jos sudėtis. Frakcija ar grupė pati nustato savo darbo tvarką.
6. Tarybos nariai, nutarę jungtis į frakciją ar grupę, pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaruoja, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją ar grupę. Tokia pati paskelbimo tvarka taikoma pasikeitus frakcijos ar grupės pavadinimui, sudėčiai ar nutraukus jos veiklą.
III SKYRIUS
TARYBOS KOMITETAI
7. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių, į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų, grupių ir mišrios grupės raštu deleguotų Tarybos narių skaičius. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba sprendimu. Komitetų sudėtį Tarybai teikia meras, atsižvelgdamas į Tarybos narių pageidavimus.
8. Komiteto, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininką ir jo pavaduotoją iš komiteto narių komiteto siūlymu skiria Taryba. Kontrolės komiteto pirmininkas skiriamas bei netenka savo įgaliojimų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – Įstatymas) nustatyta tvarka. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš komiteto narių (Tarybos daugumos) skiria Taryba.
9. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromo komiteto pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir per 3 darbo dienas paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.
10. Komitetų veiklos forma yra posėdžiai. Juos šaukia komiteto pirmininkas, kai jo nėra – pavaduotojas arba meras, suderinęs su komiteto pirmininku ar pavaduotoju. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Apie komiteto posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki komiteto posėdžio pradžios elektroniniu paštu pranešama visiems komiteto nariams ir suinteresuotiems asmenims.
11. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komitetų posėdžiai, siekiant veiklos viešumo ir skaidrumo, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Posėdžio pradžioje registruojami atvykę Tarybos nariai. Tarybos narys laikomas dalyvavusiu komiteto posėdyje, jeigu jis dalyvavo priimant ne mažiau kaip ½ visų komiteto posėdyje priimtų sprendimų. Posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, komiteto priimtus nutarimus, rekomendacijas, siūlymus ir kitus sprendimus.
12. Komiteto posėdis Įstatymo nustatyta tvarka gali vykti ir nuotoliniu būdu arba daliai Tarybos narių fiziškai susirenkant į komiteto posėdį, o kitai Tarybos narių daliai dalyvaujant nuotoliniu būdu (mišriuoju būdu). Prašymą komiteto pirmininkui dėl posėdžio nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu komiteto narys pateikia ne vėliau nei 2 darbo dienos iki komiteto posėdžio pradžios.
13. Komiteto sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia posėdžio pirmininko balsas.
14. Komitetai, jų pirmininkų susitarimu, gali sušaukti jungtinius posėdžius. Jungtiniam posėdžiui vadovauja vienas iš komitetų pirmininkų, išrinktas balsavimo būdu. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja visų dalyvaujančių komitetų narių dauguma. Sprendimai priimami jungtiniame posėdyje dalyvaujančių komitetų narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), lemia jungtiniam posėdžiui pirmininkaujančio komiteto pirmininko balsas.
15. Apie komiteto priimtus sprendimus Tarybos posėdyje gali informuoti jo pirmininkas, pavaduotojas arba kitas komiteto narys.
16. Komitetai turi teisę kviesti į posėdžius Savivaldybės administracijos, Savivaldybės valdomų įmonių, Savivaldybės įsteigtų biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovus. Jų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, kiti suinteresuoti asmenys. Jie gali pasisakyti komiteto posėdžio pirmininkui suteikus žodį.
17. Komiteto pirmininkas, o kai jo nėra, jo pavaduotojas:
17.4. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą; jei komiteto nario siūlymu komitetas nusprendžia daryti pertrauką, skelbia jos pradžią ir trukmę;
17.6. suteikia žodį posėdžio dalyviams, norintiems paklausti ir/ar pasisakyti komiteto nariams, leidžia pasisakyti kviestiems asmenims, leidžia pasisakyti kitiems komiteto posėdyje dalyvaujantiems asmenims, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių komiteto narių dauguma, įspėja kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės;
18. Kontrolės komitetas vykdo Įstatyme nurodytus įgaliojimus. Kontrolės komitetas, dalyvaujant Savivaldybės kontrolieriui ar jo įgaliotam atstovui, svarsto Kaišiadorių rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba) kitų metų veiklos plano projektą, teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo ir su Kontrolės komiteto išvada iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina jį Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.
19. Kontrolės komitetas dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą. Kitų metų veiklos programos projektą Kontrolės komitetas pateikia Tarybai ne vėliau kaip iki kovo 31 d.
20. Kontrolės komitetas iki einamų metų kovo 31 d. atsiskaito Tarybai pateikdamas praėjusių metų veiklos ataskaitą. Kontrolės komitetas ataskaitą perduoda Tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam valstybės tarnautojui arba Savivaldybės administracijos darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), kuris paskelbia ją Savivaldybės interneto svetainėje ir išsiunčia kiekvienam Tarybos nariui elektroniniu paštu.
IV SKYRIUS
TARYBOS KOMISIJOS
21. Taryba savo iniciatyva arba mero siūlymu, išskyrus privalomai sudaromas Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją, gali sudaryti nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas. Deleguojant Tarybos narius į komisijas, sudaromas iš Tarybos narių, laikomasi proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.
22. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Šių komisijų sudarymo tvarka, įgaliojimai, komisijų pirmininkų ir pavaduotojų delegavimo, skyrimo bei įgaliojimų netekimo tvarka nustatyti Įstatyme.
23. Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromos komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir per 3 darbo dienas paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Deklaracija skelbiama tol, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.
24. Tarybos protokoliniu pavedimu, kuris priimamas Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma ar mero iniciatyva, kuri įgyvendinama mero potvarkiu, Antikorupcijos komisija dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą.
25. Įstatymų nustatytais atvejais ar prireikus Taryba gali sudaryti laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas. Sprendime turi būti nurodytas laikinųjų komisijų veiklos tikslas ir terminas.
26. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai. Komisija savo darbe vadovaujasi Tarybos patvirtintais komisijos nuostatais.
27. Komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, kiti suinteresuoti asmenys. Jie gali pasisakyti komisijos posėdžio pirmininkui suteikus žodį.
28. Tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisijos posėdžius, posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po komisijos posėdžio paskelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Antikorupcijos komisijai šio punkto nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia kitaip. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.
29. Komisijų posėdžiai Įstatymo nustatyta tvarka gali vykti ir nuotoliniu būdu arba daliai komisijos narių fiziškai susirenkant į komiteto posėdį, o kitai komisijos narių daliai dalyvaujant nuotoliniu būdu (mišriuoju būdu). Prašymą komisijos pirmininkui dėl posėdžio nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu komisijos narys pateikia ne vėliau nei 2 darbo dienos iki komisijos posėdžio pradžios.
V SKYRIUS
TARYBOS OPOZICIJOS LYDERIS
31. Opozicijos lyderis atlieka jam Įstatymu ir šiuo Reglamentu numatytas funkcijas, įgyvendina Įstatymu ir šiuo Reglamentu nustatytas teises.
32. Opozicijos lyderio funkcijos:
32.3. atstovauti Tarybos opozicijai ir kitais atvejais ir tokia apimtimi, kai opozicijos lyderis yra Tarybos opozicijos įgaliotas tą daryti;
32.4. organizuoti Tarybos narių delegavimą į Kontrolės komiteto, Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų pareigas ir esant Įstatyme nurodytam pagrindui atšaukimą iš pareigų;
VI SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS KOLEGIJA
33. Tarybos įgaliojimų laikui iš mero, vicemerų, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio mero potvarkiu sudaroma kolegija.
34. Kolegija yra Tarybos patariamasis organas, kurio posėdžiams pirmininkauja meras, o jo nesant – vicemeras.
35. Kolegija svarsto Įstatyme nustatytus klausimus ir teikia Tarybos sprendimų projektus, siūlymus, rekomendacijas.
37. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia ir sudaro jos darbotvarkę meras, o kai jo nėra, – vicemeras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša meras, o jo nesant – vicemeras ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras, jo nesant – vicemeras.
38. Kolegijos sprendimai priimami dalyvaujančių kolegijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.
39. Kolegijos posėdžiai yra atviri. Kai posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, kolegija gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje. Kolegijos posėdžio pirmininkas skelbia kolegijos posėdžio pradžią ir pabaigą, teikia tvirtinti kolegijos posėdžio darbotvarkę, vadovauja klausimų svarstymo eigai, suteikia žodį darbotvarkės klausimus pristatantiems asmenims, Savivaldybės kontrolieriui ir kviestiesiems asmenims.
40. Kolegijos posėdžiai protokoluojami, protokole nurodant posėdžio datą, vietą, registro numerį, posėdžio pirmininką, posėdžio dalyvius, darbotvarkę, posėdžio laiką, pareikštus nusišalinimus, kolegijos priimtus sprendimus, rekomendacijas, siūlymus. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas. Kolegijos posėdžių metu nedaromas garso ir vaizdo įrašas, kolegijos posėdžiai netransliuojami.
VII SKYRIUS
TARYBOS POSĖDŽIAI
41. Tarybos posėdžiai (toliau – posėdis) yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 13 Tarybos narių.
42. Posėdžius prireikus, bet ne rečiau kaip kas 3 mėnesiai, šaukia meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys. Posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys. Meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys privalo sušaukti Tarybos posėdį, jeigu to raštu reikalauja ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių, ne vėliau kaip per 2 savaites nuo Tarybos narių reikalavimo gavimo. Jeigu per nustatytą laiką meras ar laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys Tarybos posėdžio nesušaukia, jį gali šaukti ne mažiau kaip 1/3. Kai meras nusišalina nuo pirmininkavimo svarstant jam interesų konfliktą sukeliantį klausimą, posėdžiui pirmininkauja laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys.
43. Tarybos posėdyje svarstytinų klausimų sprendimų projektai skelbiami Teisės aktų informacinėje sistemoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Dėl šaukiamo Tarybos posėdžio, jo laiko, vietos ir Tarybai svarstyti teikiamų klausimų darbotvarkės projekto meras priima potvarkį likus ne mažiau kaip 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio. Sudarytas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Apie Tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir Reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio pradžios elektroniniu paštu praneša visiems Tarybos nariams. Tarybos posėdžio laiko ir Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto kartu su parengtais ir šiame punkte paskelbtais sprendimų projektais paskelbimas Savivaldybės interneto svetainėje yra laikomas pranešimu gyventojams, seniūnui ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) apie būsimą Tarybos posėdį.
44. Posėdžio pradžioje registruojami atvykę Tarybos nariai. Tarybos narys laikomas dalyvavusiu posėdyje, jeigu jis dalyvavo priimant ne mažiau kaip ½ visų Tarybos posėdyje priimtų sprendimų.
45. Posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių šio Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai, išskyrus Įstatyme numatytas išimtis. Alternatyvūs to paties klausimo sprendimo projektai svarstomi kartu. Posėdyje gali būti svarstomi ir kiti svarbūs reikalai, jeigu tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.
46. Posėdžio darbotvarkės projektą sudaro meras. Jeigu sprendimo projektas yra užregistruotas ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio, tokius svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkės projektą. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkės projektą neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba posėdyje tvirtindama darbotvarkę.
47. Tarybos posėdžio metu, tvirtinant posėdžio darbotvarkę, parengtas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti papildytas ar pakeistas Savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos, grupės, mišrios grupės, kolegijos, opozicijos lyderio ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios. Už kiekvieną Tarybos posėdžio darbotvarkės papildymą ar pakeitimą yra balsuojama atskirai rankų pakėlimu, galutinė posėdžio darbotvarkė tvirtinama balsuojant elektronine įranga. Šis punktas netaikomas siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su vicemero (-ų), Kontrolės komiteto ar Įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi, Kontrolės komiteto ir Įstatyme nustatytos komisijos pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras teikia Tarybai svarstyti klausimą ir siūlo priimti sprendimą skubos tvarka.
48. Posėdžio pirmininkas:
48.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą; jei Tarybos nario siūlymu Taryba nusprendžia daryti pertrauką, skelbia jos pradžią ir trukmę;
48.3. suteikia žodį norintiems pasisakyti Tarybos nariams, leidžia pasisakyti kviestiems asmenims, leidžia pasisakyti kitiems posėdyje dalyvaujantiems asmenims, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma;
48.4. įspėja kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės, kontroliuoja kalbėtojo kalbos trukmę, jai pasibaigus nutraukia kalbėtoją;
49. Posėdžio pirmininkui paskelbus, sprendimo projektą pristato jo rengėjas arba rengėjo vadovas. Po pristatymo sprendimo projekto rengėjas arba rengėjo vadovas atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys gali pateikti du klausimus. Tarybai pritarus, Tarybos narys gali pateikti ir daugiau klausimų. Jei Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti po du klausimus pranešėjams. Klausimo pateikimui skiriamos ne daugiau kaip 3 minutės.
50. Po sprendimo projekto pristatymo skelbiama diskusija. Kiekvienas Tarybos narys joje gali kalbėti vieną kartą ne daugiau kaip 5 minutes. Antrą kartą Tarybos narys diskusijoje gali kalbėti ne daugiau kaip 2 minutes, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jei Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama kalbėti po vieną kartą ne daugiau kaip 5 minutes. Diskusija gali būti nutraukta, jei tam pritaria posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.
51. Tarybos narys dėl posėdžio vedimo tvarkos posėdžio pirmininko leidimu gali pasisakyti ne ilgiau kaip 2 minutes. Jei posėdžio pirmininkas teisės kalbėti nesuteikia, Tarybos narys turi teisę prašyti, kad dėl leidimo jam kalbėti Taryba balsuotų.
52. Tarybos narys, manantis, kad kitų posėdžio dalyvių kalbose buvo pateikti neteisingi teiginiai apie jį, posėdžio pirmininko leidimu gali pasisakyti dėl tų teiginių ne ilgiau kaip 3 minutes. Jei posėdžio pirmininkas teisės kalbėti nesuteikia, Tarybos narys turi teisę prašyti, kad dėl leidimo jam kalbėti Taryba balsuotų.
53. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 60 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.
54. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas Tarybos nario, mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas. Tarybos nario raštu ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Tarybos posėdžio pateiktu siūlymu, pritarus posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai, slaptas balsavimas galimas ir tais atvejais, kai skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
55. Kai tuo pačiu klausimu tam pačiam posėdžiui yra pateiktas daugiau kaip vienas Tarybos sprendimo projektas, kurių nuostatos yra bent iš dalies viena kitą keičiančios, tokie sprendimų projektai laikomi alternatyviais. Alternatyvūs sprendimų projektai į darbotvarkę įtraukiami tuo pačiu numeriu, nepriklausomai nuo to, kas yra sprendimų projektų rengėjai.
56. Alternatyvūs sprendimų projektai svarstomi kartu. Kiekvienas iš alternatyvių sprendimų projektų pristatomas ir dėl jų pasisakoma šiame Reglamente nustatyta tvarka.
57. Po pasisakymų iš alternatyvių sprendimų projektų pasirenkamas vienas: balsuojama dėl kiekvieno alternatyvaus sprendimo projekto varianto atskirai „už“ rankų pakėlimu. Pasirinktu laikomas tas sprendimo projektas, už kurį balsavo daugiausia posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Jeigu alternatyvūs sprendimų projektai surenka po lygiai balsų ir dėl to neįmanoma nustatyti, kuris sprendimo projektas pasirinktas, dėl jų balsuojama pakartotinai. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 60 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad alternatyva nepasirinkta. Pakartotinai alternatyvūs sprendimų projektai gali būti svarstomi kitame Tarybos posėdyje.
58. Iš alternatyvių sprendimų projektų pasirinkus vieną, dėl jo priėmimo balsuojama šiame Reglamente nustatyta bendra tvarka.
59. Tarybos narių atviro balsavimo rezultatus fiksuoja elektroninė įranga arba, jei tai neįmanoma, 3 Tarybos narių balsų skaičiavimo komisija. Komisijos narius skiria posėdžio pirmininkas pagal eiliškumą, kurį protokoliniu sprendimu patvirtina Taryba. Paskirti balsų skaičiavimo komisijos nariai pasiskirsto pareigomis. Komisija pildo balsavimo rezultatų lapą, kurį pasirašo visi jos nariai. Prie Tarybos posėdžio protokolo pridedamas balsavimo rezultatų lapas.
60. Atvirai balsuojama elektronine įranga. Atvirą balsavimą galima pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jeigu taip nusprendžia Taryba.
61. Jei svarstytu klausimu buvo balsuojama, bet sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti svarstomas tik kitame Tarybos posėdyje.
62. Slapta balsuojama Įstatyme ir šiame Reglamente nustatytais atvejais. Šiuo būdu balsuojama biuleteniais, kurių formą kiekvienam balsavimui tvirtina Taryba. Tarybos nariams slapto balsavimo biuletenius išduoda Tarybos paskirta balsų skaičiavimo komisija, kuri išsirenka pirmininką ir sekretorių.
63. Slapto balsavimo vietoje turi būti balsadėžė ir slapto balsavimo kabina, kurioje Tarybos narys galėtų slaptai užpildyti biuletenį. Užpildytą biuletenį Tarybos narys įmeta į balsadėžę.
64. Pasibaigus slaptam balsavimui, balsų skaičiavimo komisija biuletenius išima iš balsadėžės, juos suskaičiuoja, balsavimo rezultatus įrašo į balsų skaičiavimo protokolą ir jį pasirašo.
65. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai ir biuleteniai, kuriuose neįmanoma nustatyti balsuotojo valios.
66. Balsų skaičiavimo komisijos slapto balsavimo biuleteniai kartu su balsų skaičiavimo protokolu pridedami prie posėdžio protokolo.
67. Jeigu balsuoti pateiktas vienas teiginys, balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Dėl dviejų alternatyvių teiginių už vieną iš jų balsuojama pagal jų pateikimo svarstyti eilę. Jeigu teiginių yra daugiau kaip du, balsuojama už teiginių poras pagal jų pateikimo eiliškumą, kol atrenkamas tas teiginys, už kurį balsuoja posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.
68. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Esant techninėms galimybėms, Tarybos posėdžiai transliuojami Savivaldybės interneto svetainėje. Po posėdžio vaizdo ir garso įrašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.
69. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir Tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jeigu nepasinaudoja Įstatymo 28 straipsnyje nustatyta teise, arba Tarybos paskirtas Tarybos narys. Tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir Tarybos posėdžių sekretorius ar jo funkcijas atliekantis darbuotojas. Posėdžio protokolas Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiamas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.
70. Tarybos sprendimai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos priimti norminiai teisės aktai registruojami ir oficialiai skelbiami Teisės aktų registre Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
71. Tarybos sprendimų įgyvendinimą kontroliuoja Taryba, Tarybos komitetai, meras ir Savivaldybės administracija.
72. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš Tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama Tarybos mažumos valanda. Jos metu kiekvienas Tarybos mažumos atstovas turi teisę užduoti iki dviejų klausimų (iš viso) merui, vicemerui (-ams), Savivaldybės administracijos direktoriui, komitetų pirmininkams, komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Jeigu posėdžio dieną nurodyti asmenys eina pareigas, jie Tarybos mažumos valandoje privalo dalyvauti ir atsakyti į jiems užduotus klausimus. Tarybos mažumos valanda trunka ne trumpiau kaip vieną valandą. Tarybos mažumos valanda organizuojama Tarybos posėdžio pabaigoje, todėl Tarybos mažumos valandai yra taikomi Tarybos posėdžiui keliami reikalavimai, t. y. jos metu daromas garso ir vaizdo įrašai, kurie yra vieši ir Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Mažumos valandoje sprendimai nėra priimami, todėl kvorumas nėra būtinas. Tarybos mažumos valandos laikas įskaitomas į Tarybos posėdžio laiką. Tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu Taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė Tarybos daugumos atstovams užduoti klausimus. Tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas Tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.
VIII SKYRIUS
TARYBOS SPRENDIMŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, TEIKIMAS IR SVARSTYMAS
73. Taryboje svarstytinus sprendimų projektus Tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui pateikia meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius.
74. Tarybos nariui draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys raštu arba žodžiu privalo informuoti merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas interesų konfliktą keliantis klausimas).
75. Tarybos narys Tarybos posėdyje, prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Taryba dėl sprendimo dėl Tarybos nario pareikšto nusišalinimo nepriėmimo balsuoja prieš pradėdama svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.
76. Sprendimo projektas Tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui pateikiamas ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų iki Tarybos posėdžio (neįskaitant posėdžio dienos).
77. Tarybos sprendimų projektai rengiami vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymu, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117„Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“.
78. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai arba Savivaldybės administracijos darbuotojai Tarybos sprendimų projektus derina Savivaldybės mero nustatyta tvarka. Kiti subjektai, turintys teisę pateikti Tarybai sprendimų projektus, juos rengia ir privalo suderinti su Savivaldybės administracijos Teisės ir viešųjų pirkimų skyriaus valstybės tarnautoju arba darbuotoju, kuriam pavesta derinti tokio pobūdžio Tarybos sprendimų projektus, ir Savivaldybės administracijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.
79. Jeigu sprendimu keičiami, papildomi tvarkų aprašai, taisyklės, reglamentai ir pan., prie teikiamo projekto pridedamas ir lyginamasis variantas. Sprendimo projekto lyginamasis variantas nerengiamas, kai sprendimu tvirtinami teisės aktai dėstomi nauja redakcija ir kai siūloma juos pripažinti netekusiais galios.
80. Prie sprendimo projekto pridedamas aiškinamasis raštas. Jame turi būti nurodoma:
81. Rengiant Tarybos sprendimo projektą, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, privalo būti atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas, vadovaujantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo ir įgyvendinimo“ . Sprendimą dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo priima teisės akto projekto rengėjas. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai pateikiami aiškinamajame rašte.
82. Aiškinamieji raštai turi būti suderinti su Savivaldybės administracijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.
83. Sprendimo projekto derinimo (gali būti su pastabomis ir pasiūlymais) ir pasirašymo faktas patvirtinamas atitinkamo asmens įstaigos naudojamos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis sudarytu nekvalifikuotu elektroniniu parašu.
84. Dėl techninių ar kitų priežasčių nesant galimybių sprendimo projekto suderinti ar pasirašyti nekvalifikuotu elektroniniu parašu įstaigos naudojamoje dokumentų valdymo sistemoje, gali būti teikiamas popierinis sprendimo projektas, patvirtintas atitinkamų asmenų parašais.
85. Suderintą sprendimo projektą registruoja Tarybos posėdžių sekretorius ar jo funkcijas atliekantis darbuotojas.
86. Užregistruotas sprendimo projektas gali būti pakeistas projekto teikėjui pateikus rašytinį prašymą Tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui. Prašyme turi būti nurodyti sprendimo projekto pakeitimai, o pakeistas sprendimo projektas įkeliamas į dokumentų valdymo sistemą. Sprendimų projektų pakeitimai Tarybos posėdžių sekretoriui ar jo funkcijas atliekančiam darbuotojui turi būti pateikiami ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Susijusių sprendimų projektų pakeitimai turi būti pateikti vienu metu. Vėliau sprendimo projektą pakeisti galima tik Tarybos posėdžio metu, sutikus posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai.
87. Užregistruoti sprendimų projektai artimiausią darbo dieną po registracijos paskelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės gyventojai pastabas ir pasiūlymus dėl paskelbtų sprendimų projektų raštu gali pateikti merui per 5 darbo dienas nuo jų paskelbimo. Gyventojai gali dalyvauti svarstant sprendimų projektus Tarybos komitetuose ir Taryboje.
88. Mero potvarkis dėl Tarybos posėdžio sušaukimo jo pasirašymo dieną kartu su nuoroda į užregistruotus sprendimų projektus elektroniniu paštu išsiunčiamas Tarybos nariams susipažinti ir svarstyti komitetuose. Projektą nagrinėsiančius komitetus paskiria meras, atsižvelgdamas į komitetų veiklos sritis. Komiteto nario siūlymu, pritarus posėdyje dalyvaujančių komiteto narių daugumai, komitete gali būti nagrinėjami ir kiti (komitetui nepriskirti) Tarybos posėdžiui pateikti sprendimų projektai.
IX SKYRIUS
TARYBOS NARIŲ PAKLAUSIMAI
90. Tarybos nario paklausimu yra laikomas Savivaldybės kompetencijai priskirtas klausimas, Tarybos nario raštu pateiktas Savivaldybės institucijai, Savivaldybės administracijai, kitai Savivaldybės įstaigai, įmonei ar organizacijai, taip pat valstybės institucijai, kuri veikia Savivaldybės teritorijoje, klausimas, susijęs su Tarybos nario įgaliojimų vykdymu.
91. Paklausime turi būti nurodyta paklausimą pateikusio Tarybos nario vardas ir pavardė, paklausimo gavėjas, kuriam teikiamas paklausimas, aiškiai išdėstyta problemos esmė ir suformuluotas konkretus klausimas, į kurį norima gauti atsakymą.
92. Savivaldybės institucijai, Savivaldybės administracijai teikiami paklausimai registruojami tą pačią dieną ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną organizuojamas jų įteikimas atitinkamai institucijai, įstaigai, įmonei ar organizacijai.
93. Į paklausimą turi būti atsakyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
94. Jeigu, Tarybos nario nuomone, į jo paklausimą buvo atsakyta netinkamai, paklausimą pateikęs Tarybos narys gali raštu kreiptis į merą, prašydamas artimiausiame Tarybos posėdyje su atsakymu į paklausimą supažindinti Tarybos narius. Tokiame rašte turi būti nurodyti argumentai, dėl kokių priežasčių Tarybos nario netenkina pateiktas atsakymas.
95. Paklausimas gali būti pateikiamas ir Tarybos posėdžio metu, išnagrinėjus darbotvarkėje numatytus klausimus. Paklausimas pagarsinamas posėdžio pabaigoje ir pateikiamas Tarybos posėdžio sekretoriui. Paklausimui įgarsinti skiriama iki 2 min. Į Tarybos posėdyje paviešintus paklausimus atsakymai pateikiami artimiausiame Tarybos posėdyje.
X SKYRIUS
TARYBOS BENDRAVIMAS SU GYVENTOJAIS
97. Pagrindinės bendravimo su gyventojais formos ir būdai:
97.1. informacijos teikimas Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama: Tarybos posėdžių darbotvarkės, Tarybos sprendimų projektai, priimti Tarybos sprendimai bei kita informacija, susijusi su Tarybos veikla;
97.2. vieši Tarybos sprendimų projektų ir kitų klausimų svarstymai komitetuose, Tarybos sudarytose komisijose ir Tarybos posėdžio metu;
97.4. asmenų prašymų nagrinėjimas: Tarybos nariai nagrinėja gautus gyventojų prašymus ir teikia atsakymus į juos;
97.5. Tarybos narių atsiskaitymas už savo veiklą: Tarybos nariai ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito rinkėjams;
98. Bendravimas su gyventojais vyksta tarp Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių, Tarybos nariams priimant nuolatinius Savivaldybės gyventojus ir dalyvaujant susitikimuose su Savivaldybės nuolatiniais gyventojais seniūnijose ar rengiant tokį susitikimą patiems.
99. Bendravimas su gyventojais gali vykti gyventojams raštu kreipiantis į Tarybos narius arba asmeniškai susitinkant Tarybos narių pasirinktu laiku.
100. Tarybos nariai pateikia savo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą, kurie skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
101. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą kiekvienas Tarybos narys vykdo savarankiškai. Priimant nuolatinius Savivaldybės gyventojus, Tarybos nariai gali naudotis viena iš Savivaldybės administracijos salių ar seniūnijų patalpomis. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti Savivaldybės administracijos patalpose, jo laiką, konkrečią vietą derina su Savivaldybės administracijos direktoriumi. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą vienu metu gali vykdyti keli Tarybos nariai.
XI SKYRIUS
ATASKAITŲ PATEIKIMAS TARYBAI IR GYVENTOJAMS
102. Tarybos narys ne rečiau kaip vieną kartą per metus turi atsiskaityti Savivaldybės nuolatiniams gyventojams, dalyvaudamas Savivaldybės administracijos rengiamuose Tarybos narių susitikimuose su Savivaldybės nuolatiniais gyventojais seniūnijose arba surengdamas tokį susitikimą pats apie tai informuodamas Savivaldybės administraciją arba Tarybos posėdžių sekretorių, o jeigu jo nėra, – jo funkcijas atliekantį darbuotoją.
103. Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Tarybai ir bendruomenei. Ši informacija apie mero veiklos rezultatus įtraukiama į Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas. Savivaldybės kontrolierius kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos parengia ir Tarybos nariams jų viešai skelbiamais elektroninio pašto adresais išsiunčia išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Sprendimo projektas dėl Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo teikiamas ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 15 d., o sprendimą Taryba priima iki liepos 1 d.
104. Savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė), Savivaldybės valdomų įmonių metinių ataskaitų rinkiniai kasmet ne vėliau kaip iki gegužės 10 d. teikiami Savivaldybės merui, kuris inicijuoja atitinkamų Tarybos sprendimų projektų rengimą. Dėl metinių ataskaitų rinkinių Taryba priima sprendimus iki liepos 1 d.
105. Jeigu Taryba paprastosios Tarybos kompetencijos klausimus: Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) metinių ataskaitų rinkinių tvirtinimą ir Savivaldybės valdomų įmonių metinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių pranešimų ir (ar) veiklos ataskaitų tvirtinimą – yra perdavusi Savivaldybės merui, nurodyti metinių ataskaitų rinkiniai teikiami Savivaldybės merui ir jo tvirtinami Reglamento 104 punkte nurodytais terminais.
106. Savivaldybės kontrolierius kartą per metus atsiskaito Tarybai už Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą, pateikdamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir parengdamas Tarybos sprendimo projektą. Taryba sprendimą dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinio priima iki einamųjų metų liepos 1 d. Tarybai priėmus sprendimą dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės kontrolierius jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.
107. Taryba vykdo mero ir kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, priežiūrą, kviesdama juos į komitetų ir komisijų posėdžius, užduodama klausimus raštu, taip pat pateikdama klausimus merui ir kviestiems kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, vadovams žodžiu Tarybos posėdžio metu. Ne mažiau kaip 9 Tarybos nariai gali pateikti merui raštišką reikalavimą pakviesti į Tarybos posėdį Savivaldybės įstaigos ar Savivaldybės valdomos įmonės vadovą pristatyti Kaišiadorių rajonui aktualų klausimą ir atsakyti į Tarybos narių paklausimus. Tokiu atveju meras privalo pakviesti įstaigos ar įmonės vadovą į posėdį, o šis privalo į jį atvykti, pristatyti klausimą ir atsakyti į Tarybos narių paklausimus.
XII SKYRIUS
TARYBOS NARIŲ ATLYGINIMAS
109. Tarybos nariams už darbą atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Tarybos nariams nustatomas 20 procentų Savivaldybės mero darbo užmokesčio dydžio atlyginimas.
110. Tarybos opozicijos lyderiui ir Tarybos komitetų ir nuolatinių komisijų pirmininkams nustatomas 20 procentų didesnio dydžio Tarybos narių atlyginimas, Tarybos komitetų ir nuolatinių komisijų pirmininkų pavaduotojams nustatomas 10 procentų didesnio dydžio Tarybos narių atlyginimas. Jeigu Tarybos narys vienu metu eina kelias pareigas, jam mokamas tas Tarybos nario atlyginimas, kurio nustatytas dydis yra didesnis.
111. Tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai Tarybos nario praleistų to mėnesio Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių skaičiui, nepriklausomai nuo nedalyvavimo aplinkybių, išskyrus tuos atvejus, kai Tarybos narys Tarybos nustatyta tvarka yra išvykęs į komandiruotę.
112. Tarybos nario atlyginimas apskaičiuojamas taip: suskaičiuojamas einamojo mėnesio bendras Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių skaičius, taip pat suskaičiuojamas einamojo mėnesio praleistų Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių skaičius. Tarybos nario atlyginimas mažinamas tiek procentų, kiek procentų Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys Tarybos narys yra, posėdžių buvo praleista.
113. Jei einamąjį mėnesį nebuvo Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių nariu yra Tarybos narys, posėdžių, Tarybos nariui mokamas visas Tarybos nario atlyginimas. Jei einamąjį mėnesį Tarybos narys praleidžia visus Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių nariu yra Tarybos narys, posėdžius, Tarybos nariui Tarybos nario atlyginimas nemokamas.
114. Nuolatinių komisijų sekretoriai arba patys pirmininkai iki kiekvieno mėnesio paskutinės darbo dienos pateikia Tarybos posėdžių sekretoriui, o jeigu jo nėra, – mero paskirtam valstybės tarnautojui arba Savivaldybės administracijos darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, duomenis apie Tarybos narių dalyvavimą / nedalyvavimą. Tarybos posėdžių sekretorius, o jo nesant – mero paskirtas valstybės tarnautojas arba Savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, pažymą-suvestinę (priedas) apie Tarybos narių praleistus ir lankytus posėdžius perduoda Buhalterijos skyriui iki kito mėnesio 3 d.
115. Tarybos narys turi teisę atsisakyti šio atlyginimo. Tam jis pateikia rašytinį prašymą merui dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui atlyginimas už darbą, atliekant Tarybos nario pareigas, neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.
116. Informacija apie Tarybos narių Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos posėdžių lankomumą ir atlyginimus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje kiekvieną kalendorinį mėnesį – už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 15 d.
117. Tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų posėdžių, priėmimų ir susitikimų su Savivaldybės nuolatiniais gyventojais bei tais atvejais, kai Tarybos narys Tarybos nustatyta tvarka yra išvykęs į komandiruotę, Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje.
XIII SKYRIUS
KITŲ PROCEDŪRINIŲ KLAUSIMŲ SPRENDIMAS
118. Meras teikia Tarybai vicemero (-ų) kandidatūras, parengdamas Tarybos sprendimo projektą (-us) Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka.
119. Meras turi teisę ne vėliau kaip per 5 darbo dienas motyvuotai grąžinti Tarybos priimtus teisės aktus Tarybai pakartotinai svarstyti. Merui, motyvuotai grąžinus Tarybai jos priimtą teisės aktą pakartotinai svarstyti, Tarybos posėdis turi būti sušauktas ir teisės aktas Tarybos pakartotinai apsvarstytas iš naujo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo teisės akto grąžinimo dienos.
120. Meras gali siūlyti Tarybai pavesti Kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių atitikties, finansinį ir veiklos auditą. Dėl tokio siūlymo yra parengiamas Tarybos sprendimo projektas, kuris teikiamas ir svarstomas Tarybos posėdyje bendra Reglamento nustatyta tvarka.
121. Meras atstovauja pats arba raštu, nurodydamas įgaliotinio teises, įgalioja kitus asmenis atstovauti Savivaldybei teisme, bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ar užsienio šalių institucijomis, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis.
122. Meras priima sprendimus dėl savo paties atostogų ir tarnybinių komandiruočių. Šiais atvejais meras priima potvarkį, kuriame taip pat nurodomas vicemeras, pavaduosiantis merą jo atostogų ar tarnybinių komandiruočių metu. Pavaduojančio vicemero nurodyti nereikia tuo atveju, jei atskiru mero potvarkiu yra paskirtas merą pavaduojantis vicemeras. Apie merui suteiktas atostogas ar tarnybinę komandiruotę per 1 darbo dieną nuo potvarkio priėmimo dienos informuojami Tarybos nariai elektroniniu paštu arba per Savivaldybės dokumentų valdymo sistemą.
123. Taryba savo sprendimu, pagal šio Reglamento VIII skyriuje nustatytą tvarką, gali deleguoti savo narius į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir suteikti jiems įgaliojimus.
124. Savivaldybės biudžeto projektas teikiamas ir svarstomas Reglamento VIII skyriaus nustatyta tvarka. Biudžetiniais metais Taryba biudžetą gali tikslinti. Sprendimai dėl papildomų ir planą viršijančių biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo gali būti priimami atsižvelgiant į Savivaldybės mero siūlymą. Meras siūlymą pateikia įvertinęs išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimą šiuo klausimu. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimas nurodomas Tarybai teikiamo sprendimo projekto aiškinamajame rašte.
125. Taryba sprendimu gali pavesti paprastąja kompetencija numatytus konkrečius įgaliojimus vykdyti merui. Jeigu meras dėl viešųjų ir privačių interesų konflikto negali vykdyti nustatytų ir Tarybos jam perduotų įgaliojimų, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba.
126. Seniūnaičių sueigos sprendimus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo seniūnas išsiunčia Savivaldybės merui, pateikdamas ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Taryba ir meras privalo įvertinti seniūnaičių sueigos sprendimus. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje. Tokiu atveju Savivaldybės meras paveda Savivaldybės administracijos direktoriui išnagrinėti seniūnaičių sueigos sprendimą bei parengti atitinkamą Tarybos sprendimo projektą. Tarybos sprendimo projektas teikiamas Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra mero kompetencija, meras, gavęs Savivaldybės administracijos direktoriaus išvadą, priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Taryba ir meras privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Tarybos ir mero sprendimai dėl seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.
127. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų priėmimo seniūnas išsiunčia Savivaldybės merui, pateikdamas ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, jie vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje. Tokiu atveju Savivaldybės meras paveda Savivaldybės administracijos direktoriui išnagrinėti seniūnaičių sueigos sprendimą bei parengti atitinkamą Tarybos sprendimo projektą. Tarybos sprendimo projektas teikiamas Reglamento VIII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu šių sprendimų vertinimas priklauso mero kompetencijai, jis, gavęs Savivaldybės administracijos direktoriaus išvadą, įvertina šiuos sprendimus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Taryba ar meras, laikydamiesi Įstatyme nustatytų vietos gyventojų informavimo reikalavimų, skelbia savo vertinimus dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodydama vertinimo motyvus dėl veiksmų nesiėmimo arba numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.
XIV SKYRIUS
PASIŪLYMŲ NUSTATYTI AR PANAIKINTI GYVENAMĄSIAS VIETOVES, NUSTATYTI IR KEISTI JŲ TERITORIJŲ RIBAS, SUTEIKTI IR KEISTI PAVADINIMUS GYVENAMOSIOMS VIETOVĖMS TEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA
128. Iniciatyvos teisę teikti pasiūlymą (-us) nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms (toliau – pasiūlymai) turi gyvenamųjų vietovių vietos gyventojai, jose veikiantys juridiniai asmenys, jose esančio nekilnojamojo turto savininkai ir savivaldybės institucijos šiame skyriuje nustatyta tvarka.
129. Gyventojų iniciatyvos teisę teikti šio Reglamento 128 punkte nurodytus pasiūlymus turi ne mažiau kaip 10 procentų atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, gyventojų, turinčių teisę rinkti Tarybą. Gyventojai argumentuotus pasiūlymus teikia Savivaldybės merui raštu, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą bei pateikdami šiame punkte nurodytą kiekį gyventojų, pritariančių pasiūlymams, parašų. Gyventojai, pritariantys pasiūlymams, pasirašydami turi nurodyti savo vardą, pavardę, gimimo metus, deklaruotą gyvenamąją vietą ir pasirašyti.
130. Juridiniai asmenys, veikiantys gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, kartu su pasiūlymais turi pateikti atitinkamo savo valdymo organo, kuris pagal atitinkamų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, įstatus (nuostatus) yra kompetentingas atstovauti juridiniam asmeniui teikdamas analogiško pobūdžio siūlymus ir kreipimus, rašytinį kreipimąsi, pasirašytą juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas. Juridiniai asmenys su pasiūlymais Savivaldybės merui pateikia savo įregistravimo Juridinių asmenų registre išrašo kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat duomenis, kurie pagrįstų, kad juridinis asmuo vykdo veiklą atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, teritorijoje. Taip pat pateikiamas dokumentas dėl juridinio asmens vadovo skyrimo, o jei pasiūlymus pasirašo įgaliotas asmuo – ir įgaliojimas pasirašyti pasiūlymus.
131. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai argumentuotus pasiūlymus teikia Savivaldybės merui, pagrįsdami pasiūlymų aktualumą ir reikalingumą. Gyvenamojoje vietovėje esančio nekilnojamojo turto savininkai kartu su pasiūlymu turi pateikti teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą Nekilnojamojo turto registro išrašo kopiją, pagrindžiančią nekilnojamojo turto buvimą atitinkamoje gyvenamojoje vietovėje faktą.
132. Meras iniciatyvos teisę teikti pasiūlymus įgyvendina pateikdamas Tarybai sprendimo projektą dėl pritarimo pasiūlymams.
133. Taryba pasiūlymų iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių reikalavimu, pateikus Tarybai argumentuotus pasiūlymus, kuriuose išdėstoma problemos esmė, pagrindžiama, kodėl pasiūlymai yra aktualūs ir reikalingi. Reikalavimą pasirašo visi iniciatyvinės grupės nariai.
134. Pateiktus pasiūlymus preliminariai nagrinėja meras ir prireikus raštu paprašo pasiūlymus pateikusių subjektų per 5 kalendorines dienas ištaisyti trūkumus. Jei trūkumai nustatytu laiku nepašalinami, pasiūlymai paliekami nenagrinėti.
135. Tarybos sprendimo projektas dėl pritarimo pasiūlymams nustatyti ar panaikinti gyvenamąsias vietoves, nustatyti ir keisti jų teritorijų ribas, suteikti ir keisti pavadinimus gyvenamosioms vietovėms rengiamas Savivaldybės administracijos, teikiamas mero ir svarstomas Reglamento nustatyta tvarka.
XV SKYRIUS
VIETOS GYVENTOJŲ APKLAUSA
137. Gyventojai savo nuomonę viešųjų savivaldybės reikalų tvarkymo klausimais, kuriuos Savivaldybė sprendžia atlikdama savarankiškąsias funkcijas, gali pareikšti dalyvaudami vietos gyventojų apklausoje (toliau – apklausa).
139. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso savivaldybės gyventojams, Tarybai, merui ir seniūnui.
141. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių grupės reikalavimu. Tarybos nariai, pageidaujantys inicijuoti apklausos paskelbimą, raštu kreipiasi į Savivaldybės merą. Reikalavime turi būti nurodyta apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Reikalavimą pasirašo visi grupės nariai. Prie reikalavimo pridedamas mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Savivaldybės meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo.
142. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina priimdamas mero potvarkį dėl apklausos paskelbimo.
143. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Tokiu atveju seniūnas privalo raštu kreiptis į Savivaldybės merą. Kreipimesi turi būti nurodyta apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, apklausos teritorija. Kreipimąsi pasirašo seniūnas. Prie kreipimosi pridedama seniūnaičių sueigos protokolo kopija, mero potvarkio dėl apklausos paskelbimo projektas su aiškinamąja medžiaga, kur išdėstomi apklausos paskelbimo motyvai, tikslingumas, nurodomas lėšų poreikis. Meras, gavęs pateiktą seniūno iniciatyvą paskelbti apklausą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo paskelbti apklausą.
144. Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta apklausai teikiamo klausimo (teikiamų) tekstas, apklausos teritorija, būdas, data, vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą (atstovus).
146. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų.
147. Paskelbti apklausos rezultatai (gyventojų nuomonė dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų) turi būti svarstomi artimiausiame Tarybos posėdyje, jeigu savo nuomonę pateiktu klausimu pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje. Tarybos sprendimo projektą šiame punkte nurodytu klausimu teikia Savivaldybės meras. Tarybos sprendimo projektas rengiamas, derinamas, svarstomas ir teikiamas Tarybos komitetams ir Tarybai bendra šiame Reglamente nustatyta Tarybos sprendimų projektams rengti, derinti, svarstyti nustatyta tvarka, įvertinant Įstatyme įtvirtintus privalomuosius reikalavimus sprendimams dėl apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų).
148. Šio Reglamento 137–147 punktai netaikomi, kai organizuojamas konsultavimasis su vietos gyventojais dėl klausimų, nurodytų Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme. Konsultuojantis su vietos gyventojais dėl klausimų, nurodytų Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, taikomos šiame įstatyme, jo lydimuosiuose teisės aktuose bei Reglamento 128–136 punktuose įtvirtintos nuostatos.
XVI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
veiklos reglamento
priedas
(Pažymos-suvestinės forma)
PAŽYMA-SUVESTINĖ
APIE TARYBOS NARIŲ DALYVAVIMĄ / NEDALYVAVIMĄ
20__ METŲ __________________MĖNESĮ VYKUSIUOSE TARYBOS, KOMITETŲ, NUOLATINIŲ KOMISIJŲ IR KOLEGIJOS POSĖDŽIUOSE
Eil. nr. |
Tarybos nario vardas, pavardė |
Posėdžio (Tarybos, komiteto, nuolatinės komisijos, kolegijos), kuriame Tarybos narys dalyvavo, data / rūšis |
Tarybos nario pareigos (Opozicijos lyderis, komiteto, nuolatinės komisijos pirmininkas; komiteto, nuolatinės komisijos pirmininko pavaduotojas; tarybos, komiteto, nuolatinės komisijos, kolegijos narys) |
Dalyvavo (TAIP) |
Nedalyvavo (NE) |
1. |
...... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendras posėdžių skaičius |
.... |
X |
.... |
.... |
|
2. |
...... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendras posėdžių skaičius |
.... |
X |
.... |
.... |
|
3. |
...... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendras posėdžių skaičius |
.... |
X |
.... |
.... |
|
4. |
..... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Parengė
(pareigos)
(parašas)
(vardas, pavardė)
Pakeitimai:
1.
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. V17E-257, 2023-08-31, paskelbta TAR 2023-08-31, i. k. 2023-17227
Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. V17E-62 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. V17E-14, 2025-01-30, paskelbta TAR 2025-01-31, i. k. 2025-01340
Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. V17E-62 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ pakeitimo