Suvestinė redakcija nuo 2024-08-07
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21810
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SPECIALIŲJŲ SUTARČIŲ SUDARYMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. spalio 27 d. Nr. V-1719
Vilnius
Siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 831 straipsnį ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 914 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 10.1.15 papunkčiu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo
ir sporto ministro
2022 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. V-1719
SPECIALIŲJŲ SUTARČIŲ SUDARYMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Specialiųjų sutarčių sudarymo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato objektų, numatytų Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 831 straipsnio 2 dalyje (toliau – objektai), atrankos bendrąsias nuostatas, specialiųjų sutarčių sudarymo, finansavimo ir specialiųjų sutarčių įgyvendinimo stebėsenos tvarką.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), ir kituose juos įgyvendinančiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ SUTARČIŲ OBJEKTŲ ATRANKOS BENDROSIOS NUOSTATOS
3. Lietuvos mokslo ir studijų institucijos (toliau – Institucija) specialiosios sutarties šalimi gali būti atrenkamos konkurso būdu arba planavimo būdu, atsižvelgiant į specialiosios sutarties objektą. Dėl atrankos būdo sprendžia švietimo, mokslo ir sporto ministras (toliau – Ministras), atsižvelgdamas į objekto specifiką, pobūdį, siekiamą rezultatą ir strateginio planavimo dokumentus.
4. Objektų veiklos įgyvendinamos pagal objektų įgyvendinimo planus (toliau – OĮP). OĮP rengiami, teikiami ir atrenkami pagal finansavimo sąlygas, kuriose nustatomi OĮP veikloms taikomi atrankos ir įgyvendinimo reikalavimai (toliau – Finansavimo sąlygos). Finansavimo sąlygos tvirtinamos Ministro įsakymu.
5. Finansavimo sąlygos gali būti taikomos keliems kvietimams teikti OĮP (toliau – Kvietimas) – vienai arba kelioms OĮP numatytoms veikloms ar poveiklėms, jeigu pagal jas planuojamuose Kvietimuose taikomos vienodos OĮP Finansavimo sąlygos (OĮP atrankos būdas, finansavimo forma, galimi pareiškėjai ir pan.). Jei pagal OĮP veiklą ar poveiklę planuojami Kvietimai, kuriuose numatomos skirtingos OĮP Finansavimo sąlygos, kiekvienam Kvietimui turi būti rengiami atskiros OĮP Finansavimo sąlygos.
6. Finansavimo sąlygose turi būti nurodyti: reikalavimai institucijoms, galinčioms teikti OĮP, OĮP atrankos būdas, pagal Finansavimo sąlygas planuojama finansavimo suma, finansuojamos objektų veiklos, poveiklės, OĮP atrankos kriterijai, siekiami rodikliai (rezultato, produkto ir kt.), pagal objekto veiklas tinkamos finansuoti išlaidos, reikalavimai veiklų įgyvendinimo tęstinumui (jeigu taikoma) ir kiti OĮP veiklų įgyvendinimo reikalavimai ir specialiosios nuostatos, atsižvelgiant į konkretaus objekto specifiką. Kai OĮP yra atrenkami konkurso būdu, Finansavimo sąlygose turi būti nustatyti projektų specialieji ir (ar) prioritetiniai atrankos kriterijai.
61. Mokslo ir studijų įstatymo 831 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytam objektui, kai Kvietimas skelbiamas valstybinėms aukštosioms mokykloms, dėl kurių, vadovaujantis Valstybinių aukštųjų mokyklų reorganizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 1 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Reorganizavimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka, yra priimtas atitinkamai Lietuvos Respublikos Seimo / Vyriausybės nutarimas dėl pritarimo reorganizuoti valstybinę aukštąją mokyklą, taikomi šie atrankos kriterijai ir nuostatos:
61.1. finansavimo suma, nustatoma atsižvelgiant į aukštųjų mokyklų pagal Reorganizavimo tvarkos apraše nustatytą tvarką pateiktą lėšų poreikį reorganizavimo kaštams padengti ir reorganizavimo veiksmų planui įgyvendinti ir šio poreikio pagrįstumo vertinimo dokumentus bei šio Aprašo IV skyriuje nustatytas tinkamas finansuoti išlaidas;
61.2. finansuojamos veiklos, susijusios su aukštųjų mokyklų veiklos pertvarka:
61.2.4. pagrindinių administracinių bei mokslo ir studijų aptarnavimo funkcijų ir procesų optimizavimas ir integravimas;
61.3. didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
61.4. skiriant finansavimą pirmenybė teikiama projektams, kuriuose dalyvauja daugiau nei dvi institucijos.
Papildyta punktu:
Nr. V-843, 2024-08-06, paskelbta TAR 2024-08-06, i. k. 2024-14202
7. OĮP ir kiti dokumentai rengiami pagal Finansavimo sąlygose nustatytas dokumentų formas. Finansavimo sąlygos, atsižvelgus į objektą, derinamos su kompetentingomis institucijomis, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Finansavimo sąlygos skelbiamos Teisės aktų registre.
8. Kvietimui planuojama skirti suma nustatoma Finansavimo sąlygose, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatyme numatytus valstybės biudžeto asignavimus.
9. OĮP atrankai (tiek planavimo, tiek konkurso būdu) Ministerija skelbia Kvietimą. Kvietimas skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje www.smsm.lrv.lt ir socialinio bendravimo interneto svetainės „Facebook“ paskyroje.
10. Institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, kartu su OĮP, turi pateikti Ministerijai valstybinės Institucijos tarybos (mokslo tarybos), o nevalstybinės Institucijos - jeigu Institucijoje tokie kolegialūs organai sudaromi, laisvos formos pritarimą dėl OĮP įgyvendinimo ir specialiosios sutarties sudarymo.
11. OĮP gali būti vykdomas kartu su partneriu (-iais). Tokiu atveju OĮP vykdytojas atstovauja partneriui (-iams) specialiosios sutarties ir OĮP vykdymo klausimais ir atsako už šiuose dokumentuose numatytų sąlygų ir prisiimtų įsipareigojimų laikymąsi bei rezultatų pasiekimą.
12. Visiems (tiek planavimo, tiek konkurso būdu) teikiamiems finansuoti OĮP atliekamas vertinimas pagal Finansavimo sąlygose numatytas nuostatas. OĮP vertinimas atliekamas šia tvarka: pirmiausia atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas, kurio metu įvertinama institucijos atitiktis Finansavimo sąlygose nustatytiems reikalavimams bei institucijos teikiamo OĮP atitiktis bendriesiems projektų atrankos kriterijams, nustatytiems Strateginio valdymo metodikos 118 punkte. Reikalavimus atitikusių institucijų OĮP teikiami ekspertiniam vertinimui, kurio metu vertinama OĮP kokybė pagal Finansavimo sąlygose nustatytus specialiuosius ir (ar) prioritetinius atrankos kriterijus.
13. OĮP vertinimą atlieka, taip pat specialiosios (-ųjų) sutarties (-ių) stebėseną vykdo Ministro įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 7 (septynių) narių. 3 (tris) Komisijos narius deleguoja Ministerija, 4 (keturis) narius – socialiniai ir ekonominiai partneriai. Komisijos pirmininku, pirmininko pavaduotoju ir sekretoriumi skiriami Ministerijos atstovai. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisijos darbo tikslai ir darbo terminai nustatomi Ministro įsakyme dėl Komisijos sudarymo. Komisija veikia pagal Komisijos darbo reglamentą, kuris tvirtinamas pirmojo Komisijos posėdžio metu protokoliniu sprendimu. OĮP vertinimui atlikti Komisija gali pasitelkti ekspertus.
14. Komisija atlieka šias pagrindines funkcijas:
14.1. atlieka OĮP vertinimą ir teikia prašymą Lietuvos mokslo tarybai (toliau – Taryba) rekomendacinei laisvos formos išvadai gauti dėl pritarimo / nepritarimo sudaryti specialiąją (specialiąsias) sutartį (sutartis) su Taryba suderintais terminais. Esant Tarybos pritarimui sudaryti specialiąją (specialiąsias) sutartį (sutartis), Komisija teikia siūlymus Ministrui dėl OĮP finansavimo ir siūlymo kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę dėl įgaliojimo suteikimo pasirašyti specialiąją (specialiąsias) sutartį (sutartis) dėl įvertinto (-ų) OĮP įgyvendinimo (toliau – Vyriausybės įgaliojimas);
14.2. atlieka objekto veiklų įgyvendinimo stebėseną: analizuoja ir teikia siūlymus Ministerijai dėl objekto veiklos įgyvendinimo ataskaitų vertinimo, tolesnio finansavimo skyrimo tikslingumo / netikslingumo. Šiame papunktyje numatyta Komisijos funkcija gali būti nevykdoma, jeigu Vyriausybės įgaliojime numatyta kita specialiosios sutarties veiklų įgyvendinimo stebėseną vykdanti institucija;
15. Komisijos darbas organizuojamas taip:
15.1. Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisijos pirmininkas pirmininkauja Komisijos posėdžiams, pasirašo Komisijos posėdžių protokolus;
15.2. Komisijos sekretorius rengia Komisijos posėdžių medžiagą, šaukia Komisijos posėdžius ir rengia protokolus, vykdo kitus pavedimus Komisijos veiklos organizavimo klausimais;
15.3. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, gali iš anksto pateikti savo nuomonę raštu, į kurią atsižvelgiama priimant Komisijos sprendimus;
15.4. Komisijos nariams informacija apie Komisijos posėdžio laiką ir vietą, posėdžio darbotvarkę bei kita posėdžiui reikalinga medžiaga išsiunčiama elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio;
15.6. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja pirmininkas arba jo pavaduotojas ir ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Jeigu Komisijos narys nedalyvauja posėdyje, bet būna iš anksto pateikęs savo nuomonę raštu, vertinama, kad jis dalyvavo Komisijos posėdyje nuotoliniu būdu;
15.7. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvavusių Komisijos narių balsų dauguma balsuojant arba bendru sutarimu. Komisijos nariai, nesutinkantys su priimtu sprendimu, gali raštu pareikšti atskirąją nuomonę, kuri yra pridedama prie posėdžio protokolo;
16. Susipažinęs su Tarybos rekomendacine išvada, Ministras kreipiasi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę dėl įgaliojimo suteikimo pasirašyti specialiąją (specialiąsias) sutartį (sutartis) dėl atrinkto (-ų) OĮP įgyvendinimo (toliau – Vyriausybės įgaliojimas).
17. Gavęs Vyriausybės įgaliojimą, Ministras įsakymu tvirtina sprendimą dėl finansavimo skyrimo, kuriame nurodoma:
17.2. OĮP sąrašas, kuriems vykdyti skiriamas finansavimas (nurodant OĮP pavadinimą, Institucijos pavadinimą, juridinio asmens kodą ir planuojamą skirti finansavimo sumą pamečiui);
17.3. OĮP arba jų sąrašas, kuriems vykdyti finansavimas neskiriamas (nurodant OĮP pavadinimą, Institucijos pavadinimą, juridinio asmens kodą ir finansavimo neskyrimo priežastis);
18. Apie Ministro priimtą sprendimą dėl finansavimo OĮP teikusios Institucijos informuojamos raštu. Sprendimas, išskyrus Aprašo 17.3 papunktyje nurodytą sąrašą, per 2 (dvi) darbo dienas nuo jo priėmimo skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje, nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos, valstybės, tarnybos, profesinės, komercinės, kitos įstatymų saugomą paslaptį sudarančios ar kitos įstatymų saugomos informacijos apsaugos reikalavimų.
III SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ SUTARČIŲ SUDARYMAS
19. Ministerija su Institucija, kurios OĮP vykdyti skiriamas finansavimas (toliau – OĮP vykdytojas), sudaro specialiąją sutartį, parengtą pagal Pavyzdinę specialiosios sutarties formą (Aprašo priedas).
20. Kiekvienais metais specialiosios sutarties įgyvendinimo laikotarpiu tvirtinama konkrečių biudžetinių metų lėšų naudojimo sąmata, parengta pagal Pavyzdinę lėšų naudojimo sąmatos formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, kuri yra neatsiejama sutarties dalis.
21. Veiklų įgyvendinimo metu specialiosios sutarties šalys gali inicijuoti specialiosios sutarties pakeitimus. Specialiosios sutarties pakeitimai atliekami pagal specialiojoje sutartyje numatytas sąlygas. Ministrui pritarus, specialiosios sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami susitarimu dėl specialiosios sutarties pakeitimo, kuris yra neatsiejama specialiosios sutarties dalis.
IV SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
22. OĮP vykdyti galimos šios išlaidų rūšys:
22.2. išlaidos prekėms ir paslaugoms įsigyti (įskaitant išlaidas autoriniams darbams ir išlaidas komandiruotėms);
23. Vykdant OĮP patirtos išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti, jei jos yra:
23.1. realios ir pagrįstos finansiniais, išlaidų pagrindimo bei jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais;
23.4. skirtos tik OĮP tikslams įgyvendinti ir numatytiems rezultatams bei rodikliams pasiekti, yra būtinos ir atitinka teisėtumo, proporcingumo, ekonomiškumo, efektyvumo, rezultatyvumo principus;
23.5. apskaitytos OĮP vykdytojo arba partnerio (-ių), vadovaujantis teisės aktuose, reglamentuojančiuose valstybės biudžeto lėšų naudojimą, nustatytais reikalavimais ir vidaus taisyklėmis;
23.6. patirtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jeigu OĮP vykdytojas ir (ar) partneris laikomi perkančiosiomis organizacijos pagal šį įstatymą;
23.7. pirkimo pridėtinės vertės mokestis (toliau – pirkimo PVM), susijęs su iš OĮP veikloms finansuoti skirtų lėšų pirktomis prekėmis ar paslaugomis. OĮP vykdytojo lėšomis apmokėtas pirkimo PVM negali būti įtrauktas į PVM ataskaitą ir į PVM deklaraciją;
231. OĮP vykdytojas užtikrina, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Europos Sąjungos fondų ir valstybės biudžeto lėšų.
Papildyta punktu:
Nr. V-843, 2024-08-06, paskelbta TAR 2024-08-06, i. k. 2024-14202
24. Netinkamos finansuoti OĮP vykdymo išlaidos:
24.3. nepiniginis įnašas (darbdavio – darbuotojui suteikiama nauda natūra (įvertinta piniginiu ekvivalentu) ir susijusių darbdavio įsipareigojimų išlaidos);
24.4. deklaruotos, patirtos ar kompensuotos išlaidos, susijusios su kitais OĮP vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) vykdomais projektais ar sutartimis;
25. Specialiosios sutarties įgyvendinimo metu lėšos OĮP vykdytojui pervedamos Komisijai ir / arba specialiojoje sutartyje numatytam Ministerijos padaliniui patvirtinus OĮP veiklų lėšų panaudojimo ataskaitą ir OĮP veiklos ataskaitą, jei tuo laikotarpiu teikiama. Ši nuostata netaikoma pervedant lėšas pirmą kartą.
V SKYRIUS
SPECIALIŲJŲ SUTARČIŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA
27. Specialiosios sutarties įgyvendinimo stebėseną vykdo Komisija arba kita Vyriausybės įgaliojime numatyta institucija ir teikia informaciją Ministerijai.
28. Kai specialiosios sutarties įgyvendinimo stebėseną vykdo kita Vyriausybės įgaliojime numatyta institucija, ji su Ministerija suderintais terminais ir sąlygomis teikia informaciją Ministerijai.
29. OĮP vykdytojas specialiojoje sutartyje numatytais terminais Ministerijai ir (arba) kitai Vyriausybės įgaliojime numatytai institucijai teikia OĮP vykdymo veiklos ataskaitas ir OĮP vykdymo lėšų panaudojimo ataskaitas pagal Finansavimo sąlygose nurodytas formas.
30. Specialiosios sutarties įgyvendinimo stebėsenos tikslais Komisija arba kita Vyriausybės įgaliojime numatyta institucija gali tiesiogiai kreiptis į OĮP vykdytoją ir prašyti OĮP vykdytojo papildomos informacijos dėl OĮP vykdymo veiklos ataskaitose ir (arba) OĮP vykdymo lėšų panaudojimo ataskaitose nurodytų duomenų, prašyti juos patikslinti, taip pat siūlyti nepripažinti patirtų išlaidų tinkamomis.
31. Atsižvelgiant į Komisijos ir (arba) kitos Vyriausybės įgaliojime numatytos institucijos išvadą dėl stebėsenos rezultatų, Ministro sprendimu OĮP įgyvendinti skirtos lėšos gali būti sumažintos ir (arba) finansavimas kitam OĮP laikotarpiui gali būti neskirtas ir (arba) nutrauktas. OĮP vykdytojas savo lėšomis privalo Ministerijai kompensuoti patirtas netinkamas finansuoti išlaidas.
32. OĮP įgyvendinimo rezultatai specialiojoje sutartyje numatytomis sąlygomis skelbiami viešai OĮP vykdytojo, partnerio (-ių) interneto svetainėse. Įgyvendinęs specialiąją sutartį, OĮP vykdytojas OĮP rezultatus pristato Ministerijai.
33. Visi su OĮP ir specialiosios sutarties vykdymu susiję dokumentai (toliau – dokumentai) tvarkomi, apskaitomi ir saugomi ne trumpiau kaip 10 metų Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
34. Už pateikiamų dokumentų, duomenų (informacijos) teisingumą atsako OĮP vykdytojas, partneris (-iai).
35. Dokumentuose nurodyti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenų tvarkymas vykdomas specialiųjų sutarčių sudarymo, finansavimo ir specialiųjų sutarčių įgyvendinimo stebėsenos tikslu. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
Specialiųjų sutarčių sudarymo ir
įgyvendinimo tvarkos aprašo
priedas
(Pavyzdinė specialiosios sutarties forma)
SPECIALIOJI SUTARTIS
_______________ Nr. ___________
(data) (numeris)
________________
(sudarymo vieta)
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama ________________, veikiančio (-ios) pagal _________________________________,
(įgaliotas atstovas) (atstovavimo pagrindas)
viena šalis, ir
________________________________________________________________________________
(mokslo ir studijų institucijos pavadinimas, atstovo pareigos ir atstovavimo pagrindas)
(toliau – Institucija), kita šalis,
toliau kartu vadinamos Šalimis, o kiekviena atskirai – Šalimi,
vadovaudamosi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 831 straipsniu ir
atsižvelgdamos į Lietuvos mokslo tarybos ____________________ rekomendacinę išvadą
(išvados data)
_______________________________________________________________________________,
(Lietuvos mokslo tarybos išvados pavadinimas ir numeris)
atsižvelgdamos į tai, kad švietimo, mokslo ir sporto ministrui ________________________________________________________________________________
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo data, numeris, pavadinimas)
suteiktas įgaliojimas dėl specialiosios sutarties sudarymo, taip pat
vadovaudamosi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktu bei
atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ............... metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro .................. įsakymu Nr. ................. „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ....................... metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, programos ______________________________________________________________________ priemonėje
(Ministerijos strateginio veiklos plano programos pavadinimas ir kodas)
_______________________________________________________________________________,
(Ministerijos strateginio veiklos plano priemonės pavadinimas ir kodas)
suplanuoti Ministerijai patvirtinti valstybės biudžeto asignavimai, skirti specialiosioms sutartims su mokslo ir studijų institucijomis,
atsižvelgdamos į sprendimą dėl finansavimo skyrimo, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro __________ įsakymu Nr. ___„Dėl finansavimo skyrimo“,
sudaro šią Specialiąją sutartį (toliau – sutartis).
I. SUTARTIES OBJEKTAS
1. Sutartyje nustatoma objekto _____________________________________________,
(objekto pavadinimas)
kurio įgyvendinimo planas pateiktas sutarties 1 priede „Objekto įgyvendinimo planas“ (toliau – OĮP), kuris yra finansuojamas iš Ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų, finansavimo tvarka ir sąlygos.
2. Institucijos OĮP, kuriam skiriamos sutarties 11 punkte nurodytos lėšos (toliau – lėšos), vertinimo kriterijai: __________________________________________________________
_______________________________________________________________________________.
(siekiami rodikliai, rezultatai, nurodomi pagal OĮP)
II. SUTARTIES ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
4. Institucija įsipareigoja:
4.4. lėšas sutarties 1 punkte nurodytam OĮP vykdyti naudoti pagal jų paskirtį, pagal lėšų naudojimo sąmatą, pateiktą sutarties 2 priede;
4.5. OĮP skirtas lėšas naudoti tik OĮP tikslui (-ams) pasiekti ir atsiskaityti už jas taip, kaip nurodyta sutartyje ir jos prieduose;
4.6. OĮP skirtų lėšų finansinę apskaitą tvarkyti laikantis finansinės apskaitos tvarkymo reikalavimų, nustatytų Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose finansinę apskaitą;
4.8. OĮP vykdyti 20___ metams skirtas ir nepanaudotas lėšas grąžinti į Ministerijos sąskaitą iki 20___ m. _____________ mėn. ___ d. (kaip mokėjimo pavedimo paskirtį nurodant, kokios lėšos grąžinamos – ilgalaikiam turtui įsigyti ar (ir) kitos išlaidos); nedelsiant, bet ne vėliau kaip iki 20___ m. ____________ mėn. ___d. (įrašyti sutarties 3 punkte nurodytą OĮP įgyvendinimo pabaigos datą; jeigu OĮP įgyvendinimo pabaiga yra gruodžio 1–31 dienomis – ne vėliau kaip iki gruodžio 1 dienos);
4.9. ne pagal paskirtį ir nesilaikant sutarties sąlygų panaudotas lėšas nedelsiant grąžinti į Ministerijos sąskaitą;
4.10. OĮP vykdyti reikalingą ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą, prekes ar paslaugas įsigyti, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jeigu Institucija laikoma perkančiąja organizacija pagal šį įstatymą;
4.12. pateikti Ministerijai dokumentus, susijusius su OĮP vykdymu:
4.12.1. Ministerijos Finansinės apskaitos skyriui už kiekvieną ketvirtį (kurį vykdomas OĮP) ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 (dešimtos) dienos:
4.12.1.1. Objekto įgyvendinimo plano lėšų panaudojimo ataskaitą, parengtą pagal pavyzdinę Objekto įgyvendinimo plano lėšų panaudojimo ataskaitos formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro ___________________________________ (Objekto įgyvendinimo plano lėšų panaudojimo ataskaitoje nurodytų išlaidas pateisinančių dokumentų datos turi atitikti sutartyje nurodytą OĮP vykdymo laikotarpį);
4.12.2. Ministerijos ______________ (nurodyti atsakingą padalinį) iki 20____ m. _________________ d., įvykdžius dalį OĮP, bet ne rečiau nei vieną kartą per metus, Objekto įgyvendinimo plano veiklos ataskaitą, parengtą pagal pavyzdinę Objekto įgyvendinimo plano veiklos ataskaitos formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 20____ m. _________________ d. įsakymu Nr.__ „_________________________________“;
4.12.3. Ministerijos valstybės tarnautojui (-ams) ar darbuotojui (-ams), atsakingam (-iems) už sutarties sudarymą, vykdymą ir priežiūrą pareikalavus pateikti dokumentus, susijusius su OĮP vykdymu ir stebėsena;
4.13. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius sutarties sąlygas;
4.14. savo lėšomis padengti išlaidas, kurios bus patirtos nesilaikant sutartyje nustatytų reikalavimų;
4.15. nedelsdama, bet ne vėliau kaip per x () darbo dienas, raštu pranešti Ministerijai, kad negali įvykdyti OĮP veiklų arba kad OĮP vykdymą tęsti netikslinga, ir grąžinti skirtas lėšas į Ministerijos sąskaitą;
4.16. nedelsdama, bet ne vėliau kaip per x () darbo dienas, raštu informuoti Ministeriją apie rekvizitų pakeitimus;
5. Ministerija įsipareigoja:
5.2. pastebėjus nukrypimų nuo sutarties sąlygų arba kitokių trūkumų, pranešti apie juos Institucijai per 5 (penkias) darbo dienas;
5.4. Ministerijos valstybės tarnautojui (-ams) ir (arba) darbuotojui (-ams), atsakingam (-iems) už sutarties sudarymą, vykdymą ir priežiūrą, gavus Objekto įgyvendinimo plano veiklos ataskaitą, ją analizuoti ir siūlyti Objekto įgyvendinimo plano atrankos ir stebėsenos komisijai ir Ministerijos atstovui priimti atitinkamus sprendimus dėl OĮP vykdymo eigos;
6. Institucija turi teisę:
7. Ministerija turi teisę:
7.2. reikalauti patikslinti sutarties 4.13 papunktyje nurodytus dokumentus, susijusius su OĮP vykdymu;
7.5. atsižvelgdama į Objekto įgyvendinimo plano veiklos ataskaitos (-tų) ir Objekto įgyvendinimo plano lėšų panaudojimo ataskaitos (-ų) įvertinimą (pritarimą / pritarimą iš dalies / nepritarimą) / arba jeigu Institucija laiku nepateikia Ministerijai sutarties 4.13 papunktyje nurodytų dokumentų, gali taikyti finansinio poveikio priemones:
7.5.2. sustabdyti lėšų pervedimą Institucijai arba nutraukti (neskirti) finansavimą (-o) kitam OĮP įgyvendinimo laikotarpiui;
III. SUTARTIES VYKDYMO LAIKOTARPIS, GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS
8. Sutartis įsigalioja, kai ją pasirašo ir užregistruoja visos šios sutarties šalys ir galioja, kol įvykdomi sutartiniai įsipareigojimai.
9. Sutartis gali būti nutraukta:
9.4. kai ženkliai sumažinami Ministerijai skiriami valstybės biudžeto asignavimai ir Ministerija dėl objektyvių priežasčių negali įvykdyti prisiimtų finansinių įsipareigojimų;
10. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami Šalių susitarimu dėl sutarties pakeitimo, kuris yra neatsiejama šios sutarties dalis. Sutarties pakeitimai, susiję su OĮP įgyvendinimo ir finansinių sąlygų pakeitimu, atliekami gavus Objekto įgyvendinimo plano atrankos ir stebėsenos komisijos pritarimą.
IV. LĖŠOS IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS
11. OĮP vykdyti skiriama iki _________________________________________________ ________________________________________________________________________________
(nurodoma bendra suma skaičiais ir žodžiais)
OĮP išlaidoms apmokėti, iš jų 20___ metais, skiriama iki ______________________________ eurų
(suma skaičiais ir žodžiais)
pagal pridedamą 20__ m. lėšų naudojimo sąmatą. Vėlesnių metų OĮP lėšų naudojimo sąmata (-os) bus tvirtinama (-os) atsižvelgiant į tais metais Ministerijai patvirtintus valstybės biudžeto asignavimus. Jei šiame sutarties papunktyje nurodyta suma skaičiais neatitinka sumos žodžiais, teisinga laikoma suma žodžiais.
12. Sutarties 11 punkte nurodyta suma finansuojama iš Ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų pagal pridedamą lėšų naudojimo sąmatą, pervedant lėšas į Institucijos sąskaitą, nurodytą sutarties rekvizituose, šia tvarka: _____________________________________________;
13. OĮP veiklos laikomos įvykdytos:
13.1. atsiskaičius už OĮP vykdymui skirtas lėšas – pateikus Ministerijai visus sutarties 4.12 papunktyje nurodytus dokumentus, susijusius su OĮP vykdymu;
13.2. gavus Ministerijos ir Objekto įgyvendinimo plano atrankos ir stebėsenos komisijos pritarimą dėl OĮP tikslo (-ų), uždavinių ir rezultatų pasiekimo;
14. Išlaidos, padarytos užsienio valiuta, lėšų panaudojimo ataskaitoje fiksuojamos taikant lėšų išmokėjimo dieną galiojusį Europos centrinio banko nustatytą oficialų valiutos kursą.
15. OĮP vykdyti skirtų lėšų negalima naudoti avansiniams mokėjimams, išskyrus atvejus, kai nėra galimybių prekių ir paslaugų įsigyti kitaip.
16. (Nurodomos kitos sutarties sąlygos (pvz., nuostatos dėl draudimo, turto įkeitimo ir (ar) perleidimo sąlygų, grynųjų pajamų grąžinimo, audito, patikrų vietose atlikimo, informacijos teikimo OĮP įgyvendinimo metu, informacijos apie dalyvius rinkimo, pranešimo apie teisės į pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) atskaitą įgijimą ir (ar) susigrąžintą užsienyje sumokėtą PVM, Ministerijos teisė naudotis OĮP įgyvendinimo metu parengtais dokumentais ir gautais duomenimis ir kt.) arba Apraše nustatytų sutarties sąlygų išimtys (pvz., išimtys dėl susirašinėjimo, išimtys dėl OĮP keitimo ir kt.), tačiau laikantis kitų teisės aktų, reglamentuojančių OĮP finansavimo tvarką ir sąlygas).
19. (Nurodomos Institucijai keliamos sąlygos (jei jos nustatomos), susijusios su tarpinių OĮP rezultatų pasiekimo terminais, finansine OĮP įgyvendinimo sparta, reikalavimai pateikti atitinkamus dokumentus ir (ar) informaciją iki nustatyto termino, finansavimo skyrimo tvarka, sąlygos (Ministerijos nustatyta tvarka ir (ar) patvirtintos privalomos OĮP įgyvendinimo procedūros) ir (arba) kitos specialiosios OĮP įgyvendinimui keliamos sąlygos bei su jomis susijusios sutarties nutraukimo ir (arba) sutarties keitimo nuostatos ir (arba) nuostatos dėl OĮP skirtų finansavimo lėšų dydžio sumažinimo).
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Sutarčiai ir jos nuostatoms aiškinti bei Sutartyje nereglamentuotiems klausimams spręsti taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
22. Ginčai, kylantys iš sutarties ar susiję su ja, sprendžiami derybų būdu. Kilus ginčui, Šalis raštu išdėsto savo nuomonę kitai Šaliai ir pasiūlo ginčo sprendimą. Gavusi pasiūlymą ginčą spręsti derybų būdu, Šalis privalo į jį atsakyti per ____ nuo pasiūlymo ginčą spręsti derybų būdu gavimo dienos.
23. Jeigu ginčo išspręsti derybų būdu nepavyksta, visi ginčai, kylantys dėl sutarties ar su ja susiję, sprendžiami Lietuvos Respublikos teisme.
VI. SUTARTIES PRIEDAI
26. Sutarties priedai:
Ministerija
Biudžetinė įstaiga Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, kodas 188603091, Vilnius, A. Volano g. 2, tel. _____________, faksas _____________, el. p. smmin@smsm.lt, atsisk. sąsk. Nr. LT35 7300 0101 3799 2208, „Swedbank“, AB, kodas 73000. Įregistruota Juridinių asmenų registre.
Institucija
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________.
Sutarties šalių parašai
Ministerija
|
|
|
|
|
pareigos |
|
parašas |
|
vardas ir pavardė |
Institucija
|
|
|
|
|
pareigos |
|
parašas |
|
vardas ir pavardė |
Ministerijos atstovas, atsakingas už sutarties sudarymą, vykdymą ir priežiūrą:
_____________________________________________________________________.
padalinys, pareigos, vardas, pavardė, tel., el. paštas
Institucijos atstovas, atsakingas už OĮP vykdymą:
_____________________________________________________________________.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-843, 2024-08-06, paskelbta TAR 2024-08-06, i. k. 2024-14202
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. spalio 27 d. įsakymo Nr. V-1719 „Dėl Specialiųjų sutarčių sudarymo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo