Suvestinė redakcija nuo 2024-02-02 iki 2024-04-03
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-11-24, i. k. 2022-23682
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-06 „ĮGYVENDINTI LYGIŲ GALIMYBIŲ, LYČIŲ LYGYBĖS PRINCIPUS“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. lapkričio 24 d. Nr. A1-777
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 82 punktu ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09‑003‑02‑02‑06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 2 punktą bei Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punktą,
Preambulės pakeitimai:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003‑02‑02‑06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. lapkričio 24 d. įsakymu
Nr. A1-777
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-06 „ĮGYVENDINTI LYGIŲ GALIMYBIŲ, LYČIŲ LYGYBĖS PRINCIPUS“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-09-003-02-02-06-01 |
rezultato |
Asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, skatinančiose moterų ir vyrų lygybę bei apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje, įgijo kompetencijų, dalis |
procentai |
0 (2021 m.) |
n/a |
85 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
R-09-003-02-02-06-02 |
rezultato |
Didžiausias asmenų, kurie jaučiasi nepatogiai privataus ir (ar) viešo gyvenimo situacijoje dėl bet kurios visuomenės grupės, procentas |
procentai |
71 (2019 m.) |
50 |
30 |
Valstybės biudžeto lėšos |
P-09-003-02-02-06-01 |
produkto |
Asmenys, dalyvavę veiklose, suteikiančiose žinių ir (ar) gebėjimų moterų ir vyrų lygybės skatinimo bei apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityse |
asmenys |
0 |
326 (2024 m.) |
1 623 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
P-09-003-02-02-06-02 |
produkto |
Įgyvendintos informacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti |
skaičius |
0 |
0 (2024 m.) |
2 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
P-09-003-02-02-06-04 |
produkto |
Įsigaliojusių teisės aktų lygių galimybių srityje skaičius |
vienetai |
0 |
1 |
3 (2026 m.) |
Valstybės biudžeto lėšos |
P-09-003-02-02-06-05 |
produkto |
Atliktų tyrimų lygių galimybių srityje skaičius |
vienetai |
0 |
3 |
8 |
Valstybės biudžeto lėšos |
P-09-003-02-02-06-06 |
produkto |
Suorganizuotų kompetencijų ugdymo veiklų lygių galimybių srityje skaičius |
vienetai |
0 |
20 (2023 m.) |
20 (2023 m.) |
Valstybės biudžeto lėšos |
P-09-003-02-02-06-07 |
produkto |
Savivaldybių, kuriose veikia lygių galimybių, lyčių lygybės ir apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje koordinatorius, skaičius |
vienetai |
0 |
60 |
60 |
Valstybės biudžeto lėšos |
P-09-003-02-02-06-08 |
produkto |
Siekiant įgyvendinti teisinius pokyčius lygių galimybių srityje, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje įdarbintų darbuotojų skaičius |
vienetai |
0 |
4 (2023 m.) |
4 (2023 m.) |
Valstybės biudžeto lėšos |
Pastaba. Rodikliai, kuriems priskirtas finansavimo šaltinis yra valstybės biudžeto lėšos, bus matuojami tuo atveju, jei bus skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
0 |
1.1.1.1.1 Valstybės biudžeto lėšos |
0 |
1.2. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
214,712 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Sostinės regionas |
105,075 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas |
109,637 |
1.3. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
726,350 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Sostinės regionas („Europos socialinis fondas +“) |
105,075 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas („Europos socialinis fondas +“) |
621,275 |
IŠ VISO: |
941,062 |
Pastaba. Iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamos veiklos galės būti vykdomos, jeigu joms vykdyti bus skirtas 2 762,738 tūkst. eurų finansavimas.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruo-janti institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Reguliacinės veiklos lygių galimybių ir lyčių lygybės srityse |
R |
- |
- |
Taip |
- |
- |
- |
R – didžiausias asmenų, kurie jaučiasi nepatogiai privataus ir (ar) viešo gyvenimo situacijoje dėl bet kurios visuomenės grupės, procentas |
30 (2030 m.) |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – SADM) |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – FM), Lietuvos statistikos departamentas, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
P – įsigaliojusių teisės aktų lygių galimybių srityje skaičius |
3 (2026 m.) |
||||||||||
2. Lygių galimybių kompetencijų ugdymas, visuomenės nuomonės formavimas ir stebėsena lygių galimybių srityje |
M |
Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA) |
P |
Taip |
D |
0* |
VB |
R – didžiausias asmenų, kurie jaučiasi nepatogiai privataus ir (ar) viešo gyvenimo situacijoje dėl bet kurios visuomenės grupės, procentas |
30 (2030 m.) |
SADM |
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija (toliau – ŠMSM), Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – VRM), Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra, Nacionalinė teismų administracija, savivaldybės, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM), Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba |
P – atliktų tyrimų lygių galimybių srityje skaičius |
8 (2030 m.) |
||||||||||
P – įgyvendintų informacinių kampanijų, skirtų lygioms galimybėms skatinti, skaičius |
4 (2029 m.) |
||||||||||
P – suorganizuotų kompetencijų ugdymo veiklų lygių galimybių srityje skaičius |
20 (2023 m.) |
||||||||||
3. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
105,075 |
2021–2027 IP, BF |
P – asmenys, dalyvavę veiklose, suteikiančiose žinių ir (ar) gebėjimų moterų ir vyrų lygybės skatinimo bei apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityse R – asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, skatinančiose moterų ir vyrų lygybę bei apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje, įgijo kompetencijų, dalis P– įgyvendintos informacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti |
487 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
ŠMSM, VRM, SAM, FM, savivaldybės |
105,075 |
2021–2027 IP, ES |
85 (2029 m.)
1 (2029 m.) |
|||||||||
4. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
M |
ESFA |
P |
Taip |
D |
109,637 |
2021–2027 IP, BF |
P – asmenys, dalyvavę veiklose, suteikiančiose žinių ir (ar) gebėjimų moterų ir vyrų lygybės skatinimo bei apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityse R – asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, skatinančiose moterų ir vyrų lygybę bei apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje, įgijo kompetencijų, dalis P– įgyvendintos informacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti |
1 136 (2029 m.) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
ŠMSM, VRM, SAM, FM, savivaldybės |
621,275 |
2021–2027 IP, ES |
85 (2029 m.) |
|||||||||
1 (2029 m.) |
|||||||||||
5. Koordinatorių modelio pritaikymas Lietuvoje |
I |
ESFA |
P |
Taip |
D |
0** |
VB |
R – didžiausias asmenų, kurie jaučiasi nepatogiai privataus ir (ar) viešo gyvenimo situacijoje dėl bet kurios visuomenės grupės, procentas |
30 (2030 m.) |
SADM |
ŠMSM, VRM, SAM, FM, savivaldybės |
P – savivaldybių, kuriose veikia lygių galimybių, lyčių lygybės ir apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje koordinatorius, skaičius |
60 (2030 m.) |
||||||||||
6. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pajėgumų stiprinimas |
I |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
P |
Taip |
D |
0*** |
VB |
R – didžiausias asmenų, kurie jaučiasi nepatogiai privataus ir (ar) viešo gyvenimo situacijoje dėl bet kurios visuomenės grupės, procentas |
30 (2030 m.) |
SADM |
- |
P – siekiant įgyvendinti teisinius pokyčius lygių galimybių srityje, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje įdarbintų darbuotojų skaičius |
4 (2023 m.) |
Pastabos:
1. Priemonės 2 veikla „Lygių galimybių kompetencijų ugdymas, visuomenės nuomonės formavimas ir stebėsena lygių galimybių srityje“ galės būti pradėta vykdyti, jeigu jai vykdyti bus skirtas 1 165,19 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų finansavimas.
2. Priemonės 5 veikla „Koordinatorių modelio pritaikymas Lietuvoje“ galės būti pradėta vykdyti, jeigu jai vykdyti bus skirtas 1 461,548 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų finansavimas.
Priemonės 6 veikla „Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos pajėgumų stiprinimas“ galės būti pradėta vykdyti, jeigu jai vykdyti bus skirtas 1 360 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų finansavimas .
4. Antroje skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us.
5. Ketvirtoje skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, T – tęstinė atranka, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
6. Šeštoje skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.
7. Aštuntoje skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“, BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.
8. Devintoje skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P.
9. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ 3 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
___________________________
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-06 „ĮGYVENDINTI LYGIŲ GALIMYBIŲ, LYČIŲ LYGYBĖS PRINCIPUS“ 3 VEIKLOS „KOORDINATORIŲ MODELIO IŠBANDYMAS IR LYČIŲ LYGYBĖS POLITIKOS STIPRINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „KOORDINATORIŲ MODELIO IŠBANDYMAS IR LYČIŲ LYGYBĖS POLITIKOS STIPRINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“
PROJEKTO FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ 3 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ apraše nurodytas 3 veiklą „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklą „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
3. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.7. |
4.7.2. Skatinti moterų ir vyrų lygybę: mažinti smurtą artimoje aplinkoje, užtikrinant tinkamą smurto prevenciją ir pagalbą nukentėjusie-siems nuo smurto |
152 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą |
21. Švietimas. 15. Informavi-mo ir komunikacijos veikla, įskaitant telekomunikaci-jas. 26. Kitos nenurodytos paslaugos
|
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, dalyvavę veiklose, suteikiančiose žinių ir (ar) gebėjimų moterų ir vyrų lygybės skatinimo bei apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityse |
P-09-003-02-02-06-01 (P.S.2.1510) |
Asmenys |
98 (2024 m.) 487 (2029 m.) |
Asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, skatinančiose moterų ir vyrų lygybę bei apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje, įgijo kompetencijų, dalis |
R-09-003-02-02-06-01 (R.S.2.3515) |
Procentai |
85 (2029 m.) |
Įgyvendintos informacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti |
P-09-003-02-02-06-02 (P.S.2.1509) |
Skaičius |
1 (2029 m.) |
Pastabos:
1. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 1, 3 ir 4 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/socialines-sutelkties-pletros-programos-priemones) (toliau – stebėsenos rodiklių kortelės).
2. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansavi- mo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
4. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.7. |
4.7.2. Skatinti moterų ir vyrų lygybę: mažinti smurtą artimoje aplinkoje, užtikrinant tinkamą smurto prevenciją ir pagalbą nukentėju-siesiems nuo smurto |
152 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritoriškumą |
21. Švietimas. 15. Informa-vimo ir komunikaci-jos veikla, įskaitant telekomunika-cijas. 26. Kitos nenurodytos paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Pastabos:
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio įgyvendinimo prisidedama veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, dalyvavę veiklose, suteikiančiose žinių ir (ar) gebėjimų moterų ir vyrų lygybės skatinimo bei apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje srityse |
P-09-003-02-02-06-01 (P.S.2.1510) |
Asmenys |
228 (2024 m.) 1 136 (2029 m.) |
Asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, skatinančiose moterų ir vyrų lygybę bei apsaugą nuo smurto artimoje aplinkoje, įgijo kompetencijų, dalis |
R-09-003-02-02-06-01 (R.S.2.3515) |
Procentai |
85 (2029 m.) |
Įgyvendintos informacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti |
P-09-003-02-02-06-02 (P.S.2.1509) |
Skaičius |
1 (2029 m.) |
Pastabos:
1. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles.
2. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.2. 2020 m. kovo 5 d. Komisijos komunikatas Europos Parlamentui, Tarybai, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir regionų komitetui. Lygybės sąjunga. 2020–2025 m. lyčių lygybės strategija; 1.1.3. Reglamentas (ES) 2021/1060; 1.1.4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022)5742; 1.2.2. Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymas; 1.2.3. Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymas; 1.2.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – 2021–2030 metų Nacionalinis pažangos planas); 1.2.5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931„Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“. |
||||
2. Reikalavimai projektams |
||||
2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos veiklos: 2.1.1. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione: 2.1.1.1. savivaldybių merų, vicemerų (savivaldybių merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų ir jų filialų darbuotojų kompetencijų ugdymas lygių galimybių bei lyčių lygybės srityje; 2.1.1.2. koordinatorių modelio išbandymas ir koordinatorių kompetencijų ugdymas; 2.1.1.3. komunikacinė kampanija, nukreipta į lyčių stereotipus. 2.1.2. Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione: 2.1.2.1. savivaldybių merų, vicemerų (savivaldybių merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų ir jų filialų darbuotojų kompetencijų ugdymas lygių galimybių bei lyčių lygybės srityje; 2.1.2.2. koordinatorių modelio išbandymas ir koordinatorių kompetencijų ugdymas; 2.1.2.3. komunikacinė kampanija, nukreipta į lyčių stereotipus. 2.2. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė yra: 2.3.1. savivaldybių merai, vicemerai (savivaldybių merų pavaduotojai), savivaldybių administracijų ir jų filialų darbuotojai; 2.3.2. lygių galimybių, lyčių lygybės koordinatoriai, užtikrinantys horizontaliosios politikos įgyvendinimą; 2.3.3. visuomenė. 2.4. Įgyvendinant šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas, jose gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 2.5. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą galima pareiškėja – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA). 2.6. Galimi partneriai – 5 savivaldybių (didelio miesto, mažo miesto, žiedinės, rajono savivaldybės) administracijos, kuriose bus išbandomas lygių galimybių, lyčių lygybės koordinatoriaus, užtikrinančio horizontaliosios politikos įgyvendinimą, modelis. Partneriai bus atrenkami pareiškėjo vadovaujantis 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ projekto partnerių (savivaldybių administracijų) „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ bei „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ veikloms atrankos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. A1-542 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ projekto partnerių (savivaldybių administracijų) „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ bei „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ veikloms atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“. 2.7. Projekto partnerių atranka turi būti atlikta iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA). 2.8. Iki projekto sutarties pasirašymo su CPVA pareiškėjas su partneriais turi sudaryti jungtinės veiklos ar partnerystės sutartis, kuriose turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. 2.9. Projektui teikiama finansavimo forma – dotacija. 2.10. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.11. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 726 350 (septynių šimtų dvidešimt šešių tūkstančių trijų šimtų penkiasdešimties) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 214 712 (dviejų šimtų keturiolikos tūkstančių septynių šimtų dvylikos) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, iš jų: 2.11.1. Sostinės regionui skiriama iki 105 075 (vieno šimto penkių tūkstančių septyniasdešimt penkių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 105 075 (vieno šimto penkių tūkstančių septyniasdešimt penkių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; 2.11.2. Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui skiriama iki 621 275 (šešių šimtų dvidešimt vieno tūkstančio dviejų šimtų septyniasdešimt penkių) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 109 637 (vieno šimto devynių tūkstančių šešių šimtų trisdešimt septynių) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. 2.12. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.13. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projekto administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.14. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Finansavimo sąlygų apraše, Projekto administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.15. Priemonės veikloms įgyvendinti ESFA rengiamas PĮP turi būti suderintas su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, prieš pateikiant jį administruojančiajai institucijai – CPVA. 2.16. Kartu su PĮP pareiškėjas turi pateikti CPVA projekto partnerių, atrinktų iki PĮP pateikimo CPVA, atrankos komisijos posėdžių protokolų kopijas. 2.17. Kartu su PĮP pareiškėjas turi pateikti CPVA dokumentus, pagrindžiančius faktiškai planuojamų patirti išlaidų, įvardytų PFSA 9.5 papunktyje, pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas) ir planuojamų išlaidų apskaičiavimą. |
||||
3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
3.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus. 3.2. Projektu turi būti tiesiogiai prisidedama prie 2021–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane numatytų HP įgyvendinimo: 3.2.1. Projektu turi būti prisidedama prie lygių galimybių principo įgyvendinimo, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiesiems specialiųjų (individualios pagalbos) poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.). Komunikacinės kampanijos turi skleisti informaciją, skirtą visuomenės požiūrio, susijusio su stereotipais, kaitai, siekiant užtikrinti visuomenės švietimą lygių galimybių klausimais. Informacija turi būti pateikiama neįgaliesiems (asmenims su negalia) prieinamomis formomis; 3.2.2. Projektu turi būti prisidedama prie nediskriminavimo principo ir darnaus vystymosi socialinėje srityje principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo. 3.3. Ugdant tikslinės grupės asmenų kompetencijas, projektu turi būti prisidedama prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų (1 tikslo „panaikinti visų formų skurdą visose šalyse“, mažinant diskriminacijos apraiškas, kurios lemia ir skurdą, 5 tikslo „pasiekti lyčių lygybę ir moterų ir mergaičių įgalėjimą“, 8 tikslo „skatinti tvarų, įtraukų ir darnų ekonomikos augimą, našų užimtumą ir deramą darbą“, 10 tikslo „mažinti nelygybę tarp šalių ir pačiose šalyse“, 16 tikslo „skatinti taikias ir įtraukias visuomenes darniam vystymuisi, suteikti visiems galimybes reikalauti teisingumo ir kurti veiksmingas, atsakingas ir įtraukias institucijas visais lygiais“), įtraukiant į mokymo temas su tuo susijusius klausimus, įgyvendinimo. 3.4. Įvertinus projekto poveikį šešiems aplinkos veiksniams, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29), 4.7 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad savivaldybių merų, vicemerų (savivaldybės merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų ir jų filialų darbuotojų kompetencijų ugdymas lygių galimybių bei lyčių lygybės srityje, koordinatorių modelio išbandymas ir koordinatorių kompetencijų ugdymas, visuomenės informuotumo didinimas lygių galimybių bei lyčių lygybės srityje pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo 3 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikti Finansavimo sąlygų aprašo priede. |
||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
||||
3.1.1. įgyvendinant projektą, svarbiausios Chartijoje įtvirtintos teisės ir principai yra nediskriminavimo, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, neįgaliųjų (asmenų su negalia) integracijos; 3.1.2. įgyvendinant projektą, draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar įsitikinimų, tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos ir kt.; 3.1.3. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų (asmenų su negalia) teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 3.1.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik konkrečiam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės; 3.1.5. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
5. Reikalavimas valstybės pagalbai |
||||
Pagal Finansavimo sąlygų aprašą valstybės pagalba ir de minimis pagalba neteikiama. |
||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Specialieji ir prioritetiniai projekto atrankos kriterijai nenustatomi. |
||||
6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
8. Kiti reikalavimai |
||||
Netaikoma. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 9.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą netinkamos finansuoti projekto išlaidos: 9.2.1. nepiniginis projekto vykdytojo ir (ar) partnerio įnašas; 9.2.2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos; 9.2.3. koordinatoriaus darbo vietos sukūrimo ir išlaikymo išlaidos, išskyrus kompiuterio, stalo ir kėdės įsigijimo išlaidas. 9.3. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 9.4. Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 9.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas rezultatas. Jei rengiant PĮP minėti fiksuotieji įkainiai dar nepatvirtinti, išlaidos planuojamos pagal realias išlaidas, o patvirtinus fiksuotuosius įkainius išlaidos apmokamos pagal juos. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodomi projekto sutartyje. 9.6. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. 9.7. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||
10. Projekto veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
Q Indeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
10.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti |
FN-01 |
01 |
7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
10.2. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos (Pastaba. Taikoma, jei PĮP vertinimo metu nustatoma, kad pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) yra netinkamas finansuoti.) |
FS-01-01 |
|
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM
|
Fiksuotosios sumos atnaujinamos kiekvienais metais vieną kartą per metus iki II ketvirčio pabaigos, atsižvelgiant į Lietuvos statistikos departamento pateiktą (viešą) informaciją ir perskaičiuojant dydžius pagal atitinkamų metų (N) kainų lygį, remiantis Lietuvos statistikos departamento nurodytu vartotojų kainų indeksu, palyginti su N-1 metais (vartotojų kainų indeksas pagal COICOP klasifikatorių „00 Vartojimo prekės ir paslaugos“). Anksčiau nurodytomis sąlygomis perskaičiuotos fiksuotosios sumos įsigalios nuo atnaujintų dydžių paskelbimo dienos ir galės būti taikomos išlaidoms, patirtoms nuo atnaujintų fiksuotųjų sumų įsigaliojimo dienos |
10.3. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos
|
FS-01-02 |
|
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM
|
Fiksuotosios sumos atnaujinamos kiekvienais metais vieną kartą per metus iki II ketvirčio pabaigos, atsižvelgiant į Lietuvos statistikos departamento pateiktą (viešą) informaciją ir perskaičiuojant dydžius pagal atitinkamų metų (N) kainų lygį, remiantis Lietuvos statistikos departamento nurodytu vartotojų kainų indeksu, palyginti su |
10.4. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-01 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.5. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-02 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.6. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-03 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.7. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-04 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.8. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką
|
FN-05-05 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.9. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-06 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.10. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidų per mėnesį dalis, skirta kasmetinėms atostogoms, apskaičiuojama nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų darbo užmokesčio išlaidų už faktiškai dirbtą laiką |
FN-05-07 |
|
Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos |
|
10.11. Kelionių Lietuvoje išlaidos |
|
|
|
Fiksuotasis įkainis derinamas |
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainės esinvesticijos.lt skiltyje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai?_token=ef3cea75.RyPzcHe7z7Mu8mIcjUwP1ycPCB_0f5yCTsSZL9z3NDA.MheXPjKOo4pNm1tPz31J5RE2Rim5Mf_Yfr3YZrXaB1gLdaMmPtGY0hymUg&query=&publishing_period%5Bfrom%5D=&publishing_period%5Bto%5D=&institution%5B%5D=227&ordering= ir ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/1073. |
___________________________________
Papildyta priedu:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-663, 2023-10-06, paskelbta TAR 2023-10-06, i. k. 2023-19814
Nr. A1-102, 2024-02-01, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01950
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ 3 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projekto finansavimo sąlygų aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-06 „ĮGYVENDINTI LYGIŲ GALIMYBIŲ, LYČIŲ LYGYBĖS PRINCIPUS“ 3 VEIKLOS „KOORDINATORIŲ MODELIO IŠBANDYMAS IR LYČIŲ LYGYBĖS POLITIKOS STIPRINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „KOORDINATORIŲ MODELIO IŠBANDYMAS IR LYČIŲ LYGYBĖS POLITIKOS STIPRINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIRTUVOS REGIONE“ PROJEKTO ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės įtraukties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ apraše nurodytą 3 veiklą „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklą „Koordinatorių modelio išbandymas ir lyčių lygybės politikos stiprinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, kurioms nustatomos projektų finansavimo sąlygos, įgyvendinantis projektas (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):
£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)
Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)
Aplinkos tikslai (pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088) |
Pagrindimas (remiantis priemonių (jei finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (jei finansavimo šaltinis – ESIFP lėšos) vertinimo klausimynais) |
Pagrindimo dokumentai (nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija) |
1. Klimato kaitos švelninimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinant projektą bus prisidedama prie išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo. Planuojamo projekto veiklos (pagal pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Nenumatoma, kad, įgyvendinant veiklas (savivaldybių merų, vicemerų (savivaldybių merų pavaduotojų), savivaldybių administracijų ir jų filialų darbuotojų kompetencijų ugdymas lygių galimybių bei lyčių lygybės srityje, koordinatorių modelio išbandymas ir koordinatorių kompetencijų ugdymas, komunikacinės kampanijos, skirtos moterų ir vyrų lygybei skatinti bei apsaugai nuo smurto artimoje aplinkoje gerinti) (toliau – tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymas ir komunikacinės kampanijos), išsiskirs šiltnamio efektą sukeliančios dujos (toliau – ŠESD), nes neišsiskirs anglies dvideginio, metano, azoto dioksido, fluoro dujų. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Nenumatoma, kad vykdant šias veiklas išsiskirs ŠESD. Vykdomos veiklos leis užtikrinti tinkamą lygių galimybių, lyčių lygybės ir apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje politikos įgyvendinimą savivaldybių lygmeniu ir remiantis gerąja jaunimo reikalų koordinatorių praktika išbandyti lygių galimybių, lyčių lygybės koordinatorių modelį (toliau – modelis) 5 savivaldybių administracijose, išplečiant modelio diegimą visose savivaldybėse, įsteigiant lygių galimybių, lyčių lygybės koordinatorių, kurie kuruos minėtų politikos sričių klausimus vietos lygmeniu, sieks visuomenės nuostatų ir elgsenos pokyčio, susijusio su horizontaliosios politikos įgyvendinimu, pareigybes |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinant projektą didės neigiamas dabartinio ir ateities klimato poveikis ar bus daromas neigiamas poveikis žmonėms, gamtai ar turtui, taigi projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.
|
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Vykdomos veiklos neturi jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes, įgyvendinant veiklas, nenumatoma, kad jos turės kokį nors didesnį neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui. |
3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad jis atitinka tausiojo išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, galėsiančios daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui, taigi projekto veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. Įgyvendinant veiklas nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Įgyvendinant veiklas nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, galėsiančios daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant veiklas nenumatoma, kad susidarys atliekų. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant veiklas nenumatoma, kad susidarys atliekų. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad projektas atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, turėsiančios įtakos didelės oro, vandens ir dirvožemio taršos susidarymui: veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Vykdomos veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant veiklas nenumatoma, kad galėtų susidaryti oro, vandens ar žemės tarša. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Vertinama, kad planuojamas įgyvendinti projektas neturi jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad projektas atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai. Įgyvendinant veiklas nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, galėsiančios paveikti ekosistemų būklę ar kenksiančios buveinių ir rūšių, įskaitant ES svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimui. Be to, nenumatoma vykdyti veiklų saugomose teritorijose ar gyvūnų, augalų buveinių ir rūšių, įskaitant ES saugomas, apsaugos teritorijose. |
Netaikoma, nes projekto veiklos nukreiptos į tikslinės grupės asmenų kompetencijų ugdymą ir komunikacines kampanijas. Veiklos (pagal pobūdį) neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui, nes įgyvendinant veiklas nenumatoma, kad veiklos (pagal pobūdį) turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai. |
________________
Papildyta priedu:
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-663, 2023-10-06, paskelbta TAR 2023-10-06, i. k. 2023-19814
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-137, 2023-03-03, paskelbta TAR 2023-03-03, i. k. 2023-03988
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-777 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-153, 2023-03-10, paskelbta TAR 2023-03-10, i. k. 2023-04350
Dėl techninės klaidos ištaisymo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. kovo 3 d. įsakyme Nr. A1-137 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-777 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“
3.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-663, 2023-10-06, paskelbta TAR 2023-10-06, i. k. 2023-19814
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-777 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-102, 2024-02-01, paskelbta TAR 2024-02-01, i. k. 2024-01950
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-777 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-06 „Įgyvendinti lygių galimybių, lyčių lygybės principus“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo