Suvestinė redakcija nuo 2020-02-05 iki 2020-06-10
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-06-29, i. k. 2018-10784
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ 2015–2021 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANO 2018–2021 METAMS PATVIRTINIMO
2018 m. birželio 27 d. Nr. A1-331
Vilnius
Vadovaudamasis Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos patvirtinimo“, 108 punktu ir Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, 221 punktu:
1. T v i r t i n u Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų planą 2018–2021 metams (toliau – Veiksmų planas) (pridedama).
2. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai, Lietuvos savivaldybių asociacijai, nevyriausybinėms organizacijoms, socialiniams partneriams (profesinėms sąjungoms ir darbdavių organizacijoms), universitetų lyčių studijų centrams dalyvauti įgyvendinant Veiksmų planą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2018 m. birželio 27 d.
įsakymu Nr. A1-331
VALSTYBINĖS MOTERŲ IR VYRŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ 2015–2021 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO VEIKSMŲ PLANAS 2018–2021 METAMS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų planas 2018–2021 metams (toliau – Veiksmų planas) nustato 2018–2021 metų laikotarpio priemones Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015−2021 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Programa), uždaviniams įgyvendinti, priemonių įgyvendinimo laikotarpį, asignavimus, atsakingus vykdytojus ir kitas įgyvendinančias institucijas, uždavinių vertinimo kriterijus ir jų reikšmes.
2. Priemonių įgyvendinimas finansuojamas iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto institucijoms ir įstaigoms, atsakingoms už priemonių įgyvendinimą, patvirtintų bendrųjų asignavimų, Europos Sąjungos fondų ir kitų lėšų, gautų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Atsakingi vykdytojai lėšų poreikį priemonėms įgyvendinti, vertinimo kriterijus ir jų reikšmes numato savo strateginio planavimo dokumentuose.
3. Atsakingiems vykdytojams rekomenduojama priemones įgyvendinti bendradarbiaujant su nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau – NVO), socialiniais partneriais (profesinėmis sąjungomis ir darbdavių organizacijomis), akademine bendruomene (universitetų lyčių studijų centrais), savivaldybėmis, organizuojant projektų atrankos konkursus Veiksmų plano priemonėms įgyvendinti.
4. Veiksmų plano įgyvendinimą koordinuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Veiksmų plano priemonių įgyvendinimo eiga svarstoma ir metinė informacija apie priemonių finansavimą, įgyvendinimo rezultatus, problemas, iššūkius, pasiektas uždavinių įgyvendinimo kriterijų skaitines reikšmes, viešinimą pristatoma Moterų ir vyrų lygių galimybių komisijos (toliau – Komisija) posėdžiuose. Veiksmų plano priemonių atsakingi vykdytojai kasmet iki sausio 31 d. teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai metines Veiksmų plano priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
5. Atsakingi vykdytojai informuoja Komisijos narius ir visuomenę apie įgyvendinant Veiksmų planą planuojamus renginius, informuoja visuomenę apie atitinkamų priemonių įgyvendinimą, skelbdami metinę informaciją savo interneto svetainėje, Informaciniame portale moterims, per moterų organizacijų elektroninį tinklą ar pan.
II SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, LAIKOTARPIS,
ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS
|
Lai-ko-tarpis (me-tai) |
Asignavimai (tūkst. Eur). Lėšų šaltinis: Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas (toliau – VB), Europos socialinis fondas (toliau – ESF), Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP), kita[1] |
Atsakingi vykdytojai* ir kitos įgyvendinančio-sios institucijos |
|
||||||||||||||||||
|
|
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
|
||||||||||||||||
Pirmasis Programos tikslas – skatinti lygias moterų ir vyrų galimybes užimtumo ir darbo srityje |
|
|||||||||||||||||||||
1 uždavinys – mažinti moterų ir vyrų darbo užmokesčio skirtumus |
|
|||||||||||||||||||||
1.1. Vykdyti moterų ir vyrų pajamų atotrūkio tyrimus ir jų rezultatų pritaikymo sklaidą |
2019–2021 |
|
[2]** |
12[3]*** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.2. Rengti pristatymus darbo užmokesčio sistemos klausimais socialiniams partneriams regionuose |
2018–2021 |
2 |
** |
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.3. Organizuoti tikslinėms grupėms (socialiniams partneriams, žiniasklaidai, politikos formuotojams) informacinius seminarus moterų ir vyrų darbo užmokesčio, pajamų ir pensijų skirtumų bei jų priežasčių temomis |
2019–2021 |
|
** |
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.4. Parengti Lygiausios darbovietės nominavimo tvarką ir ženklą (logotipą), kasmet organizuoti Lygiausios darbovietės atranką ir apdovanojimus |
2018–2021 |
4
|
3
|
3
|
3
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.5. Organizuoti informa-cinę kampaniją apie moterų ir vyrų darbo užmokesčio skirtumus (vienodo darbo užmokesčio dienos renginiai, videofilmukas) |
2018–2021 |
3 |
** |
7*** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.6. Parengti ir pristatyti Lyčių lygybės planavimo įmonėse ir įstaigose praktinį vadovą privačių ir valstybinių įmonių vadovams |
2018 |
2 |
|
- |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.7. Organizuoti mokymus apie lyčių lygybės planavimo priemonių įgyvendinimą darbovietėse valstybinių ir (ar) privačių įmonių vadovams |
2018–2021 |
2 |
2 |
8 |
15 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
1.8. Atlikti kasmetinius teminius patikrinimus, įskaitant darbo užmokesčio auditą, atsižvelgiant į 2014 m. Europos Komisijos rekomendacijas dėl moterų ir vyrų vienodo darbo užmokesčio principo stiprinimo, didinant skaidrumą, ir rezultatus pristatyti Lietuvos Respublikos trišalei tarybai bei Komisijai |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
1.9. Į Valstybinės darbo inspekcijos skyrių seminarus darbo teisinių santykių srityje įtraukti klausimus, susijusius su Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo nuostatų dėl moterų ir vyrų lygių teisių darbe taikymu, ypač dėl vienodo darbo užmokesčio už vienodą ar vienodos vertės darbą |
2018–2021 |
|
|
|
|
Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
2 uždavinys – mažinti sektorinę ir profesinę darbo rinkos segregaciją pagal lytį |
|
|||||||||||||||||||||
2.1. Remti iniciatyvas, kuriomis siekiama mažinti lyčių segregaciją ir jos priežastis bei pasekmes |
2018–2021 |
3 |
** |
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
2.2. Organizuoti keitimosi gerąja praktika su socialiniais partneriais tarptautinę diskusiją |
2019 |
|
** |
- |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
2.3. Organizuoti keitimosi gerąja praktika, kovojant su stereotipais ir segregacija, tarptautinę konferenciją |
2020 |
|
|
10*** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
2.4. Išsiaiškinti, kodėl mokiniai technologijų pamokose vis dar skirstomi pagal lytis, ir pateikti siūlymus mokytojams dėl priemonių, padedančių spręsti lygių galimybių klausimą technologijų pamokose |
2018 |
|
|
|
|
Ugdymo plėtotės centras |
|
|||||||||||||||
2.5. Vykdyti informacijos apie moterų ir vyrų lygias galimybes darbe sklaidą socialiniams partneriams Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos turimais kanalais |
2018–2021 |
|
|
|
|
Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
3 uždavinys – didinti moterų, ypač kaimo, galimybes imtis verslo ir jį plėtoti |
|
|||||||||||||||||||||
3.1. Įgyvendinti regionines iniciatyvas, skirtas moterų verslumui, finansiniam raštingumui ir kitoms kompetencijoms tobulinti (organizuoti renginius, seminarus) |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija*, VšĮ „Versli Lietuva“ |
|
|||||||||||||||
3.2. Remti kaimo gyventojų, moterų ir vyrų veiklos įvairinimo ir smulkiojo ne žemės ūkio verslo projektus kaimo vietovėse[4] |
2018–2021 |
18 500 |
20 000
|
14 500 |
14 500 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija* |
|
|||||||||||||||
3.3. Skatinti moteris steigti verslą |
2018–2021 |
|
|
|
|
Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
3.4. Skatinti žemos kvalifikacijos moteris įgyti darbo rinkoje paklausią kvalifikaciją ar kompetenciją |
2018–2021 |
|
|
|
|
Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
Antrasis Programos tikslas – siekti proporcingo moterų ir vyrų dalyvavimo priimant sprendimus ir einant aukščiausias pareigas |
|
|||||||||||||||||||||
4 uždavinys – skatinti moterų motyvaciją ir gebėjimus dalyvauti priimant sprendimus, kurti moterų karjerai palankią aplinką |
|
|||||||||||||||||||||
4.1. Išanalizuoti lyčių pusiausvyrą akcinių bendrovių, kurių akcijomis leidžiama prekiauti reguliuojamoje rinkoje, kolegialiuose organuose ir prireikus pateikti siūlymus dėl esamo reguliavimo tobulinimo |
2019 |
|
|
|
|
Ūkio ministerija* |
|
|||||||||||||||
4.2. Užtikrinti moterų politikių klubų tinklo veiklą (diskusijas, konsultacijas, pozityvaus moterų politikių įvaizdžio viešinimą) visuose Lietuvos regionuose |
2018–2021 |
5 |
5 |
4 |
5 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO |
|
|||||||||||||||
4.3. Organizuoti moterų lyderystę skatinančius renginius |
2018–2021 |
5 |
5 |
6,5 |
10 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
4.4. Organizuoti moterų verslumo skatinimo konferenciją |
2018–2021 |
3
|
3
|
3
|
3
|
Ūkio ministerija*, VšĮ „Versli Lietuva“ |
|
|||||||||||||||
4.5. Organizuoti renginius, skatinančius moteris kurti inovatyvius verslus[5] |
2018–2021 |
2 |
4 |
4 |
2 |
Ūkio ministerija*, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra |
|
|||||||||||||||
4.6. Užtikrinti lyčių pusiausvyrą vietos veiklos grupėse priimant sprendimus dėl bendruomenių inicijuotos veiklos plėtros kaimo vietovėse[6] |
2018–2021 |
2 355 |
2 355 |
2 355 |
2 355 |
Žemės ūkio ministerija* |
|
|||||||||||||||
4.7. Parengti praktines rekomendacijas dėl diskriminacijos dėl lyties prevencijos ir organizuoti mokymus tikslinėms grupėms |
2018–2021 |
5 |
3 |
3 |
- |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
4.8. Remti profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros palaikymo iniciatyvas |
2018–2021 |
5 |
5 |
9,9 |
15 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
4.9. Remti iniciatyvas, skatinančias neįgalias moteris ir mergaites dalyvauti visuomeniniame gyvenime ar padedančias mažinti daugialypę diskriminaciją |
2018–2021 |
2 |
5 |
7 |
10 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
4.10. Remti vyrų įsitraukimo į lyčių lygybės skatinimą priemones |
2020–2021 |
|
|
9 |
10 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
|
4.11. Iš dalies finansuoti Programos tikslus atitinkančių NVO institucinio stiprinimo projektus |
2018–2021 |
20 |
4 |
9 |
20 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO |
|
||||||||||||||
Trečiasis Programos tikslas – didinti moterų ir vyrų lygybės institucinių mechanizmų efektyvumą |
|
|||||||||||||||||||||
5 uždavinys – didinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, teisėsaugos pareigūnų, žurnalistų ir kitų darbuotojų gebėjimus integruoti lyčių aspektą |
|
|||||||||||||||||||||
5.1. Parengti Komisijos nuostatų pakeitimus, siekiant sustiprinti Komisijos narių įgaliojimus ir statusą |
2018 |
|
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.2. Organizuoti kasmetinius mokymus Komisijos nariams |
2018–2021 |
3 |
** |
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO |
|
|||||||||||||||
5.3. Sudaryti ir nuolat pildyti Lietuvai aktualią užsienio gerosios praktikos, integruojant lyčių aspektą, pavyzdžių duomenų bazę lietuvių kalba |
2018–2021 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
5.4. Užtikrinti Moterų organizacijų elektroninio tinklo ir informacinio portalo moterims funkcionavimą |
2018–2021 |
5 |
5 |
5 |
5 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO |
|
|||||||||||||||
5.5. Tobulinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų kvalifikaciją lyčių lygybės darbo vietoje klausimais |
2018–2021 |
|
|
|
|
Vidaus reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.6. Organizuoti mokymus Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams lyčių lygybės temomis |
2019, 2021 |
|
|
|
|
Energetikos ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.7. Organizuoti darbuotojų mokymus, siekti keisti diskriminuojamą požiūrį į moters ir vyro vaidmenis ekonominėje veikloje, užtikrinti žinių apie moterų ir vyrų lygybę sklaidą |
2018, 2020 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.8. Organizuoti diskusijų klubą-darbuotojų pusryčius, pasikviečiant lygių galimybių ekspertus, moteris lyderes ir kitus žinomus šios srities žmones |
2018–2021 |
|
|
|
|
Susisiekimo ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.9. Vykdyti mentorystės programą „Augink“, kurios tikslas – ugdyti darbuotojų kompetencijas, skatinti nestereotipinį mąstymą, moterų lyderystę, mažiau patyrusių darbuotojų profesinį ir asmeninį augimą, ugdyti gebėjimą valdyti vykstančius pokyčius |
2018–2020 |
|
|
|
|
Susisiekimo ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.10. Organizuoti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams mokymus moterų ir vyrų lygybės tema |
2019–2021 |
|
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.11. Organizuoti mokymus Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos darbuotojams moterų teisių, moterų ir vyrų lygybės, lyčių aspekto integravimo temomis |
2018–2021 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
5.12. Atlikti išsamų moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimo poveikio vertinimo tyrimą |
2020 |
|
|
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
6 uždavinys – padėti savivaldybėms imtis veiksmų, užtikrinančių lygias moterų ir vyrų galimybes |
|
|||||||||||||||||||||
6.1. Stiprinti moterų ir vyrų lygybę savivaldos lygmeniu, užtikrinant ESF finansuojamo projekto „Savivaldybės sėkmės kodas – lyčių lygybė“ įgyvendinimą[7] |
2018–2020 |
300 |
515 |
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija, Lietuvos statistikos departamentas |
|
|||||||||||||||
6.1.1. Parengti praktines rekomendacijas dėl Lietuvos savivaldybių strateginiuose plėtros ir (arba) savivaldybių strateginiuose veiklos planuose numatomų moterų ir vyrų lygybės priemonių |
2018–2019 |
**** |
**** |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
|||||||||||||||
6.1.2. Organizuoti mokymus savivaldybių administracijų atstovams, savivaldybių administracijoms pavaldžių institucijų atstovams lyčių lygybės integravimo temomis |
2018–2019 |
**** |
**** |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
|||||||||||||||
6.1.3. Sukurti ir diegti savivaldybėse veiksmų ir priemonių, užtikrinančių moterų ir vyrų lygias galimybes, stebėsenos mechanizmą |
2018–2019 |
**** |
**** |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
|||||||||||||||
6.1.4. Stiprinti sąmoningą savivaldybių bendruomenių lyčių lygybės užtikrinimo teikiamos naudos vietos bendruomenės gerovei suvokimą |
2018–2019 |
**** |
**** |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
|||||||||||||||
6.1.5. Sukurti ir reguliariai atnaujinti statistinį žemėlapį Oficialiosios statistikos portale, reprezentuojantį moterų ir vyrų padėties skirtumus savivaldybėse |
2018–2020 |
**** |
**** |
**** |
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos statistikos departamentas, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija, kitos statistinę informaciją renkančios institucijos |
|
|||||||||||||||
6.1.6. Parengti ir įgyvendinti sąmoningumo didinimo kampaniją |
2018–2019 |
**** |
**** |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
|||||||||||||||
6.2. Skatinti savivaldybes priimti ir įgyvendinti Europos chartiją dėl moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija* |
|
|||||||||||||||
6.3. Organizuoti kasmetinius geriausių įgyvendintų lyčių lygybės priemonių, suplanuotų savivaldybės strateginiuose veiklos arba plėtros planuose, apdovanojimus |
2018–2021 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Lietuvos savivaldybių asociacija, NVO, socialiniai partneriai |
|
|||||||||||||||
|
6.4. Remti lyčių lygybės iniciatyvų, skatinančių nestereotipinį požiūrį į moteris ir vyrus, sklaidą ir įtvirtinimą visuomenėje |
2019–2021 |
- |
24 |
14,6 |
21 |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
||||||||||||||
7 uždavinys – įdiegti teisės aktų, sprendimų projektų poveikio lytims vertinimą |
|
|||||||||||||||||||||
7.1. Atlikti analizę, siekiant nustatyti prioritetines (jautriausias) viešosios politikos sritis lyčių lygybės aspektu, parengti ir pristatyti poveikio lytims vertinimo modelį ir metodines gaires |
2019 |
|
** |
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai
|
|
|||||||||||||||
7.2. Parengti ir pristatyti tikslinėms grupėms pavyzdinius poveikio vertinimus lyčių aspektu (pvz., jaunimui, aukštesniųjų klasių moksleiviams apie profesijos pasirinkimo įtaką būsimos pensijos dydžiui) |
2020–2021 |
|
|
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai
|
|
|||||||||||||||
7.3. Parengti poveikio lytims vertinimo mokymo programą ir organizuoti mokymus ministerijų ir savivaldybių atstovams |
2020–2021 |
|
|
** |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, Lietuvos savivaldybių asociacija, NVO |
|
|||||||||||||||
7.4. Rengti kasmetinę moterų ir vyrų lygių galimybių užtikrinimo priemonių pažangos ataskaitą |
2018–2021 |
|
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Komisija |
|
|||||||||||||||
8 uždavinys – plėtoti moterų ir vyrų lygybės statistinę informaciją, papildyti ją naujais, su kitomis valstybėmis palyginamais statistiniais rodikliais |
|
|||||||||||||||||||||
8.1. Rengti ir skelbti lyčių lygybės statistinę informaciją |
2018–2021 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Lietuvos statistikos departamentas* |
|
|||||||||||||||
8.2. Plėtoti ir tobulinti lyčių lygybės statistiką darbo rinkos, švietimo, žemės ūkio, moterų verslumo srityse; rengti statistinę informaciją apie smurtą lyties pagrindu |
2018–2021 |
6 |
6 |
6 |
6 |
Lietuvos statistikos departamentas* |
|
|||||||||||||||
8.3. Vykdant Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimo stebėseną, tirti neįgalių moterų padėtį |
2018–2021 |
|
|
|
|
Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
|||||||||||||||
Ketvirtasis Programos tikslas – skatinti lyčių aspekto integravimą |
|
|||||||||||||||||||||
Švietimo ir mokslo srityje |
|
|||||||||||||||||||||
9 uždavinys – skatinti merginas ir vaikinus rinktis „netradicines moterims ir vyrams“ studijų kryptis, profesijas |
|
|||||||||||||||||||||
9.1. Atlikti mokinio knygos „Karjeros vadovas“ užduočių analizę lygių galimybių aspektu ir pateikti rekomendacijas naujai rengiamų mokymo priemonių autoriams |
2018 |
|
|
|
|
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras* |
|
|||||||||||||||
9.2. Parengti karjeros specialistams rekomendacijas dėl priemonių, padedančių spręsti lygių galimybių klausimą, teikiant profesinio orientavimo paslaugas mokiniams |
2018 |
|
|
|
|
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras * |
|
|||||||||||||||
9.3. Organizuoti mokiniams informacinius renginius, populiarinančius lyčių lygybę |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras* |
|
|||||||||||||||
9.4. Pildyti rubriką Vyrų ne moterų profesijos – kur dėti kablelį mokinių ugdymo karjerai informacinėje svetainėje www.mukis.lt |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras* |
|
|||||||||||||||
10 uždavinys – skatinti vyrus įgyti aukštąjį išsilavinimą[8] |
|
|||||||||||||||||||||
11 uždavinys – skatinti nediskriminacinį požiūrį į moteris ir vyrus vadovėliuose, kitoje mokymo medžiagoje |
|
|||||||||||||||||||||
11.1. Atlikti 7 klasės pratybų sąsiuvinių užduočių analizę lygių galimybių aspektu ir pateikti rekomendacijas mokymo priemonių autoriams |
2019 |
|
|
|
|
Ugdymo plėtotės centras* |
|
|||||||||||||||
11.2. Organizuoti seminarą vadovėlių ir mokymo priemonių autoriams „Kaip vadovėliuose ir kitose mokymo priemonėse išvengti stereotipinio požiūrio į skirtingas lytis“ |
2018 |
|
|
|
|
Ugdymo plėtotės centras* |
|
|||||||||||||||
Sveikatos apsaugos srityje |
|
|||||||||||||||||||||
12 uždavinys – užtikrinti gimdos kaklelio, krūties, prostatos vėžio patikros galimybę ir informacijos apie tokią patikrą teikimą |
|
|||||||||||||||||||||
12.1. Skleisti mokslo įrodymais pagrįstą informaciją apie dalyvavimo prevencinėse programose privalumus, naudą moterų ir vyrų gyvenimo trukmei |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija* |
|
|||||||||||||||
12.2. Įgyvendinti gimdos kaklelio ir krūties vėžio prevencines programas |
2018–2021 |
|
|
|
|
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
|||||||||||||||
12.3. Įgyvendinti priešinės liaukos vėžio ankstyvosios diagnostikos programą |
2018–2021 |
|
|
|
|
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
|||||||||||||||
12.4. Atlikti Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių asmens sveikatos priežiūros įstaigų apklausą apie patvirtintus priemonių planus lygių galimybių politikos priemonėms diegti (dėl atitikties Lietuvos Respublikos darbo kodekso reikalavimams) |
2018–2021 |
|
|
|
|
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
|||||||||||||||
13 uždavinys – vykdyti visuomenės švietimą reprodukcinės sveikatos klausimais[9] |
|
|||||||||||||||||||||
Kultūros srityje |
|
|||||||||||||||||||||
14 uždavinys – vertinant šalies kūrėjų indėlį į kultūrą ir meną, skatinti laikytis lyčių lygybės principo |
|
|||||||||||||||||||||
14.1. Informuoti ekspertus, vertinančius projektų paraiškas, apie būtinybę laikytis lyčių lygybės principo vertinant pateiktas projektų paraiškas |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija* |
|
|||||||||||||||
15 uždavinys – skatinti aktyvesnį vyrų dalyvavimą kultūrinėse iniciatyvose |
|
|||||||||||||||||||||
15.1. Informuoti kultūros projektus vykdančias įstaigas apie vyrų aktyvumo skatinimo kultūros srityje svarbą |
2018–2021 |
|
|
|
|
Kultūros ministerija* |
|
|||||||||||||||
Aplinkos apsaugos srityje |
|
|||||||||||||||||||||
16 uždavinys – gerinti visuomenės informuotumą aplinkos apsaugos klausimais |
|
|||||||||||||||||||||
16.1. Vykdyti visuomenės informavimą, formuojant gyventojų sąmoningumą aplinkos apsaugos srityje, ir į visuomenės informavimo projektus integruoti lyčių lygybės aspektą, atsižvelgiant į skirtingus moterų ir vyrų vartojimo įpročius, jų suvokimą bei informuotumo lygį |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija* |
|
|||||||||||||||
17 uždavinys – skatinti moterų aktyvumą aplinkos apsaugos srityje |
|
|||||||||||||||||||||
17.1. Rengti seminarus vietos bendruomenėse darnaus vystymosi ir klimato kaitos temomis, integruojant lyčių lygybės aspektą[10] |
2018–2019 |
13 |
13 |
|
|
Aplinkos ministerija* |
|
|||||||||||||||
Krašto apsaugos srityje |
|
|||||||||||||||||||||
18 uždavinys – didinti specialistų, galinčių konsultuoti ir mokyti moterų ir vyrų lygybės klausimais ir dirbti tarptautinėse misijose patarėjais, skaičių |
|
|||||||||||||||||||||
18.1. Į Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos mokomųjų dalykų programas įtraukti moterų ir vyrų lygių galimybių temas |
2018–2021 |
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija*, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija |
|
|||||||||||||||
18.2. Rengti specialistus, galinčius konsultuoti ir mokyti moterų padėties ginkluotuose konfliktuose klausimais bei dirbti tarptautinėse operacijose (misijose) moterų ir vyrų lygių galimybių reikalų patarėjais |
2018–2021 |
4,3 |
4,3 |
4,3 |
4,3 |
Krašto apsaugos ministerija*, Lietuvos kariuomenės Gynybos štabas |
|
|||||||||||||||
18.3. Atlikti tyrimą, susijusį su moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimu krašto apsaugos sistemoje |
2020 |
|
|
|
|
Krašto apsaugos ministerija*, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija |
|
|||||||||||||||
18.4. Įtraukti moterų padėties ginkluotuose konfliktuose temas į karių ir civilių mokymus, rengiamus prieš misijas |
2018–2021 |
|
|
|
|
Krašto apsaugos ministerija*, Lietuvos kariuomenės Gynybos štabas |
|
|||||||||||||||
Teisingumo prieinamumo srityje |
|
|||||||||||||||||||||
19 uždavinys – gerinti visuomenės, ypač kaimo moterų, informuotumą apie teisių gynimo priemones, įskaitant galimybę gauti nemokamą teisinę pagalbą[11] |
|
|||||||||||||||||||||
Tarptautinio bendradarbiavimo srityje |
|
|||||||||||||||||||||
20 uždavinys – didinti Lietuvos indėlį į tarptautinių organizacijų veiklą, susijusią su moterų ir vyrų lygybės politikos įgyvendinimu, ir skleisti gerąją Lietuvos patirtį |
|
|||||||||||||||||||||
20.1. Skirti lėšų moterų NVO narystės mokesčiui ir veiklai Europos Sąjungos moterų organizacijų asociacijoje „European Women’s Lobby“ |
2018–2021 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.2. Užtikrinti Europos lyčių lygybės instituto matomumą Lietuvoje ir teminį bendradarbiavimą |
2018–2021 |
2 |
4 |
2 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.3. Dalyvauti Lietuvos kandidatavimo į Jungtinių Tautų Moterų įgalinimo padalinio vykdomąją tarybą 2020−2022 m. rinkimų kampanijoje |
2018–2020 |
2 |
3 |
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Užsienio reikalų ministerija |
|
|||||||||||||||
20.4. Užtikrinti pasirengimą Jungtinių Tautų Moterų padėties komisijos sesijoms ir dalyvavimą jose |
2018–2021 |
|
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.5. Organizuoti Lietuvos kandidatės (-o) pasirengimą dalyvauti Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto narių rinkimuose, pristatyti ją (jį) tarptautinėse organizacijose, Europos Sąjungos ir kitose valstybėse, prašyti šių valstybių paramos ir prisidėti prie kandidatės (-o) žinomumo ir matomumo didinimo |
2019–2020 |
|
7 |
10 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Užsienio reikalų ministerija |
|
|||||||||||||||
20.6. Pristatyti Lietuvos kandidatę (-ą) Tarptautinei lyčių lygybės prizo nominacijai |
2019 |
|
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.7. Vykdyti Lietuvos įsipareigojimus įgyvendinant Jungtinių Tautų konvenciją dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo |
2018–2021 |
2 |
2 |
1 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.8. Parengti ir pristatyti Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto (toliau – CEDAW) rekomendacijų dėl JT konvencijos dėl visų formų diskriminacijos panaikinimo Lietuvoje įgyvendinimo ataskaitą |
2018–2019 |
2 |
2 |
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.9. Atlikti Jungtinių Tautų Pekino veiksmų platformos pagal dvylika sričių ir Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 m. vykdymo vertinimus |
2019, 2021 |
|
10 |
|
10 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai |
|
|||||||||||||||
20.10. Užtikrinti Šiaurės ir Baltijos šalių bendradarbiavimo susitarimo moterų ir vyrų lygybės srityje vykdymą |
2018–2021 |
2 |
4 |
2 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.11. Organizuoti CEDAW narių renginį Lietuvoje[12] |
2018 |
8 |
|
|
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Užsienio reikalų ministerija |
|
|||||||||||||||
20.12. Remti Lietuvos ekspertės pirmininkavimą CEDAW ir kitomis priemonėmis stiprinti lyčių lygybės Lietuvoje įvaizdį tarptautinėse organizacijose Ženevoje |
2018 |
5 |
|
|
|
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.13. Kartu su Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacija ir Jungtinių Tautų organizacija organizuoti tarptautinę konferenciją, skirtą Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijos Nr. 1325 (2000) priėmimo 20 metų sukakčiai |
2020 |
|
|
50 |
|
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.14. Įgyvendinti Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektus, skirtus Europos Sąjungos Rytų partnerystės ir besivystančioms valstybėms, bei kitas iniciatyvas lyčių lygybės srityje |
2018–2021 |
50 |
75 |
100 |
125 |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.15. Pirmininkauti Demokratijų bendrijos darbo grupei „Moterys ir demokratija“, kartu su tarptautinėmis demokratijos plėtros organizacijomis organizuoti renginius ir projektus |
2018–2021 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
20.16. Koordinuoti Lietuvos pasisakymus Jungtinėse Tautose, kitų tarptautinių organizacijų sesijose, debatuose, įvairiose iniciatyvose ir prisidėti prie lyčių lygybės bei moterų įgalinimo pasaulyje skatinimo |
2018–2021 |
|
|
|
|
Užsienio reikalų ministerija* |
|
|||||||||||||||
21. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: |
|
21 345,8 |
23 091,8 |
17 179,8 |
17 150,8 |
|
|
|||||||||||||||
21.1. Bendrojo finansavimo lėšos |
|
3 303,8 |
5 059,3 |
2528 |
2528 |
|
|
|||||||||||||||
21.2. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
18 042 |
18 032,5 |
14 342 |
14 329 |
|
|
|||||||||||||||
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-9, 2019-01-04, paskelbta TAR 2019-01-08, i. k. 2019-00207
Nr. A1-599, 2019-10-10, paskelbta TAR 2019-10-10, i. k. 2019-16167
Nr. A1-85, 2020-02-04, paskelbta TAR 2020-02-04, i. k. 2020-02503
III SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJŲ, JŲ REIKŠMIŲ SĄRAŠAS
Uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Atsakingi vykdytojai* ir įgyvendinančiosios institucijos |
||||
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
|||
Pirmasis Programos tikslas – skatinti vienodas moterų ir vyrų galimybes užimtumo ir darbo srityje |
||||||
1 uždavinys – mažinti moterų ir vyrų darbo užmokesčio skirtumus |
||||||
1.1. Atliktų pajamų atotrūkio tyrimų skaičius |
|
1
|
1 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
1.2. Suorganizuotų informacinių kampanijų skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
1.3. Suorganizuotų mokomųjų, švietėjiškų ir informacinių renginių dalyvių skaičius (1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.7 priemonės) |
250 |
300 |
350 |
350 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
1.4. Suorganizuotų teminių patikrinimų, įskaitant darbo užmokesčio auditą, atsižvelgiant į 2014 m. Europos Komisijos rekomendacijas dėl moterų ir vyrų vienodo darbo užmokesčio principo stiprinimo didinant skaidrumą, skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
2 uždavinys – mažinti sektorinę ir profesinę darbo rinkos segregaciją pagal lytį |
||||||
2.1. Suorganizuotų tarptautinių keitimosi gerąja praktika, kovojant su stereotipais ir segregacija, renginių skaičius (2.2, 2.3 priemonės) |
|
1 |
1 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
2.2. Renginių dalyvių skaičius (2.2, 2.3 priemonės) |
|
25 |
100 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
2.3. Įvykdytų projektų, kuriais siekiama mažinti lyčių segregaciją ir jos priežastis, skaičius |
1 |
1 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
2.4. Atlikta situacijos analizė ir išsiaiškinta, kodėl mokiniai technologijų pamokose skirstomi pagal lytis |
1 |
|
|
|
Ugdymo plėtotės centras* |
|
2.5. Parengtas pasiūlymų rinkinys mokytojams: kokias taikyti priemones, padedančias spręsti lygių galimybių klausimą technologijų pamokose |
1 |
|
|
|
Ugdymo plėtotės centras* |
|
3 uždavinys – didinti moterų, ypač kaimo, galimybes imtis verslo ir jį plėtoti |
||||||
3.1. Renginių, skirtų moterų verslumui, finansiniam raštingumui ir kitoms kompetencijoms tobulinti, skaičius |
5 |
5 |
5 |
5 |
Ūkio ministerija*
|
|
3.2. Moterų, dalyvavusių renginiuose, skirtuose moterų verslumui, finansiniam raštingumui ir kitoms kompetencijoms tobulinti, skaičius |
200 |
200 |
200 |
200 |
Ūkio ministerija* |
|
3.3. Paremtų veiklos įvairinimo ir smulkiojo ne žemės ūkio verslo skatinimo projektų Lietuvos kaimo vietovėse skaičius |
60 |
100 |
80 |
80 |
Žemės ūkio ministerija* |
|
3.4. Užimtumo tarnyboje registruotų moterų, pradėjusių savarankišką verslą, dalis (proc.), palyginti su visais savarankišką verslą pradėjusiais asmenimis |
40–60 |
40–60 |
40–60 |
40–60 |
Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
3.5. Profesinio mokymo priemonėje dalyvavusių moterų dalis (proc.) |
40–60 |
40–60 |
40–60 |
40–60 |
Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
Antrasis Programos tikslas – siekti proporcingo moterų ir vyrų dalyvavimo priimant sprendimus ir einant aukščiausias pareigas |
||||||
4 uždavinys – skatinti moterų motyvaciją ir gebėjimus dalyvauti priimant sprendimus, kurti moterų karjerai palankią aplinką |
||||||
4.1. Suorganizuotų švietėjiškų renginių dėl diskriminacijos dėl lyties prevencijos skaičius (4.8 priemonė) |
2 |
2 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
4.2. Informacinių, švietėjiškų ir mokomųjų renginių dalyvių skaičius (4.2, 4.3, 4.8 priemonės) |
200 |
200 |
200 |
200 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO, socialiniai partneriai |
|
4.3. Suorganizuota moterų verslumo skatinimo konferencija |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ūkio ministerija* |
|
4.4. Suorganizuotų renginių, skatinančių moteris kurti inovatyvius verslus, skaičius |
4 |
4 |
4 |
4 |
Ūkio ministerija*, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra |
|
4.5. Vykdytų projektų (dėl profesinio ir asmeninio gyvenimo derinimo, neįgalių moterų įtraukties, vyrų vaidmens didinimo) skaičius (4.9, 4.10, 4.12 priemonės) |
2 |
3 |
3 |
3 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO, socialiniai partneriai |
|
4.6. Kaimo vietovių ir dvisektorių kaimo vietovių vietos plėtros strategijų, įgyvendinamų bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, skaičius (negali būti skaičiuojama kaupiamuoju būdu) |
49 |
49 |
49 |
49 |
Žemės ūkio ministerija* |
|
4.7. NVO institucinio stiprinimo projektų atrankos konkursų skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, NVO |
|
Trečiasis Programos tikslas – didinti moterų ir vyrų lygybės institucinių mechanizmų efektyvumą |
||||||
5 uždavinys – didinti valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, teisėsaugos pareigūnų, žurnalistų ir kitų darbuotojų gebėjimus integruoti lyčių aspektą |
||||||
5.1. Suorganizuotų seminarų skaičius |
7 |
7 |
7 |
7 |
Vidaus reikalų ministerija* |
|
5.2. Suorganizuotų seminarų skaičius |
- |
1 |
- |
1 |
Energetikos ministerija* |
|
5.3 Suorganizuotų informacinių, švietėjiškų ir mokomųjų renginių skaičius |
1 |
2 |
2 |
2 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO |
|
5.4. Renginių dalyvių skaičius (5.2, 5.10 priemonės) |
25 |
40 |
40 |
40 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, NVO |
|
5.5. Mokymuose moterų teisių, moterų ir vyrų lygybės, lyčių aspekto integravimo temomis dalyvavusių diplomatų skaičius |
20 |
20 |
20 |
20 |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
5.6. Moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimo poveikio vertinimo tyrimų skaičius |
- |
- |
1 |
- |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*
|
|
6 uždavinys – padėti savivaldybėms imtis veiksmų, užtikrinančių lygias moterų ir vyrų galimybes |
||||||
6.1. Parengtas praktinių rekomendacijų paketas (6.1.1 priemonė) |
1 |
|
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.2. Atliktas kokybinis tyrimas 10-yje bandomųjų savivaldybių (6.1.1 priemonė) |
1 |
- |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba* |
|
6.3. Asmenų, dalyvavusių diskusijose 10-yje bandomųjų savivaldybių, skaičius (6.1.1 priemonė) |
100 |
- |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.4. Parengtas mokymų paketas (koncepcija ir medžiaga) savivaldybių atstovams (6.1.2 priemonė) |
1 |
- |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.5. Apmokytų savivaldybių atstovų skaičius (6.1.2 priemonė) |
75 |
1 125 |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.6. Sukurtas moterų ir vyrų lygias galimybes užtikrinančių veiksmų ir priemonių stebėsenos mechanizmas (6.1.3 priemonė) |
- |
1 |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.7. 60 savivaldybių administracijų ir joms pavaldžių įstaigų darbuotojų, kuriems pristatytas moterų ir vyrų lygias galimybes užtikrinančių veiksmų ir priemonių stebėsenos mechanizmas, skaičius (6.1.3 priemonė) |
- |
300 |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.8. Gebėjimus sustiprinusių bendruomenių atstovų skaičius (6.1.4 priemonė) |
- |
900 |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija |
|
6.9. Sukurtas statistinis žemėlapis, reprezentuojantis moterų ir vyrų padėties skirtumus savivaldybėse (6.1.5 priemonė) |
1 |
- |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos statistikos departamentas |
|
6.10. Parengtas sąmoningumo didinimo kampanijos planas (6.1.6 priemonė) |
1 |
- |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba* |
|
6.11. Įgyvendinta sąmoningumo didinimo kampanija (6.1.6 priemonė) |
- |
1 |
- |
- |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba*, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos moterų lobistinė organizacija, Lietuvos statistikos departamentas |
|
6.12. Savivaldybių apdovanojimų renginio dalyvių skaičius (6.3 priemonė) |
70 |
70 |
70 |
70 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, Lietuvos savivaldybių asociacija, NVO, socialiniai partneriai |
|
6.13. Įgyvendinta sąmoningumo didinimo kampanija, priemonė ar surengtas renginys (6.4 priemonė) |
- |
1 |
1 |
- |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
7 uždavinys – įdiegti teisės aktų, sprendimų projektų poveikio lytims vertinimą |
||||||
7.1. Parengtų poveikio vertinimo lyčių aspektu modelių ir (ar) pavyzdinių vertinimų skaičius |
- |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai |
|
7.2. Poveikio vertinimo lyčių aspektu renginių skaičius |
- |
1 |
4 |
4 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai |
|
7.3. Poveikio vertinimo lyčių aspektu pristatymuose dalyvavusių asmenų skaičius |
- |
25 |
100 |
110 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija*, universitetų lyčių studijų centrai, Lietuvos savivaldybių asociacija, NVO |
|
8 uždavinys – plėtoti moterų ir vyrų lygybės statistinę informaciją, papildyti ją naujais, su kitomis valstybėmis palyginamais statistiniais rodikliais |
||||||
8.1. Lyčių lygybę apibūdinančių statistinių rodiklių, paskelbtų Oficialiosios statistikos portale, reikšmių skaičiaus pokytis, palyginti su ankstesniais metais (proc.) |
2 |
2 |
2 |
2 |
Lietuvos statistikos departamentas* |
|
8.2. Paskelbti statistiniai moterų ir vyrų lygybės darbo rinkos, švietimo, žemės ūkio srityse, moterų verslumo rodikliai (pokytis, proc.) |
3 |
3 |
3 |
3 |
Lietuvos statistikos * |
|
8.3. Atliktas smurto lyties pagrindu statistinis tyrimas (pagal Europos statistikos sistemos darbų programą) |
- |
- |
- |
1 |
Lietuvos statistikos departamentas* |
|
8.4. Atliktų neįgalių moterų padėties tyrimų skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos* |
|
8.5. Lyčių lygybės rodiklių savivaldybėse skaičius |
25 |
30 |
35 |
37 |
Lietuvos statistikos departamentas*, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, statistinę informaciją renkančios institucijos |
|
Ketvirtasis Programos tikslas – skatinti lyčių aspekto integravimą |
||||||
Švietimo ir mokslo srityje |
||||||
9 uždavinys – skatinti merginas ir vaikinus rinktis „netradicines moterims ir vyrams“ studijų kryptis, profesijas |
||||||
9.1. Rekomendacijų naujai rengiamų mokymo priemonių autoriams paketas |
1 |
- |
- |
- |
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras* |
|
9.2. Rekomendacijų karjeros specialistams paketas |
1 |
- |
- |
- |
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras* |
|
11 uždavinys – skatinti nediskriminacinį požiūrį į moteris ir vyrus vadovėliuose, kitoje mokymo medžiagoje |
||||||
11.1. Atlikta 7 klasės pratybų sąsiuvinių užduočių analizė lygių galimybių aspektu ir pateiktos rekomendacijos mokymo priemonių autoriams |
- |
1 |
- |
- |
Ugdymo plėtotės centras* |
|
11.2. Suorganizuoti seminarai vadovėlių ir mokymo priemonių autoriams „Kaip vadovėliuose ir kitose mokymo priemonėse išvengti stereotipinio požiūrio į skirtingas lytis“ |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ugdymo plėtotės centras* |
|
Sveikatos apsaugos srityje |
||||||
12 uždavinys – užtikrinti gimdos kaklelio, krūties, prostatos vėžio patikros galimybę ir informacijos apie tokią patikrą teikimą |
||||||
12.1. Moterų, patikrintų dėl gimdos kaklelio vėžio, skaičius (tūkst.) |
119 |
119 |
119 |
119 |
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
12.2. Moterų, patikrintų dėl krūties vėžio, skaičius (tūkst.) |
106 |
106 |
106 |
106 |
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
12.3. Vyrų, patikrintų dėl priešinės liaukos vėžio, skaičius (tūkst.) |
96 |
96 |
96 |
96 |
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
12.4. Parengtų ir išplatintų informacinių pranešimų skaičius |
12 |
12 |
12 |
12 |
Sveikatos apsaugos ministerija* |
|
Kultūros srityje |
||||||
14 uždavinys – vertinant šalies kūrėjų indėlį į kultūrą ir meną, skatinti laikytis lyčių lygybės principo |
||||||
14.1. Informuotų ekspertų dalis (proc.) |
100 |
100 |
100 |
100 |
Kultūros ministerija* |
|
15 uždavinys – skatinti aktyvesnį vyrų dalyvavimą kultūrinėse iniciatyvose |
||||||
15.1. Paskelbtų informacinių pranešimų apie vyrų aktyvumo skatinimo kultūros srityje svarbą skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija* |
|
Aplinkos apsaugos srityje |
||||||
16 uždavinys – didinti visuomenės informuotumą aplinkos apsaugos klausimais |
||||||
16.1. Aplinkos apsaugos klausimais informuotų moterų ir vyrų dalis (proc.), „Eurobarometro“ tyrimo „Piliečių požiūris į aplinką“ duomenimis |
Vy-rų – 64; mo-terų – 60 |
- |
- |
Vy-rų – 70; mo-terų – 70 |
Aplinkos ministerija* |
|
17 uždavinys – skatinti moterų aktyvumą aplinkos apsaugos srityje |
||||||
17.1. Seminaruose dalyvavusių moterų skaičius |
50 |
50 |
- |
- |
Aplinkos ministerija* |
|
Krašto apsaugos srityje |
||||||
18 uždavinys – didinti specialistų, galinčių konsultuoti ir mokyti moterų ir vyrų lygybės klausimais ir dirbti tarptautinėse misijose patarėjais, skaičių Teisingumo prieinamumo srityje |
||||||
18.1. Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos mokomųjų dalykų programų, į kurias įtrauktos moterų ir vyrų lygių galimybių temos, skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Krašto apsaugos ministerija*, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija |
|
18.2. Parengtų specialistų, galinčių konsultuoti ir mokyti moterų padėties ginkluotuose konfliktuose klausimais bei dirbti tarptautinėse operacijose (misijose) moterų ir vyrų lygių galimybių reikalų patarėjais, skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Krašto apsaugos ministerija*, Lietuvos kariuomenės Gynybos štabas |
|
18.3. Atliktų tyrimų, susijusių su moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimu krašto apsaugos sistemoje, skaičius |
- |
- |
1 |
- |
Krašto apsaugos ministerija*, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija |
|
18.4. Visų karių ir civilių, dalyvavusių mokymuose, rengiamuose prieš misijas, į kuriuos buvo įtrauktos moterų padėties ginkluotuose konfliktuose temos, dalis (proc.) |
100 |
100 |
100 |
100 |
Krašto apsaugos ministerija*, Lietuvos kariuomenės Gynybos štabas |
|
Tarptautinio bendradarbiavimo srityje |
||||||
20 uždavinys – didinti Lietuvos indėlį į tarptautinių organizacijų veiklą, susijusią su moterų ir vyrų lygybės politikos įgyvendinimu, ir skleisti gerąją Lietuvos patirtį |
||||||
20.1. Sumokėtas narystės Europos Sąjungos moterų organizacijų asociacijoje „European Women’s Lobby“ mokestis |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
20.2. Lietuvoje suorganizuotų bendrų renginių su Europos lyčių lygybės institutu skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
20.3. Parengtų tarptautinių susitarimų vykdymo vertinimų skaičius |
1 |
1 |
- |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija⃰, universitetų lyčių studijų centrai |
|
20.4. Lietuvos suorganizuotų tarptautinių renginių moterų teisių, moterų ir vyrų lygybės temomis skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija⃰ |
|
20.5. Suplanuotų veiklų, skirtų Lietuvos kandidatei prof. D. Leinartei pasirengti dalyvauti Jungtinių Tautų Moterų diskriminacijos panaikinimo komiteto narių rinkimuose, jai pristatyti tarptautinėse organizacijose, Europos Sąjungos ir kitose valstybėse, prašyti šių valstybių paramos ir prisidėti prie kandidatės žinomumo ir matomumo didinimo, įgyvendinimo procentas |
- |
100 |
100 |
- |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
20.6. Suplanuotų veiklų, skirtų Lietuvos kandidatei prof. D. Leinartei pristatyti Tarptautinei lyčių lygybės prizo nominacijai, įgyvendinimo procentas |
- |
100 |
- |
- |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija* |
|
20.7. Lietuvos ekspertės pirmininkavimo CEDAW veiksmų plane numatytų veiklų įgyvendinimo procentas (20.12 priemonė) |
100 |
100 |
100 |
100 |
Užsienio reikalų ministerija*, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
20.8. Surengtos tarptautinės konferencijos, skirtos Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucijos Nr. 1325 (2000) priėmimo 20 metų sukakčiai, dalyvių skaičius (20.13 priemonė) |
- |
- |
150 |
- |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
20.9. Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai projektų, skirtų Europos Sąjungos Rytų partnerystės ir besivystančioms valstybėms, bei kitų iniciatyvų lyčių lygybės srityje skaičius (20.14 priemonė) |
5 |
5 |
5 |
5 |
Užsienio reikalų ministerija* |
|
20.10. Demokratijų bendrijos darbo grupės „Moterys ir demokratija“ susitikimų skaičius |
1 |
1 |
1 |
1 |
Užsienio reikalų ministerija⃰ |
|
20.11. Parengtų Lietuvos pasisakymų Jungtinių Tautų, kitų tarptautinių organizacijų sesijose, debatuose, kitose iniciatyvose skaičius |
10 |
10 |
10 |
10 |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Užsienio reikalų ministerija⃰ |
|
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-9, 2019-01-04, paskelbta TAR 2019-01-08, i. k. 2019-00207
Nr. A1-599, 2019-10-10, paskelbta TAR 2019-10-10, i. k. 2019-16167
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-9, 2019-01-04, paskelbta TAR 2019-01-08, i. k. 2019-00207
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. A1-331 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-599, 2019-10-10, paskelbta TAR 2019-10-10, i. k. 2019-16167
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 27 d. Nr. A1-331 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-85, 2020-02-04, paskelbta TAR 2020-02-04, i. k. 2020-02503
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 27 d. Nr. A1-331 „Dėl Valstybinės moterų ir vyrų lygių galimybių 2015–2021 metų programos įgyvendinimo veiksmų plano 2018–2021 metams patvirtinimo“ pakeitimo
[1] Lėšos iš atsakingiems vykdytojams skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų tiems biudžetiniams metams, jei išnašoje nenurodyta kitaip.
[2] ** Veiksmų plano priemonės, finansuojamos Europos Komisijos lėšomis įgyvendinant projektą Nr. REC-RGEN-PENS-AG-2017 „Pajamų atotrūkio tarp moterų ir vyrų mažinimas“. Bendra projekto vertė – 269 719, 18 Eur, iš jų 214 856, 06 yra Europos Komisijos lėšos.
[3] *** Įgyvendinant šią veiksmo plano priemonę, kofinansuojamas Europos Komisijos lėšomis įgyvendinamas projektas Nr. REC-RGEN-PENS-AG-2017 „Pajamų atotrūkio tarp moterų ir vyrų mažinimas“.
[4] Ši Veiksmų plano priemonė finansuojama EŽŪFKP ir VB lėšomis:
2018 m. iš EŽŪFKP – 15 725 tūkst. Eur, iš VB – 2 775 tūkst. Eur;
2019 m. iš EŽŪFKP – 17 000 tūkst. Eur; iš VB – 3 000 tūkst. Eur;
2020 m. ir 2021 m. iš EŽŪFKP – kasmet po 12 325 tūkst. Eur , iš VB – kasmet po 2 175 tūkst. Eur.
[5] Ši Veiksmų plano priemonė finansuojama ESF lėšomis.
[6] Ši Veiksmų plano priemonė finansuojama iš EŽŪFKP (2 002 tūkst. Eur) ir iš VB (353 tūkst. Eur).
[7] Ši Veiksmų plano priemonė finansuojama iš ESF (pagal 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.4 ESFA‑V‑425 „Moterų ir vyrų lygybės skatinimas“ sąrašą Nr. 07.3.4-ESFA-V-425-01 finansuojamas valstybinis projektas „Savivaldybės sėkmės kodas – lyčių lygybė“).
**** Žr. Veiksmų plano 6.1 priemonės finansavimo šaltinį.
[8] Švietimo ir mokslo ministerija bei kitos institucijos 2018–2021 m. laikotarpiu nenumatė priemonių šiam Programoje numatytam uždaviniui įgyvendinti.
[9] Sveikatos apsaugos ministerija 2018–2021 m. laikotarpiu nenumatė priemonių šiam Programoje numatytam uždaviniui įgyvendinti.
[10] Ši Veiksmų plano priemonė finansuojama ES lėšomis.
[11] Teisingumo ministerija prisideda prie šio Programoje numatyto uždavinio įgyvendinimo, vykdydama kituose planavimo dokumentuose numatytas priemones.
[12] Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skiria 2 tūkst. Eur iš VB, Užsienio reikalų ministerija – 6 tūkst. Eur iš VB.