Suvestinė redakcija nuo 2017-12-23 iki 2018-05-21
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-03-18, i. k. 2016-05351
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS STUDIJŲ, MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS (SOCIALINĖS, KULTŪRINĖS) PLĖTROS 2013–2020 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS 2016–2018 METŲ VEIKSMŲ PLANO PATVIRTINIMO
2016 m. kovo 17 d. Nr. V-204
Vilnius
Įgyvendindama Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1494 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos patvirtinimo“, 10 punktą:
1. T v i r t i n u Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų planą (pridedama).
2. P a v e d u švietimo ir mokslo viceministrams pagal nustatytas veiklos sritis kontroliuoti Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano įgyvendinimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2016 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V- 204
VALSTYBINĖS STUDIJŲ, MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS (SOCIALINĖS, KULTŪRINĖS) PLĖTROS 2013–2020 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS 2016–2018 METŲ VEIKSMŲ PLANAS
I SKYRIUS
TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, VEIKSMAI, ASIGNAVIMAI IR GALIMI PROJEKTŲ VYKDYTOJAI
Nr. |
Tikslai, uždaviniai, priemonės ir veiksmai (veiklos sritys) |
Valstybės biudžeto lėšos |
ES struktūrinių fondų 2014–2020 metų periodo ir bendrojo finansavimo lėšos (preliminarios lėšos, tūkst. Eur) |
Galimi ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamų projektų vykdytojai |
||
2016 metai (tūkst. Eur) |
2017 metai (preliminarios lėšos, tūkst. Eur) |
2018 metai (preliminarios lėšos, tūkst. Eur) |
|
|
||
Strateginis tikslas: Skatinti darnią žmogaus ir visuomenės raidą, stiprinančią šalies konkurencingumą ir sudarančią sąlygas inovacijoms, plėtojant studijas ir vykdant mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą (toliau – MTEP). |
||||||
1. |
Tikslas: Sukurti gebančiam ir motyvuotam asmeniui palankią aplinką tapti aukštos profesinės kvalifikacijos specialistu, savęs realizavimą derinančiu su valstybės ir visuomenės lūkesčių tenkinimu |
200 256 |
200 812 |
189201 |
111 447,75 |
- |
1.1. |
Uždavinys: Užtikrinti sąmoningą ir informacija paremtą studijų pasirinkimą ir prieinamumą |
191 411 |
191 870 |
180 259 |
111 497,62 |
- |
1.1.1. |
Priemonė: Finansuoti pirmosios ir antrosios pakopos bei vientisąsias ir laipsnio nesuteikiančias studijas |
130172 |
130631 |
131055 |
0 |
- |
|
1.1.1.1. |
Skirti valstybės finansavimą universitetinių studijų vietoms (įskaitant sumanios specializacijos kryptis) |
104814 |
105273 |
105697 |
0 |
- |
|
1.1.1.2. |
Skirti valstybės finansavimą koleginių studijų vietoms |
24941 |
24941 |
24941 |
0 |
- |
|
1.1.1.3. |
Įgyvendinti tikslinį studijų programų finansavimą |
417 |
417 |
417 |
0 |
- |
|
1.1.2 |
Priemonė: Skirti finansinę paramą studentams |
11116 |
11116 |
2846 |
7440,5 |
- |
|
1.1.2.1. |
Skirti tikslines stipendijas |
1294 |
1294 |
1294 |
0 |
- |
|
1.1.2.2. |
Skirti socialines stipendijas |
8270 |
8270 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.2.3. |
Skatinti studentus siekti gerų studijų rezultatų ir dalyvauti mokslinėje (meninėje) veikloje |
80 |
80 |
80 |
0 |
- |
|
1.1.2.4. |
Užtikrinti studijų stipendijų mokėjimą |
1472 |
1472 |
1472 |
0 |
- |
|
1.1.2.5. |
Kurti socialines ir finansines paskatas bei pagalbą studentams iš socialiai jautrių, socialinės atskirties, mažai atstovaujamų grupių[1] |
0 |
0 |
0 |
13189,3 |
Valstybinis studijų fondas (toliau – VSF) |
|
1.1.2.6. |
Skirti tikslinę stipendiją fizinių, biomedicinos ir technologijų mokslų studijų sričių absolventams, pasirinkusiems pedagogines studijas |
0 |
0 |
0 |
200 |
VSF |
|
1.1.3. |
Priemonė: Užtikrinti studentų kreditavimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.3.1. |
Užtikrinti valstybės paskolų teikimą studijų įmokoms mokėti |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.3.2. |
Užtikrinti valstybės remiamų paskolų palūkanų apmokėjimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.3.3. |
Užtikrinti valstybės įsipareigojimų pagal valstybės garantiją bei kitų įsipareigojimų vykdymą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.4. |
Priemonė: Užtikrinti studijų kainos ar jos dalies kompensavimą |
3881 |
3881 |
116 |
0 |
- |
|
1.1.4.1. |
Užtikrinti už studijas sumokėtos kainos kompensavimą valstybės nefinansuojamiems studentams |
3765 |
3765 |
0 |
5 000,0 |
VSF |
|
1.1.4.2. |
Užtikrinti sumokėtos už studijas kainos dalies kompensavimą nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą atlikusiems ar bazinius karinius mokymus baigusiems asmenims |
116 |
116 |
116 |
0 |
- |
|
1.1.4.3. |
Finansuoti studijas, atitinkančias sumanios specializacijos kryptis |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.1.5. |
Priemonė: Plėtoti švietimo informacines sistemas, nacionalinius registrus bei kitas sistemas |
0 |
0 |
0 |
6 082,02 |
- |
|
1.1.5.1. |
Plėtoti registrus, fizinę infrastruktūrą, reikalingą švietimo informacinėms sistemoms, švietimo nacionaliniams registrams ar duomenų bazėms funkcionuoti |
0 |
0 |
0 |
2 606,58 |
Vilniaus universitetas (toliau VU), Kauno technologijos universitetas (toliau – KTU), Vilniaus Gedimino technikos universitetas (toliau – VGTU), ŠITC |
|
1.1.5.2. |
Plėtoti Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti sistemą[1] |
0 |
0 |
0 |
3 475,44 |
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti |
|
1.1.6. |
Priemonė: Užtikrinti mokslo ir studijų institucijų ūkio, administravimo bei sudėtingos infrastruktūros finansavimą |
46242 |
46 242 |
46242 |
0 |
- |
|
1.1.6.1. |
Užtikrinti mokslo ir studijų institucijų ūkio ir administravimo finansavimą |
44686 |
44686 |
44686 |
0 |
- |
|
1.1.6.2. |
Vystyti mokslo ir studijų institucijų sudėtingą infrastruktūrą finansavimą |
1556 |
1556 |
1556 |
0 |
- |
|
1.1.7. |
Priemonė: Stiprinti aukštųjų mokyklų studentų sąmoningumą ugdant gebėjimus, reikalingus savo karjerai savarankiškai kurti, atsakingai valdyti ir įsitvirtinti nuolat kintančioje darbo rinkoje[2] |
0 |
0 |
0 |
1 448,1 |
- |
|
1.1.7.1. |
Neteko galios nuo 2017-07-29 |
|
|||||
1.2. |
Uždavinys: Nuolat atnaujinti ir tobulinti studijų turinį ir procesą bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, didinti dėstytojų profesionalumą |
608 |
608 |
608 |
19 114,92 |
- |
|
1.2.1. |
Priemonė: Parengti naujus ir atnaujinti esamus studijų krypčių (krypčių grupių, sričių) aprašus |
0 |
0 |
0 |
5 213,16 |
- |
|
1.2.1.1. |
Stambinti studijų programas, konsoliduoti pedagogų rengimo programas, diegti inovatyvius mokymo(si) metodus, nuotolines studijas, į studentą orientuotą studijų procesą, sukurti kandidatų į pedagogines studijas atrankos instrumentus |
0 |
0 |
0 |
3475,44 |
Aukštosios mokyklos |
|
1.2.1.2. |
Parengti naujus ir atnaujinti esamus studijų krypčių aprašus. Vykdyti mokymus aukštųjų mokyklų darbuotojams apie į rezultatus orientuotų studijų programas, modulius, profesinio lauko tyrimus |
0 |
0 |
0 |
1 737,72
|
Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – SKVC) |
|
1.2.2. |
Priemonė: Skatinti jaunimo pilietinės, mokslinės, verslumo, kūrybinės ir sportinės veiklos iniciatyvas |
608 |
608 |
608 |
3 475,44 |
- |
|
1.2.2.1. |
Remti jaunimo iniciatyvas |
218 |
218 |
148 |
0 |
- |
|
1.2.2.2. |
Finansuoti tarptautinius studentų sporto renginius ir organizuoti geriausių sportininkų apdovanojimus |
370 |
370 |
290 |
0 |
- |
|
1.2.2.3. |
Finansuoti XVIII Gaudeamus festivalio pasirengimo koordinavimo ir dalyvavimo darbus |
0 |
0 |
150 |
0 |
- |
|
1.2.2.4. |
Praktikos darbo vietose pagal profesiją, partnerystė su socialiniais partneriais ir jų įtraukimas į studijų praktikų organizavimo tobulinimą ir įgyvendinimą. Studentų verslumo ir kūrybiškumo ugdymas |
0 |
0 |
0 |
3 475,44 |
Asociacijos, AM |
|
1.2.2.5. |
Plėtoti ir remti verslo praktinio mokymo firmų veiklą. Remti verslumo skatinimo renginius |
20 |
20 |
20 |
0 |
Aukštosios mokyklos, asociacijos, organizuojančios verslumo renginius |
|
1.2.3. |
Priemonė: Skatinti dėstytojų pedagoginių, dalykinių ir mokslinių kompetencijų tobulinimą |
0 |
0 |
0 |
4054,68 |
- |
|
1.2.3.1. |
Tobulinti dėstytojų kvalifikaciją, (įskaitant pedagogikos krypties studijų dėstytojų, kurie vadovauja pedagoginei praktikai, kvalifikaciją) ir profesinę tinklaveiką |
0 |
0 |
0 |
8 961,69 |
Aukštosios mokyklos |
|
1.2.3.2. |
Modernizuoti tęstinį pedagogų rengimą ir didinti užimtumo galimybes |
0 |
0 |
0 |
579,24 |
Aukštosios mokyklos |
|
1.2.4. |
Priemonė: Gerinti aukštųjų mokyklų veiklos kokybę, vykdant išorinį vertinimą |
0 |
0 |
0 |
6 371,64 |
- |
|
1.2.4.1. |
Vykdyti studijų programų vertinimą ir vystyti užsienyje įgytų kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu, akademinio pripažinimo sistemą |
0 |
0 |
0 |
868,86 |
SKVC |
|
1.2.4.2. |
Stiprinti išorinio vertinimo (studijų programų ir institucinio vertinimo), pasiekimų vertinimo, savęs įsivertinimo ir akreditacijos sistemą, įtraukiant socialinius dalininkus |
0 |
0 |
0 |
5 502,78 |
SKVC |
|
1.2.4.3. |
Vykdyti mokslo ir studijų institucijų vertinimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
SKVC, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras (toliau – MOSTA) |
|
1.3. |
Uždavinys: Plėtoti studijų tarptautiškumą ir stiprinti Lietuvos aukštojo mokslo tarptautinį pripažinimą |
1490 |
1501 |
1501 |
21 287,07 |
- |
|
1.3.1. |
Priemonė: Parengti ir įgyvendinti Aukštojo mokslo tarptautiškumo skatinimo veiksmų planą |
1490 |
1501 |
1501 |
21 287,07 |
- |
|
1.3.1.1 |
Didinti studijų proceso Lietuvos aukštosiose mokyklose tarptautiškumą |
181 |
181 |
181 |
0 |
Švietimo mainų paramos fondas (toliau – ŠMPF) |
|
1.3.1.2 |
Didinti Lietuvos aukštųjų mokyklų tarptautinį žinomumą ir prestižą, populiarinti studijas tarptautinėje erdvėje |
0 |
0 |
0 |
1737,72 |
ŠMPF, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas (toliau – LSMU) |
|
1.3.1.3. |
Remti ir skatinti studentų ir dėstytojų mobilumą, užsienio (tame tarpe ir užsienio lietuvių) studentų pritraukimą. Remti jungtinių studijų programų vykdymą |
819 |
819 |
819 |
13756,95 |
ŠMPF |
|
1.3.1.4. |
Remti išeivijos ir lietuvių kilmės užsieniečių studijas Lietuvos aukštosiose mokyklose |
174 |
174 |
174 |
0 |
VSF |
|
1.3.1.5. |
Palaikyti ryšius su išeivija ir lietuvių kilmės užsieniečiais |
99 |
99 |
99 |
0 |
ŠMPF, Vilniaus lietuvių namai |
|
1.3.1.6. |
Remti lituanistikos (baltistikos) centrų užsienyje veiklą |
217 |
228 |
228 |
0 |
Mokslo ir studijų institucijos (toliau – MSI) |
|
1.3.1.7. |
Skatinti bendradarbiauti Lietuvos mokslo ir studijų institucijas ir užsienio šalių lituanistikos (baltistikos) centrus |
0 |
0 |
0 |
5792,4 |
VU |
|
1.4. |
Uždavinys: Modernizuoti studijų infrastruktūrą, mokymo ir mokymosi aplinką |
6457 |
6543 |
6543 |
54 627,05 |
- |
|
1.4.1. |
Priemonė: Renovuoti ir rekonstruoti mokslo ir studijų institucijas, atnaujinti mokslo ir studijų įrangą, sukurti ir įgyvendinti studentų miestelių kūrimo planą |
6457 |
6543 |
6543 |
54 627,05 |
- |
|
1.4.1.1. |
Tobulinti, technologiškai aprūpinti dėstytojų darbo vietas ir studijų aplinką |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.4.1.2. |
Įgyvendinti aukštųjų mokyklų studentų bendrabučių atnaujinimo programą |
204 |
290 |
290 |
0 |
MSI |
|
1.4.1.3. |
Mokslo ir studijų institucijų infrastruktūros koncentravimas, mokymo ir mokymosi aplinkos modernizavimas. Investicijos į studijų infrastruktūrą, įrangos įsigijimas, studijų bazinės įrangos kūrimas ir atnaujinimas |
0 |
0 |
0 |
28 962 |
Valstybiniai universitetai |
|
1.4.1.4. |
Kolegijų studijų infrastruktūros tobulinimas |
0 |
0 |
0 |
18 535,68 |
Valstybinės kolegijos
|
|
1.4.1.5. |
Perkelti mokslo ir studijų institucijų fakultetus, susijusius su slėniuose vykdomų MTEP veiklų tematikomis |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.4.1.6. |
Užtikrinti mokslo ir studijų įstaigų infrastruktūros plėtros programos įgyvendinimą |
6253 |
6253 |
6253 |
0 |
- |
|
1.4.1.7. |
Modernizuoti rezidentūros bazes |
0 |
0 |
0 |
2 780,35 |
VU, LSMU |
|
1.4.2. |
Priemonė: Sukurti regioninius kompetencijos centrus, vykdančius taikomuosius tyrimus |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.4.2.1. |
Remti mokslo ir studijų institucijų ir Lietuvos regionų administravimo institucijų ar verslo bendradarbiavimo iniciatyvas taikomųjų tyrimų vykdymo srityje |
0 |
0 |
0 |
0 |
MSI |
|
1.5. |
Uždavinys: Sudaryti palankias mokymosi visą gyvenimą paslaugų plėtros sąlygas aukštosiose mokyklose |
290 |
290 |
290 |
1 448,09 |
- |
|
1.5.1. |
Priemonė: Parengti ir įgyvendinti Neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtros veiksmų planą |
290 |
290 |
290 |
1 448,09 |
- |
|
1.5.1.1. |
Parengti, įgyvendinti ir tobulinti neformaliu būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
1.5.1.1. |
Parengti, įgyvendinti ir tobulinti neformaliu būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemą |
0 |
0 |
0 |
1 448,09 |
MSI |
|
2. |
Tikslas: Kurti naujas žinias, sudaryti mokslo, verslo ir kultūros integracijos sąlygas, siekiant stiprinti šalies pranašumus |
88 887 |
89 419 |
90 032 |
464 382,21 |
-“ |
|
2.1. |
Uždavinys: Rengti aukštos kvalifikacijos tyrėjus, stiprinti ir telkti žmogiškąjį MTEP potencialą sumanios specializacijos kryptims plėtoti |
21 833 |
21 833 |
21 833 |
136 556,69 |
-“ |
|
2.1.1. |
Priemonė: Populiarinti tyrėjo karjerą tarp mokinių ir studentų |
0 |
0 |
0 |
2 316,96 |
- |
|
2.1.1.1. |
Skatinti mokinių ir studentų MTEP veiklas |
0 |
0 |
0 |
MSI |
|
|
2.1.1.2. |
Remti studentų mokslines praktikas tyrėjų kolektyvuose |
0 |
0 |
0 |
MSI |
|
|
2.1.2. |
Priemonė: Užtikrinti efektyvų doktorantūros vykdymą |
21 506 |
21 506 |
21 506 |
23 169,6 |
- |
|
2.1.2.1. |
Finansuoti doktorantūros vietas |
20 986 |
20 986 |
20 986 |
Lietuvos mokslo taryba (toliau – LMT) |
|
|
2.1.2.2. |
Pritraukti jaunimą iš užsienio studijuoti doktorantūroje |
0 |
0 |
0 |
LMT |
|
|
2.1.2.3. |
Remti doktorantų mokslinę (meninę) veiklą |
0 |
0 |
0 |
LMT |
|
|
2.1.2.4. |
Sudaryti sąlygas mokslui imlaus verslo dalyvavimui doktorantūros procese |
0 |
0 |
0 |
LMT |
|
|
2.1.2.5. |
Skatinamosios doktorantų stipendijos ir parama doktorantų išvykoms |
520 |
520 |
520 |
0 |
LMT |
|
2.1.3. |
Priemonė: Sutelkti tyrėjų kritinę masę ir užtikrinti aukštą jų kvalifikaciją |
327 |
327 |
327 |
43 88,66 |
- |
|
2.1.3.1. |
Plėtoti jaunųjų mokslininkų stažuočių po doktorantūros sistemą, taip pat numatant ir stažuotes mokslui imliose įmonėse |
0 |
0 |
0 |
12 164 |
MSI |
|
2.1.3.2. |
Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų plėtra ir bendradarbiavimo vystymas vykdant mokslinių idėjų mainus, mokslines išvykas iš Lietuvos ir į Lietuvą |
0 |
0 |
0 |
4 344,3 |
MSI |
|
2.1.3.3. |
Remti užsienio mokslininkų ir kitų tyrėjų pritraukimą darbui Lietuvos mokslo ir studijų institucijose įveiklinant mokslinių tyrimų infrastruktūrą |
0 |
0 |
0 |
20 273,4 |
MSI |
|
2.1.3.4. |
Skirti mokslo premijas lietuvių kilmės užsieniečiams mokslininkams ir Lietuvos Respublikos pilietybę turintiems mokslininkams, gyvenantiems užsienyje |
27 |
27 |
27 |
0 |
- |
|
2.1.3.5. |
Kelti Europos neutronų tyrimo centre dirbsiančių specialistų kvalifikaciją |
300 |
300 |
300 |
0 |
- |
|
2.1.3.6. |
Remti užsienio mokslininkų ir kitų tyrėjų pritraukimą naujų perspektyvių mokslinių tyrimų tematikų vystymui |
0 |
0 |
0 |
4 344,3 |
MSI |
|
2.1.3.7. |
Remti pavyzdinių mokslo (ekscelencijos) centrų formavimąsi ir užtikrinti jų efektyvų funkcionavimą |
0 |
0 |
0 |
4 344,3 |
MSI |
|
2.1.3.8. |
Remti tyrėjų įsidarbinimą mokslui imliose įmonėse |
0 |
0 |
0 |
0 |
Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės |
|
2.1.3.9. |
Remti tyrėjų tarptautinės kompetencijos ugdymą ir stiprinti tyrėjų gebėjimus rengti projektų paraiškas |
0 |
0 |
0 |
3 041,86 |
MITA, LMT, Lietuvos mokslų akademija (toliau – LMA)“ |
|
2.1.3.10. |
Ugdyti tyrėjų potencialą institucijose, kuriose moksliniai tyrimai yra gretutinė veikla |
0 |
0 |
0 |
0 |
MSI, akademinės asociacijos, bibliotekos, muziejai, archyvai |
|
2.1.4. |
Priemonė: Teikti paramą tyrėjams MTEP veiklų vykdymui |
0 |
0 |
0 |
67 481,47 |
- |
|
2.1.4.1 |
Remti aukšto lygio MTEP veiklų vykdymą |
0 |
0 |
0 |
40 836,4 |
MSI |
|
2.1.4.2. |
Remti ekscelencijos centrų ir paralelinių laboratorijų kūrimą ir jų veiklą |
0 |
0 |
0 |
28 093,14 |
MSI |
|
2.2. |
Uždavinys: Rengti viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo MTEP ir naujomis žiniomis grįstų inovacijų srityse specialistus, stiprinti jų žinių ir technologijų perdavimo gebėjimus |
0 |
0 |
0 |
3 475,44 |
- |
|
2.2.1. |
Priemonė: Ugdyti mokslo ir studijų institucijų, viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimą MTEP srityje skatinančių institucijų ir kompetencijos centrų personalo gebėjimus |
0 |
0 |
0 |
- |
|
|
2.2.1.1. |
Ugdyti mokslininkų ir kitų tyrėjų, mokslo ir studijų institucijų darbuotojų, ekspertinių ir koordinavimo institucijų ekspertų ir darbuotojų, mokslo ir studijų politiką formuojančių ir įgyvendinančių institucijų darbuotojų gebėjimus, susijusius su MTEP rezultatų komercinimu ir technologijų perdavimu |
0 |
0 |
0 |
MITA |
|
|
2.3 |
Uždavinys: Skatinti tarpinstitucinį, tarpsektorinį ir tarptautinį bendradarbiavimą plėtojant aukščiausiojo lygio mokslinius tyrimus, taip pat visuomenei ir valstybei strategiškai svarbių problemų sprendimui ir ūkio plėtrai aktualias MTEP veiklas |
66 682 |
67 214 |
67 827 |
162 562,56 |
- |
|
2.3.1. |
Priemonė: Remti tarpsektorinį bendradarbiavimą MTEP srityje |
2 354 |
2 354 |
2 354 |
134 759,04 |
- |
|
2.3.1.1. |
Neteko galios nuo 2016-02-02. Panaikinta2016-11-30 įsakymu Nr. V-1062 |
|
|
|
|
|
|
2.3.1.2. |
Remti bendrus mokslo ir studijų institucijų, ūkio subjektų ir kitų subjektų vykdomus jungtinius projektus, atitinkančius konkrečius sumanios specializacijos prioritetus |
0 |
0 |
0 |
35 917,52 |
MSI, universitetų ligoninės |
|
2.3.1.3. |
Aukšto lygio tyrėjų grupių vykdomi moksliniai tyrimai |
0 |
0 |
0 |
64 879,52 |
LMT |
|
2.3.1.4. |
Skatinti finansinių priemonių panaudojimą plėtojant MTEP ir inovacijų veiklas |
0 |
0 |
0 |
5 000 |
Mokslo ir studijų institucijų įmonės |
|
2.3.1.5. |
Remti mokslo ir studijų institucijų vykdomus ūkio subjektų MTEP užsakymus. |
2064 |
2064 |
2064 |
0 |
MITA |
|
2.3.1.6. |
Skatinti kompetencijos centrų veiklą |
0 |
0 |
0 |
11 584,8 |
MSI, universitetų ligoninės“ |
|
2.3.1.7. |
Skatinti mokslo ir studijų institucijas įsijungti į tarpvalstybinius mokslo-verslo tinklus. |
0 |
0 |
0 |
2 896,2 |
MSI |
|
2.3.1.8. |
Skatinti inovacijų ir technologijų perdavimo centrų veiklą |
0 |
0 |
0 |
14 481 |
MSI |
|
2.3.1.9 |
Vykdyti prioritetinių MTEP ir inovacijų raidos (sumanios specializacijos) krypčių ir jų konkrečių prioritetų įgyvendinimo nuolatinę stebėseną ir analizę, ieškoti bendrų mokslo ir verslo interesų įgyvendinant sumanios specializacijos prioritetus |
0 |
0 |
0 |
0 |
MOSTA, MITA |
|
2.3.1.10. |
Organizuoti mokslo, technologijų ir inovacijų įgyvendinamų priemonių ekspertinį vertinimą |
290 |
290 |
290 |
0 |
- |
|
2.3.2. |
Priemonė: Remti tarptautinį bendradarbiavimą MTEP srityje |
3 679 |
3 990 |
4 347 |
27 803,52 |
- |
|
2.3.2.1. |
Užtikrinti tarptautinių Lietuvos susitarimų ir įsipareigojimų MTEP srityje vykdymą bei dalyvavimą tarptautinėse MTEP programose |
3399 |
3672 |
3986 |
0 |
LMT, MITA |
|
2.3.2.2. |
Užtikrinti programos „Horizontas 2020“ nacionalinių kontaktinių asmenų tinklo veiklą, skatinti mokslo ir studijų institucijas, jų tyrėjus ir studentus, taip pat kitus subjektus aktyviai dalyvauti programos „Horizontas 2020“ priemonėse |
29 |
29 |
29 |
0 |
MITA, LMT |
|
2.3.2.3. |
Didinti Lietuvos (MTEP srityje) žinomumą Europos mokslinių tyrimų erdvėje, skatinti Lietuvos mokslininkų ir kitų tyrėjų bendradarbiavimą su užsienio partneriais ir verslu |
0 |
0 |
0 |
1 737,72 |
LMT |
|
2.3.2.4. |
Remti europinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų kūrimą ir mokslo ir studijų institucijų aktyvų dalyvavimą jose |
251 |
289 |
332 |
26 065,8 |
MSI, LMT, MITA |
|
2.3.3. |
Priemonė: Užtikrinti aukščiausio lygio bei visuomenei ir valstybei strategiškai svarbių problemų sprendimui ir ūkio plėtrai aktualių MTEP veiklų finansavimą |
60 649 |
60 870 |
61 126 |
0 |
- |
|
2.3.3.1. |
Užtikrinti bazinį MTEP finansavimą ir ilgalaikių institucinių MTEP programų vykdymą |
46 259 |
46 259 |
46 259 |
0 |
- |
|
2.3.3.2. |
Užtikrinti programinį – konkursinį MTEP finansavimą įgyvendinant nacionalines mokslo programas |
4 549 |
4 549 |
4 549 |
0 |
LMT |
|
2.3.3.3. |
Įgyvendinti Valstybinę lituanistinių tyrimų ir sklaidos 2016-2024 metų programą |
1 800 |
1 800 |
1 800 |
0 |
LMT |
|
2.3.3.4. |
Užtikrinti nacionalinių iniciatyvų MTEP srityje konkursinį finansavimą |
1 983 |
2 204 |
2 460 |
0 |
LMT, MITA |
|
2.3.3.5. |
Užtikrinti programinį konkursinį MTEP finansavimą, vykdant mokslininkų grupių projektus |
6 058 |
6 058 |
6 058 |
0 |
LMT |
|
2.4. |
Uždavinys: Plėtoti komercinį ir nekomercinį MTEP rezultatų naudojimą |
372 |
372 |
372 |
32 687,56 |
- |
|
2.4.1. |
Priemonė: Komercinti mokslinių tyrimų rezultatus |
120 |
120 |
120 |
8 136,7 |
- |
|
2.4.1.1. |
Remti mokslo ir studijų institucijų iniciatyvas kuriant mokslui imlias įmones |
120 |
120 |
120 |
8 136,7 |
MSI |
|
2.4.1.2. |
Sukurti MTEP komercinių idėjų veiksmų planą, skirtą studentams, tyrėjams ir mokslo ir studijų institucijoms |
0 |
0 |
0 |
0 |
MITA |
|
2.4.2. |
Priemonė: Sukurti ir įgyvendinti MTEP veiklų populiarinimo schemą ir remti Lietuvos tyrėjų MTEP rezultatų publikavimą |
252 |
252 |
252 |
24 550,86 |
- |
|
2.4.2.1. |
Įgyvendinti MTEP populiarinimo veiklas |
0 |
0 |
0 |
3 475,44 |
LMA |
|
2.4.2.2. |
Remti mokslinių straipsnių ir monografijų publikavimą |
20 |
20 |
20 |
0 |
LMT |
|
2.4.2.3. |
Remti periodinių Lietuvos mokslo leidinių leidybą |
0 |
0 |
0 |
2 606,58 |
LMA |
|
2.4.2.4. |
Plėsti mokslo komunikaciją mokslo renginiuose |
0 |
0 |
0 |
0 |
MSI, akademinės asociacijos |
|
2.4.2.5 |
Skirti Lietuvos mokslo ir kitas premijas |
232 |
232 |
232 |
0 |
- |
|
2.4.2.6. |
Mokslininkų ir kitų tyrėjų dalykinių tinklų kūrimas |
0 |
0 |
0 |
0 |
Akademinės bendruomenės, asociacijos, organizacijos |
|
2.4.2.7. |
Remti mokinių STEAM veiklas ir joms būtinos aplinkos kūrimą |
0 |
0 |
0 |
5 792,4 |
Švietimo aprūpinimo centras |
|
2.4.2.8. |
Remti mokslo populiarinimo infrastruktūros plėtrą |
0 |
0 |
0 |
9 201 |
LMA |
|
2.5. |
Uždavinys: Kurti, atnaujinti ir telkti MTEP infrastruktūrą, sudarančią žinių ir inovacijų kūrimo sąlygas |
0 |
0 |
0 |
129 099,96 |
- |
|
2.5.1. |
Priemonė: Remti mokslo ir studijų institucijų, viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimą MTEP ir inovacijų srityje skatinančių institucijų MTEP infrastruktūros telkimą, kūrimą, plėtrą ir efektyvų jos naudojimą |
0 |
0 |
0 |
97 821 |
- |
|
2.5.1.1. |
Remti mokslo ir studijų institucijų MTEP ir studijų infrastruktūros, reikalingos rengti specialistus sumanios specializacijos prioritetams įgyvendinti, kūrimą ir atnaujinimą (taip pat – universitetų padalinių telkimą) |
0 |
0 |
0 |
52 131,6 |
MSI |
|
2.5.1.2. |
Jūrinio slėnio branduolio sukūrimas ir studijų infrastruktūros atnaujinimas (JŪRA) |
0 |
0 |
0 |
10 935 |
Klaipėdos universitetas |
|
2.5.1.3. |
Įrangos, naudojamos atviros prieigos centruose, atnaujinimas |
0 |
0 |
0 |
26 065,8 |
MSI |
|
2.5.1.5. |
Remti kompetencijos centrų infrastruktūros kūrimą |
0 |
0 |
0 |
8 688,6 |
MSI |
|
2.5.2. |
Priemonė: Sukurti ir įgyvendinti atviros prieigos centrų veiklos vertinimo ir skatinimo sistemą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
2.5.2.1. |
Užtikrinti atviros prieigos centrų registravimą, veiklos vertinimą, skatinti veiksmingą jų veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
MITA |
|
2.5.3. |
Priemonė: Sudaryti tyrėjams sąlygas naudotis skaitmeniniais mokslo duomenų ištekliais |
0 |
0 |
0 |
31 278,96 |
- |
|
2.5.3.1. |
Užtikrinti prieigą prie periodinių ir kitų mokslo (meno) publikacijų duomenų bazių |
0 |
0 |
0 |
28 962 |
Lietuvos mokslinių bibliotekų asociacija |
|
2.5.3.2. |
Užtikrinti Lietuvos mokslo publikacijų, elektroninių dokumentų bei informacijos apie publikacijas kaupimą, analizę ir sklaidą |
0 |
0 |
0 |
2 316,96 |
LMT |
|
3. |
Tikslas: Užtikrinti duomenimis, informacija ir įrodymais, profesionalumu ir pasitikėjimu grįstą studijų ir MTEP sistemos funkcionavimą |
8 232 |
9 141 |
9 141 |
15 333,73 |
- |
|
3.1. |
Uždavinys: Užtikrinti efektyviam mokslo ir studijų sistemos funkcionavimui būtiną kokybišką stebėseną ir ja paremtą analizę, vertinimą ir prognozavimą |
39 |
39 |
39 |
3 765,06 |
- |
|
3.1.1. |
Priemonė: Vykdyti mokslo ir studijų sistemos veiklos tyrimus bei užtikrinti aukštojo mokslo būklės stebėseną, analizę ir vertinimą |
39 |
39 |
39 |
3 765,06 |
- |
|
3.1.1.1. |
Vykdyti mokslo ir studijų politikos tyrimus ir rengti mokslo ir studijų sistemos būklės apžvalgas |
0 |
0 |
0 |
1 448,1 |
MOSTA |
|
3.1.1.2. |
Diegti įrodymais ir pasiekimais grįstą valdymą ir vadybą, vykdyti aukštojo mokslo sistemos stebėseną ir analizę, dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose, reitinguose |
0 |
0 |
0 |
2 316,96 |
MOSTA |
|
3.1.1.3. |
Užtikrinti projektų ir priemonių, skirtų aukštojo mokslo sistemos efektyvumui didinti, įgyvendinimą ir įsipareigojimų vykdymą |
39 |
39 |
39 |
0 |
MOSTA, VSF, SKVC |
|
3.1.2. |
Priemonė: Parengti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo pakeitimo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų pakeitimų projektus, siekiant užtikrinti geresnes studijų prieinamumo, kokybės ir tarptautiškumo sąlygas |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.1.2.1. |
Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.1.2.2. |
Parengti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų pakeitimų projektus |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.1.3. |
Priemonė: Sukurti ir plėtoti aukštųjų mokyklų absolventų įsidarbinimo ir karjeros stebėsenos sistemą, nuolat atnaujinti Lietuvos ūkio prognozę, priėmimą į aukštąsias mokyklas planuoti remiantis sistemos duomenimis |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.1.3.1. |
Parengti teisės aktus, reglamentuojančius specialistų kvalifikacijų žemėlapio įgyvendinimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.1.3.2. |
Vykdyti aukštojo mokslo pasiūlos ir paklausos stebėseną, vertinimą ir analizę remiantis patvirtintais rodikliais |
0 |
0 |
0 |
0 |
MOSTA |
|
3.2. |
Uždavinys: Sudaryti sąlygas tobulinti mokslo ir studijų institucijų valdymą, didinant jų atvirumą ir atskaitomybę visuomenei |
8 193 |
9 102 |
9102 |
10 120,57 |
- |
|
3.2.1. |
Priemonė: Tobulinti mokslo ir studijų informacinę infrastruktūrą – užtikrinti informacinių sistemų integraciją, atvirą prieigą, efektyvų veikimą, atnaujinti mokslo ir studijų institucijų vidinio valdymo sistemas |
1 992 |
1 992 |
1 992 |
10 120,57 |
- |
|
3.2.1.1. |
Užtikrinti Lietuvos mokslo ir studijų institucijų kompiuterių tinklo LITNET veiklą |
1 447 |
1 447 |
1 447 |
6 082,42 |
KTU |
|
3.2.1.2. |
Virtualios mokymosi aplinkos užtikrinimas ir plėtojimas. Prieigos prie tarptautinių, studijoms reikalingų duomenų bazių, registrų, interneto, atvirų mokymosi išteklių plėtra studijų poreikiams tenkinti.[4] |
545 |
1036 |
545 |
0 |
- |
|
3.2.1.3. |
Sukurti ir plėtoti MTEP ir inovacijų informacinę sistemą |
0 |
0 |
0 |
0 |
MITA |
|
3.2.2. |
Priemonė: Užtikrinti institucijų, vykdančių mokslo ir studijų stebėseną, mokslo veiklos vertinimą bei administruojančių finansinę paramą, veiklą |
6 201 |
7 110 |
7 110 |
0 |
- |
|
3.2.2.1. |
Užtikrinti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros veiklą |
500 |
500 |
500 |
0 |
- |
|
3.2.2.2. |
Užtikrinti Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro veiklą |
292 |
292 |
292 |
0 |
- |
|
3.2.2.3. |
Užtikrinti Studijų kokybės vertinimo centro veiklą |
470 |
470 |
470 |
0 |
- |
|
3.2.2.4. |
Užtikrinti Valstybinio studijų fondo veiklą |
653 |
653 |
653 |
0 |
- |
|
3.2.2.5. |
Užtikrinti Lietuvos mokslų akademijos veiklą |
2 695 |
2 695 |
2 695 |
0 |
- |
|
3.2.2.6. |
Užtikrinti Lietuvos mokslo tarybos veiklą |
1 591 |
2 500 |
2 500 |
0 |
-“ |
|
3.2.3. |
Priemonė: Užtikrinti MTEP ir inovacijų strateginės tarybos veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.3.1. |
Organizuoti MTEP ir inovacijų strateginės tarybos veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.4. |
Priemonė: Tobulinti Lietuvos mokslo ir studijų sistemos ekspertinių institucijų ekspertų kvalifikaciją |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.4.1. |
Sudaryti nacionalinę aukštojo mokslo ekspertų darbo grupę |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.4.2. |
Organizuoti nacionalinės aukštojo mokslo ekspertų darbo grupės veiklą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.5. |
Priemonė: Stiprinti mokslo ir studijų institucijų veiklą konsoliduojant išteklius |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.5.1. |
Atnaujinti mokslo ir studijų vertinimo ir finansavimo reglamentavimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.2.5.2. |
Konsoliduoti mokslo ir studijų sistemos išteklius |
0 |
0 |
0 |
0 |
- |
|
3.3. |
Uždavinys: Stiprinti mokslo ir studijų institucijų lyderystės visuomenėje kompetencijas ir inovacijų valdymo gebėjimus |
0 |
0 |
0 |
1 448,1 |
- |
|
3.3.1. |
Priemonė: Diegti mokslo ir studijų sistemoje naujausią ir efektyviausią vadybą |
0 |
0 |
0 |
1 448,1 |
- |
|
3.3.1.1. |
Diegti ir tobulinti studijų ir aukštosios mokyklos valdymui, administravimui ir švietimo pagalbai skirtas elektronines priemones, stiprinti aukštųjų mokyklų valdymo gebėjimus |
0 |
0 |
0 |
2 084,15 |
Aukštosios mokyklos |
|
3.3.1.2. |
Organizuoti studijų ir MTEP politikos formuotojų kvalifikacijos tobulinimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
MOSTA |
|
3.3.1.3. |
Skatinti mokslo ir studijų institucijas geriau išnaudoti savo inovacinį potencialą saugant ir valdant intelektinės nuosavybės teises, skatinti institucijų struktūrinius pokyčius siekiant užtikrinti moterų ir vyrų lygių galimybių įgyvendinimą |
0 |
0 |
0 |
0 |
MSI |
|
|
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (iš viso) |
297375 |
298913 |
288374 |
- |
- |
|
|
ES struktūrinių fondų 2014-2020 metų periodo ir bendrojo finansavimo lėšos (iš viso): |
- |
- |
- |
591 163,69 |
- |
|
II SKYRIUS
VEIKSMŲ PLANO VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
||
2016-ųjų metų |
2017-ųjų metų |
2018-ųjų metų |
||
1. |
Strateginis tikslas: Skatinti darnią žmogaus ir visuomenės raidą, stiprinančią šalies konkurencingumą ir sudarančią sąlygas inovacijoms, plėtojant studijas ir vykdant MTEP. |
|
|
|
2. |
E-1. 30–34 metų gyventojų, įgijusių aukštąjį ar jam prilygintą išsilavinimą, dalis (procentais). |
Ne mažiau, kaip 40 |
46,5 |
46,0 |
3. |
E-2. Bendros išlaidos MTEP (BVP procentais). |
1,2 |
1,25 |
1,3 |
4. |
E-3. Pažangiųjų ir vidutiniškai pažangių technologijų gamybos sektoriaus sukurtos pridėtinės vertės dalis (procentais), palyginti su visa apdirbamosios gamybos sukurta pridėtine verte. |
25 |
25 |
26 |
5. |
1. Tikslas: Sukurti gebančiam ir motyvuotam asmeniui palankią aplinką tapti aukštos profesinės kvalifikacijos specialistu, savęs realizavimą derinančiu su valstybės ir visuomenės lūkesčių tenkinimu. |
|
|
|
6. |
R-1-1. 25–34 metų asmenų, kurie mokosi formaliojo švietimo sistemoje, dalis (procentais). |
7,5 |
7,7 |
7,8 |
7. |
R-1-2. Studentų, kurie dalį studijų mokėsi užsienyje, dalis (procentais), palyginti su visais studijuojančiaisiais. |
9 |
9,5 |
10 |
8. |
R-1-3. Dėstytojų, dalyvavusių Erasmus mobilumo programoje, dalis (procentais). |
10 |
10 |
10 |
9. |
R-1-4. Užsienio lietuvių, studijuojančių Lietuvos aukštosiose mokyklose ir gaunančių valstybės paramą skaičius |
150 |
150 |
150 |
10. |
1.1. Uždavinys: Užtikrinti sąmoningą ir informacija paremtą studijų pasirinkimą ir prieinamumą. |
|
|
|
11. |
P-1-1-1. Valstybinių informacinių sistemų ir portalų, teikiančių informaciją apie galimybes studijuoti Lietuvos aukštosiose mokyklose, skaičius. |
5 |
5 |
5 |
12. |
P-1-1-2. Paraiškų, atitinkančių Aprašo[3] nuostatas, ir paskolų, suteiktų per Valstybinį studijų fondą, santykis (procentais) |
85 |
85 |
85 |
13. |
P-1-1-3. Studentų dalis, kuriems studijų metu apmokomos valstybės remiamų paskolų studijų kainai sumokėti palūkanos, lyginant su visų šias paskolas gavusių studentų skaičiumi (procentais) |
85 |
85 |
85 |
14. |
P-1-1-4. Asmenų, turinčių teisę gauti socialinę stipendiją ir gavusių socialines stipendijas, santykis (procentai) |
100 |
100 |
100 |
15. |
P-1-1-5 Studijuojančiųjų fizinius ir inžinerinius mokslus dalis (procentais), palyginti su visais studijuojančiaisiais. |
24 |
24,5 |
25 |
16. |
1.2. Uždavinys: Nuolat atnaujinti ir tobulinti studijų turinį ir procesą bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, didinti dėstytojų profesionalumą. |
|
|
|
17. |
P-1-2-1. Lietuvos aukštųjų mokyklų, patenkančių tarp 500 universitetų, nurodytų Akademinio pasaulio universitetų reitinge (AWRU), skaičius. |
0 |
0 |
1 |
18. |
1.3. Uždavinys: Plėtoti studijų tarptautiškumą ir stiprinti Lietuvos aukštojo mokslo tarptautinį pripažinimą. |
|
|
|
19. |
P-1-3-1. Vykdomų jungtinių studijų programų skaičius. |
15 |
30 |
30 |
20. |
P-1-3-2. Aukštųjų mokyklų, vykdančių išsilavinimo ir kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu, akademinį pripažinimą, dalis (procentais). |
10 |
10 |
10 |
21. |
P-1-3-3. Atvykstančių ir išvykstančių laikinai studijuoti Bolonijos regiono studentų skaičiaus santykis Lietuvai. |
0,25 |
0,4 |
0,45 |
22. |
1.4. Uždavinys: Modernizuoti studijų infrastruktūrą, mokymo ir mokymosi aplinką. |
|
|
|
23. |
P-1-4-1. Aukštųjų mokyklų, įkūrusių ar išplėtojusių studijų miestelių infrastruktūrą, dalis (procentais). |
0 |
0 |
5 |
24. |
P-1-4-2. Įgyvendinamų infrastruktūros kūrimo projektų, atitinkančių integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programose nustatytas plėtros kryptis ir susijusių su universitetų potencialo koncentravimu, skaičius. |
1 |
1 |
2 |
25. |
1.5. Uždavinys: Sudaryti palankias mokymosi visą gyvenimą paslaugų plėtros sąlygas aukštosiose mokyklose. |
|
|
|
26. |
P-1-5-1. Aukštųjų mokyklų, kuriose įdiegtas neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų formalizavimo sistemos modelis, dalis (procentais). |
90 |
90 |
90 |
27. |
2. Tikslas: Kurti naujas žinias, sudaryti mokslo, verslo ir kultūros integracijos sąlygas, siekiant stiprinti šalies pranašumus. |
|
|
|
28. |
R-2-1.Aukštojo mokslo ir valdžios sektoriaus išlaidos MTEP (BVP procentais). |
0,74 |
0,77 |
0,8 |
29. |
R-2-2. Verslo sektoriaus išlaidos MTEP (BVP procentais). |
0,5 |
0,55 |
0,6 |
30. |
R-2-3. Lietuvos subjektų pateiktų tarptautinių ir Europos patentų paraiškų skaičius. |
80 |
90 |
100 |
31. |
2.1. Uždavinys: Rengti aukštos kvalifikacijos tyrėjus, stiprinti ir telkti žmogiškąjį MTEP potencialą sumanios specializacijos kryptims plėtoti. |
|
|
|
32. |
P-2-1-1. Lietuvos mokslo ir studijų institucijų tyrėjų publikacijų dalis (procentais) tarp 10 procentų pasaulyje dažniausiai cituojamų mokslo publikacijų. |
7 |
7,25 |
7,5 |
32. |
P-2-1-2. Doktorantūros (ISCED 6) absolventų skaičius vienam tūkstančiui visų 25–34 metų gyventojų. |
1,07 |
1,08 |
1,09 |
33. |
2.2. Uždavinys: Rengti viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo MTEP ir naujomis žiniomis grįstų inovacijų srityse specialistus, stiprinti jų žinių ir technologijų perdavimo gebėjimus. |
|
|
|
34. |
P-2-2-1. Viešojo ir privataus sektorių bendrų publikacijų skaičius vienam milijonui gyventojų. |
6 |
7 |
8 |
35. |
P-2-2-2. Tyrėjų, dirbančių verslo sektoriuje, skaičius (tūkst.). |
3,6 |
3,7 |
3,8 |
36. |
2.3. Uždavinys: Skatinti tarpinstitucinį, tarpsektorinį ir tarptautinį bendradarbiavimą plėtojant aukščiausiojo lygio mokslinius tyrimus, taip pat visuomenei ir valstybei strategiškai svarbių problemų sprendimui ir ūkio plėtrai aktualias MTEP veiklas. |
|
|
|
37. |
P-2-3-1. Mokslo ir studijų institucijų pajamos, gautos už dalyvavimą tarptautinėse programose (mln. eurų). |
6,66 |
6,87 |
7,09 |
38. |
2.4. Uždavinys: Plėtoti komercinį ir nekomercinį MTEP rezultatų naudojimą. |
|
|
|
39. |
P-2-4-1. Mokslo ir studijų institucijų paduotos patentų paraiškos (skaičius). |
35 |
40 |
45 |
40. |
P-2-4-2. Visų MTEP išlaidų dalis (procentais) humanitarinių ir socialinių mokslų sričiai. |
28 |
28 |
28 |
41. |
2.5. Uždavinys: Kurti, atnaujinti ir telkti MTEP infrastruktūrą, sudarančią žinių ir inovacijų kūrimo sąlygas. |
|
|
|
42. |
P-2-5-1. Tarptautinių mokslinių tyrimų infrastruktūrų, kurių narė yra Lietuva, skaičius. |
3 |
4 |
6 |
43. |
3. Tikslas: Užtikrinti duomenimis, informacija ir įrodymais, profesionalumu ir pasitikėjimu grįstą studijų ir MTEP sistemos funkcionavimą. |
|
|
|
44. |
R-3-1. Teigiamai įvertintų mokslo ir studijų institucijų dalis (procentais), palyginti su visomis įvertintomis institucijomis. |
70 |
74 |
76 |
45. |
R-3-2. Studijų programų, akredituotų 6 metams, dalis (procentais), palyginti su visomis akredituotomis programomis. |
60 |
60 |
60 |
46. |
R-3-3. Valdymo informacines sistemas turinčių ir naudojančių mokslo ir studijų institucijų dalis (procentais). |
70 |
70 |
70 |
47. |
3.1. Uždavinys: Užtikrinti efektyviam mokslo ir studijų sistemos funkcionavimui būtiną kokybišką stebėseną ir ja paremtą analizę, vertinimą ir prognozavimą. |
|
|
|
48. |
P-3-1-1. Aukštųjų mokyklų, atlikusių savianalizę, dalis (procentais), palyginti su visomis aukštosiomis mokyklomis. |
75 |
100 |
100 |
49. |
P-3-1-2. Mokslo ir studijų institucijų, kuriose atliktas nacionalinio lygmens institucijų inicijuotas išorinis vertinimas, dalis (procentais), palyginti su visomis mokslo ir studijų institucijomis. |
100 |
100 |
100 |
50. |
3.2. Uždavinys: Sudaryti sąlygas tobulinti mokslo ir studijų institucijų valdymą, didinant jų atvirumą ir atskaitomybę visuomenei. |
|
|
|
51. |
P-3-2-1. Mokslo ir studijų institucijų, sistemingai taikančių kokybės valdymo sistemas, dalis (procentais). |
100 |
100 |
100 |
52. |
3.3. Uždavinys: Stiprinti mokslo ir studijų institucijų lyderystės visuomenėje kompetencijas ir inovacijų valdymo gebėjimus. |
|
|
|
53. |
P-3-3-1. Universitetų ir verslo bendradarbiavimas (iš 144 šalių). |
16 vieta |
16 vieta |
16 vieta |
Priedo pakeitimai:
Nr. V-542, 2016-06-13, paskelbta TAR 2016-06-14, i. k. 2016-16361
Nr. V-1062, 2016-11-30, paskelbta TAR 2016-12-01, i. k. 2016-27917
Nr. V-607, 2017-07-28, paskelbta TAR 2017-07-28, i. k. 2017-12782
Nr. V-1016, 2017-12-13, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20678
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-542, 2016-06-13, paskelbta TAR 2016-06-14, i. k. 2016-16361
Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. V-204 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1062, 2016-11-30, paskelbta TAR 2016-12-01, i. k. 2016-27917
Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. V-204 „Dėl valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-506, 2017-06-22, paskelbta TAR 2017-06-22, i. k. 2017-10515
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. V-204 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-607, 2017-07-28, paskelbta TAR 2017-07-28, i. k. 2017-12782
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. V-204 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1016, 2017-12-13, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20678
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 17 d. įsakymo Nr. V-204 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“ pakeitimo
[1] Papunktis atitinka Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. V-579 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“ 1.1.6.5 papunktį.
[2] Papunktis atitinka Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. V-579 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“ 1.1.8.1 papunktį.
[3] Valstybės paskolų ir valstybės remiamų paskolų studentams suteikimo, administravimo ir grąžinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 27 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Valstybės paskolų ir valstybės remiamų paskolų studentams suteikimo, administravimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.