Suvestinė redakcija nuo 2024-10-17
Įsakymas paskelbtas: TAR 2022-04-28, i. k. 2022-08746
Nauja redakcija nuo 2024-10-17:
Nr. 1K-333, 2024-10-16, paskelbta TAR 2024-10-16, i. k. 2024-18051
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITYSE
2022 m. balandžio 28 d. Nr. 1K-148
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 8 straipsniu, 11 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 6 dalimi ir Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, 47 punktu:
1. T v i r t i n u pridedamus:
2. S u d a r a u šios sudėties:
2.1. Laikinojo administratoriaus atrankos komisiją (toliau – Atrankos komisija):
Remigijus Skilandis – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kancleris (Atrankos komisijos pirmininkas);
Mindaugas Liutvinskas – finansų viceministras (Atrankos komisijos pirmininko pavaduotojas);
Rūta Bilkštytė – finansų viceministrė;
Vilma Mačerauskienė – Finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento direktorė;
Rolandas Mockus – Finansų ministerijos Teisės departamento Teisės taikymo skyriaus vedėjas;
Ingrida Muckutė – Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktorė;
Darius Trakelis – Finansų ministerijos Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamento direktorius;
Aušra Vičkačkienė – Finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamento direktorė;
2.2. Finansų ministerijos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo komisiją (toliau – Sankcijų įgyvendinimo komisija):
finansų viceministras, kuriam pagal ministro nustatytą veiklos sritį priskirtas Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamentas, (Sankcijų įgyvendinimo komisijos pirmininkas);
Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamento direktoriaus deleguotas šio departamento valstybės tarnautojas;
Teisės departamento Teisės taikymo skyriaus vedėjo deleguotas šio skyriaus valstybės tarnautojas;
Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktoriaus deleguotas šio departamento valstybės tarnautojas;
Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamento Europos Sąjungos reikalų koordinavimo ir analizės skyriaus vedėjo deleguotas šio skyriaus valstybės tarnautojas.
3. N u s t a t a u, kad:
3.1. Atrankos komisija:
3.1.1. atlieka šiuo įsakymu tvirtinamame Laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše nustatytas funkcijas;
3.2. Sankcijų įgyvendinimo komisija:
3.2.1. atlieka šiuo įsakymu tvirtinamame Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo finansų ministro valdymo srityse tvarkos apraše nustatytas funkcijas;
4. P a v e d u:
4.2. Finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamentui techniškai aptarnauti Atrankos komisiją;
4.3. Finansų ministerijos Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamentui techniškai aptarnauti Sankcijų įgyvendinimo komisiją;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2022 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-148
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2023 m. balandžio 20 d. įsakymo Nr. 1K-141
redakcija)
laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo
tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BendroSIOS NUOSTATOS
1. Laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatoma juridiniam asmeniui, kai šio juridinio asmens, jo savininko ar jį kontroliuojančio asmens atžvilgiu Lietuvos Respublikoje taikomos tarptautinės sankcijos, arba ekonominiams ištekliams, kurie įšaldyti Lietuvos Respublikoje įgyvendinant tarptautines sankcijas, skiriamo laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarka.
II SKYRIUS
KANDIDATŲ Į LaikinUOSIUS ADMINISTRATORIUS atrankos procedūra
3. Vadovaudamasis Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, 48 punktu, Aprašo 2 punkte nurodytais laikinojo administratoriaus atrankos principais, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašyme pasiūlyti kandidatus į laikinuosius administratorius pateiktą informaciją apie numatomus laikinojo administratoriaus įgaliojimus, atliktinas funkcijas ir tikėtinus veiksmus, viešoji įstaiga Valdymo koordinavimo centras (toliau – VKC) pasiūlo Finansų ministerijai kandidatus, kurie būtų tinkami vykdyti Finansų ministerijos prašyme nurodytus numatomus įgaliojimus, atliktinas funkcijas ir tikėtinus veiksmus, į laikinuosius administratorius, taip pat pateikia:
3.1. duomenis apie kandidatų į laikinuosius administratorius išsilavinimą, tinkamą kvalifikaciją bei patirtį ir tai pagrindžiančius dokumentus;
3.2. dokumentą, kuriuo patvirtinama, kad nėra aplinkybių, kurios galėtų sukelti interesų konfliktą ar kitaip neigiamai paveikti kandidato į laikinuosius administratorius gebėjimą tinkamai atlikti laikinojo administratoriaus įgaliojimus, funkcijas ir veiksmus;
3.3. kandidatų į laikinuosius administratorius deklaraciją, kad jis atitinka Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus;
4. Laikinojo administratoriaus atrankos komisija (toliau – Komisija), iš VKC pasiūlytų kandidatų atrinkdama laikinąjį administratorių, atsižvelgia į Aprašo 3 punkte nurodytuose dokumentuose pateiktą informaciją.
III sKYRIUS
Laikinojo aDMINISTRATORIAUS SKYRIMAS
6. Komisija, atrinkusi kandidatą į laikinuosius administratorius, jo kandidatūrą teikia finansų ministrui.
7. Finansų ministrui priėmus sprendimą dėl laikinojo administratoriaus paskyrimo, su paskirtuoju laikinuoju administratoriumi sudaroma laikinojo administravimo sutartis pagal Aprašo priede pateiktą pavyzdinę laikinojo administravimo sutarties formą.
8. Laikinojo administratoriaus atlyginimo ir išlaidų laikinojo administratoriaus siūlomiems konsultantams apmokėjimo tvarka gali būti grindžiama:
8.1. fiksuotu tam tikro laikotarpio laikinojo administratoriaus atlyginimu arba valandiniu įkainiu, kai laikinojo administratoriaus atlyginimas nustatomas pagal administravimo paslaugoms sugaištą valandų skaičių, ir maksimaliu tam tikro laikotarpio valandų skaičiumi;
IV sKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Apraše nustatyta tvarka laikinojo administratoriaus atrankos ir vidaus administravimo tikslais gauti asmens duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatytų reikalavimų.
Laikinojo administratoriaus atrankos
ir skyrimo tvarkos aprašo
priedas
(Pavyzdinė laikinojo administravimo sutarties forma)
LAIKINOJO ADMINISTRAVIMO SUTARTIS
____________ d. Nr. ____________
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, atstovaujama [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio (-ios) pagal [atstovavimo pagrindas], ir [jeigu fizinis asmuo – vardas ir pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, jeigu juridinis asmuo – pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, registras, kuriame kaupiami duomenys], atstovaujamas (-a) [pareigos, vardas ir pavardė], veikiančio (-ios) pagal [atstovavimo pagrindas] (toliau – Laikinasis administratorius), toliau Finansų ministerija ir Laikinasis administratorius kartu vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi, vadovaudamiesi [įstatymo pavadinimas, straipsnis, dalis] ir atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos finansų ministro [data] įsakymą [numeris, pavadinimas] (toliau – Sprendimas), sudaro laikinojo administravimo sutartį (toliau – Sutartis):
I SKYRIUS
SUTARTIES DALYKAS
1.1. Laikinasis administratorius įsipareigoja vykdyti [juridinio asmens pavadinimas, kodas] (toliau – Juridinis asmuo) laikinąjį administravimą, naudodamasis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose suteiktais įgaliojimais ir atlikdamas Sprendime nurodytas funkcijas ir veiksmus. Už šių įsipareigojimų vykdymą Laikinasis administratorius gauna laikinojo administratoriaus atlyginimą ir padengiamos kitos jo patirtos išlaidos (Sutarties 4.2 ir 4.4 papunkčiai).
II SKYRIUS
INFORMACIJA, PRAŠYMAI IR NURODYMAI
2.1. Laikinasis administratorius privalo [kas pusmetį, ketvirtį, mėnesį ar kitą laikotarpį] Finansų ministerijai teikti Laikinojo administratoriaus veiklos ataskaitas, kuriose turi būti pateikiama išsami informacija apie Juridinio asmens finansinę būklę, veiklos rezultatus ir per praėjusį [pusmetį, ketvirtį, mėnesį ar kitą laikotarpį] Laikinojo administratoriaus atliktus veiksmus, taip pat detali informacija apie Sutarties 4.2 ir 4.4 papunkčiuose numatytą Laikinojo administratoriaus atlyginimą ir išlaidas, kuri privalo būti suderinta su Finansų ministerija. Jeigu Finansų ministerija per [terminas] nuo detalios informacijos apie Sutarties 4.2 ir 4.4 papunkčiuose numatytą Laikinojo administratoriaus atlyginimą ir išlaidas pateikimo dienos nepateikia rašytinių prieštaravimų, laikoma, kad ši informacija yra suderinta su Finansų ministerija.
2.2. Laikinasis administratorius privalo kaip įmanoma greičiau, bet ne vėliau kaip per [terminas], informuoti Finansų ministeriją apie visus incidentus, iš anksto nenumatytą pastebėjimą ir (arba) ypatingus sunkumus, atsirandančius vykdant Sprendime nurodytus įpareigojimus, atliekant funkcijas ir vykdant kitus Sutartimi prisiimtus įsipareigojimus.
2.3. Finansų ministerija turi teisę prašyti Laikinojo administratoriaus pateikti informaciją ar duomenis, kurie susiję su laikinuoju administravimu, o Laikinasis administratorius privalo ne vėliau kaip per [terminas] nuo prašymo gavimo dienos pateikti prašomą informaciją ar duomenis.
III SKYRIUS
PATARĖJAI, PADĖJĖJAI IR FUNKCIJŲ PERDAVIMAS
3.1. Laikinasis administratorius turi teisę savo nuožiūra pasitelkti komandą – paslaugų teikėjus (įskaitant teisės, apskaitos, audito, valdymo konsultantus) (toliau – Komanda), kad galėtų tinkamai atlikti savo funkcijas.
3.2. Laikinasis administratorius atsako už Komandos atliktus veiksmus, Sutarties įsipareigojimų nevykdymą ir aplaidumą taip, lyg šiuos veiksmus atliktų ar Sutarties įsipareigojimų nevykdytų, ar aplaidus būtų jis pats.
3.3. Laikinasis administratorius privalo užtikrinti, kad Komanda turėtų tinkamą patirtį ir kvalifikaciją bei atitiktų Laikinajam administratoriui keliamus Tarptautinių sankcijų įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytus nepriekaištingos reputacijos ir interesų konflikto su Juridiniu asmeniu ar Finansų ministerija nebuvimo reikalavimus.
IV SKYRIUS
LAIKINOJO ADMINISTRATORIAUS ATLYGINIMAS IR IŠLAIDOS
4.1. Laikinasis administratorius patvirtina, kad jam yra žinoma, jog Laikinojo administratoriaus atlyginimas išmokamas ir išlaidos, numatytos Sutarties 4.2 ir 4.4 papunkčiuose, padengiamos iš Juridinio asmens lėšų. Jeigu Juridinis asmuo Laikinajam administratoriui nesumoka laiku, jam privalo sumokėti Finansų ministerija. Finansų ministerija nėra (nebus) atsakinga už žalą, atsirandančią dėl šios Juridiniam asmeniui Tarptautinių sankcijų įstatyme nustatytos pareigos nevykdymo.
4.2. Laikinajam administratoriui mokamas Laikinojo administratoriaus atlyginimas [mokėjimo tvarka, pvz., mėnesinis užmokestis; maksimali fiksuota suma tam tikram terminuotam laikotarpiui; sugaištas laikas pagal valandinį įkainį ir kt.]. Šalių sutarimu, neatsižvelgiant į laikinojo administravimo veiklų apimtį, Laikinajam administratoriui mokamo atlyginimo ir išlaidų Komandai bendra suma negali viršyti [bendra suma eurais] be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) per [terminas].
4.3. Šalys susitaria, kad visi mokesčiai, įmokos arba visi bet kokios rūšies pagal taikytinus įstatymus atliekami išskaitymai, susiję su Laikinojo administratoriaus atlyginimu ir išlaidomis Komandai, yra įtraukti į Sutarties 4.2 papunktyje nurodytą Laikinojo administratoriaus atlyginimą ir išlaidas Komandai ir Laikinasis administratorius nereikalaus jų papildomai atlyginti.
4.4. Be pagal Sutartį mokėtino Laikinojo administratoriaus atlyginimo ir išlaidų Komandai, papildomai Juridinio asmens lėšomis dengiamos su laikinojo administravimo veiklomis susijusios išlaidos, įskaitant informacijos rinkimo išlaidas (pvz., išlaidas už viešųjų registrų ar kitų duomenų bazių išrašus), kopijavimo išlaidas, išlaidas už tarptautinius ir vietinius skambučius, duomenų perdavimo, pašto, vertimo, kelionių, gabenimo, apgyvendinimo (kai būtina) išlaidas, Juridinio asmens vardu atliekamus tam tikrų rinkliavų mokėjimus (jeigu tokių būtų) ir kitas išlaidas.
4.5. Dėl visų pagal Sutarties 4.4 papunktį papildomai dengiamų su laikinojo administravimo veiklomis susijusių išlaidų, kurios per [terminas] viršija [suma eurais], Laikinasis administratorius privalo gauti išankstinį rašytinį Finansų ministerijos sutikimą. Šis sutikimas laikomas duotu, jei, Laikinajam administratoriui raštu informavus Finansų ministeriją apie išlaidas, viršijančias nurodytą sumą, Finansų ministerija per [terminas] nuo Laikinojo administratoriaus pranešimo Finansų ministerijoje gavimo dienos nepateiks Laikinajam administratoriui rašytinio prieštaravimo dėl nurodomų išlaidų. Laikinasis administratorius, kreipdamasis į Finansų ministeriją dėl išlaidų, turi pateikti informaciją ir duomenis, kuriais patvirtinama, kad išlaidos atitinka rinkos kainas.
4.6. Į Laikinojo administratoriaus sąskaitą faktūrą, kuri teikiama Juridiniam asmeniui suderinus su Finansų ministerija Sutarties 2.1 papunktyje nurodytą detalią informaciją apie Sutarties 4.2 ir 4.4 papunkčiuose nurodytą Laikinojo administratoriaus atlyginimą ir išlaidas, turi būti įtraukiamas Sutarties 4.2 papunktyje nurodytas Laikinojo administratoriaus atlyginimas ir išlaidos Komandai (nurodant valandinį įkainį, valandų per ataskaitinį mėnesį skaičių ir bendrą atlyginimo sumą), taip pat išlaidos, numatytos Sutarties 4.4 papunktyje (nurodant išlaidų rūšį ir bendrą išlaidų sumą). Juridinis asmuo Laikinojo administratoriaus pagal šį Sutarties papunktį išrašytą sąskaitą faktūrą apmoka per [terminas] nuo sąskaitos faktūros gavimo dienos. Juridinis asmuo, laiku neapmokėjęs sąskaitos faktūros, už kiekvieną pradelstą dieną privalo Laikinajam administratoriui mokėti [procentas] dydžio delspinigius, skaičiuojamus nuo nesumokėtos sumos.
V SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
5.1. Laikinasis administratorius nebus atsakingas už Juridinio asmens:
5.1.1. mokesčius, išlaidas, nuostolius arba skolas, jeigu nėra galutinai nustatyta įsiteisėjusiu teismo ar arbitražo sprendimu, kad jie tiesiogiai nulemti Laikinojo administratoriaus netinkamų veiksmų (pvz., apgaulės ar sukčiavimo), didelio neatsargumo arba tyčios;
5.2. Laikinojo administratoriaus atsakomybė Finansų ministerijai, susijusi su Laikinojo administratoriaus, kaip Juridinio asmens Laikinojo administratoriaus paskyrimu, vykdomu Juridinio asmens laikinuoju administravimu ir (arba) Laikinojo administratoriaus atliekamu Juridinio asmens valdymu, negali viršyti Sutarties 4.2 papunktyje nustatytos Laikinojo administratoriaus atlyginimo ir išlaidų Komandai bendros sumos, išskyrus atvejus, kai atsakomybė kyla dėl Laikinojo administratoriaus (įskaitant jo darbuotojus) ar jo pasitelkto paslaugų teikėjo ar patarėjo tyčios ar didelio neatsargumo.
5.3. Šalys susitaria, kad Sutarties 5.2 papunktyje nurodyti atsakomybės apribojimai netaikomi Laikinojo administratoriaus ar Komandos atsakomybei, kylančiai dėl prisiimtų konfidencialumo įsipareigojimų pažeidimo.
5.4. Finansų ministerija neatsakinga už Laikinojo administratoriaus Juridiniam asmeniui ar tretiesiems asmenims padarytą žalą ar jo sumokėtus arba jo nenaudai priteistus mokesčius, išlaidas, nuostolius ar praradimus.
5.5. Laikinasis administratorius visu Juridinio asmens laikinojo administravimo laikotarpiu turi būti apsidraudęs savo civilinę atsakomybę pagal Tarptautinių sankcijų įstatyme nustatytus reikalavimus ir, prieš pasirašydamas Sutartį, pateikti Finansų ministerijai tai patvirtinančius dokumentus ar jų kopijas.
VI SKYRIUS
KONFIDENCIALUMAS
6.1. Informacija, susijusi su Juridinio asmens laikinuoju administravimu, yra konfidenciali. Nė viena Šalis negali atskleisti konfidencialios informacijos be išankstinio kitos Šalies rašytinio sutikimo.
6.2. Laikinasis administratorius privalo užtikrinti, kad Komandos nariai ir jo darbuotojai, prieš pradėdami laikinojo administravimo veiklą, laikytųsi Sutartyje nurodytų konfidencialumo reikalavimų.
6.3. Informacijos konfidencialumo reikalavimų pažeidimu nebus laikomi atvejai, kai Šalis atskleidžia informaciją:
6.3.2. kurią atskleisti privaloma pagal įstatymus ar kompetentingos institucijos ir įstaigos, nurodytos Tarptautinių sankcijų įstatymo 10 ir 11 straipsniuose, reikalavimu;
VII SKYRIUS
SUTARTIES NUTRAUKIMAS IR ATSISTATYDINIMAS
7.1. Finansų ministerija turi teisę bet kuriuo metu ir dėl bet kokios priežasties atšaukti (pakeisti) Laikinąjį administratorių ir nutraukti Sutartį, įteikdama Laikinajam administratoriui rašytinį pranešimą apie jo atšaukimą (pakeitimą). Laikinojo administratoriaus atšaukimas (pakeitimas) įsigalioja nuo pranešime nurodytos datos.
7.2. Laikinasis administratorius turi teisę (vienašališkai, nesikreipdamas į teismą) atsistatydinti iš paskirtų laikinojo administratoriaus pareigų ir nutraukti Sutartį, įteikdamas Finansų ministerijai rašytinį pranešimą apie atsistatydinimą, kuris gali būti įteiktas Finansų ministerijai, jei įvyksta bet kuris iš toliau nurodytų įvykių (atsiranda bet kuri iš toliau nurodytų aplinkybių):
7.2.1. atsiranda aplinkybės, kurios daro reikšmingą neigiamą įtaką Laikinajam administratoriui ar Juridinio asmens laikinajam administravimui;
7.3. Laikinojo administratoriaus atsistatydinimas įsigalioja Finansų ministerijai paskyrus naują laikinąjį administratorių, tačiau ne vėliau kaip po [terminas] nuo pranešimo apie atsistatydinimą įteikimo Finansų ministerijai dienos.
7.4. Nuo Laikinojo administratoriaus atsistatydinimo įsigaliojimo, atšaukimo arba pakeitimo dienos:
7.4.1. Laikinasis administratorius neturi jokių papildomų pareigų ir įsipareigojimų pagal Sutartį ir Juridinio asmens laikinajam administravimui taikomus įstatymus bei jų įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus įsipareigojimą užtikrinti, kad Juridinio asmens laikinasis administravimas būtų tinkamai, saugiai ir sklandžiai perduotas kitam Finansų ministerijos paskirtam laikinajam administratoriui;
7.5. Sutartis laikoma pasibaigusia nuo Laikinojo administratoriaus atsistatydinimo įsigaliojimo, atšaukimo arba pakeitimo dienos.
7.6. Sutarties 6.1–6.3 papunkčių nuostatos ir Sutarties nuostatos dėl Laikinojo administratoriaus atsakomybės už Sutarties galiojimo metu atliktus veiksmus lieka galioti po Laikinojo administratoriaus atsistatydinimo įsigaliojimo, atšaukimo, pakeitimo arba Sutarties pasibaigimo kitais pagrindais dienos.
VIII SKYRIUS
KITOS NUOSTATOS
8.2. Sutarčiai ir jos nuostatų aiškinimui bei Sutartyje nereglamentuotų klausimų sprendimui taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
8.3. Ginčai, kylantys iš Sutarties ar susiję su ja, sprendžiami derybomis. Kilus ginčui, Šalys raštu išdėsto savo nuomonę kitai Šaliai ir pasiūlo ginčo sprendimą. Gavusi pasiūlymą ginčą spręsti derybomis, Šalis privalo į jį atsakyti per 10 (dešimt) dienų nuo pasiūlymo ginčą spręsti derybomis gavimo dienos.
8.4. Ginčas turi būti išspręstas per ne ilgiau nei 30 (trisdešimt) dienų nuo pirmojo pasiūlymo ginčą spręsti derybomis gavimo dienos.
8.6. Sutartis gali būti keičiama rašytiniais Šalių susitarimais, kurie yra neatsiejama Sutarties dalis.
8.7. Visi pranešimai ir kita su Sutartimi susijusi Šalių korespondencija turi būti pateikiama raštu lietuvių kalba ir yra laikoma tinkamai įteikta, kai įteikiama gavėjui asmeniškai, Sutartyje nurodytais adresais registruotuoju paštu, naudojantis kurjerio paslaugomis arba išsiuntus elektroniniu parašu pasirašytus dokumentus Sutarties 8.9 papunktyje nurodytais el. pašto adresais.
8.8. Sutarties vykdymo klausimais Šalys bendrauja elektroniniu paštu, naudodamos tokius elektroninio pašto adresus, kokie nurodyti Sutartyje (Šalių ir jų atstovų).
8.9. Šalių atstovų kontaktiniai duomenys:
Duomenys |
Finansų ministerijos atstovas |
Laikinasis administratorius ar jo atstovas |
Vardas, pavardė |
|
|
Adresas |
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lukiškių g. 2, 01512 Vilnius |
|
Telefonas |
|
|
El. paštas |
|
|
8.10. Apie Šalių ir jų atstovų rekvizitų pakeitimus Šalys privalo raštu informuoti viena kitą per 3 (tris) darbo dienas nuo rekvizitų pakeitimo dienos. Šalis, per nustatytą terminą neinformavusi kitos Šalies apie rekvizitų pakeitimus, negali reikšti pretenzijų, kad kita Šalis netinkamai įvykdė savo įsipareigojimus, jei išsiuntė pranešimus arba atsiskaitė pagal paskutinius jai žinomus kitos Šalies rekvizitus.
8.11. Jeigu kuri nors Sutarties nuostata pagal taikytiną teisę pripažįstama arba tampa negaliojančia ar niekine ir netenka galios, Šalys deda visas įmanomas pastangas, kad ši nuostata būtų pakeista galiojančia nuostata, kuri savo prasme būtų kaip įmanoma artimesnė keičiamai nuostatai.
IX SKYRIUS
ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI
Finansų ministerija |
Laikinasis administratorius |
|
|
Juridinio asmens kodas |
Juridinio asmens kodas |
|
PVM mok. kodas |
Bankas, banko kodas |
Bankas, banko kodas |
A. s. Nr. |
A. s. Nr. |
Adresas |
Adresas |
El. pašto adresas |
El. pašto adresas |
Tel. |
Tel. |
|
|
_________________________ |
__________________________ |
(pareigų pavadinimas) |
(pareigų pavadinimas) |
__________________________ |
__________________________ |
(parašas) |
(parašas) |
___________________________ |
___________________________ |
(vardas ir pavardė) |
(vardas ir pavardė) |
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2022 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-148
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2024 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1K-333
redakcija)
TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ ĮGYVENDINIMO FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRITYSE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo finansų ministro valdymo srityse tvarkos apraše (toliau – Aprašas) nustatomos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo finansų ministro valdymo srityse, tarptautinių sankcijų įgyvendinimo išimčių (toliau – išimtis) taikymo ar leidimų netaikyti apribojimų ir įpareigojimų, nurodytų tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose, (toliau – leidimas) suteikimo procedūros, fizinių ir juridinių asmenų paklausimų, susijusių su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu, nagrinėjimo tvarka ir informacijos pagal Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 12 straipsnį teikimo tvarka.
II SKYRIUS
TARPTAUTINIŲ SANKCIJŲ įgyvendinimo ORGANIZAVIMAS LIETUVOS RESPUBLIKOS finansų ministerijoje
3. Finansų ministerijos Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamentas (toliau – ESTRD):
3.1. koordinuoja tarptautinių sankcijų įgyvendinimo finansų ministro valdymo srityse klausimų sprendimą:
3.1.1. užtikrina medžiagos parengimą Finansų ministerijos atstovui (-ams), dalyvausiančiam (-tiems) Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisijos, sudarytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, (toliau – TSKK) posėdžiuose;
3.1.2. rengia siūlymus dėl aktualių finansų ministro valdymo sričių klausimų įtraukimo į TSKK posėdžių darbotvarkę;
3.1.3. organizuoja Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gegužės 25 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo įgyvendinimo“, (toliau – Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašas) 8 punkte nurodytos informacijos rengimą ir užtikrina jos pateikimą TSKK;
3.2. Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo 42 punkte nurodytu atveju rengia informaciją ir užtikrina jos pateikimą kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms ir (ar) Europos Komisijai tiesiogiai arba per Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją;
4. Kiti Finansų ministerijos struktūriniai padaliniai pagal savo kompetenciją teikia ESTRD su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu finansų ministro valdymo srityse susijusią informaciją.
5. Finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamentas nagrinėja kompetentingų institucijų pranešimus apie poreikį paskirti laikinąjį administratorių Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo 47 punkte nustatyta tvarka. Laikinasis administratorius skiriamas Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo VII skyriuje ir šiuo įsakymu patvirtintame Laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL IŠIMTIES TAIKYMO AR LEIDIMŲ SUTEIKIMO PRIĖMIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
6. Pasirašytas prašymas dėl išimties taikymo ar prašymas dėl leidimo suteikimo (toliau – prašymas) teikiamas Finansų ministerijai lietuvių ar anglų kalba raštu tiesiogiai, registruotąja pašto siunta (adresu: Vilnius, Lukiškių g. 2, LT-01512) arba elektroninio pašto adresu finmin@finmin.lt. Elektroniniu paštu teikiamas prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas tokiu būdu, kad būtų užtikrintas elektroninės asmens atpažinties ir teksto autentiškumas.
7. Prašyme turi būti nurodyta:
7.1. pareiškėjo vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas), gyvenamosios vietos adresas (juridinio asmens buveinės adresas), ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas (skirtas susirašinėti);
7.2. teisiniai pagrindai:
7.2.1. teisės akto, kuriame nustatyta tarptautinė sankcija, pavadinimas ir struktūrinė dalis (straipsnis, dalis, punktas ir pan.);
7.3. išsamus atvejo, dėl kurio prašoma taikyti išimtį ar suteikti leidimą, faktinių aplinkybių aprašymas, jų pagrindimas;
7.4. patvirtinimas, kad išimties taikymas ar leidimo suteikimas neprieštaraus tarptautines sankcijas nustatančių teisės aktų tikslams;
ANTRASIS SKIRSNIS
PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS
8. Prašymus nagrinėja šiuo įsakymu sudaryta Finansų ministerijos tarptautinių sankcijų įgyvendinimo komisija (toliau – Sankcijų įgyvendinimo komisija).
9. Sankcijų įgyvendinimo komisija vertina, ar:
9.3. tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose yra numatyta išimčių ir (ar) nustatyta, kad gali būti suteikiami leidimai;
10. Jeigu prašyme trūksta Aprašo 7 punkte nurodytos informacijos ar ji nėra išsami, Finansų ministerija pareiškėją jo nurodytu elektroninio pašto adresu (skirtu susirašinėti) informuoja apie trūkumus ir nurodo ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti.
11. Prašymas paliekamas nenagrinėtas, jeigu:
11.1. prašyme trūksta Aprašo 7 punkte nurodytos informacijos ar ji yra išsami ir pareiškėjas nepašalina trūkumų, apie kuriuos jis buvo informuotas, kaip nustatyta Aprašo 10 punkte;
12. Kai išimties taikymo ar leidimo suteikimo klausimas dėl prašyme nurodyto atvejo nepriklauso Finansų ministerijai, ESTRD parengia Finansų ministerijos informaciją, kuri ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos persiunčiama kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui.
13. Sankcijų įgyvendinimo komisija dėl prašymui nagrinėti reikalingos informacijos gavimo gali Finansų ministerijos raštu (tokį raštą turi teisę pasirašyti šios komisijos pirmininkas) kreiptis į valstybės ir savivaldybių institucijas, valstybės registrų, kitų valstybės informacinių sistemų valdytojus, kitus juridinius ar fizinius asmenis.
TREČIASIS SKIRSNIS
SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS IR PANAIKINIMAS
14. Sankcijų įgyvendinimo komisija, išnagrinėjusi prašymą, parengia finansų ministrui rekomendacijas dėl atitinkamo sprendimo priėmimo.
15. Sprendimas palikti prašymą nenagrinėtą priimamas, jeigu yra Aprašo 11.1 papunktyje nurodytos aplinkybės.
16. Sprendimas taikyti išimtį ar suteikti leidimą priimamas prašymą pripažinus pagrįstu, atsižvelgiant į tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose nurodytus konkrečiai išimčiai taikyti ar leidimui suteikti būtinus kriterijus ir sąlygas.
17. Sprendimas atsisakyti taikyti išimtį ar suteikti leidimą priimamas prašymą pripažinus nepagrįstu, atsižvelgiant į tarptautines sankcijas nustatančiuose teisės aktuose nurodytus konkrečiai išimčiai taikyti ar leidimui suteikti būtinus kriterijus ir sąlygas.
18. Sprendimas įforminamas raštu. ESTRD parengia pareiškėjui Finansų ministerijos informaciją apie sprendimą, kuri išsiunčiama prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo dienos.
19. Jeigu sprendimas taikyti išimtį ar suteikti leidimą priimtas neatsižvelgiant į tai, kad galioja kitos (-ų) Europos Sąjungos valstybės (-ių) narės (-ių) atsisakymas išduoti leidimą teikti identišką paslaugą, ESTRD parengia Finansų ministerijos informaciją apie sprendimą, kuri tiesiogiai arba per Užsienio reikalų ministeriją teikiama atitinkamai (-oms) Europos Sąjungos valstybei (-ėms) narei (-ėms) ir Europos Komisijai.
20. ESTRD parengia Finansų ministerijos informaciją apie sprendimą atsisakyti taikyti išimtį ar suteikti leidimą per 14 dienų nuo jo priėmimo dienos ir organizuoja, kad per Užsienio reikalų ministeriją būtų informuotos kitos Europos Sąjungos valstybės narės ir Europos Komisija.
21. Gavusi informacijos, kad išimtį leista taikyti ar leidimas suteiktas nepagrįstai, Sankcijų įgyvendinimo komisija parengia finansų ministrui rekomendacijas dėl atitinkamo sprendimo panaikinimo.
22. Sprendimas dėl išimties taikymo ar leidimo suteikimo panaikinimo įforminamas raštu. ESTRD pareiškėjui parengia Finansų ministerijos informaciją apie sprendimą, kuri išsiunčiama prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo dienos.
IV SKYRIUS
PAKLAUSIMŲ NAGRINĖJIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS
24. Finansų ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją atsako į fizinių ir juridinių asmenų paklausimus, susijusius su tarptautinių sankcijų įgyvendinimu finansų ministro valdymo srityse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
25. Fiziniai ir juridiniai asmenys Finansų ministerijai tarptautinių sankcijų įgyvendinimui finansų ministro valdymo srityse užtikrinti reikalingus duomenis teikia Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo tvarkos aprašo 63 punkte nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
27. Įgyvendinant Aprašo nuostatas, fizinių asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Finansų ministerijoje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 1K-379 „Dėl asmens duomenų apsaugos Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje“.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-141, 2023-04-20, paskelbta TAR 2023-04-20, i. k. 2023-07695
Dėl finansų ministro 2022 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-148 „Dėl laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-333, 2024-10-16, paskelbta TAR 2024-10-16, i. k. 2024-18051
Dėl finansų ministro 2022 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 1K-148 „Dėl Laikinojo administratoriaus atrankos ir skyrimo“ pakeitimo