Suvestinė redakcija nuo 2022-07-06 iki 2024-09-16
Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-12-30, i. k. 2020-29140
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS R. NEMENČINĖS GEDIMINO, vILNIAUS R. NEMENČINĖS KONSTANTO PARČEVSKIO gimnazijŲ IR Vilniaus r. NEMENČINĖS VAIKŲ DARŽELIO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2020 m. gruodžio 18 d. Nr. T3-392
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 504 „Dėl ugdymosi šeimoje įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 patvirtintu Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu ir atsižvelgdama į Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos direktoriaus 2020 m. lapkričio 19 d. prašymą Nr. 2.4-197, Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos direktoriaus 2020 m. lapkričio 18 d. prašymą Nr. S2.4-210 ir Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio direktoriaus 2020 m. gruodžio 9 d. prašymą Nr. 100, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti:
1.1. Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos nuostatus (1 priedas);
TAR pastaba. Vadovaujantis 2021-05-28 sprendimu Nr. T3-139, 1.1 punktas netenka galios nuo naujų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
1.2. Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos nuostatus (2 priedas);
TAR pastaba. 1.2 punktas netenka galios nuo 2022-06-30 sprendimu Nr. T3-182 patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. T3-182, 2022-06-30, paskelbta TAR 2022-07-05, i. k. 2022-14607
2. Įgalioti Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos direktorių, Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos direktorių ir Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio direktorių pasirašyti ir įregistruoti jų vadovaujamų švietimo įstaigų patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Pripažinti netekusiais galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos:
3.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 25 d. sprendimą Nr. T3-189 „Dėl Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos ir Vilniaus r. Buivydžių vidurinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“;
3.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 30 d. sprendimo Nr. T3-175 „Dėl Vilniaus r. Marijampolio pradinės mokyklos reorganizavimo sąlygų aprašo, Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico ir Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijų nuostatų patvirtinimo“ 1.3. punktą;
4. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
TAR pastaba. Vadovaujantis 2021-05-28 sprendimu Nr. T3-139, nuostatai netenka galios nuo naujų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gruodžio 18 d.
sprendimu Nr. T3-392
VILNIAUS R. NEMENČINĖS GEDIMINO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos nuostatai (toliau Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazijos (toliau - Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, grupę, tipą, paskirtį, mokymo kalbą ir formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį ir rūšis, tikslus, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus, įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, gimnazijos veiklos organizavimą ir valdymą, gimnazijos savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, gimnazijos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis švietimo įstaigos pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazija, trumpasis pavadinimas – Nemenčinės Gedimino gimnazija, juridinio asmens kodas – 191316016.
3. Švietimo įstaiga įsteigta 1990 m. birželio 15 d., remiantis Vilniaus rajono tarybos 1990 m. birželio 11 d. potvarkiu Nr. 34 „Dėl vidurinės bendrojo lavinimo mokyklos atidarymo Nemenčinės mieste“. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. liepos 4 d. sprendimu Nr. T3 - 220 suteiktas gimnazijos statusas ir naujas pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino gimnazija.
6. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), kodas– 111104987, Rinktinės g. 50, LT- 09318, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
10. Pagrindinė gimnazijos paskirtis – Gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams; mokymo kalba – lietuvių.
11. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi. Grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu – mokiniai reguliariai, pagal gimnazijos vadovo patvirtintą pamokų tvarkaraštį, lanko mokyklą ir nuosekliai mokosi mokomi mokytojų: pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas. Pavienio mokymosi forma įgyvendinama šiais mokymo proceso organizavimo būdais:
11.1. savarankišku – mokinys savarankiškai mokosi pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas (visų dalykų, atskirų dalykų ar jų modulių);
11.2. ugdymasis šeimoje – mokinys nuolat individualiai ir nuosekliai mokosi visų dalykų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas šeimos aplinkoje, mokomas tėvų (globėjų, rūpintojų) ir (ar) samdomo mokytojo(-ų) ir konsultuojamas gimnazijos, su kuria sudaryta mokymo sutartis, mokytojo(-ų).
12. Gimnazijoje vykdomos švietimo programos – pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo, neformaliojo švietimo.
13. Gimnazijos išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai – mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pažymėjimai baigusiam Pagrindinio ugdymo programos (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos) pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.
14. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, gimnazijos vėliavą bei mokyklinę uniformą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
15. Gimnazija savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkiais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo skyriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Kitos Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos Gimnazijos ne švietimo veiklos rūšys:
19.7. kita, niekur kitur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99;
20. Gimnazijos tikslai:
20.1. teikti kokybišką išsilavinimą, atitinkantį Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Bendrąsias programas;
20.2. ugdyti pilietiškumą, patriotizmą, puoselėti tautinės kultūros tradicijas bei pagarbą gimtajai kalbai, formuoti demokratinio gyvenimo, sveikos gyvensenos įgūdžius, skatinti toleranciją įvairių pažiūrų, socialinių sluoksnių, tikėjimų bei kultūrų žmonėms;
21. Gimnazijos uždaviniai:
21.1. formuoti ir įgyvendinti mokinių ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Bendrąsias programas, Bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, paisyti mokinių poreikių įvairoves ir priklausomai nuo jos derinti ugdymo turinį, siūlyti ir taikyti skirtingus mokymo būdus, formas bei koreguoti mokymo programas ir planus;
21.2. sudaryti mokiniams sveikas ir saugias, atitinkančias higienos normas, ugdymo ir ugdymosi sąlygas bei užtikrinti savitarpio pagarba bei tolerancija grįstą bendravimą;
22. Gimnazijos funkcijos:
22.1. bendradarbiaudama su tėvais Gimnazija ugdo savarankišką, sąmoningą, atsakingai savo gyvenimą kurti gebantį žmogų;
22.2. ugdo tvirtus dorovinius pagrindus, savarankišką pasaulėžiūrą turinčius, visapusiškai išsilavinusius, kultūringus, bendrauti ir bendradarbiauti gebančius, pilietiškai sąmoningus, atsakingus už savo poelgius, tvirto charakterio, gyvenimui pasirengusius kūrybingus, darbščius jaunuolius, jaunuoles ir suaugusius piliečius;
22.3. sudaro mokiniams sąlygas įgyti lietuvių kalbos, šiuolaikinės visuomenės, gamtos bei tiksliųjų mokslų žinių pagrindus, pradinius techninius ir technologinius, praktinės veiklos įgūdžius, Europos religinę ir filosofinę patirtį, perprasti pagrindines ideologijos ir ekonomines teorijas, įgyti estetinę nuovoką ir Europos žmogui reikalingus kalbinės komunikacijos gebėjimus, istoriškai pagrįstą Vakarų kultūros supratimą. Šioms sąlygoms užtikrinti gimnazija:
22.3.2. rengia ir įgyvendina ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius;
22.4. siekia socialinio mokinių solidarumo, moko teikti socialinę paramą artimiesiems, skatina solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes, nei dauguma, ugdo pagarbą žmogui, sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms;
22.8 organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.12. teikia informacinę, psichologinę, socialinę, pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, vertina mokinių specialiuosius ugdymo(-si) poreikius, skiria specialųjį ugdymą, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja integruotą specialiųjų poreikių vaikų ugdymą bendrosiose klasėse;
22.16. vykdo savo veiklos kokybės įsivertinimą, vadovaudamasi mokyklų, įgyvendinančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodika;
22.22. sudaro palankias veiklos sąlygas mokinių savivaldos organizacijų kūrimuisi bei veiklos plėtotei;
22.23. užtikrina savivaldos institucijoms galimybę dalyvauti gimnazijos veiklos planavime, valdyme, priežiūroje;
22.24. užtikrina sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką, numato priemones nusikalstamumo, narkotikų bei psichotropinių medžiagų vartojimo ir smurto prieš vaikus prevencijai;
22.25. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacinę aplinką, Gimnaziją kaip vietos bendruomenės, regiono kultūros židinį;
22.27. organizuoja mokinių maitinimą ir pavėžėjimą į Gimnaziją ir iš jos į namus (viešuoju transportu ir mokykliniu autobusu);
23. Gimnazija vykdo kitas Lietuvos Respublikos teisės aktuose ir šiuose Nuostatuose nustatytas funkcijas.
24. Gimnazijos mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka:
24.1. išsilavinimo pažymėjimų blankų užsakymą, apsirūpinimą jais, saugojimą ir atsiskaitymą už panaudotus blankus vykdo Gimnazijos direktorius, pažymėjimų išrašymą organizuoja Gimnazijos direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Gimnazija, įgyvendindama savo tikslus, uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
26. Gimnazija turi teisę bendradarbiauti su analogiškomis užsienio šalių institucijomis, sudaryti sutartis dėl pasikeitimo mokytojais, bendrų renginių organizavimo, dalyvauti tarptautinėse programose bei projektuose.
27. Gimnazijos pareigos:
27.3. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
27.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazija savo veiklą organizuoja vadovaudamasi šiais dokumentais:
28.1. Gimnazijos strateginiu planu, kuris sudaromas trejiems metams, vadovaujantis veiklos įsivertinimo rezultatais, kuriam pritarusi gimnazijos taryba, Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo, kuris patvirtintas gimnazijos direktoriaus;
28.2. Gimnazijos metiniu veiklos planu, kuriam pritaria Gimnazijos taryba ir ją tvirtina gimnazijos direktorius;
29. Gimnazijai vadovauja direktorius, penkeriems metams skiriamas į pareigas viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Vilniaus rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Asmuo, siekiantis eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas, privalo atitikti Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.
31. Šiuose nuostatuose neaptarti klausimai, susiję su Gimnazijos direktoriaus skyrimu ir atleidimu, sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.
32. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės merui ir tarybai. Gimnazijos direktorius atsako:
32.2. už demokratinį Gimnazijos valdymą, bendradarbiavimu pagrįstų santykių užtikrinimą, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
32.3. už Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų, kitų norminių teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Švietimo skyriaus vedėjo įsakymų, nurodymų ir pavedimų vykdymą;
32.4. už darbo saugą, priešgaisrinę saugą, turto ir aplinkos apsaugą, vidaus tvarkos reikalavimų vykdymą;
32.6. už sąlygų sudarymą atlikti Gimnazijos veiklos priežiūrą pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus Mokyklų veiklos priežiūros nuostatus;
33. Direktoriaus funkcijos:
33.1. aiškina Gimnazijos bendruomenės nariams valstybinę ir regioninę švietimo politiką, formuojant visuomenės poreikius, atliepiančius Gimnazijos veiklos tikslus, inicijuoja ilgalaikių ir trumpalaikių Gimnazijos veiklos planų rengimą, organizuoja jų vykdymą;
33.4. inicijuoja Gimnazijos savivaldos institucijų kūrimąsi, sudaro sąlygas Gimnazijos bendruomenės nariams dalyvauti švietimo valdyme, burtis į įvairių grupių interesų asociacijas, organizacijas, sąjungas;
33.5. tvirtina Gimnazijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
33.6. paskirsto vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoja periodiškai atsiskaityti už nuveiktą darbą;
33.7. nustato direktoriaus pavaduotojų ugdymui veiklos sritis, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos.
33.8. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
33.9. priima mokinius Steigėjo nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
33.10. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato bendruomenės teises, pareigas ir atsakomybę;
33.12. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
33.13. užtikrina neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymą mokinių atostogų metu, tvirtina šių programų vykdymo tvarką;
33.14. vadovauja Gimnazijos strateginio veiklos plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
33.15. analizuoja Gimnazijos veiklos rezultatus ir valdymo bei kitų išteklių būklę, inicijuoja ir prižiūri Gimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;
33.16. sudaro Vaiko gerovės komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos teikimu mokiniams, užtikrina specialiojo ugdymo programų Gimnazijoje įgyvendinimą, laiduoja valstybės švietimo politikos vykdymo kokybę taikant vadybos priemones: stebėseną, planavimą, įgaliojimą ir atsakomybės paskirstymą bei priežiūrą;
33.22. teisės aktų nustatyta tvarka analizuoja, valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
33.23. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
33.25. bendradarbiauja su mokinių tėvais (rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugą užtikrinančiomis institucijomis;
33.27. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
34. Savivaldos institucijų sistema grindžiama Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Gimnazijos nuostatais ir kuriama atsižvelgiant į Gimnazijos istorijoje susiklosčiusias tradicijas.
35. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) – aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei svarbiausiems Gimnazijos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti.
37. Taryba formuojama iš 15 narių, joje mokiniai, tėvai (globėjai), mokytojai ir vietos bendruomenė atstovauja lygiomis dalimis. Tėvai į Gimnazijos tarybą renkami Gimnazijos tėvų susirinkimo metu, mokytojus – mokytojų tarybos posėdžio metu, mokinius – mokinių susirinkimo metu
38. Taryba renkama penkeriems metams. Dėl objektyvių priežasčių sumažėjus Tarybos narių skaičiui, Taryba papildoma iki visos sudėties.
40. Nariai į Tarybą renkami remiantis demokratiniais rinkimų principais: visuotinumo, periodiškumo ir viešumo.
41. Tarybos pirmininką, jo pavaduotoją, sekretorių renka Tarybos nariai. Gimnazijos direktorius ir mokinys negali būti tarybos pirmininku.
42. Tarybos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus. Teisę sušaukti neeilinį susirinkimą turi Gimnazijos direktorius ir Tarybos pirmininkas;
43. Posėdžiui vadovauja Tarybos pirmininkas. Jei Tarybos pirmininkas nedalyvauja, susirinkimą veda jo pavaduotojas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo;
44. Gimnazijos Savininkas, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad Tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
45. Tarybos veikloje arba susirinkimuose patariamojo balso teise gali dalyvauti vietos savivaldos atstovai ar rėmėjai, jei tam neprieštarauja 2/3 Tarybos narių.
46. Tarybos funkcijos. Taryba:
46.2. suderina Gimnazijos veiklos planą, Nuostatus, strateginį planą, vidaus darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, nustato ugdymo organizavimo tvarką, priima sprendimus dėl Gimnazijos ugdymo plano, svarsto ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos išlaidų sąmatos sudarymo ir vykdymo;
46.4. teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui priimant darbuotojus ir vertinant jų darbą bei rezultatus, vertina Gimnazijos vadovų veiklą, išsako nuomonę jiems atestuojantis;
46.6. inicijuoja Gimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą, svarsto mokinių, neturinčių mokymosi motyvacijos, problemas;
46.7. skiria atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisiją ir stebėtoją(us) į viešo konkurso laisvai direktoriaus vietai užimti komisiją;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimas spręsti. Ją sudaro direktorius ir jo pavaduotojas(-ai) ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, psichologas, socialinis, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Mokytojų tarybos pirmininkas yra Gimnazijos direktorius, Mokytojų tarybos sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai atviru balsavimu.
50. Mokytojų tarybos posėdžiai:
50.1. šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis;
51. Į posėdį gali būti kviečiami kiti su posėdžio darbotvarkės klausimais susiję asmenys ir socialiniai partneriai bei vietos savivaldos atstovai.
52. Mokytojų tarybos funkcijos:
52.1. svarsto praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
52.2. aptaria ugdymo planų, Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimą ir teikia pasiūlymus Gimnazijos tarybai dėl Gimnazijos veiklos plano;
52.3. svarsto kartu su Gimnazijos socialiniais, specialiaisiais pedagogais, sveikatos priežiūros darbuotojais ir psichologais mokinių sveikatos, darbo saugos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus bei priima nutarimus;
52.4. priima nutarimus dėl tų ugdymo proceso organizavimo klausimų, kurie nurodyti Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose;
53. Mokinių taryba:
53.3. Mokinių tarybos funkcijos:
53.3.2. svarsto ir, suderinusi su gimnazijos vadovybe, numato mokinių neformaliosios veiklos planus;
53.3.3. koordinuoja mokinių visuomeninę veiklą, planuoja ir organizuoja mokinių neformaliojo švietimo veiklą bei laisvalaikį;
53.4. Mokinių tarybos pirmininkas:
53.4.1. mokinių tarybos pirmininkas renkamas iš 9-12 kl. mokinių. Gimnazijos mokinių slaptu balsavimu;
54. Gimnazijos tėvų aktyvas:
55. Metodinė taryba:
55.1. Metodinė taryba – savivaldos institucija, sudaroma trejiems mokslo metams metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti. Ją sudaro Gimnazijoje veikiančių metodinių grupių pirmininkai;
55.2. Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui, turintis dalykinę kvalifikacinę kategoriją;
56. Metodinės grupės:
56.1. dalyko mokytojų arba kelių dalykų metodinės grupės – savivaldos institucijos, vienijančios mokytojus ugdomajai veiklai organizuoti, Mokyklos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;
56.3. metodinių grupių funkcijos:
56.3.1. nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;
56.3.4. nagrinėja ir aptaria dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų ir neformaliojo švietimo programas;
56.3.5. nagrinėja mokinių ugdymo sėkmingumą, pažangą ir jų pasiekimų kokybę gerinančių metodų diegimą;
56.3.7. teikia pasiūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais Gimnazijos tarybai ir Gimnazijos vadovams;
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
57. Darbuotojus į darbą gimnazijoje priima ir iš jo atleidžia direktorius Lietuvos Respublikos Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
58. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
60. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Vilniaus rajono savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja jų pagal Lietuvos Respublikos įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos priimtų nutarimų nustatyta tvarka.
61. Gimnazijos lėšos:
61.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
61.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
63. Gimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
65. Gimnazijos veiklos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
67. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.
68. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius atsižvelgdami į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
69. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.
70. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
71. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
________________________________________
PRITARTA
Vilniaus r. Nemenčinės Gedimino
gimnazijos tarybos 2020 m. rugpjūčio 26 d.
posėdžio protokoliniu nutarimu
(Protokolas Nr. 2)
Priedo pakeitimai:
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
TAR pastaba. Nuostatai netenka galios nuo 2022-06-30 sprendimu Nr. T3-182 patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės
tarybos 2020 m. gruodžio 18 d.
sprendimu Nr. T3-392
VILNIAUS R. NEMENČINĖS KONSTANTO PARČEVSKIO GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Gimnazijos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialus pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazija.
3. Švietimo įstaiga įsteigta 1865-09-01. Istorinis šaltinis: Nemenčinė, Vilniaus gubernijos miestelis (istorijos – statistikos apžvalga). Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2005 m. lapkričio 18 d. sprendimu Nr. T3-313 suteiktas Gimnazijos statusas ir naujas pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazija.
6. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas 111104987, LT – 09318 Rinktinės g. 50, Vilnius.
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri
13. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio mokymosi (dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose, ugdymas šeimoje):
13.1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama šiuo mokymo proceso organizavimo būdu:
13.2. pavienio mokymosi forma įgyvendinama šiais mokymo proceso organizavimo būdais:
13.2.1. savarankišku – mokinys savarankiškai mokosi pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas (visų dalykų, atskirų dalykų ar jų modulių);
13.2.2. ugdymasis šeimoje – mokinys nuolat individualiai ir nuosekliai mokosi visų dalykų pagal pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas šeimos aplinkoje, mokomas tėvų (globėjų, rūpintojų) ir (ar) samdomo mokytojo(-ų) ir konsultuojamas gimnazijos, su kuria sudaryta mokymo sutartis, mokytojo(-ų).
14. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo ir vidurinio ugdymo.
15. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pažymėjimai baigusiam Pagrindinio ugdymo programos (pagrindinio ugdymo individualizuotos programos) pirmąją dalį, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai. Mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
16. Gimnazija turi bendrabutį, kurio buveinė yra A. Mickevičiaus g. 16, Nemenčinės m., LT – 15170 Vilniaus r.
17. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, uniformą, atsiskaitomąsias ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose. Gimnazijai suteiktas paramos gavėjo statusas.
18. Gimnazija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo bei kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Gimnazijos nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
21. Kitos švietimo veiklos rūšys:
22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
23. Gimnazijos tikslas: plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, ugdyti kūrybingumą, pilietiškumą, lyderystę.
24. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
24.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
24.6. aktyvinti ir skatinti savivaldos institucijų, komandų ir grupių bendradarbiavimą, įtakojant gimnazijos valdymą;
25. Gimnazijos funkcijos. Gimnazija:
25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį vadovaudamasi Švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis Bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus;
25.2. rengia bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, ugdymo programas bei mokinių poreikius tenkančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
25.3. vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, vidurinio ugdymo mokymo sutartyse esančius įsipareigojimus;
25.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
25.6. užtikrina švietimo kokybę:
25.6.2. švietimo prieinamumą socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
25.6.4. higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo (-si) ir darbo aplinką;
25.10. vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, ugdymą karjerai bei minimalios priežiūros priemones;
25.11. ugdo specialiųjų poreikių mokinius pagal pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas teisės aktų nustatyta tvarka;
25.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (neformaliojo švietimo užsiėmimus, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
25.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
25.15. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
27. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28. Gimnazijos pareigos:
28.5. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
29. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
29.1. direktoriaus patvirtintą gimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
29.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
29.3. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos ugdymo planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Gimnazijos savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
30. Gimnazijai vadovauja direktorius:
30.1. Gimnazijos direktorius skiriamas penkeriems metams į pareigas viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Vilniaus rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
31. Direktoriaus funkcijos:
31.1. tvirtina Gimnazijos struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
31.2. organizuoja Gimnazijos darbą, kad būtų įgyvendintas Gimnazijos tikslas ir atliekamos nustatytos funkcijos;
31.3. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metų veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
31.6. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
31.8. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka ir sudaro mokymo sutartis;
31.10. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
31.11. analizuoja Gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už Gimnazijos veiklos rezultatus;
31.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
31.17. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
31.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugą užtikrinančiomis institucijomis;
31.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali skirti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
32. Direktorius atsako už:
32.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus, Švietimo skyriaus vedėjo įsakymų laikymąsi ir tinkamą jų įgyvendinimą Gimnazijoje;
32.3. informacijos skelbimą apie vykdomas įstaigoje formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius įstaigos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
32.9. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
33. Gimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.
34. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir Gimnazijos pažangos.
35. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
36. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
37. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja Metodinės grupės pirmininkas, o koordinuoja gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
39. Gimnazijoje veikia gimnazijos savivaldos institucijos: Gimnazijos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba, klasių tėvų komitetai, Gimnazijos tėvų komitetas.
40. Gimnazijos taryba – aukščiausioji Gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Gimnazijos tarybos nuostatus tvirtina Gimnazijos direktorius.
40.1. Gimnazijos taryboje mokiniai, tėvai (globėjai), mokytojai ir vietos bendruomenė atstovauja lygiomis dalimis, Tarybą sudaro 15 narių. Dėl objektyvių priežasčių sumažėjus Tarybos narių skaičiui, Taryba papildoma iki visos sudėties.
40.2. tėvus į Gimnazijos tarybą renka Tėvų komitetas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – Mokinių taryba slaptu balsavimu balsų dauguma;
40.3. Gimnazijos tarybos pirmininką renka tarybos nariai (Gimnazijos tarybos pirmininku negali būti Gimnazijos direktorius);
41. Gimnazijos taryba:
41.1. teikia siūlymus dėl Gimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių, nustato Gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis;
41.2. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, metiniam Gimnazijos veiklos planui, Gimnazijos ugdymo planui, Gimnazijos nuostatams bei kitiems Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams;
41.3. aptaria ugdymo organizavimo tvarką, neformaliojo švietimo organizavimo principus, siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;
41.5. išklauso Gimnazijos direktoriaus metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
41.6. renka narius į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
41.7. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ir mokytojų darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
42. Gimnazijos tarybos nutarimas priimami dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos sprendimus, kurie prieštarauja Gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, Gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
43. Gimnazijos taryba už savo veiklą kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems gimnazijos bendruomenės nariams.
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija, svarstanti mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo formas ir metodus. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, logopedas, psichologas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, bibliotekininkai.
46. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų gimnazijos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis pedagogų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tarybos narių.
48. Mokytojų taryba:
48.7. kartu su gimnazijos specialistais sprendžia gimnazijos mokinių sveikatos, saugos mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
48.9. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais;
49. Gimnazijoje veikia tėvų savivaldos institucijos: Gimnazijos tėvų komitetas, klasių tėvų komitetai, kurie atstovauja mokinių tėvams (globėjams).
50. Gimnazijos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Gimnazijos tėvų komitetą.
51. Tėvų komitetas gali:
51.3. teikti siūlymus dėl ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Gimnazijos tarybai, Mokytojų tarybai;
51.4. bendradarbiauti su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas ir opiausius Gimnazijos gyvenimo klausimus;
54. Klasių tėvų komitetas:
54.1. padeda klasės vadovui spręsti ūkinius, klasės renginių organizavimo klausimus, išvykas, kurti edukacinę aplinką;
54.2. aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo klausimus;
55. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių tėvų pirmininkų pasitarimus.
56. Gimnazijoje steigiamos mokinių savivaldos institucijos: mokinių taryba, klasių mokinių komitetai.
58. Kiekvienais metais rugsėjo mėnesį Mokinių tarybos sudėtis yra papildoma naujais 5 klasių mokinių atstovais vietoj gimnaziją baigusių G4(12) klasių mokinių.
59. Mokinių tarybos sudėtį, Mokinių tarybos valdybos teikimu, kiekvienų mokslo metų pradžioje savo įsakymu tvirtina gimnazijos direktorius.
60. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja demokratiškai išrinkta Mokinių tarybos valdyba, veiklą prižiūri gimnazijos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo (direktoriaus pavaduotojas ugdymui ar kitas pedagoginis darbuotojas).
61. Mokinių tarybos valdybą sudaro 5 nariai, kurie yra renkami iš 8 – G4 klasių Mokinių tarybos narių slaptu balsavimu balsų dauguma.
62. Mokinių tarybos valdybos pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir sekretorius renkami pirmo valdybos narių posėdžio metu.
64. Mokinių taryba:
64.1. svarsto Gimnazijos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo;
64.4. koordinuoja klasių mokinių komitetų veiklą, teikia siūlymus dėl mokinių laisvalaikio organizavimo;
64.5. padeda organizuoti mokinių socialinės pagalbos veiklą, organizuoja drausmės ir tvarkos palaikymo Gimnazijoje, žalingų įpročių prevencijos akcijas;
65. Klasių mokinių komitetai renkami klasėse vieneriems metams atviro balsavimo metu balsų dauguma.
66. Gimnazijos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Gimnazijos savivaldos institucijomis.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
68. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
69. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
71. Gimnazija valdo patikėjimo teise Vilniaus rajono savivaldybės perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal Lietuvos Respublikos įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka. Valstybės turtą, valdomą savivaldybės patikėjimo teise, naudoja ir disponuoja juo pagal panaudos sutartis įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
72. Gimnazijos lėšos:
72.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
72.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
74. Gimnazija turi nebiudžetinių lėšų, kurias sudaro patalpų nuoma, fizinių ir juridinių asmenų labdara.
75. Teisės aktų nustatyta tvarka Gimnazijos buhalterinę apskaitą tvarko ir finansinių mokestinių operacijų bei statistinių atskaitomybių parengimą užtikrina Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius, su kuriuo Gimnazija pasirašiusi buhalterinės apskaitos tvarkymo sutartį.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
79. Gimnazijos vieši pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Gimnazijos interneto svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Vilniaus rajono savivaldybės administracijos interneto svetainėje.
80. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus svarsto ir derina Gimnazijos taryba, savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
81. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
83. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
84. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
85. Klausimai, neaptarti šiuose nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
_______________________________________
SUDERINTA
Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos tarybos
2020 m. rugpjūčio 31 d.
protokoliniu nutarimu
(Protokolas Nr. 3)
Priedo pakeitimai:
Nr. T3-182, 2022-06-30, paskelbta TAR 2022-07-05, i. k. 2022-14607
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gruodžio 18 d.
sprendimu Nr. T3-392
VILNIAUS R. NEMENČINĖS VAIKŲ DARŽELIO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio (toliau – Vaikų darželis) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, Vaikų darželio teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Vaikų darželio turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Vaikų darželio veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Vaikų darželio oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis, trumpasis pavadinimas – Nemenčinės vaikų darželis, juridinio asmens kodas 303381239.
3. Nemenčinės vaikų lopšelis-darželis įsteigtas 1988 m. gruodžio 31 d. Po buvusių Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos patalpų (Kranto g. 21, Nemenčinės m.) rekonstrukcijos Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2010 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T3-279 „Dėl naujų ikimokyklinio ugdymo grupių įsteigimo Nemenčinės vaikų lopšelyje-darželyje“ buvo įsteigta 10 ikimokyklinio ugdymo grupių lietuvių, lenkų ir rusų ugdomosiomis kalbomis. Po Vilniaus r. Nemenčinės lopšelio-darželio reorganizavimo padalijimo būdu Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 dienos sprendimu Nr. T3-129 „Dėl Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio reorganizavimo padalijimo būdu“ buvo įsteigtas Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželis.
6. Vaikų darželio savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, kodas 111104987, Rinktinės g. 50, LT-09318 Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
8. Vaikų darželio:
8.2. pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis, kurio pagrindinė veikla yra nuo 3 iki 5 (arba 6) metų vaikų ugdymas pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas;
8.4. Mokymosi formos – pavienio ir grupinio mokymosi; mokymosi organizavimo būdai – kasdienis ir ugdymasis šeimoje;
9. Vaikų darželis turi skyrių, kurio:
9.1. pavadinimas – Vilniaus r. Nemenčinės vaikų darželio skyrius Rudausių daugiafunkcis centras (toliau – Skyrius);
9.2. įsteigimo data – 1994 m. liepos 7 d. (Vilniaus rajono valdybos potvarkis Nr. 400 p.) veiklos pradžios data – 1994-09-01.
9.5. mokymosi formos – grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, pavienio mokymosi forma įgyvendinama ugdymosi šeimoje mokymo proceso organizavimo būdu.
10. Vaikų darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Vaikų darželiui suteiktas paramos gavėjo statusas.
11. Vaikų darželis veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės mero potvarkiais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo skyriaus vedėjo įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
VAIKŲ DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
13. Vaikų darželio pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10 ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;
14. Kitos švietimo veiklos rūšis:
15. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
16. Vaikų darželio tikslas – teikti kokybišką, vaikų poreikius atitinkantį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, ugdyti pilietiškas ir dvasines vertybes, gerinti gimtosios ir valstybinės kalbų ugdymo kokybę, naujųjų darbo metodų ir formų paieška bei taikymas, dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, sudaryti prielaidas tolimesniam, sėkmingam mokymui(-si) mokykloje.
17. Vaikų darželio uždaviniai:
17.1. ikimokyklinio ugdymo programos:
17.1.2. skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, atskleisti ir ugdyti jo gebėjimus puoselėti individualybę;
17.2. priešmokyklinio ugdymo programos:
18. Vaikų darželis atlieka šias funkcijas:
18.2. vykdo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina ugdymo kokybę;
18.3. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais bei atsižvelgdamas į vietos ir įstaigos bendruomenės reikmes, taip pat vaikų, tėvų (globėjų) poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
18.4. dalyvauja įvairiose konkursuose, renginiuose, kuriais siekiama vaikų integracijos ir socializacijos, komunikacinių gebėjimų vystymo, juos organizuoja;
18.5. puoselėja pilietiškas ir dvasines vertybes, gerina gimtosios ir valstybinės kalbų ugdymo kokybę;
18.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
18.12. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu nemokamas bei jų apmokamas papildomas paslaugas (neformaliojo švietimo grupių veiklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
VAIKŲ DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS
19. Vaikų darželis, įgyvendindamas jam pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
19.4. stebėti ir vertinti ugdymo procesą, taikyti įvairias tyrimo metodikas vidiniam įsivertinimui ir ugdymo tobulinimui užtikrinti;
20. Vaikų darželio pareigos:
20.1. kurti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;
20.3. pripažinti kiekvieno ugdytinio individualumą, poreikių įvairovę, skirtingus gebėjimus ir potyrius;
20.8. efektyviai naudoti lėšas ir turtą nuostatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;
IV SKYRIUS
VAIKŲ DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
21. Vaikų darželio veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
21.1. Vaikų darželio strateginis planas, patvirtintas Vaikų darželio direktoriaus, pritarus Vaikų darželio tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniu;
22. Vaikų darželiui vadovauja direktorius, penkeriems metams skiriamas į pareigas viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Vilniaus rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
23. Vaikų darželio direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės merui ir tarybai.
24. Vaikų darželio direktorius:
24.1. tvirtina Vaikų darželio struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
24.2. nustato Vaikų darželio direktoriaus pavaduotojo (-ų) ugdymui veiklos sritis, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos;
24.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių parašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Vaikų darželio darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
24.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingos darbo sąlygas visais su ugdymusi ir darbu susijusiais aspektais;
24.8. organizuoja ir koordinuoja Vaikų darželio veiklą, analizuoja, vertina ir valdo materialinius ir intelektualinius išteklius;
24.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;
24.13. valdo, naudoja Vaikų darželio turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais;
24.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams tobulinti kvalifikaciją ir atestuotis Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.16. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
24.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
24.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti direktoriaus pavaduotojams;
24.20. organizuoja ikimokyklinio, priešmokyklinio bei neformalaus švietimo programų vykdymo patikrinimą;
25. Vaikų darželio direktorius atsako už:
25.2. demokratinį Vaikų darželio valdymą, etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą;
25.4. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26. Vaikų darželio metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti sudaromos metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti ugdytinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, ugdymo(si) metodus, kontekstą, ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus), pritaikyti jį ugdytinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Vaikų darželio strateginiais tikslais, ir kartu siekti ugdytinių ir Vaikų darželio pažangos, nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą, teikia direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
27. Metodinės grupės nariai yra mokytojai bei pagalbos mokiniui specialistai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja Vaikų darželio direktorius arba pavaduotojas ugdymui.
V SKYRIUS
VAIKŲ DARŽELIO SAVIVALDA
31. Vaikų darželio bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Vaikų darželio filosofija ir švietimo tikslais, Vaikų darželio vykdomomis švietimo programomis ir tradicijomis.
32. Vaikų darželyje veikia šios savivaldos institucijos: Vaikų darželio taryba, mokytojų taryba, ugdytinių tėvų komitetai.
33. Vaikų darželio taryba yra aukščiausioji Vaikų darželio savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams, (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei, telkianti tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Vaikų darželio bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Vaikų darželio veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.
34. Vaikų darželio taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.
35. Vaikų darželio tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Vaikų darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Vaikų darželio bendruomenei.
36. Vaikų darželio direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Vaikų darželio tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Vaikų darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams.
37. Jei Vilniaus rajono savivaldybės taryba ar švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustato, kad Vaikų darželio tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo Vaikų darželio tarybai juos svarstyti iš naujo.
39. Vaikų darželio tarybos nuostatai gali būti keičiami ar papildomi Vaikų darželio tarybos nutarimu paprasta balsų dauguma. Inicijuoti Vaikų darželio tarybos nuostatų pakeitimą gali:
40. Vaikų darželio tarybą, kurią tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai ir vietos bendruomenė atstovauja lygiomis dalimis, sudaro 9 nariai.
44. Vaikų darželio tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka ir atšaukia Vaikų darželio tarybos nariai slaptu balsavimu pirmojo posėdžio metu.
45. Vaikų darželio tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.
46. Vaikų darželio tarybos dokumentus tvarko Vaikų darželio tarybos sekretorius, išrenkamas iš Vaikų darželio tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.
47. Vaikų darželio tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
48. Vaikų darželio tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Vaikų darželio tarybos nutarimu. Vaikų darželio tarybos posėdį gali inicijuoti Vaikų darželio administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).
49. Vaikų darželio tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Vaikų darželio tarybos posėdis.
50. Į Vaikų darželio tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Vaikų darželio savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.
51. Vaikų darželio taryba atlieka šias funkcijas:
51.1. nustato Vaikų darželio veiklos perspektyvas, pagrindinės darbo kryptis, ugdymo ir mokymo organizavimo tvarką;
51.2. pritaria Vaikų darželio metiniam veiklos planui, strateginiam planui, vidaus darbo tvarkos taisyklėms, nuostatams, kitiems veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Vaikų darželio direktoriaus;
51.3. inicijuoja Vaikų darželio bendruomenės ir visuomenės bendravimą, telkia Vaikų darželio bendruomenę Vaikų darželio uždaviniams spręsti, ugdo, plėtoja Vaikų darželio kultūrą;
51.5. teikia siūlymus dėl Vaikų darželio darbo tobulinimo, saugių darbo, ugdytinių ugdymo sąlygų sudarymo.
51.6. svarsto lėšų panaudojimo klausimus, pritaria Vaikų darželio pajamų ir išlaidų sąmatai, analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;
51.7. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, ugdytinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo klausimus;
51.9. atviru balsavimu renka atstovus į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
51.10. nagrinėja ir vertina Vaikų darželio psichologinio mikroklimato, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Vaikų darželio, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybės ir patirtį;
51.11. teikia siūlymus direktoriui dėl Vaikų darželio nuostatų keitimo ar papildymo, vidaus struktūros tobulinimo;
51.12. išklauso direktoriaus metines ataskaitas ir teikia siūlymus dėl Vaikų darželio veiklos tobulinimo;
51.13. svarsto Mokytojų tarybos, ugdytinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Vaikų darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Vaikų darželio direktoriui;
51.14. pasirenka Vaikų darželio veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
53. Vaikų darželio taryba gali sustabdyti kitų Vaikų darželio savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
55. Vaikų darželio taryba už savo veiklą atsiskaito kartą per metus jos narius rinkusiems bendruomenės nariams: bendrame susirinkime arba mokytojų tarybos posėdyje.
57. Vaikų darželio taryba paleidžiama:
58. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti Vaikų darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
59. Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos norminiais aktais, Vaikų darželio nuostatais, Mokytojų tarybos nuostatais.
61. Mokytojų tarybos nuostatus, pritarus Vaikų darželio tarybai, tvirtina Vaikų darželio direktorius.
62. Mokytojų tarybos nuostatų pakeitimą gali inicijuoti:
63. Mokytojų taryba sudaro Vaikų darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Vaikų darželyje dirbantys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
64. Mokytojų tarybai vadovauja Vaikų darželio direktorius, jei jo nėra – Vaikų darželio direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
65. Mokytojų tarybos dokumentus tvarko mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.
66. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso Mokytojų tarybos pirmininkui.
67. Mokytojų tarybos posėdžiu šaukia Vaikų darželio direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.
68. Į Mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Vaikų darželio savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
69. Mokytojų taryba:
69.5. aptaria skirtingų gebėjimų ugdytinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir ugdymosi programas, metodus;
69.7. aptaria pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos tobulinimo galimybes;
69.8. priima nutarimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos priimtais ir kitais teisės aktais;
69.9. atviru balsavimu renka atstovus į Vaikų darželio tarybą ir Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją;
69.12. teikia Vaikų darželio vadovybei, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
70. Mokytojų tarybos teisės:
72. Vaikų darželyje yra grupių ugdytinių tėvų komitetai, kurie bendradarbiauja su grupių mokytojais, kitomis Vaikų darželio savivaldos institucijomis.
73. Grupių ugdytinių tėvų komitetai bendradarbiauja su Vaikų darželio direktoriumi, aptaria svarbiausias Vaikų darželio aktualijas, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
75. Darbuotojus į darbą Vaikų darželyje priima ir iš jo atleidžia Vaikų darželio direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Vaikų darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
VAIKŲ DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖ VEIKLOS KONTROLĖ IR DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
78. Vaikų darželio patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Vilniaus rajono savivaldybės perduotą turtą Lietuvos Respublikos įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
79. Vaikų darželis išlaikomas iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, Vaikų darželį gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
80. Vaikų darželis gali turėti kitų lėšų, naudojamų įstatymų numatyta tvarka. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara bei kitos teisėtai įgytos lėšos. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
81. Vaikų darželio lėšas sudaro:
81.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Vilniaus rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
81.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
83. Vaikų darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
87. Vaikų darželio vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti vieši pranešimai, skelbiami, Vaikų darželio internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
88. Vaikų darželio nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Vaikų darželio taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
89. Vaikų darželio nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos. Vaikų darželio direktoriaus ar Vaikų darželio tarybos iniciatyva.
90. Vaikų darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
91. Pranešimai apie Vaikų darželio pertvarkymą, likvidavimą ar reorganizavimą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
__________________________
SUDERINTA
Vaikų darželio tarybos posėdžio
2020 m. rugpjūčio 30 d. protokoliniu nutarimu
(protokolas Nr. 3)
Pakeitimai:
1.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-139, 2021-05-28, paskelbta TAR 2021-06-04, i. k. 2021-12906
Dėl kai kurių Vilniaus rajono ugdymo įstaigų reorganizavimo, reorganizavimo sąlygų aprašų bei nuostatų patvirtinimo
2.
Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T3-182, 2022-06-30, paskelbta TAR 2022-07-05, i. k. 2022-14607
Dėl kai kurių Vilniaus rajono ugdymo įstaigų reorganizavimo, reorganizavimo sąlygų aprašų bei nuostatų patvirtinimo