Suvestinė redakcija nuo 2018-07-05 iki 2018-10-31
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-02-03, i. k. 2016-02221
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 28 d. Nr. T-33
Alytus
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. T-206, 2018-06-28, paskelbta TAR 2018-07-04, i. k. 2018-11269
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016-01-05 įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo Alytaus apskrityje 2018-05-15 teikimą Nr. 1-8 (1.18) „Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-01-28 sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“, Alytaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Preambulės pakeitimai:
Nr. T-206, 2018-06-28, paskelbta TAR 2018-07-04, i. k. 2018-11269
Tvirtinti Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2016 m. sausio 28 d.
sprendimu Nr. T-33
(Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2018 m. birželio 28 d.
sprendimo Nr. T-206 redakcija)
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (ar) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau – lėšos), skiriamų Alytaus miesto savivaldybės mokyklų mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, dokumentų teikimo, lėšų apskaičiavimo ir skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus neformaliojo vaikų švietimo teikėjams (toliau – NVŠ teikėjas) ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra tikslinė dotacija Alytaus miesto savivaldybei siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. Atsižvelgdama į tai, savivaldybė siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.
II SKYRIUS
nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. Skirstant lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę pretenduoti jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
6. NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui nustatyta įsakymu. Šis dydis gali būti didinamas ne mažiau nei 20 eurų ar mažinamas ne mažiau nei 10 eurų, atsižvelgiant į NVŠ programas pasirinkusių mokinių skaičių savivaldybėje. Atsižvelgus į paskirtą NVŠ programoms tikslinę lėšų sumą, NVŠ teikėjų vykdomoms programoms lėšas paskirsto ir tvirtina savivaldybės administracijos direktorius pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su švietimo teikėjais dalyvavimo NVŠ programoje mokymo sutartis, skaičių, programos trukmę mėnesiais ir apskaičiuotą savivaldybės NVŠ lėšų vienam mokiniui dydį. NVŠ lėšos visiems švietimo teikėjams paskirstomos proporcingai pagal NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičių einamųjų metų sausio 15 d. ir spalio 1 d. duomenimis.
7. Savivaldybė, didinanti ar mažinanti rekomenduojamą lėšų sumą, turi ją pagrįsti ir užtikrinti, kad nenukentėtų ugdymo kokybė, kad lėšos būtų naudojamos efektyviai ir racionaliai. Jei skiriamas didesnis finansavimas, turi būti aptarti ir aukštesni NVŠ programos vykdymo kokybiniai ir (ar) kiekybiniai rodikliai.
8. Jei vienam vaikui tenka mažiau lėšų, nei įsakymu nustatyta mažiausia leistina suma, lėšos pirmumo tvarka skiriamos tiems NVŠ teikėjams, kurių veikla ar kitos programos nėra finansuojamos savivaldybės biudžeto lėšomis bei atsižvelgiama į prioritetus, nustatytus aprašo 17 punkte.
9. Paskyrus NVŠ lėšas, NVŠ teikėjas sumažina vaikui nustatytą mokestį už vykdomą NVŠ programą priklausomai nuo skiriamos sumos vienam vaikui.
10. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
11. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
11.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;
12. Lėšų negalima naudoti:
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS IR ŠVIETIMO TEIKĖJUI
13. Paraiškas teikti ir NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie atitinka įsakymu nustatytus reikalavimus.
14. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas. NVŠ programų pavadinimai ir aprašymai turi atitikti Valstybinės lietuvių kalbos komisijos keliamus taisyklingos kalbos reikalavimus.
15. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).
16. NVŠ programos veiklos rūšys turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
17. Savivaldybės nustatyti NVŠ ugdymo krypčių prioritetai:
V SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
18. NVŠ programų atitiktį reikalavimams vertina savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – komisija).
19. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, turinčių NVŠ patirtį. NVŠ teikėjų vykdomos programos gali būti vertinamos ir lėšos paskirstomos 2 kartus per kalendorinius metus.
20. Komisija:
20.1. nustato, ar NVŠ programa atitinka įsakymu nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis;
21. Komisija paraiškų ir jų priedų vertinimą atlieka reglamento nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo termino dienos. Vertinimo išvados yra rekomendacinio pobūdžio.
22. Komisijos pirmininkas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų vertinimo dienos savivaldybės administracijos direktoriui pateikia informaciją apie gautas paraiškas, vertinimui perduotas paraiškas ir vertinimo rezultatus bei teikia komisijos siūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl NVŠ programų atitikties reikalavimams patvirtinimo ir dėl galimo finansavimo.
23. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo arba nepatvirtinimo. NVŠ programos atitiktis galioja 3 metus ir gali būti pratęsiama savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, kaip nurodyta šio aprašo 26 punkte.
24. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo, per 3 darbo dienas nuo savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Švietimo skyriaus atsakingas specialistas apie tai pažymi KTPRR.
25. NVŠ teikėjai, pageidaujantys pratęsti NVŠ programos atitiktį, kai yra pasibaigęs jos akreditavimo terminas, kasmet iki gruodžio 31 d. pateikia nustatytos formos prašymą savivaldybės administracijai. NVŠ programos, kurių akreditacija galioja, teikėjai apie tęstinį programos vykdymą kasmet raštu informuoja Švietimo skyrių iki einamųjų metų rugpjūčio 31 d. ir sausio 15 d.
26. Komisija, nustačiusi, kad NVŠ programos įgyvendinimas gali būti tęsiamas, teikia siūlymą savivaldybės administracijos direktoriui dėl NVŠ programos akreditacijos pratęsimo termino ar tęstinio vykdymo. Tokių programų KTPRR registruoti iš naujo nereikia.
27. Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos NVŠ programos skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje (www.alytus.lt.) kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) pasirinkti NVŠ programą.
28. Administracijos direktorius:
29. NVŠ teikėjas:
29.1. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir registruoja vaikus Mokinių registre įsakymo nustatyta tvarka.
29.2. NVŠ teikėjas Švietimo skyriui pateikia Mokinių registro sistemoje suformuotus ir NVŠ teikėjo patvirtintus programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus einamųjų metų sausio 15 d. ir spalio 1 d. duomenimis. Savivaldybės administracija turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programą ir joje dalyvaujančius vaikus.
29.3. NVŠ teikėjas tvarko vaikų, dalyvaujančių NVŠ programose, lankomumo apskaitą NVŠ programos lankomumo žurnale („Google“ forma), jame privalomos šios skiltys:
29.4. Jeigu vaikas nelankė užsiėmimų visą mėnesį ir apie tai neinformavo NVŠ teikėjo, NVŠ teikėjas, prieš 5 dienas raštu ar elektroniniu paštu įspėjęs vaiko tėvus (globėjus, rūpintojus), nutraukia mokymo sutartį. Vaikams baigus programą arba nutraukus NVŠ teikėjui ar vaiko tėvams (globėjams, rūpintojams) mokymo sutartį, Mokinių registre pašalinamas įrašas apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje įsakymo nustatyta tvarka.
30. Esant pažeidimų dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu programos atitiktis panaikinama. Programa, kurios atitiktis panaikinama, naujam vertinimui gali būti teikiama ne anksčiau kaip po 2 metų.
31. Švietimo skyrius:
31.1. konsultuoja NVŠ teikėjus NVŠ programų įgyvendinimo ir savivaldybei teikiamų dokumentų rengimo klausimais;
31.2. tiesiogiai bendradarbiauja su atsakinga už NVŠ institucija, dalyvauja jos rengiamuose pasitarimuose programų rengimo, įgyvendinimo, koordinavimo, administravimo, gerosios patirties sklaidos ir kitais klausimais;
31.4. Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre suveda akredituotų NVŠ programų duomenis bei tvarko jų kaitą;
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
33. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansines ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.
34. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto lėšas per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia formą Nr. 2-metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 d. ataskaitą (forma patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008-12-31 įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybės biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VII SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ STEBĖSENA IR PRIEŽIŪRA
36. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą vykdo savivaldybės administracijos Švietimo skyrius. Švietimo skyrius teisės aktų nustatyta tvarka stebi ir analizuoja duomenis, esančius Mokinių registre, KTPRR, ŠVIS, NVŠ programos įgyvendinimą vietoje, vaikų NVŠ programų lankomumą ir lankomumo pokytį, NVŠ programos įgyvendinimo kokybę, naudojamas priemones, naudojamas patalpas, įrangą – tai, kas yra numatyta savivaldybės administracijos direktoriaus ir NVŠ teikėjo sutartyje.
37. NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną ir priežiūrą vykdantys asmenys turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius mokinius, sutartis, sudarytas su mokinių tėvais (globėjais ar rūpintojais), sutarčių registravimo žurnalus, mokinių lankomumo žurnalus, užsiėmimų tvarkaraščius, kuriuose turi būti nurodytas konkretus laikas, valandų skaičius, vieta ir patalpos, veiklos ir finansines ataskaitas, taip pat kitą informaciją, susijusią su NVŠ programos įgyvendinimu.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Alytaus miesto savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi.
Priedo pakeitimai:
Nr. T-206, 2018-06-28, paskelbta TAR 2018-07-04, i. k. 2018-11269
Pakeitimai:
1.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-55, 2016-03-03, paskelbta TAR 2016-03-21, i. k. 2016-05456
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo
2.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-170, 2016-05-26, paskelbta TAR 2016-06-03, i. k. 2016-14769
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo finansavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo
3.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-208, 2017-05-25, paskelbta TAR 2017-06-05, i. k. 2017-09537
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo
4.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-78, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-09, i. k. 2018-05690
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-01-28 sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo
5.
Alytaus miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-206, 2018-06-28, paskelbta TAR 2018-07-04, i. k. 2018-11269
Dėl Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2016-01-28 sprendimo Nr. T-33 „Dėl Alytaus miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ pakeitimo