Suvestinė redakcija nuo 2022-09-17 iki 2022-11-21
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-06-08, i. k. 2022-12324
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. birželio 8 d. Nr. A1-392
Vilnius
Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu, vykdydama Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“ ir įgyvendindama 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“,
t v i r t i n u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09‑003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2022 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. A1-392
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“ APRAŠAS
I SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė 2030 m. |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
R-09-003-02-02-02-01 |
rezultato |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
procentai |
90,8 (2020 m.) |
95 (2024 m.) |
95 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
P-09-003-02-02-02-02 |
produkto |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
asmenys |
n/a |
1 908 (2024 m.) |
6 357 (2029 m.) |
2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšos |
II SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI
Finansavimo apimtis ir šaltiniai |
Lėšų poreikis (tūkst. eurų) |
1 |
2 |
1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
- |
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
8 948,702 |
1.2.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos |
8 948,702 |
1.3. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
34 991,51 |
1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“ |
34 991,51 |
1.4. Tikslinės paskirties valstybės biudžeto lėšos |
- |
IŠ VISO: |
43 940,212 |
III SKYRIUS
PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Tiesiogiai prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė (ir metai) |
Administruojančioji institucija |
Dalyvaujanti institucija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1. Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione |
I |
Europos socialinio fondo agentūra |
P |
Taip |
D |
3 368,100 |
2021–2027 IP, BF |
P – asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
975 (2029) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
3 368,100 |
2021–2027 IP, ES |
R – integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
95 (2029) |
||||||||
2. Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
I |
Europos socialinio fondo agentūra |
P |
Taip |
D |
5 580,602 |
2021–2027 IP, BF |
P – asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
5 382 (2029) |
Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
31 623,410 |
2021–2027 IP, ES |
R – integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
95 (2029) |
Pastabos:
1. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).
2. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.
3. 6 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.
4. 8 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (BF – 2021–2027 m. ES struktūrinės paramos bendrojo finansavimo lėšos, ES – 2021–2027 m. ES struktūrinė parama, „Europos socialinis fondas +“), EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.
6. Plėtros programos pažangos priemonės projektų finansavimo sąlygų aprašas pateiktas priede.
Papildyta punktu:
Nr. A1-610, 2022-09-16, paskelbta TAR 2022-09-16, i. k. 2022-19025
2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašo
priedas
2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-02 „SUKURTI TVARIĄ NESTACIONARIOS ILGALAIKĖS PRIEŽIŪROS SISTEMĄ“
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Aprašas) nustatomos projekto, planuojamo finansuoti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis pagal 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodytas veiklas (toliau – projektas), finansavimo sąlygos.
2. Projektų finansavimo sąlygos ir reikalavimai:
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadinimas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.11 (4.8.) |
4.11.9 (4.8.9) Plėtoti ilgalaikės priežiūros sistemą |
161 |
Sostinės regionas (Vilniaus apskritis) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritoriškumą |
22 – žmonių sveikatos priežiūros veikla; 23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Pastabos
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
P-09-003-02-02-02-02 |
Asmenys |
975 |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-02-01 |
Procentai |
95 |
Pastaba. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 1 ir 2 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/socialines-sutelkties-pletros-programos-priemones).
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos pavadinimas |
Finansavimo šaltinis |
Prioritetas ar komponentas |
Uždavinys ar priemonė |
Veikla ar papriemonė |
Interven-cinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
Plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione |
ESIP lėšos |
4 |
4.11 (4.8.) |
4.11.9 (4.8.9) Plėtoti ilgalaikės priežiūros sistemą |
161 |
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį) |
01 – dotacija |
33 – nesiorientuo-jant į teritoriškumą |
22 – žmonių sveikatos priežiūros veikla; 23 – socialinis darbas, bendruo-menės, socialinės ir asmeninės paslaugos |
09 – netaikoma |
02 – lyčių aspekto integravi-mas |
Pastabos
1. Trečioje skiltyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
2. Ketvirtoje skiltyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.
3. Penktoje skiltyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.
4. Šeštoje skiltyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Asmenys, gavę integralios pagalbos paslaugas |
P-09-003-02-02-02-02 |
Asmenys |
5382 |
Integralios pagalbos paslaugų gavėjų, palankiai vertinančių gaunamų paslaugų kokybę, dalis |
R-09-003-02-02-02-01 |
Procentai |
95 |
Pastaba. Siektini stebėsenos rodikliai skaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių korteles, pateiktas 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo 1 ir 2 prieduose, kurie skelbiami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skiltyje „Plėtros programos“, prie konkrečios plėtros programos priemonės dokumentų (https://socmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/strateginis-valdymas/aktualus-strateginiai-dokumentai/pletros-programu-pazangos-priemones/socialines-sutelkties-pletros-programos-priemones).
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
||||
1. Taikomi teisės aktai |
||||
Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Aprašą: 1.1. Bendrieji teisės aktai: 1.1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo 1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės“; 1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+ ) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013; 1.1.4. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas); 1.1.5. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija; 1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės); 1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). 1.2. Specialieji teisės aktai: 1.2.1. Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas; 1.2.2. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas; 1.2.3. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“; 1.2.4. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“; 1.2.5. Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“; 1.2.6. Socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvai, patvirtinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 1.2.7. Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691 „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“; 1.2.8. Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas). |
||||
2. Reikalavimai projektams |
||||
2.1. Pagal Aprašą finansuojamos veiklos: 2.1.1. plėtoti integralią pagalbą Sostinės regione (detalūs reikalavimai nustatyti Veiksmų plano 15 punkte); 2.1.2. plėtoti integralią pagalbą Vidurio ir vakarų Lietuvos regione (detalūs reikalavimai nustatyti Veiksmų plano 15 punkte). 2.2. Aprašo 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos veiklos vykdomos įgyvendinant vieną projektą. Projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nepriklausomai nuo to, kurio regiono tikslinei grupei skirta projekto veikla. 2.3. Tinkama projekto tikslinė grupė – vaikai su negalia, suaugę asmenys su negalia, senyvo amžiaus asmenys. Įgyvendinant Aprašo 2.4. Galima pareiškėja – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA). 2.5. Galimi partneriai – viešieji ir privatūs juridiniai asmenys (integralios pagalbos paslaugų teikėjai), atrinkti Veiksmų plano 12–14 punktuose nustatyta tvarka. 2.6. Pareiškėjas su partneriais turi sudaryti jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį, kurioje turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. 2.7. Projektui teikiamo finansavimo forma – dotacija. 2.8. Pagal Aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d. 2.9. Projektui įgyvendinti skiriama iki 34 991 510 (trisdešimt keturių milijonų devynių šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio penkių šimtų dešimties) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir 8 948 702 (aštuonių milijonų devynių šimtų keturiasdešimt aštuonių tūkstančių septynių šimtų dviejų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. 2.10. Projektas turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede. 2.11. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projekto administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis. 2.12. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše, Projekto administravimo taisyklių ir Veiksmų plano III skyriuje nustatytus reikalavimus. 2.13. Kartu su PĮP pareiškėjas administruojančiajai institucijai – VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) turi pateikti: 2.13.1. Veiksmų plano 14 punkte nurodytus projekto partnerių, atrinktų iki PĮP pateikimo CPVA, atrankos komisijų posėdžių protokolų kopijas; 2.13.2. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą Nr. 1407/2013, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba. |
||||
3. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai |
||||
3.1. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, etninės priklausomybės, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus, lytinės orientacijos ir kitais pagrindais principus. 3.2. Projektas turi prisidėti prie nediskriminavimo principo ir darnaus vystymosi socialinėje srityje principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – padėti mažinti neįgaliųjų, senyvo amžiaus asmenų ir asmenų, prižiūrinčių neįgaliuosius ar senyvo amžiaus artimuosius namuose, socialinę atskirtį. 3.3. Projekte turi būti numatyti integralios pagalbos paslaugas teikiantiems specialistams skirti mokymai, susiję su teikiamomis paslaugomis asmenims su negalia, lyčių lygybės, pagarbos žmonijos įvairovei, nediskriminavimo principų sklaida ir asmeninių vertybių ugdymu. 3.4. Įvertinus projekto poveikį šešiems aplinkos veiksniams, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52021XC0218%2801%29), 4.11 (4.8.) uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad integrali pagalba (socialinės globos ir slaugos paslaugos) į namus pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „Nedaroma reikšminga žala“. |
||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai: |
||||
3.1.1. įgyvendinant projektą, turi būti įgyvendinami Chartijos reikalavimai (pvz.: nediskriminavimo, kalbų įvairovės, moterų ir vyrų lygybės, žmonių teisės gyventi oriai ir nepriklausomai, neįgaliųjų integracijos), mažinama neįgaliųjų, senyvo amžiaus asmenų ir asmenų, prižiūrinčių asmenis su negalia ar senyvo amžiaus asmenis, socialinė atskirtis; 3.1.2. įgyvendinant projektą, draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz., dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos; 3.1.3. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją; 3.1.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrintas tikslinės grupės asmenų ir asmenų, prižiūrinčių juos, informavimas apie finansavimo galimybes. Paslaugas teikiantys asmenys turi būti laiku informuojami apie numatomą jų kvalifikacijos kėlimą ir kitus planuojamus projekto įgyvendinimo pokyčius; 3.1.5. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik atitinkamam asmeniui sutikus ar kitais teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos teisės; 3.1.6. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ES fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų tais atvejais, kai jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra. |
||||
4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
||||
Netaikoma. |
||||
5. Reikalavimas valstybės pagalbai |
||||
5.1. Pagal Aprašą teikiama de minimis pagalba. 5.2. De minimis pagalba teikiama vadovaujantis Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, t. y. de minimis pagalba teikiama pareiškėjui ir partneriams, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką (ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką) ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. 5.3. Prašomos skirti de minimis pagalbos sumos teisėtumas turi būti įrodomas remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis. Pareiškėjas turi pagrįsti PĮP ar projekto sutartyje, kad de minimis pagalba per trejų finansinių metų laikotarpį neviršija 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų. 5.4. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį; 5.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties keitimu gavusi Aprašo 2.13.2 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina: 5.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai; 5.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Europos Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą „Vienos įmonės“ sąvoką; 5.5.3. ar nebus viršytos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos Aprašo 5.4 papunktyje. 5.6. CPVA, atlikusi Aprašo 5.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, pasirašydama projekto sutartį registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. 5.7. Pareiškėjas, pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties keitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0. |
||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi. |
||||
6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai |
||||
Netaikoma. |
||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
||||
Papildomi reikalavimai, nenurodyti Taisyklėse ir Projektų administravimo taisyklėse, įgyvendinus projekto veiklas, netaikomi. |
||||
8. Kiti reikalavimai |
||||
Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją. |
||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
||||
9.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. 9.2. Pagal Aprašą netinkamos finansuoti projekto išlaidos: 9.2.1. transporto priemonės pirkimo išlaidos, išskyrus transporto priemonės nuomos išlaidas. Transporto priemonės išperkamosios nuomos išlaidos yra netinkamos finansuoti; 9.2.2. socialinių darbuotojų, individualios priežiūros darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos. Šios išlaidos finansuojamos iš savivaldybių biudžetams skiriamų valstybės specialiųjų tikslinių dotacijų asmenų, turinčių sunkią negalią, socialinei globai teikti ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų, asmenų mokėjimo už dienos socialinę globą lėšų; 9.2.3. ikimokyklinis vaikų ugdymas, finansuojamas vadovaujantis Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. 9.3. Veiksmų plano 22 punkte nurodytos patirtos išlaidos integraliai pagalbai teikti, pateikus šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus, yra tinkamos finansuoti nuo 2022 m. sausio 1 d. 9.4. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 9.5. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 9.6. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais remiantis įrodomas pasiektas rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, įrodant pagal fiksuotuosius įkainius apmokamų rezultatų pasiekimą, nurodomi projekto sutartyje. 9.7. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje. |
||||
10. Projekto veikloms įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
||||
X Indeksuojama ☐ Neindeksuojama |
||||
Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
Papildoma informacija |
10.1. Netiesioginės projekto veiklos ir išlaidos joms apmokėti |
FN-01 |
1 versija |
7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma |
- |
10.2. Vidutinės specialisto (pareigybė – Slaugytojas, reabilitacijos specialistas) darbo užmokesčio išlaidos (įskaitant išlaidas darbdavio ir darbuotojo įsipareigojimams įvykdyti), tenkančios vienam dalyviui per dieną; vidutinės specialisto (pareigybė – Slaugytojo padėjėjas) darbo užmokesčio išlaidos (įskaitant išlaidas darbdavio ir darbuotojo įsipareigojimams įvykdyti), tenkančios vienam dalyviui per dieną; slaugos priemonių, skirtų integraliai pagalbai teikti, įsigijimo ir mobiliosios komandos kelionės išlaidos vienam dalyviui per dieną; kitos išlaidos (personalo mokymų išlaidos ir papildomas darbdavio socialinio draudimo mokestis), tenkančios vienam dalyviui per dieną |
FĮ-05-01 |
- |
Fiksuotasis vieneto įkainis vienam dalyviui, gavusiam slaugos (įskaitant reabilitaciją) pagalbos namuose paslaugas per dieną, jei paslaugas teikia Lietuvos, išskyrus Vilniaus miesto, įstaigos |
Fiksuotasis vieneto įkainis atnaujinamas kasmet, vieną kartą per metus iki II ketvirčio pabaigos, atsižvelgus į Lietuvos statistikos departamento pateiktą (viešą) informaciją ir įvertinus aktualių teisės aktų pakeitimus, perskaičiuojant dydžius pagal Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre išvardytas sąlygas. Perskaičiuoti fiksuotieji vieneto įkainiai įsigalioja nuo atnaujintų dydžių paskelbimo dienos ir gali būti taikomi išlaidoms, patirtoms nuo atnaujintų fiksuotųjų vieneto įkainių įsigaliojimo dienos, apmokėti. |
10.3. Vidutinės socialinių paslaugų centro teikiamų slaugos (įskaitant reabilitaciją) paslaugų išlaidos (darbo užmokestis, mokymų paslaugos) vienam dalyviui per dieną; slaugos priemonių, skirtų integraliai pagalbai teikti, ir mobiliosios komandos kelionės išlaidos vienam dalyviui per dieną
|
FĮ-05-02 |
- |
Fiksuotasis vieneto įkainis vienam dalyviui, gavusiam slaugos (įskaitant reabilitaciją) pagalbos namuose paslaugas per dieną, jei paslaugas teikia Vilniaus miesto įstaigos |
Fiksuotasis vieneto įkainis atnaujinamas kasmet, vieną kartą per metus iki II ketv. pabaigos, atsižvelgus į Lietuvos statistikos departamento pateiktą (viešą) informaciją ir įvertinus aktualių teisės aktų pakeitimus, perskaičiuojant dydžius pagal Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre išvardytas sąlygas. Perskaičiuoti fiksuotieji vieneto įkainiai įsigalioja nuo atnaujintų dydžių paskelbimo dienos ir gali būti taikomi išlaidoms, patirtoms nuo atnaujintų fiksuotųjų vieneto įkainių įsigaliojimo dienos, apmokėti. |
10.4. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos |
FS-01-02 |
- |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie Europos Sąjungos fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM) |
- |
10.5. Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos |
FS-01-01 |
- |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo apie Europos Sąjungos fondų investicijų veiklas priemonių fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM |
- |
Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/lt/dokumentai-ir-leidiniai/metodines-pagalbos-centras/803 |
Papildyta priedu:
Nr. A1-610, 2022-09-16, paskelbta TAR 2022-09-16, i. k. 2022-19025
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-610, 2022-09-16, paskelbta TAR 2022-09-16, i. k. 2022-19025
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. A1-392 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-02 „Sukurti tvarią nestacionarios ilgalaikės priežiūros sistemą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo