Įsakymas netenka galios 2023-04-22:

Marijampolės savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. DV-546, 2023-04-21, paskelbta TAR 2023-04-21, i. k. 2023-07814

Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2021-06-12 iki 2023-04-21

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-05-14, i. k. 2019-07660

 

Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPRENDIMO DĖL SOCIALINĖS PARAMOS MOKINIAMS SKYRIMO PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gegužės 14 d. Nr. DV-854

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo 11 straipsnio 1 dalimi ir Kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarkos aprašo, patvirtinto Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-119 „Dėl socialinės paramos mokiniams tvarkų aprašų patvirtinimo“, 22 punktu,

t v i r t i n u Sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                               Karolis Podolskis


 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. DV-854

 

SPRENDIMO DĖL SOCIALINĖS PARAMOS MOKINIAMS SKYRIMO PRIĖMIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžiamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams, Lietuvos Respublikos švietimo  ir Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymuose.

3. Teisė į socialinę paramą mokiniams nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymu bei Kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarkos aprašu, patvirtintu  Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-119 „Dėl socialinės paramos mokiniams tvarkų aprašų patvirtinimo“.  

 

II SKYRIUS

Sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimAS

 

4. Prašymus-paraiškas su visais reikalingais dokumentais skirti socialinę paramą mokiniams priima Marijampolės savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau-Seniūnijos) specialistai. Dėl mokinio nemokamo maitinimo patvirtintą prašymą-paraišką pareiškėjas gali pateikti ir mokyklos, kurioje mokinys mokosi ar kuri organizuoja vasaros poilsio stovyklas, administracijai.

5. Jeigu kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams metu bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo gauna piniginę socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, pareiškėjas pateikia mokyklos administracijai ar savo gyvenamosios vietos Specialistams laisvos formos prašymą gauti socialinę paramą mokiniams. Šiame prašyme pareiškėjas apie save ir mokinį, kuriam prašoma skirti socialinę paramą mokiniams, nurodo šiuos duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą (jeigu nėra asmens kodo, – gimimo datą), o jeigu gyvenamoji vieta nedeklaruota ir asmuo nėra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, – faktinės gyvenamosios vietos adresą, mokyklos pavadinimą ir klasę, kurioje mokinys mokosi, mokėjimo ar kredito įstaigos pavadinimą, sąskaitos, į kurią būtų pervedama mokiniui skirta parama mokinio reikmenims įsigyti, numerį, jeigu pareiškėjas paramą mokinio reikmenims įsigyti prašo pervesti į mokėjimo ar kredito įstaigoje esančią asmeninę sąskaitą.

Punkto pakeitimai:

Nr. DV-792, 2021-06-11, paskelbta TAR 2021-06-11, i. k. 2021-13406

 

51.  Mokiniams, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą ar pagal pradinio ugdymo programą pirmoje ar antroje klasėje, nemokami pietūs skiriami nuo mokslo metų pradžios iki mokslo metų ugdymo proceso pabaigos pagal mokinių sąrašą. Šį sąrašą iki kiekvienų kalendorinių metų rugpjūčio 20 dienos sudaro, patvirtina ir pateikia (tiesiogiai, paštu arba elektroninio ryšio priemonėmis, pasirašytą saugiu elektroniniu parašu) Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriui (toliau- Piniginės paramos skyrius) mokyklos, kurioje mokiniai mokosi, administracija. Mokyklos administracija mokinių sąraše nurodo šiuos mokinių, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo ar pagal pradinio ugdymo programą pirmoje ar antroje klasėje, duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą (jeigu nėra asmens kodo, – gimimo datą), gyvenamosios vietos adresą. Jeigu mokykloje, kurioje mokinys mokosi, iš mokinio tėvų, globėjų ar kitų bendrai gyvenančių pilnamečių asmenų gaunama informacija, kad šios paramos poreikio nėra arba, atsisakius šios paramos, atsirado poreikis mokiniui ją gauti, mokyklos administracija apie tai informuoja Piniginės paramos skyrių, nurodydama mokinio vardą, pavardę, asmens kodą (jeigu nėra asmens kodo, – gimimo datą), gyvenamosios vietos adresą ir paramos atsisakymo arba skyrimo datą.

Papildyta punktu:

Nr. DV-792, 2021-06-11, paskelbta TAR 2021-06-11, i. k. 2021-13406

 

6. Seniūnijų specialistai, gavę pareiškėjų prašymus-paraiškas ir dokumentus, reikalingus socialinei paramai mokiniams gauti bei surinkę kitus dokumentus, esančius Seniūnijos duomenų bazėje, įvertina bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamas ir prašymą-paraišką bei visus dokumentus pateikia Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus specialistams, atsakingiems už socialinės paramos mokiniams skyrimą (toliau-Specialistai). 

7. Seniūnijų specialistai nustatę pareiškėjo teisę į socialinę paramą mokiniams vadovaujantis Kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarkos aprašo, patvirtinto Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-119 „Dėl socialinės paramos mokiniams tvarkų aprašų patvirtinimo“, 9 ir 10 punktais, surašo Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir prašymą-paraišką bei visus reikalingus dokumentus kartu su buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu pateikia Specialistams.

8. Specialistai, vadovaudamiesi Kreipimosi dėl socialinės paramos mokiniams tvarkos aprašo, patvirtinto Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-119 „Dėl socialinės paramos mokiniams tvarkų aprašų patvirtinimo“ 10 ir 31.7 punktais, surašo Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kuris yra vienas iš dokumentų teisei į socialinę paramą mokiniams nustatyti.

9. Kai prašymas-paraiška pateikiamas mokyklos administracijai, mokyklos administracija patvirtintą prašymą-paraišką ne vėliau kaip kitą dieną, kai buvo gautas patvirtintas prašymas-paraiška, perduoda asmeniškai specialistams arba persiunčia elektroniniu paštu (pinigine.parama@marijampole.lt).

10. Specialistai, remdamiesi Seniūnijų specialistų pateiktais dokumentais ir surinkę duomenis, esančius Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus duomenų bazėje, suveda reikalingus duomenis į socialinės paramos informacinę sistemą (SPIS) ir atspausdina išvadą dėl teisės į socialinę paramą mokiniams, ją pasirašo bei suformuoja asmens bylą. Kitas specialistas, atsakingas už socialinę paramą mokiniams, pasirinktinai patikrina socialinės paramos mokiniams bylas ir pasirašo jau atspausdintą išvadą.

11. Specialistai, suvedę visus duomenis į SPIS ir atspausdinę išvadas, parengia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo (toliau – Sprendimas) projektą. Sprendimą pasirašo Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus vedėjas.

111. Mokykloms pateikus mokinių, kurie mokosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą ar pagal pradinio ugdymo programą pirmoje ar antroje klasėje sąrašus, Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai sutikrina,  ar šie mokyklų pateikti mokinių sąrašai sutampa su mokyklų SPIS importuotu mokinių sąrašu. Sąrašams sutapus,  patvirtina mokyklų per SPIS pateiktus  mokinių sąrašus. Mokinių sąrašams nesutapus, Piniginės paramos skyriaus atsakingi specialistai atmeta mokyklų per SPIS pateiktus mokinių sąrašus.

Papildyta punktu:

Nr. DV-792, 2021-06-11, paskelbta TAR 2021-06-11, i. k. 2021-13406

 

12. Sprendimas dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos ir visų dokumentų gavimo dienos Marijampolės savivaldybės administracijoje dienos. Per šį laikotarpį sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo kopija per raštinę perduodama Marijampolės savivaldybės įsteigtoms mokykloms ir savivaldybės teritorijoje įsteigtoms nevalstybinėms mokykloms, ar elektroniniu paštu - kitų savivaldybių mokykloms, išskyrus atvejį, kai sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priima Savivaldybės, kurios mokykloje mokinys mokosi, administracija. Šios institucijos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie priimtą sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo raštu informuoja mokyklas, išskyrus atvejį, kai informacija gaunama iš SPIS.

121. Seniūnijų specialistams ar Specialistams nustačius, kad per laikotarpį, kurį mokiniui teikiama socialinė parama mokiniams, atsiranda nors viena iš aplinkybių, nurodytų Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos mokiniams įstatymo (toliau -įstatymas) 13 straipsnio 1 ar 2 dalyje, Specialistai priima sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams nutraukimo, užpildant Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams nutraukimo, ir jį pateikia savivaldybės įsteigtoms mokykloms ir savivaldybės teritorijoje įsteigtoms nevalstybinėms mokykloms, išskyrus atvejį, kai sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams nutraukimo priima savivaldybės, kurios mokykloje mokinys mokosi, administracija, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Socialinė parama mokiniui neteikiama nuo kitos darbo dienos, kai mokykloje buvo gautas sprendimas dėl socialinės paramos mokiniams nutraukimo.

Papildyta punktu:

Nr. DV-792, 2021-06-11, paskelbta TAR 2021-06-11, i. k. 2021-13406

 

13. Nemokamas mokinių maitinimas mokyklų organizuojamose vasaros poilsio stovyklose, jeigu paskutinį mokslo metų ugdymo proceso mėnesį mokinys turėjo teisę gauti nemokamą maitinimą, skiriamas priimant sprendimą be atskiro pareiškėjo prašymo-paraiškos pagal mokyklos pateiktą informaciją. 

14. Pareiškėjas dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo dienos. Jeigu socialinė parama mokiniui neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo apskundimo tvarka. Pareiškėjo pateikti dokumentai jam grąžinami. Apskundimo dėl savivaldybės administracijos priimto sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo tikslu šių dokumentų kopijos saugomos ir tvarkomos savivaldybės administracijoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka.

15. Socialinės paramos mokiniams skyrimo terminai numatyti Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymo 11 straipsnyje.

16. Sprendimas Specialistų užregistruojamas programoje DVS „Kontora“. 

17. Priėmus sprendimą dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo, asmenų, kuriems skiriama parama mokinio reikmenims įsigyti, reikalingi duomenys suvedami į programą PARAMA ir atspausdinami mokėjimo žiniaraščiai.

18. Išmokos mokinio reikmenims įsigyti pervedamos į pareiškėjų asmenines sąskaitas, išskyrus atvejį, numatytą Aprašo 19 punkte.

Punkto pakeitimai:

Nr. DV-1033, 2020-07-13, paskelbta TAR 2020-07-13, i. k. 2020-15644

 

19. Asmenims, patiriantiems socialinę riziką, išmokos mokamos vadovaujantis Mokinių aprūpinimo mokinio reikmenimis tvarkos aprašu, patvirtinu Marijampolės savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-119 „Dėl socialinės paramos mokiniams tvarkų aprašų patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Sprendimai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

21. Sprendimas dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Marijampolės savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. DV-1033, 2020-07-13, paskelbta TAR 2020-07-13, i. k. 2020-15644

Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. gegužės 14 d. įsakymo Nr. DV-854 „Dėl sprendimo dėl Socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Marijampolės savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. DV-792, 2021-06-11, paskelbta TAR 2021-06-11, i. k. 2021-13406

Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. gegužės 14 d. įsakymo Nr. DV-854 ,,Dėl Sprendimo dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo priėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_55ace952ad08494cb75a3c14b0035d68_end