Suvestinė redakcija nuo 2019-02-01 iki 2019-12-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-10-22, i. k. 2018-16463

 

http://195.182.71.162:8080/aktai1/PictureThumbnail.aspx?Id=ebcfe1b1-0ae1-4284-80fd-4233ba735fe3

KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 19 d. Nr.V17-258

Kaišiadorys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimą Nr. V17-16 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ su pakeitimais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Vytenis Tomkus

 

 

PATVIRTINTA

Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos

2018 m. spalio 19 d. sprendimu Nr.V17-258

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką.

2. Pagrindinės apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) apibrėžtas sąvokas.

3. Piniginės socialinės paramos rūšys:

3.1. socialinė pašalpa;

3.2. būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacija (toliau - kompensacija).

4. Šis aprašas taikomas asmenims, nurodytiems Įstatymo 1 straipsnyje ir deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Kaišiadorių rajono savivaldybėje.

5. Šiuo aprašu privalo vadovautis šilumą ir vandenį tiekiančios įmonės (toliau – tiekėjai) ir kiti su šiuo aprašu susiję fiziniai ir juridiniai asmenys.

 

II SKYRIUS

SENIŪNIJŲ SOCIALINĖS PARAMOS KOMISIJOS

6. Kiekvienoje seniūnijoje veikia Seniūnijų socialinės paramos komisijos (toliau – seniūnijų komisijos), kurias sudaro ir jų veiklos nuostatus tvirtina seniūnai. Pavyzdinius seniūnijų komisijų veiklos nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

7. Seniūnijų komisijos sudaromos ne mažiau kaip iš 5 narių. Į jų sudėtį įtraukiami bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovai ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, ir (ar) seniūnaičiai, ir (ar) kiti suinteresuoti asmenys. Seniūnijų komisijų pirmininkais skiriami seniūnai, kurie organizuoja ir administruoja visuomenei naudingos veiklos vykdymą seniūnijoje.

8. Seniūnijų komisijų posėdžiai šaukiami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip du kartus per mėnesį iki kiekvieno mėnesio 15 d. ir iki 22 d. Jeigu iki mėnesio 15 d. seniūnijoje nėra pateiktų prašymų-paraiškų piniginei socialinei paramai gauti arba jų pateikta 3 ir mažiau, seniūnijų komisijos gali rinktis ir vieną kartą per mėnesį, bet ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 22 d.

9. Seniūnijų komisijos tikrina ir nagrinėja bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą, užimtumą, neteisingai pateiktus duomenis, paramos tikslingumą ir/ar taiklumą bei kitus su pinigine socialine parama susijusius klausimus, kviečia asmenis į posėdžius ir teikia motyvuotus sprendimus ir pasiūlymus, reikalingą informaciją Socialinės paramos skyriui ar Savivaldybės administracijoje veikiančiai, sprendžiančiai piniginės socialinės paramos teikimo klausimus komisijai (toliau – Komisija) dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, teikimo būdų ir pan. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, prireikus dalyvauja Komisijos posėdžiuose.

 

 

 

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS

 

10. Vienas gyvenantis asmuo ar bendrai gyvenantys asmenys dėl piniginės socialinės paramos iki einamojo mėnesio 20 dienos imtinai kreipiasi:

10.1. Kaišiadorių miesto seniūnijos gyventojai – į Kaišiadorių miesto seniūniją arba į Kaišiadorių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius);

10.2. kitų seniūnijų gyventojai – į seniūnijas pagal gyvenamąją vietą.

11. Kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos diena laikoma diena, kurią priimtas prašymas - paraiška skirti piniginę socialinę paramą.

 

IV SKYRIUS

DOKUMENTAI, DUOMENYS IR VEIKSMAI, BŪTINI PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI  SKIRTI

 

12. Socialinei paramai skirti būtini dokumentai ir duomenys:

12.1. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;

12.2. socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymas-paraiška ir jos priedai;

12.3. pažyma apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas;

12.4. duomenys apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia. Duomenys apie turtą naujai pateikiami, jeigu piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpiu įvyksta pasikeitimų apie turimą turtą.  Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Socialinės paramos skyriaus specialistai ir/ar seniūnijų specialistai;

12.5. buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas, kai asmuo kreipiasi pirmą kartą. Kai asmuo kreipiasi ne pirmą kartą – seniūnijų specialistai socialiniam darbui (toliau – seniūnijų specialistai) buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą privalo surašyti tik tokiu atveju, jei nuo paskutinio akto surašymo yra praėję daugiau nei 12 mėnesių.

Punkto pakeitimai:

Nr. V17-290, 2018-11-29, paskelbta TAR 2018-11-30, i. k. 2018-19418

 

13. Seniūnijų, Socialinės paramos skyriaus atsakingi specialistai turi teisę nereikalauti iš piniginę socialinę paramą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų dokumentų, kurie iki pakartotinio kreipimosi nėra pasikeitę, jeigu  asmuo tai patvirtina savo parašu.

14. Siekiant įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo tikslingumą ir/ar veiksmingumą, seniūnijų komisijos privalo tikrinti ir vertinti bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens buities ir gyvenimo sąlygas, užimtumą bei turimą turtą pakartotinai arba dažniau nei kartą per metus bei surašyti Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, prašyti pateikti papildomas pažymas, banko išrašus ir pan., kurie yra informaciją patvirtinantys dokumentai, kai:

14.1. vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine gyvenamąja vieta;

14.2. kyla įtarimų, kad vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų patiriamos išlaidos (automobilio išlaikymas, būsto nuoma, mokestis už studijas ir pan.) viršija pajamas arba yra neadekvačios gaunamoms pajamoms;

14.3. gavus informacijos ar kilus įtarimų, kad bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos tame būste arba jo nesinuomoja;

14.4. kitais atvejais, kilus įtarimų ir/ar gavus informacijos dėl gaunamos piniginės socialinės paramos teisėtumo ar dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumo apie bendrai gyvenančius asmenis, turtą, pajamas ir užimtumą.

15. Šio aprašo 14 punkte nustatytais pagrindais nustatyta informacija, turinti įtakos piniginės socialinės paramos teikimui, gali būti perduodama svarstyti Komisijai.

16. Skiriant piniginę socialinę paramą, Komisija, Socialinės paramos skyriaus, seniūnijų specialistai, seniūnijų komisijos turi teisę papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų (pažymų, banko išrašų ir pan.), įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą.

17. Seniūnijų, Socialinės paramos skyriaus specialistai gautą prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir, jeigu nepateikti visi reikiami dokumentai, informaciją apie trūkstamus dokumentus įrašo į informacinį lapelį ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui jį įteikia pasirašytinai. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos pagal mėnesio, nuo kurio skiriama parama, pajamas – tuomet trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Visų prašyme – paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą pareiškėjas patvirtina savo parašu.

18. Seniūnijų specialistai pateikia prašymus-paraiškas Socialinės paramos skyriui dėl piniginės socialinės paramos iki einamojo mėnesio 24 d.

19. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, seniūnija ne vėliau kaip kitą dieną nuo termino pateikti dokumentus pabaigos pateikia Socialinės paramos skyriui asmenų prašymus-paraiškas su pateiktais dokumentais.

20. Prašymas-paraiška gali būti pateikta asmeniškai, paštu, per atstovą arba naudojantis elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektronine paslauga.

 

V SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR APSKAIČIAVIMAS

 

21. Skiriant piniginę socialinę paramą, įskaitomos visų bendrai gyvenančių arba vieno gyvenančio asmens gaunamos pajamos. Pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos  vadovaujantis Įstatymo penktame skirsnyje nustatyta tvarka.

22. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Įstatymo 21 straipsniu.

23. Socialinės pašalpos dydį apskaičiuoja Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Įstatymu, šiuo aprašu ir naudodamasis socialinės paramos informacine sistema „Parama“ (toliau – „Parama“).

24. Kompensacijų dydį apskaičiuoja tiekėjai bei kiti fiziniai ar juridiniai asmenys (jeigu dėl to yra sudarytos sutartys su tiekėjais), vadovaudamiesi bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui Įstatymo 11 straipsnyje nustatytais kompensuojamais dydžiais, taikydami Įstatymo 12 straipsnyje nustatytus normatyvus, ir užtikrina teisingą kompensacijų apskaičiavimą gyventojams bei Savivaldybės administracijai teikiamose paraiškose apskaičiuotų sumų teisingumą.

25. Kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia  naudodami kietąjį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, apskaičiuojamas kompiuterine programa „Parama“ bei pagal Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas vidutines kuro kainas kiekvienam šildymo sezonui.

26. Kompensacijos būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas.

27. Sukakusiems senatvės pensijos amžių ir neįgaliems asmenims, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis nuo 60 iki 100 proc., piniginė socialinė parama gali būti skiriama ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, o kompensacijos - šildymo sezonui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamų šaltinis ir turtas.

28. Įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje  nustatytais atvejais piniginė socialinė parama gali būti skiriama iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiama nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos.

29. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 ir 8 punktus  gali būti skiriama/neskiriama atsižvelgiant į Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, socialinių darbuotojų, pedagogų, seniūnų, seniūnijų specialistų, seniūnijų komisijų, Komisijos, seniūnaičių, bendruomeninių organizacijų ar (ir) religinių bendruomenių ir (ar) bendrijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietos bendruomenės narių ir kitų suinteresuotų asmenų pateiktus pasiūlymus ir/ar rekomendacijas, Komisijos sprendimus.

30. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos, nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta piniginė socialinė parama.

31. Jeigu asmuo nustatytu laiku trūkstamų dokumentų nepateikia, per 5 darbo dienas Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens priimamas sprendimas neteikti (neskirti) piniginės socialinės paramos ir asmeniui grąžinami jo pateikti dokumentai.

32. Prašymą - paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu piniginė socialinė parama neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

33. Dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos tą pačią dieną priimtas sprendimas pateikiamas elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

34. Socialinės paramos skyrius, nustatęs bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensaciją, kompensacijoms apskaičiuoti pažymas pateikia tiekėjams programiniu būdu (kompiuterinėse laikmenose) iš programos „Parama“ (jeigu yra techninės galimybės) arba rašytines.

35. Tiekėjai tinkamai apskaičiuoja kompensacijas tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, ir kompensacijos dalimi sumažina paslaugos kainą gyventojams.

36. Tiekėjai raštu informuoja Socialinės paramos skyrių apie nepasiturinčius gyventojus, kuriems suteikta teisė į kompensacijas, tačiau turi įsiskolinimą už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį ir nėra sudarę sutarties dėl įsiskolinimo padengimo, arba teismas nėra priteisęs padengti įsiskolinimo, arba nevykdo sutartyje numatytų sąlygų.

37. Tiekėjai sutartyse nustatytais terminais Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui pateikia paraiškas kompensacijoms apmokėti už praėjusį skaičiavimo mėnesį, atskirai nurodydami kitais (išimties) atvejais skirtų kompensacijų sumas.

38. Sutartyse nustatytais terminais Socialinės paramos skyriui kompensacijų skaičiavimo duomenis tiekėjai pateikia programiniu būdu (kompiuterinėse laikmenose) esant techninėms galimybėms arba  rašytines suvestines (sąrašus).

39. Socialinės paramos skyrius atlieka programinį duomenų importavimą į programą „Parama“, formuoja klaidų testavimo protokolus, kai duomenys gaunami programiniu būdu (kompiuterinėse laikmenose) iš tiekėjų, patikrina neprograminio kompensacijų skaičiavimo atvejus (ar kompensacijos apskaičiuotos tiems asmenims, kuriems buvo suteikta teisė, ar skaičiavimai atlikti pagal tas pajamas ir tam laikotarpiui, kurios buvo pateiktos pažymose) ir, atsižvelgdamas į patikrinimo rezultatus, suveda duomenis į „Paramą“, kai duomenys perduodami ne programiniu būdu (ne kompiuterinėse laikmenose). Esant neatitikimams pagal tiekėjams, įmonėms (skaičiuojančioms kompensacijas) pateiktas pažymas, tiekėjai, įmonės kitą mėnesį privalo ištaisyti neatitikimus.

40. Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius apskaičiuotų kompensacijų sumas perveda pagal pateiktas paraiškas į tiekėjų nurodytas sąskaitas sutartyse nustatytais terminais.

41. Kai būstas šildomas elektra, dujomis, išlaidos kompensuojamos tik tais atvejais, kai toks būsto šildymas (šildymo įranga) įrengta (sumontuota) pagal projektą, suderinus su elektros energijos ar dujų  tiekėjais.

42. Priklausomai nuo gyvenamosios vietos taip, kaip nustatyta šio aprašo 10 punkte, gyventojai už užpraėjusį mėnesį iki einamojo mėnesio 5 dienos dėl elektros ar dujų pateikia duomenis apie atsiskaitymą (patirtas išlaidas) už suvartotą elektros energiją ar dujas (sumokėtas sumas, suvartotą elektros energijos ar dujų kiekį, nustatytus elektros ar dujų tarifus). Socialinės paramos skyrius apskaičiuoja kompensacijų dydžius, nustato jų skyrimo terminus, parengia mokėjimo žiniaraščius ir perduoda informaciją Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui iki einamojo mėnesio 12 d.

43. Socialinės paramos skyrius, seniūnijos, tiekėjai ir kiti su šiuo aprašu susiję fiziniai ir juridiniai asmenys privalo naudoti dokumentų formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

 

VI SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

44. Socialinė pašalpa teikiama:

44.1. pinigais;

44.2. nepinigine forma;

44.3. pinigais ir (ar) nepinigine forma teikiamą socialinę pašalpą derinant su socialinėmis paslaugomis.

45. Nepinigine forma socialinė pašalpa gali būti teikiama šiais būdais:

45.1. apmokant ikimokyklinėms įstaigoms už vaikų išlaikymą jose;

45.2. apmokant mokykloms, dienos centrams ir kitiems juridiniams asmenims, teisės aktų nustatyta tvarka teikiantiems maitinimo paslaugas;

45.3. aprūpinant socialinėmis kortelėmis, skirtomis pirkti parduodamas prekes, išskyrus alkoholio, tabako ir loterijos bilietus;

45.4. apmokant už suteiktas mokamas sveikatos priežiūros paslaugas ir prekes;

45.5. apmokant suaugusiųjų asmenų gydymosi nuo nepriklausomybių ligų išlaidas;

45.6. išmokant pinigus socialiniam darbuotojui,  organizuojančiam vaikų aprūpinimą maisto produktais, drabužiais, avalyne, vaistais, higienos reikmenimis ar teikiančiam šeimai socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo socialines paslaugas;

45.7. pervedant lėšas šilumą, elektros energiją, vandenį, dujas, komunalines paslaugas teikiančioms įmonėms, bet ne daugiau kaip 20 procentų mokamos socialinės pašalpos;

45.8. pervedant lėšas socialinių paslaugų teikėjui socialinėms paslaugoms teikti pagal socialinių paslaugų teikėjų pateiktus skaičiavimus;

45.9. kitais, vaiko interesus atitinkančiais būdais.

46. Patiriantiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims piniginė socialinė parama teikiama derinant nepinigine forma ir pinigais.

47. Piniginės socialinės paramos teikimo patiriantiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims piniginės socialinės paramos teikimo, organizavimo tvarką ir sąlygas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

48. Kompensacijos gali būti teikiamos vadovaujantis Įstatymo 22 straipsnio 2 dalyje nustatytais būdais.

49.  Bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, patiriantiems socialinę riziką, kompensacija už kietą kurą gali būti išmokama seniūnijų specialistams, socialines paslaugas teikiantiems darbuotojams ar socialines paslaugas šeimai (asmeniui) teikiančioms įstaigoms. Už šiuo būdu gautas lėšas organizuojamas ir užtikrinamas kieto kuro įsigijimas asmenims (šeimoms) atsiskaitant su kietą kurą tiekiančiais fiziniais ar juridiniais asmenimis.

50. Piniginė socialinė parama 6 mėnesius neteikiama nuo informacijos gavimo Socialinės paramos skyriuje mėnesio pirmos dienos, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą ir pareiškėjas ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nepateikė informacijos apie socialinės pašalpos gavimo laikotarpiu gautas pinigines lėšas, viršijančias Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą.        

51. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, lėšos pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

52. Kai Prašymas – paraiška piniginei socialinei paramai gauti (toliau – prašymas-paraiška) ir kiti priklausantys dokumentai, pateikti po šio aprašo 10 punkte nurodytų terminų, vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų duomenys gali būti įtraukiami į kito mėnesio žiniaraščius ir piniginė socialinė parama teisės aktų nustatyta tvarka išmokama už praėjusius mėnesius.      

53. Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyrius perveda socialines pašalpas ir kompensacijas į asmenų nurodytas sąskaitas arba piniginės socialinės paramos išmokėjimo paslaugas teikiančiam paslaugų teikėjui iki kito mėnesio 20 dienos įskaitytinai.

54. Jeigu asmuo reikalingų dokumentų ir/ar informacijos negali pateikti dėl objektyvių priežasčių (ligos ar iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų pavėluotai gautų duomenų ir kitų, nuo asmens nepriklausančių, priežasčių), socialinė pašalpa, asmeniui pateikus laisvos formos prašymą, Socialinės paramos skyriui įvertinus aplinkybes, gali būti išmokėta atskiru pavedimu Socialinės paramos skyriaus sprendimu per 5 darbo dienas nuo prašymo priėmimo dienos.

55. Laiku neatsiimta socialinė pašalpa išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa  buvo paskirta.

56. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, o kieto kuro ir dujų išlaidų kompensacija – mažesnė kaip 0,29 Eur, jos neišmokamos.

 

VII SKYRIUS

PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA KITAIS ATVEJAIS

 

57. Seniūnijos komisijai patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens buities, gyvenimo sąlygas, turimą turtą bei užimtumą,  surašius Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir atsižvelgiant į jame pateiktus pagrįstus seniūnijų komisijų pasiūlymus, kuriuose turi būti nurodomas ir siūlomas taikyti 57 punkte numatytas atvejis skiriant piniginę socialinę paramą, prašymus - paraiškas apsvarsčius Komisijoje, vadovaujantis Komisijos nutarimu, gali būti skiriama:

57.1. socialinė pašalpa, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

57.2. kompensacija, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

57.3. būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

57.4. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

57.5. socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

57.6. socialinė pašalpa, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenantiems asmenims – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

57.7. būsto šildymo išlaidų kompensacija vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

57.8. būsto šildymo išlaidų kompensacija, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka  Įstatymo  7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

57.9. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

57.10. piniginė socialinė parama kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

58.  Šio aprašo 57 punkte nustatytais atvejais piniginė socialinė parama skiriama Komisijos nutarimu ne ilgiau kaip 6 mėnesiams per metus.

 

VIII SKYRIUS

PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

59. Socialinės paramos gavėjai turi teisę gauti visą reikiamą informaciją piniginės socialinės paramos klausimais.

60. Piniginę socialinę paramą gaunantys nepasiturintys gyventojai vykdo Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas pareigas.

61. Asmenys, pateikę prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti arba ją gaunantys, taip pat privalo:

61.1. sudaryti Savivaldybės administracijos atsakingiems specialistams, seniūnijų komisijų ar Komisijos nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

61.2.  pasirašyti Buities tyrimo ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (nesutikus su Buities tyrimo ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateikta informacija, pasirašyti nurodant nesutikimo priežastis);

61.3. dalyvauti seniūnijų komisijų ir Komisijos organizuojamuose posėdžiuose piniginės socialinės paramos svarstymo klausimais, šioms komisijoms pakvietus.

 

IX SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠIEŠKOJIMAS

 

62. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama išieškoma Įstatymo aštuntame skirsnyje nustatyta tvarka:

62.1. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteisėtai gautą pinigų sumą turi grąžinti arba ją sumokėti dalimis.

62.2. Asmenys, neteisėtai gavę Įstatymo nustatytą socialinę paramą, tačiau neturintys galimybės Savivaldybės administracijai grąžinti įsiskolinimo per mėnesį nuo Socialinės paramos skyriaus pareikalavimo dienos, gali grąžinti įsiskolinimą dalimis.

62.3. Negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

62.4. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

 

X SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS  FINANSAVIMAS IR NEPANAUDOTŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

63. Piniginę socialinę paramą savivaldybė teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją, kuri yra finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų.

64. Piniginė socialinė parama finansuojama vadovaujantis Įstatymo 4 straipsniu. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius vykdo stebėseną ir užtikrina, kad nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai būtų naudojamos Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. V17-8, 2019-01-31, paskelbta TAR 2019-01-31, i. k. 2019-01450

 

65. Nepanaudotos savivaldybių biudžetų lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti naudojamos šioms socialinės apsaugos sritims finansuoti:

65.1. socialinę riziką patiriančių asmenų (šeimų) socialinės reabilitacijos ir integracijos priemonėms įgyvendinti;

65.2. šeimoje ir bendruomenėje teikiamai pagalbai vaikams, neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms plėtoti;

65.3. finansinei paramai, skirtai skurdui bei socialinei atskirčiai mažinti;

65.4. smurto, savižudybių, priklausomybių, prekybos žmonėmis prevencijai;

65.5. neįgaliųjų socialinei integracijai;

65.6. bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų plėtrai, jų vykdomoms socialinėms programoms įgyvendinti;

65.7. užimtumo didinimo programoms įgyvendinti;

65.8. savivaldybės ir socialinio būsto fondo plėtrai, rekonstravimui ir remontui;

65.9. socialinių paslaugų priemonėms finansuoti, jų infrastruktūrai modernizuoti ir plėtoti;

65.10. socialinių paslaugų srities darbuotojų darbo sąlygoms gerinti ir darbo užmokesčiui didinti;

65.11. Savivaldybės administracijoje dirbančių socialinių išmokų specialistų darbo užmokesčiui didinti;

66. Nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti pirmiausia naudojamos aprašo 65.10 ir 65.11 papunkčiuose nurodytoms sritims finansuoti, skiriant ne mažiau kaip 20 procentų šių lėšų. Likusios nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai prioritetine tvarka naudojamos Socialinės apsaugos programai, Socialinių paslaugų plane numatytoms priemonėms, plėtrai ir uždaviniams įgyvendinti pagal Socialinės apsaugos programos koordinatoriaus siūlymus.

Punkto pakeitimai:

Nr. V17-8, 2019-01-31, paskelbta TAR 2019-01-31, i. k. 2019-01450

 

67. Nepanaudotų savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai naudojimą organizuoja, administruoja ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Nepanaudojus visų nepanaudotų savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti aprašo 66 punkte numatytoms sritims bei priemonėms įgyvendinti, šios lėšos gali būti naudojamos įgyvendinant Savivaldybės plėtros, strateginio planavimo dokumentus, siekiant rezultato, aprašo 65 punkte išvardintoms sritims finansuoti pagal Savivaldybės programų koordinatorių siūlymus ir suderinus su Socialinės apsaugos programos koordinatoriumi.

Punkto pakeitimai:

Nr. V17-8, 2019-01-31, paskelbta TAR 2019-01-31, i. k. 2019-01450

 

68. Piniginei socialinei paramai skirtas lėšas apskaito Savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriaus specialistai.

69. Piniginei socialinei paramai administruoti skirtos lėšos naudojamos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

70. Jeigu socialinė pašalpa ar kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir šio aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

71. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo per vieną mėnesį nuo jo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio  teismo Kauno rūmams Lietuvos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

72. Dėl socialinės paramos mokėjimo kitais atvejais sprendžia Savivaldybės taryba. Socialinė parama  kitais Įstatyme nenumatytais atvejais (kai skiriama vienkartinė ir (ar) tikslinė, ir (ar) periodinė, ir (ar) sąlyginė pašalpa ar kita) skiriama Savivaldybės tarybai patvirtinus tokių atvejų (pašalpų) skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašus.

___________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. V17-290, 2018-11-29, paskelbta TAR 2018-11-30, i. k. 2018-19418

Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 19 d. sprendimo Nr. V17-258 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. V17-8, 2019-01-31, paskelbta TAR 2019-01-31, i. k. 2019-01450

Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 19 d. sprendimo Nr. V17-258 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo Kaišiadorių rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo