Suvestinė redakcija nuo 2024-06-13
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-09-06, i. k. 2023-17570
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „IŠKASTINIO KURO NAUDOJIMO MAŽINIMAS ĮMONĖSE“ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. rugsėjo 5 d. Nr. D1-308
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu ir 2022–2025 metų Klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“, 5.5 papunkčiu ir atsižvelgdamas į 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 5.2 papunkčio nuostatas,
t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Iškastinio kuro naudojimo mažinimas įmonėse“ tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2023 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. D1-308
KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „IŠKASTINIO KURO NAUDOJIMO MAŽINIMAS ĮMONĖSE“ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klimato kaitos programos priemonės „Iškastinio kuro naudojimo mažinimas įmonėse“ tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato sąlygas gauti finansinę paramą, projektų paraiškoms (toliau – paraiška) ir išlaidoms taikomus reikalavimus, paraiškų vertinimo, finansavimo skyrimo, mokėjimo prašymų teikimo ir apmokėjimo, taip pat įsipareigojimų gavus subsidiją priežiūros tvarką.
2. Finansavimas teikiamas pagal Klimato kaitos programą (toliau – Programa) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas), patvirtintą priemonę „Iškastinio kuro naudojimo mažinimas įmonėse“ (toliau – priemonė), siekiant sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį.
4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimą teikti paraiškas, vertina jas, mokėjimo prašymus, skiria finansavimą ir vykdo subsidijų gavėjų (toliau – pareiškėjų) įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą vadovaudamasi Tvarkos aprašu ir Pažangos priemonės aprašu.
5. Įgyvendinant Tvarkos aprašą, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Fiksuotasis įkainis – nustatytas vienodas projekto išlaidų vieneto įkainis, taikomas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti ir apmokėti remiantis pateiktais dokumentais, įrodančiais, kad pasiektas projekto kiekybinis rezultatas.
6.2. Mokėjimo prašymas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymas apmokėti ir (ar) kompensuoti projekto išlaidas.
6.3. Pareiškėjas –asmuo, nustatyta tvarka pateikęs Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai paraišką gauti subsidiją ir įgyvendinantis projektą.
6.4. Paraiška – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai pareiškėjo teikiamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas nustatytos formos dokumentas gauti subsidiją iš Klimato kaitos programos lėšų.
6.5. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo data.
6.7. Vertinamasis laikotarpis – laikotarpis, pagal kurį nustatoma, ar įgyvendintas projektas daro įtaką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokyčiams. Vertinamasis laikotarpis nurodytas Išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažinimo vertinimo metodikos 2 priede, kuri patvirtinta 2010 m. balandžio 6 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ .
II SKYRIUS
SĄLYGOS GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ
7. Pagal Tvarkos aprašą tinkami pareiškėjai – atitinkantys visas nurodytas sąlygas:
7.1. Lietuvoje registruoti privatūs juridiniai asmenys, nevykdantys veiklos, įrašytos į Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo I priedo veiklų sąrašą;
8. Sąlygos gauti subsidiją:
8.1. Pareiškėjas turi būti turto, į kurį numatoma investuoti, savininkas arba valdytojas ir paraiškos teikimo metu naudoti iškastinį kurą.
8.2. Pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinių nepriemokų valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetams arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka).
8.3. Subsidija nerezervuojama ir neteikiama, jei pareiškėjas yra gavęs paramą paraiškoje nurodytam projektui pagal Programos priemones, toms pačioms išlaidoms finansuoti arba ši parama jam rezervuota. Pareiškėjas teikdamas paraišką patvirtina, kad nėra gavęs ar rezervavęs finansinės paramos paraiškoje nurodytam projektui iš kitų finansavimo šaltinių (Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų) toms pačioms tinkamoms išlaidoms finansuoti. Parama projektui įgyvendinti yra vienkartinė, pareiškėjas neturi teisės kreiptis į Agentūrą prašydamas paramos projekto toms pačioms išlaidoms finansuoti, jeigu jau yra gavęs ar rezervavęs paramą iš kitų finansavimo šaltinių.
8.4. Finansavimas negali būti skiriamas pareiškėjams, kuriems taikomos Europos Sąjungos sankcijos. Informacija apie Europos Sąjungos taikomas sankcijas Rusijos Federacijai ir Baltarusijos Respublikai skelbiamos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje (https://www.fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166).
9. Pareiškėjas paraiškoje turi nurodyti atsakingo ar įgalioto fizinio asmens vardą, pavardę, projekto pavadinimą, juridinio asmens kodą, pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodą (jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas), juridinio asmens (buveinės) adresą, projekto įgyvendinimo vietos adresą, telefono numerį, elektroninį paštą, planuojamo įsigyti ar įrengti įrenginio galią (kW) arba saulės energijos kolektorių užimamą plotą (m2), prašomą subsidijos sumą Eur/kW ar Eur/m2, apskaičiuojamą pagal 24 punkte nustatytą tvarką.
10. Pareiškėjas įsipareigoja įgyvendindamas projektą laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų, gauti visus reikiamus leidimus, sutikimus, pritarimus ir (arba) kitus dokumentus. Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir minimų leidimų, sutikimų, pritarimų ir (ar) kitų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.
12. Dokumentus, įrodančius pareiškėjų atitiktį keliamiems reikalavimams, Agentūra gali patikrinti naudodamasi prieinamomis duomenų bazėmis ir registrais, jeigu tokiai patikrai atlikti Agentūros funkcinių galimybių nepakanka ir (ar) jos laikinai neužtikrinamos, pareiškėjas Agentūros prašymu privalo pateikti atitiktį įrodančius dokumentus.
13. Projekto trukmės reikalavimai:
13.1. Projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių. Agentūra gali jį pratęsti neviršydama pusės nustatyto projekto įgyvendinimo laikotarpio dėl nuo pareiškėjo nepriklausančių objektyvių priežasčių, kurių jis negalėjo numatyti pateikdamas paraišką. Priėmusi sprendimą dėl projekto įgyvendinimo laikotarpio pratęsimo, Agentūra apie priimtą sprendimą per 10 darbo dienų informuoja pareiškėją per Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS).
III SKYRIUS
PROJEKTO IŠLAIDOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
14. Finansavimas pagal priemonę teikiamas vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
15. Finansavimas pagal Tvarkos aprašą yra valstybės pagalba, teikiama vadovaujantis Reglamente (ES) Nr. 2023/2831 nustatytomis taisyklėmis:
15.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 1 dalimi, kompensacijos (pagalba) gali būti teikiamos pareiškėjams, vykdantiems veiklą visuose sektoriuose, išskyrus:
15.1.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;
15.1.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;
15.1.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų:
15.1.4.1. kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį;
15.1.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla, arba kitomis eksporto veiklos einamosiomis išlaidomis;
15.2. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 1 straipsnio 2 dalimi: jeigu įmonė vykdo veiklą viename iš 1 dalies a, b, c arba d punkte nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas šis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas šis reglamentas, šis reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, su sąlyga, kad atitinkama valstybė narė tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdama veiklos sritis ar apskaitą, užtikrins, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal šį reglamentą.
15.3. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 2 dalimi, bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje neviršija 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį.
15.4. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 3 dalimi, de minimis pagalba laikoma suteikta, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, neatsižvelgiant į de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datą.
15.5. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi, jei pagalba išmokama dalimis, jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momento. Diskontuojant taikoma palūkanų norma yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma.
15.6. Vadovaujantis Reglamento Nr. 2023/2831 3 straipsnio 8 dalimi, susijungimų ar pirkimų atveju apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba perkančiai įmonei viršija 2 dalyje nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą. De minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta.
15.7. Vadovaujantis Reglamento Nr. 2023/2831 3 straipsnio 9 dalimi, jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, iš esmės tai yra veiklą perimanti įmonė, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei de minimis pagalbos priskirti neįmanoma, ši pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
16. Duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Agentūra turi pateikti į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą per 5 darbo dienas nuo finansavimo skyrimo Agentūros direktoriaus įsakymu.
17. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti padarytos po paraiškos pateikimo Agentūrai dienos.
18. Tinkamos finansuoti projektų išlaidos technologijoms, pakeičiančioms iškastinį kurą į atsinaujinančius energijos išteklius mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį, įsigyti ir įsirengti:
18.1. saulės elektros energijos gamybai naudojantiems įrenginiams įrengti ar saulės elektrinės daliai iš saulės elektrinių parkų įsigyti išlaidos. Jeigu įsigyjama saulės elektrinės dalis iš saulės parko, nuo jos eksploatacijos pradžios (t. y. nuo leidimo gaminti elektros energiją išdavimo datos) turi būti praėję ne daugiau kaip 12 mėnesių. Saulės moduliams, kurie turi CE ženklą, turi būti suteikiama 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija. Įtampos keitikliams (inverteriams) suteikiama produkto garantija turi būti nuo 5 iki 10 metų;
18.3. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra aeroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (oras–vanduo), o naudingumo koeficientas, nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 813/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi patalpų šildytuvų ir kombinuotųjų šildytuvų ekologinio projektavimo reikalavimai (COP), esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 °C lauko oro temperatūros), ne mažesnis kaip 3,0. Šilumos siurbliai privalo būti užpildyti fluorintų dujų (toliau – F-dujų) alternatyvomis, tai yra CO2, amoniaku, propanu arba F-dujomis ar jų mišiniais, kurių visuotinio atšilimo potencialas (toliau – VAP) yra mažesnis nei 150. Šilumos siurbliai, kurių VAP yra didesnis kaip 150, nefinansuojami. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad įrenginys atitinka patvirtintus saugos standartus ir reikalavimus.
18.4. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra hidroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (vanduo–vanduo), o naudingumo koeficientas, nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 813/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi patalpų šildytuvų ir kombinuotųjų šildytuvų ekologinio projektavimo reikalavimai (COP), esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 °C lauko oro temperatūros), ne mažesnis kaip 3,5. Šilumos siurbliai privalo būti užpildyti F-dujų alternatyvomis, tai yra CO2, amoniaku, propanu arba F-dujomis ar jų mišiniais, kurių VAP yra mažesnis nei 150. Šilumos siurbliai, kurių VAP yra didesnis kaip 150, nefinansuojami. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad įrenginys atitinka patvirtintus saugos standartus ir reikalavimus.
18.5. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra geoterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (žemė–vanduo), naudingumo koeficientas, nurodytas įrenginio techninėje dokumentacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Komisijos reglamentu Nr. 813/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi patalpų šildytuvų ir kombinuotųjų šildytuvų ekologinio projektavimo reikalavimai (COP), esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 °C lauko oro temperatūros), ne mažesnis kaip 3,5. Šilumos siurbliai privalo būti užpildyti F-dujų alternatyvomis, tai yra CO2, amoniaku, propanu arba F-dujomis ar jų mišiniais, kurių VAP yra mažesnis nei 150. Šilumos siurbliai, kurių VAP yra didesnis kaip 150, nefinansuojami. Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad įrenginys atitinka patvirtintus saugos standartus ir reikalavimus.
18.6. saulės energijos kolektoriui vandeniui šildyti, kurio naudingumo koeficientas nurodytas įrenginio techninėje specifikacijoje, vadovaujantis 2013 m. rugpjūčio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu Nr. 814/2013, kuriuo įgyvendinant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB nustatomi vandens šildytuvų ir karšto vandens talpyklų ekologinio projektavimo reikalavimai, esant standartinėms veikimo sąlygoms (arba nurodytas prie +7 °C lauko oro temperatūros), įsigyti, kai saulės energijos kolektorių sistema dengia ne mažiau kaip 40 proc. metinio šilumos energijos poreikio vandeniui šildyti.
18.7. naujam biokuro katilui, atitinkančiam 5 klasės efektyvumo ir emisijų išmetamų teršalų reikalavimus pagal Lietuvos standartą LST EN 303-5:2012 „Šildymo katilai. 5 dalis. Rankomis ir automatiškai pakraunami kietojo kuro šildymo katilai, kurių vardinė šiluminė galia iki 500 kW. Terminija, reikalavimai, bandymai ir ženklinimas“, įsigyti. Biokuro katilas gali būti įrengiamas pastate, registruotame teritorijoje, kuri pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. sausio 9 d. įsakymą Nr. D1-12 „Dėl Aplinkos oro užterštumo kietosiomis dalelėmis KD10 lygio, viršijančio šio teršalo paros ribinę aplinkos oro užterštumo vertę didžiuosiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje), žemėlapių ir jų naudojimo aprašo parengimo ir taikymo“ nepatenka į nustatytą padidintos aplinkos oro taršos zoną.
19. Įranga, nurodyta Tvarkos aprašo 18.1 ir 18.2 papunkčiuose, privalo būti įrengiama kartu su 18.3–18.7 papunkčiuose (pasirinktinai) nurodyta įranga.
20. Atskirai diegiama Tvarkos aprašo 18.1 ir 18.2 papunkčiuose ar 18.3–18.7 papunkčiuose nurodyta įranga nefinansuojama.
21. Subsidija teikiama šiluminę energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių gaminantiems įrenginiams pastatuose, neprijungtuose prie centralizuoto šilumos tiekimo sistemos, įsigyti. Pareiškėjas senąjį iškastiniu kuru kūrenamą šilumos gamybos įrenginį privalo išmontuoti ir priduoti atliekų tvarkytojams iki išlaidų kompensavimo prašymo Agentūrai pateikimo dienos.
22. Įsigyjama įranga turi būti nauja (nenaudota), atitikti įprastai tokiai įrangai taikomas normas ir standartus.
23. Finansavimas įrenginiams apskaičiuojamas Tvarkos aprašo priede nustatytą 1 kW arba 1 m2 fiksuotąjį įkainį padauginus iš įrenginio vardinės galios (kW) arba saulės energijos kolektorių užimamo ploto (m2).
24. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriama subsidija, turi būti finansuojama iš pareiškėjo lėšų. Pareiškėjas įsipareigoja padengti netinkamas finansuoti išlaidas, būtinas projektui įgyvendinti.
25. Netinkamos finansuoti išlaidos:
25.1. apmokėtos ar kurias apmokėti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų priimtas sprendimas;
25.7. kai už išlaidas išrašytos ir (ar) apmokėtos PVM (pridėtinės vertės mokestis) sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros ne pareiškėjo arba jo įgalioto asmens lėšomis (netaikoma mokėjimams, kuriuos paslaugų ir (ar) prekių tiekėjui atlieka bankas arba kredito įstaiga pagal sudarytą su pareiškėju paskolos sutartį ir yra Agentūros sutikimas įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą);
25.9. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
25.10. susijusios su projekto dokumentacijos parengimu, projekto vykdymu ir (ar) technine priežiūra, dokumentacijos atidavimu kitoms institucijoms pagal teisės aktų reikalavimus;
26. Pareiškėjai darbų, paslaugų ir prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.
27. Perkančiosios organizacijos privalo įsigyti prekių, paslaugų ir darbų per Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – CPO) sukurtą dinaminę pirkimų sistemą ar sudarytą preliminariąją sutartį. Jei reikiamų įsigyti prekių, paslaugų ar darbų CPO kataloge nėra arba jos neatitinka perkančiosios organizacijos poreikių, perkančiosios organizacijos privalo motyvuoti savo sprendimą pirkti nesinaudojant CPO paslaugomis ir pateikti tai patvirtinantį dokumentą Agentūrai. Nepateikus patvirtinančio dokumento, taikoma finansinė korekcija vadovaujantis Finansinių pataisų nustatymo ir taikymo, kai nustatomi su pirkimu susiję pažeidimai tvarkos aprašu, patvirtintu Agentūros direktoriaus 2018 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. T1-314 „Dėl Finansinių pataisų nustatymo ir taikymo, kai nustatomi su pirkimu susiję pažeidimai, tvarkos aprašo patvirtinimo“.
28. Pareiškėjai turi vykdyti žaliuosius pirkimus vadovaudamiesi Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKOMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
29. Paraiškos ir privalomų pateikti dokumentų elektroninės versijos teikiamos per APVIS. Pasibaigus kvietime nustatytam terminui, paraiškos nebepriimamos.
30. Su paraiška (arba paraiškoje, jei tokia informacija privaloma pildant paraiškos formą APVIS) privaloma pateikti:
30.3. laisvos formos deklaraciją, kurioje patvirtinta, kad projekto išlaidos, kurioms prašoma subsidijos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš Programos lėšų, Europos Sąjungos fondų lėšų ar kitų nacionalinių programų lėšų;
30.5. planuojamos įrangos įrenginio vardinę galią (kW) ir (ar) saulės energijos kolektoriaus užimamą plotą (m2);
30.6. prašomą skirti subsidiją Eur/kW (be PVM), kuri negali būti didesnė, nei nustatyta Tvarkos aprašo 23 punkte ir Tvarkos aprašo 1 priede;
30.7. planuojamą per projekto vertinamąjį laikotarpį sumažinti ŠESD kiekį, apskaičiuotą :
30.7.1. saulės elektrinės ŠESD kiekio skaičiuojamasis sumažėjimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 3,08 t CO2e 1 kW saulės elektrinės įrengtosios galios;
30.7.2. vėjo elektrinės ŠESD kiekio sumažinimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 9,72 t CO2e 1 kW vėjo elektrinės įrengtosios galios;
30.7.3. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra aeroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (oras–vanduo), ŠESD kiekio skaičiuojamasis sumažinimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 4,66 t CO2e 1 kW šilumos siurblio įrengtosios galios;
30.7.4. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra hidroterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (vanduo–vanduo), ŠESD kiekio skaičiuojamasis sumažinimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 7,19 t CO2e 1 kW šilumos siurblio įrengtosios galios;
30.7.5. šilumos siurbliui, kurio energijos šaltinis yra geoterminė energija, energijos šaltinio paskirstymo terpė – vanduo (žemė–vanduo), ŠESD kiekio skaičiuojamasis sumažinimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 7,19 t CO2e 1 kW šilumos siurblio įrengtosios galios;
30.7.6. saulės energijos kolektoriui šildyti vandenį ŠESD kiekio skaičiuojamasis sumažinimas per projekto vertinamąjį laikotarpį sudaro 1,83 t CO2e 1 kW šilumos siurblio įrengtosios galios;
30.8. įgaliojimą atstovauti pareiškėjui, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus;
30.9. akcinės bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ išduotas elektrinės prijungimo prie elektros energijos skirstomųjų tinklų sąlygas. Išduotos sąlygos paraiškos pateikimo Agentūrai metu privalo galioti;
31. Jei Agentūra nepateikia paklausimo, pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys po paraiškos pateikimo ir registravimo dienos negali būti koreguojami ir (ar) tikslinami.
32. Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų, gauti visus reikiamus leidimus, sutikimus, pritarimus ir (ar) kitus dokumentus. Kilus įtarimų, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir minimų leidimų, sutikimų, pritarimų ir (ar) kitų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.
V SKYRIUS
KVIETIMO SKELBIMAS, PARAIŠKŲ VERTINIMAS, SPRENDIMAS DĖL FINANSAVIMO SKYRIMO IR FINANSAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
33. Agentūra suderina su Ministerija kvietimo teikti paraiškas datą ir kvietimą, reikalingą informaciją paskelbia savo interneto svetainėje.
34. Pareiškėjas, teikdamas paraišką Agentūrai, užtikrina, kad projekto išlaidos nebus finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų, kitų nacionalinių programų. Šis reikalavimas netaikomas nuosavo indėlio (prisidėjimo) prie projekto išlaidoms.
35. Paraiškų atrankos būdas – tęstinis. Paraiškas Agentūra priima nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos, kol pakanka lėšų, skirtų priemonei, bet ne ilgiau kaip 18 mėnesių nuo kvietimo pradžios. Pasibaigus priemonei skirtoms lėšoms, iš gautų paraiškų sudaromas pagrindinis sąrašas.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
36. Pasibaigus priemonei skirtoms lėšoms, paraiškos įrašomos į rezervinį sąrašą (iki 10 proc. kvietime nurodytos sumos ir neviršijant Aprašo 35 punkte nurodyto termino), bet nevertinamos. Rezervinis sąrašas galioja 6 mėnesius nuo kvietimo pabaigos. Einamaisiais metais atsiradus papildomų lėšų, naujas kvietimas neskelbiamas, projektai finansavimui gauti teikiami eilės tvarka iš rezervinio projektų sąrašo.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
37. Paraiškos registruojamos APVIS eilės tvarka pagal registracijos datą. Einamaisiais metais atsiradus papildomų lėšų, naujas kvietimas neskelbiamas, projektai finansavimui gauti vertinami eilės tvarka iš rezervinio paraiškų sąrašo.
38. Į projektų rezervinį sąrašą įtrauktos paraiškos gali būti vertinamos ir sprendimas skirti finansavimą priimamas, jei pagrindiniame sąraše esančios paraiškos projektų vertinimui atlikti atmetamos, sumažėja prašomos subsidijos dydis, pareiškėjai atsiėmė paraiškas ar, perskirsčius lėšas, Pažangos priemonės apraše padidėja priemonei skirtų lėšų suma. Projektai vertinimui atlikti ir finansavimui gauti teikiami eilės tvarka pagal registracijos datą APVIS.
39. Projektų paraiškų vertinimą sudaro:
40. Agentūrai pateiktas projektų paraiškas vertina ne mažiau kaip du Agentūros darbuotojai vadovaudamiesi Tvarkos aprašu ir laikydamiesi lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo ir konfidencialumo principų. Prireikus gali būti pasitelkiami nepriklausomi ekspertai.
41. Agentūra per 20 darbo dienų nuo projektų paraiškų teikimo termino pabaigos atlieka pateiktų projektų paraiškų atitikties administraciniams reikalavimams vertinimą (pateiktos paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS) – nustato, ar paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar pareiškėjas tinkamas subsidijai gauti, ar tenkinami nustatyti specialieji reikalavimai. Prireikus pareiškėjui per APVIS išsiunčiamas pranešimas, kad jis turi per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar trūkstamus priedus.
42. Paraiškos, neatitinkančios joms keliamų reikalavimų, atmetamos APVIS nurodant atmetimo priežastis. Jei per Tvarkos aprašo 41 punkte nurodytą terminą paraiška nepatikslinama ir (ar) nepateikiami trūkstami dokumentai, ji atmetama.
43. Administracinius reikalavimus atitinkančios paraiškos toliau vertinamos pagal aplinkosauginio-techninio vertinimo kriterijus. Aplinkosauginio-techninio projekto vertinimo metu įvertinamas paraiškoje pateiktos informacijos pagrįstumas. Prireikus pareiškėjui per APVIS išsiunčiamas pranešimas, kad jis turi per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, patikslinti paraišką, pateikti trūkstamus dokumentus ar trūkstamus priedus.
44. Aplinkosauginis-techninis projekto vertinimas negali trukti ilgiau kaip 60 darbo dienų po paraiškos administracinės atitikties įvertinimo.
45. Po aplinkosauginio-techninio įvertinimo sudaroma paraiškų eilė. Ji sudaroma vadovaujantis paraiškoje pateikta informacija neviršijant Pažangos priemonės apraše priemonei skirtos sumos.
46. Agentūra per 10 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus įsakymo patvirtinimo per APVIS informuoja pareiškėjus apie skirtą, neskirtą finansavimą, nurodo finansavimo neskyrimo priežastis. Sprendimas skirti finansavimą skelbiamas Agentūros interneto svetainėje ir Teisės aktų registre. Skelbiamoje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, projektų pavadinimai ir subsidijų sumos.
47. Agentūros direktoriaus įsakymu skyrus finansavimą, pareiškėjas bet kuriuo metu turi teisę jo atsisakyti. Apie finansavimo atsisakymą pareiškėjas informuoja Agentūrą pateikdamas prašymą per APVIS, jame nurodo atsisakymo aplinkybes ir (ar) priežastis, kurių nebuvo galima numatyti teikiant ir vertinant paraišką. Pareiškėjas išmokėtą subsidiją ar jos dalį privalo grąžinti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.
48. Projekto įgyvendinimo pradžios data laikoma Agentūros direktoriaus įsakymo, kuriuo priimtas sprendimas pareiškėjui skirti finansavimą, įsigaliojimo data. Pareiškėjas Agentūros rašytiniu pritarimu gali pakeisti projektų techninius sprendimus (įrengiamos įrangos galią, būdą ar vietą), kurių nebuvo galima numatyti paraiškos teikimo ar vertinimo metu, jeigu juos pakeitus tebegalioja sąlygos pasiekti projekto aplinkosauginius rodiklius (skaičiuojant proporcingai keičiamai galiai). Didėjant įrengiamos ar įsigyjamos įrangos galiai, subsidijos suma negali viršyti Agentūros direktoriaus įsakyme nustatytos maksimalios subsidijos sumos; mažėjant įrengiamos ar įsigyjamos įrangos galiai, subsidijos suma perskaičiuojama faktiškai diegiamos įrangos galią (skaičiuojant dviejų ženklų po kablelio tikslumu) padauginus iš kvietimo metu nustatyto fiksuoto įkainio. Prireikus Agentūra pakeičia įsakymą dėl finansavimo skyrimo.
VI SKYRIUS
MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS
49. Pareiškėjo prašymu Agentūra priima sprendimą skirti iki 30 proc. projektui įgyvendinti skirto projekto finansavimo. Avansinis mokėjimas skiriamas pareiškėjui pateikus per APVIS avansinio mokėjimo prašymą, Lietuvoje registruotos finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantiją, laidavimo raštą ar laidavimo draudimo raštą dėl avanso sumos. Sumokėta avanso suma atskaitoma iš mokėjimo prašymo. Agentūra per 15 darbo dienų patikrina užpildytą avansinio mokėjimo prašymą ir, jei jis užpildytas tinkamai, perduoda nurodymą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui prašyme nurodytą avansinio mokėjimo sumą išmokėti pareiškėjui į prašyme nurodytą banko sąskaitą arba nurodo pareiškėjui finansų įstaigos ar draudimo įmonės garantijos, laidavimo rašto ar laidavimo draudimo rašto trūkumus, kuriuos pareiškėjas turi ištaisyti per 5 darbo dienas.
50. Įgyvendinęs projektą iki projekto įgyvendinimo termino pabaigos, pareiškėjas per APVIS Agentūrai pateikia galutinį mokėjimo prašymą su privalomais pateikti dokumentais.
51. Įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Tvarkos aprašą, projekto išlaidos apmokamos projektą įgyvendinus, pateikus vieną mokėjimo prašymą (neįskaitant avansinio mokėjimo prašymo).
52. Norint įsitikinti, kad įsigyta sumontuota eksploatuojama įranga atitinka paraiškoje nurodytą įrangą, su mokėjimo prašymu būtina pateikti:
52.1. Tvarkos aprašo 18.1–18.7 papunkčiuose nurodytų įdiegtų įrenginių techninius duomenis patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasą ir (arba) techninę specifikaciją);
52.2. išlaidas pagrindžiančius dokumentus (pvz., sąskaitą faktūrą arba PVM sąskaitą faktūrą su privalomais rekvizitais);
52.3. įrenginių, nurodytų Tvarkos aprašo 18.1–18.7 papunkčiuose, perėmimą pareiškėjo nuosavybėn (įrangos perdavimo–priėmimo aktas), įrangos įvedimo į eksploataciją aktus įrodančių dokumentų kopijas;
52.5. įdiegtos įrangos nuotrauką (-as) (saulės modulių ir modulių gamintojo techninių parametrų lentelė (lipdukas), inverterių (keitiklių) ir ant jų esančių gamintojo techninių parametrų lentelės (lipdukai); gamintojo apskaitos spinta (-os) (GAS); patalpa (-os) kuriose įrengti keitikliai, GAS). Pastato (-ų) ant kurio (-ių) įrengta (-os) saulės elektrinė (-ės) nuotraukos; kitos už subsidijos lėšas įdiegtos įrangos nuotraukos). Reikalavimas netaikomas, kai įsigyjama saulės elektrinės dalis iš parko);
52.6. projekto viešinimo įrodymus (informacinės lentos nuotrauką, nuorodą į viešinimo straipsnį ar naujieną);
52.7. atliekų tvarkytojo pažymą dėl iškastiniu kuru kūrenamo šilumos gamybos įrenginio atidavimo sunaikinti.
52.8. įrangos, atitinkančios Tvarkos aprašo 18.1 ir 18.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus:
52.8.1. elektros energijos tiekimo sutarčių ir (ar) atnaujinto elektros tinklų nuosavybės ribų akto ir (ar) sutarčių, kitų dokumentų, kurie sudaryti su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad pareiškėjas įsirengė saulės elektrinę ir laikomas gaminančiu vartotoju;
53. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, vadovaudamasi pareiškėjo pateiktais projekto įgyvendinimą įrodančiais dokumentais, nustato, ar išlaidos atitinka Tvarkos aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus, neviršija Agentūros direktoriaus įsakyme nurodytos subsidijos sumos.
54. Mokėjimo prašyme prašoma apmokėti ir (arba) kompensuoti išlaidų suma turi atitikti faktiškai įdiegtos įrangos galią arba m2 (skaičiuojant dviejų ženklų po kablelio tikslumu) padauginus iš kvietimo metu nustatyto fiksuoto įkainio, neviršijant Agentūros direktoriaus įsakyme nustatytos subsidijos sumos.
55. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas nenurodant duomenų, be kurių Agentūra negali išmokėti pareiškėjui subsidijos, pareiškėjas per 10 darbo dienų nuo Agentūros kreipimosi turi pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslinti mokėjimo prašymą. Jei per nurodytą terminą mokėjimo prašymas nepatikslinamas ar nepateikiami trūkstami dokumentai ir nurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą patikslinti mokėjimo prašymo, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas.
56. Agentūra įvertina pateiktą įformintą mokėjimo prašymą, kuriame turi būti nurodytas faktiškai įrengtos įrangos pavadinimas, kiekis, mato vienetas, tiekėjo kodas ir pavadinimas, prašoma subsidijos suma su visais privalomais pateikti dokumentais ir, jei projektas patenka į atrinktų patikrai vietoje projektų sąrašą, atlieka patikrą projekto įgyvendinimo vietoje (išskyrus karantino, ekstremaliosios situacijos metu, kai projekto patikra gali būti atliekama nuotoliniu būdu, naudojant nuotraukas, vaizdo įrašus, dokumentus ir pan.). Patikra projekto įgyvendinimo vietoje atliekama Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.
57. Jei trūkumų nenustatoma, vertinamas aplinkosauginių rodiklių pasiekimas, mokėjimo prašymas patenkinamas ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo tinkamai pateikto mokėjimo prašymo įregistravimo APVIS dienos.
58. Neteisingai apskaičiuotą ir pareiškėjui pervestą subsidiją pareiškėjas privalo grąžinti Agentūrai per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo dienos.
59. Pareiškėjai, įgyvendinę projektus, privalo įrengti informacinę lentą (joje turi būti Aplinkos ministerijos ir Agentūros logotipai, projekto pavadinimas, nurodyta, kad projektas finansuotas Klimato kaitos programos lėšomis, projekto pabaigos metai). Rekomenduojamas šios lentos dydis – 800 x 600 mm. Pareiškėjas taip pat privalo paviešinti įgyvendintą projektą – savo, savivaldybės ar žiniasklaidos interneto svetainėje paskelbti naujieną, informaciją ar pan., nurodydamas projekto pavadinimą, įgyvendintą veiklą, šiai veiklai gautų lėšų dydį, finansavimo šaltinį.
VII SKYRIUS
ĮSIPAREIGOJIMŲ, ATSIRADUSIŲ GAVUS SUBSIDIJAS, PRIEŽIŪRA
60. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų sausio mėnesio 20 dienos Agentūra pateikia Ministerijai apibendrintą informaciją apie Programos lėšomis finansuotus projektus, sutaupytą ŠESD kiekį.
61. Jeigu pareiškėjas nesilaiko pateiktoje paraiškoje, projekto pareiškėjo deklaracijoje ir Tvarkos apraše nustatytų sąlygų, Agentūra priima sprendimą susigrąžinti išmokėtas lėšas ar jų dalį ir (arba) nutraukti subsidijos teikimą arba taikyti finansines korekcijas.
62. Agentūra per penkerius metus nuo mokėjimo prašymo apmokėjimo dienos turi teisę bet kada atlikti patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Pareiškėjui nevykdant Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų, Agentūra turi teisę iš pareiškėjo pareikalauti grąžinti jam išmokėtą subsidiją:
62.1. Pareiškėjas įsipareigoja, gavęs Agentūros sprendimą dėl projekto finansavimo sumažinimo, sustabdymo ar nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti dalį išmokėtos subsidijos sumos ar ją visą, per sprendime nurodytą terminą grąžinti nurodytą subsidijos sumą.
62.2. Pareiškėjas įsipareigoja negrąžinus Tvarkos aprašo 6.6 punkte nurodytos sumos per nurodytą terminą, mokėti 0,01 proc. delspinigius nuo grąžintinos lėšų sumos už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną.
63. Pareiškėjas už suteiktas subsidijos lėšas materialųjį turtą įsigyja savo nuosavybėn (arba tampa valdytoju) ir naudoja paraiškoje ir pareiškėjo deklaracijoje nustatytais tikslais projekto įgyvendinimo metu ir penkerius metus pasibaigus projekto įgyvendinimo terminui, be Agentūros sutikimo neperleidžia, neparduoda, neįkeičia ar kitokiu būdu nesuvaržo daiktinių teisių į turtą. Pareiškėjui pažeidus šį punktą, Agentūra susigrąžina subsidiją proporcingai neišlaikytam investicijų tęstinumo laikotarpiui (metais).
64. Paaiškėjus, kad pagal taisykles buvo suteikta neteisėta ir (ar) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka. Visi su projekto įgyvendinimu, valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos teikimu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip 10 metų įgyvendinus projektą (nuo pagalbos suteikimo datos). Su valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos teikimu susijusius dokumentus 10 metų saugo Agentūra.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
65. Pareiškėjų skundai dėl Agentūros veiksmų ar neveikimo, susiję su projekto paraiškų vertinimu, atranka, sprendimo dėl subsidijos skyrimo ar neskyrimo, sprendimo dėl finansinės paramos mokėjimo ar neišmokėjimo ir projekto įgyvendinimo ir ginčai dėl Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymo nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
Klimato kaitos programos priemonės
„Iškastinio kuro naudojimo mažinimas
įmonėse“ tvarkos aprašo
priedas
FIKSUOTI IŠLAIDŲ DYDŽIAI
Nr. |
Įrenginio tipas |
Maksimalus fiksuotas įkainis, 1 kW kaina, Eur |
1. |
Saulės elektrinė |
217 (be PVM); 262,57 su PVM |
2. |
Vėjo elektrinė |
314 (be PVM); 379,94 su PVM |
3. |
Biokuro katilas |
67 (be PVM); 81,07 su PVM |
4. |
Šilumos siurblys oras–vanduo |
185 (be PVM); 223,85 su PVM |
5. |
Šilumos siurblys vanduo-vanduo |
300 (be PVM); 363,00 su PVM |
6. |
Šilumos siurblys žemė–vanduo |
349 (be PVM); 422,29 su PVM |
|
|
Maksimalus fiksuotas įkainis (1 m2 kaina) Eur |
7. |
Saulės energijos kolektoriai |
98 (be PVM); 118,58 su PVM |
______________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-192, 2024-06-12, paskelbta TAR 2024-06-12, i. k. 2024-10733
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2023 m. rugsėjo 5 d. įsakymo Nr. D1-308 „Dėl Klimato kaitos programos priemonės „Iškastinio kuro naudojimo mažinimas įmonėse“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo