Suvestinė redakcija nuo 2019-10-08 iki 2019-12-01
Įsakymas paskelbtas: TAR 2019-09-25, i. k. 2019-15071
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO 2005 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-149 „DĖL NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBŲ PAVYZDINIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. rugsėjo 25 d. Nr. ĮV-607
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymą Nr. ĮV-149 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBŲ PAVYZDINIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 8 straipsnio 6 dalimi:
2. P a v e d u Kultūros paveldo departamentui prie Kultūros ministerijos iki 2019 m. spalio 15 d. patvirtinti Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos sudaromų nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų nuostatus.
3. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms patvirtinti savivaldybių sudaromų nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų nuostatus.
4. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtintų Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų 28 ir 29 punktai įsigalioja 2019 m. gruodžio 2 d.
Papildyta punktu:
Nr. ĮV-636, 2019-10-04, paskelbta TAR 2019-10-07, i. k. 2019-15892
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV‑149
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2019 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. ĮV-607
redakcija)
NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBŲ PAVYZDINIAI NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdiniai nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų (toliau – Taryba) funkcijas, teises, sudarymą bei darbo organizavimo tvarką.
2. Tarybos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu, Kultūros vertybių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1053 „Dėl Kultūros vertybių registro įsteigimo ir Kultūros vertybių registro nuostatų patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-259 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tyrimų apimties aprašas), Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-446 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos patvirtinimo“, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašu, patvirtintu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2011 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. Į-230 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašo patvirtinimo“, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Taryboms atliekant Nuostatuose nurodytas funkcijas metodiškai vadovauja ir Tarybų narių mokymus organizuoja Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas).
II SKYRIUS
TARYBŲ FUNKCIJOS IR TEISĖS
5. Tarybos atlieka šias funkcijas:
5.1. sprendžia dėl apsaugos reikalingumo nekilnojamosioms kultūros vertybėms, vertingųjų savybių patikslinimo arba nustačius, kad kultūros paveldo objektas ar vietovė yra sunykę, sunaikinti ar kitaip prarastos jų vertingosios savybės, dėl apsaugos ne reikalingumo;
5.3. pagal tyrimų duomenis, nustatytus Tyrimų apimties apraše, nustato nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingąsias savybes;
5.4. pagal tyrimų duomenis apibrėžia kultūros paveldo objektų teritorijų ir apsaugos zonų ar kultūros paveldo vietovių teritorijų ribas;
5.7. konsultuoja Tarybų aktų projektų rengėjus dėl nekilnojamųjų kultūros vertybių vertingųjų savybių nustatymo, jų teritorijų ir apsaugos zonų apibrėžimo;
6. Departamento sudarytos Tarybos:
6.1. atlieka funkcijas, numatytas Nuostatų 5.1–5.8 papunkčiuose dėl regioninio ir nacionalinio reikšmingumo lygmens kultūros paveldo objektų ir vietovių;
6.2. atlieka funkcijas, numatytas Nuostatų 5.1–5.8 papunkčiuose dėl vietinio reikšmingumo lygmens kultūros paveldo objektų ir vietovių, kai:
6.2.1. nekilnojamoji kultūros vertybė yra savivaldybės, kuri nesudarė Tarybos, administruojamoje teritorijoje;
6.3. nustačiusios, kad Departamento sudarytoms Taryboms pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas Tarybos akto projekte, yra ne nacionalinis ar regioninis, o vietinis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių Tarybos akto projektą nagrinėti savivaldybių sudarytoms Taryboms, išskyrus Nuostatų 6.2.1 ir 6.2.2 papunkčiuose nurodytus atvejus.
7. Savivaldybių sudarytos Tarybos:
7.1. atlieka funkcijas, numatytas Nuostatų 5.1–5.8 papunkčiuose dėl vietinio reikšmingumo kultūros paveldo objektų ir vietovių;
7.2. savivaldybių sudarytos Tarybos, nustačiusios, kad savivaldybių sudarytoms Taryboms pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas Tarybos akto projekte, yra ne vietinis, o nacionalinis ar regioninis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių Tarybos akto projektą nagrinėti Departamento sudarytoms Taryboms.
8. Tarybos turi teisę:
8.2. gauti iš Departamento metodinę pagalbą, susijusią su Nuostatų 2 punkte nurodytų teisės aktų taikymu;
8.3. pasitelkti institucijų, sudariusių Tarybas, atstovus, kai Tarybų sprendimai skundžiami teismine tvarka;
8.4. dalyvauti valstybės ir savivaldybių institucijų posėdžiuose, pasitarimuose ir konferencijose, kuriuose svarstomi nekilnojamojo kultūros paveldo klausimai, teikti pasiūlymus;
8.5. prireikus, Tarybose nesant reikalingos srities ar sričių paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės specialistų bei atitinkamos srities mokslininkų, turinčių atitinkamos srities daktaro laipsnį, kviesti į Tarybos posėdžius reikalingų sričių specialistus, galinčius pateikti išvadas dėl svarstomų klausimų;
III SKYRIUS
TARYBŲ SUDARYMAS IR PERSONALINĖ SUDĖTIS
9. Tarybas sudaro, Tarybų nuostatus ir personalinę sudėtį tvirtina jų sudarytojai: Departamentas ir savivaldybės (toliau – Tarybų sudarytojai). Departamentas, prieš tvirtindamas Tarybų personalines sudėtis, turi jas suderinti su Kultūros ministerija.
10. Tarybos nariu negali būti skiriami Tarybų sudarytojų ir jiems pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį. Tarybos sudarytojui, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka nupirkus kandidatų į Tarybos narius intelektines paslaugas, Tarybos personalinė sudėtis tvirtinama 3 (trejų) metų laikotarpiui.
11. Tvirtinant Tarybos personalinę sudėtį, pagal Tarybos narių turimą kvalifikaciją vertinti vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių nekilnojamąsias kultūros vertybes, nustatoma kiekvieno Tarybos nario specializacija Taryboje.
12. Tarybos gali būti sudaromos spręsti dėl visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių, arba gali būti sudaromos spręsti tik dėl vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių, nurodytų šių Tarybų nuostatuose. Departamento sudarytose Tarybose, skirtose spręsti dėl visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų, turi būti ne mažiau kaip 7 nariai. Departamento sudarytose Tarybose, skirtose spręsti dėl vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių bei savivaldybių sudarytose tarybose turi būti ne mažiau kaip 5 nariai.
13. Tarybų nariais gali būti kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti archeologinio, povandeninio, mitologinio, etnokultūrinio, architektūrinio, urbanistinio, inžinerinio, istorinio, memorialinio, dailės, sakralinio, želdynų (toliau – atitinkamos sritys), nekilnojamojo kultūros paveldo specialistai, turintys paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės kvalifikacinį atestatą ar atitinkamos srities mokslininkai, turintys atitinkamos srities daktaro laipsnį. Tarybų nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus reikalavimus.
14. Tarybos sudarytojo sprendimu Tarybos personalinė sudėtis turi būti keičiama nepasibaigus kadencijai, kai:
14.2. be pateisinamos priežasties nedalyvauja daugiau kaip ketvirtadalyje Tarybos posėdžių per metus;
15. Nauji nariai skiriami iki Tarybos kadencijos pabaigos. Tuo pačiu metu asmuo gali būti tik vienos tos pačios institucijos sudarytos Tarybos nariu. Tos pačios institucijos sudarytų Tarybų nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
16. Departamento sudarytos Tarybos nariu negali būti skiriamas Mokslinės archeologijos komisijos ar Restauravimo tarybos narys.
17. Tarybos nariai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka ir terminais turi pateikti privačių interesų deklaracijas.
IV SKYRIUS
TARYBŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
19. Tarybų posėdžiams vadovauja Tarybų pirmininkai, jiems nesant – jų pavaduotojai. Tarybų pirmininkai be atskiro įgaliojimo atstovauja Taryboms pagal kompetenciją visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose ir teismuose. Tarybų pirmininkai gali įgalioti Tarybos narį atstovauti Tarybai valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose ir teismuose.
20. Tarybų darbą organizuoja Tarybų sudarytojų paskirti sekretoriai, kurie nėra Tarybos nariai ir neturi teisės būti Tarybos aktų projektų rengėjais ir pristatyti Tarybų aktų projektų Tarybų posėdžiuose. Tarybų sekretoriai:
20.1. derina su Tarybos pirmininku ar jį pavaduojančiu Tarybos pirmininko pavaduotoju posėdžių laiką ir jų darbotvarkes;
20.2. sudaro ir teikia paskelbti Tarybų posėdžių darbotvarkes Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytose visuomenės informavimo priemonėse ir atlieka kitas Nuostatų 27-29 punktuose nurodytas viešinimo procedūras, susijusias su informacijos apie Tarybų posėdžius ir Tarybų aktų projektus paskelbimu;
20.3. teikia Tarybos aktų projektus ir informaciją apie Nuostatų 26–29 punktuose nurodytų viešinimo procedūrų atlikimą bei kitą medžiagą Tarybų nariams;
21. Departamentas ar savivaldybių institucijos, šių institucijų nustatyta tvarka, teikia klausimus Tarybų posėdžių darbotvarkėms ir su jais susijusius Tarybų aktų projektus bei kitą medžiagą.
23. Tarybų nariams nusprendus, kad yra tam poreikis, gali būti organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai.
24. Tarybos narys neturi teisės rengti Tarybos akto projektą, kurį svarstys Taryba, kurios nariu jis yra. Tarybos narys taip pat neturi teisės dalyvauti svarstant ar priimant Tarybos sprendimus arba kitaip paveikti Tarybos sprendimus, kurie sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys privalo informuoti Tarybos pirmininką arba Tarybos pirmininko pavaduotoją, jei Tarybos narys eina Tarybos pirmininko pareigas, ir Tarybos narius bei kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą. Jeigu Tarybos narys nenusišalina svarstant ar priimant Tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, numatytą Nuostatų priedo Nešališkumo deklaracijoje, Tarybos pirmininko ar jį pavaduojančio Tarybos pirmininko pavaduotojo siūlymu ir tam pritariant ne mažiau kaip dviem trečdaliams Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, tarybos narys gali būti nušalintas nuo tokių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo. Apie Tarybos nario pareikštą nusišalinimą arba Tarybos priimtą sprendimą nušalinti Tarybos narį, nurodoma Tarybos posėdžio protokole.
25. Tarybos narys gali nedalyvauti Tarybos posėdyje tik dėl šių pateisinamų priežasčių:
25.5. dėl kitų svarbių priežasčių, kurias pripažinti pateisinamomis turi teisę Tarybos pirmininkas ar Tarybos pirmininko pavaduotojas, vadovavęs Tarybos posėdžiui, kuriame nedalyvavo Tarybos narys, gavęs raštišką Tarybos nario, nedalyvavusio Tarybos posėdyje, paaiškinimą ir jį pagrindžiančius dokumentus, ant jų uždėdamas raštišką vizą, kurioje nurodoma, ar paaiškinime nurodytos priežastys pripažįstamos pateisinamomis. Tarybos nario paaiškinimas ir jį pagrindžiantys dokumentai su raštiška Tarybos pirmininko ar Tarybos pirmininko pavaduotojo, vadovavusio Tarybos posėdžiui, viza perduodami Tarybos sekretoriui.
26. Nekilnojamųjų kultūros vertybių, kurioms einamaisiais metais yra inicijuotos atskleidimo ir registravimo Kultūros vertybių registre procedūros ir kurių Tarybos aktai einamaisiais metais bus svarstomi Tarybų posėdžiuose, sąrašai turi būti paskelbti šias procedūras inicijavusių institucijų (Departamento ar savivaldybių) interneto svetainėse iki einamųjų metų sausio 31 d. Šie sąrašai per einamuosius metus gali būti keičiami ne daugiau kaip penktadaliu. Pakeitus šiuos sąrašus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pakeitimo jie pakartotinai skelbiami Departamento ar savivaldybių interneto svetainėse.
27. Tarybų posėdžių darbotvarkės likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos turi būti paskelbtos Departamento ir savivaldybės, kurios teritorijoje yra į darbotvarkę įtrauktas savivaldybės teritorijoje esantis nekilnojamasis daiktas ar daiktai, interneto svetainėje ir portalo „Mano vyriausybė“ interneto svetainėje „E. pilietis“.
28. Informacija apie Tarybos posėdį likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki planuojamo Tarybos posėdžio turi būti paskelbta Tarybą sudariusios institucijos interneto svetainėje, o Tarybos akto projektas ar nuoroda, kur galima susipažinti su šiuo projektu, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio turi būti paskelbti viename iš nacionalinių ir viename iš vietinių laikraščių, jeigu toks leidžiamas vietovėje, kurioje yra kultūros paveldo objektas ar vietovė, ir Tarybą sudariusios institucijos interneto svetainėje, kai Tarybos posėdyje Tarybos aktu planuojama:
28.1. suteikti teisinę apsaugą naujai atskleistoms nekilnojamosioms kultūros vertybėms (objektams ar vietovėms);
28.2. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros paveldo objekto teritorija ar apsaugos zona sumažinamos arba kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis;
29. Informacija apie Tarybos posėdį, kuriame planuojama svarstyti Tarybos akto projektą dėl apsaugos suteikimo naujai atskleistam kultūros paveldo objektui, šio objekto valdytojui (-ams) registruotu laišku (-ais) turi būti pateikta likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, nurodant kur galima susipažinti su Tarybos akto projektu.
30. Tarybų posėdžiuose Tarybų aktų projektus, parengtus vadovaujantis Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais, pristato Tarybų aktų projektų rengėjai, kurie yra atsakingi už Tarybų aktų projektuose pateiktos faktinės informacijos tikrumą. Tarybų posėdžiuose gali dalyvauti ir pasisakyti Nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytus klausimus pristatantys asmenys, valstybės ir savivaldybės institucijų atstovai bei objektų (įskaitant žemės sklypų, kuriuose jie yra), kurių nekilnojamųjų kultūros vertybių registravimo ar vertingųjų savybių patikslinimo klausimas įtrauktas į Tarybos posėdžio darbotvarkę, valdytojai. Kiti asmenys gali dalyvauti Tarybų posėdžiuose tik Tarybos pirmininkui ar jį pavaduojančiam Tarybos pirmininko pavaduotojui leidus. Filmuoti Tarybų posėdžius galima tik gavus visų Tarybos narių, dalyvaujančių Tarybos posėdyje, sutikimą.
31. Tarybos aktų projektai gali būti svarstomi Tarybos posėdyje, tik kai juose dalyvauja ir juos pristato Tarybos aktų projektų rengėjai. Tarybos posėdyje turi dalyvauti bent vienas svarstomo klausimo atitinkamos srities Tarybos narys. Jei tokių narių Taryboje nėra, sprendimai gali būti priimami turint ne mažiau dviejų atitinkamos srities specialistų, turinčių ekspertizės specialisto kvalifikacinę kategoriją arba mokslinį laipsnį (ne Tarybos narių), raštiškas išvadas.
32. Priimant sprendimus balsuoti „už“ ar „prieš“ turi visi posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai, išskyrus dėl šių sprendimų nusišalinusius arba nušalintus Tarybos narius. Tarybų sprendimai priimami, kai už juos balsuoja nemažiau kaip du trečdaliai posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Tarybų nariai solidariai atsako tik už tuos Tarybų priimtus sprendimus, kurie buvo priimti jų balsais.
33. Tarybų sprendimai atliekant Nuostatų 5.1–5.5 papunkčiuose nurodytas funkcijas įforminami Tarybų aktais, išskyrus atvejus, kai Taryba priima sprendimą nesuteikti apsaugos nekilnojamosioms kultūros vertybėms. Šiuo atveju ir atliekant nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytas funkcijas priimti sprendimai įforminami Tarybos protokolu.
34. Tarybos akto ir jo priedų duomenys užpildomi Kultūros vertybių registro duomenų bazėje, o du akto egzempliorius pasirašo Tarybos pirmininkas arba jam nesant – jo pavaduotojais. Vienas Tarybos akto egzempliorius kartu su Tarybos posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas patvirtinti Tarybos aktą, protokolu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos sprendimo priėmimo dienos turi būti perduotas Kultūros vertybių registro tvarkytojui, o kitą egzempliorių kartu su kitais Tarybų veiklos dokumentais (posėdžių protokolais, garso įrašais, susirašinėjimo ir kitais dokumentais) Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugo Tarybų sudarytojai.
35. Tarybos posėdžio protokolo forma turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus. Protokole nurodoma:
35.5. priimtas sprendimas, balsavimo rezultatai, atskirosios Tarybos narių ir kitų posėdžio dalyvių nuomonės, jeigu tokios buvo pareikštos, taip pat Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150, nurodyti kriterijai, lėmę sprendimo priėmimą, balsavimo rezultatai ir jų pagrindimas bei informacija apie tyrimus, kuriais nustatytas nekilnojamųjų kultūros vertybių autentiškumas;
36. Tarybos posėdžio protokolą, suderintą su Tarybos nariais, turi pasirašyti Tarybos posėdžio pirmininkas ir Tarybos sekretorius. Tarybos posėdžių eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas. Po posėdžio Tarybos sekretorius įrašą perkelia į kompiuterinę laikmeną, kuri pridedama prie protokolo. Tarybų sprendimai skelbiami jas sudariusių institucijų interneto svetainėse. Tarybų sprendimai įforminti protokolais skelbiami nuasmeninti ir pašalinus iš jų kitus asmens duomenis, kurie, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, negali būti viešai skelbiami.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Tarybų veiklą organizuoja ir už tinkamą jos organizavimą atsako Tarybų sudarytojai. Tarybų veiklai reikalingas lėšas, patalpas bei kitą reikalingą techninę ir metodinę pagalbą skiria Tarybų sudarytojai.
Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo
tarybų pavyzdinių nuostatų priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
__________________________________________________________
(Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nario vardas ir pavardė)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
20__ m. _____________ d.
_____________
(sudarymo vieta)
1. Būdamas ________________________________________________ nariu (toliau –
(tarybos pavadinimas)
narys), pasižadu:
1.1. Objektyviai, be išankstinio nusistatymo, nešališkai, vadovaudamasis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo ir teisingumo principais, atlikti nario pareigas.
1.2. Prieš klausimo svarstymą ar, jei interesų konflikto situacija išaiškėja svarstant klausimą, prieš sprendimo priėmimą informuoti posėdžio pirmininką ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir atitinkamo sprendimo priėmimo, paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:
1.2.1. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su mano asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;
1.2.2. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su asmeniu, kurį su manimi sieja santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiai* arba svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su šių asmenų asmeniniu turtiniu ar neturtiniu suinteresuotumu;
1.2.3. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kurio valdymo organų narys esu arba yra asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais;
1.2.4. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su juridiniu asmeniu, kuriame turiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, turi įstatinio kapitalo dalį arba turtinį įnašą, nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme;
1.2.5. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, iš kurio gaunu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, gauna bet kokios rūšies pajamų;
1.2.6. svarstomas klausimas ar priimamas sprendimas, susijęs su fiziniu ar juridiniu asmeniu, kuriam teikiu arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, teikia bet kokias atlygintinas ar neatlygintinas konsultavimo, tarpininkavimo ar kitas paslaugas;
1.2.7. dėl bet kokių kitų paaiškėjusių aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų.
2. Paaiškėjus šios deklaracijos 1 punkte nurodytoms aplinkybėms, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo, t. y. šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.
Sprendimą nušalinti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narį nuo klausimo svarstymo ir sprendimo priėmimo šioje deklaracijoje nurodytais pagrindais taip pat gali priimti Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nariai, dalyvaujantys posėdyje. Tokiu atveju nušalintas Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narys šio klausimo svarstymo ir balsavimo metu privalo išeiti iš Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio patalpos.
3. Duomenys apie privačius interesus ir kitas interesų konfliktą keliančias aplinkybes, kurie dar nėra nurodyti Privačių interesų deklaracijoje**, pateikiami šios deklaracijos priede.
____________________ ___________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
* Sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.
** Privačių interesų deklaracija teikiama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.
Nešališkumo deklaracijos formos
priedas
RYŠIAI SU JURIDINIAIS ASMENIMIS
(Kitos deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio darbovietės, narystės, pareigos įmonėse, įstaigose, asociacijose ar fonduose, išskyrus narystę politinėse partijose ar organizacijose, dalyvavimas juridiniuose asmenyse ir kt.)
Ryšys su juridiniu asmeniu |
|
Juridinio asmens pavadinimas, kodas |
|
Duomenys ir aplinkybės, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas |
|
RYŠIAI SU FIZINIAIS ASMENIMIS
(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio artimi ar kiti asmenys,
dėl kurių gali kilti interesų konfliktas)
Vardas pavardė |
|
Duomenys ir aplinkybės, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas |
|
INDIVIDUALI VEIKLA
(Deklaruojančiojo ir jo sutuoktinio, sugyventinio, partnerio individuali veikla, kaip ji apibrėžta Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme)
|
|
|
|
DUOMENYS APIE EINANT PAREIGAS ATSIRADUSIUS RYŠIUS,
GALINČIUS SUKELTI ABEJONIŲ DĖL VEIKLOS NEŠALIŠKUMO
AR GALIMO INTERESŲ KONFLIKTO
Juridinio asmens pavadinimas, kodas / fizinio asmens vardas, pavardė |
|
Duomenys ir aplinkybės, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas |
|
KITI DUOMENYS, DĖL KURIŲ GALI KILTI INTERESŲ KONFLIKTAS
|
|
|
|
Pastaba. Asmuo, nuslėpęs informaciją ar pateikęs melagingą informaciją, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
_______________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-636, 2019-10-04, paskelbta TAR 2019-10-07, i. k. 2019-15892
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. ĮV-607 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. ĮV-149 „Dėl nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo