Suvestinė redakcija nuo 2024-12-11
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-08-12, i. k. 2022-17069
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-03 „SKATINTI VERSLUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. rugpjūčio 12 d. Nr. A1-531
Vilnius
Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu, 87.2 papunkčiu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 929 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“,
Preambulės pakeitimai:
Nr. A1-889, 2024-12-10, paskelbta TAR 2024-12-10, i. k. 2024-21873
t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. rugpjūčio 12 d. įsakymu Nr. A1-531
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2024 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. A1-889
redakcija)
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS
NR. 09-001-02-03-03 „SKATINTI VERSLUMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rezultato rodiklio kodas |
Rezultato rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rezultato rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rezultato rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
|||||
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-09-001-02-03-03-01 |
Sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis |
procentai |
98 (2021 m.) |
80 (2024 m.) |
80 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO PLANAS
Finansavimo šaltiniai |
Finansavimo apimtis, eurais; iš jų: |
||
Nacionalinio pažangos plano (toliau – NPP) finansinėse projekcijose numatytų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomai skirtų lėšų suma |
NPP finansinėse projekcijose nenumatytų papildomų lėšų poreikio suma |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
- |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
2 118 071 |
- |
- |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas |
922 115 |
- |
- |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
1 195 956 |
- |
- |
1.3. Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama |
7 699 200 |
- |
- |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“) |
922 115 |
- |
- |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“) |
6 777 085 |
- |
- |
1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos |
- |
- |
- |
2. Kitos lėšos |
- |
- |
- |
2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos |
- |
- |
- |
2.2. Privačios lėšos |
- |
- |
- |
2.3. Kitos viešosios lėšos |
- |
- |
- |
IŠ VISO: |
9 817 271 |
- |
- |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo (DV; IN; LG; Neprisidedama) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma, eurais |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Europos Sąjungos lėšų fondas, regionas (Vidurio ir vakarų Lietuvos, Sostinės) |
Rodiklio (rezultato, produkto) kodas, pavadinimas ir matavimo vnt. |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (metai) |
Administruojan-čioji institucija |
Dalyvaujan-čioji institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
1. Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.1. Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione |
I |
UAB ILTE (toliau – ILTE) |
Pj |
LG |
D |
922 115 |
2021–2027 IP, ES |
Sostinės regionas |
P-09-001-02-03-03-01 – paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius, įmonės |
74 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) |
- |
922 115 |
2021–2027 IP, BF |
Sostinės regionas |
R-09-001-02-03-03-01 – sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis, procentai |
80 (2029 m.) |
||||||||
1.2. Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
ILTE |
Pj |
LG |
D |
6 777 085 |
2021–2027 IP, ES |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
P-09-001-02-03-03-01 – paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius, įmonės |
319 (2029 m.) |
CPVA |
- |
1 195 956 |
2021–2027 IP, BF |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
R-09-001-02-03-03-01 – sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis, procentai |
80 (2029 m.) |
Pastabos:
2. Lentelės 4 stulpelyje nurodomas projektų atrankos būdas: Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
3. Lentelės 5 stulpelyje pažymima, prie kurių horizontaliųjų principų įgyvendinimo bus prisidedama tiesiogiai (jei prisidedama). Jei prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo bus prisidedama, horizontalieji principai nurodomi šiais trumpiniais: darnaus vystymosi – DV; inovatyvumo (kūrybingumo) – IN; lygių galimybių visiems – LG. Jei prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo nebus prisidedama, nurodoma „Neprisidedama“.
5. Lentelės 8 stulpelyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES fondų parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES fondų paramos bendrojo finansavimo lėšos).
7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
______________________________
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“
aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-03 „SKATINTI VERSLUMĄ“ 1 VEIKLOS „SUBSIDIJŲ DARBO UŽMOKESČIUI TEIKIMAS VERSLUMO SKATINIMO FONDO 2014–2020, FINANSUOJAMO IŠ EUROPOS SOCIALINIO FONDO, PASKOLŲ GAVĖJAMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS IR JŲ RODIKLIAI
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) ir bendrojo finansavimo (toliau – BF) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ 1.1 poveiklę „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklę „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
1. VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|
||||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavi-mo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos (Taip / Ne) |
|
1.1. 1.1 po-veiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione“ |
ESIP lėšos, BF lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.4. Skatinti savarankišką užimtumą ir darbo vietų kūrimą, padedant jauniems verslams įsitvirtinti rinkoje |
137 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuoja-ma į teritoriškumą |
26 – kitos nenurodytos paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Ne |
|
1.2. 1.2 po-veiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ |
ESIP lėšos, BF lėšos |
4 |
4.1 |
4.1.4. Skatinti savarankišką užimtumą ir darbo vietų kūrimą, padedant jauniems verslams įsitvirtinti rinkoje |
137 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuoja-ma į teritoriškumą |
26 – kitos nenurodytos paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Ne |
|
Pastabos:
1. Lentelės 3 stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
2. Lentelės 4 stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
3. Lentelės 5 stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Lentelės 6 stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
5. Lentelės 13 stulpelyje sąvoka „Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės), 721 punkte.
2. Veiklos ar poveiklės rodikliai |
|||
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
2.1. 1.1 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione“ |
|||
2.1.1. Paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius |
P-09-001-02-03-03-01 (P.B.2.0519) |
Įmonės |
74, 2029 m. |
2.1.2. Sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis |
R-09-001-02-03-03-01 (R.S.2.3503) |
Procentai |
80, 2029 m. |
2.2. 1.2 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ |
|||
2.2.1. Paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius |
P-09-001-02-03-03-01 (P.B.2.0519) |
Įmonės |
319, 2029 m. |
2.2.2. Sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis |
R-09-001-02-03-03-01 (R.S.2.3503) |
Procentai |
80, 2029 m. |
Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės 2 stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
3. Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas 1 priede. |
II SKYRIUS
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
4. Taikomi teisės aktai ir, jei taikoma, Finansavimo sąlygų apraše vartojamos sąvokos |
||||||||||||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 4.1. Bendrieji teisės aktai: 4.1.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 4.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 4.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 4.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060; 4.1.5. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 4.1.6. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas; 4.1.7. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas; 4.1.8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimas Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“; 4.1.9. Taisyklės; 4.1.10. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės). 4.2. Specialieji teisės aktai: 4.2.1. Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas; 4.2.2. Lietuvos Respublikos asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymas; 4.2.3. Lietuvos Respublikos įstatymas dėl užsieniečių teisinės padėties; 4.2.4. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;4.2.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir „Europos socialinio fondo +“ Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo; 4.2.6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 929 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos patvirtinimo“; 4.2.7. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. gegužės 2 d. įsakymas Nr. A1-319 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ schemos pavirtinimo“; 4.2.8. Socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2024 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. 4-532 „Dėl Socialinio verslo subjekto statuso įgijimo ir netekimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. |
||||||||||||||
5. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
||||||||||||||
5.1. Reikalavimai projektams |
||||||||||||||
5.1.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą bus finansuojamas jungtinis projektas (toliau – JP): 5.1.1.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą remiamos JP 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ poveiklės: 5.1.1.1.1. 1.1 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione“; 5.1.1.1.2. 1.2 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“. 5.1.2. Šios lentelės 5.1.1.1 papunktyje nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną JP. JP veikla priskiriama vienam iš regionų, neatsižvelgiant į tai, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 5.1.3. JP taikoma finansavimo forma – dotacija. 5.1.4. JP įgyvendinti skiriama iki 7 699 200 (septynių milijonų šešių šimtų devyniasdešimt devynių tūkstančių dviejų šimtų) eurų Europos Sąjungos fondų lėšų ir iki 2 118 071 (dviejų milijonų šimto aštuoniolikos tūkstančių septyniasdešimt vieno) euro bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 5.1.4.1. iki 922 115 (devynių šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių šimto penkiolikos) eurų Europos Sąjungos fondų lėšų ir iki 922 115 (devynių šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių šimto penkiolikos) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 5.2.1 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti; 5.1.4.2. iki 6 777 085 (šešių milijonų septynių šimtų septyniasdešimt septynių tūkstančių aštuoniasdešimt penkių) eurų Europos Sąjungos fondų lėšų ir iki 1 195 956 (vieno milijono šimto devyniasdešimt penkių tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimt šešių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 5.2.2 papunktyje nurodytai poveiklei finansuoti. 5.1.5. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamo JP įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė nei iki 2029 m. rugsėjo 30 d. 5.1.6. JP turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. 5.1.7. Matomumo ir informavimo apie JP veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. Papildomai JP vykdytojas turi užtikrinti potencialių JP projektų pareiškėjų informavimą apie galimybę gauti finansavimą, pasirenkant efektyvias visuomenės informavimo priemones (pvz.: internetinė žiniasklaida, socialiniai tinklai, televizija). 5.1.8. JP 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ poveiklės, nurodytos šios lentelės 5.1.1.1.1 ir 5.1.1.1.2 papunkčiuose, negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, jei šioms poveiklėms finansuoti skyrus Europos Sąjungos fondų lėšų, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą. 5.1.9. JP 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ poveiklės, nurodytos šios lentelės 5.1.1.1.1 ir 5.1.1.1.2 papunkčiuose, turi būti įgyvendinamos taip, kad būtų užtikrintas Finansavimo sąlygų aprašo I skyriaus 2 punkto lentelėje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimas. 5.1.10. Įgyvendinant JP projektus turi būti paremti ne mažiau kaip 1 138 (vienas tūkstantis šimtas trisdešimt aštuoni) šios lentelės 7.1.2 papunktyje nurodytos tikslinės grupės asmenys, iš kurių ne mažiau kaip 455 (keturi šimtai penkiasdešimt penki) (40 proc.) turi priklausyti šios lentelės 7.1.2.1–7.1.2.5 papunkčiuose nurodytoms prioritetinėms tikslinėms grupėms. 5.1.11. Šios lentelės 5.1.1.1 papunktyje nurodytos veiklos poveiklėms vykdyti JP vykdytojo parengtas PĮP, prieš pateikiant jį administruojančiai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai, su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija nederinamas. |
||||||||||||||
5.2. Reikalavimai pareiškėjams |
||||||||||||||
Galimas pareiškėjas – UAB ILTE. |
||||||||||||||
5.3. Reikalavimai partneriams |
||||||||||||||
Partneriai negalimi. |
||||||||||||||
6. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||||||||||||
6.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams |
||||||||||||||
6.1.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą remiama JP projektų veikla – subsidijų darbuotojo (-ų) darbo užmokesčiui teikimas. 6.1.2. Maksimali JP projekto įgyvendinimo trukmė – 18 mėn. Ji skaičiuojama nuo JP vykdytojo sprendimo skirti finansavimą JP projektui įgyvendinti priėmimo dienos. 6.1.3. Didžiausia leistina JP projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma – 50 procentų faktiškai pagal Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ schemos pavirtinimo“, išduotos ir panaudotos skatinamosios finansinės priemonės „Verslumo skatinimas 3“ (toliau – skatinamoji priemonė VSF3) paskolos lėšų sumos, bet ne daugiau kaip 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų. 6.1.4. Reikalavimai JP projektų atrankai: 6.1.4.1. JP projektų atranka vykdoma kaip tęstinė projektų atranka; 6.1.4.2. kvietimus teikti JP projektų paraiškas rengia JP vykdytojas. Kvietimas teikti JP projektų paraiškas skelbiamas svetainėje www.esinvesticijos.lt ir JP vykdytojo interneto svetainėje www.ilte.lt; 6.1.4.3. kvietimas teikti JP projektų paraiškas gali būti stabdomas anksčiau nustatyto JP projektų paraiškų teikimo pabaigos termino, jeigu pagal JP vykdytojo priimtus sprendimus dėl JP projektų finansavimo būtų paskirstyta visa konkrečiam kvietimui skirta finansavimo lėšų suma arba, jeigu JP vykdytojas, paskelbęs kvietimą teikti JP projektų paraiškas, gauna informaciją apie keičiamas JP projektų finansavimo sąlygas, turinčias įtakos JP projektų įgyvendinimui (pvz., keičiami JP projektų atrankos kriterijai, finansavimo apimtys ir (arba) intensyvumas, JP projektų įgyvendinimo laikotarpio trukmė ir (ar) kiti esminiai JP projektų įgyvendinimui taikomi reikalavimai). Informacija apie JP projektų paraiškų priėmimo ir finansavimo sutarčių pasirašymo sustabdymą ir (arba) atnaujinimą skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt ir JP vykdytojo interneto svetainėje www.ilte.lt; 6.1.4.4. JP projektų paraiškos teikiamos, vertinamos ir atrenkamos vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Finansavimo sąlygų apraše, kvietime teikti paraiškas nustatyta tvarka ir JP vykdytojo parengtu tvarkos aprašu, kuris turi būti suderintas su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir JP vykdytojo patvirtintas iki kvietimo teikti paraiškas paskelbimo. |
||||||||||||||
6.2. Reikalavimai jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
||||||||||||||
Galimi JP projektų pareiškėjai – Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjai, gavę ir panaudoję paskolos lėšas pagal skatinamąją priemonę VSF3. |
||||||||||||||
7. Projekto tikslinės grupės |
||||||||||||||
7.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą tinkamos JP ir JP projektų tikslinės grupės: 7.1.1. JP tikslinė grupė – Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjai, gavę ir panaudoję paskolas pagal skatinamąją priemonę VSF3; 7.1.2. JP projektų tikslinė grupė – JP projektų pareiškėjų darbuotojai, iš kurių prioritetinėms tikslinėms grupėms priskiriami: 7.1.2.1. asmenys, kurie per paskutinius 12 mėnesių iki įsidarbinimo pas JP projekto pareiškėją dienos ne mažiau kaip 6 mėnesius buvo registruoti Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir turėjo bedarbio statusą; 7.1.2.2. asmenys su negalia; 7.1.2.3. asmenys, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas ar perkeliamojo asmens statusas, arba asmenys, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga; 7.1.2.4. 55 metų amžiaus ir vyresni asmenys; 7.1.2.5. JP projektų pareiškėjų, turinčių socialinio verslo subjekto statusą, darbuotojai. |
||||||||||||||
8. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||||||||||||
8.1. Įgyvendinant JP ir JP projektus negali būti numatyta apribojimų, turėsiančių neigiamą poveikį įgyvendinant lygių galimybių bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ir kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi. 8.2. JP ir JP projektais turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo, sustiprinant galimybes savarankišką veiklą, verslą pasirinkusiems asmenims įsitvirtinti darbo rinkoje, kurti naujas darbo vietas (prioritetą teikiant su sunkumais darbo rinkoje susiduriantiems asmenims, socialiniam verslui), taip prisidedant prie lygių galimybių skatinimo, skurdo ir socialinės atskirties mažinimo. 8.3. Įvertinus ESIP 4.1 uždavinio planuojamų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad planuojamos finansuoti veiklos pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimas atliekamas pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo , paskolų gavėjams“ projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašą (2 priedas). |
||||||||||||||
9. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||||||||||||
9.1. Įgyvendinant JP ir JP projektus, turi būti įgyvendinamos svarbiausios Chartijoje nustatytos teisės ir principai: nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai, teisės į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsaugos, tinkamų ir teisingų darbo sąlygų, saviraiškos ir informacijos laisvės: 9.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos ar kitų pagrindų; 9.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir asmenų su negalia teisės pagal Jungtinių Tautų asmenų su negalia teisių konvenciją; 9.1.3. užtikrinamos saugios, darbuotojų sveikatą ir orumą atitinkančios darbo sąlygos, teisė į dienos ir savaitės poilsį, kasmetines apmokamas atostogas, vaiko priežiūros ir (ar) motinystės atostogas, teisė derinti darbą ir mokymąsi bei kitos darbuotojų teisės; 9.1.4. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant JP ir JP projektus, turi būti užtikrintos duomenų subjektų teisės. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679. 9.2. JP vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||||||||||||
10. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||||||||||||
Netaikoma. |
||||||||||||||
11. Reikalavimai valstybės pagalbai |
||||||||||||||
11.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą valstybės pagalba JP vykdytojui neteikiama. 11.2. Darbo užmokesčio išlaidų dalies kompensavimas JP projektų vykdytojams teikiamas kaip de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) 2023/2831. 11.3. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis JP projekto paraiškoje, Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis. 11.4. JP vykdytojas, gavęs JP projekto paraišką, įvertina: 11.4.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) 2023/2831 nustatytiems reikalavimams, užpildydamas Pavyzdinį atitikties 11.4.2. JP projekto vykdytojo sąsajas pagal Reglamente (ES) 2023/2831 nustatytą vienos įmonės sąvoką; 11.4.3. ar nebus peržengtos de minimis pagalbos suteikimo ribos (vienai įmonei – ne daugiau kaip 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį). 11.5. Suteikiamos de minimis pagalbos dydis lygus didžiausiai galimai darbo užmokesčio išlaidų dalies kompensacijos sumai. Didžiausia galima darbo užmokesčio išlaidų dalies kompensacijos suma nustatoma JP vykdytojo sprendime dėl JP projektui nustatyto finansavimo dydžio. 11.6. JP vykdytojui priėmus sprendimą dėl projektui nustatyto finansavimo dydžio, de minimis pagalba laikoma suteikta. JP vykdytojas raštu arba elektroniniu paštu informuoja JP projekto vykdytoją apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį ir pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/2831. 11.7. Per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projektui nustatyto finansavimo dydžio priėmimo dienos JP vykdytojas suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre. 11.8. JP projekto vykdytojui atsisakius darbo užmokesčio išlaidų dalies kompensavimo, nesuteikta de minimis pagalba išregistruojama iš Suteiktos valstybės pagalbos registro, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. Apie tokį atsisakymą projekto vykdytojas turi raštu informuoti JP projekto vykdytoją. 11.9. Paaiškėjus, kad JP projekto vykdytojui buvo suteikta neteisėta arba nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad šios pagalbos lėšos bus grąžintos Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo nustatyta tvarka, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“. 11.10. JP vykdytojas turi užtikrinti, kad bus laikomasi Reglamente (ES) 2023/2831 numatytos pareigos duomenis apie individualiai suteiktą de minimis pagalbą saugoti 10 finansinių metų nuo dienos, kurią paskutinį kartą pagal de minimis pagalbos schemą buvo suteikta individuali pagalba. |
||||||||||||||
12. Projektų atrankos kriterijai |
||||||||||||||
12.1. JP turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. 12.2. Specialieji ir (arba) prioritetiniai atrankos kriterijai JP nenustatomi. |
||||||||||||||
13. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||||||||||||
13.1. Kiekvienas JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. 13.2. Nustatomas šis specialusis JP projektų atrankos kriterijus:
|
||||||||||||||
14. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||||||||||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, įgyvendinus JP ir JP projektų veiklas, netaikomi. |
||||||||||||||
15. Kiti reikalavimai |
||||||||||||||
JP vykdytojas, siekdamas įsitikinti, kad JP projekto dalyvis priklauso projekto tikslinei grupei, nurodytai šios lentelės 7 punkte, turi teisę gauti šio projekto dalyvio asmens duomenis (vardą, pavardę, gimimo datą, informaciją apie asmens priklausymą tikslinei grupei ir (arba) prioritetinei tikslinei grupei), esančius registruose, valstybės ir kitose informacinėse sistemose. Kreipiantis dėl asmens duomenų pateikimo, nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, duomenų gavimo teisinis pagrindas, panaudojimo tikslas, prašomų pateikti duomenų apimtis ir duomenų pateikimo būdas arba duomenys teikiami duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka. Įgyvendinant JP ir JP projektus, turi būti laikomasi duomenų kiekio mažinimo principo – tokių duomenų tvarkyti tik tiek, kiek būtina siekiant nustatytų tikslų. |
III SKYRIUS
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI
16. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
16.1. Projektų išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 16.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos tik Finansavimo sąlygų aprašo IV skyriaus lentelės 17 punkte nurodytos išlaidos. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 16.3. Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 16.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas. 16.5. JP projektų išlaidos finansuojamos taikant Finansavimo sąlygų aprašo IV skyriaus lentelės 17.2 papunktyje nurodytą pradedančioje verslą įmonėje dirbančio darbuotojo darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. JP projekto vykdytojui už kiekvieno II skyriaus lentelės 7.1.2 papunktyje nurodytai JP projektų tikslinei grupei priklausančio įdarbinto asmens išdirbtą mėnesį kompensuojama: 16.5.1. 75 proc. fiksuotojo įkainio, jei įdarbintas asmuo priklauso bent vienai iš Finansavimo sąlygų aprašo II skyriaus lentelės 7.1.2.1–7.1.2.5 papunkčiuose nurodytų prioritetinių tikslinių grupių; 16.5.2. 50 proc. fiksuotojo įkainio, jei įdarbintas asmuo nepriklauso nė vienai Finansavimo sąlygų aprašo II skyriaus lentelės 7.1.2.1–7.1.2.5 papunkčiuose nurodytai prioritetinei tikslinei grupei. 16.6. JP ir JP projektams taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje, bet negali būti vėlesnis kaip: 16.6.1. JP taikomas – 2029 m. rugsėjo 30 d.; 16.6.2. JP projektams taikomas – 2029 m. birželio 30 d. 16.7. JP projektų administravimo išlaidos pagal šį Finansavimo sąlygų aprašą nefinansuojamos. |
IV SKYRIUS
SUPAPRASTINTAI APMOKAMŲ IŠLAIDŲ DYDŽIAI
17. Projekto veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
⊠ Indeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
17.1. Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
FN-01 |
01 |
7 proc. fiksuotoji norma |
Iš šios fiksuotosios normos finansuojamos tik JP vykdytojo išlaidos |
17.2. Pradedančioje verslą įmonėje dirbančio darbuotojo darbo užmokestis |
FĮ-38 |
- |
Pradedančioje verslą įmonėje dirbančio darbuotojo vieno mėnesio darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis |
- |
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje Metodinės pagalbos centras | Europos socialinio fondo agentūra (esf.lt). |
__________________________
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“
1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo
skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos
socialinio fondo, paskolų gavėjams“ projektų finansavimo
sąlygų aprašo
1 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-03 „SKATINTI VERSLUMĄ“ 1 VEIKLOS „SUBSIDIJŲ DARBO UŽMOKESČIUI TEIKIMAS VERSLUMO SKATINIMO FONDO 2014–2020, FINANSUOJAMO IŠ EUROPOS SOCIALINIO FONDO, PASKOLŲ GAVĖJAMS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS
i SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„PARAMĄ GAVUSIŲ LABAI MAŽŲ, MAŽŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ (ĮSKAITANT KOOPERATINES IR SOCIALINES ĮMONES) SKAIČIUS“ APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Įmonės |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Produkto rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
P-09-001-02-03-03-01 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
EECO19 |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Stebėsenos rodiklis rodo, kiek smulkaus ir vidutinio verslo subjektų (toliau – SVV subjektas) gavo paramą iš Europos socialinio fondo + (toliau – ESF+). SVV subjektas suprantamas taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Įvedamasis |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Sumuojami SVV subjektai, kuriems, kaip Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams, iš ESF+ bent kartą buvo suteikta bet kokio dydžio subsidija darbo užmokesčiui.
Tas pats SVV subjektas, kuriam, kaip Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolos gavėjui, įgyvendinant tą patį projektą, buvo suteiktos kelios subsidijos darbo užmokesčiui, skaičiuojamas vieną kartą. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai duomenų šaltiniai: JP projektų sutartys arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų.
Pirminių dokumentų, reikalingų įgyvendinant projektą, sąrašą administruojančioji institucija suderina su JP vykdytoju.
Antriniai duomenų šaltiniai – projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Stebėsenos rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.
Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu JP vykdytojas JP projekto vykdytojui išmoka bet kokio dydžio darbo užmokesčio subsidiją už bent vieną JP projekto tikslinei grupei priklausantį įdarbintą asmenį. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. + 370 651 37115 |
16. |
Kita svarbi informacija |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos bendrasis produkto rodiklis EECO19 susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu „Sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines įmones ir socialines įmones) dalis“. Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.B.2.0519. |
Ii SKYRIUS
Stebėsenos rodiklio
„SĖKMINGAI VEIKIANČIŲ PARAMĄ GAVUSIŲ LABAI MAŽŲ, MAŽŲJŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ (ĮSKAITANT KOOPERATINES IR SOCIALINES ĮMONES) DALIS“
APRAŠYMO KORTELĖ
|
Elementai |
Kodai, pavadinimai ir aprašymas |
1. |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažųjų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) dalis |
2. |
Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai |
Procentai |
3. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis |
Didėjimas |
4. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas |
Skaitinė reikšmė |
5. |
Stebėsenos rodiklio tipas |
Rezultato rodiklis |
6. |
Stebėsenos rodiklio kodas |
R-09-001-02-03-03-01 |
7. |
Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas |
Netaikoma |
8. |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys |
Stebėsenos rodiklis rodo, kokia dalis paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) (toliau – JP projektų vykdytojai) sėkmingai veikia, praėjus 12 mėnesių po darbo užmokesčio subsidijų mokėjimo pabaigos. Ar JP projektų vykdytojai sėkmingai veikia, nustato JP vykdytojas, praėjus 12 mėnesių po paskutinio darbo užmokesčio subsidijos išmokėjimo. Vadovaudamasis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenų bazės informacija, jis patikrina, ar JP projekto vykdytojas tą dieną neturi bankrutuojančios, bankrutavusios ar likviduojamos įmonės statuso, ir tai užfiksuoja. |
9. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas |
Automatiškai apskaičiuojamas |
10. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas |
Stebėsenos rodiklio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę: P / B * 100 proc., kur: P (pokyčio kintamasis) – sėkmingai veikiančių paramą gavusių labai mažų, mažųjų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines įmones ir socialines įmones) skaičius; B (bazinis susietasis) – paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius. |
11. |
Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai |
Pirminiai duomenų šaltiniai: JP projektų sutartys arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų.
Pirminių dokumentų, reikalingų įgyvendinant projektą, sąrašą administruojančioji institucija suderina su JP vykdytoju.
Antriniai duomenų šaltiniai – projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos. |
12. |
Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas |
Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą JP vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu. |
13. |
Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas |
Stebėsenos rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo ir po projekto įgyvendinimo pabaigos.
JP vykdytojas, praėjus 12 mėnesių po paskutinio darbo užmokesčio subsidijos išmokėjimo, vadovaudamasis Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenų bazės informacija, patikrina ir užfiksuoja, kad JP projekto vykdytojas tą dieną neturi bankrutuojančios, bankrutavusios ar likviduojamos įmonės statuso. |
14. |
Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
15. |
Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris |
Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. ryšio Nr. + 370 651 37115 |
16. |
Kita svarbi informacija |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis susijęs su bendruoju produkto rodikliu EECO19 „Paramą gavusių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (įskaitant kooperatines ir socialines įmones) skaičius“. Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3503. |
________________________________
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos
priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“
1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo
skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos
socialinio fondo, paskolų gavėjams“ projektų finansavimo
sąlygų aprašo
2 priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS ĮTRAUKIOS DARBO RINKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-001-02-03-03 „SKATINTI VERSLUMĄ“ 1 VEIKLOS „SUBSIDIJŲ DARBO UŽMOKESČIUI TEIKIMAS VERSLUMO SKATINIMO FONDO 2014–2020, FINANSUOJAMO IŠ EUROPOS SOCIALINIO FONDO, PASKOLŲ GAVĖJAMS“ PROJEKTŲ ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ 1 veiklos „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams“ 1.1 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Sostinės regione“ ir 1.2 poveiklė „Subsidijų darbo užmokesčiui teikimas Verslumo skatinimo fondo 2014–2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolų gavėjams Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas) (tinkamą pažymėkite ⊠):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
⊠ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Su Europos Komisija suderintas pagrindimas (remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis – EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis – ESIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas. Įgyvendinant projekto veiklas nenumatoma, kad jos turės kokį nors neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui ar kad jas vykdant išsiskirs ypač daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų. |
Netaikoma |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas didins neigiamą dabartinio ir ateities klimato poveikį ar darys neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: projekto veiklos (pagal pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitinka tausaus išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. |
Netaikoma |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes vykdant projekto veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. |
Netaikoma |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą, nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša: projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi tiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis yra nereikšmingas ir laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės, ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad projekto veiklos (pagal pobūdį) turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei, ekosistemų apsaugai. |
Netaikoma |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-889, 2024-12-10, paskelbta TAR 2024-12-10, i. k. 2024-21873
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 12 d. įsakymo Nr. A1-531 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įtraukios darbo rinkos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-001-02-03-03 „Skatinti verslumą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo