Suvestinė redakcija nuo 2018-07-19 iki 2019-04-16

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-11-30, i. k. 2017-19113

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS IR PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. lapkričio 30 d. Nr. ĮV-1144

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymo 16 straipsnio 7 ir 8 dalis:

1.  T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinę programą;

1.2.    Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatus.

2.  N u s t a t a u, kad informacija dėl paraiškų priėmimo Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos priemonėms finansuoti 2018 metais skelbiama iki š. m. lapkričio 30 d. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos interneto svetainėje www.lrkm.lt.

 

 

 

Kultūros ministrė                                                                                           Liana Ruokytė-Jonsson

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-1144

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinė programa

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos (toliau – Programa) paskirtis – nustatyti nacionalinių ir valstybinių teatrų ir koncertinių įstaigų, kuriose savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, (toliau – Įstaigos) kūrybinės veiklos tikslus siekiant plėtoti Lietuvos profesionalųjį scenos meną, skatinti novatoriškumą ir tarptautiškumą, didinti kultūros paslaugų prieinamumą, kokybę ir įvairovę visoje šalyje, stiprinti scenos meno įstaigų tinklo atvirumą, mažinti regionų kultūrinę atskirtį.

2. Programoje vartojamos šios sąvokos:

2.1. Jaunasis menininkas – asmuo nuo 18 iki 35 metų, vykdantis kūrybinę veiklą profesionaliojo scenos meno srityje ir teigiamai įvertintas scenos meno kritikų;

2.2. Pripažintas menininkas – asmuo, sukūręs ir (ar) atlikęs kūrinius, kurie buvo teigimai įvertinti scenos meno kritikų, apdovanotas nacionaliniais ar tarptautiniais apdovanojimais.   

2.3. Bendra gamyba – Įstaigų su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ar Įstaigų su Lietuvos ar užsienio kultūros ir meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal koprodukcijos sutartis;

2.4. Rezidencija – jaunajam menininkui ar jų kolektyvui Įstaigos suteikiama patalpa, laikas ir resursai individualiam ar bendram kūrybiniam darbui.

Kitos Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme.  

3. Programa parengta vadovaujantis:

3.1. Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymo 16 straipsniu;

3.2. 2017 m. vasario 28 d. Valstybinio audito ataskaita Nr. V-A-P-50-2-3 „Kaip Kultūros ministerija formuoja kultūros politiką, organizuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą“.

4. Programa atitinka:

4.1. Valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. XI-2015 „Dėl valstybės pažangos strategijos „Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“  patvirtinimo“ nuostatas;

4.2. Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XI-977 „Dėl Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių patvirtinimo“, pagrindinius siekinius;

4.3. 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1482 „Dėl 2014–2020 metų nacionalinės pažangos programos patvirtinimo“, tikslus ir uždavinius;

4.4. Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, trečio skyriaus trečiojo skirsnio „Atvira ir įtrauki kultūros politika“ 163 punktą bei 168.1 papunktį.

4.5. Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 2.1.4. darbo „Kultūros ir meno paslaugų įvairovei skirtos aplinkos ir būtinų sąlygų užtikrinimas, siekiant įdiegti sociokultūrines naujoves, įsitraukti į tautinės tapatybės formavimą bei tarpkultūrinio dialogo plėtojimą“ 6 veiksmą „Tradicinių tautinių bendruomenių kultūrinės ir kūrybinės veiklos, jos sklaidos per regioninius centrus savivaldybėse ir šalies kultūros įstaigų paslaugų infrastruktūrą įgyvendinimas“; 2.3.6. darbo „Strateginio Lietuvos kultūros vaidmens valstybės politikoje įtvirtinimas ir tvaraus finansavimo modelio įgyvendinimo sąlygų užtikrinimas“ 8 veiksmą “ Bazinio kultūros finansavimo didinimas, pritraukiant valstybės biudžeto, ES fondų investicijas ir privačias lėšas, pertvarkytoms ir atskaitingoms visuomenei nacionalinėms kultūros įstaigoms, kultūros darbuotojams atsižvelgiant į nacionalinius susitarimus“; 2.4.3. darbo „Kultūros paslaugų išplėtimas regionuose, sukuriant europinius, nacionalinius, regioninius kultūros kelius“ 3 veiksmą „Profesionalių meno kolektyvų judumo (mobilumo) šalies regionuose modelio sukūrimas ir išbandymas“; 2.4.4. darbo „Funkcionalaus valstybinių jubiliejų modelio sukūrimas ir įgyvendinimas“ 2 veiksmą „Bendros kultūrinės programos minint svarbias Baltijos šalių istorijai datas (2018–2020) parengimas ir įgyvendinimas“.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

5. Strateginis Programos tikslas – plėtoti ir skleisti profesionalųjį scenos meną, didinti kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę visoje šalyje, stiprinti scenos meno įstaigų tinklo atvirumą, novatoriškumą ir integraciją į tarptautinę kultūros ir meno erdvę.

6. Pirmasis Programos tikslas (toliau - 1 tikslas) – siekti, kad būtų sukurti aukštos meninės vertės profesionaliojo scenos meno kūriniai, kad į Įstaigų kūrybinę veiklą būtų įtraukti jauni menininkai, skatinti scenos meno kūrinių įvairovę, bendrą scenos meno kūrinių gamybą.  

6.1. Situacijos analizė:

6.1.1 Įstaigos įgyvendina valstybės politiką profesionaliojo scenos meno srityje, kurdamos profesionaliojo scenos meno kūrinius ir (ar) juos viešai atlikdamos arba pristatydamos. Savo kūrybine veikla jos ugdo kūrybingą visuomenę, tenkina jos poreikį aukštos kokybės scenos meno paslaugoms, siekia sudominti scenos menu naujas auditorijas. Tačiau Įstaigų kūrybinio potencialo plėtros galimybėms įtaką daro finansinių šaltinių, kuriais Įstaigos gali pasinaudoti naujiems scenos meno kūriniams sukurti bei skleisti, ribotumas. Didžioji lėšų, skiriamų iš valstybės biudžeto, dalis tenka pastatų išlaikymui ir darbo užmokesčiui, todėl kūrybinei veiklai lėšų lieka nepakankamai. Siekdamos įgyvendinti nustatytus veiklos tikslus Įstaigos naudoja pajamų įmokas ir projektinį finansavimą, skiriamą Lietuvos kultūros tarybos, ar kitų Lietuvos ar užsienio fondų lėšas. Vidutiniškai Įstaigos uždirba apie 5–30 % (nuo skiriamų valstybės biudžeto lėšų) pajamų, kurias dažnai tenka skirti ne tiek kūrybiniams sumanymams įgyvendinti, kiek darbuotojų darbo užmokesčiui. Įstaigų uždirbamų lėšų nepakanka, norint diegti naujoves kūrybiniame procese, taip pat naudoti šiuolaikines technologijas (apšvietimas, video projekcijos, kokybiškas garsas), pasitelkti aukštos kvalifikacijos specialistus (garso ir šviesų dailininkus, scenografijos dailininkus ir kt.), pritraukti naujas auditorijas, ypatingai – jaunesnio amžiaus žiūrovus. Įstaigų kasmet pateikiami duomenys ir Įstaigų vadovų apklausos rodo, kad operos ar baleto spektaklio sukūrimas kainuoja 30-300 tūkst. eurų, dramos ar šokio spektaklio sukūrimas – 15-100 tūkst. eurų, lėlių teatro spektaklio sukūrimas – 10-15 tūkst. eurų, koncertinės programos parengimas – 5-15 tūkst. eurų. Įstaigos siekia sukurti po 4-5 naujus profesionaliojo scenos meno kūrinius per metus, 40-270 nekartotinių unikalių koncertinių programų, tačiau dėl didelės konkurencijos ir ribotų Lietuvos kultūros tarybos finansavimo galimybių neretai ir labai aukštos meninės vertės scenos meno projektai negaudavo projektinio finansavimo arba finansavimas būdavo daug mažesnis negu reikalinga. Tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų skiriamos lėšos taip pat dažnai neatitinka poreikių. Tai apriboja galimybes realizuoti kūrybinius sumanymus ir Įstaigos yra priverstos keisti suplanuotą repertuarą. Programa siekiama suformuoti Įstaigų finansavimo sistemą, kuri būtų aiški, apibrėžta laike ir sudarytų sąlygas užtikrinti tolygų aukštos meninės vertės profesionaliojo scenos meno kūrinių kūrimą ir jų įvairovę. Tokia sistema padėtų užtikrinti efektyvesnį kultūros politikos įgyvendinimą. Įstaigos naujai sukuriamais scenos meno kūriniais aktyviau prisidėtų prie kultūros politikos tikslų įgyvendinimo: nagrinėtų temas, kurios aktualios visuomenei, novatoriškais meniniais sprendimais sudomintų naujas žiūrovų grupes, skatintų visuomenės kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.

6.1.2 Scenos meno kūrinių kokybė priklauso nuo tvarios kūrybinių idėjų kaitos scenos meno lauke, kuri atsiranda bendradarbiaujant kūrėjams ir Įstaigoms. Nemažai Lietuvos profesionalaus scenos meno kolektyvų ir kūrėjų ar atlikėjų yra vertinami užsienyje, kviečiami dalyvauti tarptautiniuose projektuose, festivaliuose, kuriuose dažnai pelno apdovanojimus. Tačiau nepalanki teisinė aplinka, finansinių resursų stoka ir ribotos galimybės juos planuoti varžė Įstaigų bendradarbiavimą. Įstaigos didelę dalį repertuaro formuoja iš scenos meno kūrinių, kuriuos atlieka Įstaigų darbuotojai, o tai skatina kūrybinę inerciją, riboja kūrėjų ir atlikėjų galimybes tobulėti. Šiuo metu teisinė aplinka yra pasikeitusi: Profesionaliojo scenos meno įstatymo 9 straipsnyje įtvirtintas naujas veiklos būdas – jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis su kitomis profesionaliojo scenos meno įstaigomis. Bendra kūrybinė veikla leidžia efektyviausiu būdu panaudoti Įstaigos kūrybinius resursus ir sutelkti kelių partnerių finansinius ir kūrybinius išteklius veiklai įgyvendinti. Be to, bendros gamybos būdu sukurti scenos meno kūriniai iš karto gali pasiekti platesnį vartotojų ratą, jie skirti dviejų ar daugiau Įstaigų lojaliems paslaugų vartotojams.  

6.1.3 Siekiant scenos meno sektoriaus atsinaujinimo, į Įstaigų veiklą būtina įtraukti jaunuosius menininkus ar jų kolektyvus. Tiek turinio, tiek formos prasme jaunieji kūrėjai gali pasiūlyti netikėtus kūrybinius sprendimus, aktualias temas, kurios yra svarbios tam tikrai visuomenės grupei ir padėti plėsti Įstaigos žiūrovų ratą. Tačiau jaunieji menininkai yra pažeidžiami dėl mažesnio socialinio kapitalo ir menkesnės darbo patirties. Jiems sunkiau įgyti resursų kūrybinių projektų įgyvendinimui, todėl karjeros pradžioje egzistuoja didelė „iškritimo“ iš kūrybinės veiklos rizika – negalėdami gauti pakankamai pajamų iš savo kūrybinės veiklos jaunieji menininkai gali apleisti savo kūrybinę veiklą ir įsitraukti į kitas ekonomines veiklas. Nors vis daugiau jaunųjų menininkų siekia įsitraukti į Įstaigų veiklą tik baigę aukštąjį mokslą ir Įstaigos noriai atveria savo scenas jaunųjų menininkų darbams, tačiau jų kūrybiniai sumanymai ne visada užtikrina pajamas. Jaunųjų menininkų integravimąsi į Įstaigos kūrybinę veiklą apsunkina žemas darbo užmokesčio lygis, lėšų, skirtų stažuotėms, stoka ir teisinės kliūtys (pavyzdžiui, darbo sutarčių ypatumai – jaunieji menininkai nori išsaugoti tam tikrą nepriklausomybę ir galimybę dirbti projektiniu būdu). Todėl, siekiant įtraukti ir išlaikyti jaunuosius menininkus scenos meno lauke, būtina užtikrinti tiek papildomas šiam tikslui skirtas lėšas, tiek sukurti jauniesiems menininkams priimtiną darbo modelį – kūrybines rezidencijas.

6.2. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

6.2.1. užtikrinti naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių kūrimą;

6.2.2. sudaryti sąlygas Įstaigų su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimui pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ar Įstaigų su Lietuvos ar užsienio kultūros ir meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimui pagal koprodukcijos sutartis;

6.2.3. sudaryti sąlygas jauniems talentingiems menininkams ar jų kolektyvams reziduoti Įstaigose.

7. Antrasis Programos tikslas (toliau – 2 tikslas) – siekti, kad Lietuvos ir užsienio aukštos meninės vertės profesionaliojo scenos meno kūriniai būtų prieinami visoje šalyje, užtikrinti jų sklaidą užsienyje.

7.1. Situacijos analizė:

7.1.1. Šiuo metu 71 % Lietuvos gyventojų mano, kad per pastaruosius metus kultūros paslaugų prieinamumas pagerėjo arba nepakito[1]. Taip manančių 2014 m. buvo net 83 %, taigi galima daryti išvadą, kad kultūros paslaugų prieinamumas Lietuvos gyventojams nuo 2014 m. sumažėjo. Sunkiausiai Lietuvos gyventojams prieinami scenos meno renginiai (jų prieinamumas sumažėjo net 23 % palyginti su 2014 m.), taip pat 13 % gyventojų netenkina scenos meno pasiūla. Regionuose esančios kultūros ir meno renginių organizavimo įstaigos labiau linkusios pristatyti komercinę scenos meno produkciją. Tokios pasiūlos dominavimą apsprendžia regionų gyventojų mažesnės pajamos, žemesnis išsilavinimas, regionuose esanti ribota fizinė infrastruktūra, kuri nėra tinkama aukšto meninio lygio scenos meno produkcijai pristatyti. Problemą iliustruoja ir kultūros statistikos leidinio „Kultūra 2016“ duomenys: 2016 m. pagal vienam tūkstančiui gyventojų tenkantį žiūrovų skaičių valstybiniuose teatruose Lietuva dvigubai atsilieka nuo Latvijos ir dar labiau nuo Estijos.[2]  Lietuvoje profesionalusis scenos menas lengvai prieinamas tik pagrindinių 5 miestų gyventojams – mažesnių miestų ar vietovių gyventojai itin retai turi galimybę matyti geriausių šalies kūrėjų aukštos meninės vertės scenos meno kūrinius. Programa leistų kurti scenos meno kūrinius specialiai regionams: nedidelės apimties, bet aukštos meninės kokybės kūrinius, kurie yra pritaikyti kultūros centrų scenoms ir nereikalauja ypatingos įrangos ir technikos, tačiau ugdytų žiūrovų meninį skonį, poreikį aukštos kokybės scenos menui, kartu būtų atsižvelgiama į regiono auditorijos ekonomines galimybes. Pagal Lietuvos nacionalinio kultūros centro duomenis, šalyje yra 157 kultūros centrai, kuriuose galėtų būti viešai atliekami profesionaliojo scenos meno kūriniai. Tačiau tokiu atveju Įstaigos neretai turi vežtis visą reikiamą įrangą, kad išlaikytų aukštą scenos meno kūrinių kokybės lygį. Taigi sklaidos intensyvumas regionuose tiesiogiai priklauso nuo kultūros centrų (ir ne tik) aprūpinimo ir techninio pasiruošimo priimti didelės apimties scenos meno kūrinius bei nuo tolygiai sklaidai regionuose skiriamų finansinių resursų.

Kai kurios Įstaigos regionų pasiekiamumo problemas sprendžia teikdamos „žiūrovų mobilumo“ paslaugą: regionų gyventojams padengiami kelionės kaštai, suteikiant galimybę pamatyti originalų scenos meno kūrinį, o ne regionų erdvėms pritaikytą originalo adaptaciją. Programos lėšos leistų plėsti „žiūrovų mobilumo“ paslaugos geografinę teritoriją ir didinti paslaugos teikimo dažnumą. 

Užsienio kūrėjų kokybiški scenos meno kūriniai prieinami iš esmės tik 3 didžiųjų miestų gyventojams ir dažniausiai tik vienkartinių pristatymų scenos meno festivaliuose forma. Tokiu būdu mažesnių miestų, rajonų centrų gyventojai iš viso neturi galimybių pamatyti ar išgirsti aktualius, tarptautinės sėkmės sulaukusius scenos meno kūrinius. Todėl šios Programos rėmuose šalies ir užsienio scenos meno sklaidai Lietuvoje skirtos lėšos didintų aukšto meninio lygio aktualios lietuviškos ir tarptautinės kultūros pasiekiamumą visų regionų gyventojams, leistų jiems adekvačiomis laiko ir finansų sąnaudomis gauti aukštos kokybės kultūros paslaugas.

Scenos meno įstaigos prisideda prie šalies įvaizdžio formavimo, o užmegztų ryšių su užsienio organizacijomis, siekiančiomis pristatyti užsienyje Lietuvos scenos meno produkciją, geografinis spektras yra platus. Kultūros ministerija yra pagrindinė kultūros tarptautiškumo politiką formuojanti institucija, per sukurtą kultūros atašė tinklą siekianti analizuoti žiūrovo lūkesčius užsienio šalyse, tarpininkauti pristatant kūrybinius Lietuvos produktus. Nors tikimasi, kad kultūros ir meno įstaigos tiesiogiai prisidės prie tarptautiškumo politikos tikslų įgyvendinimo, tačiau šiuo metu Kultūros ministerijai pavaldžių įstaigų įsitraukimas į tarptautines veiklas nėra sisteminis[3]. Didele dalimi scenos meno kūrinių sklaida užsienyje yra nulemta Įstaigų vadovų pasirinkimo, apribota turimų resursų bei priimančios šalies įstaigų indėlio. Savo tarptautinės veiklos intensyvumu išsiskiria scenos meno įstaigos, kurių tarptautinė veikla (dažniausiai gastrolių forma) užtikrina papildomas pajamas, tačiau ir šis finansavimo šaltinis yra trumpalaikis ir mažos apimties[4]. Paaiškėjus, kad papildomas finansavimas (dažniausiai Lietuvos kultūros tarybos lėšomis) sklaidai užsienyje negautas, Įstaiga dažnu atveju priima sprendimą nevykdyti scenos meno kūrinių sklaidos užsienyje, nors galbūt gastrolių metu būtų užmegzti svarbūs ryšiai, lemsiantys pelningus sandorius ateityje. Programos skiriamos lėšos leistų įgyvendinti sistemingą Įstaigų scenos meno kūrinių sklaidą užsienyje, o tai užtikrintų stabilią rinkų užsienyje plėtrą ir teigiamą Lietuvos įvaizdžio formavimą.    

7.2. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

7.2.1. užtikrinti Įstaigų scenos meno kūrinių sklaidą Lietuvos regionuose;

7.2.2. užtikrinti užsienio scenos meno kūrinių pristatymą Lietuvoje;

7.2.3. užtikrinti Lietuvos įstaigų scenos meno kūrinių sklaidą užsienyje.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS EKSPERTŲ GRUPĖS SUDARYMAS

 

8.    Paraiškų vertinimą atlieka Lietuvos Respublikos kultūros ministro sudaryta Programos ekspertų grupė (toliau – ekspertų grupė), sudaryta iš dviejų Nacionalinių kultūros įstaigų asociacijos deleguotų atstovų, dviejų Valstybės teatrų vadovų asociacijos deleguotų atstovų ir vieno kultūros ministro atstovo. Atstovai privalo būti nepriekaištingos reputacijos profesionaliojo scenos meno srities specialistai, turintys ne mažesnę nei 5-erių metų projektų rengimo ir (ar) jų vertinimo patirtį, taip pat žinių ir gebėjimų (kompetencijos), padedančių siekti Programoje nurodytų tikslų.

9. Pirmoji ekspertų grupės kadencija sudaroma tokia tvarka:

9.1. Po vieną Nacionalinių kultūros įstaigų asociacijos ir Valstybės teatrų asociacijos narį skiriama 2 metų kadencijai;

9.2. Po vieną Nacionalinių kultūros įstaigų asociacijos, Valstybės teatrų asociacijos narį ir kultūros ministro atstovą skiriama 3 metų kadencijai;

9.3. Pasibaigus 9.1-9.2 papunkčiuose nustatytai eksperto kadencijai, jį paskyrusi ar delegavusi institucija naują narį skiria 2 metams. Tas pats asmuo ekspertu gali būti ne daugiau nei 2 kartus iš eilės.

10. Ekspertas atšaukiamas, jeigu:

10.1. atsisako eiti pareigas;

10.2. įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažintas kaltu dėl nusikalstamos veiklos padarymo;

10.3. neatliko savo pareigų be pateisinamos priežasties;

10.4. pažeidžia nešališkumo deklaravimo ir konfidencialumo pasižadėjimo nuostatas (Programos nuostatų 3 priedas);

10.5. ekspertai raštiškai kreipiasi į kultūros ministrą, pateikdami motyvus dėl eksperto atleidimo, ir kultūros ministras priima sprendimą dėl eksperto atšaukimo;

10.6. miršta.

11. Jeigu ekspertas keičiamas nepasibaigus kadencijai, kultūros ministras paskiria naują ekspertą likusiam ekspertų grupės kadencijos laikui.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

12. Lėšos Programai nustatomos Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.

13. Programa finansuojama iš Kultūros ministerijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

14. Kultūros ministerija, kasmet rengdama atitinkamų metų strateginį veiklos planą, numato lėšas Programai įgyvendinti.

15. Programos 1 tikslui įgyvendinti skiriama 60 % Programos lėšų, o Programos 2 tikslui – 40 %. Poreikiui esant sumos keičiamos ne daugiau nei 20 %, Programos 8 punkte nurodytos ekspertų grupės sprendimu. 

16. Programos įgyvendinimo pradžia – 2018 m. sausio 1 diena. Programos įgyvendinimą koordinuoja Kultūros ministerija.

17. Programos nuostatus tvirtina kultūros ministras. Programos nuostatuose nustatomi Programos vykdymo etapai, Programos paraiškų teikimo sąlygos ir jų vertinimas, ekspertų grupės darbo organizavimas, projektų finansavimo ir jų įgyvendinimo rezultatų vertinimo tvarka.

 

–––––––––––––––––––

 

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos

nacionalinės programos priedas

 

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos tikslai, uždaviniai, vertinimo kriterijai ir reikšmės

 

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir mato vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės 

2018-ųjų m.

2019-ųjų m.

2020-ųjų m.

 

 

 

Strateginis Programos tikslas –

 

plėtoti ir skleisti profesionalųjį scenos meną, didinti kultūros paslaugų prieinamumą ir kokybę visoje šalyje, stiprinti scenos meno įstaigų tinklo atvirumą, novatoriškumą ir integraciją į tarptautinę kultūros ir meno erdvę.

 

 

 

 

 

 

 

E

 

Salių užpildymas (procentais, Lietuvoje ir užsienyje)

 

70 %

 

71 %

 

72%

 

E

 

Žiūrovų skaičius (Lietuvoje ir užsienyje) (asmenys)

 

150 000

 

160 000

 

170 000

 

E

 

Parduotų bilietų su nuolaida, akcija (ar specialios sumažintos kainos bilietų) skaičius (vienetai)

 

15 000

 

16 000

 

17 000

 

 

Programos 1 tikslas - siekti, kad būtų sukurti aukštos meninės vertės profesionaliojo scenos meno kūriniai, kad į Įstaigų kūrybinę veiklą būtų įtraukti jauni menininkai, skatinti scenos meno kūrinių įvairovę, bendrą scenos meno kūrinių gamybą.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 tikslo 1 uždavinys:

Užtikrinti naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių kūrimą

 

 

 

 

 

 

 

P

 

Sukurtų naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių skaičius (vienetai)

 

10

 

11

 

12

 

 

1 tikslo 2 uždavinys:

sudaryti sąlygas Įstaigų su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimui pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ir Įstaigų su Lietuvos ir užsienio kultūros ir meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimui pagal koprodukcijos sutartis.

 

 

 

 

 

 

 

P

Bendrų scenos meno kūrinių su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis skaičius (vienetai)

 

3

 

5

 

6

 

P

Bendrų scenos meno kūrinių su užsienio kultūros ir meno įstaigomis skaičius (vienetai)

 

1

 

2

 

3

 

 

 

1 tikslo 3 uždavinys:

Sudaryti sąlygas jauniems menininkams ar jų kolektyvams reziduoti Įstaigose.

 

 

 

 

 

 

 

P

 

Jaunų menininkų, dalyvavusių rezidencijose, skaičius (asmenys)

 

1

 

2

 

3

 

P

 

Jaunų menininkų rezidencijos metu sukurtų (atliktų) scenos meno kūrinių ar įgyvendintų kitų veiklų skaičius (vienetai).

 

1

 

2

 

3

 

 

 

Programos 2 tikslas – siekti, kad Lietuvos ir užsienio aukštos meninės vertės profesionaliojo scenos meno kūriniai būtų prieinami visoje šalyje, užtikrinti jų sklaidą užsienyje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tikslo 1 uždavinys:

Užtikrinti Įstaigų scenos meno kūrinių sklaidą šalies regionuose.

 

 

 

 

 

 

 

P

 

Scenos meno kūrinių žiūrovų skaičius kituose, nei įstaigos juridinės registracijos vieta, Lietuvos miestuose ar rajonuose (asmenys)

 

50 000

 

60 000

 

70 000

 

P

 

Scenos meno kūrinių skaičius kituose, nei įstaigos juridinės registracijos vieta, Lietuvos miestuose ar rajonuose. (vienetai)

 

200

 

240

 

280

 

 

 

2 tikslo 2 uždavinys:

Užtikrinti Lietuvos įstaigų scenos meno kūrinių sklaidą užsienyje.

 

 

 

 

 

 

 

P

 

Žiūrovų užsienyje skaičius (asmenys)

 

15 000

 

17 000

 

20 000

 

P

 

Scenos meno kūrinių užsienyje skaičius (vienetai)

 

15

 

17

 

20

 

 

 

2 tikslo 3 uždavinys:

Pristatyti užsienio scenos meno kūrinius Lietuvoje.

 

 

 

 

 

 

 

P

 

Žiūrovų, pristatant užsienio scenos meno kūrinius, skaičius (asmenys)

 

3 000

 

4 000

 

5 000

 

P

 

Užsienio scenos meno kūrinių skaičius (vienetai)

 

2

 

3

 

4

 

__________________________

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2017 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-1144

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS NUOSTATAI

 

I  SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.  Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos (toliau – Programa) finansuojamos veiklos sritis, Programos vykdymo etapus, paraiškų teikimo sąlygas ir jų vertinimą, ekspertų grupės darbo organizavimą, projektų finansavimo ir jų įgyvendinimo rezultatų vertinimo tvarką.

2.  Apraše vartojamos šios sąvokos:

2.1. Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos projektas – nacionalinio ar valstybinio teatro ar koncertinės įstaigos, kurioje savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, (toliau – Įstaiga) kūrybinės veiklos projektas, atitinkantis Programos tikslus ir uždavinius ir galintis gauti finansavimą iš Programos lėšų konkurso būdu (toliau – Projektas).

2.2. Paraiška – Lietuvos Respublikos kultūros ministro nustatytos formos dokumentas, Įstaigos teikiamas Kultūros ministerijai (toliau – Ministerija), siekiant gauti finansavimą Projektui įgyvendinti.

Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatyme ir Programoje.  

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSUOJAMOS VEIKLOS SRITYS

 

3.    Programos lėšomis finansuojamos veiklos sritys:

3.1. naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių sukūrimas;

3.2. Įstaigų su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ar Įstaigų su Lietuvos ar užsienio kultūros ir meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal koprodukcijos sutartis;

3.3. jaunųjų menininkų ar jų kolektyvų rezidencijos Įstaigoje;

3.4. Įstaigų scenos meno kūrinių sklaida Lietuvos regionuose;

3.5. Įstaigų scenos meno kūrinių sklaida užsienyje;

3.6. užsienio scenos meno kūrinių pristatymas Lietuvoje.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS VYKDYMO ETAPAI

 

4.    Programa vykdoma tokia tvarka:

4.1. paraiškų priėmimas;

4.2. Programos tikslų finansavimo proporcingumo nustatymas;

4.3. Projektų vertinimas, lėšų skyrimas;

4.4. Projektų vykdymas ir atsiskaitymas;

4.5. Programos įgyvendinimo rezultatų vertinimas, apibendrinimas ir sklaida.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

5.  Įstaiga iki einamųjų metų balandžio 25 d. teikia Ministerijai Projektus ateinantiems metams pagal paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir Projekto išlaidų sąmatos formą (Nuostatų 2 priedas).

6Projektas gali būti vykdomas ilgiau kaip metus. Šiuo atveju kiekvienais metais Įstaiga teikia paraišką atitinkamais metais vykdomo Projekto daliai.

7.  Lėšos neskiriamos Projektui administruoti, pastatams rekonstruoti, kapitaliniam remontui atlikti, ilgalaikiam turtui įsigyti arba panaudoti kitų projektų įgyvendinimui.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS EKSPERTŲ GRUPĖS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8.  Programos ekspertų grupė toliau (toliau - ekspertų grupė) per 20 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo dienos įvertina Projektus pagal Nuostatų 25 punkte numatytus kriterijus ir teikia savo išvadas bei siūlymus dėl Projektų finansavimo kultūros ministrui.

9.  Atlikę Projekto vertinimą ekspertai:

9.1. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl Programos lėšų paskirstymo pagal programos tikslus; 

9.2. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl Projektų ir jų įgyvendinimui skiriamų lėšų;

9.3. vertina pateiktas Projektų ataskaitas (Nuostatų 6 priedas);

9.4. teikia išvadas ir pasiūlymus dėl Programos tobulinimo.

10Ekspertai pirmojo posėdžio metu iš savo narių paprasta balsų dauguma kadencijos laikotarpiui išrenka pirmininką.

11Ekspertų grupės pirmininkas:

11.1organizuoja ekspertų grupės darbą ir atsako už jai pavestų funkcijų atlikimą;

11.2šaukia ekspertų grupės posėdžius, tvirtina posėdžių darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams.

12Ekspertų grupės darbą techniškai aptarnauja Ministerija. Ekspertų grupės posėdžiams rengti, dokumentacijai tvarkyti ir posėdžiams protokoluoti Ministerija skiria ekspertų grupės sekretorių, kuris nėra ekspertų grupės narys.

13Ekspertų grupės veiklos forma yra posėdžiai. Apie ekspertų grupės posėdžio laiką ir vietą turi būti pranešama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio. Ekspertų grupės sekretorius su ekspertų grupės pirmininku suderintus kvietimus dalyvauti ekspertų grupės posėdyje išsiunčia elektroniniu paštu . Kartu su kvietimu dalyvauti ekspertų grupės posėdyje ekspertų grupės nariams turi būti pateikiama posėdžio darbotvarkė ir darbotvarkėje numatytiems klausimams svarstyti būtina informacija.

14Prieš pradedant ekspertų grupės darbą, kiekvienas ekspertas Projekto ekspertiniame įvertinime (Nuostatų 3 priedas) (toliau – ekspertinio vertinimo anketa) parašu patvirtina esant/nesant tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto ir pasižadėjimą dėl konfidencialumo. Apie tai įrašoma posėdžio protokole.

15Tuo atveju, jeigu ekspertų grupės narys nenusišalina, kilus viešųjų ir privačių interesų konfliktui, jo balsavimo rezultatai tuo klausimu laikomi negaliojančiais.

16Ekspertų darbą sudaro individualus ir grupinis paraiškų ir ataskaitų vertinimas. Individualų vertinimą ekspertas atlieka vienas, nesitardamas dėl konkrečios paraiškos su kitais ekspertais. Grupinio vertinimo metu ekspertai aptaria individualaus vertinimo rezultatus ir siekia bendro sutarimo dėl kiekvienos paraiškos ir ataskaitos įvertinimo. Ekspertas šių Nuostatų 3 ir 6 prieduose nustatytą Projekto ekspertinį vertinimą teikia dėl kiekvieno paraiškoje ir ataskaitoje nurodyto Projekto.

17Ekspertų grupės posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja 4 ekspertai. Negalintis dalyvauti posėdyje ekspertų grupės narys iki posėdžio pradžios ekspertų grupės sekretoriui turi raštu ar elektroniniu paštu pateikti nuomonę posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais, pridedant ekspertinio vertinimo anketą.

18Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka, nesant galimybės surengti ekspertų grupės posėdžio, sprendimai gali būti priimami remiantis ekspertų grupės narių rašytinės apklausos ir (ar) apklausos elektroniniu paštu rezultatais.

19.  Ekspertų grupės sprendimai priimami paprasta balsų dauguma.

20.  Ekspertų grupės posėdžiuose pagal kompetenciją turi teisę dalyvauti Ministerijos administracijos padalinių vadovai ir specialistai.

21.  Ekspertų grupės posėdžių sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo ekspertų grupės pirmininkas ir sekretorius. Prie protokolo pridedama eksperto, negalėjusio dalyvauti posėdyje, pateikta rašytinė nuomonė ir ekspertinio vertinimo anketa.  

22.  Ekspertų grupės narių paslaugos apmokamos kultūros ministro nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS IR FINANSAVIMAS

 

23Projektai vertinami pagal šiuos kriterijus:

23.1.  scenos meno kūrinio idėjos aktualumas ir novatoriškumas;

23.2.  Įstaigos kūrybinės veiklos sklaida ir pasiekiamumo didinimas;

23.3.  Projektui vykdyti prašomų lėšų pagrįstumas.

24. Tuo atveju, jeigu ekspertų individualaus Projektų vertinimo metu ekspertų suteiktas vertinimas pagal kiekvieną kriterijų skiriasi daugiau nei 3 balais, toks atvejis fiksuojamas protokole ir atskirai aptariamas posėdžio metu.      

25. Kiekvienai paraišką pateikusiai Įstaigai Programos lėšos skiriamos bent vienam Projektui įgyvendinti.

26. Projektą (projektus) ekspertų grupės posėdžio metu pristato Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas darbuotojas.

27. Ekspertų vertinimas laikomas baigtu, kai:

27.1. nustatytas Programos tikslų finansavimo proporcingumas;

27.2. priimti sprendimai dėl visų ekspertams teiktų Projektų;

27.3. kiekvienam Projektui pateiktos ekspertų apibendrintos argumentuotos išvados ir pasiūlytas finansavimas.

28. Finansavimas Projektams skiriamas kultūros ministro sprendimu.

29. Ministerija su nacionaliniu teatru ar nacionaline koncertine įstaiga, kuriai skiriamos Programos lėšos, sudaro sutartį pagal Nuostatų 4 priede nustatytą formą dėl projekto (projektų) finansavimo. Prie sutarties turi būti pridedama projekto (projektų) įgyvendinimo sąmata (sąmatos) (Nuostatų 2 priedas). Dėl kiekvieno finansuoto projekto prie sutarties pridedama atskira sąmata. Kai lėšos skiriamos valstybiniam teatrui ir valstybinei koncertinei įstaigai, sutartis nesudaroma. Ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už finansų valdymą, teisės aktų nustatyta tvarka patikslinta tokios Įstaigos atitinkamos programos sąmatą.

30. Esant objektyvioms aplinkybėms ar nenumatytoms sąlygoms, Įstaiga gali motyvuotu raštu kreiptis į Ministeriją dėl Projekto ar jo finansavimo pakeitimo.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REZULTATŲ VERTINIMAS

 

31. Įstaiga už projektą atsiskaito Ministerijai per 1 mėnesį nuo Projekto (projektų) įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 20 d. Įstaiga atsiskaito Ministerijai už kiekvieną Projektą, pateikdama:

31.1. Projekto įvykdymo rezultatų ataskaitą ( Nuostatų 5 priedas);

31.2. Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą (Nuostatų 7 priedas). Šį dokumentą teikia tik nacionalinis teatras ir nacionalinė koncertinė įstaiga.            

32. Ministerijai pareikalavus, Įstaiga turi pateikti visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą patvirtinančius dokumentus arba jų kopijas.

33. Nepanaudotas Projekto lėšas Įstaiga privalo grąžinti Ministerijai.

34. Kultūros ministras, atsižvelgdamas į ekspertų išvadas, priima sprendimą:

34.1. pritarti Projekto ataskaitai;

34.2. grąžinti Projekto ataskaitą tikslinti;

34.3. nepritarti Projekto ataskaitai.

35. Jeigu Projektas trunka ilgiau kaip vienerius metus, įvertinusi Projekto tarpinę (metinę) ataskaitą, Ministerija gali siūlyti tikslinti Projektą arba siūlyti nutraukti jo vykdymą anksčiau, nei numatyta, jeigu Projektas įgyvendinamas nepatenkinamai. 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Projektų įgyvendinimo stebėseną vykdo Ministerija.

37. Projektų paraiškos ir ataskaitos, ekspertų posėdžių protokolai saugomi Ministerijoje teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

 

________________________

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų
1 priedas

 

 

Gauta (data) 20 __ m. ____________ mėn. ____ d.  Paraiškos Nr. _______________

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS

NACIONALINĖS PROGRAMOS PROJEKTO

PARAIŠKA

 

1. Informacija apie programos projekto (projektų) vykdytoją

 

1.1. Juridinio asmens pavadinimas, kodas ........................................................................................................................................................... …………………………………………………………...................................................................

1.2. Buveinės adresas, telefono Nr., el. pašto adresas ...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

1.3. Juridinio asmens vadovo pareigos, vardas, pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas

…………………………………………………………...................................................................

...........................................................................................................................................................

1.4. Projekto vadovo vardas, pavardė, telefono Nr., el. pašto adresas

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

2. Informacija apie projektą (projektus), atitinkantį Programos 1 tikslą (1. naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių sukūrimas; 2. įstaigų su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ir įstaigų su Lietuvos ir užsienio kultūros ir meno įstaigomis bendrų scenos meno kūrinių sukūrimas pagal koprodukcijos sutartis; 3. jaunų menininkų ar jų kolektyvų rezidencijos įstaigoje.)

(Jeigu teikiamas daugiau nei vienas projektas atitinkantis Programos 1 tikslą, 2-3 punktuose nurodyta informacija šioje paraiškoje teikiama atskirai apie kiekvieną projektą):

 

2.1. Pavadinimas ir pobūdis .............................................................................................................

 

2.2. Įgyvendinimo vieta ……………….……………………………...............................................

 

2.3. Įgyvendinimo data (projekto pradžios ir pabaigos data) .......………………………................................................................................................................

2.4. Projekto anotacija (turinys, projekto dalyviai ir pan.)

………………………………………………………………….......................................................
……………………………………………………………………………………………….……..

2.5. Projekto tikslinė auditorija, jei tokia yra: ...............................................

 

2.6. Projekto laukiami rezultatai:

2.6.1. scenos meno kūrinių ar kt. renginių skaičius.....

2.6.2. žiūrovų skaičius.....

2.6.3. jaunų menininkų, dalyvaujančių rezidencijose, skaičius....

 

2.7. Projekto įgyvendinimo planas (projekto veiklos terminai, etapai, įgyvendinimo būdai) ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2.8. Informacija apie projekto sklaidą, viešinimą informacinėse priemonėse

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

3. Projekto finansavimas

 

3.1. Visa numatoma projekto vertė........................................................................................... Eur

 

3.2. Iš Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Ministerija) prašomo finansavimo suma …………………............................EUR

 

3.3. Duomenys apie projekto partnerius ir rėmėjus, jų finansinį indėlį ar numatomas suteikti paslaugas

..........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

3.4. Planuojamos pajamos iš projekto veiklos

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

 

5. Informacija apie projektą (projektus), atitinkantį Programos 2 tikslą (1. Įstaigų scenos meno kūrinių sklaida šalies regionuose; 2. Įstaigų scenos meno kūrinių sklaida užsienyje; 3. užsienio scenos meno kūrinių pristatymas Lietuvoje.)

(Jeigu teikiamas daugiau nei vienas projektas atitinkantis Programos 2 tikslą, 5-6 punktuose nurodyta informacija šioje paraiškoje atskirai teikiama apie kiekvieną projektą)

 

5.1. Pavadinimas ir pobūdis

.................................................................................................................................................

 

5.2. Įgyvendinimo vieta ……………….……………………………...............................................

 

5.3. Įgyvendinimo data (projekto pradžios ir pabaigos data) .......………………………................................................................................................................

5.4. Projekto (turinys, projekto dalyviai ir pan.)

………………………………………………………………….......................................................
……………………………………………………………………………………………….……..

5.5. Projekto tikslinė auditorija, jei tokia yra:

...............................................

5.6. Projekto laukiami rezultatai:

5.6.1. žiūrovų skaičius Lietuvoje...

5.6.2. žiūrovų skaičius užsienyje...

5.6.3. žiūrovų skaičius pristatant užsienio scenos meno kūrinius Lietuvoje...

 

5.7.Projekto įgyvendinimo planas (projekto veiklos terminai, etapai, įgyvendinimo būdai) ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5.8. Informacija apie projekto sklaidą, viešinimą informacinėse priemonėse

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

6.  Projekto finansavimas

 

6.1. Visa numatoma projekto vertė.................................................................................... Eur

 

6.2. Iš Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Ministerija) prašomo finansavimo suma …………………............................Eur

 

6.3. Duomenys apie projekto partnerius ir rėmėjus, jų finansinį indėlį ar numatomas suteikti paslaugas

..........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

6.4. Planuojamos pajamos iš projekto veiklos

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

 

7. Pridedama (pridedamos) projekto (projektų) išlaidų sąmata (sąmatos) pagal Nuostatų 2 priede nustatytą sąmatos formą.

(Dėl kiekvieno projekto pildoma atskira sąmata).

 

Tvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga; dėl šio projekto (ar jo dalies) įgyvendinimo tais pačiais biudžetiniais metais pagal kitas Ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytas programas ir/ar priemones (įskaitant ir Lietuvos kultūros tarybos) dalinis finansavimas nėra gautas. Gavęs (-usi) Ministerijos finansavimą įsipareigoju pateikti galutines ataskaitas.

 

__________________________________________      A.V.                   ___________________

(juridinio asmens vadovo vardas, pavardė)                                                                                      (parašas)

 

 

__________________________________________                                ___________________

(juridinio asmens vyriausiojo buhalterio (finansininko) vardas ir pavardė)                (parašas)

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų
3 priedas

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS Programos PROJEKTO EKSPERTINIS ĮvertinimAS

 

Įstaigos pavadinimas  ____________________________________________________

Projekto pavadinimas ____________________________________________________

 

Aš, ____________________________________, žemiau pasirašęs ekspertas, patvirtinu, kad:

¨           šio projekto sėkmės ar nesėkmės atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės materialios ar asmeninės naudos;

¨           šio projekto negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.

pasižadu,

¨      neviešinti gautų duomenų ir dokumentų;

¨      naudoti konfidencialią informaciją, kuri taps man žinoma, tik teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka, taip pat saugoti ją tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ir ja pasinaudoti, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus.     

_____________________________________

(parašas)

1. Įvertinimas pagal kriterijus:

Vertinimo kriterijus

Balai

Trumpas įvertinimo paaiškinimas

1. Scenos meno kūrinio idėjos aktualumas ir novatoriškumas.

(0-5) 1

2. Įstaigos kūrybinės veiklos sklaida ir pasiekiamumo didinimas.

 

(0-5)

 

3. Projektui vykdyti prašomų lėšų pagrįstumas.

(0-5)

Bendra balų suma:

Rekomenduojama skirti lėšų suma

....... eur

 

1  Maksimalus balų skaičius suteikiamas kai projektas maksimaliai įgyvendina nustatytą vertinimo kriterijų. 

 

2. Galutinė išvada:

¨   PROJEKTAS SIŪLOMAS FINANSUOTI IŠ PROGRAMOS LĖŠŲ

¨   PROJEKTAS NESIŪLOMAS FINANSUOTI IŠ PROGRAMOS LĖŠŲ

 

3. Kitos pastabos

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Data . . . . . . . . . . . .

 

Ekspertas

 

 

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Vardas, pavardė, parašas)

 

 

 

 

___________________

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų
4 priedas

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS PROJEKTO (projektų) FINANSAvIMO SUTARTIS

 

20     m.                                      d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama ________________, ir                                                                                                                                                                                                   , (toliau                                                       (nacionalinio teatro ar nacionalinės koncertinės įstaigos pavadinimas)

– Vykdytojas), atstovaujama(-s)                                                                              _____________________ (toliau kartu (vadovo pareigų pavadinimas, vardas, pavardė)

– Šalys), sudarė šią sutartį:

 

1. Sutarties dalykas:

1.1. Šios sutarties dalykas yra projekto (projektų) ____________________________ (toliau –

(projekto (projektų) pavadinimas (pavadinimai)

projektas) įgyvendinimo finansavimas.                                                       

1.2. Priemonės kodas Ministerijos strateginiame veiklos plane ________________________.

 

2. Šalių įsipareigojimai:

2.1. Ministerija įsipareigoja:

2.1.1. vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros ministro  20___ m. ____________ d.  įsakymo Nr. _________  ____ punktu/papunkčiu, iš dalies finansuoti šios sutarties 1.1 papunktyje nurodytą projektą (projektus) ir skiria šiam tikslui, atsižvelgiant į pridedamą Ministerijos patvirtintą sąmatą (sąmatas) (toliau – sąmatos), kuri (kurios) yra neatskiriama šios sutarties dalis,________eurų;

(skaičiais ir žodžiais)

2.1.2. lėšas visiems projektams įgyvendinti pervesti Vykdytojui (_____________) į sąskaitą

(įmonės kodas)

Nr. LT_____________________ esančią                                                                                                           .                                           

(banko pavadinimas, kodas)                                                                           

 

2.2. Vykdytojas įsipareigoja:

2.2.1. sutarties 1.1 papunktyje nurodytą projektą (projektus) įgyvendinti iki 20___  m. ___________ d.;

2.2.2. skirtas valstybės biudžeto lėšas naudoti tik pagal paskirtį ir pagal prie šios sutarties patvirtintą sąmatą (sąmatas). Užtikrinti, kad valstybės biudžeto lėšomis apmokamos tik tinkamos projekto (projektų) išlaidos. Išlaidos yra laikomos tinkamomis, jeigu jos yra:

2.2.2.1. tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos jo įgyvendinimui;

2.2.2.2. patirtos einamaisiais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu (iki šios sutarties 2.2.1 papunktyje nurodyto termino);

2.2.2.3. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

2.2.2.4. išlaidos aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

2.2.3. užtikrinti, kad perkant paslaugas, prekes, darbus valstybės biudžeto lėšomis bus laikomasi tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų, šiuos pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

2.2.4. apskaitą, susijusią su projekto įgyvendinimu, tvarkyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais;

2.2.5. ataskaitas už gautas valstybės biudžeto lėšas (už kiekvieną projektą) pateikti Ministerijai per 1 mėnesį nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 15 d. Už projektus atsiskaitoma pateikiant:

2.2.5.1. Projekto įvykdymo rezultatų ataskaitą (Nuostatų 5 priedas);

2.2.5.2. Projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą (Nuostatų 7 priedas)

2.2.6. Ministerijai pareikalavus, pateikti visus išlaidas pateisinančius ir atsiskaitymą įrodančius dokumentus ar jų tinkamai patvirtintas kopijas. Jeigu pateiktų išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų turinys aiškiai neįrodo patirtų išlaidų pobūdžio ir paskirties, Ministerija pasilieka teisę nepriimti tokių dokumentų, kaip tinkamų;

2.2.7. projekto reklaminėje medžiagoje nurodyti, kad projektą finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija;

2.2.8. nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas pasibaigus projektui prieš pateikiant ataskaitas grąžinti į Ministerijos sąskaitą (LT447300010002456468);

2.2.9. neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš šios sutarties, tretiesiems asmenims.

 

3. Papildomos sutarties sąlygos:

3.1. Ministerijai nustačius, kad tam pačiam projektui vykdyti buvo gautas finansavimas iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir/ar priemonių (įskaitant ir Lietuvos kultūros tarybos skirtą finansavimą), vykdytojas privalo nedelsiant grąžinti šia sutartimi gautą finansavimo sumą arba ši suma bus išieškoma teisės aktų nustatyta tvarka.

3.2. Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas pažeidė sutartyje nustatytą skirtų lėšų naudojimo ir atsiskaitymo tvarką, projekto vykdytojas privalo grąžinti Ministerijai netinkamai/neteisėtai panaudotas valstybės biudžeto lėšas per ministerijos nustatytą laikotarpį. Toks projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame plane nurodytų programų priemonių. Jeigu projekto vykdytojas per ministerijos nustatytą laikotarpį negrąžina nurodytų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.3. Pagal Ministerijos patvirtintą sąmatą planuotos išlaidų rūšys netikslinamos, jeigu skirtumas tarp planuotų ir faktiškai panaudotų lėšų pagal atskirą sąmatos straipsnį neviršija gautos sumos 20 procentų. Jei skirtumas viršija 20 procentų, Vykdytojas ne vėliau kaip likus 5 kalendorinėms dienoms iki sutarties 2.2.1 papunktyje nurodyto projekto įvykdymo termino pabaigos Ministerijai pateikia argumentuotą prašymą dėl sąmatos straipsnių tikslinimo. Kartu su prašymu pateikiama patikslinta projekto sąmata.

3.4. Praleidus sąmatos tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus sąmatos tikslinimo tvarką, sąmata nebetikslinama. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, pripažįstamos netinkamomis ir turi būti grąžintos Ministerijai per 5 darbo dienas nuo sutarties 2.2.1 papunktyje nustatytos projekto įvykdymo termino pabaigos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 d., arba bus išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.5. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios sutarties punkto, apie tai ne vėliau kaip likus 5 kalendorinėms dienoms iki sutarties 2.2.1 papunktyje nustatyto projekto įvykdymo termino pabaigos raštu informuoja kitą šalį dėl sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

3.6. Sutarties sąlygos gali būti keičiamos ir pildomos tik raštišku šalių susitarimu.

3.7. Už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą šalys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3.8. Sutartis gali būti nutraukta:

3.8.1. rašytiniu šalių susitarimu;

3.8.2. vienos iš šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje sutartyje nustatytų įsipareigojimų, apie tai raštu informuojant kitą sutarties šalį ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų iki numatomo sutarties nutraukimo.

3.9. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

3.10. Sutartį nutraukus dėl Vykdytojo kaltės, Vykdytojas privalo per 14 kalendorinių dienų grąžinti ministerijai visą gautą iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sumą.

3.11. Sutartį nutraukus dėl Ministerijos kaltės, Ministerija pagal Vykdytojo pateiktus atsiskaitymo dokumentus apmoka sąmatoje numatytas projekto vykdymo išlaidas, padarytas iki sutarties nutraukimo dienos, neviršijant šios sutarties 2.1.1 papunktyje numatytos sumos.

3.12. Ministerija neatsako už sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Vykdytojo neteisingai nurodytų rekvizitų bei kitų duomenų.

3.13. Sutartis sudaryta 2 (dviem) vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

3.14. Sutartis įsigalioja nuo pasirašymo dienos ir galioja iki visiško pagal šią sutartį prisiimtų įsipareigojimų įvykdymo.

 

4. Šalių rekvizitai:

 

Ministerija                        

Vykdytojas

Kodas 188683671

 

J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius

 

Sąsk. Nr. LT447300010002456468

 

„Swedbank“, AB

 

Banko kodas 73000

 

Telefonas (8 5) 219 3428, (8 5) 219 3430

 

Faksas (8 5) 2623120

 

 

 

____________________                                                                                                                                 ______________________

(pareigų pavadinimas) A.V.                                                                      (pareigų pavadinimas) A.V.

 

 

______________________                                                                                                ______________________

(parašas)                                                                                        (parašas)

 

 

______________________                                                                                                ______________________

(vardas, pavardė)                                                                                                                                                                              (vardas, pavardė)

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų

5 priedas

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS PROJEKTO ĮVYKDYMO REZULTATŲ

ATASKAITA

 

__________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas, kodas)

 

__________________________________________________

(projekto vykdytojo buveinė, telefonas, el. pašto adresas)

 

________

(projekto pavadinimas didžiosiomis paryškintomis raidėmis)

 

Projekto vykdymo dalinio finansavimo sutarties numeris ir sudarymo data (jeigu sutartis sudaroma)_____________________________________________________________________

Sutartyje nurodyta projekto įgyvendinimo data (jeigu sutartis sudaroma)___________________

 

Priemonės kodas __________________(pildo Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Kultūros ministerija) valstybės tarnautojas - priemonės vykdytojas)

 

1. Projekto vykdymo rezultatų analizė:

 

Projekto pobūdis (1 Programos tikslo uždaviniai - naujų, novatoriškų scenos meno kūrinių sukūrimas, bendrų scenos meno kūrinių pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis ar koprodukcijos sutartis sukūrimas, jaunų menininkų ar jų kolektyvų rezidencijos)

(2 Programos tikslo uždaviniai - scenos meno kūrinių sklaida Lietuvoje, scenos meno kūrinių sklaida užsienyje, užsienio scenos meno kūrinių pristatymas Lietuvoje)

 

Projekto tikslų, uždavinių įgyvendinimas.

 

Pasiekti projekto rezultatai skaičiais (prašome pasirinkti projekto pobūdžiui tinkamus rodiklius):

1. Žiūrovų skaičius (bendras) (asmenys).

2. Parduotų bilietų su nuolaida, akcija (ar specialios sumažintos kainos bilietų) skaičius (vienetai).

3. Salių užpildymas (procentais, Lietuvoje ir užsienyje).

4. Sukurtų naujų, novatoriškų profesionaliojo scenos meno kūrinių skaičius (vienetai).

5. Bendrų scenos meno kūrinių su kitomis Lietuvos profesionaliojo scenos meno įstaigomis skaičius (vienetai).

6. Bendrų scenos meno kūrinių su užsienio kultūros ir meno įstaigomis skaičius (vienetai).

7. Jaunųjų menininkų, dalyvavusių rezidencijose, skaičius (asmenys).

8. Jaunųjų menininkų rezidencijos metu sukurtų (atliktų) scenos meno kūrinių ar įgyvendintų kitų veiklų skaičius (vienetai).

9. Scenos meno kūrinių žiūrovų skaičius kituose, nei įstaigos juridinės registracijos vieta, Lietuvos miestuose ar rajonuose (asmenys).

10. Scenos meno kūrinių skaičius kituose, nei įstaigos juridinės registracijos vieta, Lietuvos miestuose ar rajonuose (vienetai).

11. Žiūrovų užsienyje skaičius (asmenys).

12. Scenos meno kūrinių užsienyje skaičius (vienetai).

13. Žiūrovų, pristatant užsienio scenos meno kūrinius, skaičius (asmenys).

14. Užsienio scenos meno kūrinių skaičius (vienetai).

 

Informacija apie projekto viešinimą Lietuvos ir užsienio šalių informavimo priemonėse

 

Projekto įvertinimas, nacionaliniai ir tarptautiniai apdovanojimai

 

Informacija apie projekto vykdytojo ir/ar rėmėjų/partnerių indėlį, įgyvendinant projektą

 

Informacija apie iš projekto gautas faktines pajamas

 

 

(Pildo nacionalinis teatras ir nacionalinė koncertinė įstaiga)

 

Patvirtiname, kad projekto vykdymui skirtos lėšos ________________________________ EUR

(suma skaičiais ir žodžiais)

panaudotos pagal paskirtį išlaidų sąmatoje prie 20       m. ______             mėn.      d.  sutarties Nr.      ____      nurodytoms išlaidoms padengti.

 

 

(Pildo valstybinis teatras ir valstybinė koncertinė įstaiga)

 

Patvirtiname, kad projekto vykdymui skirtos lėšos_____________________________________ panaudotos pagal paskirtį.                                                         (suma skaičiais ir žodžiais)

 

 

 

Nepanaudotos lėšos ________________________________________________________EUR

(suma skaičiais ir žodžiais)

grąžintos į Kultūros ministerijos sąskaitą                                                                                                                                      

(grąžinimo dokumento data ir Nr.)

 

Išlaidų sumos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus, nurodytus Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos įgyvendinančio projekto įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąraše. Visos Kultūros ministerijos skirtos lėšos panaudotos projekto tikslui pasiekti.

 

Projekto vykdytojo vadovas                     ________________                               ________________

(parašas)                                                     (vardas, pavardė)

 

Vyriausiasis buhalteris (finansininkas)    ________________                        ________________

(parašas)                                              (vardas, pavardė)

 

Ataskaitą užpildė: ______________________________________________________________

vardas, pavardė, tel., el. pašto adresas 

 

ATASKAITĄ PRIĖMĖ:                                                                                                               ______

(Kultūros ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), atsakingo už priemonės vykdymą, pareigų pavadinimas)                     

____________________________________________________________________________ (vardas,  pavardė                                                                                                                                                parašas, data)

 

Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų
6 priedas

 

 

PROFESIONALIOJO SCENOS MENO VEIKLOS NACIONALINĖS PROGRAMOS PROJEKTO ATASKAITOS EKSPERTINIS ĮVERTINIMAS

 

Įstaigos pavadinimas  __________________________________________________________

Projekto pavadinimas __________________________________________________________

 

Vertinamas projektas

¨ tarpinė

ataskaita                    Data __________

¨ baigiamoji

 

I. Įvertinimas pagal kriterijus:

Vertinimo kriterijus

Atitiktis kriterijui1

Trumpas įvertinimo paaiškinimas

1. Ar tarpiniai Programos projekto rezultatai leidžia manyti, kad atitinkamas Programos tikslas bus pasiektas ir įgyvendinti su juo susiję uždaviniai ?

 

(kai vertinama baigiamoji ataskaita)

1. Ar pasiektas atitinkamas Programos tikslas ir įgyvendinti su juo susiję uždaviniai ?

2. Ar vykdant Programos projektą gauti rezultatai yra reikšmingi, pagrįsti ir patikimi?

3. Ar vykdant Programos projektą gauti rezultatai yra pakankami?

__________________________

1 atitiktis kriterijui gali būti vertinama „TAIP“, „IŠ DALIES“, „NE“

 

II. Išvada:

(kai vertinama tarpinė ataskaita)

           PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ TĘSTI

           PROJEKTO ĮGYVENDINIMĄ NUTRAUKTI

           ATASKAITĄ TAISYTI

(kai vertinama baigiamoji ataskaita)

           PROJEKTĄ LAIKYTI ĮGYVENDINTU

           PROJEKTĄ LAIKYTI ĮGYVENDINTU IŠ DALIES

           PROJEKTĄ LAIKYTI NEĮGYVENDINTU

           ATASKAITĄ TAISYTI

 

III. Kiti siūlymai

_______________________________________________________________________________

 

Ekspertas _______________________________________________________________________

(Vardas, pavardė, parašas)

 

_________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

NACIONALINĖ PROGRAMA-Nuostatų faktinių išlaidų sąrašo_7 priedo keitimas pagal ĮV-585 pakeitimą.

Priedo pakeitimai:

Nr. ĮV-585, 2018-07-18, paskelbta TAR 2018-07-18, i. k. 2018-12161

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas

Nr. ĮV-585, 2018-07-18, paskelbta TAR 2018-07-18, i. k. 2018-12161

Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. ĮV-1144 „Dėl Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos ir Profesionaliojo scenos meno veiklos nacionalinės programos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 



[1] Pagal 2017 m. birželio 22 d. UAB „Socialinės informacijos centras“, UAB „Norstat LT“ tyrimo „Gyventojų dalyvavimas kultūroje ir pasitenkinimas kultūros paslaugomis“ duomenis. 

[2] Kultūros statistikos leidinys „Kultūra 2016“ (https://osp.stat.gov.lt/services-portlet/pub-edition-file?id=27660)

[3] 2016 m. lapkričio 23 d. Lietuvos kultūros tarptautiškumo politikos formavimo ir įgyvendinimo tobulinimas. Galimybių studija.

[4] Idem.